PDA

Bekijk Volledige Versie : na moslima's nu de sjonies geweerd



observer
04-08-04, 12:41
Enkele tientallen horecazaken in ons land laten geen mensen met tatoeages binnen, zegt Koninklijk Horeca Nederland. Maar mogen bezoekers eigenlijk wel geweigerd worden alleen omdat ze een tattoo hebben?

Horeca Nederland denkt zelf natuurlijk van wel. Directeur Jeu Claes: ,,Het is aan de ondernemers zelf om te bepalen wie er binnen mag en wie niet. Zij zijn namelijk ook verantwoordelijk voor de veiligheid in hun eigen zaak. Als er ondernemers zijn die met een verbod op opzichtige tatoeages problemen buiten de deur denken te kunnen houden, dan is dat hun goed recht."
De branchevereniging heeft ook nog geen klachten ontvangen van klanten die op grond van hun tatoeage niet naar binnen mochten bij een uitgaansgelegenheid. De Commissie Gelijke Behandelingen ook niet. Volgens een woordvoerder kan de Commissie ook niets betekenen voor iemand die geweigerd wordt vanwege z'n huidschildering; de Algemene Wet Gelijke Behandeling biedt geen aanknopingspunten voor 'een zaak'.
Dat komt omdat je zélf kiest voor een tatoeage. Hetzelfde geldt voor spijkerbroeken, petjes en oorbellen. Volgens de Commissie worden zaken alleen behandeld als horecagelegenheden mensen weigeren op bijvoorbeeld kleur, geslacht en seksuele gerichtheid. Want daar kies je natuurlijk niet zelf voor.
Een bepaald deurbeleid is toegestaan bij horecagelegenheden, maar dient wel consequent uitgevoerd te worden. Als bijvoorbeeld een pasjessysteem verwaterd is en een Marokkaan niet zonder pasje naar binnen mag, maar een Nederlander zonder pasje wel, dan is dat strafbaar.
Een ander voorbeeld is dat mannen in het leger geen oorknopje mochten, maar vrouwen wel. Die maatregel is door de heren in kwestie aangevochten op basis van ongelijke behandeling van sekse. Zij wonnen dat, waarna de mannen in het leger ook een oorknopje mochten dragen.
Een theoretisch geval waarbij dezelfde soort tatoeage bij vrouwen wél wordt toegestaan en bij mannen niet, zal door de Commissie worden behandeld. Daarbij zal de horecaondernemer heel goed duidelijk moeten maken waarom de ene tatoeage bijvoorbeeld wel aanstootgevend is en de andere niet. Iets wat de Commissie bijna onmogelijk lijkt. In zo'n geval kunnen horecagelegenheden deze regeling niet meer consequent uitvoeren. Dan volgt een verbod. je kunt je afvragen (in het verlengde van de vorige discussie over die zaak in den haag) of er een verschil is tussen een hoofddeksel en een tatto

er zijn mensen die vanuit hun geloof tato's hebben

gekke is dat vorige keer er advocaten zeker van waren dat het niet mocht en nu zeker zijn dat het wel mag

David
04-08-04, 12:49
Een horeca gelegenhied is privé eigendom van de eigenaar, en dus is het aan haar of hem om te bepalen wie er wel of niet inkomt.

Bofko
04-08-04, 12:51
Ze moeten bij de entree gewoon huidkleurige plakplaotjes uitdelen aan getatoeeerden. Probleem opgelost.

DEMOcraat
04-08-04, 12:53
Geplaatst door David
Een horeca gelegenhied is privé eigendom van de eigenaar, en dus is het aan haar of hem om te bepalen wie er wel of niet inkomt.

dat weet ik nog niet ik heb altijd gedacht dat horeca een openbaare gelegenheid is.

David
04-08-04, 13:07
Geplaatst door DEMOcraat
dat weet ik nog niet ik heb altijd gedacht dat horeca een openbaare gelegenheid is.


Nee hoor.

850
04-08-04, 13:13
:huil2: Ik kom nergens meer binnen met mn tattoos en hoofddeksel



Weigering vanwege tatoeages is erg dubieus daar tegenwoordig in alle lagen vd bevolking tattoos voorkomen en je kunt, in tegenstelling tot een hoofdeksel, de tatoo niet zomaar afdoen.

Yasmeen
04-08-04, 13:21
Geplaatst door David
Een horeca gelegenhied is privé eigendom van de eigenaar, en dus is het aan haar of hem om te bepalen wie er wel of niet inkomt.

"Verboden voor getatoeërden"

.... :moe:

"Verboden voor asielzoekers"

.... :moe:

"No blacks"

:moe:

"Verboden voor joden"

:moe:

Zulke bordjes, regels, hingen ook aan prive-zaken zoals winkels enzo...maakt dit het verbod dan goed?

Dat ik hier nog op reageer.... :moe:

David
04-08-04, 13:28
Geplaatst door Yasmeen
"Verboden voor getatoeërden"

.... :moe:

"Verboden voor asielzoekers"

.... :moe:

"No blacks"

:moe:

"Verboden voor joden"

:moe:

Zulke bordjes, regels, hingen ook aan prive-zaken zoals winkels enzo...maakt dit het verbod dan goed?

Dat ik hier nog op reageer.... :moe:



Ik zeg niet dat ik het met dat toegangsbeleid eens ben, ik zeg alleen dat het nu eenmaal hun tenten zijn, en dat het dus aan hun is wie ze wel of niet binnenlaten. Persoonlijk ken ik overigens geen enkele kroeg waar mensen met tattoos of hoofddoekjuffen worden geweigerd, dus het zal in de praktijk allemaal wel weer meevallen.

Yasmeen
04-08-04, 13:33
Geplaatst door David
Ik zeg niet dat ik het met dat toegangsbeleid eens ben, ik zeg alleen dat het nu eenmaal hun tenten zijn, en dat het dus aan hun is wie ze wel of niet binnenlaten. Persoonlijk ken ik overigens geen enkele kroeg waar mensen met tattoos of hoofddoekjuffen worden geweigerd, dus het zal in de praktijk allemaal wel weer meevallen.

ik ga ook niet op jou persoonlijk in (boeie...) maar ik zeg dat ook anderen in andere tijden hun zaken zelf in bezit hadden, en het recht dachten (wisten) te hebben zulke bordjes op te hangen. De vraag is dus of het bezit van die zaken zulke regels mag rechtvaardigen, en niet of jij het er mee eens bent of niet... :moe:

dicksr
04-08-04, 13:34
Geplaatst door David
Nee hoor.

Ja hoor, tenzij het een z.g. besloten club betreft.
Weigering van toegang tot een openbare gelegenheid is onderhavig aan de wet gelijke behandeling. Dus tatoos wel of niet. Onderscheid o.b.v. geslacht: vrouwen met tatoos wel en mannen niet is strafbaar.

dicksr

David
04-08-04, 13:39
Geplaatst door dicksr
Ja hoor, tenzij het een z.g. besloten club betreft.
Weigering van toegang tot een openbare gelegenheid is onderhavig aan de wet gelijke behandeling. Dus tatoos wel of niet. Onderscheid o.b.v. geslacht: vrouwen met tatoos wel en mannen niet is strafbaar.

dicksr


wist ik niet, bedankt.

David
04-08-04, 13:39
Geplaatst door Yasmeen
ik ga ook niet op jou persoonlijk in (boeie...)


Zo vriendelijk, zo aardig.

Yasmeen
04-08-04, 13:45
Geplaatst door David
Zo vriendelijk, zo aardig.

ja toch? :moe: lekker boeiend...we moeten in (constructieve) discussies nu eenmaal onderscheid maken tussen persoonlijke meningen en de draad van de discussie zelve.... wat hebben we aan persoonlijke meningen als: niet dat ik het met dat verbod eens ben... :moe: Leuk hoor. Men kan er ook van overtuigd zijn dat zwarte mensen nog steeds niet op dezelfde plee mogen zitten als blanke mensen, en het is dan niet de vraag of je het hier mee eens bent of niet, maar waar de legitimiteit en rechtvaardiging hierin te vinden zijn. Je kont wordt er niet zwarter op trouwens.... :loens:

Bofko
04-08-04, 13:52
Geplaatst door Yasmeen
ja toch? :moe: lekker boeiend...we moeten in (constructieve) discussies nu eenmaal onderscheid maken tussen persoonlijke meningen en de draad van de discussie zelve.... wat hebben we aan persoonlijke meningen als: niet dat ik het met dat verbod eens ben... :moe: Leuk hoor. Men kan er ook van overtuigd zijn dat zwarte mensen nog steeds niet op dezelfde plee mogen zitten als blanke mensen, en het is dan niet de vraag of je het hier mee eens bent of niet, maar waar de legitimiteit en rechtvaardiging hierin te vinden zijn. Je kont wordt er niet zwarter op trouwens.... :loens:

Waar moet die uitspraken over legitimiteit en die rechtvaardigheid in een thread vandaan komen ? Alleen van prikkers toch....
Je ontkomt niet aan een persoonlijke mening. Deze mening is jouw kijk op de legitimiteit en de rechtvaardigheid van iets. Meer kun je niet. :)

David
04-08-04, 14:04
Yasmeen lijkt wel een persiflage. Arjen Ederveen zou haar kunnen spelen.

Bofko
04-08-04, 14:11
Geplaatst door David
Yasmeen lijkt wel een persiflage. Arjen Ederveen zou haar kunnen spelen.

Merk ik hier een lichte brouillade ?

David
04-08-04, 14:13
Geplaatst door Bofko
Merk ik hier een lichte brouillade ?


Nee hoor, enkel een objectieve observatie. Geen mening, die durf ik niet meer te geven.

Yasmeen
04-08-04, 14:13
Geplaatst door Bofko
Waar moet die uitspraken over legitimiteit en die rechtvaardigheid in een thread vandaan komen ? Alleen van prikkers toch....
Je ontkomt niet aan een persoonlijke mening. Deze mening is jouw kijk op de legitimiteit en de rechtvaardigheid van iets. Meer kun je niet. :)

:hihi: een slimmerd zou dit al snel opgemerkt hebben. Alle regels komen uit een bepaald, gevestigd vertoog, vaak ingegeven door machtsbelang.

Maar, je hebt meningen en je hebt meningen. De ene mening is beter te gebruiken in een discussie dan de andere. Een mening als: niet dat ik het ermee eens ben.. kan een discussie al gauw doodslaan, en wij menselijke mensen willen liever niks doodslaan, waar of nie? Als we nu eens de vraag opgooien hoe zulk een gebeuren gelegitimeerd kan worden, dan zal dat meer ruimte voor meningen etc laten, en dus een (nuttige...naar mijn mening ;)) discussie levend houden.

Maar david verkiest toch liever op een persoonlijke, on-nuttige manier verder te gaan. Persiflage, Arjen Ederveen... :moe:

850
04-08-04, 14:20
Geplaatst door Yasmeen
Een mening als: niet dat ik het ermee eens ben.. kan een discussie al gauw doodslaan,

Kvind juist van niet. Daarmee kun je de discussie verder blijven voeren zonder dat je terecht komt in een loopgraven oorlog van persoonlijke meningen/standpunten die de eigenlijke discussie ondermijnen.

Bofko
04-08-04, 14:21
Geplaatst door Yasmeen
:hihi: een slimmerd zou dit al snel opgemerkt hebben. Alle regels komen uit een bepaald, gevestigd vertoog, vaak ingegeven door machtsbelang.

Maar, je hebt meningen en je hebt meningen. De ene mening is beter te gebruiken in een discussie dan de andere. Een mening als: niet dat ik het ermee eens ben.. kan een discussie al gauw doodslaan, en wij menselijke mensen willen liever niks doodslaan, waar of nie? Als we nu eens de vraag opgooien hoe zulk een gebeuren gelegitimeerd kan worden, dan zal dat meer ruimte voor meningen etc laten, en dus een (nuttige...naar mijn mening ;)) discussie levend houden.

Maar david verkiest toch liever op een persoonlijke, on-nuttige manier verder te gaan. Persiflage, Arjen Ederveen... :moe:

Maroc.nl-threads zijn anarchie!!
Er zijn vaker pogingen gedaan om discussies goed te leiden en op een hoger plan te komen. Want daar heb je het eigenlijk over. Lukt niet . Je hebt altijd van die klojo's (ik ben er zelf ook een) die af en toe grappig meent te moeten wezen of een zijpad gaat lopen bewandelen. Komt door verschil in stemming denk ik.

P.S.
Welk type kan Arjan Ederveen niet spelen ?

David
04-08-04, 14:26
Geplaatst door Yasmeen
[B gevestigd vertoog, [/B]


Wat is dat, een gevestigd vertoog?

dicksr
04-08-04, 14:28
Geplaatst door Yasmeen
ik ga ook niet op jou persoonlijk in (boeie...) maar ik zeg dat ook anderen in andere tijden hun zaken zelf in bezit hadden, en het recht dachten (wisten) te hebben zulke bordjes op te hangen. De vraag is dus of het bezit van die zaken zulke regels mag rechtvaardigen, en niet of jij het er mee eens bent of niet... :moe:

Beste Yasmeen,

Wanneer je eigenaar/bestuurder van een zaak, bedrijf, instelling bent, heb je het recht om regels te stellen, dat kunnen garantievoorwaarden zijn, algemene voorwaarden, maar ook huishoudelijke reglementen.
Uitgangspunt in ons rechtssysteem is hierbij dat een ieder voor zich mag bepalen of hij/zij het met die regels eens is en dus koopt of niet en dus niet koopt (versimpeld).

Die regels zijn wel aan wettelijke bepalingen onderhevig. Zo wordt bijvoorbeeld een garantiebepaling die zegt dat een nieuwe wasmachine geen garantie heeft, door de rechter nietig verklaard.

Voor een toegangsbeleid en/of een huishoudelijk reglement geldt precies hetzelfde. Zodra regels in strijd komen met bijvoorbeeld de Wet Gelijke behandeling is de uitbater van die gelegenheid strafbaar en zijn de regels, ook zonder tussenkomst van de rechter, nietig..

Wanneer een op zich legitiem toegangsbeleid niet consequent wordt uitgevoerd, is de uitbater opnieuw voor die wet strafbaar. (Zie ook haagse lounge weigert hoofddoekjes)

Wat de wet niet kan weten is de motivatie van de uitbater, de wet moet het dus doen met zijn uitvoering in de praktijk.

dicksr

Maximiliaan
04-08-04, 14:29
On-topic blijven mensen!

Ik vind dat horeca uitbaters het recht hebben om eisen te stellen aan kleding, tattoo's e.d.. Mits het voor iedereen mogelijk is om aan de eisen te voldoen. Een tattoo kun je bedekken, een hoofddoekje kun je afdoen. Aan een huidskleur kun je bijvoorbeeld weer niets veranderen, dus is het niet redelijk dat hier eisen aan gesteld worden.

Yasmeen
04-08-04, 14:29
Geplaatst door Bofko
Maroc.nl-threads zijn anarchie!!
Er zijn vaker pogingen gedaan om discussies goed te leiden en op een hoger plan te komen. Want daar heb je het eigenlijk over. Lukt niet . Je hebt altijd van die klojo's (ik ben er zelf ook een) die af en toe grappig meent te moeten wezen of een zijpad gaat lopen bewandelen. Komt door verschil in stemming denk ik.

P.S.
Welk type kan Arjan Ederveen niet spelen ?

ok, ik zal voor nu ook zo een klojo zijn, want k heb er geen zin meer in. Bijna eind van de dag...nog lang geen weekend...ben ook nie in zo'n :fparty: nadat ik Ebru DOMar gister op tv had gezien...ugh :moe:

David
04-08-04, 14:37
Nou weet ik nog niet wat een vertoog is.

Bofko
04-08-04, 14:41
Geplaatst door David
Nou weet ik nog niet wat een vertoog is.

vertoog = betoog.

dicksr
04-08-04, 14:43
Geplaatst door David
Wat is dat, een gevestigd vertoog?

Net zoiets als een oblectieve observatie :wink:

850
04-08-04, 14:46
Geplaatst door Maximiliaan
Een tattoo kun je bedekken,

:schok: Moet ik met dit warme weer een sjaal, handschoenen, en lange mouwen gaan dragen?????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
:schok:

$adeeQ
04-08-04, 14:51
Geplaatst door 850
:schok: Moet ik met dit warme weer een sjaal, handschoenen, en lange mouwen gaan dragen?????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
:schok:

een burqa lijkt me een beste oplossing .

Yasmeen
04-08-04, 14:52
Geplaatst door dicksr
Net zoiets als een oblectieve observatie :wink:

:hihi:

Dav, wel s gehoord van woordenboeken? Nee? zoek dan maar in google...kijk ook onder discours en betoog ;)

:moe:

Maximiliaan
04-08-04, 14:58
Geplaatst door 850
:schok: Moet ik met dit warme weer een sjaal, handschoenen, en lange mouwen gaan dragen?????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
:schok:
Ben jij zo'n engerd met tattoo's verspreid over het hele lichaam? Dan wordt het afzien, of iets gaan drinken bij een café waar ze dit wel toestaan. :stout:

Yasmeen
04-08-04, 15:01
het stomme hierbij is dat tattoo's geassocieerd worden met 'bad people'... iedereen die tattoo's heeft is een potentieele crimineel.... :moe:

Bofko
04-08-04, 15:06
Geplaatst door Yasmeen
het stomme hierbij is dat tattoo's geassocieerd worden met 'bad people'... iedereen die tattoo's heeft is een potentieele crimineel.... :moe:

óf tattoos óf doorlopende wenkbrauwen óf bloemkooloren. In al die gevallen ben je potentieel crimineel.

Yasmeen
04-08-04, 15:10
Geplaatst door Bofko
óf tattoos óf doorlopende wenkbrauwen óf bloemkooloren. In al die gevallen ben je potentieel crimineel.

of baarden, of zwaarden....

doet me denken aan een liedje :D jan piet joris en corneel, die hebben baarden zij varen meeee!

ach ja...

David
04-08-04, 15:15
Geplaatst door dicksr
Net zoiets als een oblectieve observatie :wink:



:p


Heb het al verbeterd.

850
04-08-04, 15:15
Geplaatst door Maximiliaan
Ben jij zo'n engerd met tattoo's verspreid over het hele lichaam? Dan wordt het afzien, of iets gaan drinken bij een café waar ze dit wel toestaan. :stout:

Slechts mn hals, handen en armen.
Hoezo afzien? Tegenwoordig draagt elke boerenlul tattoos.

Maximiliaan
04-08-04, 15:18
Geplaatst door 850
Slechts mn hals, handen en armen.
Hoezo afzien? Tegenwoordig draagt elke boerenlul tattoos.
Ik vind het een teken van wansmaak. De rechtgeaarde moslim zal trouwens niets tegen een tattooverbod hebben als het goed is, volgens de islamitische regels zijn ze namelijk verboden.

Bofko
04-08-04, 15:19
Geplaatst door 850
Slechts mn hals, handen en armen.
Hoezo afzien? Tegenwoordig draagt elke boerenlul tattoos.
Als je jezelf dan nog wil onderscheiden zul je toch een eikelpiercing moeten nemen. Of heeft iedere boerenlul dat ook al ? :maf2:

Maximiliaan
04-08-04, 15:21
Geplaatst door Bofko
Als je jezelf dan nog wil onderscheiden zul je toch een eikelpiercing moeten nemen. Of heeft iedere boerenlul dat ook al ? :maf2:
En dan nog ijveren voor een café waar ze naaktlopers toelaten. Als ze hoofddoekjes en tattoo's gaan toestaan kunnen ze dat eigenlijk ook niet meer weigeren hè? ;)

Bofko
04-08-04, 15:24
Geplaatst door Maximiliaan
En dan nog ijveren voor een café waar ze naaktlopers toelaten. Als ze hoofddoekjes en tattoo's gaan toestaan kunnen ze dat eigenlijk ook niet meer weigeren hè? ;)

Ja inderdaad. Heb je van die nudisten-cafes. Verplicht naakt maar geen piercings. :cool:

David
04-08-04, 15:24
Geplaatst door Maximiliaan
En dan nog ijveren voor een café waar ze naaktlopers toelaten.


Bestaat al: Café Sameplace, vrouwvriendelijk erotisch café voor ontmoeting, dans en spel. Op de Nassaukade in Amsterdam.

Maximiliaan
04-08-04, 15:26
Geplaatst door David
Bestaat al: Café Sameplace, vrouwvriendelijk erotisch café voor ontmoeting, dans en spel. Op de Nassaukade in Amsterdam.
Ben je er weleens geweest? Ik ben zelf gay, dus aan een vrouwvriendelijk café heb ik niet veel.

850
04-08-04, 15:27
Geplaatst door Maximiliaan
Ik vind het een teken van wansmaak. De rechtgeaarde moslim zal trouwens niets tegen een tattooverbod hebben als het goed is, volgens de islamitische regels zijn ze namelijk verboden.

Ik vind het een vorm van kunst.

Ja de rechtgeaarde moslim zal er inderdaad niet veel tegen hebben tegen zon verbod ben ik bang.
Ik vind het hier dan ook erg rustig in deze topic in vergelijking met de lounge topic.
En ik geloof dat ze in marokko tattoos bij mannen ofwel crimineel vinden danwel verwijfd.
:wijs: Maar die oudere berbervrouwen zien er tegek uit met hun gezichts tattoos. Doodzonde dat het uitsterft........

850
04-08-04, 15:31
Geplaatst door Bofko
Als je jezelf dan nog wil onderscheiden zul je toch een eikelpiercing moeten nemen. Of heeft iedere boerenlul dat ook al ? :maf2:

Eikelpiercings weet ik niet maar piercings in het algemeen zijn erg populair ja.

Maximiliaan
04-08-04, 15:33
Geplaatst door 850
:wijs: Maar die oudere berbervrouwen zien er tegek uit met hun gezichts tattoos. Doodzonde dat het uitsterft........
Bedoel je Henna?

850
04-08-04, 15:35
Geplaatst door Maximiliaan
Bedoel je Henna?

Nee, de echte permanente tattoos in het gezicht.
B.v. op de kin en voorhoofd.
Erg jammer dat de huidige generatie dat niet meer doet.

dicksr
04-08-04, 15:36
Geplaatst door David
:p


Heb het al verbeterd. :duim:

David
04-08-04, 15:42
Geplaatst door Maximiliaan
Ben je er weleens geweest? Ik ben zelf gay, dus aan een vrouwvriendelijk café heb ik niet veel.


Nee, maar ik loop er bijna elke dag langs, ze hebben hele enge gele reclameborden, en ik vind die kreet "ontmoeting, dans en spel" zo eng. Beetje hippie - sekte achtig.

Mill
04-08-04, 15:45
Geplaatst door David
Bestaat al: Café Sameplace, vrouwvriendelijk erotisch café voor ontmoeting, dans en spel. Op de Nassaukade in Amsterdam.

Ha! Dat cafe intrigeert me al jaren bij het langsfietsen, nooit precies gesnapt wat zich daar nu afspeelt. Ik dacht dat het een soort zweverige parenclub was of zo. Oibibio meets seksboerderij, zoiets.

David
04-08-04, 15:47
Geplaatst door Mill
Ha! Dat cafe intrigeert me al jaren bij het langsfietsen, nooit precies gesnapt wat zich daar nu afspeelt. Ik dacht dat het een soort zweverige parenclub was of zo. Oibibio meets seksboerderij, zoiets.


Dat vermoeden heb ik ook. Mensen die sex "spel" noemen, vertrouw ik niet. Sex is sex. Ganzenborden is een spel.

Orakel
04-08-04, 18:11
Geplaatst door David
Dat vermoeden heb ik ook. Mensen die sex "spel" noemen, vertrouw ik niet. Sex is sex. Ganzenborden is een spel.

Mwoah, kan anders best opgewonden raken van een spelltje ganzenbord. Zo wulps als ze met die heupen over dat bord heen schuiven.

Pixelshade
04-08-04, 18:42
Geplaatst door Bofko
Ze moeten bij de entree gewoon huidkleurige plakplaotjes uitdelen aan getatoeeerden. Probleem opgelost.

tsja dan moet je aan de moslima's pruiken gan uitdelen

observer
04-08-04, 21:52
Geplaatst door Maximiliaan
Ben je er weleens geweest? Ik ben zelf gay, dus aan een vrouwvriendelijk café heb ik niet veel. is niet elk gaycafe vrouwvriendelijk

of zijn er van die relnichten die niet ertegen kunnen als er iemand met een mooie bips binnenkomt :strik:

dicksr
06-08-04, 09:43
Geplaatst door David
Dat vermoeden heb ik ook. Mensen die sex "spel" noemen, vertrouw ik niet. Sex is sex. Ganzenborden is een spel.

In de late jaren 60 was ik eens op kapeervakantie in het toen nog wonderschone Blanes. In "Het Anker" ontmoette ik een aantrekkelijke, achteraf wat naive, leeftijdgenote die ik in mijn tentje uitnodigde. Verwikkeld in amoureuze handelingen raakte haar hand bekneld in een zijvakje van de tent. Toen ze die hand terugtrok, was hij gvuld met enige keurig verpakte condooms. Op haar vraag wat dat was antwoordde ik: "fiches om te ganzenborden".
We hebben die vakantie nog regelmatig "geganzebord".

dicksr