PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimvrouwen mogen met kleren aan zwemmen



sienia
03-08-04, 13:59
Moslimvrouwen mogen met kleren aan zwemmen

Uitgegeven: 3 augustus 2004 13:16
Laatst gewijzigd: 3 augustus 2004 13:29

PIACENZA - In een openbaar zwembad in de Italiaanse stad Piacenza hoeven moslimvrouwen zich niet eerst in een badpak te hijsen: ze kunnen gewoon in hun traditionele islamitische kledij een frisse duik nemen. Dat meldde de Italiaanse krant La Repubblica dinsdag.

Zwembadgangers hadden geprotesteerd tegen een 12-jarig moslimmeisje dat met haar gewaad in het water was gegaan. Maar de directeur van het zwembad had geen boodschap aan de kritiek, als zou met kleren aan zwemmen onhygiënisch zijn. "Vijftig jaar geleden zwommen Italianen ook nog in hun kleren", aldus de directeur.

sienia
03-08-04, 14:00
Stel je kunt geen bikini vinden.... :hihi:

Waterval
03-08-04, 14:05
Geplaatst door sienia
Stel je kunt geen bikini vinden.... :hihi:


Draag dan een wit shirt, heb je in ieder geval iets met stippen...


:melig2:

sienia
03-08-04, 14:09
Geplaatst door Waterval
Draag dan een wit shirt, heb je in ieder geval iets met stippen...


:melig2:

Rass qase7 yek??



:D

assassijn
03-08-04, 14:15
:haha: Zie plots beelden voorbij komen van mijn bezoeken aan het "zwembad" van Sidi Harazem.....vrouwen van 40 en 50 jaar die met jelaba en al het verfrissende water induiken.

Waterval
03-08-04, 14:15
Geplaatst door sienia
Rass qase7 yek??



:D


Oe mashie ghir illa berd...


:p

Ghiezzoe
03-08-04, 14:31
Mooi, nu Nederland nog......

Het zou niet hygienisch zijn om met kleren aan te zwemmen... Weet je wat pas echt niet hygienisch is? al die ongewassen mensen bij elkaar in een kleine water bassin.
En NEE dat straaltje water ervoor haalt niets uit bij mensen die hun zaakje niet verplicht hoeven te wassen na sex, menstruatie enz., heeft iemand wel een goed gekeken naar wat voorr mensen in het zwmbad duiken? ;).
Ik vind dat mensen moeten worden verplicht om, al dan niet met kleren aan, van tevoren te schrobben met water en ZEEP/SHAMPOO alvorens ze het zwembad inmogen. En voor diegene met kleren ook onder de kleren schrobben he!


Sorry, maar ik ben zo iemand die het zwembad per definitie onhygienisch vindt, kan er niets aan doen heb een beetje smet vrees denk ik... Waarom niet lekker in de zee zwemmen (wel de schonere nemen).

DEMOcraat
03-08-04, 14:43
Geplaatst door sienia
Moslimvrouwen mogen met kleren aan zwemmen

Uitgegeven: 3 augustus 2004 13:16
Laatst gewijzigd: 3 augustus 2004 13:29

PIACENZA - In een openbaar zwembad in de Italiaanse stad Piacenza hoeven moslimvrouwen zich niet eerst in een badpak te hijsen: ze kunnen gewoon in hun traditionele islamitische kledij een frisse duik nemen. Dat meldde de Italiaanse krant La Repubblica dinsdag.

Zwembadgangers hadden geprotesteerd tegen een 12-jarig moslimmeisje dat met haar gewaad in het water was gegaan. Maar de directeur van het zwembad had geen boodschap aan de kritiek, als zou met kleren aan zwemmen onhygiënisch zijn. "Vijftig jaar geleden zwommen Italianen ook nog in hun kleren", aldus de directeur.

in nederland moet je diploma c hebben om met kleren te mogen zwemmen.

mark61
03-08-04, 14:49
Geplaatst door DEMOcraat
in nederland moet je diploma c hebben om met kleren te mogen zwemmen.

Nee hoor, een zwemdiploma is geen zwembewijs. Zou trouwens lastig worden, om niet te zeggen vicieuze cirkel: voor c moet je eerst a en b halen. Dus niet met volledige bepakking. Conclusies: moslima's in water = illegaal?

Waterval
03-08-04, 14:53
Geplaatst door mark61
Conclusies: moslima's in water = illegaal?


Als ik dat zeg, hebben we AHA morgen op tv..

mark61
03-08-04, 15:01
Geplaatst door Waterval
Als ik dat zeg, hebben we AHA morgen op tv..

Kan ze zelf wel zwemmen? Dat zou ik dan meteen bewezen willen zien. Zo niet, is ze dan een crypto-moslima? Hmm, lastig...

observer
03-08-04, 15:04
Geplaatst door Ghiezzoe
Mooi, nu Nederland nog......

Het zou niet hygienisch zijn om met kleren aan te zwemmen... Weet je wat pas echt niet hygienisch is? al die ongewassen mensen bij elkaar in een kleine water bassin.
En NEE dat straaltje water ervoor haalt niets uit bij mensen die hun zaakje niet verplicht hoeven te wassen na sex, menstruatie enz., heeft iemand wel een goed gekeken naar wat voorr mensen in het zwmbad duiken? ;).
Ik vind dat mensen moeten worden verplicht om, al dan niet met kleren aan, van tevoren te schrobben met water en ZEEP/SHAMPOO alvorens ze het zwembad inmogen. En voor diegene met kleren ook onder de kleren schrobben he!


Sorry, maar ik ben zo iemand die het zwembad per definitie onhygienisch vindt, kan er niets aan doen heb een beetje smet vrees denk ik... Waarom niet lekker in de zee zwemmen (wel de schonere nemen). alleen in japan

al heb ik in VS wel eens meegemaakt dat een heel bad ontruimd werd, niet vanwege al qaida maar de badmeester dacht dat iemand zijn behoefte in het water gedaan had

Waterval
03-08-04, 15:08
Geplaatst door observer
maar de badmeester dacht dat iemand zijn behoefte in het water gedaan had



Ayaan kan dus wel zwemmen...

mark61
03-08-04, 15:10
Geplaatst door Waterval
Ayaan kan dus wel zwemmen...

Weten we dat ook weer.

DEMOcraat
03-08-04, 16:32
Geplaatst door mark61
Nee hoor, een zwemdiploma is geen zwembewijs. Zou trouwens lastig worden, om niet te zeggen vicieuze cirkel: voor c moet je eerst a en b halen. Dus niet met volledige bepakking. Conclusies: moslima's in water = illegaal?

in nederland wel zonder een diploma kom je het zwembad niet in.
a=korte broek+sandalen+tshirt.
b=lange broek+schoenen+trui
c=lange broek+schoenen+jas

mark61
03-08-04, 16:59
Geplaatst door DEMOcraat
in nederland wel zonder een diploma kom je het zwembad niet in.
a=korte broek+sandalen+tshirt.
b=lange broek+schoenen+trui
c=lange broek+schoenen+jas

Ik heb geen diploma's en ben nog nooit het bad uitgegooid. Met of zonder kleren.

DEMOcraat
03-08-04, 17:08
Geplaatst door mark61
Ik heb geen diploma's en ben nog nooit het bad uitgegooid. Met of zonder kleren.


dat kan..ik mocht zelf ook binnen zonder voorwaarden.maar dat heeft met mijn lengte en leeftijd te maken dan het aantal zwemdiploma's.

kinderen kunnen niet alleen naar binnen als ze geen diploma A hebben.

Afrux
03-08-04, 17:25
Geplaatst door sienia
Moslimvrouwen mogen met kleren aan zwemmen

Uitgegeven: 3 augustus 2004 13:16
Laatst gewijzigd: 3 augustus 2004 13:29

PIACENZA - In een openbaar zwembad in de Italiaanse stad Piacenza hoeven moslimvrouwen zich niet eerst in een badpak te hijsen: ze kunnen gewoon in hun traditionele islamitische kledij een frisse duik nemen. Dat meldde de Italiaanse krant La Repubblica dinsdag.

Zwembadgangers hadden geprotesteerd tegen een 12-jarig moslimmeisje dat met haar gewaad in het water was gegaan. Maar de directeur van het zwembad had geen boodschap aan de kritiek, als zou met kleren aan zwemmen onhygiënisch zijn. "Vijftig jaar geleden zwommen Italianen ook nog in hun kleren", aldus de directeur.

met andere worden lopen dit soort achterlijke ouders die hun dochter van 12 al als gevange behandelen 50 jaar achter. Nou volgens mij is het 500 jaar achterlijkheid.

Ik denk bijmezelf dan blijf thuis achterlijke wezens. Ik zou wel's de moeder willen zien met haar natte chador als ze eruit komt. Dat is volgens mij nog sexier... USE UR IMAGINATION!!! of mogen ze tot hun 13de met kleding zwemmen en na 13 jaar thuis gevangen worden...

rafiq
03-08-04, 18:07
Lopen ze in het Rif ook geen 500 jaar achter?

Tomas
03-08-04, 18:09
Wat doen die Moslima's eigenlijk buiten de keuken?

$adeeQ
03-08-04, 18:19
Geplaatst door rafiq
Lopen ze in het Rif ook geen 500 jaar achter?

:D maak maar gerust 5000 van , zeker in het gebied waar fruxje vandaan komt

Al3arbi
03-08-04, 18:24
Geplaatst door Tomas
Wat doen die Moslima's eigenlijk buiten de keuken?


Trespassing.

BiL@L
03-08-04, 18:29
Geplaatst door rafiq
Lopen ze in het Rif ook geen 500 jaar achter?

In de geboorteplaats van mijn vader. Waar men in de bergen leeft en een boeren-bestaan leidt. Lopen de vrouwen er gewoon als moslima's bij. Zijn overigens echt keiharde hardwerkende mensen, zowel man als vrouw. Je merkt op economisch vlak na (geen materiele luxe) dat de vrouwen vrij normaal door het leven gaan. Ik kan me nog herinneren dat ik als klein jongetje tijdens een bezoek aan hun, een baby melk gaf vanuit de borst van de moeder. :p

Ghiezzoe
03-08-04, 18:29
Is het dus vooruitstrevend en hoogintelligent als je zo min mogelijk bedekt (naakt is dan het hoogstintelligente wat je kunt bereiken)?

Dat meisje , als ze zichzelf als een gevangene ziet, is dat alleen omdat haar omgeving wel halfnaakt zwemt. Als iedereen zijn kuisheid zou bewaren (vergelijk maar eens met wat wat je oma droeg als ze ging zwemmen, als ze dat al deed of andere vrouwen in die periode) zou zij immers niet meer zo afsteken.

De laatste uitspraken over "thuis gevangen worden gehouden...."
Volgens mij komen dat soort praktijken nog nauwelijks voor in onze westerse samenleving, zelfs in de meeste Arabische landen is het tegenwoordig eerder uitzondering dan praktijk...Dus waarom je zo opwinden, of heb je persoonlijke wonden in die sfeer?.



Geplaatst door Afrux
met andere worden lopen dit soort achterlijke ouders die hun dochter van 12 al als gevange behandelen 50 jaar achter. Nou volgens mij is het 500 jaar achterlijkheid.

Ik denk bijmezelf dan blijf thuis achterlijke wezens. Ik zou wel's de moeder willen zien met haar natte chador als ze eruit komt. Dat is volgens mij nog sexier... USE UR IMAGINATION!!! of mogen ze tot hun 13de met kleding zwemmen en na 13 jaar thuis gevangen worden...

Ghiezzoe
03-08-04, 18:32
Dit is nou de eerste grap van een Mod waarbij ik verder kom dan een flauwe glimlach. Dit is nou humor :)


Geplaatst door Al3arbi
Trespassing.

assassijn
03-08-04, 18:37
Al met al geweldige actie van die man :duim:

Die kijkt waarschijnlijk alleen naar het plezier dat het kind heeft in zijn zwembad.

Afrux
03-08-04, 20:09
Geplaatst door rafiq
Lopen ze in het Rif ook geen 500 jaar achter?

ik zou bijna zeggen:
het zijn tenslotte de enige etnische moslim groep (Imazighen) die voor 99.9% tot de islam bekeerd zijn dus niet 500 jaar maar 1420 om percies te zijn. :)

Afrux
03-08-04, 20:17
Geplaatst door $adeeQ
:D maak maar gerust 5000 van , zeker in het gebied waar fruxje vandaan komt

haha onze fundi's voelen zich aangesproken, maar helaas de waarheid is hard. De statiestieken liegen er niet om. Afghanisatn was ten slotte onder de Taliban ook niet in staat om een glas te vervaardigen. Dat zei die woordvoerder toen zelf. Die man met die blinddingtje om zijn oog had.

Ik zie om me heen hoe ontwikkeld de islamitische landen zijn en met name zij die zichzelf arabisch noemen.

Feiten uit arab human report geschreven door zwaar gewicht arabische geleerden:

- In griekenland verschijnen jaarlijks5 keer meer boeken dan in die zogenaamde 22 arabische landen.
- Er worden jaarlijks 100000 boeken naar het spaans vertaald, het aantal dat in 1000 jaar naar het arabisch is vertaald.
- het bnp van spanje is horger dan die 22 landen
- 3% toegang tot internet
- analfabetisme is meer dan de helf, bij vrouwen nog veel hoger.
- iedereen met een idee tot vernieuwing wordt opgepakt
- ik kan zo doorgaan tot morgen

Oordeel zelf, feiten zijn feiten, emoties zijn emoties.

Als je je lichaam niet wilt laten zien, dan is het volgens mij ook haram naar andere schaars gekleede vrouwen te kijken. Of vindt die vader het lekker en kijkt graag stiekem naar italiaanse borsten.

Er zijn twee mogelijkheden, je doet het niet en je blijft thuis of je gaat op een normale manier naar een zwembad.

Wat betreft RIF, het maakt onderdeel van het geheel en het verschilt niet veel van de rest van de moslims. Dus maak jeullie geen zorgen...

Afrux
03-08-04, 20:21
Geplaatst door Ghiezzoe
Is het dus vooruitstrevend en hoogintelligent als je zo min mogelijk bedekt (naakt is dan het hoogstintelligente wat je kunt bereiken)?

Dat meisje , als ze zichzelf als een gevangene ziet, is dat alleen omdat haar omgeving wel halfnaakt zwemt. Als iedereen zijn kuisheid zou bewaren (vergelijk maar eens met wat wat je oma droeg als ze ging zwemmen, als ze dat al deed of andere vrouwen in die periode) zou zij immers niet meer zo afsteken.

De laatste uitspraken over "thuis gevangen worden gehouden...."
Volgens mij komen dat soort praktijken nog nauwelijks voor in onze westerse samenleving, zelfs in de meeste Arabische landen is het tegenwoordig eerder uitzondering dan praktijk...Dus waarom je zo opwinden, of heb je persoonlijke wonden in die sfeer?.

het zal het zijn, hahahaha, ik wil je graag een keertje uitnodigen bij ons thuis. Discover yourself.

We komen allemaal uit ghiezzo land a thawmat, kijk goed om je heen. de werkelijkheid zien is het mooiste wat er is. Romanteseren is niet de oplossing.

Al3arbi
03-08-04, 20:55
Dank je. Ik sluit mijn vrouwelijke familieleden voortdurend op in de keuken.En zij mij in de schuur.



Geplaatst door Ghiezzoe
Is het dus vooruitstrevend en hoogintelligent als je zo min mogelijk bedekt (naakt is dan het hoogstintelligente wat je kunt bereiken)?

Dat meisje , als ze zichzelf als een gevangene ziet, is dat alleen omdat haar omgeving wel halfnaakt zwemt. Als iedereen zijn kuisheid zou bewaren (vergelijk maar eens met wat wat je oma droeg als ze ging zwemmen, als ze dat al deed of andere vrouwen in die periode) zou zij immers niet meer zo afsteken.

De laatste uitspraken over "thuis gevangen worden gehouden...."
Volgens mij komen dat soort praktijken nog nauwelijks voor in onze westerse samenleving, zelfs in de meeste Arabische landen is het tegenwoordig eerder uitzondering dan praktijk...Dus waarom je zo opwinden, of heb je persoonlijke wonden in die sfeer?.

Ghiezzoe
03-08-04, 21:13
Ik ken maar een paar woordje berbers en Thawmat is niet een van ze... welke werkelijkheid vind je zo mooi dan? (ik kan je even niet volgen).


Geplaatst door Afrux
het zal het zijn, hahahaha, ik wil je graag een keertje uitnodigen bij ons thuis. Discover yourself.

We komen allemaal uit ghiezzo land a thawmat, kijk goed om je heen. de werkelijkheid zien is het mooiste wat er is. Romanteseren is niet de oplossing.

Hylke
03-08-04, 22:27
"Vijftig jaar geleden zwommen Italianen ook nog in hun kleren", aldus de directeur.

Wat was toen de gemiddelde leeftijd van de gemiddelde Italiaan?

Julien
03-08-04, 22:37
pff dit doet me denken aan die refo's die weigeren hun kinderen op zwemles te sturen of die refo's die hun kinderen niet laten in-enten. wat een bekrompenheid zeg.. in dot geval van de moslims. moslims en refo's moeten natuurlijk zelf bepalen wat ze geloven, maar ik vind dit soort aspecten maar vreemd. wat the hell maakt het nou uit of je dochter een bikini aanheeft of een natte jurk waardoor je haar lichaam erdoorheen ook nog kan zien :D

trouwens hylke, die vrouw in jouw signature is een femme magnifique.. een voorbeeld voor veel moslimmeisjes in France. (ze belijdt een liberale vorm van de islam en doet goed werk en heeft respect voor de moslims itt mensen als AHA of Ebru)

Mabel Twee
03-08-04, 23:05
Geplaatst door DEMOcraat
in nederland wel zonder een diploma kom je het zwembad niet in.
a=korte broek+sandalen+tshirt.
b=lange broek+schoenen+trui
c=lange broek+schoenen+jas

d=lange broek+schaatsen+jas

$adeeQ
03-08-04, 23:09
Geplaatst door Mabel Twee
d=lange broek+schaatsen+jas

N= naakt zwemmen

Mabel Twee
03-08-04, 23:19
Geplaatst door $adeeQ
N= naakt zwemmen

Ik ben nooit verder gekomen dan M.

$adeeQ
03-08-04, 23:32
Geplaatst door Mabel Twee
Ik ben nooit verder gekomen dan M.

topless zwemmen is ook cool :jeweetog:

mark61
03-08-04, 23:35
Geplaatst door Julien
trouwens hylke, die vrouw in jouw signature is een femme magnifique.. een voorbeeld voor veel moslimmeisjes in France. (ze belijdt een liberale vorm van de islam en doet goed werk en heeft respect voor de moslims itt mensen als AHA of Ebru)

Bienvenue en Hollande. Kon je de weg terug nog vinden?

Vertel s over Loubna, zo heet ze toch? Zag een tijdje terug een verwarrend gesprek met haar. Haar moeder werd voor hoer uitgemaakt en vermoord?? Ze werd door haar vader uitgehuwelijkt, hoewel hij altijd zei dat je zelf de wereld moest en kon veranderen, en nu had ze een prima relatie met hem?? of zo..

Mabel Twee
03-08-04, 23:39
Geplaatst door $adeeQ
topless zwemmen is ook cool :jeweetog:

Dat is T.

Kben nooit verder gekomen dan M, weet je nog?

:p

$adeeQ
03-08-04, 23:41
Geplaatst door Mabel Twee
Dat is T.

Kben nooit verder gekomen dan M, weet je nog?

:p

M :boeps:

Met burqa???

Mabel Twee
03-08-04, 23:53
Geplaatst door $adeeQ
M :boeps:

Met burqa???

:stomp:

M ja... want dat is moslimzwemmen.

Zelfs met burqa verzuip ik niet.
En als je weet hoeveel water er in een burqa kan.

Maximiliaan
04-08-04, 16:12
Geplaatst door sienia
Moslimvrouwen mogen met kleren aan zwemmen

Uitgegeven: 3 augustus 2004 13:16
Laatst gewijzigd: 3 augustus 2004 13:29

PIACENZA - In een openbaar zwembad in de Italiaanse stad Piacenza hoeven moslimvrouwen zich niet eerst in een badpak te hijsen: ze kunnen gewoon in hun traditionele islamitische kledij een frisse duik nemen. Dat meldde de Italiaanse krant La Repubblica dinsdag.

Zwembadgangers hadden geprotesteerd tegen een 12-jarig moslimmeisje dat met haar gewaad in het water was gegaan. Maar de directeur van het zwembad had geen boodschap aan de kritiek, als zou met kleren aan zwemmen onhygiënisch zijn. "Vijftig jaar geleden zwommen Italianen ook nog in hun kleren", aldus de directeur.
Hoe gaat dat dan in zijn werk? Hebben ze speciale "zwem-burqa's"? Of springen ze er gewoon in en gaan ze met natte chloor-burqa aan weer naar huis? Je zou je trouwens een ongeluk schrikken als er opeens zo'n zwart monster op je af komt gezwommen.

Ook hier is wel weer sprake van een behoorlijke portie islamitische hypocrisie. Hoe kan iemand die erop staat om in islamitische kleding te mogen zwemmen zich begeven in een openbaar zwembad waar dus ook mannen zwemmen?

TonH
04-08-04, 17:09
Wat is dit nu voor geseik...

Grieks Orthodoxe (jawel, christenen dus!) vrouwen van wat hogere leeftijd gaan ook met hun zwarte kleding aan in het zwembad. En in Spanje heb ik dat ook in bijvoorbeeld Toledo gezien.

So whatsup doc... :moe:

Hadad
04-08-04, 19:02
Geplaatst door Maximiliaan
Hoe gaat dat dan in zijn werk? Hebben ze speciale "zwem-burqa's"? Of springen ze er gewoon in en gaan ze met natte chloor-burqa aan weer naar huis? Je zou je trouwens een ongeluk schrikken als er opeens zo'n zwart monster op je af komt gezwommen.

Ook hier is wel weer sprake van een behoorlijke portie islamitische hypocrisie. Hoe kan iemand die erop staat om in islamitische kleding te mogen zwemmen zich begeven in een openbaar zwembad waar dus ook mannen zwemmen?

Er zijn toch ook zwemburqa's, van badpakstof?

Maar idd vreemd dat men daarin mag zwemmen, tussen de mannen en meiden in bikini's.

BiL@L
04-08-04, 19:08
Geplaatst door Hadad
Er zijn toch ook zwemburqa's, van badpakstof?

Maar idd vreemd dat men daarin mag zwemmen, tussen de mannen en meiden in bikini's.

Inderdaad. In Nederland pakken onze lieve zusters dat gelukkig verstandiger aan: :)

Vrouwen willen eigen zwemuren

Woensdag 4 augustus 2004 - ETTEN-LEUR - Hicran Ova is elke week drie uur bezig voor een half uurtje zwemles. In Roosendaal. Terwijl het Etten-Leurse zwembad zwembad De Banakker bij haar om de hoek is. "Hier kan ik niet zwemmen, want hier zijn mannen."

Daarom heeft ze een brief gestuurd naar het gemeentebestuur met de vraag of er geen vrouwenuren ingeruimd kunnen worden in De Banakker. Twintig vrouwen hebben de brief ondertekend. "Ik weet zo wel dertig vrouwen die dat ook willen." Dan heeft Ova de Marokkaanse gemeenschap nog niet meegerekend.

Hicran Ova is Turks en moslim. "Voor mijn geloof is een badpak ook naakt, begrijp je?", legt ze uit. "Lichaamsdelen moet je bedekken." Vandaar dat ze buitenshuis een hoofddoek draagt. En vandaar dat ze niet in haar badpak wil als er mannen in de buurt zijn. "Een zwembad zonder mannen heb je hier niet." Aan de balie van zwembad de Banakker in Etten-Leur kreeg ze te horen dat aparte zwemtijden niet mogelijk zijn. Daarom heeft ze een brief met het verzoek naar de gemeente gestuurd.

Burgemeester en wethouders buigen zich in augustus over het onderwerp. Ze kunnen nu nog niet zeggen of het vrouwenuurtje een kans maakt. In de brief schrijven de vrouwen: `Voor de meeste Turkse vrouwen is het heel erg moeilijk om deel te nemen aan sportactiviteiten.' Ova wil graag sporten. Ze gaat nu elke dag een uur wandelen. Fitnessen wil ze ook wel, maar dat is moeilijk. "Dan moet je van die blote kleren aan. Anders is het te warm."

Reistijd

Elke week gaat ze met een groep Etten-Leurse moslimvrouwen naar Roosendaal voor een zwemles die speciaal voor vrouwen is. Het vervoer en de reistijd is vaak een probleem. Wekelijks zeggen er vrouwen af omdat ze die week geen vervoer kunnen regelen naar Roosendaal. "Als het daar kan, waarom kan het dan hier niet? Wij hebben ook recht op een sociaal leven", zegt initiatiefneemster Ova. Ze hoopt op minimaal een uur zwemtijd per week en zonder mannelijke badmeesters. "Anders heeft het nog geen zin." Zwemles of vrij zwemmen, dat maakt haar niet uit. "Als er maar geen mannen zijn."

BN De Stem

Maximiliaan
04-08-04, 19:16
Geplaatst door BiL@L
Wij hebben ook recht op een sociaal leven", zegt initiatiefneemster Ova.
De islam denkt daar dus anders over, pech gehad Ova.