PDA

Bekijk Volledige Versie : Drie joodse jongeren aangevallen door Marokkanen



Marsipulami
03-08-04, 00:50
Antisemitisch geweld in Frankrijk
ma 22:56 u. bron: vrtnieuws.net


In de buurt van de Franse stad Lyon
zijn drie joodse jongeren aangevallen
door vijftien leeftijdgenoten van
Noord-Afrikaanse afkomst.

De drie joden kregen klappen en mes-
steken. Vier aanvallers zijn door de
politie opgepakt. Drie van hen zijn
minderjarig.

De voorbije maanden is er steeds meer
sprake van antisemitisch geweld tegen
joden in Frankrijk. Dat land heeft de
grootste joodse gemeenschap in Europa.

Onlangs heeft de Israëlische premier
Sharon de Franse joden opgeroepen om
naar Israël te emigreren. Dat leidde
tot een rel met de Franse overheid.

BiL@L
03-08-04, 01:19
Wat is de afkomst van die joodse jongeren eigenlijk? Niet dat het de daad minder lomp doet lijken. Maar dat vroeg ik mij wel af.

Ravian
03-08-04, 01:43
Heel erg goed, Bil@l, om altijd de nuance te behouden.
Immers, geweld van joden in Europa versus Noord-Afrikanen kan altijd een reden hebben. Die joden kunnen gewapend zijn geweest, die jongens hebben aangevallen, hun lolly hebben afgepakt. Er is natuurlijk altijd een flipside to the story - ze kunnen het zelfs verzonnen hebben (en hier mag iedereen gulzig bovenop springen. Allemaal in het kader van de nuance).

Marsipulami
03-08-04, 03:06
Pff, Europa reageert vanuit een schuldcomplex omwille van het feit dat de Europeanen zes miljoen joden zonder reden hebben vermoord. Nu probeert men die schuldgevoelens af te schuiven op moslims.

Als drie jongeren in een schermutseling betrokken raken met andere jongeren, dan wordt dat ten onrechte tot 'wereldnieuws' uitgeroepen. Ochgottegot: de zwaarst gewonde moet 'mogelijk' enkele dagen in het ziekenhuis verblijven. In mijn provinciestadje vinden om de haverklap dergelijke betreurenswaardige incidenten plaats, waar jongeren op de vuist gaan. Het is alleen 'nieuws' als er joden bij betrokken zijn.

Er wonen 600 000 joden in Frankrijk, dat er zo nu en dan eens iemand van joodse origine slachtoffer is van crimineel gedrag is uiterst verwerpelijk maar statistisch niet significant. Er worden dagelijks niet-joodse oude vrouwtjes het ziekenhuis in geslagen omwille van een paar euro's in hun handtas. Die vrouwtjes komen niet op het nieuws.

Maar goed, in dezen ga ik er van uit dat genoemde jongeren van Noord-Afrikaanse origine schuld hebben aan dit betreurenswaardig incident. Eigenlijk zou ik eerst het onderzoek moeten afwachten.

Ron Haleber
03-08-04, 10:05
Geplaatst door Marsipulami

Maar goed, in dezen ga ik er van uit dat genoemde jongeren van Noord-Afrikaanse origine schuld hebben aan dit betreurenswaardig incident. Eigenlijk zou ik eerst het onderzoek moeten afwachten.

Dat staat in het bericht. Als je het niet gelooft moet je 't niet plaatsen...

Maar over vooroordelen gesproken, hoe weet jij zo zeker dat het Marokkanen waren en geen Algerijnen?

lennart
03-08-04, 10:09
Geplaatst door Ron Haleber
Dat staat in het bericht. Als je het niet gelooft moet je 't niet plaatsen...

Maar over vooroordelen gesproken, hoe weet jij zo zeker dat het Marokkanen waren en geen Algerijnen?

Kwist niet dat Algerije plots niet meer in Noord-Afrika ligt.

amadeus
03-08-04, 10:13
tja, met de warmte zullen de gemoederen verhit geraken zeker?


Ultraloper slachtoffer van zinloos geweld

Zondagmorgen werd Marc Papanikitas, een bekende ultraloper, tijdens het joggen het ziekenhuis ingeslagen door een groepje allochtonen. Hij oefende in het Wilrijkse park Den Brandt waar hij rond 10.30u een groepje jonge ruziënde allochtonen passeerde. Papanikitas zei dat zoiets toch niet hoefde. Daarop sloten de allochtonen een monsterverbond tegen Stekenaar Papanikitas en sloegen hem met stokken tegen de grond, waarna ze het op een lopen zetten. De ergste agressor kon opgepakt worden door de politie Zuid die toevallig in de buurt waren. Marc Papanikitas werd in het ziekenhuis opgenomen en is vier dagen werkonbekwaam. Hij zal dus op 11 september deel kunnen nemen aan het wereldkampioenschap 100 km.

Misschien wilde die jogger zijn lolly ook niet afgeven?

Ron Haleber
03-08-04, 10:24
Geplaatst door lennart
Kwist niet dat Algerije plots niet meer in Noord-Afrika ligt.

Slimmerik, heb je Mars zn titel van dit topic dan niet gelezen?

Eerst kopje koffie innemen!


Maar ik begrijp het al: als jij het over de arabieren van al Qaida hebt, bedoel je ook die kut-Marokkanen! Die hebben het toch altijd gedaan!

observer
03-08-04, 11:37
Er wonen 600 000 joden in Frankrijk, dat er zo nu en dan eens iemand van joodse origine slachtoffer is van crimineel gedrag is uiterst verwerpelijk maar statistisch niet significant. Er worden dagelijks niet-joodse oude vrouwtjes het ziekenhuis in geslagen omwille van een paar euro's in hun handtas. Die vrouwtjes komen niet op het nieuws. wel als het slachtoffer gekozen wordt op basis van religie of ras

bedoel als ik iemand beroof is dat crimineel
als ik specifiek op zoek ga naar een marokaan om te beroven is dat iets totaal anders

taouanza
03-08-04, 11:42
Gister werd mijn dochter (allochtoon) bijna van haar fiets gemept door een ander allochtoon waar valt dat onder?

observer
03-08-04, 11:45
hangt er vanaf

werd ze van haar fiets gemept omdat ze allochtoon is of omdat de ander graag haar fiets wilde hebben zonder betaling

dicksr
03-08-04, 11:46
Geplaatst door taouanza
Gister werd mijn dochter (allochtoon) bijna van haar fiets gemept door een ander allochtoon waar valt dat onder?

Oud vrouwtje neergeslagen om 3 euro.
Hersenloos geweld.

dicksr

Mill
03-08-04, 11:46
Geplaatst door taouanza
Gister werd mijn dochter (allochtoon) bijna van haar fiets gemept door een ander allochtoon waar valt dat onder?

Fitna :student:

taouanza
03-08-04, 11:50
Geplaatst door observer
hangt er vanaf

werd ze van haar fiets gemept omdat ze allochtoon is of omdat de ander graag haar fiets wilde hebben zonder betaling


Ik denk het eerste.
Want je mag er voor het gemak vanuit gaan dat Turken en Marokkanen geen Nederlands spreken en niks weten over Nederland(integratie mislukt spreken geen Nederlands lees de kranten zou ik zeggen) en dat je ze naar believen kan opvoeden en heropvoeden ze weten toch niet beter. Dus als een niet snel genoeg uit je weggaat mag je er van de weg af meppen.
Maar ik weet uit ervaring dat volwassenen onbeschoft zijn tegen de jeugd in het algemeen ongeacht afkomst.

observer
03-08-04, 13:37
klopt ik zie elke dag ouders het goede voorbeeld geven bij de school om de hoek

aankomen rijden half op de stoep deur opengooien zonder te kijken en gassen weer

lekker hoor

overigens vlak ouderen ook niet uit

van de week nog zo'n bijenkorftroela die met haar plastic tasje in mijn gezicht wapperde omdat ze wilde zitten (dan dus echnie)

moet je maar niet in de spits reizen,

nard
03-08-04, 18:48
Geplaatst door Marsipulami
Pff, Europa reageert vanuit een schuldcomplex omwille van het feit dat de Europeanen zes miljoen joden zonder reden hebben vermoord. Nu probeert men die schuldgevoelens af te schuiven op moslims.


Rare reden zeg.
Als drie joden door noordafrikanen in elkaar worden gemept en daar wordt aandacht aan besteed, dan is 't een schuldcomplex?



Als drie jongeren in een schermutseling betrokken raken met andere jongeren, dan wordt dat ten onrechte tot 'wereldnieuws' uitgeroepen. Ochgottegot: de zwaarst gewonde moet 'mogelijk' enkele dagen in het ziekenhuis verblijven. In mijn provinciestadje vinden om de haverklap dergelijke betreurenswaardige incidenten plaats, waar jongeren op de vuist gaan. Het is alleen 'nieuws' als er joden bij betrokken zijn.


De zwaarte van de schade: fout argument ter nuancering.
Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat als die noordafrikanen de lengte hadden gehad dat ze meer schade hadden toegebracht. Maar wie o wie kan dat bewijzen?



Er wonen 600 000 joden in Frankrijk, dat er zo nu en dan eens iemand van joodse origine slachtoffer is van crimineel gedrag is uiterst verwerpelijk maar statistisch niet significant. Er worden dagelijks niet-joodse oude vrouwtjes het ziekenhuis in geslagen omwille van een paar euro's in hun handtas. Die vrouwtjes komen niet op het nieuws.


Behalve als je ziet dat de frequentie van treffen tussen Joden en noordafrikanen, waarbij het initiatief ligt bij de noordafro's, met een niet te negeren regelmaat voorkomt.
Statistische relativering: geen goed argument om te nuanceren. Met cijfers nuanceren we tenslotte alles onder t vloerkleed, wat we ook maar willen...



Maar goed, in dezen ga ik er van uit dat genoemde jongeren van Noord-Afrikaanse origine schuld hebben aan dit betreurenswaardig incident. Eigenlijk zou ik eerst het onderzoek moeten afwachten.

Na de jungle van wat vreemde nuanceringen heeft deze belijdenis geen enkele intrinsieke kracht meer.....

:)

observer
03-08-04, 21:56
Geplaatst door Marsipulami
Pff, Europa reageert vanuit een schuldcomplex omwille van het feit dat de Europeanen zes miljoen joden zonder reden hebben vermoord. Nu probeert men die schuldgevoelens af te schuiven op moslims. nee hoor alleen les geleerd en de wil het niet nog eens te laten gebeuren dus sorry hadden ze maar voor 40 45 hun kans moeten grijpen

Julien
03-08-04, 23:27
Geplaatst door BiL@L
Wat is de afkomst van die joodse jongeren eigenlijk? Niet dat het de daad minder lomp doet lijken. Maar dat vroeg ik mij wel af.

kom kom.. als het een moslim was geweest die door 3 joodse jongeren was belegerd dan had je er ook schande over gesproken. blijkbaar doet de afkomst van deze mensen er dus wel toe. en het is natuurlijk niet goed dat zulke berichten blijven ontstaan in France. En die Sharon moet helemaal zijn bek houden en zich niet bemoeien met france!

barneveld
03-08-04, 23:35
Geplaatst door BiL@L
Wat is de afkomst van die joodse jongeren eigenlijk? Niet dat het de daad minder lomp doet lijken. Maar dat vroeg ik mij wel af.


de afkomst is Eritria