PDA

Bekijk Volledige Versie : Daders racistisch geweld voor snelrechter



Marsipulami
08-08-04, 19:47
Daders racistisch geweld in Kortrijk voor snelrechter


13:37:08

KORTRIJK - Vier skinheads moeten in Kortrijk via het snelrecht voor de rechter komen wegens racistisch geweld. Zij vielen zaterdagavond een man uit Sri Lanka aan uit racistische overwegingen. Het slachtoffer werd niet zo zwaar gewond, maar het Kortrijkse parket tilt wel zeer zwaar aan de feiten. De vier daders zijn afkomstig uit Antwerpen.


De feiten gebeurden rond 22 uur zaterdagavond. Een groep skinheads, het merendeel uit Antwerpen, bouwde in de Doorniksesteenweg in Kortrijk een feestje. De politie had al een reeks klachten binnengekregen wegens overlast, toen een 30-jarige man van Sri Lankese afkomst op zijn fiets voorbij reed. Eén van de skinheads schreeuwde 'Bruine Aap' naar hem en trapte tegen zijn fiets. De man stopte en hij werd hard aangepakt. Hij kwam er volgens de Kortrijkse parketwoordvoerster met enkele verwondingen van af.
Vier van de dertien skinheads werden opgepakt en zullen zich via het snelrecht moeten verantwoorden. Het gaat om personen van nog geen 20 jaar oud, een vijfde was minderjarig. Eén van de daders verklaarde: ,,Ik ben een racist en als ik gedronken heb nog meer uitgesproken als anders. Wat we hier hebben gedaan, doen we in Antwerpen overigens regelmatig.''


08/08/2004 - belga

taouanza
08-08-04, 20:20
Wat we hier hebben gedaan, doen we in Antwerpen overigens regelmatig.''

Nou dan waren het geen joden.:rolleyes:

assassijn
08-08-04, 20:54
Geplaatst door taouanza
Nou dan waren het geen joden.:rolleyes:

Ze hebben hem zomaar aangevallen?Daar geloof ik helemaal niets van,dat "bruintje" zal ze wel uitgedaagd hebben.......ze hadden het volste recht zich te verdedigen.Zou helemaal mooi zijn als een "bruintje" met een fiets op je afkomt en je mag niets doen :moe: