PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie begrijpt dit ?



Simon
07-08-04, 11:49
DEN HAAG Marktleider Shell heeft de
prijs van benzine verlaagd.Een liter
euro is een cent goedkoper geworden en
kost nu 1,275 euro.De prijs van diesel
blijft 93,5 eurocent.

bron: teletext

LadyBerkania
07-08-04, 11:52
Nieuw olieveld ontdekt?

SSadeeQ
07-08-04, 12:15
Geplaatst door Simon
DEN HAAG Marktleider Shell heeft de
prijs van benzine verlaagd.Een liter
euro is een cent goedkoper geworden en
kost nu 1,275 euro.De prijs van diesel
blijft 93,5 eurocent.

bron: teletext

lijkt me toch logisch


een vat olie kost die olie maatschapien niet meer dan een paar dollars en dat wordt verkocht voor dik boven de 40 dollar per vat, ze maken winst genoeg per vat olie lijkt mij .

Joepie
07-08-04, 13:30
concurrentie positieverbeteren als marktleider. Als de concurrentie niet meekunnen blijven ze achter wat dus extra klanten oplevert voor shell.

Aanbod daalt (normaal gevolg: prijs stijgt aangezien vraag altijd aanwezig is) en middels prijsverlaging probeert men de vraag m.b.t. klanten die tanken toch te beinvloeden in deze moeilijke tijden. Een marktleider kan dit toch wel hebben met als hopelijk effect: meer omzet voor shell en dus als gevolg meer winst.


Shell heeft afgelopen jaar toch goeden resultaten geboekt meen ik.

Resultaten Tweede Kwartaal: Goede resultaten Downstream, uitdagingen voor Exploratie en Productie



De Koninklijke/Shell Groep heeft vandaag een nettoresultaat voor het tweede kwartaal van 2004 bekendgemaakt van $ 4,0 miljard, een stijging met 54% ten opzichte van een jaar geleden. Het gestegen resultaat weerspiegelde hogere prijzen van koolwaterstoffen, gestegen LNG-volumes en goede downstreamresultaten, waarvan het effect gedeeltelijk teniet werd gedaan door een lagere productie van koolwaterstoffen en lasten bij Exploratie en Productie. Het nettoresultaat over het eerste halfjaar van 2004 was 7% hoger dan over dezelfde periode een jaar geleden.