PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland wist dat er geen WOMD waren in Irak



barfly
05-08-04, 21:05
Leuke en informatieve uitzending van Zembla om 21:15.

Nederland was op de hoogte van het ontbreken van WOMD in Irak en ging toch akkoord met een oorlog. Ik neem aan dat het kabinet aftreedt?

Als de LPF de verkiezingen niet hadden gewonnen dan had de Nederlandse regering actief meegedaan.

Hylke
05-08-04, 22:13
Het ging er toch om dat Saddam verjaagd werd :hihi:

barfly
05-08-04, 22:15
Geplaatst door Hylke
Het ging er toch om dat Saddam verjaagd werd :hihi:

Kennelijk, ten kosten van talloze mensen.

houzee!

taouanza
05-08-04, 22:30
Geplaatst door Hylke
Het ging er toch om dat Saddam verjaagd werd :hihi:


Nee anders hadden ze geen nieuwe daarvoor in de plaats gezet.:moe:

assassijn
05-08-04, 22:38
Was overigens een herhaling van Zembla......evenals een herhaling van de eerste Golf-oorlog.
We kennen allemaal natuurlijk nog(voor wie het zich nog kan herinneren)het verhaal van de couveuse-baby's die de wereld deed sidderen,en deed overtuigen dat ingrijpen noodzakelijk was.Dat was de inluiding van de eerste Golf-oorlog.
Achteraf bleek dit verhaal ook niet te kloppen,en was de zogenaamde oog-getuige een diplomaten-dochter die een oscar had verdiend.Dit werd toendertijd natuurlijk ook al aangegeven,maar niemand die luisterde......."shock and awe" noemen we dat,gooi er een schock-effect in en de rest doet er niet meer toe


:slapen:

850
06-08-04, 01:15
Geplaatst door barfly
Leuke en informatieve uitzending van Zembla om 21:15.

Nederland was op de hoogte van het ontbreken van WOMD in Irak en ging toch akkoord met een oorlog. Ik neem aan dat het kabinet aftreedt?


:blowen: Het leuke van oorlogvoeren is is dat je helemaal geen geldige redenen nodig hebt om het volk voor te liegen. Ze slikken het toch wel.........

mrz
06-08-04, 08:11
Geplaatst door Hylke
Het ging er toch om dat Saddam verjaagd werd :hihi:

Nee. Ging erom dat Osama verjaagd werd, en toen zijn ze saddam maar gaan "ophalen".... :rolleyes:

Bofko
06-08-04, 09:17
Geplaatst door 850
:blowen: Het leuke van oorlogvoeren is is dat je helemaal geen geldige redenen nodig hebt om het volk voor te liegen. Ze slikken het toch wel.........

Je kunt hierin nog een stap verder gaan. Groot gedeelte van het volk wíl juist graag voorgelogen worden.


Geplaatst door mrz
Nee. Ging erom dat Osama verjaagd werd, en toen zijn ze saddam maar gaan "ophalen".... :rolleyes:

Dat denk ik dus ook. De oorlog in Afghanistan bood de Amerikanen geen revanche-gevoelens genoeg.

Dutchboy
06-08-04, 11:48
Geplaatst door barfly
Als de LPF de verkiezingen niet hadden gewonnen dan had de Nederlandse regering actief meegedaan.
Dit snap ik niet helemaal

mrz
06-08-04, 12:13
Tuurlijk wel...