PDA

Bekijk Volledige Versie : Een lokale moslimpartij zou het goed doen in de grote steden.



Joepie
05-08-04, 14:49
UTRECHT - Een lokale moslimpartij zou in de vier grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 veel stemmen van Turkse en Marokkaanse Nederlanders krijgen. Dat blijkt uit onderzoek van MCA Communicatie in de vier steden.

Het in Utrecht gevestigde onderzoeksbureau peilde in twee weken in juni de meningen van 470 Turken en Marokkanen, zei een woordvoerder van MCA donderdag. Twintig procent van de Turkse en 22 procent van de Marokkaanse ondervraagden gaf aan op een moslimpartij te zullen stemmen, als die er zou zijn. De Arabisch Europese Liga (AEL) heeft aangekondigd in 2006 met haar Moslim Democratische Partij (MDP) te willen meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen.


Wijken

MCA deed het onderzoek in Amsterdam-West en de Bijlmer, in de Rotterdamse Afrikaanderbuurt en het Oude Noorden, in de Utrechtse wijk Lombok en in de Haagse Schilderswijk. Mensen van 15 jaar en ouder beantwoordden de vragen.

Het percentage Nederlanders met een Turkse of Marokkaanse achtergrond dat op de MDP zou stemmen, kan oplopen van de genoemde 20 procent, tot bijna 50. Eenderde van de Marokkanen en een kwart van de Turken twijfelt nog. Volgens MCA Communicatie maken Turkse en Marokkaanse Nederlanders 12 procent van het electoraat in de vier grote steden uit.

AEL

De MDP bestaat ook in België en nam daar in juni al deel aan de Belgische regioverkiezingen. De partij van Dyab Abou Jahjah, die ook de oprichter is van de AEL, deed alleen in de provincie Antwerpen mee en behaalde daar een teleurstellend resultaat: 1600 kiezers gaven hun stem aan de MDP.

bron: nu.nl

Hylke
05-08-04, 14:59
AEL Nederland?? Bestaat het nog?

taouanza
05-08-04, 15:04
Democratie is a bitch.:wijs:

David
05-08-04, 15:08
We zullen het zien!

Al3arbi
05-08-04, 15:12
`kdenk niet dat Moslims perse op `n partij gaan stemmen waar het woord Islam in voorkomt.

David
05-08-04, 15:15
Ik geloof nooit zo in die polls.

Al3arbi
05-08-04, 15:18
Geplaatst door David
Ik geloof nooit zo in die polls.


Me neither, ik doe gewoon iene miene mutte.

David
05-08-04, 15:20
Tien pond grutten?

ZbaqZbaq
05-08-04, 15:27
Geplaatst door Al3arbi
`kdenk niet dat Moslims perse op `n partij gaan stemmen waar het woord Islam in voorkomt.

k denk het ook niet. sterker nog...ik denk dat niemand op een partij stemt omdat er een bepaald woord in de naam voorkomt.

Mensen (zouden moeten) stemmen op partijen waarvan het programma hun aanstaat. En nog veel verstandiger is het om lid te worden van een partij en zo mee te werken aan de opstelling van het programma. En wil je helemaal geen zeik-trutje zijn dan zou je de armen uit de mouw moeten steken en op de lijst gaan staan.

David
05-08-04, 15:29
Geplaatst door ZbaqZbaq
k denk het ook niet. sterker nog...ik denk dat niemand op een partij stemt omdat er een bepaald woord in de naam voorkomt.

Mensen (zouden moeten) stemmen op partijen waarvan het programma hun aanstaat. En nog veel verstandiger is het om lid te worden van een partij en zo mee te werken aan de opstelling van het programma. En wil je helemaal geen zeik-trutje zijn dan zou je de armen uit de mouw moeten steken en op de lijst gaan staan.

Bij deze. Zet me maar op je lijst. :duim:

taouanza
05-08-04, 15:34
Geplaatst door David
Bij deze. Zet me maar op je lijst. :duim:

:hihi:

Bofko
05-08-04, 15:39
Geplaatst door David
Bij deze. Zet me maar op je lijst. :duim:

:cool: Misschien mag je het programma voor de moslim-homo-emancipatie wel opstellen !

David
05-08-04, 15:40
Geplaatst door taouanza
:hihi:


Is dat grappig? Ik zie het wel voor me hoor: Het Kabinet David


:cool:

taouanza
05-08-04, 15:52
Geplaatst door David
Is dat grappig? Ik zie het wel voor me hoor: Het Kabinet David


:cool:

Met ZZ? :D

ZbaqZbaq
05-08-04, 15:55
De MDP is geen Moslim partij...het is een partij die zich door de islam laat inspireren zoals het CDA zicj door het evangelie laat inspireren.


Zoals Moslims op een CDA lijst staan zullen er hoogst waarschijnlijk ook niet-Moslims op de MDP lijsten staan.

Dus wat David zegt is niet geheel onrealistisch.

taouanza
05-08-04, 15:57
Geplaatst door ZbaqZbaq
De MDP is geen Moslim partij...het is een partij die zich door de islam laat inspireren zoals het CDA zicj door het evangelie laat inspireren.


Zoals Moslims op een CDA lijst staan zullen er hoogst waarschijnlijk ook niet-Moslims op de MDP lijsten staan.

Dus wat David zegt is niet geheel onrealistisch.

Nou David waar wacht je op?
En wat trek je aan? :strik:

ZbaqZbaq
05-08-04, 15:59
Geplaatst door taouanza
Nou David waar wacht je op?
En wat trek je aan? :strik:

David mag gewoon zichzelf blijven en zijn leren broek aan houden.

David
05-08-04, 16:00
Geplaatst door taouanza
Nou David waar wacht je op?
En wat trek je aan? :strik:


Wat trek ik aan? Doe niet zo oppervlakkig! Het gaat om de inhoud, meisje, niet om de verpakking! :student:

Uhm, ik denk een net pak, serieus, maar niet te streng. Iets van Paul Smith waarschijnlijk. :)

David
05-08-04, 16:02
Geplaatst door ZbaqZbaq
David mag gewoon zichzelf blijven en zijn leren broek aan houden.


Ik in het leer? Doe niet zo eng! Leren riem, leren schoenen en een leren portemonnee, maar veel gekker moet het niet worden. Okay, misschien een jas in de herfst als het vaak regent, maar da's ook echt alles.

Niet teveel in cliché's denken, Zbaqje, da's niet goed in de politiek.

taouanza
05-08-04, 16:02
Geplaatst door David
Wat trek ik aan? Doe niet zo oppervlakkig! Het gaat om de inhoud, meisje, niet om de verpakking! :student:

Uhm, ik denk een net pak, serieus, maar niet te streng. Iets van Paul Smith waarschijnlijk. :)

Wat valt me dat tegen zeg. Waarom niet gewoon een spijkerbroek en een colbert?:cheefbek:
Of trek je een spijkerbroek en een colbert van Paul Smith?



(wie dat ook mag zijn):vreemd:

taouanza
05-08-04, 16:03
Geplaatst door ZbaqZbaq
David mag gewoon zichzelf blijven en zijn leren broek aan houden.

We hebben helemaal geen last van vooroordelen he?:zozo:

En wat trek jij aan dat mooi staat bij je gouden tand? Gouden ketting? :D

David
05-08-04, 16:03
Geplaatst door taouanza
Wat valt me dat tegen zeg. Waarom niet gewoon een spijkerbroek en een colbert?:cheefbek:
Of trek je een spijkerbroek en een colbert van Paul Smith?



(wie dat ook mag zijn):vreemd:


Ach, de broek doet er niet toe, die komen bij NOVA of Zomergasten toch nooit in beeld.

barfly
05-08-04, 16:04
Het zou een goede zaak zijn als er een flinke invloed in de grote steden zou komen uit de hoek van onder andere moslims. Zodra een bevolkingsgroep de meerderheid vormt in een bepaald regio of stad dan is het goed als zij zijn betrokken bij het bestuur. Ik ben benieuwd of een moslim partij wel de ellende in steden als Rotterdam weten op te lossen :)

David
05-08-04, 16:05
Geplaatst door barfly
Het zou een goede zaak zijn als er een flinke invloed in de grote steden zou komen uit de hoek van onder andere moslims. Zodra een bevolkingsgroep de meerderheid vormt in een bepaald regio of stad dan is het goed als zij zijn betrokken bij het bestuur. Ik ben benieuwd of een moslim partij wel de ellende in steden als Rotterdam weten op te lossen :)

Zbaqje en ik zullen ons best doen. Hij in het goud en ik in het leer.

barfly
05-08-04, 16:06
Geplaatst door David
Zbaqje en ik zullen ons best doen. Hij in het goud en ik in het leer.

Ik wil wel graag foto's dan :blij:

taouanza
05-08-04, 16:07
Geplaatst door David
Zbaqje en ik zullen ons best doen. Hij in het goud en ik in het leer.



:huil2: :huil2: :huil2: :huil2:

David
05-08-04, 16:08
Geplaatst door barfly
Ik wil wel graag foto's dan :blij:


Je mag pamfletjes uitdelen op het Leidseplein.

"Stem voor het gemak op Daaf en Zbaq"

barfly
05-08-04, 16:09
Geplaatst door David
Je mag pamfletjes uitdelen op het Leidseplein.

"Stem voor het gemak op Daaf en Zbaq"

Uhm, ik huur wle een vliegtuigje om een doos pamfletjes boven het Leidseplein te droppen ok :cool:

David
05-08-04, 16:11
Geplaatst door barfly
Uhm, ik huur wle een vliegtuigje om een doos pamfletjes boven het Leidseplein te droppen ok :cool:


Komt nix van in - da's mileuvervuiling en daar ben ik tegen. Plus direct contact met de kiezer is goed. ik hou niet van die Haagse afstandelijkheid - en ik weet zeker dsat collega ZZ het daar van harte mee eens is.

taouanza
05-08-04, 16:11
Geplaatst door barfly
Ik wil wel graag foto's dan :blij:


:huil2: :huil2: :huil2: :huil2:

David
05-08-04, 16:13
Geplaatst door taouanza
:huil2: :huil2: :huil2: :huil2:

Wordt je ook lid? "Meer kanz met Taouanz"

barfly
05-08-04, 16:13
Geplaatst door David
Komt nix van in - da's mileuvervuiling en daar ben ik tegen. Plus direct contact met de kiezer is goed. ik hou niet van die Haagse afstandelijkheid - en ik weet zeker dsat collega ZZ het daar van harte mee eens is.

Jamaar dan lijkt het wel werk? En daar kan ik niet zo goed tegen :aanwal:

taouanza
05-08-04, 16:14
Geplaatst door David
Wordt je ook lid? "Meer kanz met Taouanz"

Is goed maar mag ik jullie kleding uitzoeken want zo gaat ik niet met jullie over straat :student:

David
05-08-04, 16:15
Geplaatst door barfly
Jamaar dan lijkt het wel werk? En daar kan ik niet zo goed tegen :aanwal:

De maatschappij dat ben jij!

David
05-08-04, 16:16
Geplaatst door taouanza
Is goed maar mag ik jullie kleding uitzoeken want zo gaat ik niet met jullie over straat :student:


Ja, hallo, ik wou in een vlot pak maar van Zbaq moet ik ineens in het leer. Daar moet je hem op aanspreken!


Wanneer gaan we shoppen?

taouanza
05-08-04, 16:17
Geplaatst door David
Ja, hallo, ik wou in een vlot pak maar van Zbaq moet ik ineens in het leer. Daar moet je hem op aanspreken!


Wanneer gaan we shoppen?

Als het weer normaal doet of tijdens koopavond dan is het ook wat koeler. Maar ik weet niet wanneer ZZ kan.

ZbaqZbaq
05-08-04, 16:21
Geplaatst door taouanza
Als het weer normaal doet of tijdens koopavond dan is het ook wat koeler. Maar ik weet niet wanneer ZZ kan.

Zbaqzbaq "at your service".. :stout:

taouanza
05-08-04, 16:22
Geplaatst door ZbaqZbaq
Zbaqzbaq "at your service".. :stout:

Oke wanneer?:nerveus: