PDA

Bekijk Volledige Versie : Kerry wil veel troepen terughalen



barfly
07-08-04, 13:38
John Kerry, de Democratische presidentskandidaat, denkt als president het aantal Amerikaanse troepen in Irak binnen een jaar aanzienlijk te kunnen terugbrengen.

Dat doel kan worden verwezenlijkt door meer landen bij de opleiding van de Iraakse troepen te betrekken, zei Kerry in een radio-interview met National Public Radio. Zo kunnen de Irakezen sneller zelf de veiligheidsbewaking van het land helemaal op zich nemen.

Noodzaak
Er zijn nu 138.000 Amerikaanse militairen in Irak. Veel van hen moeten langer blijven dan gepland wegens de bloedige opstanden van de laatste tijd.

Stafchef Card van het Witte Huis zei dat een besluit over het aantal troepen genomen wordt op basis van het advies van commandanten ter plaatse. Niet de politieke wenselijkheid staat voorop, maar de militaire noodzaak, vindt Card.

Afgelopen zondag heeft Kerry al gezegd, mocht hij president worden, niet meer troepen naar Irak te zullen sturen. Ook zei hij te hopen dat veel militairen die nu in Irak zitten naar huis kunnen tijdens zijn vierjarig bewind.

Bron: http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/8/7/kerrywilveeltroepenterughalen.html

Als Kerry president wordt dan gaat ie Irak kennelijk aan z'n lot over laten ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken voor de Irakezen.

nekam
07-08-04, 14:21
Geplaatst door barfly
Als Kerry president wordt dan gaat ie Irak kennelijk aan z'n lot over laten ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken voor de Irakezen.
Amerikanen zijn toch bezetters en moeten zich het liefste vandaag nog terugtrekken uit Irak zodat een of andere gestoorde geestelijke de macht kan grijpen?

barfly
07-08-04, 14:25
Geplaatst door nekam
Amerikanen zijn toch bezetters en moeten zich het liefste vandaag nog terugtrekken uit Irak zodat een of andere gestoorde geestelijke de macht kan grijpen?

Vind jij dat?

850
07-08-04, 14:33
Geplaatst door barfly
wordt dan gaat ie Irak kennelijk aan z'n lot over laten ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken voor de Irakezen.

Tot nog toe is geloof ik slechts 2% van het opbouw-budget voor Irak gebruikt dus Irak wordt al min of meer aan het lot overgelaten.
En die clown moet eerst maar eens zien of ie wel president wordt......

nekam
07-08-04, 14:37
Geplaatst door barfly
Vind jij dat?
Nee, dat moge duidelijk zijn. Maar het is wel een opvatting die door de meerderheid van dit forum gehuldigd wordt. Ook door jou dacht ik eigenlijk.

barfly
07-08-04, 15:03
Geplaatst door nekam
Nee, dat moge duidelijk zijn. Maar het is wel een opvatting die door de meerderheid van dit forum gehuldigd wordt. Ook door jou dacht ik eigenlijk.

Neuh, ik vind dat je op dit moment Irak niet zomaar meer kunt verlaten. Eerst de boel overhoop halen en dan de deur achter je dicht trekken onder het motto, zoek het zelf maar uit vind ik niet kunnen. De VS en coalitie zullen ervoor moeten zorgen dat Irak stabiel en wel achter wordt gelaten met een regering die in staat is om de veiligheid van de burgers te garanderen.

Simon
07-08-04, 16:22
Meer Irakezen opleiden lijkt mij ook een goed idee als ze maar zorgen dat ze niet worden opgeblazen door hun moslimbroeders als ze in de rij staan om zich aan te melden. Want dat is daar zo langzamerhand de gewoonte.

SSadeeQ
07-08-04, 18:15
Geplaatst door Simon
Meer Irakezen opleiden lijkt mij ook een goed idee als ze maar zorgen dat ze niet worden opgeblazen door hun moslimbroeders als ze in de rij staan om zich aan te melden. Want dat is daar zo langzamerhand de gewoonte.

:zegniets: door die aanslagen komen juist meer vactures open te staan en dus kunnen weer nieuwe irakezen zich inschrijven :argwaan: