PDA

Bekijk Volledige Versie : Duits neemt koppositie over



barneveld
08-08-04, 23:49
Duits neemt koppositie over

WEKEROM -Team Haagsche Olifant kan terugkijken op een goed raceweekeinde. Tijdens de door maar liefst 42.000 toeschouwers bezochte Rizla Racing Day op TT Circuit Assen eindigde het team op de eerste, tweede en derde plaats in de SEAT Cupra Cup. Bovendien deden de rijders uitstekende zaken in de strijd om de titel. Marcel Duits (Wekerom) en Christiaan Frankenhout (Oostzaan) leiden nu in de tussenstand.


De eerste van de twee races van de SEAT Cupra Cup, verreden tijdens de Rizla Racing Day op TT Circuit Assen, verliep goed voor de rijders van Team Haagsche Olifant. De equipe Marcel Duits - Christiaan Frankenhout vertrok van pole position en lag een groot deel van de race op kop. In de tweede helft van de race moest Duits zijn meerdere erkennen in Michel Schaap, die hem passeerde en de race won.

Hoewel hij zijn leidende positie had moeten opgeven, was Duits tevreden. ,,Voor de race stonden we op de tweede plaats in de tussenstand, achter Ronald Morien en Erik Struijlaart. Zij zijn vandaag uitgevallen, waardoor wij de leiding in het kampioenschap hebben overgenomen.”

Marc Koster (Naarden) en Ivo Berger (Den Haag) leken lange tijd op weg naar een podiumplek. Marc begon de race vanaf de zesde startpositie, binnen enkele ronden klom hij op naar de tweede plaats. Vanaf dat moment liet hij het tempo iets zakken. ,,Ik hield mijn achtervolgers iets op, zodat Christiaan Frankenhout een voorsprong kon opbouwen”, aldus Koster. Nadat hij het stuur had overgegeven aan Ivo Berger, had de equipe zicht op de tweede of derde plaats. Het werd uiteindelijk de vierde positie.

Koster reed een prachtige tweede race. Vanaf de vierde startpositie schoot hij binnen een ronde door naar de tweede plaats, om vervolgens de jacht op raceleider Sheila Verschuur te openen. De jongedame liet zich tot een foutje verleiden, waarna Marc al in de vierde ronde de leiding overnam. Met een marge van 0,2 seconde stelde hij de zege veilig.

Marcel Duits kwam slechts 0,3 seconde achter Sheila Verschuur als derde over de finish. ,,Ik heb geen onnodige risico’s genomen, want ik wilde onze eerste plaats in de tussenstand en mijn podiumplek niet in gevaar brengen.”