PDA

Bekijk Volledige Versie : Ouders sloten dochters mogelijk jarenlang op



Hylke
09-08-04, 22:17
Ouders sloten dochters mogelijk jarenlang op
DEN HAAG - De politie heeft vrijdag een man en vrouw uit Den Haag aangehouden omdat zij hun dochters van 16 en 19 jaar mogelijk meerdere jaren hebben opgesloten in huis. De politie maakte dat maandag bekend.

Het is niet duidelijk hoe lang de meisjes precies hebben vastgezeten in hun ouderlijk huis in de wijk Transvaal. Het zou gaan om een periode van één en mogelijk meer jaren, zei een politiewoordvoerster.

De politie bevrijdde de meisjes nadat ze meerdere tips had gekregen over de opsluiting. De dochters bleken gewond. Mogelijk hebben andere verdachten dan de ouders de twee mishandeld. Volgens een politiewoordvoerder worden de ouders van de meisjes vooralsnog alleen verdacht van het opsluiten van hun dochters. De politie verwacht meer arrestaties te verrichten in deze zaak.

Over de achtergronden van de zaak wilde de politiezegsman maandag nog niets zeggen. "We denken dat we een goed beeld hebben van de situatie, maar in het belang van het onderzoek zeg ik daar niks over." De slachtoffers zijn na hun bevrijding behandeld in het ziekenhuis en daarna overgebracht naar een veilig onderkomen.

Hylke
09-08-04, 22:18
Totale toekomst van deze meiden ligt aan duigen. Wat een onmensen als je zo met je dochters omgaat.

euhh
10-08-04, 17:27
Het is een turks gezin, let the witchhunt begin

observer
10-08-04, 21:21
Geplaatst door euhh
Het is een turks gezin, let the witchhunt begin
voorlopig zijn er tegenstrijdige verklaringen

zo zouden ze wel in de buurt en op school etc gezien zijn

hoorde dat het mischien een actie is omdat ze niet wilde uitgehuwelijkt worden

Nefje
11-08-04, 07:46
Er zijn zoveel moslimgezinnen waar vrouwen slecht mondjesmaat naar buiten mogen en dan vaak nog enkel onder begleiding ook. Ik begrijp niet waarom dit naar buiten wordt gebracht alsof het iets opzienbarends is.

whisper
11-08-04, 07:57
Geplaatst door Nefje
Er zijn zoveel moslimgezinnen waar vrouwen slecht mondjesmaat naar buiten mogen en dan vaak nog enkel onder begleiding ook. Ik begrijp niet waarom dit naar buiten wordt gebracht alsof het iets opzienbarends is. voor mij als nederlandse is dit toch schrikken

Nefje
11-08-04, 08:27
Geplaatst door whisper
voor mij als nederlandse is dit toch schrikken
Het is volgens de islam om vrouwen een zeer beperkte bewegingsvrijheid te geven. Moderne moslims trekken zich weinig aan van deze achterhaalde regels, maar conservatieve moslims die zoveel mogelijk volgens de regels van de islam willen leven wel.

Zo is er een wettelijke bepaling binnen de shariah dat de vrouw geen lange reizen (langer dan zo'n 70 km) in haar eentje mag maken, maar dat er een mahram mee moet reizen.

Vers 33:34 uit de Koran wordt door deze fundies ook nogal eens gebruikt om de opsluiting van vrouwen te rechtvaardigen:

“Blijft in uw huizen en stelt uw schoonheid niet ten toon als in de vroegere dagen der onwetendheid.”

TonH
11-08-04, 11:21
Geplaatst door euhh
Het is een turks gezin, let the witchhunt begin

Tja...


108 Teletekst wo 11 aug
***************************************
Twijfel over "opgesloten" zusjes

***************************************
DEN HAAG Over de verklaring van twee
meisjes uit de Haagse Transvaalbuurt
die zeggen dat ze jarenlang opgesloten
en mishandeld zijn door hun ouders,
is twijfel ontstaan.Buren zouden de
meisjes meermalen buiten hebben gezien.

De politie heeft de 21-jarige broer en
de ouders van de meisjes van 16 en 19
jaar maandag gearresteerd.De advocaat
van de vader zegt dat deze ontkent zijn
dochters te hebben opgesloten.Justitie
wil niet reageren op de uitlating.

Verschillende betrokkenen zeggen dat de
zusjes,die van Turkse komaf zijn,worden
uitgehuwelijkt.Om die reden zouden ze
om aandacht hebben gevraagd.
***************************************

Maar gelukkig kan nu de discussie weer losbarsten over het uithuwelijken... :moe: