PDA

Bekijk Volledige Versie : Koning Mohammed 6 vraagt om bescherming Al-Quds



assassijn
05-08-04, 08:11
(bron: Maghreb Arabe Presse)

RABAT, Aug.03 - HM King Mohammed VI, chairman of Al-Qods committee, stemming from the Organization of Islamic Conference (OIC), asked the quartet members (USA, Russia, the EU and the UNO) to intervene to protect the city of Al Qods, following reports of plans by Israeli extremists to attack Al-Qods Al Shareef (Jerusalem).

The Moroccan ministry of foreign affairs and cooperation says in a release published Tuesday that the sovereign sent urgent messages on the issue to US and Russian presidents, George W. Bush and Vladimir Putin, Dutch premier, Jan Peter Balkenende, whose country is currently chairing the EU, and secretary general of the United Nations, Kofi Annan.

The Moroccan king's message asks for international pressures on Israel to assume its responsibilities and to prevent Israeli extremists from any irresponsible act that would entail regretful consequences on all the region, with regard to the special importance Al-Qods Al Shareef has for Muslims around the world.

HM King Mohammed VI called for intensified efforts to help the region out of tension and violence, support the resumption of the peace process and the implementation of the Road Map, protect the Palestinian people and spare the region the spiral of violence at a time it needs peace and stability more than ever.







© MAP 2004

euhh
05-08-04, 08:35
Geplaatst door assassijn
[B]
The Moroccan king's message asks for international pressures on Israel to assume its responsibilities and to prevent Israeli extremists from any irresponsible act that would entail regretful consequences on all the region, with regard to the special importance Al-Qods Al Shareef has for Muslims around the world.


Goh als landen israel steunen in het bestrijden van terrorisme zijn het zionisten maar als er moslim doelen bedreigt worden moet israel onder druk gezet worden om daar voor al toch wat aan te doen.

Ik denk dat Israel ongeveer net zoveel tegen hun extremisten gaat doen als Arafat dat tegen de zijne doet.

observer
05-08-04, 08:58
in dat geval kun je binnenkort in elke souvenier winkel stukjes berg kopen

de feiten zijn simpel
- toen israel de westbank overnam hebben ze de tempel berg in handen van de moslims gelaten ondanks dat op en om de berg enkele van de heiligste plaatsen van het jodendom liggen.
- israelische troepen en politie komen niet op de tempelberg

dus de beheerders moeten zelfd de beveiliging in handen nemen

net zo goed de israeli zelf de aanslagplegers op hun huizen en bussen moeten onderscheppen

Maximiliaan
05-08-04, 09:09
Geplaatst door euhh
Goh als landen israel steunen in het bestrijden van terrorisme zijn het zionisten maar als er moslim doelen bedreigt worden moet israel onder druk gezet worden om daar voor al toch wat aan te doen.

Ik denk dat Israel ongeveer net zoveel tegen hun extremisten gaat doen als Arafat dat tegen de zijne doet.
Nog vermakelijker vind ik dat ze rapporten over mogelijke acties van moslimterroristen altijd af doen als verzinsels en onzin, maar een Israëlisch rapport over een joodse extremistische groep wel zonder enige twijfel 100% serieus nemen. :D

assassijn
05-08-04, 09:38
Geplaatst door Maximiliaan
Nog vermakelijker vind ik dat ze rapporten over mogelijke acties van moslimterroristen altijd af doen als verzinsels en onzin, maar een Israëlisch rapport over een joodse extremistische groep wel zonder enige twijfel 100% serieus nemen. :D

Elk weldenkend mens weet waar het verschil zit....toch?
Joodsterroristische bedreigingen horen we niet zo vaak,en daarom moeten deze serieus genomen worden.
Als ik alle berichtgeving omtrent "bin laden" en "Al-Qaida" moet geloven was de wereld al 30 keer vergaan.

Maximiliaan
05-08-04, 09:43
Geplaatst door assassijn
Elk weldenkend mens weet waar het verschil zit....toch?
Joodsterroristische bedreigingen horen we niet zo vaak,en daarom moeten deze serieus genomen worden.
Als ik alle berichtgeving omtrent "bin laden" en "Al-Qaida" moet geloven was de wereld al 30 keer vergaan.
Wat een geniaal brein moet jij hebben, ik wou dat ik ook zo weldenkend was.

Verhalen over marsmannetjes hoor ik ook niet zo vaak, maar ik zal ze voortaan toch maar serieus gaan nemen. :schok:

Ghiezzoe
05-08-04, 09:52
hmmmm, hoe zag die tekening er ook alweer uit met het vliegtuig een pijl en die "moskee"???


Geplaatst door assassijn
(bron: Maghreb Arabe Presse)

RABAT, Aug.03 - HM King Mohammed VI, chairman of Al-Qods committee, stemming from the Organization of Islamic Conference (OIC), asked the quartet members (USA, Russia, the EU and the UNO) to intervene to protect the city of Al Qods, following reports of plans by Israeli extremists to attack Al-Qods Al Shareef (Jerusalem).

The Moroccan ministry of foreign affairs and cooperation says in a release published Tuesday that the sovereign sent urgent messages on the issue to US and Russian presidents, George W. Bush and Vladimir Putin, Dutch premier, Jan Peter Balkenende, whose country is currently chairing the EU, and secretary general of the United Nations, Kofi Annan.

The Moroccan king's message asks for international pressures on Israel to assume its responsibilities and to prevent Israeli extremists from any irresponsible act that would entail regretful consequences on all the region, with regard to the special importance Al-Qods Al Shareef has for Muslims around the world.

HM King Mohammed VI called for intensified efforts to help the region out of tension and violence, support the resumption of the peace process and the implementation of the Road Map, protect the Palestinian people and spare the region the spiral of violence at a time it needs peace and stability more than ever.







© MAP 2004

assassijn
05-08-04, 10:13
Geplaatst door Maximiliaan
Wat een geniaal brein moet jij hebben, ik wou dat ik ook zo weldenkend was.

Verhalen over marsmannetjes hoor ik ook niet zo vaak, maar ik zal ze voortaan toch maar serieus gaan nemen. :schok:

Je hebt het of je hebt het niet :lekpuh:

Tis maar goed dat de Israelische geheime dienst deze dreiging van eigen bevolking wel serieus nemen i.t.t. de geestelijk minder bedeelden in deze maatschappij.

Maximiliaan
05-08-04, 10:15
Geplaatst door assassijn
Je hebt het of je hebt het niet :lekpuh:

Tis maar goed dat de Israelische geheime dienst deze dreiging van eigen bevolking wel serieus nemen i.t.t. de geestelijk minder bedeelden in deze maatschappij.
Ook wat dat betreft kunnen de islamitische landen inderdaad eens een voorbeeld aan Israël gaan nemen.

assassijn
05-08-04, 10:28
Geplaatst door Maximiliaan
Ook wat dat betreft kunnen de islamitische landen inderdaad eens een voorbeeld aan Israël gaan nemen.

Israel het grote voorbeeld :D

Maximiliaan
05-08-04, 10:30
Geplaatst door assassijn
Israel het grote voorbeeld :D
Het zal toch moeilijk zijn voor die arabieren/moslims. Jarenlang konden ze de joden ondrukken als dhimmies en waren ze oppermachtig maar tegenwoordig staan ze in alle opzichten in de schaduw van Israël. Of je nu kijkt vanuit economisch of militair perspectief, vanuit mensenrechten of democratie, op alle terreinen.

Coolassprov MC
05-08-04, 10:35
Geplaatst door observer
net zo goed de israeli zelf de aanslagplegers op hun huizen en bussen moeten onderscheppen

Het opblazen van een bus is wat; maar net iets anders dan het opblazen van de tweede heilige plek in de Islam.
Brengt, denk ik met mijn naieve gedachte, iets meer teweeg in de verhoudingen in de wereld?

Coolassprov MC
05-08-04, 10:49
Geplaatst door Maximiliaan
(...)tegenwoordig staan ze in alle opzichten in de schaduw van Israël. (...)vanuit mensenrechten of democratie, op alle terreinen.

Dit spreekt ieder mensenrechtenrapport van iedere mensenrechtenorganisatie, inclusief het eigen Bt'selem, tegen.

Er is een recent onderzoek geweest naar de kwaliteit van democratien in de wereld. De Israelische kwam in het onderste 30 in de top 40. De aard van Israel is gefundeerd op een sterke anti-democratische kracht; het racistische concept van Zionisme die een zuiver joodse staat nastreeft.

Bovendien is Israel, met haar langste en meest brutaal voortgezette bezetting in de moderne geschiedenis, een smet op iedereen die haar verdedigd uit naam van de beschaving. Het laatste stukje voor-Middeleeuws barbarisme, instandgehouden met de modernste en meest verschrikkelijke wapens en tactieken voorhanden, in het Midden-Oosten.

Ik moet zeggen dat dit geen enkel ander Arabisch land vrijpleit van welk wanbeleid danook. Israel is geen vreemde eend in de bijt; het is een slecht voorbeeld voor het Midden-Oosten; het laat zien wat je kan doen met het systematiseren en moderniseren van Midden-Oosten-tactieken

euhh
05-08-04, 10:51
Geplaatst door Coolassprov MC
Het opblazen van een bus is wat; maar net iets anders dan het opblazen van de tweede heilige plek in de Islam.
Brengt, denk ik met mijn naieve gedachte, iets meer teweeg in de verhoudingen in de wereld?

Bus of heilige plek maakt het wat uit, is die bus met mensen minder waard of zo?

Maximiliaan
05-08-04, 10:53
Geplaatst door Coolassprov MC
Dit spreekt ieder mensenrechtenrapport van iedere mensenrechtenorganisatie, inclusief het eigen Bt'selem, tegen.
Ik heb ook zeker niet gezegd dat Israël zo perfect is op dit vlak, maar de situatie is er in elk geval nog stukken beter dan in de Arabische landen.

Tafey Lewis
05-08-04, 11:04
Geplaatst door observer
in dat geval kun je binnenkort in elke souvenier winkel stukjes berg kopen

de feiten zijn simpel
- toen israel de westbank overnam hebben ze de tempel berg in handen van de moslims gelaten ondanks dat op en om de berg enkele van de heiligste plaatsen van het jodendom liggen.
- israelische troepen en politie komen niet op de tempelberg

dus de beheerders moeten zelfd de beveiliging in handen nemen

net zo goed de israeli zelf de aanslagplegers op hun huizen en bussen moeten onderscheppen

sterker nog de al waqf, de islamitische authoriteit die hun stukje tempelberg onderhouden, maakt stelselmatig misbruik van hen bevoegdheid door zonder overleg of toestemming opgravingen te doen in de temepelberg en de vondsten weg te flikkeren zonder hier archeologen naar te laten kijken. Zo hebben ze a: meer gebedsruimte voor de moslims b: vernietigen ze joods archelogisch materiaal waardoor ze weer kunnen stellen dat er geen bewijs is voor een joods heiligdom.
En dat kan in fascistisch nazistisch israel.
Hell ik kan als dhimmi geen eens een synagoge bouwen in mecca als ik zou willen. Maar als israel de al-waqf opheft om zo zijn meest belangrijke heiligdom te beschermen dan is het " oorlog tegen de islam".
Weet je wat die hele oorlog volgens mij betekend? geef ons onze zin, onze religie is superieur en iedereen die ons een strobreed in de weg legt begint een oorlog tegen de islam.
Althans in de visie van de fundi's.
je mag wel de heiligste plaats van de joden slopen maar als er ook maar 1 israelische politie agent in de moskee aldaar komt is het oorlog tegen de islam.

observer
05-08-04, 12:21
Geplaatst door Coolassprov MC
Het opblazen van een bus is wat; maar net iets anders dan het opblazen van de tweede heilige plek in de Islam.
Brengt, denk ik met mijn naieve gedachte, iets meer teweeg in de verhoudingen in de wereld? denk het niet

nu moslims haten israel

boem scherven tot aan de kust gat in de grond

dan moslims haten israel

verschil is nihil

des te verbazender dat de israelies het in 67 niet gedaan hebben , of in ieder geval de macht er niet hebben overgenomen

zeker gezien het feit dat het joodse geloof er zo'n belang aan hecht

observer
05-08-04, 12:22
Geplaatst door assassijn
Israel het grote voorbeeld :D

ze hebben al gemeen dat ze de palestijnen als 2e rangs burgers behandelen

Wizdom
05-08-04, 12:27
Geplaatst door Maximiliaan
Wat een geniaal brein moet jij hebben, ik wou dat ik ook zo weldenkend was.

Verhalen over marsmannetjes hoor ik ook niet zo vaak, maar ik zal ze voortaan toch maar serieus gaan nemen. :schok:

Als marsmannetjes een track record hadden zou ik je nog bijna gaan geloven ook....

ab-stract
05-08-04, 13:27
Geplaatst door Maximiliaan
Het zal toch moeilijk zijn voor die arabieren/moslims. Jarenlang konden ze de joden ondrukken als dhimmies en waren ze oppermachtig maar tegenwoordig staan ze in alle opzichten in de schaduw van Israël. Of je nu kijkt vanuit economisch of militair perspectief, vanuit mensenrechten of democratie, op alle terreinen.


Jij leeft in een droomwereld. Je weet echt niet wat zich daar afspeelt. Jij bent echt zo een type die israelische propaganda geloofd.

Israel maakt ook binnen zijn eigen staat onderscheid, een soort van racisme.
Israel is het hoogst ontwikkelde, militair machtigste en modernste land in het midden-oosten. Veel van de ongeveer 6 miljoen inwoners hebben een hoog inkomen, kunnen beschikken over high tech produkten, en kunnen kiezen uit allerlei opleidingsmogelijkheden. politieke partijen en kranten etc...
In Israel hebben de asjkenaziem het voor het zeggen. Sefradiem en Mizrahiem worden als derderangs burgers behandeld. Zij maken ook deel uit van de 20% die onder de armoedegrens leeft. Deze bevolkingsgroepen zijn ook zwaar ondervertegenwoordigd in belangrijke functies binnen het politiek, leger en het bedrijfsleven en maken groot deel uit van de onderste lagen van de bevolking. Laat staan de palestijnse israeli's worden als niet-erkende minderheid in alle opzichten als derderangs burgers behandeld.

nard
05-08-04, 14:09
Geplaatst door ab-stract
Jij leeft in een droomwereld. Je weet echt niet wat zich daar afspeelt. Jij bent echt zo een type die israelische propaganda geloofd.

Israel maakt ook binnen zijn eigen staat onderscheid, een soort van racisme.
Israel is het hoogst ontwikkelde, militair machtigste en modernste land in het midden-oosten. Veel van de ongeveer 6 miljoen inwoners hebben een hoog inkomen, kunnen beschikken over high tech produkten, en kunnen kiezen uit allerlei opleidingsmogelijkheden. politieke partijen en kranten etc...
In Israel hebben de asjkenaziem het voor het zeggen. Sefradiem en Mizrahiem worden als derderangs burgers behandeld. Zij maken ook deel uit van de 20% die onder de armoedegrens leeft. Deze bevolkingsgroepen zijn ook zwaar ondervertegenwoordigd in belangrijke functies binnen het politiek, leger en het bedrijfsleven en maken groot deel uit van de onderste lagen van de bevolking. Laat staan de palestijnse israeli's worden als niet-erkende minderheid in alle opzichten als derderangs burgers behandeld.

Dat is niet waar.
De Asjchenaziem zijn gewoon in absolute zin in de meerderheid.
Verder verwar je de gebruikelijk arabische staatvorm (namelijk dictatuur obv de meest machtige clan) met die van Israel. Israel is een democratie, waarin Asjchenazische, Serfardische en alle andere Joden in ieder geval volledige vrijheid van stemrecht en participatie hebben.
Daar kan de regio nog wat van leren, niet?
Je moet niet proberen om van Israel een tweederangs arabische staat te maken, of die fout niet maken, want dat gelooft toch niemand. In het Midden Oosten is er maar één westers land en dat is Israel.

En bij de Palestijnse Israelisch ligt de zaak lastiger: vraag hen wat ze zijn en de meesten van hen zullen, ondanks hun Israelische paspoort, vol overtuiging zeggen dat ze Palestijn zijn.

Tafey Lewis
05-08-04, 14:13
Geplaatst door nard
Dat is niet waar.
De Asjchenaziem zijn gewoon in absolute zin in de meerderheid.
Verder verwar je de gebruikelijk arabische staatvorm (namelijk dictatuur obv de meest machtige clan) met die van Israel. Israel is een democratie, waarin Asjchenazische, Serfardische en alle andere Joden in ieder geval volledige vrijheid van stemrecht en participatie hebben.
Daar kan de regio nog wat van leren, niet?
Je moet niet proberen om van Israel een tweederangs arabische staat te maken, of die fout niet maken, want dat gelooft toch niemand. In het Midden Oosten is er maar één westers land en dat is Israel.

En bij de Palestijnse Israelisch ligt de zaak lastiger: vraag hen wat ze zijn en de meesten van hen zullen, ondanks hun Israelische paspoort, vol overtuiging zeggen dat ze Palestijn zijn.

de vraag is ook wat er van het democratische rechtsstaat gehalte van nederland overblijft als wij 50 jaar in staat van oorlog verkeren.
Ik denk dat zodra hier een aanslag wordt gepleegd het hek van de dam is. En bedenk dan eens dat israel al meerdere oorlogen heeft overleefd en dagelijks met terreur leeft. Ik denk dat de criticasters ut het westen eens moeten bedenken hoe zij zich zouden handhaven in dezelfde omstandigheden.

ab-stract
05-08-04, 14:17
Geplaatst door Maximiliaan
Het zal toch moeilijk zijn voor die arabieren/moslims. Jarenlang konden ze de joden ondrukken als dhimmies en waren ze oppermachtig maar tegenwoordig staan ze in alle opzichten in de schaduw van Israël. Of je nu kijkt vanuit economisch of militair perspectief, vanuit mensenrechten of democratie, op alle terreinen.

Het betrekkelijke economisch belang van de landbouw staat in geen verhouding tot haar ideologische betekenis in de israelische geschiedenis. Het zionisme ging immers uit van de gedachte dat de grond pas werkelijk joods was wanneer joden het zouden bewerken. Die achterlijke ideologie van de landbouw' vormde derhalve een inbreuk op de oorspronkelijke palestijnse agrarische samenleving. Door de joodse immigratie werden de palestijnse boeren van hun grond verdreven. Het politieke conflict tussen Israel en de palestijnen is daarom in de kern terug te voeren tot een strijd om de grond van Palestina.
De zionistische beweging bepleitte de vorming van een eigen staat voor juden. Deze moest hen vrijwaren van vervolging, die met de holocaust tijdens de 2e wereldoorlog een tragisch dieptepunt had bereikt. De beweging had reeds in 1917 een belangrijk politiek succes geboekt had, de belofte voor een nationaal tehuis voor het joodse volk in samenstelling van dat moment 533.000 palestijen en 50.000 juden, was dat een opmerkelijke toezegging. De toenmalige volkenbond wees Palestina in 1920 , na het uiteenvallen van het turks-ottomaanse rijk, aan wie kan het ook anders, de grootste criminelen van de wereldgeschiedenis, nog erger dan de Duitsers en Amerikanen bij elkaar, aan de britten toe als mandaatgebied.
Joodse immigranten konden rekenen op financiele ondersteuning van de world zionist organization (joods lobby), waar ondermeer grond kon aangekocht worden van arabische grootgrondbezitters. Naarmate de immigratie in de jaren dertig grotere vormen begon aan te nemen, kwamen joodse immigranten en palestijnen steeds scherper t.o. elkaar te staan. Met palestijnse opstanden en geweld van de zionistische strijdgroepen verhevigde de confrontatie, die na de 2e w.o. tot een climax kwam. Geplaatst voor een onhoudbare situatie, gaven de britten aan het mandaatgebied palestina over te willen dragen aan de VN. De VN stelden in 1947 een verdelingsplan op, waarin plaats was voor een joodse en een palestijnse staat. De verdeling stond in los van iedere realiteit. De joodse bevolkingsgroep kreeg volgens het plan tien keer zo veel grond toebedeeld als de 5.6% die zij op dat moment in bezit had, terwijl de palestijnen tweederde deel van de bevolking vormden. De daaropvolgende gevechten leidden tot een overwinning van de joodse kolonisten, die in 1948 de staat israel uitriepen. Onmiddelijk kwam het tot een oorlog met de buurlanden, die door de nieuwe staat werd gewonnen. Met de wapenstilstandverdragen uit 1949 verkreeg israel ruim 20 meer grond dan waarop krachtens het vn plan recht had. De joodse staat omvatte 78% van het totale grondgebied van het voormalig mandaatgebied. Als gevolg van de stichting van de staat israel werden 750.000 PALESTIJNEN UIT HUN LAND VERDREVEN.

Al met al, een herhaling van de 2e wereldoorlog!!!

nard
05-08-04, 14:18
Geplaatst door Tafey Lewis
de vraag is ook wat er van het democratische rechtsstaat gehalte van nederland overblijft als wij 50 jaar in staat van oorlog verkeren.
Ik denk dat zodra hier een aanslag wordt gepleegd het hek van de dam is. En bedenk dan eens dat israel al meerdere oorlogen heeft overleefd en dagelijks met terreur leeft. Ik denk dat de criticasters ut het westen eens moeten bedenken hoe zij zich zouden handhaven in dezelfde omstandigheden.

Dat is waar. De democratie komt onder dergelijke omstandigheden zwaar onder druk te staan. De afweging; vrijheid of veiligheid..

nard
05-08-04, 14:49
Geplaatst door ab-stract


........ oorspronkelijke palestijnse agrarische samenleving.
.......... werden de palestijnse boeren ............
............ en de palestijnen ................
............ van dat moment 533.000 palestijen ................
......... palestijnen ..............
......... terwijl de palestijnen tweederde deel ..............



Hier maak je direct al de cruciale fout die iedere keer wordt gemaakt en waarmee je hele vlammende betoog op losse schroeven komt te staan: de palestijnen die jij noemt als oorspronkelijke bewoners van Palestina bestonden helemaal niet als zodanig. Het waren geeneens Palestijnen (en de aantallen die jij noemt zijn overigens ook discutabel).

Wat er tot de stichting van de staat Israel in Palestina woonde was een allegaartje aan (sub-)etniciteiten van arabische origine in dorp- en stamverband het land bewonend en die zich hoofdzakelijk bezighielden met geiten en olijven. Zonder nationaal verband!
90% van de Palestijnen van nu zijn van origine Jordaniers. Jordaniers houden dus niet eens hun eigen broedervolk vast in kampen, nee, zij houden hun eigen volk vast in vluchtelingenkampen. Wie het snapt mag het zeggen.
Maar het is wel een duidelijk, hoewel zwaar genegeerd punt: de Palestijnen van nu is een totaal andere groep dan de oorspronkelijke bewoners van Palestina. Ik heb hier recent gelezen dat de term "de Palestijnen", "het Palestijnse volk" pas een naam is die, naar ik meen, sinds een jaar of 40 gebruikt wordt.

Er bestond toen geen Palestijns volk, dus kan Israel noodzakelijkerwijze ook niet de oorzaak zijn van de verdrijving van een Palestijns volk. Hoe kan je een volk verdrijven dat er oorspronkelijk niet was?
Ontken ik daarmee de problemen van het Palestijnse volk? Nee! Maar zij zijn van origine Jordaniers, dus daar horen ze thuis. En worden door hun eigen broeders en zusters gesegregeerd in vluchtelingenkampen. Terwijl ze juist in de achterliggende 40 a 50 jaren in grote getale westwaarts zijn gemigreerd.

Blijft de vraag: waar is het "allegaartje" dat toen zonder enig formeel en georganiseerd nationaal verband (!!) in Palestina woonde en leefde?
Ik vermoed geassimileerd (...) in dat wat wij nu gewoon zijn het Palestijnse volk te noemen, zeker ben ik er niet van.

Hylke
05-08-04, 14:57
de vraag is ook wat er van het democratische rechtsstaat gehalte van nederland overblijft als wij 50 jaar in staat van oorlog verkeren.

Even twee vraagjes Tafey, bestaat er een rechtstaat 'Palestina', en zo ja hoe lang al?

taouanza
05-08-04, 15:07
Geplaatst door observer
denk het niet

nu moslims haten israel

boem scherven tot aan de kust gat in de grond

dan moslims haten israel

verschil is nihil

des te verbazender dat de israelies het in 67 niet gedaan hebben , of in ieder geval de macht er niet hebben overgenomen

zeker gezien het feit dat het joodse geloof er zo'n belang aan hecht

Waarom vraag je af dat af?
Waarom vind je het zo verbazingwekkend?

assassijn
05-08-04, 15:53
Israel discrimineert niet :hihi:
Vertel dat de Ethiopische,Russische en Arabische joden maar.


Kennen we deze nog nog nog

10 november 1975: V.N.-resolutie 3379: besluit dat zionisme een vorm van racisme is en van discriminatie op grond van ras.


Dat ze dat in '91 terugdraaien bewijst maar weer hoe diep het schuldgevoel zit.


Deze haalde ik toevallig vandaag uit The Moscow Times:

Another reason for returning was what Dzhadan called the "sectarian" structure of the society. In order to rent an apartment or find a job, a person has to operate through members of his party or immigrants from the same country or area.

"I didn't like it," he said. "I'm used to operating in an open society where people don't ask you to what community you belong."

Gorin named several other reasons that prompt Soviet and Russian Jews to come back. One of them is that most highly educated immigrants have to take blue-collar jobs in Israel. "Doctors, physicians and mathematicians were cleaning the streets," Gorin said."

observer
05-08-04, 16:00
stel je ergste vijand controleerd je heiligste plek daar waar duizenden jaren geschiedenis liggen

en dan krijg je die plek in handen en wat doe je dan

3e tempel bouwen
50000 archeologen op los laten
annexeren

nee je laat het in handen van

raar toch

zou hetzelfde zijn als de saudi's de amerikanen het gezag over mekka zouden geven omdat ze nu eenmaal goed zijn in organisatie

bovendien had er een logica ingezeten
als ze toen alle sporen van islam er vanaf hadden geblazen hadden ze nu het probleem niet meer

en laten we eerlijk zijn de moslims van deze planeet kunnen toch al niet meer pissed off op de israeli zijn

taouanza
05-08-04, 16:05
Geplaatst door observer
stel je ergste vijand controleerd je heiligste plek daar waar duizenden jaren geschiedenis liggen

en dan krijg je die plek in handen en wat doe je dan

3e tempel bouwen
50000 archeologen op los laten
annexeren

nee je laat het in handen van

raar toch

zou hetzelfde zijn als de saudi's de amerikanen het gezag over mekka zouden geven omdat ze nu eenmaal goed zijn in organisatie

bovendien had er een logica ingezeten
als ze toen alle sporen van islam er vanaf hadden geblazen hadden ze nu het probleem niet meer

en laten we eerlijk zijn de moslims van deze planeet kunnen toch al niet meer pissed off op de israeli zijn

Je ergste vijand?
Welke logica?

assassijn
05-08-04, 16:09
Archeologen :hihi:

Professor Zev Herzog van de universiteit van Tel Aviv had daar toch heeeele andere ideeen over.

ab-stract
05-08-04, 17:29
Geplaatst door nard
Dat is niet waar.
De Asjchenaziem zijn gewoon in absolute zin in de meerderheid.
Verder verwar je de gebruikelijk arabische staatvorm (namelijk dictatuur obv de meest machtige clan) met die van Israel. Israel is een democratie, waarin Asjchenazische, Serfardische en alle andere Joden in ieder geval volledige vrijheid van stemrecht en participatie hebben.
Daar kan de regio nog wat van leren, niet?
Je moet niet proberen om van Israel een tweederangs arabische staat te maken, of die fout niet maken, want dat gelooft toch niemand. In het Midden Oosten is er maar één westers land en dat is Israel.

En bij de Palestijnse Israelisch ligt de zaak lastiger: vraag hen wat ze zijn en de meesten van hen zullen, ondanks hun Israelische paspoort, vol overtuiging zeggen dat ze Palestijn zijn.

In het Midden Oosten is er maar één westers land en dat is Israel.


En wat doen ze dan in het midden-oosten, omdat dat toevallig in de tora stond. Kom toch eens op, geloof jij zelf die onzin die je uitkraamt.

Coolassprov MC
06-08-04, 10:04
Geplaatst door euhh
Bus of heilige plek maakt het wat uit, is die bus met mensen minder waard of zo?

Helemaal correct. Het opblazen van een bus met de inzittenden is minder ernstig dan het opblazen van een tweede heilige plek in de Islam met inzittenden.
Dit staat nota bene los van de architectonische en historische waarde van de gebouwen en complexen. Het falen om dit te begrijpen is onbegrijpelijk stom.

Het gaat hier niet om de waarde van moslims die boven de waarde van Joden zou gaan. Iets waar de Joden in Israel wel over uit zijn; Arabieren zouden inferieur zijn aan Joden.

Coolassprov MC
06-08-04, 10:15
Geplaatst door Maximiliaan
Ik heb ook zeker niet gezegd dat Israël zo perfect is op dit vlak, maar de situatie is er in elk geval nog stukken beter dan in de Arabische landen.

Als dat zo was, was Israel een inspirator geweest in het Midden-Oosten, helaas is het tegengestelde waar; Israel is een destabiliserende factor in de populaire regio.

En dat komt niet door het Zionistisch vermoeden dat Arabieren inherent blind van jaloezie zijn op een stel parasitaire kolonisten.

observer
06-08-04, 10:27
geen enkel gebouw hoe heilig het ook zou zijn is een leven waard

het is een gebouw niet meer dan dat net zo goed als de koran papier is met woorden

het gaat om de woorden niet om het boek

en zo is het met een gebouw ook het is stenen wat erin gebeurd telt

dus mochten ze de boel opblazen (zonder bezoekers) jamemr dan

veranderd dat iets aan het geloof?

Cohen
06-08-04, 11:57
Geplaatst door Maximiliaan
Het zal toch moeilijk zijn voor die arabieren/moslims. Jarenlang konden ze de joden ondrukken als dhimmies en waren ze oppermachtig maar tegenwoordig staan ze in alle opzichten in de schaduw van Israël. Of je nu kijkt vanuit economisch of militair perspectief, vanuit mensenrechten of democratie, op alle terreinen.


hahahahahahha what goes up, must come down, sukkie. Of denk je werkelijk dat die heidense zionisten de almachtige mee hebben? Wat een infantiele uitspraken doe je toch, ongelooflijk.

Coolassprov MC
06-08-04, 13:43
Geplaatst door observer
geen enkel gebouw hoe heilig het ook zou zijn is een leven waard


Vertel dat Amerika; die vergeldde de destructie van 3 gebouwen en het leven van 3000 mensen met de totale destructie en plundering van 2 landen, het leven van 10 duizenden Afghaanse en Irakese burgers en 100duizenden gewonden.

Was trouwens aan de gebouwen zelf niets heiligs, dat deze heilige oorlog onketende.

vlegeltje
06-08-04, 14:52
Geplaatst door Tafey Lewis
sterker nog de al waqf, de islamitische authoriteit die hun stukje tempelberg onderhouden, maakt stelselmatig misbruik van hen bevoegdheid door zonder overleg of toestemming opgravingen te doen in de temepelberg en de vondsten weg te flikkeren zonder hier archeologen naar te laten kijken. Zo hebben ze a: meer gebedsruimte voor de moslims b: vernietigen ze joods archelogisch materiaal waardoor ze weer kunnen stellen dat er geen bewijs is voor een joods heiligdom.


Blijkbaar weet jij hier meer van.

Kun jij mij uitleggen wat je met "joods archeologisch materiaal" bedoelt?

Bedoel je dat romeins archeologisch materiaal dat wij hier vinden eigendom van de Italianen zou moeten zijn?

Er wordt nogal wat archeologisch onderzoek gedaan in Israel. Veel van die programma's zijn erop gericht om de christelijke en de joodse historie, zolals die is overgeleverd, op een of andere manier te bevestigen.

Archeologie krijgt hiermee een politieke lading. Het wordt gebruikt om aanspraken op land te legitimeren.

En net zoals de moslims "joods" archeologisch materiaal vernietigen, zo vernietigen die archeologen islamitisch materiaal. En dat er met de resultaten van dit "wetenschappelijke onderzoek" nogal gesjoemeld wordt, is evident.




Hell ik kan als dhimmi geen eens een synagoge bouwen in mecca als ik zou willen.

Waarom zou jij in Godsnaam een synagoge willen gaan bouwen in Mekka? Daar zit geen enkele jood op te wachten. De rotskoepel en de Al Aqsa staan er al meer dan duizend jaar...

observer
06-08-04, 15:09
Geplaatst door Coolassprov MC
Vertel dat Amerika; die vergeldde de destructie van 3 gebouwen en het leven van 3000 mensen met de totale destructie en plundering van 2 landen, het leven van 10 duizenden Afghaanse en Irakese burgers en 100duizenden gewonden.

Was trouwens aan de gebouwen zelf niets heiligs, dat deze heilige oorlog onketende. je zegt het 3000 doden
en hoewel ik meer dan twijfels heb over irak tenminste over de redenen dat saddam in 5m2 zit kan ik niet zielig vinden , afghanistan en de taliban gaven onderdak aan de daders en je kan niet ontkennen dat de overgrote meerderheid van de afghani het vertrek van de taliban erg vonden

Jantien
06-08-04, 15:13
Geplaatst door observer
je kan niet ontkennen dat de overgrote meerderheid van de afghani het vertrek van de taliban erg vonden
"niet erg" moet je bedoelen!

observer
06-08-04, 15:22
je hebt gelijk :slapen:

nard
06-08-04, 16:27
Geplaatst door ab-stract
In het Midden Oosten is er maar één westers land en dat is Israel.


En wat doen ze dan in het midden-oosten, omdat dat toevallig in de tora stond. Kom toch eens op, geloof jij zelf die onzin die je uitkraamt.

Ach er zijn ook bakken met mensen in het midden-oosten die geloven wat er in de koran staat

:)

Jantien
06-08-04, 16:34
Geplaatst door nard
Ach er zijn ook bakken met mensen in het midden-oosten die geloven wat er in de koran staat

:)
Haha, ik ben benieuwd wat dat jochie antwoordt als je hem vraagt of hij iets enkel doet omdat het toevallig in de koran staat.

Coolassprov MC
06-08-04, 17:39
Geplaatst door nard
Ach er zijn ook bakken met mensen in het midden-oosten die geloven wat er in de koran staat

En daarbuiten! Op dit moment zo een 1.700.000.000 moslims wereldwijd en groeiende. Meer dan 16.000.000 in Europa en 1.000.000 in Nederland; de grootste geloofsgemeenschap in de polder.

Het ''probleem'' in Israel is juist dat 90% van de Israelische Joden niet in de Thora of Talmoed geloven, jongeman; maar wel als ze er een lap grond met villa en superioriteitsgevoel aan kunnen overhouden. Dat is eens een creatieve vorm van religie! Eerder het racistische concept van Zionisme, dunkt mij.

Het probleem is niet, jongeman, dat mensen geloven wat in een boek staat, het probleem is dat ze dat uitoefenen op mensen die er niet in geloven! En daar zit het verschil; iemands iets opdringen vanuit hun opvatting,...

...zoals bijvoorbeeld de langste en meest brutale bezetting en vernedering van hele volkeren uit de moderne geschiedenis!

nard
06-08-04, 19:33
Geplaatst door Coolassprov MC
En daarbuiten! Op dit moment zo een 1.700.000.000 moslims wereldwijd en groeiende. Meer dan 16.000.000 in Europa en 1.000.000 in Nederland; de grootste geloofsgemeenschap in de polder.

Het ''probleem'' in Israel is juist dat 90% van de Israelische Joden niet in de Thora of Talmoed geloven, jongeman; maar wel als ze er een lap grond met villa en superioriteitsgevoel aan kunnen overhouden. Dat is eens een creatieve vorm van religie! Eerder het racistische concept van Zionisme, dunkt mij.

Het probleem is niet, jongeman, dat mensen geloven wat in een boek staat, het probleem is dat ze dat uitoefenen op mensen die er niet in geloven! En daar zit het verschil; iemands iets opdringen vanuit hun opvatting,...

...zoals bijvoorbeeld de langste en meest brutale bezetting en vernedering van hele volkeren uit de moderne geschiedenis!


Beste wijze andere jongeman,

Zullen we eerst een paar islamitische dictaturen onder de loep nemen (w.o. Marokko) en eens bekijken hoe vrij mensen met andere codes en mores daar zijn? En dat we dan vervolgens concluderen in hoeverre er een aantal op de koran-leest geschoeide regimes is dat hun meningen oplegt aan anderen en andersdenkenden.

Daarna lijkt het me een goed idee om de democratie Israël te vergelijken met bovenstaande regimes.
De meeste mensen zijn daar overigens wel Joods (waarbij de Thora ruimer danwel strikter wordt geinterpreteerd). En die villa is zulke demagogische lulkoek, daar hoef ik geeneens diep op in te gaan. De meeste Joden zijn gewoon, volgens wester arbeidsethos, hardwerkende mensen, die in 50 jaar tijd van een woestenij met een paar geitenkudden en een handvol dorpen een bloeiend en productief geheel gemaakt hebben.

Ik vraag me overigens af of het nodig is om deze vergelijking te trekken, want het is bij voorbaat al duidelijk in wiens voordeel de balans uit gaat vallen.
Dat Israel zich verdedigt tegen terreur is een totaal ander issue, overigens naar mijn mening volledig legitiem. Het heeft niets te maken met de democratische en liberale beginselen van de staat Israel.

O ja ... Je eerste alinea klinkt, door op die manier te spelen met cijfers, wat dominerend en niet bepaald liberaal. Is wat in tegenspraak met de "vrije" inhoud van je boodschap.

Groet, beste jongeman!

;)

Coolassprov MC
06-08-04, 22:16
Geplaatst door nard
De meeste Joden zijn gewoon, volgens wester arbeidsethos, hardwerkende mensen, die in 50 jaar tijd van een woestenij met een paar geitenkudden en een handvol dorpen een bloeiend en productief geheel gemaakt hebben.


Dit is een heel mooi verhaal waarme je kinderen in slaap kan sussen als je heilig gelooft in het 'project Israel' ten koste van alles. Of te blind bent om de feiten te willen zien.

Maar dit droombeeld is zelfs niet consistent met de gegevens van Israelische historici zoals Benny Morris in zijn boek History Of The Arab Israeli Conflict. In ditzelfde boek toont Benny Morris aan dat Palestijnen niet zelf gevlucht zijn of opgeropen waren om te vluchten in 1948. Maar zij verjaagd zijn in een systeem van 'transfers'; een duur woord voor etnisch zuivering.

Laatste tip: probeer persoonlijke aanvallen te vermijden en inhoudelijk te blijven; de wan- en misdaden van iemand worden niet vrijgesproken of toejuicht vanwege de etniciteit. Israel is bijvoorbeeld geen lichtbaken in en zee van Arabisch antisemitisme. Dit is een domme en schterhaalde 'dooddoener'.


Geplaatst door nard
[B]Beste wijze andere jongeman,

Zullen we eerst een paar islamitische dictaturen onder de loep nemen (w.o. Marokko) (...)?

Hoewel geclaimd wordt dat 90 a 95% van Marokko de Islam aanhangt, is Marokko op veel punten w.o. politiek allesbehalve 'Islamitisch'. Het heeft bijvoorbeeld een erfelijke monarchie; beiden verboden binnen de Islam.

Huiswerkvraag voor nard; noem de 'Islamitische dictaturen' en aan welke eis moeten ze voldoen voor dit kenmerk?

nard
06-08-04, 23:37
Geplaatst door Coolassprov MC
Dit is een heel mooi verhaal waarme je kinderen in slaap kan sussen als je heilig gelooft in het 'project Israel' ten koste van alles. Of te blind bent om de feiten te willen zien.

Maar dit droombeeld is zelfs niet consistent met de gegevens van Israelische historici zoals Benny Morris in zijn boek History Of The Arab Israeli Conflict. In ditzelfde boek toont Benny Morris aan dat Palestijnen niet zelf gevlucht zijn of opgeropen waren om te vluchten in 1948. Maar zij verjaagd zijn in een systeem van 'transfers'; een duur woord voor etnisch zuivering.

Laatste tip: probeer persoonlijke aanvallen te vermijden en inhoudelijk te blijven; de wan- en misdaden van iemand worden niet vrijgesproken of toejuicht vanwege de etniciteit. Israel is bijvoorbeeld geen lichtbaken in en zee van Arabisch antisemitisme. Dit is een domme en schterhaalde 'dooddoener'.



Hoewel geclaimd wordt dat 90 a 95% van Marokko de Islam aanhangt, is Marokko op veel punten w.o. politiek allesbehalve 'Islamitisch'. Het heeft bijvoorbeeld een erfelijke monarchie; beiden verboden binnen de Islam.

Huiswerkvraag voor nard; noem de 'Islamitische dictaturen' en aan welke eis moeten ze voldoen voor dit kenmerk?

Vriendelijke jongeman,

Ik begin met een tip.
Ik heb het gevoel dat je fors lichtgeraakt bent als ik je tot twee keer toe "jongeman" noem. Ik doe dat om je te laten zien hoe belerend je toontje is door mij ook zo te noemen. Als je daar niet tegen kunt, vind ik dat niet erg hoor, maar verwerk het gewoon met jezelf.
Zoals ook je bekende huiswerkvraag. Mijnheer Cool is de meester, hij deelt het huiswerk uit. Ga zo door, vriend! :)

Je eerste alinea zijn slechts stellingen en meningen zonder enige onderbouwing met een licht demagogische toonzetting. Niet interessant om inhoudelijk op in te gaan dus.

Tweede alinea. Je gaat niet in op de zaak die ik noem. Lijkt vrij consistent gedrag van je. Ik had het niet over of Palestijnen, voor zij door hun broeders in kampen in de steek werden gelaten, zelf gegaan zijn of dat zij zij verjaagd. Dat is een ander issue.
Ik had een ander punt. Huiswerktip: lees mijn vorige reactie nog een keer en herformuleer je antwoord. Ben een beetje moe om iedere keer weer die "net niet juiste" reacties te moeten corrigeren. Reageer op wat ik zeg of reageer niet.
Tip: Ik zei dat Palestijnen oorspronkelijk als volk helemaal niet bestonden en dat die naam historisch gezien uiterst nieuw is. De Palestijnen van nu zijn etnisch beschouwd vrijwel volledig Jordaniërs. Dus het Palestijnse volk van nu heeft niets van doen met het etnische allegaartje van een paarhonderdduizend man dat zich tot het begin van de twintigste eeuw in Palestina ophield.
Probeer nog eens.

Derde alinea. Ben ik bovenin al op ingegaan,wat betreft je "tip".
Verder is ook deze alinea een verzameling van statements zonder onderbouwing. Daarmee ontkracht je mijn vorige betoog niet, waarin ik immers niets heb gezegd over misdaden van het Israelische regime.
Verder vind ik de stelling dat de scheiding tussen Joden en Palestijnen een etnische of zelfs een racistische is ridicuul. Maar dat was waarschijnlijk al duidelijk. Ik heb deze scheiding, met alle vreselijke gevolgen van dien, eentje genoemd uit veiligheidsoverwegingen. De hele wereld weet wat, wat betreft de arabieren, de laatste wagon voor de joden is. Dit is niet te ontkennen. Vele incidenten, dagelijkse preken in moskeen, dagelijks radioprogramma's in het M-O, populaire TV-programma's, onvoorzichtige uitspraken van machtige arabieren, enz tonen stelselmatig en significant aan dat er op het bordje van die laatste wagon staat: Middellandse Zee. Dus het is geen dooddoener.
Maar goed, ik heb al weer veel woorden vuil gemaakt aan een stuk tekst waar geen onderbouwing in zit.

Alinea vier. Met te stellen dat Marokko een monarchie is, en daarmee één regeltje van de islam overtreedt (hetgeen niet moeilijk is met zoveel regeltjes....), heb je wat mij betreft niet overtuigend aangetoond dat Marokko in zijn aard géén islamitische georienteerde dictatuur is.
Graag meer argumenten.

Alinea vijf. Het antwoord zit opgesloten in de vraag. Lees uw eigen vraag. Het is heus zo ingewikkeld niet.

Tot zover mijn reacties in dit onderwerp. Heb verder geen behoefte om iedere keer bij te moeten sturen waar mijn aanvangsopmerking gewoon duidelijk was. Om mijn tijd te verdoen met onbeargumenteerde alinea's met een hoog demagogisch gehalte. Om tegen een belerend toontje aan "te gaan zitten kijken", want dan ga ik gelijk gedrag vertonen en daar heb ik geen zin an.

Vriendelijke groet,

N

Coolassprov MC
07-08-04, 12:13
Geplaatst door nard
Vriendelijke jongeman

Stuur volgende keer een privee-bericht; dit bespaart anderen het gezeik hier. Je hoeft mijn antwoorden alleen maar te proberen te weerleggen waar het nodig is.

Als laatst hoop ik dat je voldoende betaald krijgt voor jouw hartstochtelijke, maar naieve support voor het gedoemde 'project Israel'.

Feit 1: Israel is geen lichtbaken in een zee van Arabisch anti-semitisme;
Feit 2: De wan- en misdaden van een groep of individu zijn ontoelaatbaar om te worden vrijgesproken of toegejuicht vanwege de etniciteit of religie of vanwege ideologie;
Feit 3: Joden mogen gebruikmaken van de Joodse wetten als het gaat om bijvoorbeeld trouwen of echtscheidingen; er zijn hiervoor Joodse rechtbaken ingesteld; informeer jezelf naar de voorzieningen voor Joden in Marokko of vraag het David Pinto, David Levy, burgemeester Cohen; in het Marokkaanse parlement hebben vele Joden een zetel als minsiter.

nard
07-08-04, 13:51
Geplaatst door Coolassprov MC
Stuur volgende keer een privee-bericht; dit bespaart anderen het gezeik hier. Je hoeft mijn antwoorden alleen maar te proberen te weerleggen waar het nodig is.


:cheefbek: Jaja, jouw gat een beetje sparen omdat je er zelf niet meer uitkomt......




Als laatst hoop ik dat je voldoende betaald krijgt voor jouw hartstochtelijke, maar naieve support voor het gedoemde 'project Israel'.


Geen stuiver.
Dat soort pro-zionistische subsidielijntjes lopen er nauwelijks vanuit Nederland en als ze er al zijn, zijn ze inzichtelijk. Dit i.t.t. de islamitische gemeenschap hier te lande, die zelfs niet aarzelt om haar Nederlandse subsidiegelden voor onderwijs en emancipatie met bakken naar het M-O te laten verdwijnen, terwijl het onderwijs op islamitische scholen verpietert en de integratie van grote groepen is mislukt.
En andersom schijnen er ook wat arabische financiers te zijn die wel brood zien in een islamitische Nederland.

Samengevat komt 't er gewoon op neer dat ik, zoals zovelen, vind dat de "bestemming Israel" uiteindelijk hogere ogen zal gooien dan het arabische "project Mediterrane". En dat op zowel morele als praktische gronden.

En daarmee hebben we denk ik zo'n beetje alles tegen elkaar gezegd, nietwaar?



Feit 1: Israel is geen lichtbaken in een zee van Arabisch anti-semitisme;
Feit 2: De wan- en misdaden van een groep of individu zijn ontoelaatbaar om te worden vrijgesproken of toegejuicht vanwege de etniciteit of religie of vanwege ideologie;


Ja hoor Cool :rolleyes:
Ga jezelf bestoken met PM's waarin dit soort reacties, die gezien mijn eerdere berichten kant nog wal raken, als dat zo bevredigend voor je werkt.



Feit 3: Joden mogen gebruikmaken van de Joodse wetten als het gaat om bijvoorbeeld trouwen of echtscheidingen; er zijn hiervoor Joodse rechtbaken ingesteld; informeer jezelf naar de voorzieningen voor Joden in Marokko of vraag het David Pinto, David Levy, burgemeester Cohen; in het Marokkaanse parlement hebben vele Joden een zetel als minsiter.


Dus Marokko voert een relatief liberaar beleid t.a.v. de Joden. Dat is mooi. Maar het was mijn punt niet:


Alinea vier. Met te stellen dat Marokko een monarchie is, en daarmee één regeltje van de islam overtreedt (hetgeen niet moeilijk is met zoveel regeltjes....), heb je wat mij betreft niet overtuigend aangetoond dat Marokko in zijn aard géén islamitische georienteerde dictatuur is.
Graag meer argumenten.


Groet,

N

Coolassprov MC
07-08-04, 20:48
Geplaatst door nard
Samengevat komt 't er gewoon op neer dat ik, zoals zovelen, vind dat de "bestemming Israel" uiteindelijk hogere ogen zal gooien dan het arabische "project Mediterrane". En dat op zowel morele als praktische gronden.

De morele en praktische gronden van een xenofoob, islamofoob en racist?

Je vergeet voor de grap dat het 'project Israel' mislukt is voordat het uitgevoerd werd; er zouden geen palestijnen meer moeten zijn. Het tegendeel is het resultaat; Israeliers zijn een minderheid in wat het Groot-Israel zou moeten zijn geweest. Israel is een Joods getto geworden met de afbakening die erbij hoort. Een racistisch concept zal nooit slagen!

Wat jij "project Mediterrane" noemt is al geslaagd; kijk naar Zuid-Spanje; Andalusie; 800 jaar vreedzame gemeenschap tussen Joden, Christenen en Moslims.

Altijd hebben Joden hun heil gevonden in Islamitische landen voor de Europese onderdrukking van hen. Marokko was het eerste land dat Jodn opnam na WO2; er ze wonen en leven er niet voor niets nog steeds; prefereren het boven het ''beloofde'' Israel. Israel moet Joden aantrekken met subsidies en andere lokkertjes om ze daarna als menselijk schild te gebuiken; in het leger als soldaat of in hun eigen gebouwde huzen tussen de honderduizenden Palestijnen.

Het racistische concept van Zionisme heeft de verhoudingen in de wereld vergiftigd met deze oppurtunistische en gevaarlijke ideologie.

Israel was rond 1948 een symbool van progressie in Europa; vandaag is het vervallen tot een symbool van voortdurende en brutale geldingsdrang in de vorm van oneindig lijkende bezetting en vernedering van zelfs eigen Joodse volkeren; een kastensysteem.

Het was niet voor niets dat een merendeel van de Europeanen in een enquete Israel aangaven als het grootste gevaar voor de wereldvrede. Wat jij en anderen met jou niet kunnen en willen zien is dat Israel niet kan blijven zoals het is.

Bij iedere discussie over gelijke rechten en mensenrechten wort de naam Palestina genoemd; ironisch genoeg zelfs op het World Economic Forum in Davos; was Palestina een agenda-punt.

Voor de rest wens ik je succes in je kruistocht, hoewel er binnenkort een einde aan zal komen. Godzijdank! :lole:

nard
07-08-04, 23:09
Geplaatst door Coolassprov MC
[B]De morele en praktische gronden van een xenofoob, islamofoob en racist?

Je vergeet voor de grap dat het 'project Israel' mislukt is voordat het uitgevoerd werd; er zouden geen palestijnen meer moeten zijn. Het tegendeel is het resultaat; Israeliers zijn een minderheid in wat het Groot-Israel zou moeten zijn geweest. Israel is een Joods getto geworden met de afbakening die erbij hoort. Een racistisch concept zal nooit slagen!

Wat jij "project Mediterrane" noemt is al geslaagd; kijk naar Zuid-Spanje; Andalusie; 800 jaar vreedzame gemeenschap tussen Joden, Christenen en Moslims.

Altijd hebben Joden hun heil gevonden in Islamitische landen voor de Europese onderdrukking van hen. Marokko was het eerste land dat Jodn opnam na WO2; er ze wonen en leven er niet voor niets nog steeds; prefereren het boven het ''beloofde'' Israel. Israel moet Joden aantrekken met subsidies en andere lokkertjes om ze daarna als menselijk schild te gebuiken; in het leger als soldaat of in hun eigen gebouwde huzen tussen de honderduizenden Palestijnen.

Het racistische concept van Zionisme heeft de verhoudingen in de wereld vergiftigd met deze oppurtunistische en gevaarlijke ideologie.

Israel was rond 1948 een symbool van progressie in Europa; vandaag is het vervallen tot een symbool van voortdurende en brutale geldingsdrang in de vorm van oneindig lijkende bezetting en vernedering van zelfs eigen Joodse volkeren; een kastensysteem.

Het was niet voor niets dat een merendeel van de Europeanen in een enquete Israel aangaven als het grootste gevaar voor de wereldvrede. Wat jij en anderen met jou niet kunnen en willen zien is dat Israel niet kan blijven zoals het is.

Bij iedere discussie over gelijke rechten en mensenrechten wort de naam Palestina genoemd; ironisch genoeg zelfs op het World Economic Forum in Davos; was Palestina een agenda-punt.


:)



Voor de rest wens ik je succes in je kruistocht, hoewel er binnenkort een einde aan zal komen. Godzijdank! :lole:

Ikzelf geloof ook in een spoedig einde en een cruciaal begin. Het zal jouw en mijn voorstellingsvermogen te boven gaan.

Coolassprov MC
08-08-04, 10:57
Geplaatst door nard
Tip: Ik zei dat Palestijnen oorspronkelijk als volk helemaal niet bestonden en dat die naam historisch gezien uiterst nieuw is. De Palestijnen van nu zijn etnisch beschouwd vrijwel volledig Jordaniërs. Dus het Palestijnse volk van nu heeft niets van doen met het etnische allegaartje van een paarhonderdduizend man dat zich tot het begin van de twintigste eeuw in Palestina ophield.

Dus mag je ze naar believen afslachten en hun rechten afnemen waar het je goed dunkt?

Kom niet met deze walgelijk nazistische uitspraken die je je gewillig laat influisteren door profit en non-profit Zionisten!

Het is historisch bekeken een gebied geweest van Fillistijnen, Moabieten, Kanaanieten, Israelieten, etc. ''Bijbelse volkeren'' dus. Deze leefde allemaal vreedzaam met elkander en streden zelfs gezamelijk tegen de kruisvaarders die 'vrede' kwamen brengen door bloedbaden aan te richtten.

Het stikt van de 'excuzen' die Zionisten gebruiken om inheemse volkeren et ontmenselijken en het willen rechtvaardigen om hun af te slachten en hun rechten af te nemen.

Zij spannen Christenfundamentalisten voor hun karretje met Bijbelse geboden, zoals Gij Zult Niet Doden!. Gij zult niet doden, wie? Zolang het Arabieren en andere 'ongelovigen' zijn, mag dat. Zo duid jij graag Marokkanen aan, he? Als xenofobisch.

Het feit dat er zo gekermd wordt over 1000 Israeliers die gedood zijn door busaanvallen en anderen, terwijl zij het niet hebben over de 3800 Palestijnen, waarom niet?

Hun moord is schoner en beter dan die van iemand anders. Kermen over terreuraanslagen, terwijl er meer Israeliers op jaarbasis omkomen in het verkeer dan gedurende de hele Intifada.

nard
08-08-04, 11:21
Geplaatst door Coolassprov MC
Dus mag je ze naar believen afslachten en hun rechten afnemen waar het je goed dunkt?

Kom niet met deze walgelijk nazistische uitspraken die je je gewillig laat influisteren door profit en non-profit Zionisten!

Het is historisch bekeken een gebied geweest van Fillistijnen, Moabieten, Kanaanieten, Israelieten, etc. ''Bijbelse volkeren'' dus. Deze leefde allemaal vreedzaam met elkander (????? :schrik: :schrik: ) en streden zelfs gezamelijk tegen de kruisvaarders die 'vrede' kwamen brengen door bloedbaden aan te richtten.

Het stikt van de 'excuzen' die Zionisten gebruiken om inheemse volkeren et ontmenselijken en het willen rechtvaardigen om hun af te slachten en hun rechten af te nemen.

Zij spannen Christenfundamentalisten voor hun karretje met Bijbelse geboden, zoals Gij Zult Niet Doden!. Gij zult niet doden, wie? Zolang het Arabieren en andere 'ongelovigen' zijn, mag dat .
Zo duid jij graag Marokkanen aan, he? Als xenofobisch.

Het feit dat er zo gekermd wordt over 1000 Israeliers die gedood zijn door busaanvallen en anderen, terwijl zij het niet hebben over de 3800 Palestijnen, waarom niet?

Hun moord is schoner en beter dan die van iemand anders . Kermen over terreuraanslagen, terwijl er meer Israeliers op jaarbasis omkomen in het verkeer dan gedurende de hele Intifada.

Ga nog lekker even verder met mij in de mond leggen van dingen die je niet kunt staven....
Valt niet mee he, jezelf overschreeuwen? Van mij hoeft t niet hoor.
Maar bij deze krijg je van mij het laatste woord.

:)


PS. voor 't geval dat je het nog niet door had: de enige die hier op dit moment redeloze wraakzucht uitstraalt ben jij......

assassijn
08-08-04, 11:41
Even een stukje onvervalste historie.

Voor Israël is Palestina 'het beloofde land'. De Palestijnen claimen het gebied omdat 'ze er al jaren wonen'. Daarmee is gelijk de bron van het conflict genoemd. Ze kunnen niet naast elkaar leven met als gevolg een religieuze strijd.


Het Heilige Land
Palestina, zoals Israël vroeger heette, is in de loop van de geschiedenis altijd een begeerd stuk land geweest. Op zich is dat niks bijzonders, want de meeste naties zijn tot stand gekomen na lange oorlogen om het bezit van het grondgebied. Wat Palestina zo bijzonder maakt, is dat het land niet in de eerste plaats begeerd werd om zijn vruchtbaarheid, rijkdom of strategische ligging, maar om religieuze redenen.

Dat geldt voor zowel de joden als de christenen. Voor de christenen heeft Palestina een speciale betekenis omdat Jezus Christus er leefde. In de Middeleeuwen noemden de christenen Palestina 'het Heilige land'. De christenen ondernamen vanaf de 11de eeuw diverse kruistochten om de regio te veroveren en te koloniseren. Dat mislukte, en sindsdien waren de inwoners van Palestina, de Palestijnen dus, voornamelijk islamitische Arabieren. Rond 1900 bestond de bevolking in het gebied uit ongeveer 90% Arabieren tegen 10% joden.

Goddelijk recht
De Palestijnen vinden dat het land van hen is, omdat ze er al eeuwen lang wonen. De joden vinden dat het land van hen is, omdat God het zo heeft gewild. In het oude testament van de bijbel staat de geschiedenis van het joodse volk beschreven.



Een belangrijk deel daarvan is het verhaal van Mozes die het joodse volk vanuit Egypte naar 'het beloofde land' leidt. Dat beloofde land was Palestina. God zou tegen Mozes gezegd hebben dat het voor de joden is bestemd. Daarom vinden veel joden dat ze een ‘goddelijk recht’ op Palestina hebben, een recht dat de wereldse aanspraken van de Palestijnen overstijgt.

Het zionisme
Deze opvatting vormt de basis van de het zionisme. Het zionisme ontstaat aan het eind van de 19de eeuw als reactie op het groeiend antisemitisme in Europa. Volgens deze ideologie moeten alle joden ter wereld terugkeren naar ‘Sion’ (Jeruzalem), om daar een zuiver joodse staat te stichten. In een zuiver joodse staat hebben de Palestijnen volgens fanatieke zionisten niks te zoeken, omdat het geen joden zijn.

Het zionistische ideaal vormt de spirituele basis van de staat Israël en leeft, ruim 50 jaar later, nog sterk in de hoofden van de Israëli’s. Daarom zijn velen van de huidige Israëlische machthebbers niet bereid land af te staan aan de Palestijnen. Onder invloed van het zionisme, dat in 1896 werd geformuleerd door Theodor Herzl, komt in de jaren voor de Eerste Wereldoorlog de joodse emigratie naar Palestina op gang.

Engelse diplomatie
De joden zouden hun ideaal van een eigen staat nooit hebben kunnen verwezenlijken zonder internationale steun. Die steun krijgen ze in eerste instantie van de Britten. Zij spelen in de Eerste Wereldoorlog een diplomatiek spel met Palestina als onderpand.

Palestina is in die tijd bezet door de Turken, die in WO I met de Duitsers tegen de Britten vechten. De Britten willen dat de Palestijnen tegen de Turken gaan vechten en beloven hen in ruil daarvoor onafhankelijkheid, tenminste, als de Engelsen de oorlog winnen.

Balfourverklaring
Tegelijkertijd doen ze beloften aan de joden, die nogal tegenstrijdig zijn met hun beloften aan de Palestijnen. De Britten willen de joden te vriend houden, omdat zij veel invloed hadden (en hebben) in de Verenigde Staten. De VS houdt zich tot 1917 afzijdig in de Eerste Wereldoorlog.

De Britten hebben de VS nodig om de oorlog te kunnen winnen en willen dus dat de Amerikanen aan de oorlog gingen deelnemen. Zij zoeken daarvoor steun bij de joodse Amerikanen. Het zionisme heeft veel aanhang onder die groep. Voor wat, hoort wat, dus besluit Groot-Brittannië zich achter het zionisme te scharen.

In 1917 ondertekent de Britse minister van Buitenlandse Zaken, Lord Balfour, een geheime verklaring waarin de Britse regering belooft 'de vestiging van een nationaal tehuis voor het joodse volk te ondersteunen en alles in het werk te stellen om dit doel te bereiken’.

Let wel, in deze Balfourverklaring, zoals het document sindsdien bekendstaat, wordt nergens met zoveel woorden gesproken over een joodse staat. Maar dat is wel de interpretatie die de joden eraan geven.

Brits mandaat
Na de oorlog wordt Palestina Brits mandaatgebied. Dat betekent dat de Engelsen het gebied tijdelijk mogen besturen om het klaar te stomen voor onafhankelijkheid. Op dat moment, in 1922, bestaat de bevolking van Palestina voor 70% uit Arabieren en voor 30% uit joden en christenen.

De Britten blijven de emigratie van joden naar Palestina bevorderen. De Palestijnen voelen zich door de Engelsen verraden en gaan zich vanaf eind jaren twintig steeds meer verzetten tegen wat zij ervaren als ‘de joodse invasie’ in hun land. Het komt tot geweld, waarbij de Palestijnen bij meerdere gelegenheden joodse immigranten vermoorden.

Verandering van politiek
Aan het eind van de jaren dertig dreigt de situatie in Palestina uit de hand te lopen. Vanwege het opkomende nazisme in Duitsland emigreren steeds meer joden naar Palestina, op zoek naar een veilige haven. Het verzet van de Palestijnen groeit. Dit stelt de Britten voor problemen. Zij slagen er niet in de orde te handhaven. Bovendien zijn de Britse belangen veranderd.

In de eerste jaren van de twintigste eeuw worden de grote olievoorraden in het Midden-Oosten ontdekt. Het wordt daardoor belangrijker de Arabieren te vriend te houden, ook omdat de Britten de Tweede Wereldoorlog zien aankomen. Daarom besluiten de Britten hun politiek te wijzigen. De joodse immigratie in Palestina wordt voortaan beperkt. De Britten stellen een jaarlijks immigrantenquotum in, dat de hele oorlog van kracht blijft.

Zware kritiek
Als na de oorlog duidelijk wordt welke gruwelen de Duitsers de joden hebben aangedaan, krijgen de Britten zware kritiek vanwege hun harde opstelling tegenover de joden. Met name de Amerikanen verwijten hen dat ze het vele joden onmogelijk hebben gemaakt in Palestina een veilig toevluchtsoord te vinden. Vanwege de holocaust is de sympathie voor de joden en de zionistische beweging sterk toegenomen.

Na de oorlog trekken er nog meer joden naar Palestina. En de Palestijnen blijven zich daartegen verzetten. In 1947 besluiten de Britten zich uit het wespennest Palestina terug te trekken. Ze dragen het gebied over aan de Verenigde Naties.

Israël
De VN komt met een compromis op de proppen: een opdeling van het land in een joods en een Palestijns deel. Volgens dat plan krijgen de joden 56% van Palestina en de Palestijnen 44%. Jeruzalem en Bethlehem zouden een speciale status krijgen en onder internationaal bestuur worden geplaatst.

De joden accepteren het voorstel, de Palestijnen, die zich van meer dan de helft van hun oorspronkelijke grondgebied beroofd zien, niet. Er breekt een bloedige oorlog uit.

Honderdduizenden Palestijnen vluchten naar Libanon en Jordanië. Op 14 mei 1948 roept David Ben Goerion de staat Israël uit. De VS en de Sovjet-Unie erkennen de nieuwe staat onmiddellijk. Het uitroepen van de staat Israël lokt een militaire reactie uit van de Arabische buurlanden, die Palestina binnenvallen. Maar de joden winnen de oorlog.

Aan het eind van het jaar hebben ze vrijwel het hele gebied ten westen van Jeruzalem veroverd, wat overeenkomt met 78% van Palestina. De westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem zijn in Jordanese handen. De Palestijnen zijn sindsdien statenloos.

assassijn
08-08-04, 11:42
Op 28 september 2000 laaide het geweld in het Midden-Oosten weer op. De tweede intifada begint met een provocerend bezoek van Ariël Sharon aan de Tempelberg, de heilige plaats voor Israël én de Palestijnen.



Gebaar van vrede
De huidige premier Sharon, in 2000 nog oppositieleider, noemt zijn bezoek aan de Tempelberg een gebaar van vrede, maar de Palestijnen zien het als een uitdaging. Ze gaan woedend de straat op.


De politie slaat de protesten hard neer. Het gevolg: vele doden en gewonden. Het is het begin van een nieuwe reeks aanslagen en vuurgevechten.

Duizend doden
De uitbarsting van geweld kostte tot nu toe aan meer dan duizend mensen het leven. De meeste slachtoffers zijn Palestijnen, zo’n 800, die tijdens protesten of wraakacties van het Israëlische leger worden doodgeschoten. De Israëlische doden vallen vooral tijdens zelfmoordaanslagen door Palestijnen.

Drukke plaatsen
Daarbij richten degenen die de aanslagen plegen zich vooral op plekken waar veel mensen zijn, zoals bussen, discotheken en restaurants. Helaas zijn de beelden bekend: mensen die bloedend en met paniek in hun ogen over straat lopen.

Elke poging om het geweld de kop in te drukken faalde na nieuwe aanslagen. De Palestijnen en Israël staan verder van elkaar dan ooit. Een oplossing voor het conflict is ver weg.

assassijn
08-08-04, 11:46
7000 voor Christus
De oudste stad ooit gevonden: Jericho in Palestina

3000 v.Chr.
Het volk van de Amorieten bouwt de stad Jeru

2000 v.Chr
Het volk van de Kanaänieten trekt Palestina binnen en vestigt zich er

1800 v.Chr.
Het volk van de Filistijnen trekt Palestina binnen en vestigt zich er

1200 v.Chr.
Het volk van de Israëlieten trekt Palestina binnen en vestigt zich er

1000 v.Chr.
Het koninkrijk van Saul, David en Salomon met als hoofdstad Jeruzalem

71 na Christus
De Romeinen slaan het laatste joodse verzet tegen hun heerschappij neer, verwoesten de tempel in Jeruzalem en verbannen de bevolking. Begin van de joodse diaspora, de verstrooiing over de wereld

1920
Brits mandaat over Palestina. Militair bestuur vervangen door burgerlijk bestuur. Voortdurende gevechten tussen joden en Arabieren

1922
De Britse regering verklaart dat het niet in haar bedoeling ligt dat joden het hele gebied Palestina zullen beheersen en dat er aan de rechten van de Palestijnen niet getornd zal worden; met een 'national tehuis' (Balfour verklaring) werd niet bedoeld een 'nationale staat'.

1930
Britse regering verbiedt verdere immigratie van joden naar Palestina, maar moet dit verbod onder druk van de joodse gemeenschap terugdraaien

1937
Peel-rapport: voorstel Palestina in een joodse en een Palestijnse staat te verdelen. Door joden en Arabieren afgewezen

1939
Brits Witboek ('White Paper') over Palestina stelt een maximum aan joodse immigratie: 10.000 per jaar.

1945
Truman wil dat de Britten 100.000 joden in Palestina toelaten, maar de Britten weigeren, uit angst voor een conflict met de Arabieren. De VS weigert zelf immigratiemogelijkheden voor joden te verruimen.

1946
Als onderdeel van een terreurcampagne tegen Britten en Palestijnen, blazen joodse terroristen het Britse militaire hoofdkwartier in Jeruzalem op (91 doden).

1947
De Algemene Vergadering van de VN spreekt zich uit voor verdeling verdeling van Palestina in een joods en een Arabisch deel met Jeruzalem als internationale enclave en geeft aan dat de Britten dit uit zouden moeten voeren. De Britten weigeren dit.

1948
De Britten vertrekken uit Palestina en beëindigen zo het mandaat. Ben Goerion roept de onafhankelijke staat Israël uit.

1948
In een oorlog tegen de omringende Arabische landen stelt Israël andere grenzen dan de VN had voorgeschreven vast. Tijdens de strijd vluchten 650.000 Palestijnen naar Libanon, de West-Bank en Gaza. Zij komen te wonen in tentenkampen.

1949
Zo'n 50.000 gevluchte Palestijnen keren terug naar hun voormalige woonplaatsen in Israël.

1956
Tijdens de Suez-crisis nationaliseert de Egyptische president Nasser het Suezkanaal. Israël schiet Groot-Brittannië en Frankrijk te hulp en verslaat het Egyptische leger.

1964
Oprichting van de Palestijnse Bevrijdings Organisatie (PLO) onder leiding van de Palestijnse ingenieur Yasser Arafat

1967
In de zogenoemde Zesdaagse Oorlog verslaat Israël de legers van Syrië, Jordanië en Egypte. Israël bezet de Golan-hoogvlakte (Syrië), de West-Bank inclusief Oost-Jeruzalem (Jordanië), Gaza en de Sinaï-woestijn (Egypte)

1967
Door de bezetting van Gaza en de West-Bank komen 1.200.000 Palestijnen onder Israëlisch militair toezicht te staan.

1967
In resolutie 242 roept de VN-veiligheidsraad Israël op de bezette gebieden te ontruimen. Israël begint op de Golan, de West-Bank en in Gaza een programma van vestiging van Israëlische nederzettingen.

1972
Tijdens de Olympische Spelen van München gijzelt een PLO-commando een deel van de Israëlische olympische ploeg. Tijdens een bevrijdingspoging door Duitse commando's komen de Palestijnse gijzelnemers en 11 Israëli's om.

1973
Yom-Kippur oorlog. De legers van Syrië en Egypte worden opnieuwe door Israël verslagen. De Arabische (OPEC) landen (Organisation of Oil Producing and Exporting Countries) verdubbelen de olieprijs. Olie-crisis. Autoloze zondagen in Nederland.

1974
Yasser Arafat spreekt de Verenigde Naties toe. De Algemene Vergadering van de VN bespreekt de Palestijnse kwestie en erkent het zelfbeschikkingsrecht van het Palestijnse volk.

1977
De Egyptische president Anwar Sadat bezoekt Jeruzalem en spreekt het Israëlische parlement toe.

1978
Israël en Egypte sluiten de Camp-David accoorden. In ruil voor vrede geeft Israël de bezette Synaï-woestijn terug aan Egypte.

1981
Israël valt Libanon binnen en vernietigt de Palestijnse economische en militaire infrastructuur, die daar in opbouw is. Arafat verplaatst zijn hoofdkwartier naar Tunis en vertrekt met duizenden gewapende Palestijnen.

1987
De Palestijnen gaan over tot een wapenloze stadsguerilla in Nabloes, Ramallah, Hebron etcetera om de Israëlische bezettingsmacht onder permanente druk te zetten. Samenscholingen, demonstraties, stenen gooien, traangas, de zogenaamde Intifadah.

1991
Golf Oorlog. De PLO kiest de kant van Saddam Hoessein en juicht beschieting van Tel Aviv met Skud-raketten toe.

1992
Geheime onderhandelingen tussen de PLO en de Israëlische regering onder leiding van premier Yitzak Rabin en Simon Peres, minister van buitenlandse zaken.

1994
Sluiting van de Oslo-accoorden. Israël erkent Palestijnse autonomie in Jericho en Gaza. Palestijnse autonome gebieden zullen worden gecreëerd. Het Israëlische leger trekt zich geleidelijk terug. De PLO erkent het bestaan van de staat Israël. Arafat en Rabin schudden elkaar de hand onder het toeziend oog van Clinton.

1995
Palestijnse zelfmoordcommando's van Hamas veroorzaken de dood van tientallen Israëli's in Jeruzalem en Tel Aviv. Doel is het ondermijnen van het vredesproces. Yitzak Rabin wordt doodgeschoten door een Israëli. Doel is het ondermijnen van het vredesproces.

1996
Bij de eerste Palestijnse verkiezingen wordt Yasser Arafat met een ruime meerderheid gekozen tot president. Nieuwe zelfmoordacties van Palestijnen waarbij tientallen doden vallen. Israël sluit de West-Bank en Gaza af. De nieuwe Israëlische premier Netanyahu zet uitvoering van de Oslo-akkoorden stop.

1997
Israël draagt na zware Amerikaanse druk 80% van de stad Hebron over aan de Palestijnen. In maart besluit Netanyahu de bouw van een omstreden joodse nederzetting bij Jeruzalem ondanks hevige protesten door te zetten. Israël laat sjeik Yassin vrij, de omstreden geestelijk leider van Hamas, maar de zelfmoordaanslagen houden aan.

1998
In sobere stijl herdenkt Israël het 50-jarig bestaan. Na een stilstand van 18 maanden in het vredesproces tekenen Netanyahu en Arafat het Wye-akkoord. In ruil voor erkenning van de staat Israël door de PLO krijgen de Palestijnen de zeggenschap over 40% van de Westelijke Jordaanoever en 60% van de Gaza-strook.

1999
Vervroegde verkiezingen in Israël, die worden gewonnen door Ehub Barak van de Arbeidspartij. Hij voorstander van het intensiveren van het vredesproces. Israël en de Palestijnen sluiten een nieuwe overeenkomst, gebaseerd op het Wye-akkoord. De partijen besluiten door te gaan met het overleg om te proberen een definitieve vredesregeling te sluiten. De besprekingen lopen vast als er nieuwe joodse nederzettingen worden gebouwd, maar worden later hervat.

2000
De vredesbesprekingen worden voortgezet, maar er is voortdurend onenigheid. Israël draagt ten slotte ruim nog eens 6% van de Westelijke Jordaanoever over. In juli eindigt een vredesoverleg in het Amerikaanse Camp David zonder resultaat. De rechtse politicus Ariel Sharon bezoekt de Tempelberg in Jeruzalem. De Palestijnen zijn woedend, en de tweede opstand begint. Daarbij komen honderden Palestijnen om het leven. Pogingen van de Amerikaanse president Clinton om het geweld te beëindigen, lopen op niets uit. Barak schrijft nieuwe verkiezingen uit.

2001
Bij de Israëlische premierverkiezingen wordt Sharon gekozen. De Amerikaanse Mitchell-commissie wil dat de vredesbesprekingen worden hervat. Dat gebeurt niet. De aanslagen nemen weer toe. Door de aanslagen in de VS krijgt Israël Amerikaanse steun voor zijn strijd tegen 'het Palestijnse terrorisme'. Israël trekt weer Palestijns gebied op de Westelijke Jordaanoever binnen.

2002
Israël gaat door met zijn acties in Palestijns gebied. Arafat wordt in zijn hoofdkwartier in Ramallah belegerd. De Palestijnen zeggen dat Israël in het vluchtelingenkamp in Jenin een bloedbad heeft aangericht. Uit een VN-onderzoek blijkt dat het om 'slechts' enkele tientallen doden ging. De VS laat weten dat het vredesoverleg pas kan worden hervat als Arafat vervangen wordt. Israël bezet vrijwel de hele Westelijke Jordaanoever.

Coolassprov MC
08-08-04, 19:01
Geplaatst door Coolassprov MC
Zij spannen Christenfundamentalisten voor hun karretje met Bijbelse geboden, zoals Gij Zult Niet Doden!. Gij zult niet doden, wie? Zolang het Arabieren en andere 'ongelovigen' zijn, mag dat. Zo duid jij graag Marokkanen aan, he? Als xenofobisch.


Geplaatst door nard
Nou het is in zoverre uit zijn verband gerukt, dat deze jongens met een eerlijke heilige oorlog bezig zijn.
In die oorlog is een Hollandse heiden omgekomen.

En dat zij hem hebben beroofd is walgelijke laster ....
Het is gewoon eerlijk veroverde oorlogsbuit.

Gij zult niet doden, wie? Antwoord uit de Bijbel: Gij zult niet doden uw naast...de kinderen van uw volk...de zonen van uw eigen volk...uw landgenoten...mede-israeliers...mede-Joden.

Uit het boek van Maimonides, Boek van Onrecht 5:1:1...5:2:11;

"Als iemand een enkele Israeliet doodt, hij overtreedt een negatief gebod, want het Schrift zegt: Gij zult niet moorden. Als iemand een moord pleegt in aanwezigheid van getuigen wordt hij ter dood gebracht door het zwaard....Onnodig te zeggen dat iemand niet ter dood gebracht wordt als hij een heiden doodt."

taouanza
08-08-04, 19:07
Geplaatst door nard
Vriendelijke jongeman,

Ik begin met een tip.
Ik heb het gevoel dat je fors lichtgeraakt bent als ik je tot twee keer toe "jongeman" noem. Ik doe dat om je te laten zien hoe belerend je toontje is door mij ook zo te noemen. Als je daar niet tegen kunt, vind ik dat niet erg hoor, maar verwerk het gewoon met jezelf.
Zoals ook je bekende huiswerkvraag. Mijnheer Cool is de meester, hij deelt het huiswerk uit. Ga zo door, vriend! :)

Je eerste alinea zijn slechts stellingen en meningen zonder enige onderbouwing met een licht demagogische toonzetting. Niet interessant om inhoudelijk op in te gaan dus.

Tweede alinea. Je gaat niet in op de zaak die ik noem. Lijkt vrij consistent gedrag van je. Ik had het niet over of Palestijnen, voor zij door hun broeders in kampen in de steek werden gelaten, zelf gegaan zijn of dat zij zij verjaagd. Dat is een ander issue.
Ik had een ander punt. Huiswerktip: lees mijn vorige reactie nog een keer en herformuleer je antwoord. Ben een beetje moe om iedere keer weer die "net niet juiste" reacties te moeten corrigeren. Reageer op wat ik zeg of reageer niet.
Tip: Ik zei dat Palestijnen oorspronkelijk als volk helemaal niet bestonden en dat die naam historisch gezien uiterst nieuw is. De Palestijnen van nu zijn etnisch beschouwd vrijwel volledig Jordaniërs. Dus het Palestijnse volk van nu heeft niets van doen met het etnische allegaartje van een paarhonderdduizend man dat zich tot het begin van de twintigste eeuw in Palestina ophield.
Probeer nog eens.

Derde alinea. Ben ik bovenin al op ingegaan,wat betreft je "tip".
Verder is ook deze alinea een verzameling van statements zonder onderbouwing. Daarmee ontkracht je mijn vorige betoog niet, waarin ik immers niets heb gezegd over misdaden van het Israelische regime.
Verder vind ik de stelling dat de scheiding tussen Joden en Palestijnen een etnische of zelfs een racistische is ridicuul. Maar dat was waarschijnlijk al duidelijk. Ik heb deze scheiding, met alle vreselijke gevolgen van dien, eentje genoemd uit veiligheidsoverwegingen. De hele wereld weet wat, wat betreft de arabieren, de laatste wagon voor de joden is. Dit is niet te ontkennen. Vele incidenten, dagelijkse preken in moskeen, dagelijks radioprogramma's in het M-O, populaire TV-programma's, onvoorzichtige uitspraken van machtige arabieren, enz tonen stelselmatig en significant aan dat er op het bordje van die laatste wagon staat: Middellandse Zee. Dus het is geen dooddoener.
Maar goed, ik heb al weer veel woorden vuil gemaakt aan een stuk tekst waar geen onderbouwing in zit.

Alinea vier. Met te stellen dat Marokko een monarchie is, en daarmee één regeltje van de islam overtreedt (hetgeen niet moeilijk is met zoveel regeltjes....), heb je wat mij betreft niet overtuigend aangetoond dat Marokko in zijn aard géén islamitische georienteerde dictatuur is.
Graag meer argumenten.

Alinea vijf. Het antwoord zit opgesloten in de vraag. Lees uw eigen vraag. Het is heus zo ingewikkeld niet.

Tot zover mijn reacties in dit onderwerp. Heb verder geen behoefte om iedere keer bij te moeten sturen waar mijn aanvangsopmerking gewoon duidelijk was. Om mijn tijd te verdoen met onbeargumenteerde alinea's met een hoog demagogisch gehalte. Om tegen een belerend toontje aan "te gaan zitten kijken", want dan ga ik gelijk gedrag vertonen en daar heb ik geen zin an.

Vriendelijke groet,

N


:kotsen:

Ik heb moeten stoppen met lezen om niet letterlijk te moeten kotsen.

Flip
08-08-04, 19:41
Geplaatst door taouanza
:kotsen:

Ik heb moeten stoppen met lezen om niet letterlijk te moeten kotsen.

Goh, dat heb ik nou steeds bij jouw zelfingenomen, eeuwig zeikerige slachtofferverhalen.... :moe: :moe: :moe:

observer
08-08-04, 21:48
7000 voor Christus
De oudste stad ooit gevonden: Jericho in Palestina

3000 v.Chr.
Het volk van de Amorieten bouwt de stad Jeru

2000 v.Chr
Het volk van de Kanaänieten trekt Palestina binnen en vestigt zich er

1800 v.Chr.
Het volk van de Filistijnen trekt Palestina binnen en vestigt zich er

1200 v.Chr.
Het volk van de Israëlieten trekt Palestina binnen en vestigt zich er
dus even er van uitgaan dat de bouwers van jericho onbekend zijn de kananieten en filisteinen niet meer bestaan hebben de israelieten dus de oudste rechten

wat ook bevestigd wordt aangezien het joodse geloof het geloof is waar later het christendom en de islam uit voortkwamen

(de filisteinen waren een volk uit griekenland geen arabieren)

assassijn
08-08-04, 22:23
Geplaatst door observer
dus even er van uitgaan dat de bouwers van jericho onbekend zijn de kananieten en filisteinen niet meer bestaan hebben de israelieten dus de oudste rechten

wat ook bevestigd wordt aangezien het joodse geloof het geloof is waar later het christendom en de islam uit voortkwamen

(de filisteinen waren een volk uit griekenland geen arabieren)

Wie zegt dat Palestijnen Arabieren zijn?Palestijnen zijn een mix van Hethieten,Kanaanieten,Jebusieten,Amorieten,Phonici ers,Arabieren enz.

observer
09-08-04, 09:33
ik zeg toch niet wat de palestijnen zijn ik zeg wat de filistijnen zijn namelijk een stam uit griekenland

al denk ik dat je theorie dat elk volk dat er voor de israelieten geleefd heeft de aartsvaders van de palestijnen zijn vergezocht
is

de volken die je noemt zijn uitgestorven en er is geen enkele manier om tussen die volken en welk modern volk een duidelijke band te vinden, maar als je documentatie hebt uit een gereputeerde bron die dit bewijst is het natuurlijk wat anders

niets is onmogelijk we zien tenslotte ook steeds meer bewijs dat sommige farao's nubiers waren uit centraal deel van het egyptische rijk

assassijn
09-08-04, 10:19
Geplaatst door observer
ik zeg toch niet wat de palestijnen zijn ik zeg wat de filistijnen zijn namelijk een stam uit griekenland

al denk ik dat je theorie dat elk volk dat er voor de israelieten geleefd heeft de aartsvaders van de palestijnen zijn vergezocht
is

de volken die je noemt zijn uitgestorven en er is geen enkele manier om tussen die volken en welk modern volk een duidelijke band te vinden, maar als je documentatie hebt uit een gereputeerde bron die dit bewijst is het natuurlijk wat anders

niets is onmogelijk we zien tenslotte ook steeds meer bewijs dat sommige farao's nubiers waren uit centraal deel van het egyptische rijk

Filistijnen zijn geen Grieken,dat ze vanuit "Kreta" zijn gekomen wil nog niet zeggen dat ze daar oorspronkelijk vandaan komen...zij kunnen daar ook tijdelijk gewoond hebben.
De meeste info over de Filistijnen komt uit de heilige geschriften...

Maar als wij diezelfde heilige geschriften raadplegen,dan wordt er wel degelijk verschil gemaakt tussen de Filistijnen en Cafthorieten(Hebreeuws voor oude bewoners van Kreta)

Genenis 10:14 En de Pathrusieten, en de Casluchieten, van waar de Filistijnen uitgekomen zijn, en de Caftorieten .

Coolassprov MC
09-08-04, 12:11
Jozua 11:20 en I Samuel 15:3;

"...Zij moeten tot het uiterste worden vernietigd en moeten geen genade ontvangen maar worden uitgeroeid, zoals de Heer aan Mozes bevolen heeft. Vernietig alles dat zij hebben tot het uiterste; spaar hen niet maar doodt zowel man als vrouw, kleuter en zuigeling..."

Deuteronium 20:16-17;

"..In de steden van die volkeren dat de Heer uw God aan u geeft als erfenis, zult gij van niets dat adem het leven redden, maar gij zult hen totaal vernietigen, de Hittieten, de Amorieten, de Kaananieten, de Perizzieten en de Jebusieten, zoals de Heer uw God u bevolen heeft.."

Gij zult niet doden, wie?