PDA

Bekijk Volledige Versie : De beerput is opengetrokken



assassijn
05-08-04, 06:33
Na FH 11/9 van Michael Moore gaat er aankomende vrijdag een soortgelijke docu in premiere in de US.
Outfoxed gaat voornamelijk over de dubieuze berichtgeving in de media.
Het begint te lijken dat het Amerikaanse volk het zat is om telkens voorgelogen te worden.

Gezien we hier aardig wat Boe$ groupies hebben kan ik zeggen tegen deze mensen....het is allemaal gelogen....noem het een complot van de linkse kerk en de Arabieren :gechoquee

Voor de mensen die het interreseert http://www.outfoxed.org/

Je kan er ook een trailertje bekijken.

David
05-08-04, 10:04
Hebben we hier zoveel Bush groupies? Is me nooit opgevallen; volgens mij zijn de meeste mensen hier, zowel autochtoon als allochtoon, anti-Bush.

Maximiliaan
05-08-04, 10:14
Geplaatst door David
Hebben we hier zoveel Bush groupies? Is me nooit opgevallen; volgens mij zijn de meeste mensen hier, zowel autochtoon als allochtoon, anti-Bush.
Je wordt hier al als Bush groupie gezien als je twijfelt aan de intenties van Moore en zijn film als subjectief beoordeelt.

David
05-08-04, 10:17
Geplaatst door Maximiliaan
Je wordt hier al als Bush groupie gezien als je twijfelt aan de intenties van Moore en zijn film als subjectief beoordeelt.


Bullshit. Die film ís ook subjectief, en een wonder van ingenieuze montage - maar what the hell? In grote lijnen klopt die film wel - de tamelijk spooky, op poen en macht gebaseerde vriendschap tussen het huis Bush en het huis Saoud - en da's het belangrijkste. En wat mij betreft is vrijwel álles geoorloofd - afgezien van moord en mishandeling - om Bush en zijn trawanten weg te krijgen.

Maximiliaan
05-08-04, 10:19
Geplaatst door David
Bullshit. Die film ís ook subjectief, en een wonder van ingenieuze montage - maar what the hell? In grote lijnen klopt die film wel - de tamelijk spooky, op poen en macht gebaseerde vriendschap tussen het huis Bush en het huis Saoud - en da's het belangrijkste. En wat mij betreft is vrijwel álles geoorloofd - afgezien van moord en mishandeling - om Bush en zijn trawanten weg te krijgen.
Bush wegkrijgen lijkt me oke, maar verlies ook niet uit het oog wie ervoor terug komt. Is Kerry nu werkelijk zo'n grote verbetering?

David
05-08-04, 10:20
Geplaatst door Maximiliaan
Bush wegkrijgen lijkt me oke, maar verlies ook niet uit het oog wie ervoor terug komt. Is Kerry nu werkelijk zo'n grote verbetering?


Zelfs Conny Breukhoven zou een grote verbetering zijn.

Maximiliaan
05-08-04, 10:21
Geplaatst door David
Zelfs Conny Breukhoven zou een grote verbetering zijn.
Botoxbehandelingen in het ziekenfonds? :D

assassijn
05-08-04, 10:22
Geplaatst door David
Hebben we hier zoveel Bush groupies? Is me nooit opgevallen; volgens mij zijn de meeste mensen hier, zowel autochtoon als allochtoon, anti-Bush.

Zijn hier genoeg mensen die i.t.t. vele Amerikanen onvoorwaardelijk achter the Boe$ administration staan,en niet twijfelen aan zijn "oprechte" motief.

assassijn
05-08-04, 10:23
Geplaatst door Maximiliaan
Bush wegkrijgen lijkt me oke, maar verlies ook niet uit het oog wie ervoor terug komt. Is Kerry nu werkelijk zo'n grote verbetering?

Kerry is ook geen "fris" mannetje......maar alles is beter dan Boe$

mrz
05-08-04, 10:23
Geplaatst door assassijn
Na FH 11/9 van Michael Moore gaat er aankomende vrijdag een soortgelijke docu in premiere in de US.
Outfoxed gaat voornamelijk over de dubieuze berichtgeving in de media.
Het begint te lijken dat het Amerikaanse volk het zat is om telkens voorgelogen te worden.

Gezien we hier aardig wat Bush groupies hebben kan ik zeggen tegen deze mensen....het is allemaal gelogen....noem het een complot van de linkse kerk en de Arabieren :gechoquee

Voor de mensen die het interreseert http://www.outfoxed.org/

Je kan er ook een trailertje bekijken.

Wat is er gelogen? Mensen hier op forum die nog steeds niet bij machte zijn te geloven: Osama not is Saddam, zijn dom? Dacht het niet. :rolleyes:

David
05-08-04, 10:23
Geplaatst door assassijn
Zijn hier genoeg mensen die i.t.t. vele Amerikanen onvoorwaardelijk achter the Boe$ administration staan,en niet twijfelen aan zijn "oprechte" motief.


Ze zijn er wel, maar het is me nooit opgevallen dat het er "veel" zijn. In discussies lijkt het me dat de grote meerderheid in meer of mindere mate anti-Bush is.

TonH
05-08-04, 10:23
Geplaatst door assassijn
Gezien we hier aardig wat Boe$ groupies hebben kan ik zeggen tegen deze mensen....het is allemaal gelogen....noem het een complot van de linkse kerk en de Arabieren :gechoquee


Ah, daar hebben we 'de linkse kerk' weer.... :moe:

David
05-08-04, 10:24
Geplaatst door Maximiliaan
Botoxbehandelingen in het ziekenfonds? :D


Is inderdaad een heel griezelig vooruitzicht, maar een stuk minder griezelig dan Bush & Co.

assassijn
05-08-04, 10:25
Geplaatst door mrz
Wat is er gelogen? Mensen hier op forum die nog steeds niet willen geloven: Osama != Saddam, zijn dom? Dacht het niet. :rolleyes:

Met die man en die grijze konijnen is soms koud achter fietsen met banaansmaak ook wel geweest geworden

mrz
05-08-04, 10:28
Quoten. Still looks as dumb as it allways did ja, duidelijk.

Maaarr ik had nog niet gekeken naar je outfoxed link, assassijn... :/

nard
05-08-04, 10:38
Geplaatst door David
Bullshit. Die film ís ook subjectief, en een wonder van ingenieuze montage - maar what the hell? In grote lijnen klopt die film wel - de tamelijk spooky, op poen en macht gebaseerde vriendschap tussen het huis Bush en het huis Saoud - en da's het belangrijkste. En wat mij betreft is vrijwel álles geoorloofd - afgezien van moord en mishandeling - om Bush en zijn trawanten weg te krijgen.

Met respect hoor, maar dat vind jij dat de film klopt, terwijl het gewoon een interpretatie van de werkelijkheid is nogwel van een politieke tegenstander van Bush.

David
05-08-04, 10:44
Geplaatst door nard
Met respect hoor, maar dat vind jij dat de film klopt, terwijl het gewoon een interpretatie van de werkelijkheid is nogwel van een politieke tegenstander van Bush.


Ik zei niet dat die film klopt, ik zei dat die film in grote lijnen klopt. Er is een nuanceverschil.

mrz
05-08-04, 10:48
Wat?? De film is hilarisch, of 99% van de mensheid is werkelijk olie en oliedom. Ok, film klopt wellicht wel wat paar dingen betreft of tenminste dat je daar om kunt lachen, maar verder??? :(

Werkelijk, er is niks erger als mensen die dom doen terwijl ze dat niet zijn. Maargoed ik zeg maar niks meer. :rolleyes: :moe: (note to self: misschien ben je zelf wel oliedom)

nard
05-08-04, 11:10
Geplaatst door David
Ik zei niet dat die film klopt, ik zei dat die film in grote lijnen klopt. Er is een nuanceverschil.

Oké. Je hebt gelijk, ik stelde het te strak. :)
Nochtans is het gegeven "dat de film in grote lijnen klopt" nog steeds jouw mening.

David
05-08-04, 11:11
Geplaatst door nard
Nochtans is het gegeven "dat de film in grote lijnen klopt" nog steeds jouw mening.


Uiteraard, uiteraard.

mrz
05-08-04, 11:14
Maar zeg het eens, wat vond je van de film dan David?

assassijn
05-08-04, 11:22
Geplaatst door mrz
Quoten. Still looks as dumb as it allways did ja, duidelijk.

Maaarr ik had nog niet gekeken naar je outfoxed link, assassijn... :/

Kon jouw zin niet helemaal volgen :confused: ....vandaar mijn onsamenhangende reply.

Quoten is soms nodig

David
05-08-04, 12:27
Geplaatst door mrz
Maar zeg het eens, wat vond je van de film dan David?


Om te beginnen vond ik hem erg goed gemaakt qua entertainment value. Vaak grappig (die kop van Bush), lekker snel en soepel gemonteerd, en zeer onderhoudend - de tijd vloog voorbij. Afgezien daarvan is de film natuurlijk tamelijk manipulatief - je mening over bush & Co wordt een bepaalde richting op "gedwongen". Moore wil Bush weg - dat is overduidelijk het thema van de film. De "taal" van de film is nogal simplistisch en zwart-wit. Je hebt goed (Moore) en je hebt slecht (Bush). Klaarblijkelijk wil Moore een heel groot publiek bereiken, een publiek dat niet per se is geďnteresseerd in de nuances en subtiliteiten van de internationale politiek, en ook niet per se de "taal" daarvan begrijpt.

Er valt nogal wat aan te merken op de film, het is zeker geen meesterwerk. Maar het doel van de film - Bush wegkrijgen - vind ik uitstekend, en de "schandalen" die de film behandelt kloppen - het is niet bepaald zo dat voor het eerst horen van de banden tussen de Bush dynasty en het koningshuis van de heilstaat SA.

Ik ben geen geroutineerd filmcriticus, maar dit is zo'n beetje mijn mening.

mrz
05-08-04, 15:42
Ok dan... En een bepaalde richting op "gedwongen", tsja... Dunno. Is wel een goeie grap, considering die osama / saddam verwarring destijds.

Maarten
05-08-04, 22:00
Geplaatst door Maximiliaan
Is Kerry nu werkelijk zo'n grote verbetering?

Wie zoiets zegt, mist klaarblijkelijk elk benul van wat er al jaren aan de hand is op het wereldtoneel.
Stay around.

Maarten
05-08-04, 22:10
Geplaatst door nard
Met respect hoor, maar dat vind jij dat de film klopt, terwijl het gewoon een interpretatie van de werkelijkheid is nogwel van een politieke tegenstander van Bush.

Ach ja... is niet alles een interpretatie van iedereen? Fliere fluit, kluit, uit...

Ik zie het altijd graag, als mensen hun normloosheid met dit soort uitspraken etaleren. :D
En daarbij tegelijk hun onbenulligheid tot autoriteit zitten te verheffen. :hihi:
betrokkenheid begint vooral bij de eigen achtertuin, he Nard? :D

Maarten
05-08-04, 23:11
Geplaatst door David
een publiek dat niet per se is geďnteresseerd in de nuances en subtiliteiten van de internationale politiek, en ook niet per se de "taal" daarvan begrijpt.


Darling!!.. :D What an awfull thought! :droef:
Er zitten heel wat meestrlijke stukjes in die flim!
Neem de manier waarop Bush president werd!
Dan heb je eerst Fox, met Bush' broer of neef, of hoe zat dat, die ineens vanuit het niets en nowhere Bush tot winnaar in Florida bombardeert.
Dan heb je Bush' campagneleidster, die het in Florida voor het zeggen heeft, en die zich tot grote woede van de Amerikanen, en tegen alle democratische ethiek in, blijft verzetten tegen een simpele hertelling van de stemmen, omdat die waarschijnlijk in het nadeel van Bush zou gaan uitvallen..
En dan hebben we het U.S. Suppreme Court, dat er in 3 dagen tijd twee uiterst controversiele uitspraken over doet, met een motivering die helemal niemand begrijpt, en waar zelfs republikeinse rechters van gezegd hebben, dat die alleen vanuit politiek gesjoemel verklaard kunnen worden!

Moore laat in een paar uiterst amusante flitsen zien, met wat voor een maffia we hier tezamen te maken hebben! :D
Die duffe Nederlanders zijn dat misschien weer kwijt, maar de Democraten weten dit nog maar al te goed.

Geinig ook die scenes waaruit blijkt, dat Bush zijn vroege ondernemingen waarschijnlijk gefinanceerd heeft met centen van de Bin Laden's!

Uiterst interessant ook, dat zeg 7% van de Amerikaanse economie in Saoudische handen is, en dat de Saoudi's dus blijkbaar met die republikeinse ondernemers in een toplaag zitten, en daar op elkaar aangewezen zijn. Dat geeft ook weer zicht op de Amerikaanse steun aan dat prinsen-systeem in SA, dat een enorm verschil tussen rijk en arm veroorzaakt, en daar een bron van conflict veroorzaakt.

Maar de film stikt van de interessante feitjes, die in Nederland als absoluut ontoelaatbaar of als corruptie aangemerkt zouden worden.

Maar maroc.nl stikt voortdurend van die gasten, die om god mag weten wat voor motieven of onderhuidse woede naar maroc.nl trekken, om hier hun gezapigheid en onbenulligheid te penetreren. Die Capieren niet, die Registrieren niet, die willen niets weten, en zitten enkel hun larie te ejaculeren.
Tis hier net een schoolklasje, waarvan de slechtste leerling het niveau bepaalt.

Voor het eerst krijg ik in Nederland een Marquis de Canteclaer-gevoel.. Even kijken naar het plebs, en daarna met de Arabisch-berberse Collegae naar de Club! :D
Fi Donc!..