PDA

Bekijk Volledige Versie : Na celstraf weer de fout in



barneveld
08-08-04, 23:52
Na celstraf weer de fout in

BARNEVELD (APA) - Een 26-jarige Barnevelder was nog geen week op vrije voeten toen hij opnieuw over de schreef ging. De Arnhemse officier van justitie eiste vrijdag daarom tegen de man een jaar cel, waarvan drie maanden voorwaardelijk. Daarnaast wil justitie dat de man nog eens een half jaar zit, omdat hij de feiten pleegde in de proeftijd van een eerdere veroordeling. De 26-jarige zou drie maanden geleden op het Torenplein een vrouw bij een pinautomaat gedwongen hebben geld af te geven. Als de vrouw niet meewerkte, zou hij haar ‘afmaken’. Zij kreeg echter hulp van een omstander waarna de rover de benen nam. Toen de vrouw later terugliep naar haar auto, kwam de verdachte opnieuw achter haar aan. Zij kon net nog op tijd de portieren van de wagen dichtdoen.

Een paar dagen stal de Barnevelder bij een supermarkt een fles drank stal en kort daarna probeerde hij een autokraak te plegen. De verdachte, die een ellenlang strafblad heef, stelde tegenover de rechtbank zich weinig van de feiten te kunnen herinneren. ,,Ik weet niet wat er allemaal is gebeurd, maar ik kan me niet voorstellen dat ik die mevrouw heb bedreigd.’’ De rechtbank doet uitspraak op 13 augustus.