PDA

Bekijk Volledige Versie : Another X-file



assassijn
04-08-04, 20:36
We weten allen dat de vroegere "beschavingen" wat kennis betreft veel verder waren dan dat "wij" nu zijn.De oude Egyptenaren,Maya's,Inca's enz enz. doen ons hedendaags nog steeds fronsen met hun kennis over de sterren en de tot op de millimeter nauwkeurig gebouwde bouwwerken.Zo hebben we bijvoorbeeld niet zo lang "ontdekt" dat de piramide's van Gizeh gelijk staan aan de 3 helderste sterren van Orion.

Ook de Dogon(stam uit Mali) konden alles vertellen over Sirius,voordat "wij" wisten wat telescopen waren.Dog-star(oftewel hondster) is afgeleid van Dogon.

Zo was het haast ook ongeloofwaardig hoe precies de wereldkaart van Piri Reis kon zijn(had zijn kennis uit oude geschriften in de grote bibliotheek van Alexandrie)

Ook Napoleon was een liefhebber van het oude Egypte.Zo komt de naam Paris van de Egyptische godin Isis(Par-Isis is oud Egyptisch voor tempel van Isis)...en dan drie keer raden met welk sterrenbeeld de Champs Elysees evenredig loopt(wel in de tijd dat het werd gebouwd).

Men zegt dat deze kennis in geschriften ligt opgeslagen in de oude piramides en in een geheime kamer onder de Sfinx.
Waren zij nu echt zo ver gevorderd wat kennis betreft,of moeten we de mythen geloven dat er ooit buitenaardsen zijn geland en deze kennis aan ons hebben gegeven.

:alien:

euhh
04-08-04, 20:39
[i]

Ook Napoleon was een liefhebber van het oude Egypte.Zo komt de naam Paris van de Egyptische godin Isis(Par-Isis is oud Egyptisch voor tempel van Isis)...en dan drie keer raden met welk sterrenbeeld de Champs Elysees evenredig loopt(wel in de tijd dat het werd gebouwd).

:alien: [/B]

Volgens mij heette Parijs al Parijs voordat napoleon ook maar geboren was.
Dus dat kan nooit door Napoleon verzonnen zijn, toch?

Joesoef
04-08-04, 20:46
Geplaatst door euhh
Volgens mij heette Parijs al Parijs voordat napoleon ook maar geboren was.
Dus dat kan nooit door Napoleon verzonnen zijn, toch?


Lees ik ergens overheen of zo?

Orakel
04-08-04, 21:05
Geplaatst door euhh
Volgens mij heette Parijs al Parijs voordat napoleon ook maar geboren was.
Dus dat kan nooit door Napoleon verzonnen zijn, toch?


Historie

Wat de historie betreft van deze metropool zijn er boeken vol over geschreven waar wij graag naar verwijzen. Toch willen wij niet onvermeldt laten dat Parijs in de 3e eeuw voor Christus is ontstaan op het eilandje in de Seine dat nu Île de la Cité heet en waar de indrukwekkende Cathédrale de Notre Dame staat.
In die tijd is ook de naam Parijs eigenlijk ontstaan want de eerste bewoners waren Kelten van de stam Parisii. Maar het duurde tot de 4e eeuw na Christus voordat de stad haar huidige naam kreeg.

In de tussenliggende tijd waren Romeinen heersers over de stad die zij Lutetia noemden

euhh
04-08-04, 21:08
Geplaatst door Joesoef
Lees ik ergens overheen of zo?



Ook Napoleon was een liefhebber van het oude Egypte.Zo komt de naam Paris van de Egyptische godin Isis(Par-Isis is oud Egyptisch voor tempel van Isis)...en dan drie keer raden met welk sterrenbeeld de Champs Elysees evenredig loopt(wel in de tijd dat het werd gebouwd).


Volgens dit stukje (zoals ik het lees) zou napoleon de naam parijs verzonnen hebben.

Joesoef
04-08-04, 21:23
Geplaatst door euhh
Volgens dit stukje (zoals ik het lees) zou napoleon de naam parijs verzonnen hebben.


O, maar ik lees wat anders. Zal wel aan mijn genen liggen denk ik dan maar...............

Dutchguy
04-08-04, 22:25
Daar heeft Sitchkin (en aanhanger Bram Vermeulen) hele eigen ideeen over. Leest als science fiction.

assassijn
04-08-04, 22:32
Geplaatst door euhh
Volgens mij heette Parijs al Parijs voordat napoleon ook maar geboren was.
Dus dat kan nooit door Napoleon verzonnen zijn, toch?

Ik beweer ook niet dat Napoleon Paris Paris heeft genoemd...beetje verkeerd geformuleerd mischien :)