PDA

Bekijk Volledige Versie : Fuck de minima!



barfly
05-08-04, 20:28
Kabinet schaft Zalmsnip in 2005 af

De snip, het oude biljet van honderd gulden

Het kabinet schaft met ingang van 1 januari 2005 de Zalmsnip af, zoals al was aangekondigd in het regeerakkoord. Minister Remkes van Binnenlandse Zaken heeft daartoe bij de Tweede Kamer een wetsvoorstel ingediend.

Daarmee wordt het gemeenten niet langer toegestaan om huishoudens jaarlijks 45,38 euro uit te keren.

Armoedeval aanpakken
Het kabinet hoopt hiermee de armoedeval aan te pakken. Die treedt op als mensen met een uitkering een baan aanvaarden, maar er daarbij financieel niet of nauwelijks op vooruitgaan omdat ze allerlei voordeeltjes missen.

De Zalmsnip werd indertijd door minister Zalm in verband met een financieel overschot ingevoerd. Vier op de vijf gemeenten verrekenden het bedrag met de inning van belastingen.

Zestien procent bedreef er inkomenspolitiek mee, hetgeen afbreuk doet aan het inkomensbeleid van het kabinet, zo staat in de toelichting op het wetsvoorstel.

Begin vorige maand tikte Remkes nog drie gemeenten op hun vingers, omdat zij het geld niet uitkeerden, maar gebruikten voor minimabeleid.

Onroerendzaakbelasting
De afschaffing van de Zalmsnip valt samen met die van de onroerendzaakbelasting (OZB). Bij de Raad van State ligt een wetsvoorstel om het gebruikersdeel van deze belasting per 1 januari 2005 af te schaffen.

Met de afschaffing van de Zalmsnip bespaart het kabinet 325 miljoen euro. De gedeeltelijke afschaffing van de OZB voor bewoners van huizen zou ten koste gaan van de gemeentelijke begrotingen.

Kut minima mogen weer de moord stikken van onze regering.

Gelukkig krijgen deze minima wel een derde inlichtingen dienst! Daar zullen ze wel blij mee zijn! De staat houdt circa 325.000.000 in de zak. En kan zodoende die 100.000.000 betalen aan Sudan :duim:

Bofko
05-08-04, 21:43
Prins WA is de enige Nederlander die maxima fuckt. Jaloers ?

barfly
05-08-04, 21:50
Geplaatst door Bofko
Prins WA is de enige Nederlander die maxima fuckt. Jaloers ?

Toen ik zo < klein was, was deze grap zo > oud .;)

Bofko
05-08-04, 21:57
Geplaatst door barfly
Toen ik zo < klein was, was deze grap zo > oud .;)

:moeilijk:
Ik weet het. Komkommertijd. Of de warmte, dat kan ook.

barfly
05-08-04, 22:01
Geplaatst door Bofko
:moeilijk:
Ik weet het. Komkommertijd. Of de warmte, dat kan ook.

Ik heb een goeie remedie tegen de warmte :)

http://hbierglazenhuis.tmfweb.nl/Images/Ansicht/Dommelsch/Logo%201970.jpg

Bofko
05-08-04, 22:25
Geplaatst door barfly
Ik heb een goeie remedie tegen de warmte :)


:duim: Ik heb je goede advies gevolgd en een koud half litertje Brand opengetrokken.

barfly
05-08-04, 22:29
Geplaatst door Bofko
:duim: Ik heb je goede advies gevolgd en een koud half litertje Brand opengetrokken.

Kouwe kletsen roelen :duim:

Orakel
05-08-04, 22:33
Geplaatst door Bofko
Prins WA is de enige Nederlander die maxima fuckt.

Ik gelooft 'r niks van. Waarom denk je anders dat Jeep The Hoep Skeffer in ene weg was?

Julien
06-08-04, 02:13
Geplaatst door Orakel
Ik gelooft 'r niks van. Waarom denk je anders dat Jeep The Hoep Skeffer in ene weg was?

had Ruud Lubbers niet toevallig in haar billen geknepen?

Orakel
08-08-04, 00:32
Geplaatst door Julien
had Ruud Lubbers niet toevallig in haar billen geknepen?

In de billen van Jaap??? Tfoe!


Eindelijk gerechtigheid.

Uit de krant: Wetsvoorstel bij Kamer: Zalmsnip per 1 januari 2005 afgeschaft - Gemeenten mogen vanaf 1 januari 2005 geen inkomensbeleid meer voeren met de 'Zalmsnip'. Minister Remkes heeft een wetsvoorstel dat de afschaffing van het belastingvoordeel regelt naar de Tweede Kamer gestuurd.

Eindelijk gerechtigheid. Die overbetaalde, luie, stinkend rijke minima krijgen nu eindelijk lik op stuk. Weg met de zalmsnip! Nederlandse miljonairs en multinationals hebben geld nodig, dus moeten ze het halen waar het zit: bij de minima. Leve minister Remkes!! Hij heeft er zelfs twee brieven aan gewijd en zijn ambtenaren helpen hem nu bij het zoeken van de juiste. Het schijnt dat 1 brief niet echt bestaat, maar dat weet hij zelf nog niet zeker. Zoeken we op...

En anders kunnen de inlichtingendiensten hem een handje helpen: hun bevoegdheden worden immers zodanig uitgebreid dat zekere lieden uit laten we zeggen de jaren dertig van de vorige eeuw jaloers zouden zijn... Nee, ik bedoel niet de nazi's: die gingen gelukkig nog veel verder maar werden dan ook gesteund door IBM, opa Bush, de Shell (Sir Henry Deterding), volgens sommigen prins Bernhard, enz. enz. Maar ik bedoel de geweldige, rechtvaardige, rechtse regeringen van Nederland toentertijd, die de armoede terecht heel groot maakten. Tot bijv. de arbeiders uit de Jordaan in 1934 in opstand kwamen... Gelukkig kon die kwaadaardige opstand worden neergeslagen en de orde hersteld. Stel je voor: arbeiders die zelf gaan denken! Om de s... niet!!!!

Ik heb nog een idee: verlaag het minimumloon tot honderd euro per maand en schaf de AOW af. Binnen hooguit een of twee jaar bespaar je zo miljarden op de AOW uitkeringen, op de ziektewetuitkeringen (helemaal afschaffen zou ik zeggen: wie ziek is werkt niet en wie niet werkt zal niet eten) en WW uitkeringen en is Nederland weer trots de fiere staat onder Oranje aan de Noordzee! Stel elke kritiek op dit fantastische beleid strafbaar, zet dertig gevangenen (liefst met aids en vliegende tering) in 1 cel en ook het cellenprobleem en de criminaliteit zijn in een wip opgelost. Waar wachten we op? Bush geeft toch het goede voorbeeld in Guantanamo? O ja, links zal weer protesteren... die lui hebben altijd wat te klagen!

http://www.dewaarheid.nu/columns/gerechtigheid.htm