PDA

Bekijk Volledige Versie : is het wetelijk bepaald?



barneveld
01-08-04, 21:28
mag je op straat een foto nemen van iemand die niets vermoed dan op het internet zetten.

zoals de foto hier onder.

euhh
01-08-04, 21:32
Geplaatst door barneveld
mag je op straat een foto nemen van iemand die niets vermoed dan op het internet zetten.

zoals de foto hier onder.

Nee, mits die persoon niet het hoofdonderwerp is m.a.w. als je een foto van je auto maakt om um t e verkopen en iemand loopt toevallig voorbij is er niks aan de hand.

Nu is de persoon op deze foto niet herkenbaar dus is er geen probleem he

barneveld
01-08-04, 21:40
Geplaatst door euhh
Nee, mits die persoon niet het hoofdonderwerp is m.a.w. als je een foto van je auto maakt om um t e verkopen en iemand loopt toevallig voorbij is er niks aan de hand.

Nu is de persoon op deze foto niet herkenbaar dus is er geen probleem he


steel dat iemand aan het strand ligt een jij zet zijn/haar foto bij de contact advertenies

observer
01-08-04, 22:32
in principe wordt je beschemd door het portretrecht maar dat beschermd je alleen mbt commercieel gebruik

voor de rest is er eigenlijk een soort gaatjeskaas

eigenlijk zou het moeten zijn dat je niemand op priveterrein mag fotograveren zonder toestemming

kinderen nooit en nergens zonder toestemming

en volwassenen op de openbare weg alleen als er geen commericiel doe voor is

euhh
02-08-04, 15:16
Geplaatst door barneveld
steel dat iemand aan het strand ligt een jij zet zijn/haar foto bij de contact advertenies

Als jij daar in eentje op staat en het is overduidelijk dat jij het hoofonderwerp van de foto bent mogen ze um alleen publiceren met jou toestemming.

Dutchguy
02-08-04, 15:39
De persoon in kwestie is niet herkenbaar dus volgens mij mag je zoveel gebleekte bipsen op het internet knallen als je wil.

barneveld
02-08-04, 21:49
Geplaatst door Dutchguy
De persoon in kwestie is niet herkenbaar dus volgens mij mag je zoveel gebleekte bipsen op het internet knallen als je wil.


pas dan op dat ik je niet tegen kom