PDA

Bekijk Volledige Versie : I have a dream.



Orakel
08-08-04, 22:57
Jaargang 2 - Aflevering 19

I have a dream.
Ik zie mezelf staan. Poedelnaakt. Op een kistje. Met een zwarte kap over mijn hoofd. En twee stroomdraden aan mijn vingertoppen. Ik ben 75 meter hoog en sta op een eiland in de Hudson, vlak voor New York. Ik ben het nieuwe Vrijheidsbeeld. En de grootste toeristische attractie van de 22ste eeuw. Van over de hele wereld komen Goede Pelgrims me opzoeken. Want een Goede Pelgrim moet 1 maal in zijn leven drie maal om mijn beeld hebben gelopen en met een vinger naar mijn naaktheid hebben gewezen. Kijk! Roepen ze dan. Zo ziet een verliezer er uit.
I have a dream. Ik zie een Verenigd Arabië voor me. Geregeerd door de dames en heren van Disney. Alle Arabieren dragen spijkerbroeken, laarzen, geruite bloesjes en cowboyhoeden. En terwijl de olie door een pijp rechtstreeks naar Texas loopt, verdoen de Native Arabians hun tijd met linedancen en naar domme televisieprogramma’s kijken.

I have a dream. Om de wereldwijde vergrijzing tegen te gaan organiseren we voor alle 60 plussers 4 keer per jaar een verplichte reservistenwandeltocht in de Sierra Nevada onder begeleiding van een deskundige 11-jarige gids. Wie dit overleeft mag, als er aanleiding toe is, mee op kruistocht in Arabië met kans op het maken van spannende foto’s en op de valreep toch nog een weekje wereldroem.

I have a dream. Ik kijk naar een film waarin Anne Frank met een Amerikaans accent haar Amerikaanse vader opdracht geeft de rechten op haar boek te verkopen via Ebay aan de hoogste bieder. Een zender verderop draaien ze Saving Private Ryan waar de scene waarin een Duitse soldaat staand op een kistje, poedelnaakt, een zwarte kap over de kop en twee stroomdraden aan zijn vingers, de montagetafel niet blijkt te hebben overleefd. En nog een jaar of tien. Dan vieren we hier in dit land The Fourth of May.

I have a dream. Ik zie een klein zwart meisje de komende presidentsverkiezingen winnen waarna ze als eerste maatregel besluit om bij sportwedstrijden de doelen van het veld te laten verwijderen. Want. Zegt ze. Als je ze niet aanvalt hoeft er ook niet meer verdedigd te worden. Ze zal daarna in Dallas door een warrige man van haar driewieler worden geschoten in wie we dankzij een oplettende amateurfilmer Donald Rumsfeld herkennen die vrijuit gaat omdat hij volgens een bevriende rechter zomaar wat in de lucht schoot. En dat staat nauwkeurig omschreven in de grondwet. Iedere Amerikaan heeft het recht om zomaar wat in de lucht te schieten. En dan moet dat kind maar niet in de weg gaan staan.

I have a dream. That my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today.

http://www.ikonrtv.nl/site/algInfo.asp?oId=381