PDA

Bekijk Volledige Versie : In de gemeenteraad geeft hij stem aan gevoelens van angst voor de islam



BiL@L
05-08-04, 10:41
gewist

Bofko
05-08-04, 11:04
Geplaatst door BiL@L
[B] Vanaf zijn wolk heeft Pim Fortuyn zich geërgerd omgedraaid. Hoe kleintjes denken zijn nazaten. Ze willen een Hup Holland Hup partij oprichten die gaat decentraliseren en bestuurlijk hervormen. De terminologie alleen al.


Precies. Ik denk dat Fortuyn inmiddels rechts ingehaald is door de meeste politieke partijen. Dus de LPF kan rustig opgedoekt worden.

Maximiliaan
05-08-04, 11:11
Het Rotterdams Dagblad doet tegenwoordig niet eens meer de moeite om de schijn op te houden dat ze neutraal zouden zijn. :D

TonH
05-08-04, 11:11
http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergronden/artikelen/1091682542511.html

Hier staat een heel lang artikel met meneer. Enkele opvallende stukjes:


,,Ik ben eind vorig jaar uit de WAO geknikkerd. Er was een keuringsarts die zei dat als je fractievoorzitter in de gemeenteraad kunt zijn, je ook voor de klas kunt staan. Terwijl ik dus een beroerte heb gehad, en daardoor concentratieproblemen heb. Ik heb nu alleen nog het geld dat je als raadslid krijgt.'' Hij is in beroep gegaan. En hij kan zich niet aan de indruk onttrekken dat zijn politieke kleur een rol heeft gespeeld bij de beslissing. ,,Maar misschien ben ik wel paranoïde.''

:D


Eigenlijk is er als baasje maar één baan die ik zou willen hebben: rector. Dan krijg je een secretaresse. Maar om dat te worden moet je eerst een tijd conrector zijn. Dan heb je geen secretaresse. En dan kan ik het niet.''


,,Ik ben toen leraar geschiedenis geworden op een grote scholengemeenschap, de Wolfert van Borselen in het multiculturele Oude Westen, 1400 leerlingen toen, 1800 nu. Ik had door dat je snel eerstegraads leraar moest worden, dan verdiende je meer dan als baas.

Je zult zo'n 'toegewijde leraar hebben die 't alleen voor de centen doet.


,,Wij merkten bijvoorbeeld op de school dat Marokkanen minder inzicht hadden in mijn en dijn. Dat werd epidemisch. Ik had toen met een leraar een conversatie; er was er weer een jongen betrapt, hij had een sleutel gekopieerd. Een Marokkaan? Tuurlijk een Marokkaan. Een stagiair hoort dat, en gaat klagen. Toen kreeg ik een waarschuwing, ik geloof zelfs dat het van mevrouw Kuijper zelf was. Vanaf dat moment zijn we gaan praten over 'Jappen' als we Marokkanen bedoelden. Komt er een collega van een andere school. Die hoort ons praten, dat we een paar Jappen van de trap hebben moeten jagen. Gôh, zegt hij, hebben jullie last van Jappen? Bij ons zijn het altijd de Marokkanen!''

Leuk!?


,,In de Koran wordt op 74 plekken het verschil benadrukt tussen een gelovige en een ongelovige. Dat impliceert: er zijn andere regels ten opzichte van de ongelovige. Dat is de angst van de mensen. Dat op de markt een Marokkaanse vrouw wordt beroofd en dat de dief dan het geld komt terugbrengen: 'Sorry mevrouw, ik dacht dat u een Nederlandse was'...''

:moe:

Maximiliaan
05-08-04, 11:14
Geplaatst door TonH
,,Wij merkten bijvoorbeeld op de school dat Marokkanen minder inzicht hadden in mijn en dijn. Dat werd epidemisch. Ik had toen met een leraar een conversatie; er was er weer een jongen betrapt, hij had een sleutel gekopieerd. Een Marokkaan? Tuurlijk een Marokkaan. Een stagiair hoort dat, en gaat klagen. Toen kreeg ik een waarschuwing, ik geloof zelfs dat het van mevrouw Kuijper zelf was. Vanaf dat moment zijn we gaan praten over 'Jappen' als we Marokkanen bedoelden. Komt er een collega van een andere school. Die hoort ons praten, dat we een paar Jappen van de trap hebben moeten jagen. Gôh, zegt hij, hebben jullie last van Jappen? Bij ons zijn het altijd de Marokkanen!''
Ik kan dat niet leuk noemen, eerder triest dat het overal hetzelfde is.

TonH
05-08-04, 11:33
Geplaatst door Maximiliaan
Ik kan dat niet leuk noemen, eerder triest dat het overal hetzelfde is.

Vind je dat 'Jappen-verhaal' niet leuk dan?!

Wat vind je eigenlijk van dat WAO-geval? In Amsterdam was er ook zo iemand. Daar had/heb je John Goring van de VVD. In een vorige periode fractievoorzitter in de Raad met behoud van zijn uitkering.

Maximiliaan
05-08-04, 11:39
Geplaatst door TonH
Vind je dat 'Jappen-verhaal' niet leuk dan?!
Nee, ik vind het een beetje bekrompen dat het beestje niet gewoon bij de naam mag worden genoemd.


Wat vind je eigenlijk van dat WAO-geval? In Amsterdam was er ook zo iemand. Daar had/heb je John Goring van de VVD. In een vorige periode fractievoorzitter in de Raad met behoud van zijn uitkering.
Een vreemd geval, het lijkt mij dat iemand die fractievoorzitter kan zijn van Leefbaar Rotterdam absoluut niet in de WAO thuishoort.

Meneer heeft last van vage psychische klachten die amper meetbaar zijn, één van Fortuyn's punten was om mensen met dat soort klachten niet meer in de WAO te stoppen en daar ben ik het 100% mee eens.

TonH
05-08-04, 11:58
Geplaatst door Maximiliaan
Nee, ik vind het een beetje bekrompen dat het beestje niet gewoon bij de naam mag worden genoemd.


Een vreemd geval, het lijkt mij dat iemand die fractievoorzitter kan zijn van Leefbaar Rotterdam absoluut niet in de WAO thuishoort.

Meneer heeft last van vage psychische klachten die amper meetbaar zijn, één van Fortuyn's punten was om mensen met dat soort klachten niet meer in de WAO te stoppen en daar ben ik het 100% mee eens.

Dat hij het beestje 'Jappen' ging noemen i.p.v. voor zijn mening te blijven staan is bekrompen ja. 'Jappen' is vergelijkbaar met 'Moffen'. En wat is dat toch met dat er niks 'bij de naam genoemd' mocht worden. Typeringen als 'smerige Turken', 'vuile rot-joden', 'stelende zigeuners', 'poep-chinezen' waren allemaal termen die de 'kinderen van de 70er jaren' nooit te horen kregen?! Allemaal vanwege die verdraaide 'Linkse Kerk'?

Waar pikten Nederlanders dan die termen op? In het leger?