PDA

Bekijk Volledige Versie : heeft iemand een portemonee gevonden?



observer
03-08-04, 11:54
De voormalige Palestijnse veiligheidschef Mohammed Dahlan heeft gisteren zeer scherpe kritiek geleverd op de Palestijnse president Arafat. Hij verwijt hem dat hij met zijn politiek zijn volk ruïneert. Dahlan, leider van de jonge garde van al-Fatah in de Gazastrook, deed zijn uitspraken in een interview met de Koeweitse krant Al-Watan.

De 43-jarige Dahlan eist van Arafat dat deze voor 10 augustus met serieuze hervormingen komt. Anders zullen de inwoners van de Gazastrook opnieuw massaal de straat op gaan, kondigde hij aan. ,,In een tijd waarin dringend een nieuwe mentaliteit nodig is, zit Arafat op de lijken en de ruïnes van de Palestijnen. Wat in de Gazastrook is gebeurd, is de uitdrukking van onze eis dat er hervormingen moeten komen.''

Het geld dat via internationale donors is binnengekomen voor de Palestijnen (in totaal meer dan 4 miljard euro) is volgens de voormalige veiligheidschef 'verdwenen en wij weten niet waarheen'. Volgens hem zal de Palestijnse samenleving verdere corruptie van Arafat en de zijnen niet meer accepteren en is er geen andere optie dan door Arafat zelf goedgekeurde hervormingen.

Dahlan, voormalig hoofd van de veiligheidsdienst, is de man achter de recente interne onrust in de Gazastrook. Die onrust is ook steeds meer merkbaar op de Westelijke Jordaanoever. Het afgelopen weekeinde zijn daar drie westerse hulpverleners ontvoerd en gewapende militanten verstoorden er een vergadering van Arafats Fatah-beweging.

Dahlan geldt als zeer invloedrijk en gematigd. Hij was na de ondertekening van het Israëlisch- Palestijnse vredesakkoord, tien jaar geleden, chef van de Palestijnse veiligheidsdienst. In de jaren negentig liet hij honderden militante Palestijnen oppakken in de Gazastrook. Later was hij veiligheidsadviseur van Arafat en daarna minister van Binnenlandse Veiligheid in het kabinet van Mahmud Abbas.

Sommige Palestijnse functionarissen suggereren dat Dahlan achter de demonstraties van twee weken geleden zat. Hij zou bezig zijn politiek terrein te veroveren voor wanneer Israël zich terugtrekt uit de Gazastrook. De drie ontvoerde buitenlanders, leden van een christelijke hulporganisatie, werden gisteren na een paar uur vrijgelaten, naar verluidt in ruil voor financiële toezeggingen door het Palestijnse bestuur. blijkbaar is arafat toch meer struikrover dan vrijheidstrijder

of dahlan nu direct de belangen van het palestijnse volk voor ogen heeft of zijn eigen tja wat denk jij?

taouanza
03-08-04, 12:21
Geplaatst door observer
blijkbaar is arafat toch meer struikrover dan vrijheidstrijder

of dahlan nu direct de belangen van het palestijnse volk voor ogen heeft of zijn eigen tja wat denk jij?

Weet ik niet maar een ding weet ik zeker van jou: Het is nooit goed.

observer
03-08-04, 13:29
Geplaatst door taouanza
Weet ik niet maar een ding weet ik zeker van jou: Het is nooit goed.

deze vat ik niet

is het imago, de mytje arafat zo belangrijk dat de waarheid niet meer telt

ik heb het niet bedacht

het is verteld door een palestijn over een palestijn

het palestijnse volk moet wel bijzonder gezegend zijn om onder de knoet van de israeli te leven en dan nog bestolen te worden door hun eigen mensen

blijkbaar wil je alleen verhalen van wat de israeli de palestijen aandoen zien?
past dat beter in je wereldbeeld?

en nee ik vind het niet goed want het is ook nederlands geld wat gestolen is

taouanza
03-08-04, 13:33
Geplaatst door observer
deze vat ik niet

is het imago, de mytje arafat zo belangrijk dat de waarheid niet meer telt

ik heb het niet bedacht

het is verteld door een palestijn over een palestijn

het palestijnse volk moet wel bijzonder gezegend zijn om onder de knoet van de israeli te leven en dan nog bestolen te worden door hun eigen mensen

blijkbaar wil je alleen verhalen van wat de israeli de palestijen aandoen zien?
past dat beter in je wereldbeeld?

en nee ik vind het niet goed want het is ook nederlands geld wat gestolen is


Zeg eens waar leid je het bovenstaande uit?

Niet uit mijn post in ieder geval

observer
04-08-04, 13:38
uit je opmerking dat het ook nooit goed is

gezien het feit dat ik net in het AD lees dat mevr arafat de heroische strijd voert vanuit de kompleet afgehuurde bovenste verdieping van een luxe hotel in parijs, tusen de 80 en 100000 euro per maand uitgeeft en de enige jihad die ze pleegt bij designers is

tja dan neem ik de arafats niet meer serieus

jij wel?

David
04-08-04, 13:48
Arafat is een uitstekend, onfeilbaar leider en ieder die anders beweert is een vieze vuile nazi, een zionist, een rascist en ant-moslim.

taouanza
04-08-04, 14:59
Geplaatst door observer
uit je opmerking dat het ook nooit goed is

gezien het feit dat ik net in het AD lees dat mevr arafat de heroische strijd voert vanuit de kompleet afgehuurde bovenste verdieping van een luxe hotel in parijs, tusen de 80 en 100000 euro per maand uitgeeft en de enige jihad die ze pleegt bij designers is

tja dan neem ik de arafats niet meer serieus

jij wel?

Daar had ik het niet over. Dus echt een fantasie heb je of een clausterfobische hokjesgeest om dat toch uit mijn reply te halen.

observer
04-08-04, 15:30
waar had je het dan over (je reageerde tenslote in dit topic)

enige wat ik duidleijk maak dat de arafats meer in de marcos hoek zitten dan in de mandela hoek

taouanza
04-08-04, 15:45
Geplaatst door observer
waar had je het dan over (je reageerde tenslote in dit topic)

enige wat ik duidleijk maak dat de arafats meer in de marcos hoek zitten dan in de mandela hoek

Ik reageerde hierop


of dahlan nu direct de belangen van het palestijnse volk voor ogen heeft of zijn eigen tja wat denk jij?

Maximiliaan
04-08-04, 15:56
Zonder Arafat was de kans op vrede een stuk groter geworden. Hij spint garen bij deze situatie en beseft dat het snel afgelopen zal zijn met zijn macht en zelfverrijking als er een echte Palestijnse staat zal worden opgericht.

Wanneer de gemoederen hoog oplopen doet hij wat beloftes over hervormingen. Maar zelfs Taouanza zal inmiddels doorhebben dat de beloftes van Arafat waardeloos zijn omdat hij ze toch nooit nakomt. De man heeft de afgelopen jaren bijvoorbeeld al tientallen malen beloofd zijn web van veiligheidsdiensten te hervormen, maar hier is tot op heden niets van terecht gekomen, omdat hij elke poging tot hervorming blokkeert.

observer
04-08-04, 22:54
Geplaatst door taouanza
Ik reageerde hierop

dus je antwoord wat je denkt dat ik denk

nu denk ik dat je denkt dat ik denk

terwijl ik alleen maar wil weten hoe men over arafat denkt :maf: