PDA

Bekijk Volledige Versie : Voor alle AEL-fans op het PB!!!!!!!!



Rabi'ah.
09-08-04, 23:37
"Nabil Marmouch (29) is juist deze ochtend vrijgesproken van heling en een gewelddadige overval. Hij kreeg wel twee weken voorwaardelijk en een boete voor verzet bij zijn aanhouding, vorig jaar. Hij zat een maand in voorarrest. ,,Ik hoorde het vanmorgen over de radio. Ik maakte me geen zorgen.'' Hij weet zeker dat zijn broer, die wel werd veroordeeld, in hoger beroep ook vrijkomt. ,,Ik vertrouw op deze democratische rechtsstaat, al had ik soms het gevoel dat ik een neger was voor een rechtbank in een zuidelijke staat van Amerika.''

http://www.xs4all.nl/~fedeling/2004_02_22_onafhankelijk_archive.html

Vanaf nu wil ik dus geen gezeik meer horen over de zogenaamde betrokkenheid van Marmouch bij die laptoptoestand. :moe:

TonH
09-08-04, 23:39
Geplaatst door Rabi'ah.
Vanaf nu wil ik dus geen gezeik meer horen over de zogenaamde betrokkenheid van Marmouch bij die laptoptoestand. :moe:

Betrokkenheid bij wat voor toestand? Laptops? :stout:







:D

Rabi'ah.
09-08-04, 23:41
Geplaatst door TonH
Betrokkenheid bij wat voor toestand? Laptops? :stout:







:D

Jij hoeft je niet aangesproken te voelen, ik heb het over idioten die het nodig vinden om in iedere discussie over de AEL of de MDP iemand aan te vallen op iets wat hij niet gedaan heeft.


Groetjes,

Rabiah.

TonH
09-08-04, 23:46
Geplaatst door Rabi'ah.
Jij hoeft je niet aangesproken te voelen, ik heb het over idioten die het nodig vinden om in iedere discussie over de AEL of de MDP iemand aan te vallen op iets wat hij niet gedaan heeft.


Groetjes,

Rabiah.

Voelde ik me ook niet, want daar heb je helemaal gelijk in. Maar 't was zo'n mooi open goaltje :D

Ravian
09-08-04, 23:47
Hey Rabiah

Zeg tegen Nabil dat hij op O.J. lijkt.

Om te worden vergeleken met een neger geeft hem vast een goed gevoel. Ook al heeft die neger centen en is Nabil een armoedzaaier.

BiL@L
09-08-04, 23:59
Laat ik dan toch maar een geluid uit de stille hoek horen.

In de eerste plaats zullen de leden, indien het zich echt serieus als moslim vertegenwoordiger wil profileren, de Islam zelf moeten kennen en deze niet ter discussie stellen.

Ten tweede moeten die kenners van de Islam die de groep moslims een stem wil geven zich ook laten adviseren door de deskundigste mensen op het gebied van kennis over de Islam. Want dat zijn namelijk twee verschillende groepen, die kenners en die deskundigen. Excuses, als persoonlijke belangen bij deze zogenaamde adviesorgaan vallen dan ook direct buiten de boot en indien dit niet het geval is het er indirect voor zal zorgen dat door de ondeskundigheid je scenario's krijgt als die zich binnen het LPF voor doen.

Het feit dat er naar mijn weten weinig deskundigen rondlopen hier in Nederland maakt het een stuk moeilijker. Of juist een stuk gemakkelijker doordat ze erom bekend staan. Deze deskundigen, die niet meer dan een adviserende rol hebben mag geen groep zijn die model staat voor de zogenaamde 'liberale Islam'. Als er in termen van liberaal of fundamentalistisch gepraat gaat worden, is de partij in feite zelf debet aan het benadrukken van de wij-zij gevoelens. Dit kan heel moeilijk zijn voor bepaalde personen. Dus dat is een punt die zeker niet onderschat moet worden.

Op de derde plaats komt dat er heisa zal gaan ontstaan omtrend de complete staatskundige inrichting naar Islamitische wetten. Ook wel de Islamisering genoemd in de volksmond. Er moet overigens geen andere betekenis aan Islamisering gegeven worden, dan de voorgaande betekenis. Zaken die als gevolg van een natuurlijke verloop veranderingen tot stand brengen, zoals bouw van moskee's of zoals je in Amerika al plaatsen kent waarbij de omgeving probleemloos 5 maal daags de adhaan aanhoort. Dat is een teken van pluriformiteit wat weer synoniem gesteld kan worden aan verdraagzaamheid. Dus geef geen onverdraagzame betekenis aan Islamisering. Want dat hoeft niet. Zie volgende alinea.

De staatskundige inrichting naar het ongeschapen Woord van de Eeuwige God, is een inrichting die pas komt na een vrijwillige acceptatie van de bevolking. Dat betekent dat je een uniforme samenleving behoort te hebben, waarbij de bevolking er unaniem de overtuiging op na houdt dat er geen andere God is dan Allaah, en dat Mohammed (niets meer dan) Zijn Boodschapper is.

Met deze kennis zouden de mensen wel in moeten zien dat een dergelijke vertegenwoordiging niet de naam democratie mag dragen. Want de naam democratie betekent dat men in stemt dat er met iets anders geregeert wordt dan met het ongeschapen Woord van Allaah Ta'ala. Er zal dus, bij een echte serieuze inrichting een andere naam verzonnen moeten worden, een onafhankelijke naam. Om maar een voorbeeld te geven: "De Stem van de Moslim.", of "De Islamitische Participatie.".

Overigens, wanneer democratie niet gepropageert wordt, betekent dat niet dat wij tegen de aanwezigheid van andersdenkenden zijn. Echter waar wij tegen zijn is het Secularisme als overtuiging! Secularisering is dan wat anders; voor de vertegenwoordigers van de Moslims in Nederland staat secularisering dan gelijk aan de godsdienstvrijheid. Of terwijl de vrijheid om er een andere overtuiging op na te houden.

Tot slot, voordat ik het vergeet nog 1 heel belangrijk punt. Wat ook een beetje met de vertegenwoordigingsnaam te maken kan hebben. Het mag zich namelijk niet profileren als een partij of een groep cq. sekte. Wat andere partijen, groepen of sekten uit lokt, zoals bijvoorbeeld bij het CDA, de SGP en de Christenunie. Het moet zich profileren als een vertegenwoordiging. Niet als een partij. Want zodra dat gebeurd, dan betekent dat het vroeg of laat uitdraait op een mislukking. En er allerlij sektarische partijen bij kunnen komen die er allemaal een andere draai aan willen geven. Met als gevolg in de verre toekomst dat uiteindelijk er niet 1 vertegenwoordiging maximaal aanwezig is, of een veel te langzame evoluering van het participatie proces van de Moslim-burger. Allaah waarschuwt hier ook tegen in de Qor-aan, Hij zegt ons namelijk dat we ons niet mogen opdelen in sektes en groepen, waarvan iedere groep zich verheugt op wat ze hebben.

Toen raakten zij onderling opgedeelt in groepen over hun zaak. Elke groep was blij met wat zij hadden. [23:53]

---

[2] Zij deelden zich in de Godsdienst op tot sekten. Allaah zegt: “…en behoort niet tot de veelgodendienaars (polytheïsten) – tot hen die hun Godsdienst opsplitsten en tot sekten zijn geworden; Elke sekte verheugt zich over wat zij hebben.” Soerat ar-Roem [30:31-32]

Zij delen zich ook op in groepen als het gaat om hun wereldse kwesties, en zij zagen dat als iets dat juist is om te doen. Daarom schrijft Allaah eenheid en eensgezindheid in de Godsdienst voor, zeggende:

“Hij verordineert voor jullie van de (zelfde) Godsdienst wat Hij aan Noeh’ (Noach) had opgedragen en wat wij aan jou geopenbaard hebben en wat Wij aan Ibrahiem (Abraham), Moesa (Mozes) en ‘Isa (Jezus) hadden opgedragen (zeggende): ‘Houdt de Godsdienst in stand en splitst jullie daarin niet op in groepen.’” Soerat as-Shoeraa [42:13]

En Hij zegt: “Waarlijk, zij die hun Godsdienst opsplitsen en tot sekten zijn geworden, met hen heb jij niets gemeen…” Soerat al-An’aam [6:159]

Hij heeft ons verboden om hetzelfde te zijn als hen, zeggende:
“Weest niet zoals zij die zich in groepen opsplitsten en van mening verschilden, nadat de duidelijke bewijzen tot hen waren gekomen.” Soerat aal-’Imraan [3:105]

En Hij heeft ons de opsplitsing tot sekten in de Godsdienst verboden:
“En houdt samen (stevig) vast aan het touw van Allaah, en weest niet onderverdeeld...” [3:103]

Bron: Aspecten uit de Tijd van Onwetendheid. (http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=104407)

Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is insha llaah.
:knipoog:

Maarten
10-08-04, 01:12
Geplaatst door BiL@L

Met deze kennis zouden de mensen wel in moeten zien dat een dergelijke vertegenwoordiging niet de naam democratie mag dragen. Want de naam democratie betekent dat men in stemt dat er met iets anders geregeert wordt dan met het ongeschapen Woord van Allaah Ta'ala. Er zal dus, bij een echte serieuze inrichting een andere naam verzonnen moeten worden, een onafhankelijke naam. Om maar een voorbeeld te geven: "De Stem van de Moslim.", of "De Islamitische Participatie.".


Bilal, schei in godsnaam uit met deze onzin, en denk ná!

Allah schept geen staat, noch regeert een staat, noch heeft voldoende regels gegeven voor een staat.
Als je snapt wat een staat doet, en hoeveel daar bij komt kijken, dan snap je ook dat met die handvol regels in de Koran helemaal nérgens komt. Daar is geen énkele twijfel over! Kans van slagen is nul komma nul.

Een staat is Altijd mensenwerk! Zelfs wanneer iedereen moslim is, en goed moslim, dan nog zullen er duizenden regels moeten zijn, om alles goed te laten lopen. Er zal een grote staatsorganisatie moeten zijn. Er komen regels. Er komen uitvoeringsinstanties, Er komen Rechters, Ambtenaren, adviseurs enz enz enz. En AL die mensen zullen beslissingen nemen.
Er moeten doelstellingen geformuleerd worden, plannen daarvoor gemaakt worden, controle op de uitvoering enz enz enz..

Koran?? Met de Koran doe je hier helemaal niets! Jouw idee komt hier op ner, dat iedereen met de Koran in zijn hand maar een beetje kan aan rotzooien zoals het hem uit komt!

De geschiedenis heeft éen ding geleerd: Je krijgt géén behoorlijke staat, als je geen behoorlijke structuren ontwerpt, en geen middelen om functionarissen te controleren!
En al die structuren en al die controles samen, dat is wat "Democratie" genoemd wordt!
En die naam is prima, want daarmee wordt erkend, dat het ménsen zijn, die geórganiseerd en gecóntroleerd moeten worden, voor ze een staat kunnen regelen.

Moslims die denken dat Allah dit wel even zal regelen, en dat verder wel alles in de grote Koran terug te vinden zal zijn, die zijn nog niet begónnen om over een staat na te denken! En eigenlijk zijn het luilakken! Je kunt het gerust een opdracht van Allah aan de mensheid noemen, om een behoorlijke staat in elkaar te draaien. Juist die moslims die zo heilig over de Koran lopen te doen, dat zijn de jongens die helemaal niets bakken van een behoorlijke staat! Die zitten allemaal om Allah te roepen, alsof hij het allemaal wel even zal regelen! Nou, dat is NIET zo!

Zelden heb ik slechtere ideeen over staatsinrichting gehoord, dan vanuit de moslimwereld. Zwakker dan dit kán bijna niet! Het is alsof een stelletje koperslagers bij elkaar zitten om te filosoferen over een toestel om mee op de maan te landen! Ik noem het protest-stemmen, maar het heeft helemaal niets te maken met serieuze ideeen.

Ga het maar proberen! Hoeveel dingen moeten er geregeld worden? Hoeveel organisaties moeten er dan zijn? Wie bepaald wat ze doen? Hoe controleer je of het klopt wat ze doen?? Dit zal je een jaartje bezig houden.
Dan ga je kijken wat er NU is! Ga dan kijken wat je zou schrapen! In jouw ide moet dat een heleboel zijn! Probeer dan maar te bedenken wat er alemaal NIET meer werkt, als je dat doet! Dit kan je en jaartje of 3 bezighouden!
Kom dan terug, en dan gaan we ergens over praten!

Probeer het maar met iets simpels: Wat voorkomt, dat je dood gaat aan het eten van schanpevlees?? Dat zijn regels over hoe die beesten eten, hoe ze leven, hoe ze vervoerd worden, hoe het vlees gekoeld moet zijn, hoe lang de dingen mogen duren, hoe de mensen opgeleid moeten zijn, wie er verantwoordelijk is voor wat, wie er wat controleert, enz enz enz!
Dat mag je van duizenden andere dingen ook doen..
Voorlopig mag je uitleggen, hoe je dit met de Koran en bidden denkt te doen?!
Bilal, echt, denk eerst beter na over die dingen.. Dromen kunnen we allemaal..

Maarten
10-08-04, 01:30
Geplaatst door Rabi'ah.

Vanaf nu wil ik dus geen gezeik meer horen over de zogenaamde betrokkenheid van Marmouch bij die laptoptoestand. :moe:

Het slechte nieuws is, dat zo'n uitspraak niet veel zegt. Vrijspraak zegt enkel, dat iets niet gelukt is in een strafproces. Het is niet gelukt om iets te bewijzen, dat is alles. Een strafproces dient om iets te bewijzen, niet om iemands onschuld an te tonen.

Dit is een bekende schaduwzijde van het strafproces, dat in alle juridische literatuur erkend wordt. Wie eenmaal vervolgd is, die blijft een smet op zich houden, en er bestaan geen procedures om daar helemaal vanaf te komen.
Weliswaar bestaat er de regel "Iedereen wordt geacht onschuldig te zijn, totdat zijn schuld bewezen is", maar die geldt enkel binnen het stafproces zelf.
Wat overblijft, is dat mensen denken, dat er blijkbaar toch voldoende feiten waren, om iemand te vervolgen. Daar doe je vrij weinig aan, ook al mogen die mensen nu geen harde beschuldigingen meer roepen.

Maar ik ben wel blij voor Nabil! Die kan nou tenminste gewoon zijn werk doen, en dan merken we wel of daar iets zinnigs uit komt! :D
Ik ga daar niet smalend over doen, want het is moeilijk. Wie wil er nou niet iets nieuws? Kortom, Nabil, succes gewenst!

Ron Haleber
10-08-04, 01:32
Geplaatst door Maarten

Bilal, schei in godsnaam uit met deze onzin, en denk ná!



Maarten, fijn dat je het nog een keer uitgebreid aan Bil@l uitlegt. :lole:


Ik heb al twee jaar geprobeerd zijn hersencellen te kietelen om ze in actie te krijgen... :slapen:


Het is me nog nooit gelukt - zei ik gisteren tegen Bismillaah ... Besteed je tijd maar aan hem - een moslim die heel veel weet - net zo modern als Tariq Ramadan... :fpetaf:


Bil@l heb ik echt opgegeven, hopeloos geval! :blauwkus:

Julien
10-08-04, 03:57
al had ik soms het gevoel dat ik een neger was voor een rechtbank in een zuidelijke staat van Amerika

:moe: jammer dit. ben blij voor hem dat ie vrijgesproken is, maar moet ie zich nou persé weer in de slachtoffer-rol lullen.. dat iemand verdacht wordt van iets is iets doodnormaals, dan hoef je de rechtstaat nog niet gelijk racistisch te noemen...

Majid22
10-08-04, 07:01
Nabil mag dan zijn vrijgesproken in die laptop zaak, so what? Dat maakt hem nog niet onschuldig. Voordat hij met die laptops begon was hij al vaker in aanraking geweest met justitie en ook veroordeeld, zijn broertje ook. En we weten allemaal dat het opsporingspercentage van de politie slechts zo'n 10 procent is, dus waarschijnlijk zal hij nog wel meer op zijn kerfstok hebben. Zo'n persoon heeft NIETS te zoeken in een islamitische organisatie en dat Rabiah doet alsof het een lieverdje is klopt al helemaal niet dus.

Ghiezzoe
10-08-04, 09:44
Ik geloof erin dat de Profeten de beste leidraad zijn voor hoe je je moet gedragen.....


Moslims die denken dat Allah dit wel even zal regelen, en dat verder wel alles in de grote Koran terug te vinden zal zijn, die zijn nog niet begónnen om over een staat na te denken! En eigenlijk zijn het luilakken! Je kunt het gerust een opdracht van Allah aan de mensheid noemen, om een behoorlijke staat in elkaar te draaien. Juist die moslims die zo heilig over de Koran lopen te doen, dat zijn de jongens die helemaal niets bakken van een behoorlijke staat! Die zitten allemaal om Allah te roepen, alsof hij het allemaal wel even zal regelen! Nou, dat is NIET zo!

Heb jij de Profeten zich druk zien maken over de STAAT?. Nee ze maakten zich druk om het GELOOF van mensen... Het MEERGODENDOM... enz...
Ze hebben niet gevraagd om hulp van Allah om de mensen te REGEREN ze heben gevraagd om hulp aangezien de mensen niet wilden luisteren naar het feit dat er maar 1 godheid is namelijk Allah swt. Ze hebben om hulp gevraagd om GEDULDIG TE ZIJN.

Regels en wetten zijn een onderdeel van de Islam maar komen pas na het geloof in 1 god, de profeten de boeken en de laatste dag. Dan wordt bidden, vasten, Zakaat geven en Hajj doen een logische volgende stap....

""Moslims die denken dat Allah dit wel even zal regelen, en dat verder wel alles in de grote Koran terug te vinden zal zijn, die zijn nog niet begónnen om over een staat na te denken! En eigenlijk zijn het luilakken!""


Misschien zijn deze moslims niet lui, maar zijn ze hard aan het werken aan de belangrijkere zaken bij zichzelf en bij anderen.....en stellen zij een STAAT niet op de eerste plaats.

Salaam


Geplaatst door Maarten
Bilal, schei in godsnaam uit met deze onzin, en denk ná!

Allah schept geen staat, noch regeert een staat, noch heeft voldoende regels gegeven voor een staat.
Als je snapt wat een staat doet, en hoeveel daar bij komt kijken, dan snap je ook dat met die handvol regels in de Koran helemaal nérgens komt. Daar is geen énkele twijfel over! Kans van slagen is nul komma nul.

Een staat is Altijd mensenwerk! Zelfs wanneer iedereen moslim is, en goed moslim, dan nog zullen er duizenden regels moeten zijn, om alles goed te laten lopen. Er zal een grote staatsorganisatie moeten zijn. Er komen regels. Er komen uitvoeringsinstanties, Er komen Rechters, Ambtenaren, adviseurs enz enz enz. En AL die mensen zullen beslissingen nemen.
Er moeten doelstellingen geformuleerd worden, plannen daarvoor gemaakt worden, controle op de uitvoering enz enz enz..

Koran?? Met de Koran doe je hier helemaal niets! Jouw idee komt hier op ner, dat iedereen met de Koran in zijn hand maar een beetje kan aan rotzooien zoals het hem uit komt!

De geschiedenis heeft éen ding geleerd: Je krijgt géén behoorlijke staat, als je geen behoorlijke structuren ontwerpt, en geen middelen om functionarissen te controleren!
En al die structuren en al die controles samen, dat is wat "Democratie" genoemd wordt!
En die naam is prima, want daarmee wordt erkend, dat het ménsen zijn, die geórganiseerd en gecóntroleerd moeten worden, voor ze een staat kunnen regelen.

Moslims die denken dat Allah dit wel even zal regelen, en dat verder wel alles in de grote Koran terug te vinden zal zijn, die zijn nog niet begónnen om over een staat na te denken! En eigenlijk zijn het luilakken! Je kunt het gerust een opdracht van Allah aan de mensheid noemen, om een behoorlijke staat in elkaar te draaien. Juist die moslims die zo heilig over de Koran lopen te doen, dat zijn de jongens die helemaal niets bakken van een behoorlijke staat! Die zitten allemaal om Allah te roepen, alsof hij het allemaal wel even zal regelen! Nou, dat is NIET zo!

Zelden heb ik slechtere ideeen over staatsinrichting gehoord, dan vanuit de moslimwereld. Zwakker dan dit kán bijna niet! Het is alsof een stelletje koperslagers bij elkaar zitten om te filosoferen over een toestel om mee op de maan te landen! Ik noem het protest-stemmen, maar het heeft helemaal niets te maken met serieuze ideeen.

Ga het maar proberen! Hoeveel dingen moeten er geregeld worden? Hoeveel organisaties moeten er dan zijn? Wie bepaald wat ze doen? Hoe controleer je of het klopt wat ze doen?? Dit zal je een jaartje bezig houden.
Dan ga je kijken wat er NU is! Ga dan kijken wat je zou schrapen! In jouw ide moet dat een heleboel zijn! Probeer dan maar te bedenken wat er alemaal NIET meer werkt, als je dat doet! Dit kan je en jaartje of 3 bezighouden!
Kom dan terug, en dan gaan we ergens over praten!

Probeer het maar met iets simpels: Wat voorkomt, dat je dood gaat aan het eten van schanpevlees?? Dat zijn regels over hoe die beesten eten, hoe ze leven, hoe ze vervoerd worden, hoe het vlees gekoeld moet zijn, hoe lang de dingen mogen duren, hoe de mensen opgeleid moeten zijn, wie er verantwoordelijk is voor wat, wie er wat controleert, enz enz enz!
Dat mag je van duizenden andere dingen ook doen..
Voorlopig mag je uitleggen, hoe je dit met de Koran en bidden denkt te doen?!
Bilal, echt, denk eerst beter na over die dingen.. Dromen kunnen we allemaal..

Rabi'ah.
10-08-04, 13:30
Waarom ik dit topic heb geopend is omdat:

1. Iedere discussie over de AEL of de MDP wordt vertroebeld door persoonlijke aanvallen op de leiders van de AEL. (Diyab, Nabil en Naïma)

2. Ik er zo langzamerhand ziek van word dat bepaalde mensen een soort omgekeerdewereldspelletje spelen. :moe:

Alsof het niet erg genoeg is om onschuldig vast te zitten en en plein public door het slijk gehaald te worden, zijn er hier nog idioten die hem menen te moeten aanvallen op iets wat hij niet heeft gedaan.

3. Ik de relevantie van het verleden van Marmouch voor zijn huidige functioneren als politiek leider en de geldigheid van zijn standpunten niet zie.

4. Het er bij mij niet in kan dat bepaalde moslims (Afrux, Majid) voor God proberen te spelen en hoog van de toren blazen over de islam als ze daarbij hun naaste kunnen afzeiken, maar niets van de islam willen weten als je hun op hun verantwoordelijkheid als moslim aanspreekt.


Vandaar dus. :moe:


Groetjes,

Rabiah.

taouanza
10-08-04, 13:41
Geplaatst door Julien
:moe: jammer dit. ben blij voor hem dat ie vrijgesproken is, maar moet ie zich nou persé weer in de slachtoffer-rol lullen.. dat iemand verdacht wordt van iets is iets doodnormaals, dan hoef je de rechtstaat nog niet gelijk racistisch te noemen...

Neen Julien het is helemaal niet normaal om onschuldig aan de publieke schandpaal genageld te worden.
Het is helemaal niet normaal om constant vals beschuldigd te worden.
Zelfs het nu officieel gaan mensen nog gewoon door met vals beschuldigen. En dat is niet normaal. Dat is schandalig en onbeschoft.
En hij speelt geen slachtoffer hij is slachtoffer van een hetze.
En hij gaat er beter mee om dan al die lafbekken die hier telkens hem door het slijk halen maar wel gaan piepen als ze een strafpunt krijgen.
Hij laat zich niet gek maken en daar heb ik bijzonder veel respect voor. :fpetaf:

taouanza
10-08-04, 13:42
Geplaatst door Rabi'ah.
Waarom ik dit topic heb geopend is omdat:

1. Iedere discussie over de AEL of de MDP wordt vertroebeld door persoonlijke aanvallen op de leiders van de AEL. (Diyab, Nabil en Naïma)

2. Ik er zo langzamerhand ziek van word dat bepaalde mensen een soort omgekeerdewereldspelletje spelen. :moe:

Alsof het niet erg genoeg is om onschuldig vast te zitten en en plein public door het slijk gehaald te worden, zijn er hier nog idioten die hem menen te moeten aanvallen op iets wat hij niet heeft gedaan.

3. Ik de relevantie van het verleden van Marmouch voor zijn huidige functioneren als politiek leider en de geldigheid van zijn standpunten niet zie.

4. Het er bij mij niet in kan dat bepaalde moslims (Afrux, Majid) voor God proberen te spelen en hoog van de toren blazen over de islam als ze daarbij hun naaste kunnen afzeiken, maar niets van de islam willen weten als je hun op hun verantwoordelijkheid als moslim aanspreekt.


Vandaar dus. :moe:


Groetjes,

Rabiah.


Majid is net zo erg moslim als ik Japans ben.:moe:

Rabi'ah.
10-08-04, 14:05
Geplaatst door taouanza
Neen Julien het is helemaal niet normaal om onschuldig aan de publieke schandpaal genageld te worden.
Het is helemaal niet normaal om constant vals beschuldigd te worden.
Zelfs het nu officieel gaan mensen nog gewoon door met vals beschuldigen. En dat is niet normaal. Dat is schandalig en onbeschoft.
En hij speelt geen slachtoffer hij is slachtoffer van een hetze.
En hij gaat er beter mee om dan al die lafbekken die hier telkens hem door het slijk halen maar wel gaan piepen als ze een strafpunt krijgen.
Hij laat zich niet gek maken en daar heb ik bijzonder veel respect voor. :fpetaf:

Precies!

Let ook op de selectieve manier waarop in de media wordt gesproken:

In onderstaande link, waar in feite staat dat hij vrijgesproken is, wordt niet de nadruk gelegd op zijn onschuld in die laptopzaak, maar op het feit dat hij tot 2 weken voorwaardelijk wegens verzet bij arrestatie is veroordeeld.

http://www.worldaccess.nl/planet/show/id=62967/contentid=449169/sc=f11726

"Voorzitter AEL krijgt twee weken straf

Gepubliceerd op dinsdag 24 februari 2004

Nabil Marmouch, voorzitter van de Arabisch Europese Liga (AEL) in Nederland, is vanochtend door de rechtbank in Almelo veroordeeld tot twee weken voorwaardelijke celstraf en een boete van 500 euro.
Zijn straf heeft hij inmiddels al uitgezeten. Het Openbaar Ministerie had een celstraf van dertig dagen onvoorwaardelijk geëist, en twee maanden voorwaardelijke celstraf.

De rechtbank kon de Hagenaar alleen veroordelen wegens verzet bij zijn arrestatie. Zijn betrokkenheid bij de heling van computers kon niet worden bewezen.

De voorzitter heeft al dertig dagen in voorlopige hechtenis gezeten. Marmouch, die een internetwinkeltje in Utrecht beheert, is de afgelopen tien jaar herhaaldelijk met politie en justitie in aanraking geweest.

Vorig jaar maart veroordeelde het gerechtshof in Den Haag hem wegens geweldsmisdrijven eveneens tot twee weken voorwaardelijk. Ook werd Marmouch verdacht van betrokkenheid bij een gewelddadige overval op een Twentse zakenman in november 2002. Dit kon echter ook niet bewezen worden.

95 procent
Niettemin koos een meerderheid van het AEL-congres hem 16 februari als voorzitter. “Met 95 procent van de stemmen, heeft Nabil een overweldigend en overtuigend resultaat behaald” aldus de AEL op haar website.

Veel leden zouden echter hun lidmaatschap hebben opgezegd omdat ze vinden dat de beweging te veel de confrontatie zoekt in plaats van een bijdrage te leveren aan de multiculturele samenleving, zo staat in het Utrechts Nieuwsblad. Het dictatoriale bestuur zou bovendien geen enkele kritiek dulden.

De AEL zet zich in voor behoud van de nationale identiteit van de Arabische gemeenschap in Europa. De liga kant zich tegen de ‘assimilatiepolitiek’ van regering Balkenende, en wil de 'criminalisering van de islam' tegengaan."

Een in mijn ogen voor de hand liggende titel zou zijn "AEL-voorzitter vrijgesproken van heling", of zoiets dergelijks. Maar nee hoor, altijd bijzaken eruitlichten en de hoofdzaak onderbelicht laten. :moe:

In plaats van "hij werd vrijgesproken" of "hij bleek onschuldig" "het kon niet bewezen worden".

Tel hierbij op de verontschuldigende toon waarmee werd gesproken over het verboden wapenbezit van Hirsi Ali en de hypocrisie is voorgoed ontmaskerd. :moe:

En als je van deze misselijkmakende bagger (http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38496) niet over je nek gaat, weet ik het ook niet meer.


Groetjes,

Rabiah.

Rabi'ah.
10-08-04, 14:34
Geplaatst door taouanza
Majid is net zo erg moslim als ik Japans ben.:moe:

Inderdaad, Majid en Afrux zijn alleen moslim als ze met de beschuldigende vinger naar een ander kunnen wijzen, maar als je hun op hun eigen verantwoordelijkheid als moslim wijst, zijn ze niet thuis.

En dan hebben ze nog het gore lef om een ander te veroordelen. :mad: :kotsen:

Max Stirner
10-08-04, 14:44
1. Iedere discussie over de AEL of de MDP wordt vertroebeld door persoonlijke aanvallen op de leiders van de AEL. (Diyab, Nabil en Naïma)

Nu we toch aan het bashen zijn:

Naima, was dat niet dat lieve meisje dat vorig jaar in het AD verklaarde dat de aanslagen in Istanbul (met een stuk of 60 onschuldige slachtoffers) rechtvaardig waren....vanwege het recht op zelfverdediging door de islam of zoiets (gaap) ??

taouanza
10-08-04, 14:44
Geplaatst door Rabi'ah.
Inderdaad, Majid en Afrux zijn alleen moslim als ze met de beschuldigende vinger naar een ander kunnen wijzen, maar als je hun op hun eigen verantwoordelijkheid als moslim wijst, zijn ze niet thuis.

En dan hebben ze nog het gore lef om een ander te veroordelen. :mad: :kotsen:

Nee dat bedoel ik niet Rabiah, ik denk dat Majid een mps is.
Dat hij echt geen moslim is maar doet alsof om de boel op te stoken.
Ik mag het dan niet eens zijn met Afrux maar ik heb totaal geen recht om te twijfelen aan zijn geloof, niemand niet.

Rabi'ah.
10-08-04, 14:58
Geplaatst door Max Stirner
Nu we toch aan het bashen zijn:

Naima, was dat niet dat lieve meisje dat vorig jaar in het AD verklaarde dat de aanslagen in Istanbul (met een stuk of 60 onschuldige slachtoffers) rechtvaardig waren....vanwege het recht op zelfverdediging door de islam of zoiets (gaap) ??

Nee, dat heeft ze nooit zo gezegd.

TonH
10-08-04, 15:00
Geplaatst door taouanza
Nee dat bedoel ik niet Rabiah, ik denk dat Majid een mps is.
Dat hij echt geen moslim is maar doet alsof om de boel op te stoken.
Ik mag het dan niet eens zijn met Afrux maar ik heb totaal geen recht om te twijfelen aan zijn geloof, niemand niet.

Nu twijfel je zelf ook aan het 'geloof' van Majid. :schok:

:D Maar dit is 't um nu precies. Het is onzinnig om iemands Geloof aan te vallen. M.a.w. aanvallen van het Christendom, Islam of elke andere grote godsdienst. Maar wanneer iemand zich niet gedraagd naar dat hij zegt te geloven dan mag je hem daar best op aanvallen.

Max Stirner
10-08-04, 15:00
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee, dat heeft ze nooit zo gezegd.

:D

Rabi'ah.
10-08-04, 15:02
Geplaatst door TonH
Maar wanneer iemand zich niet gedraagd naar dat hij zegt te geloven dan mag je hem daar best op aanvallen.

Kijk, dat bedoelde ik dus.

euhh
10-08-04, 15:02
psstttt Laptop kopen? :stout: :stout: :stout: :stout: :stout: :stout: :stout:

taouanza
10-08-04, 15:03
Geplaatst door TonH
Nu twijfel je zelf ook aan het 'geloof' van Majid. :schok:

:D Maar dit is 't um nu precies. Het is onzinnig om iemands Geloof aan te vallen. M.a.w. aanvallen van het Christendom, Islam of elke andere grote godsdienst. Maar wanneer iemand zich niet gedraagd naar dat hij zegt te geloven dan mag je hem daar best op aanvallen.

Je begrijpt het niet.
Ik bedoel iemand die zich voordoet als moslims dat gebeurd heel vaak hier om de moslims zwart te maken.
Dus Majid is waarschijnelijk een 17 jarige blonde puistenkop.

Rabi'ah.
10-08-04, 15:05
Geplaatst door taouanza
Je begrijpt het niet.
Ik bedoel iemand die zich voordoet als moslims dat gebeurd heel vaak hier om de moslims zwart te maken.
Dus Majid is waarschijnelijk een 17 jarige blonde puistenkop.

Inderdaad.

TonH
10-08-04, 15:05
Geplaatst door taouanza
Je begrijpt het niet.
Ik bedoel iemand die zich voordoet als moslims dat gebeurd heel vaak hier om de moslims zwart te maken.
Dus Majid is waarschijnelijk een 17 jarige blonde puistenkop.

Nee ik begrijp het wel! :kwaad:

Rabi'ah.
10-08-04, 15:07
Geplaatst door TonH
Nee ik begrijp het wel! :kwaad:

:haha:

:lekpuh:

Je gaat me toch niet vertellen dat je je nu geroepen voelt om Majid te verdedigen. :rolleyes:

taouanza
10-08-04, 15:13
Geplaatst door TonH
Nee ik begrijp het wel! :kwaad:

Nee je begrijpt het niet.:D

Rabi'ah.
10-08-04, 15:14
Geplaatst door taouanza
Nee je begrijpt het niet.:D

:hihi:

TonH
10-08-04, 15:18
Geplaatst door Rabi'ah.
:haha:

:lekpuh:

Je gaat me toch niet vertellen dat je je nu geroepen voelt om Majid te verdedigen. :rolleyes:

Nu begrijp jij het niet. :moe:

TonH
10-08-04, 15:19
Geplaatst door taouanza
Nee je begrijpt het niet.:D

Welles! :p

Rabi'ah.
10-08-04, 15:21
Geplaatst door TonH
Nu begrijp jij het niet. :moe:

:nerveus:

:zegniets:

Ok ok ik bemoei me er al niet meer mee. :cheefbek:






















Maarre.........nu graag terug naar het onderwerp van de discussie. :student:

TonH
10-08-04, 15:30
Geplaatst door Rabi'ah.
:nerveus:

:zegniets:

Ok ok ik bemoei me er al niet meer mee. :cheefbek:


Farizeërs en Schijnheiligen, maar vooral Valse Profeten zullen met De Vuur en Zwaard uitgeroeid moeten worden :ninja2:






Of in ieder geval tegengesproken :nerveus:



Maarre.........nu graag terug naar het onderwerp van de discussie. :student:

Ja juf:


Telegraaf, di 10 aug 2004, 14:58
Winkeldief brengt laptop terug
BURGUM - Een 22-jarige man uit Sneek die een laptop had gestolen uit een computerzaak in het Friese Burgum, heeft die dinsdag teruggebracht.

De eigenaar van de winkel had foto's opgehangen waarop de dief stond afgebeeld. Volgens de politie heeft dit een rol gespeeld bij de beslissing van de man om de laptop terug te brengen.

De foto's zijn afkomstig van beelden van de bewakingscamera in de winkel. De beelden waren ook op de internetsite van het bedrijf te zien. De winkelier loofde daarbij een beloning uit, in de hoop de identiteit van de dief te achterhalen.

Winkeleigenaar R. Zijlstra stond dinsdagochtend oog in oog met de dief, die zijn spijt betuigde en de laptop terugbracht. Volgens Zijlstra hebben familieleden hem herkend en hem op zijn daad aangesproken. In ruil voor het verwijderen van de beelden eiste de winkelier dat de man naar de politie zou gaan. Die legde hem 600 euro boete op.

Een dergelijk actie werkt volgens Zijlstra erg goed. "Boontje komt om zijn loontje. Binnen 48 uur hadden we de laptop terug", aldus de winkelier.

Het ophangen van foto's van vermeende dieven is in strijd met het portretrecht en daarom verboden. Het Openbaar Ministerie in Leeuwarden gaat de winkelier echter niet aanpakken omdat de persoon op de foto, de dief, geen aangifte heeft gedaan.

:engel:

Rabi'ah.
10-08-04, 15:38
Geplaatst door TonH
Farizeërs en Schijnheiligen, maar vooral Valse Profeten zullen met De Vuur en Zwaard uitgeroeid moeten worden :ninja2:






Of in ieder geval tegengesproken :nerveus:



Zo ken ik je weer! :tik: :lole:

Maarten
10-08-04, 17:49
Geplaatst door Ron Haleber
Maarten, fijn dat je het nog een keer uitgebreid aan Bil@l uitlegt. :lole:

Bilal is blijkbaar erg naïef op dit punt, en heeft blijkbaar geen idee wat het kost om een goed lopende staat te maken.
Een staat is áltijd mensenwerk, en moet door mensen georganiseerd en gecontroleerd worden.
En dan praat je niet over een béetje, maar over véél organiseren, en véél controleren.
Bilal is blijkbaar jong, en heeft er blijkbaar nog nooit mee te maken gehad.

Het mist elke zin om hier te beginnen met Allah aan te roepen, of om moslims warm te krijgen voor zijn idee. Hij heeft namelijk geen idee. Er wordt heel hard geroepen over de Islamitische staat, maar die moslims doen verder absoluut niets. Dat merk je door het getrap tegen de Democratie. Wie dát nog doet heeft blijkbaar geen flauw benul van hoe het dan wél moet, en denkt daar blijkbaar ook niet over na.

Waarschijnlijk wordt er wat gemijmerd over oude Kaliphaten van 1000 jaar geleden, of worden er huidige probeersels opgehemeld. En als dat geroep verbergt, dat er totaal geen pasklaar antwoord is, en dat je van en Islamitische staat voorlopig bergen willekeur kunt verwachten. Die willekeur is ook precies wat je overal ziet.

Democratie is een groot systeem om willekeur mee in te dammen. Het werkt niet perfect, maar er is meer dan 100 jaar hard gewerkt om het beter te maken, door vele tienduizenden mensen. Maar binnen Islam is er nauwelijks een spoor van een alternatief te bekennen, en het geroep er over dient dus blijkbaar vooral om intern de sfeer te verbeteren. Dat kun je gerust misleiding en manipulatie noemen. Dat is een zeer slecht begin voor een nieuw idee, en dat kan dus ook nooit wat worden.
Wie weet verzint Nabil tenminste een richting.

Ghiezzoe
10-08-04, 18:12
Voor diegenen die begrijpen...

Kijk naar wat de doelstellingen en het streven van de Profeten (vzmhen) was..
Geloof in en vertrouwen op Allah swt zijn de belangrijkste zaken en hebben de eerste prioriteit.. Als die basis goed is zal de volgende stap (insjaAllah) vanzelf komen en er een eerlijke "democratische" (meerderheid is het ermee eens) INRICHTING van de aardse zaken en dingen van alledag plaats vinden.

Laa hawla wa laa Qowatta illa billah..

Salamoen alaikoem


Geplaatst door Ghiezzoe
Ik geloof erin dat de Profeten de beste leidraad zijn voor hoe je je moet gedragen.....

Moslims die denken dat Allah dit wel even zal regelen, en dat verder wel alles in de grote Koran terug te vinden zal zijn, die zijn nog niet begónnen om over een staat na te denken! En eigenlijk zijn het luilakken! Je kunt het gerust een opdracht van Allah aan de mensheid noemen, om een behoorlijke staat in elkaar te draaien. Juist die moslims die zo heilig over de Koran lopen te doen, dat zijn de jongens die helemaal niets bakken van een behoorlijke staat! Die zitten allemaal om Allah te roepen, alsof hij het allemaal wel even zal regelen! Nou, dat is NIET zo!

Heb jij de Profeten zich druk zien maken over de STAAT?. Nee ze maakten zich druk om het GELOOF van mensen... Het MEERGODENDOM... enz...
Ze hebben niet gevraagd om hulp van Allah om de mensen te REGEREN ze heben gevraagd om hulp aangezien de mensen niet wilden luisteren naar het feit dat er maar 1 godheid is namelijk Allah swt. Ze hebben om hulp gevraagd om GEDULDIG TE ZIJN.

Regels en wetten zijn een onderdeel van de Islam maar komen pas na het geloof in 1 god, de profeten de boeken en de laatste dag. Dan wordt bidden, vasten, Zakaat geven en Hajj doen een logische volgende stap....

""Moslims die denken dat Allah dit wel even zal regelen, en dat verder wel alles in de grote Koran terug te vinden zal zijn, die zijn nog niet begónnen om over een staat na te denken! En eigenlijk zijn het luilakken!""


Misschien zijn deze moslims niet lui, maar zijn ze hard aan het werken aan de belangrijkere zaken bij zichzelf en bij anderen.....en stellen zij een STAAT niet op de eerste plaats.

Salaam

Maarten
10-08-04, 18:34
Geplaatst door Ghiezzoe
Ik geloof erin dat de Profeten de beste leidraad zijn voor hoe je je moet gedragen.....

Heb jij de Profeten zich druk zien maken over de STAAT?. Nee ze maakten zich druk om het GELOOF van mensen... Het MEERGODENDOM... enz...
Ze hebben niet gevraagd om hulp van Allah om de mensen te REGEREN ze heben gevraagd om hulp aangezien de mensen niet wilden luisteren naar het feit dat er maar 1 godheid is namelijk Allah swt. Ze hebben om hulp gevraagd om GEDULDIG TE ZIJN.

Regels en wetten zijn een onderdeel van de Islam maar komen pas na het geloof in 1 god, de profeten de boeken en de laatste dag. Dan wordt bidden, vasten, Zakaat geven en Hajj doen een logische volgende stap....

Misschien zijn deze moslims niet lui, maar zijn ze hard aan het werken aan de belangrijkere zaken bij zichzelf en bij anderen.....en stellen zij een STAAT niet op de eerste plaats.


Dan moet je ook niet tekeer gaan tegen reacties op moslims, die WEL met die staat bezig zijn!!

In feite heb je helemaal gelijk. Maar dan moet je beter gaan nadenken, waarom je dan tegen míj bezig gaat zitten zijn, en niet tegen Bilal of Nabil! Klaarblijkelijk zit je ook nog verstrikt in die wij-zij toestanden, en kijk je dus niet naar de inhoud. Dat is en houding bij moslims die vooral gericht is op polarisatie, en waar alleen maar ellende van te verwachten is. Zie de fout die je hier zelf al maakt.

Geloof gaat inderdaad over de instelling van mensen t.o.v. het leven, en helemaal niet over een staat.
Toch zijn een hoop moslims bezig over die Islamitische staat. Dat komt, omdat de Profeet naast geestelijk leider ook wereldlijk heerser was.
Dat inspireert vooral polariserende moslims tot het idee, dat zoiets ook nú gerealiseerd moet worden.

Mijn stelling is, dat dit vooral opgeklopt gedoe is om mensen achter zich te krijgen, waarbij vooral verborgen wordt, dat er helemaal geen goede ideeen zijn om van en westerse democratie Islamitische staten te maken!

Ik vind het best sympatiek hoor, om na te denken over andere grondbeginelen van een staat. Het is zelfs bijna een westerse traditie om zoiets te doen. Maar dan moet er wel wat komen. Als er alleen maar geroep is, dan is er sprake van misleiding, of van mensen die zichzelf misleiden, door hardnekkig in een droombeeld te blijven hangen, zonder te kijken, wat daarvan nou realistisch is..

Juist die moslims, die zeggen dat die staat er moet komen, die zitten volgens hun éigen moraal in feite Allah's wetten te verkwanselen, omdat ze niets serieus dóen voor zo'n staat! Die zitten blijkbaar ook nog te vinden dat Allah de zaakjes moet regelen, als iedereen maar moslim geworden is! (daar hoor jij blijkbaar niet toe) Maar het is dus volstrekt hopeloos wat die mensen zitten te doen. In feite ondergraven ze ook nog wat er wél is!

Dit lijkt me allemaal erg on-Islamitisch. Islamitisch, dat is juist een bíjdragen aan structuren die orde scheppen! En zoals je elders kunt lezen is een groot deel van de organisatie van onze samenleving heel goed in overeenstemming met Islam.
En democratie vraagt ook voortdurend om meer betrokkenheid van mensen. Daar is namelijk voortdurend gebrek aan, en dat wordt als problem gezien!
Daarom zijn die moslims, die erg hard over Islam roepen, en graag sub-werelden scheppen, maar zich intussen zonder alternatief sterk afzetten tegen "de Democratie", in feite helemaal tegen Islam bezig.

Geloof me, het komt meer voor dan je denkt, dat Islam in feite eisen aan moslims stelt, waar de moslims die graag polariseren tegen het westen juist totaal geen zin in hebben. En die maken dan in feite een secte van hun richting.

Op zich mankeert er niets aan Islam, of aan moslims. Bezig zijn met religie is goed, afhankelijk van hoe je dat doet. Maar de jongens die er de uithangborden voor staan te maken, en hard staan te roepen, daar deugt nogal eens veel niet aan.

Rabi'ah.
10-08-04, 18:38
Geplaatst door Ghiezzoe
Voor diegenen die begrijpen...

Kijk naar wat de doelstellingen en het streven van de Profeten (vzmhen) was..
Geloof in en vertrouwen op Allah swt zijn de belangrijkste zaken en hebben de eerste prioriteit.. Als die basis goed is zal de volgende stap (insjaAllah) vanzelf komen en er een eerlijke "democratische" (meerderheid is het ermee eens) INRICHTING van de aardse zaken en dingen van alledag plaats vinden.

Laa hawla wa laa Qowatta illa billah..

Salamoen alaikoem

Huh.........je vergeet hier dus even mee dat er in de Qor'an duidelijk wordt gewezen op de eigen verantwoordelijkheid van mensen. :duivels:

Democratie komt niet vanzelf, een eerlijke staatsinrichting ook niet.

Als alles vanzelf komt doordat mensen in Allah (swt) geloven, waarom staan er dan regels in de Qor'an, over hoe je met jezelf, God, je medemens en je omgeving om moet gaan?

Met een dergelijke fatalistische redenering is nog nooit een mens verder gekomen en de profeten ook niet, trouwens.



Groetjes,

Rabiah.

Rabi'ah.
10-08-04, 18:41
Geplaatst door Maarten
Dan moet je ook niet tekeer gaan tegen reacties op moslims, die WEL met die staat bezig zijn!!

In feite heb je helemaal gelijk. Maar dan moet je beter gaan nadenken, waarom je dan tegen míj bezig gaat zitten zijn, en niet tegen Bilal of Nabil! Klaarblijkelijk zit je ook nog verstrikt in die wij-zij toestanden, en kijk je dus niet naar de inhoud. Dat is en houding bij moslims die vooral gericht is op polarisatie, en waar alleen maar ellende van te verwachten is. Zie de fout die je hier zelf al maakt.

Geloof gaat inderdaad over de instelling van mensen t.o.v. het leven, en helemaal niet over een staat.
Toch zijn een hoop moslims bezig over die Islamitische staat. Dat komt, omdat de Profeet naast geestelijk leider ook wereldlijk heerser was.
Dat inspireert vooral polariserende moslims tot het idee, dat zoiets ook nú gerealiseerd moet worden.

Mijn stelling is, dat dit vooral opgeklopt gedoe is om mensen achter zich te krijgen, waarbij vooral verborgen wordt, dat er helemaal geen goede ideeen zijn om van en westerse democratie Islamitische staten te maken!

Ik vind het best sympatiek hoor, om na te denken over andere grondbeginelen van een staat. Het is zelfs bijna een westerse traditie om zoiets te doen. Maar dan moet er wel wat komen. Als er alleen maar geroep is, dan is er sprake van misleiding, of van mensen die zichzelf misleiden, door hardnekkig in een droombeeld te blijven hangen, zonder te kijken, wat daarvan nou realistisch is..

Juist die moslims, die zeggen dat die staat er moet komen, die zitten volgens hun éigen moraal in feite Allah's wetten te verkwanselen, omdat ze niets serieus dóen voor zo'n staat! Die zitten blijkbaar ook nog te vinden dat Allah de zaakjes moet regelen, als iedereen maar moslim geworden is! (daar hoor jij blijkbaar niet toe) Maar het is dus volstrekt hopeloos wat die mensen zitten te doen. In feite ondergraven ze ook nog wat er wél is!

Dit lijkt me allemaal erg on-Islamitisch. Islamitisch, dat is juist een bíjdragen aan structuren die orde scheppen! En zoals je elders kunt lezen is een groot deel van de organisatie van onze samenleving heel goed in overeenstemming met Islam.
En democratie vraagt ook voortdurend om meer betrokkenheid van mensen. Daar is namelijk voortdurend gebrek aan, en dat wordt als problem gezien!
Daarom zijn die moslims, die erg hard over Islam roepen, en graag sub-werelden scheppen, maar zich intussen zonder alternatief sterk afzetten tegen "de Democratie", in feite helemaal tegen Islam bezig.

Geloof me, het komt meer voor dan je denkt, dat Islam in feite eisen aan moslims stelt, waar de moslims die graag polariseren tegen het westen juist totaal geen zin in hebben. En die maken dan in feite een secte van hun richting.

Op zich mankeert er niets aan Islam, of aan moslims. Bezig zijn met religie is goed, afhankelijk van hoe je dat doet. Maar de jongens die er de uithangborden voor staan te maken, en hard staan te roepen, daar deugt nogal eens veel niet aan.

Helemaal mee eens. :duim:

Maarten
10-08-04, 18:49
Geplaatst door Rabi'ah.
idioten die hem menen te moeten aanvallen op iets wat hij niet heeft gedaan.

Punt is dus, dat het stafproces er niet toe dient, om aan te tonen dat iemand iets niet gedaan heeft. En als hij eerder al veroordeeld is, dan maakt dat het er niet beter op.

Verder heb je gelijk, en begrijpen die roepers een paar beginselen van hun eigen samenleving niet.
Als iemand gezeten heeft, dan ga je daar niet meer over lullen, want daar heeft ie net voor gezéten! Na strafuitzitting is iemand weer schoon. Dat is de hele bedoeling van een strafproces juist.
En als iemand vervolgd is voor een zaak, en vrijgsproken is, dan ga je daar óok niet meer over lullen, want daar diende die vervolging net voor.

En Nabil is voor buitenstanders enkel interessant vanwege wat hij als Leider doet, en niet vanwege wat hij verder doet. Als die persoonlijk over 'm gaan lullen, dan hebben ze blijkbaar niets anders om over te lullen, en is het inderdaad gezeik dus.

Ravian
10-08-04, 18:56
De rechtbank en het openbaar ministerie aan de Parnassusweg spannen een kort geding aan tegen een actievoerder die al maanden demonstreert voor het Amsterdamse justitiecomplex.
De 33-jarige M'Hamed Zaghboubi, die in 2002 in de race was voor het leiderschap van de Nederlandse AEL, protesteert elke dag tegen een beslissing van de rechter, die de man uit zijn huis liet zetten vanwege geluidsoverlast.
Volgens de rechtbank zijn de protesten intimiderend en veroorzaakt hij overlast. Om de schijn van partijdigheid te voorkomen buigt de rechtbank van Haarlem zich over de aanklacht.

Rabi'ah.
10-08-04, 19:04
Geplaatst door Ravian
De rechtbank en het openbaar ministerie aan de Parnassusweg spannen een kort geding aan tegen een actievoerder die al maanden demonstreert voor het Amsterdamse justitiecomplex.
De 33-jarige M'Hamed Zaghboubi, die in 2002 in de race was voor het leiderschap van de Nederlandse AEL, protesteert elke dag tegen een beslissing van de rechter, die de man uit zijn huis liet zetten vanwege geluidsoverlast.
Volgens de rechtbank zijn de protesten intimiderend en veroorzaakt hij overlast. Om de schijn van partijdigheid te voorkomen buigt de rechtbank van Haarlem zich over de aanklacht.

Mehmet Zaghboubi is nooit in de race geweest voor het leiderschap van AEL-NL. :moe:

Da's een praatje wat hij zelf heeft verspreid.

Geen van de bestuursleden van de AEL had ooit van hem gehoord, totdat hij zonder ooit contact met de AEL gehad te hebben, begon te roepen dat hij in de race zat om voorzitter te worden van AEL-NL.

DAJJ zei dan ook meteen in het interview dat hij nog nooit van de man gehoord had.


Groetjes,

Rabiah.

Rabi'ah.
10-08-04, 19:07
Geplaatst door Maarten
Punt is dus, dat het stafproces er niet toe dient, om aan te tonen dat iemand iets niet gedaan heeft. En als hij eerder al veroordeeld is, dan maakt dat het er niet beter op.

Ja, maar dat is geen reden om iemand steeds te achtervolgen met zaken uit het verleden.

En in ieder geval is hij vrijgesproken, dus die laptopzaak lijkt me volkomen irrelevant, zoals ik al meerdere keren heb geschreven.


Geplaatst door Maarten

Verder heb je gelijk, en begrijpen die roepers een paar beginselen van hun eigen samenleving niet.
Als iemand gezeten heeft, dan ga je daar niet meer over lullen, want daar heeft ie net voor gezéten! Na strafuitzitting is iemand weer schoon. Dat is de hele bedoeling van een strafproces juist.
En als iemand vervolgd is voor een zaak, en vrijgsproken is, dan ga je daar óok niet meer over lullen, want daar diende die vervolging net voor.

En Nabil is voor buitenstanders enkel interessant vanwege wat hij als Leider doet, en niet vanwege wat hij verder doet. Als die persoonlijk over 'm gaan lullen, dan hebben ze blijkbaar niets anders om over te lullen, en is het inderdaad gezeik dus.

Inderdaad, mee eens.


Groetjes,

Rabiah.

Rabi'ah.
10-08-04, 19:22
Geplaatst door Duncan
Omdat hij toch steeds weer met louche zaakjes geassocieerd zal worden, zou hij het beste doen om van het toneel te verdwijnen. Hij zou er zijn partij een dienst mee bewijzen.

Volgens mij draai je het probleem om.

Dat hij wordt geassocieerd met iets wat hij niet heeft gedaan, is niet zijn probleem, maar het probleem van de mensen die hem daarmee associëren.

Daar moet wat aan veranderd worden, niet aan zijn functie als voorzitter van AEL-NL.


Groetjes,

Rabiah.

BiL@L
10-08-04, 20:41
Geplaatst door Ghiezzoe
Voor diegenen die begrijpen...

Kijk naar wat de doelstellingen en het streven van de Profeten (vzmhen) was..
Geloof in en vertrouwen op Allah swt zijn de belangrijkste zaken en hebben de eerste prioriteit.. Als die basis goed is zal de volgende stap (insjaAllah) vanzelf komen en er een eerlijke "democratische" (meerderheid is het ermee eens) INRICHTING van de aardse zaken en dingen van alledag plaats vinden.

Laa hawla wa laa Qowatta illa billah..

Salamoen alaikoem

Alaykom sallaam wa rahmatoe llaah,

Baraka llaahoe fiek, tabarak Allaah!

Dat is het fundament. En zeker geen understatement. En met het gemis eraan, kan de Islaam niet bestaan. Dit is voor diegenen die verstaan! Diegene die de Qor-aan verdraait, die treft werkelijk de volledige blaam. Maar weet wel dat de manier waarop Westerse verkiezingen gedaan worden, niets van doen hebben met de Islaam. Kijk bijvoorbeeld naar Amerika, en Arnold Schwazenegger met zijn nieuwe baan. Dankzij zijn tv carriere en de nodige zakcentjes zit ie zonder enige ervaring aan de top, die haan. En het enige waarmee hij bekendheid heeft verworven, zijn valse verfilmingen van de werkelijkheid gepaart met heel veel slaan. Een aap is zelfs nog meer van nut, bij het verorberen van een banaan. Wij kennen gelukkig zoiets niet in onze prachtige Islaam. Iemand die om leiderschap roept sturen we meteen uit de laan. Wij kiezen de personen die het langste en het beste op de weg van Allaah blijven staan. Zij die bekend zijn om hun kwaliteiten en kennis van de Soennah en de Qor-aan.

Maar helaas bevind de Oemma zich al enige tijd in groot verval. De meesten laten de Qor-aan en Soennah links liggen, en maken het zwart met hun gal. Ze zijn de betekenis van de shahada vergeten. En hechten geen waarde meer aan de manier van de profeten. Ze laten zich meedrijven, met de stroom, als een kwal. Als een speler die zich geen raad weet bij het toegespeelt krijgen van de bal. Dit is werkelijk een eindeloze donkere hal. Waarbij ze ook nog eens verlichting zoeken in zaken die haram zijn in plaats van halal.

Het volgen van de profeten, zoals de sahaba dat deden. Evenals hun kinderen en hun kleinkinderen. In zowel hun doen als hun laten, en in al hun manieren. Dat is precies hetgeen, waarmee een Moslim(a) zijn/haar leven behoort te sieren. Het staat allemaal in de Qor-aan en de hadieth boeken vermeld. Is er dan iemand die hier zijn aandacht aan stelt? Of is er niks anders meer, dan werken en geld? Helaas bevinden de meesten zich in deze donkere dal, en is diepe kennis van de Qor-aan en Soennah meestal niet meer het geval...

Afrux
10-08-04, 21:04
Geplaatst door Max Stirner
Nu we toch aan het bashen zijn:

Naima, was dat niet dat lieve meisje dat vorig jaar in het AD verklaarde dat de aanslagen in Istanbul (met een stuk of 60 onschuldige slachtoffers) rechtvaardig waren....vanwege het recht op zelfverdediging door de islam of zoiets (gaap) ??


we zeggen in het berbers dansen voor een bline en zingen voor een dove.

Beste rabiahaa, voor d eduidelijkheid jouw islam en die van nabil is niet mijn islam. Die van Jahjah helemaal niet, sterker nog de sunnieten beschouwen de shiaâ als kuffar. Zover wil ik zelf niet gaan, maar er zit wat in. En andersom natuurlijk.

Er zijn lopen ook mordenaars rond die vrijgesproken zijn voor moord wegens gebrek aan bewijs. Maar dat neemt hun schuld niet af. Wat betreft de handel van Nabil in gestolen goederen, ik weet wel beter. Ik ken iemand die me verzekerde dat hij daadwerkelijk gestolen laptops verkocht.

Ik heb het recht om mijn mening te verkondigen, dat een islamitische partij geledi moet worden door capabele mensne die de islam respecteren en aan d ebasis eisen ervan voldoen.

geen van d edrie personen voldoet aan een van de basis eisen van d eislam. Namelijk het bidden. Een islamitische partij of liever gezegd een nationalistische arabische partij (met andere verpakking en een 180 graden gedraaide ideologie, omdat de eerste onzin "ael" is mislukt) is niet aan mij besteedt, als de mensne zelf al niets aan islam doen. Het is zelfs een belediging voor islam.

Rabihaa droiom maar lekker verder.

Rabi'ah.
10-08-04, 21:38
Geplaatst door Afrux
we zeggen in het berbers dansen voor een bline en zingen voor een dove.

Beste rabiahaa, voor d eduidelijkheid jouw islam en die van nabil is niet mijn islam. Die van Jahjah helemaal niet, sterker nog de sunnieten beschouwen de shiaâ als kuffar. Zover wil ik zelf niet gaan, maar er zit wat in. En andersom natuurlijk.

Er zijn lopen ook mordenaars rond die vrijgesproken zijn voor moord wegens gebrek aan bewijs. Maar dat neemt hun schuld niet af. Wat betreft de handel van Nabil in gestolen goederen, ik weet wel beter. Ik ken iemand die me verzekerde dat hij daadwerkelijk gestolen laptops verkocht.

Ik heb het recht om mijn mening te verkondigen, dat een islamitische partij geledi moet worden door capabele mensne die de islam respecteren en aan d ebasis eisen ervan voldoen.

geen van d edrie personen voldoet aan een van de basis eisen van d eislam. Namelijk het bidden. Een islamitische partij of liever gezegd een nationalistische arabische partij (met andere verpakking en een 180 graden gedraaide ideologie, omdat de eerste onzin "ael" is mislukt) is niet aan mij besteedt, als de mensne zelf al niets aan islam doen. Het is zelfs een belediging voor islam.

Rabihaa droiom maar lekker verder.

Ik denk dat ik jou maar eens een tijdje ga negeren, want nu is het wel duidelijk geworden dat er met jou niet valt te praten.


Wa salam Azul! :zwaai:

Maarten
10-08-04, 22:42
Geplaatst door Afrux
een nationalistische arabische partij (met andere verpakking en een 180 graden gedraaide ideologie, omdat de eerste onzin "ael" is mislukt)

Ik heb helemaal niets tegen experimenten.
Waarom moet alles al kant en klaar zijn? Mensen voelen zich gedreven vor dingen, en proberen dat vorm te geven. Versie 2 is altijd beter dan versie 1. En zelfs de oude AEL had al een hoop dingen, waar de politiek en de media niet van terug hadden.
Dingen moeten gewoon rijpen, en daar moeten ze de kans voor krijgen.
In feite gaat het om ideologische ontwikkeling. We merken wel of daar zinnige dingen uitkomen. Die jongens zorgen in elk geval voor een begin, en voor een platform waarop dingen besproken worden.
Ben je wel tevreden over de huidige politieke structuren? Ik niet. Iets nieuws mag best groeien.

Nabil en slecht moslim? Ik heb heb hem een jaartje bezig gezien op het Islam-forum hier, en hij was bijna de enige moslim, die voortdurend zinnige taal over de godsdienst uit sloeg. Hij had in elk geval een antal dingen grondig bestudeerd, en liet zien daar op een degelijke manier mee te kunnen redeneren.

De rest van die lui daar, dat was een puinbak. Die begrepen niets, konden niets, en maakten aan een stuk door veel duidelijk aantoonbare fouten. En Nabil toonde feilloos aan hoe. Voor mij was dat heel hoopgevend, want hij was de eerste moslim, die ik echt krachtig en overtuigend zag redeneren met Koranregels. Gewoon over wat er eigenlijk stond, en wat er bedoeld was.
Ik heb liever en moslim die laat zien wat hij begrijpt van de godsdienst, dan eentje, die nooit wat anders doet dan zeggen hoe belangrijk de regels zijn, en waar je nooit een intelligente gedachte uit ziet komen.

Maarten
10-08-04, 23:32
Geplaatst door BiL@L Diegene die de Qor-aan verdraait, die treft werkelijk de volledige blaam.


Kijk dan maar uit Bilal, want als je zegt, dat de Koran een modern statsysteem kan vervangen, dan is dat een ernstige verdraaing van de Koran.


Maar weet wel dat de manier waarop Westerse verkiezingen gedaan worden, niets van doen hebben met de Islaam. Kijk bijvoorbeeld naar Amerika, en Arnold Schwazenegger met zijn nieuwe baan. Dankzij zijn tv carriere en de nodige zakcentjes zit ie zonder enige ervaring aan de top, die haan.

Dat is zeker zo ! E het is nog veel erger. Bsh is aantoonbaar door corruptie aan de macht gekomen, en heel Amerika heeft dat kunnen zien! En ou zijn de verkiezingen weer een circus met nog veel meer misleiding. Qua democratie lijkt het daar wel een derde-wereldland. Dit is absolute barbarij.

Maar Democratie is veel meer dan alleen verkiezingen, of de wetgeving die er door gemaakt wordt. Jaarlijks zijn er tienduizenden beslissingen door tienduizenden mensen. Dat is een enorm systeem, dat minstens een minimale kwaliteit waarborgt.
Veel deskundigen klagen hoe slecht de democratische systemen werken, maar toch zijn ze het over een ding eens. Er is geen beter systeem. Alle andre zijn alleen maar slechter.


Wij kennen gelukkig zoiets niet in onze prachtige Islaam.

Je gaat toch niet vertellen, dat in Islam de verstandigste mensen op de beste plaatsen zitten he ? Of qua geestelijk aanzien misschien wel, maar dat is hier ook zo. Naar de beste professoren wordt het hardste geluisterd. De beste wetenschappers, die worden gelezen. De beste journalisten hebben vaak de beste banen. Beroede geestelijken, daar kan zelfs het Vaikaan niet omheen. Op veel terreinen domineer de kwaliteit.

Maa qua bestuur ? Zwijg maar over de corruptie in alle Arabische landen, en over de politici. Khomeini heeft zijn land niet beter gemaakt. En die bekende Korangeleerde uit Saoudi Arabie beweerde nog dat de aarde plat was. En veel verstandige mensen krijgen onder Islam geen schijn van kans, door de geestelijke leiding die dat niet ziet zitten. Velen moeten zelfs vluchten.


Wij kiezen de personen die het langste en het beste op de weg van Allaah blijven staan. Zij die bekend zijn om hun kwaliteiten en kennis van de Soennah en de Qor-aan.

En waarom zou een knap geestelijke meteen ook een goede leider zijn ? Als je hebt geleerd hoe het leven van mensen in elkaar zit, betekent dat dan meteen, dat je een goed manager bent van een organisatie, een stad of een land ? Nee hoor. Dat was in de tijd van de Kaliphaten misschien zo, maar tegenwoordig al lang niet meer.
Om een land te leiden, daar moet je wel voor deugen, maar je moet het vooral kunnen.
En nogmaals : enkel een goed systeem zorgt er voor dat er bij de beslissingen gen grote blunders gemaakt worden. De geschiedenis laat zien, dat de mensen met de beste bedoelingen de grootste puinhoop maakten.


Maar helaas bevind de Oemma zich al enige tijd in groot verval.

Goede en slechte mensen blijken in alle kampen te zitten.
Verbaas je niet als zwaar religieuze mensen soms in feite hele slechte dingen doen, zonder dat zij dat zelf in de gaten hebben. Afvalligen kunnen grote moed hebben, en hele goede dingen doen. Het hangt allemaal af van de individuele mensen, niet van de club waar ze bij zitten. Er zijn geweldige moslims, en afschuwelijke christenen, en andersom. En er zijn fantastische atheisten, die tenminste niet de arrogantie hebben al teveel van God te weten..

BiL@L
11-08-04, 00:02
Geplaatst door Maarten
Maar Democratie is veel meer dan alleen verkiezingen, of de wetgeving die er door gemaakt wordt. Jaarlijks zijn er tienduizenden beslissingen door tienduizenden mensen. Dat is een enorm systeem, dat minstens een minimale kwaliteit waarborgt.

Wat is democratie eigenlijk? Als we kijken in een woordenboek, dan lezen we het volgende:

• Staat waarin het volk regeert (dit is directe democratie).
• Staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers uit eigen gelederen (dit is indirecte democratie).

Als we er een encyclopedie op naslaan, dan lezen we:

• Democratie: bestuursvorm, gebaseerd op zelfbestuur door de individuele burgers.

• Directe democratie: bestuur op democratische grondslag, direct door de leden van een gemeenschap.

• Indirecte democratie: (representatieve democratie) bestuur van een gemeenschap door vertegenwoordigers van de burgers. Deze vertegenwoordigers kunnen ter verantwoording worden geroepen en worden vervangen indien de kiezers niet tevreden zijn.

De hedendaagse democratie is dus eigenlijk een indirecte democratie, en wel heel erg indirect. Maar er is een term die de hedendaagse situatie nog beter beschrijft: oligarchie.

• oligarchie: regering van slechts weinig personen die behoren tot de bevoorrechte klasse.

• Regering door weinigen; politieke structuur waarin de macht in handen is van een kleine, gesloten groep. In de Griekse Oudheid zag men het als een gedegenereerde vorm van aristocratie of democratie. In dit systeem overheerst onvermijdelijk een kleine actieve minderheid en zijn democratische constructies niet in staat deze machtsconcentratie teniet te doen.

We leven dus feitelijk in een oligarchie en niet in een democratie. We zitten vier jaar vast aan een regering en tijdens deze periode is de invloed van het volk klein. Ook als de regering geen goed werk doet, worden zij pas na die vier jaar er pas echt op afgerekend, doordat men niet herkozen wordt. En dan laten we alle mogelijke misleidingen even buiten beschouwing.

Maar los hiervan. Een moslim(a) behoort 'democratie', of welke andere bestuursvorm dan ook, die strijdig is met de Qor-aan en de Soennah, niet te propageren.

Nefje
11-08-04, 07:43
Geplaatst door Rabi'ah.
Volgens mij draai je het probleem om.

Dat hij wordt geassocieerd met iets wat hij niet heeft gedaan, is niet zijn probleem, maar het probleem van de mensen die hem daarmee associëren.

Daar moet wat aan veranderd worden, niet aan zijn functie als voorzitter van AEL-NL.


Groetjes,

Rabiah.
Het is enkel de schuld van Nabil zelf dat hij zich in het verleden crimineel gedragen heeft. Voor de laptopzaak en overval waar hij voor is vrijgesproken is zijn broertje wel veroordeeld, weinig mensen zullen dan zo goedgelovig zijn als jij dat Nabil er niets vanaf wist.

De mensen die hem dus wantrouwen hebben groot gelijk, iemand die zelf veroordeeld is en uit een familie komt waarvan meer leden zich niet weten te gedragen is het gewoon niet waard om leider van een partij te zijn. Maar we kunnen rustig afwachten, Nabil heeft de AEL al naar de rand van de afgrond geholpen en met die MDP zal het niet anders verlopen. :D

Ghiezzoe
11-08-04, 08:37
Ik ben het met alles helemaal eens behalve:

Dan moet je ook niet tekeer gaan tegen reacties op moslims, die WEL met die staat bezig zijn!!

In feite heb je helemaal gelijk. Maar dan moet je beter gaan nadenken, waarom je dan tegen míj bezig gaat zitten zijn, en niet tegen Bilal of Nabil! Klaarblijkelijk zit je ook nog verstrikt in die wij-zij toestanden, en kijk je dus niet naar de inhoud. Dat is en houding bij moslims die vooral gericht is op polarisatie, en waar alleen maar ellende van te verwachten is. Zie de fout die je hier zelf al maakt.


Ik ga tekeer tegen moslims die met verkeerde motivaties met de vorming van een Staat bezig zijn. Nogmaals verbeter de werled begin bij jezelf ... en je omgeving...
Ik denk dat je me verkeerd heb begrepen dat ik alleen tegen jouw en niet tegen Bilal of Nabil ben. Ik ben tegen een ieder die onder het mom van de Islam de macht probeert te grijpen, danwel een staat probeert te vormen met ideeen, straffen en regels die niet uit Koran of sunnah komen. Verder Bilal heb ik al langer zien prikken en ik kan nou niet bepaald zeggen dat zijn iedeen en opvattingen haaks op de mijne staan. Nabil kan ik niets over zeggen (heb ik niet bewust op gelet) en als ik de rest van jouw verhaal lees kan ik het er niet oneens mee zijn.
Concluderend zal in mijn ogen zal iets wat op rotte fundamenten rust nooit een goed resultaat opleveren en doe ik dus ook niet mee aanzo'n systeem (om een voorbeeld te noemen: prostitutie, een zo geaccepteerd fenomeen in deze samenleving dat ze WERkvergunningen krijgen ed..., overspel wordt nergens bestraft in deze samenleving... ook niet als een vrouw besmet raakt door een overspelige partner enz enz enz). Uiteraard kijk ik kritisch naar hoe ik me gedraag in deze samenleving een probeer ik in mijn omgeving een bijdrage te leveren...


Dit is denk ik ook een antwoord op Rabi'ah.

Salaam



Geplaatst door Maarten
Dan moet je ook niet tekeer gaan tegen reacties op moslims, die WEL met die staat bezig zijn!!

In feite heb je helemaal gelijk. Maar dan moet je beter gaan nadenken, waarom je dan tegen míj bezig gaat zitten zijn, en niet tegen Bilal of Nabil! Klaarblijkelijk zit je ook nog verstrikt in die wij-zij toestanden, en kijk je dus niet naar de inhoud. Dat is en houding bij moslims die vooral gericht is op polarisatie, en waar alleen maar ellende van te verwachten is. Zie de fout die je hier zelf al maakt.

Geloof gaat inderdaad over de instelling van mensen t.o.v. het leven, en helemaal niet over een staat.
Toch zijn een hoop moslims bezig over die Islamitische staat. Dat komt, omdat de Profeet naast geestelijk leider ook wereldlijk heerser was.
Dat inspireert vooral polariserende moslims tot het idee, dat zoiets ook nú gerealiseerd moet worden.

Mijn stelling is, dat dit vooral opgeklopt gedoe is om mensen achter zich te krijgen, waarbij vooral verborgen wordt, dat er helemaal geen goede ideeen zijn om van en westerse democratie Islamitische staten te maken!

Ik vind het best sympatiek hoor, om na te denken over andere grondbeginelen van een staat. Het is zelfs bijna een westerse traditie om zoiets te doen. Maar dan moet er wel wat komen. Als er alleen maar geroep is, dan is er sprake van misleiding, of van mensen die zichzelf misleiden, door hardnekkig in een droombeeld te blijven hangen, zonder te kijken, wat daarvan nou realistisch is..

Juist die moslims, die zeggen dat die staat er moet komen, die zitten volgens hun éigen moraal in feite Allah's wetten te verkwanselen, omdat ze niets serieus dóen voor zo'n staat! Die zitten blijkbaar ook nog te vinden dat Allah de zaakjes moet regelen, als iedereen maar moslim geworden is! (daar hoor jij blijkbaar niet toe) Maar het is dus volstrekt hopeloos wat die mensen zitten te doen. In feite ondergraven ze ook nog wat er wél is!

Dit lijkt me allemaal erg on-Islamitisch. Islamitisch, dat is juist een bíjdragen aan structuren die orde scheppen! En zoals je elders kunt lezen is een groot deel van de organisatie van onze samenleving heel goed in overeenstemming met Islam.
En democratie vraagt ook voortdurend om meer betrokkenheid van mensen. Daar is namelijk voortdurend gebrek aan, en dat wordt als problem gezien!
Daarom zijn die moslims, die erg hard over Islam roepen, en graag sub-werelden scheppen, maar zich intussen zonder alternatief sterk afzetten tegen "de Democratie", in feite helemaal tegen Islam bezig.

Geloof me, het komt meer voor dan je denkt, dat Islam in feite eisen aan moslims stelt, waar de moslims die graag polariseren tegen het westen juist totaal geen zin in hebben. En die maken dan in feite een secte van hun richting.

Op zich mankeert er niets aan Islam, of aan moslims. Bezig zijn met religie is goed, afhankelijk van hoe je dat doet. Maar de jongens die er de uithangborden voor staan te maken, en hard staan te roepen, daar deugt nogal eens veel niet aan.

Ghiezzoe
11-08-04, 08:50
Even een reactie op het volgende:

Je gaat toch niet vertellen, dat in Islam de verstandigste mensen op de beste plaatsen zitten he ? Of qua geestelijk aanzien misschien wel, maar dat is hier ook zo. Naar de beste professoren wordt het hardste geluisterd. De beste wetenschappers, die worden gelezen. De beste journalisten hebben vaak de beste banen. Beroede geestelijken, daar kan zelfs het Vaikaan niet omheen. Op veel terreinen domineer de kwaliteit.

Niet dat het relevant is voor de kern van de discussie maar in dit land wordt zeker niet naar de beste professoren geluisterd, je moest eens weten... Je zult me moeten geloven als ik dit beweer, ik zit zelf in de medische sector en heb al meerdere maatregelen genomen zien worden door de overheid die in strijd zijn met wat je op basis van wetenschappelijk onderzoek zou moeten verwachten..

Maa qua bestuur ? Zwijg maar over de corruptie in alle Arabische landen, en over de politici. Khomeini heeft zijn land niet beter gemaakt. En die bekende Korangeleerde uit Saoudi Arabie beweerde nog dat de aarde plat was. En veel verstandige mensen krijgen onder Islam geen schijn van kans, door de geestelijke leiding die dat niet ziet zitten. Velen moeten zelfs vluchten.

En waarom zou een knap geestelijke meteen ook een goede leider zijn ? Als je hebt geleerd hoe het leven van mensen in elkaar zit, betekent dat dan meteen, dat je een goed manager bent van een organisatie, een stad of een land ? Nee hoor. Dat was in de tijd van de Kaliphaten misschien zo, maar tegenwoordig al lang niet meer.
Om een land te leiden, daar moet je wel voor deugen, maar je moet het vooral kunnen.
En nogmaals : enkel een goed systeem zorgt er voor dat er bij de beslissingen gen grote blunders gemaakt worden. De geschiedenis laat zien, dat de mensen met de beste bedoelingen de grootste puinhoop maakten.

Wijzen op het feit dat het niet goed gaat in de bepaalde Islamitische landen (waar ze zich duidelijk niet aan Koran enSunnah houden)... Ik denk niet dat iemand daar wijzer van wordt. en het is zeker geen argument tegen mijn visie op Islam en Inrichting van een islamitische/gelovige samenleving.
En ten tweede een door de moslims gekozen (op basis van zijn gedrag gedurende een langere periode) geestelijke leider, die aan zijn gedrag te zien werkleijk voor Allah swt werkt en zich houdt aan Koran en Hadieth zal een uitstekende leider zijn voor de samenleving... Hij heeft dan voldoende in huis om de staat verder in te richten en dat zal hij uiteraard niet in zijn eentje doen.. Hij zal er altijd op toezien dat elke nieuwe regel (op detail niveau) niet in strijd is met Koran en Hadieth. Er zullen dan zeker geen grote blunders worden gemaakt Insjaallah...





Geplaatst door Maarten
Kijk dan maar uit Bilal, want als je zegt, dat de Koran een modern statsysteem kan vervangen, dan is dat een ernstige verdraaing van de Koran.



Dat is zeker zo ! E het is nog veel erger. Bsh is aantoonbaar door corruptie aan de macht gekomen, en heel Amerika heeft dat kunnen zien! En ou zijn de verkiezingen weer een circus met nog veel meer misleiding. Qua democratie lijkt het daar wel een derde-wereldland. Dit is absolute barbarij.

Maar Democratie is veel meer dan alleen verkiezingen, of de wetgeving die er door gemaakt wordt. Jaarlijks zijn er tienduizenden beslissingen door tienduizenden mensen. Dat is een enorm systeem, dat minstens een minimale kwaliteit waarborgt.
Veel deskundigen klagen hoe slecht de democratische systemen werken, maar toch zijn ze het over een ding eens. Er is geen beter systeem. Alle andre zijn alleen maar slechter.



Je gaat toch niet vertellen, dat in Islam de verstandigste mensen op de beste plaatsen zitten he ? Of qua geestelijk aanzien misschien wel, maar dat is hier ook zo. Naar de beste professoren wordt het hardste geluisterd. De beste wetenschappers, die worden gelezen. De beste journalisten hebben vaak de beste banen. Beroede geestelijken, daar kan zelfs het Vaikaan niet omheen. Op veel terreinen domineer de kwaliteit.

Maa qua bestuur ? Zwijg maar over de corruptie in alle Arabische landen, en over de politici. Khomeini heeft zijn land niet beter gemaakt. En die bekende Korangeleerde uit Saoudi Arabie beweerde nog dat de aarde plat was. En veel verstandige mensen krijgen onder Islam geen schijn van kans, door de geestelijke leiding die dat niet ziet zitten. Velen moeten zelfs vluchten.



En waarom zou een knap geestelijke meteen ook een goede leider zijn ? Als je hebt geleerd hoe het leven van mensen in elkaar zit, betekent dat dan meteen, dat je een goed manager bent van een organisatie, een stad of een land ? Nee hoor. Dat was in de tijd van de Kaliphaten misschien zo, maar tegenwoordig al lang niet meer.
Om een land te leiden, daar moet je wel voor deugen, maar je moet het vooral kunnen.
En nogmaals : enkel een goed systeem zorgt er voor dat er bij de beslissingen gen grote blunders gemaakt worden. De geschiedenis laat zien, dat de mensen met de beste bedoelingen de grootste puinhoop maakten.



Goede en slechte mensen blijken in alle kampen te zitten.
Verbaas je niet als zwaar religieuze mensen soms in feite hele slechte dingen doen, zonder dat zij dat zelf in de gaten hebben. Afvalligen kunnen grote moed hebben, en hele goede dingen doen. Het hangt allemaal af van de individuele mensen, niet van de club waar ze bij zitten. Er zijn geweldige moslims, en afschuwelijke christenen, en andersom. En er zijn fantastische atheisten, die tenminste niet de arrogantie hebben al teveel van God te weten..

Rabi'ah.
11-08-04, 09:05
Geplaatst door Maarten
Ik heb helemaal niets tegen experimenten.
Waarom moet alles al kant en klaar zijn? Mensen voelen zich gedreven vor dingen, en proberen dat vorm te geven. Versie 2 is altijd beter dan versie 1. En zelfs de oude AEL had al een hoop dingen, waar de politiek en de media niet van terug hadden.
Dingen moeten gewoon rijpen, en daar moeten ze de kans voor krijgen.
In feite gaat het om ideologische ontwikkeling. We merken wel of daar zinnige dingen uitkomen. Die jongens zorgen in elk geval voor een begin, en voor een platform waarop dingen besproken worden.
Ben je wel tevreden over de huidige politieke structuren? Ik niet. Iets nieuws mag best groeien.

Nabil en slecht moslim? Ik heb heb hem een jaartje bezig gezien op het Islam-forum hier, en hij was bijna de enige moslim, die voortdurend zinnige taal over de godsdienst uit sloeg. Hij had in elk geval een antal dingen grondig bestudeerd, en liet zien daar op een degelijke manier mee te kunnen redeneren.

De rest van die lui daar, dat was een puinbak. Die begrepen niets, konden niets, en maakten aan een stuk door veel duidelijk aantoonbare fouten. En Nabil toonde feilloos aan hoe. Voor mij was dat heel hoopgevend, want hij was de eerste moslim, die ik echt krachtig en overtuigend zag redeneren met Koranregels. Gewoon over wat er eigenlijk stond, en wat er bedoeld was.
Ik heb liever en moslim die laat zien wat hij begrijpt van de godsdienst, dan eentje, die nooit wat anders doet dan zeggen hoe belangrijk de regels zijn, en waar je nooit een intelligente gedachte uit ziet komen.

Ik ben het alweer helemaal met je eens....... Respect! ::wink: :duim:

Nefje
11-08-04, 09:13
Geplaatst door Maarten
Nabil en slecht moslim? Ik heb heb hem een jaartje bezig gezien op het Islam-forum hier, en hij was bijna de enige moslim, die voortdurend zinnige taal over de godsdienst uit sloeg. Hij had in elk geval een antal dingen grondig bestudeerd, en liet zien daar op een degelijke manier mee te kunnen redeneren.
Zelf ontkent hij anders dat hij Nabil Marmouch is, maar dat liegen hoort zeker ook bij een goede moslim volgens jouw definitie?

Rabi'ah.
11-08-04, 11:56
Och en nu is Nefje ineens de islamspecialist. :rolleyes:

Het moet echt niet gekker worden. :hihi:

Nefje
11-08-04, 12:20
Geplaatst door Rabi'ah.
Och en nu is Nefje ineens de islamspecialist. :rolleyes:

Het moet echt niet gekker worden. :hihi:
Als het over Nabil's criminele gedrag gaat ben je er altijd als de kippen bij om te zeggen dat het niet om personen maar inhoud gaat. Maar het is maar net hoe het je uitkomt hè. :D :D :D

Rabi'ah.
11-08-04, 12:24
Ach Nefje, deed het erg veel pijn toen Nabil je fanmail ongeopend terugstuurde? :)

Nefje
11-08-04, 12:31
Geplaatst door Rabi'ah.
Ach Nefje, deed het erg veel pijn toen Nabil je fanmail ongeopend terugstuurde? :)
Wie zou deze griezel nou fanmail willen sturen? :confused: :confused:

http://images.fok.nl/upload/marmouch-ael.jpg

Rabi'ah.
11-08-04, 12:36
Jij, gezien je ongezonde preoccupatie met de AEL en haar voormannen. :duivels:

Maar helaas voor jou lieve schat, is hij getrouwd. :hihi:


Andere keer beter, zoek maar een ander slachtoffer. :duim:

Misschien dat je nog een illy-mokro vindt die wanhopig genoeg is om opgescheept te willen zitten met een kreng als jij. :)

Nefje
11-08-04, 12:37
Geplaatst door Rabi'ah.
Jij, gezien je preoccupatie met de AEL en haar voormannen. :duivels:

Maar helaas voor jou lieve schat, is hij getrouwd. :hihi: :lekpuh:
Met een Nederlandse nog wel hè. :D

Zeker nog niet eens een moslima ook? :stout:

Rabi'ah.
11-08-04, 12:48
Geplaatst door Nefje

Met een Nederlandse nog wel hè. :D

Zeker nog niet eens een moslima ook? :stout:

Interview met Nabil Marmouch (http://geestelijke-gezondheidszorg.pagina.be/)


:strik:

Julien
11-08-04, 14:00
gelukkig maar is er geen Sharia in Nederland, anders maakte Nabil kans zijn hand kwijt te zijn :D

Rabi'ah.
11-08-04, 14:06
Geplaatst door Julien
gelukkig maar is er geen Sharia in Nederland, anders maakte Nabil kans zijn hand kwijt te zijn :D

:rolleyes:

Die grap begint nu echt outdated te worden. :rolleyes:

Je wil niet weten hoe vaak ik die hier en op andere fora heb gelezen en ik moet je zeggen dat het knap vervelend begint te worden. :moe:

(Uiteraard niet als aanval op jou persoonlijk bedoeld. :wink: :kusgrijs: )

Theodoru$
11-08-04, 14:12
Pssst Nabil, heb je nog wat laptops? :melig2:

Afrux
11-08-04, 18:59
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik denk dat ik jou maar eens een tijdje ga negeren, want nu is het wel duidelijk geworden dat er met jou niet valt te praten.


Wa salam Azul! :zwaai:

Doe dat aub.

Even terug op mijn eerder reactie:



Beste rabiahaa, voor de duidelijkheid jouw islam en die van nabil is niet mijn islam. Het is gewoon de waarheid, gezien je reactie en hoe nabil over islam praat. Ik herken me totaal niet in die interpertatie van jullie.


Die van Jahjah helemaal niet, sterker nog de sunnieten beschouwen de shiaâ als kuffar. Zover wil ik zelf niet gaan, maar er zit wat in. En andersom natuurlijk.
Praat even met een gemiddelde sunnah over de interpertatie van de shiaâ. Het is een feit. Al qaida beschouwt ze zelf als de vierde vijand naast amerika, israel en het westen.



Er zijn lopen ook mordenaars rond die vrijgesproken zijn voor moord wegens gebrek aan bewijs. Maar dat neemt hun schuld niet af.
Het is toch zo. Net zo dat er velen soms lange periodes onschuldig zitten en daarna alsnog vrij koem (als ze geluk hebben).



Ik heb het recht om mijn mening te verkondigen, dat een islamitische partij geledi moet worden door capabele mensne die de islam respecteren en aan de basis eisen ervan voldoen.

Alleen achterlijke idioten zullen het hiermee niet eens zijn.

Geen van de drie personen voldoet aan een van de basis eisen van de islam. Namelijk het bidden. Een islamitische partij of liever gezegd een nationalistische arabische partij (met andere verpakking en een 180 graden gedraaide ideologie, omdat de eerste onzin "ael" is mislukt) is niet aan mij besteedt, als de mensne zelf al niets aan islam doen. Het is zelfs een belediging voor islam.

De waarheid is soms hard.


Droom maar lekker verder....

Maarten
11-08-04, 20:13
Geplaatst door Ghiezzoe Niet dat het relevant is voor de kern van de discussie maar in dit land wordt zeker niet naar de beste professoren geluisterd, je moest eens weten... Je zult me moeten geloven als ik dit beweer, ik zit zelf in de medische sector en heb al meerdere maatregelen genomen zien worden door de overheid die in strijd zijn met wat je op basis van wetenschappelijk onderzoek zou moeten verwachten..[/

Je begreep me niet goed, of ik zei het niet zo duidelijk: In dit land zijn er allerlei autoriteiten op allerlei gebied, die hun autoriteit wel degelijk krijgen door de kwaliteit die ze op hun eigen terrein produceren. Vergelijk de professoren die je noemt. Die krijgen erkenning op hun eigen terrein, en daar wordt door anderen in de branche heel goed naar geluisterd.
Een ander verhaal is dat er organisaties en overheidsinstellingen zijn, die de beslisingen over die branche nemen, en die dan niet luisteren naar die autoriteiten in die branche. Reden kan zijn dat ze andere prioriteiten stellen, of dat ze te eigenzinnig of dom zijn. Maar over de inhoud van het vak hebben de autoriteiten wel degelijk groot aanzien. Enkel bij de bestuursbeslissigen werkt het dan niet.

Maar mijn punt was dit: Een deskundige die een autoriteit is op het gebied van Islam, is dus een autoriteit op het gebied waar Islam over gaat, en dat is dus primair de Levensbeschouwing.
Weliswaar omvat dat vele regels en wetten, mar toch kan zo iemand op het gebied van staatsirichting een absolute nul zijn. Sterker nog, hij is dat waarschijnlijk, want staatsinrichting is een vakgebied op zich. Een Islamgeleede kan geen staat in elkaar draaien, maar kan wel een goed extern adviseur zijn voor lui die dat wél kunnen.
De mensen die een Islamitische staat zouden willen, zouden zich dan af moeten vragen wie de lui zijn die dat kunnen. En die lui zijn er gewoon niet.

Nou had de AEL al een Pakistaan uitgenodigd, die ergens in een stuk Pakistan de Sharia ingevoerd had. (die man werd belet om hier te spreken) Op zich interessant. Maar ik betwijfel of daar veel goede ideeen bij zitten, waar je een moderne staat mee kunt runnen. Een stuk Pakistan, dat zal nog wel lukken, zeker in die cultuur. Maar een moderne samenleving, dat is een heel ander verhaal. Toch is het jammer dat de man niet kon spreken. Je weet nooit.. Ik geloof niet dat die man erg gevaarlijk kon zijn, want hij had zichzelf wel moeten bewijzen. Als hij enkel geroepen had over de grootsheid van Islam, dan weet je dat hij over staatsinrichting iets te melden had. Hij moet wel met iets komen.


Wijzen op het feit dat het niet goed gaat in de bepaalde Islamitische landen (waar ze zich duidelijk niet aan Koran enSunnah houden)... Ik denk niet dat iemand daar wijzer van wordt. en het is zeker geen argument tegen mijn visie op Islam en Inrichting van een islamitische/gelovige samenleving.

Het heeft wel degelijk zin daar op te wijzen. Niet zozeer om daarmee aan te tonen dat het met Islam niet kan (want dat lukt inderdaad niet) maar wel om aan te tonen, dat zich nog nergens een goed Islamitisch systeem bewezen heeft te werken ! Dat is een belangrijke constatering. Dat zegt namelijk, dat mensen die en Islamitische staat willen, daar vooral een beeld van hebben hoe dat er uit ziet, maar verder geen enkele concrete ervaring.
Dat betekent dat het eigenlijk dromers zijn, tenzij ze inderdaad aantonen dat ze ideeen onwikkelen die goed genoeg zijn om er serieus naar te kijken. En die zijn er dus helemaal niet. Sterker nog, je ziet er nog geen begin mee gemaakt worden.

En dat is ernstig hoor. Dat betekent gewoon dat de Moslims die hard roepen dat de Democratie weg moet, en er een Islamitisch systeem moet komen, eigenljk nog niet eens de moeite waard zijn om er een minuut naar naar te luisteren. Wél is het interessant om te luisteren naar wat er leeft, en te denken over wat je daar me kunt, maar als serieus alternatief voor staatsinrichting ?? Echt, je kunt beter naar Sesamstraat kijken, en denken dat die moslis alleen maar bezig zijn met de sfeer in het eigen kamp te verhogen.


En ten tweede een door de moslims gekozen (op basis van zijn gedrag gedurende een langere periode) geestelijke leider, die aan zijn gedrag te zien werkleijk voor Allah swt werkt en zich houdt aan Koran en Hadieth zal een uitstekende leider zijn voor de samenleving... Hij heeft dan voldoende in huis om de staat verder in te richten en dat zal hij uiteraard niet in zijn eentje doen.. Hij zal er altijd op toezien dat elke nieuwe regel (op detail niveau) niet in strijd is met Koran en Hadieth. Er zullen dan zeker geen grote blunders worden gemaakt Insjaallah...

Nee, dat is dus niet zo, want die geestelijke heeft helemaal geen opleiding in staatsinrichting. Zo’n geestelijke is bijvoorbeeld ook geen goede dokter, ook al heet Islam het heilzamste van alles te zijn. Die man kan echt niets met een botbruik, een infectie, een vergiftiging of een oogafwijking. En op dezelfde manier kan hij niks met alles wat met de organisatie van een staat te maken heeft. Hij kan dat enkel in een tamelijk primitieve samenleving, die klein is, en niet afhankelijk van een buitenwereld. Zeg maar de omstandigheden van de Profeet destijds.
Maar het is inmiddels al 1000x zo complex geworden, en dan kóm je er niet meer met de Koran. Bij lange na niet zelfs.


Hij zal er altijd op toezien dat elke nieuwe regel (op detail niveau) niet in strijd is met Koran en Hadieth

Hier sla je de spijker op zijn kop. Dát kan hij namelijk wel. Maar kijk eens even goed? Wie maakt hier de structuur van de samenleving? Niet hij!! En ook niet met een paar maten. Zij participeren enkel in een systeem wat blijkbaar al bestaat! En wat is dat hier? Dat is het grote bolwerk van de westerse Democratie! Kortom, die moslims hebben voor de islamitische staat het westerse systeem heel hard nodig. Ze hébben anders namelijk niets om mee te regeren! Of wou je het inruilen voor iets uit Algerije of Pakistan? Daar wil je absoluut niet onder leven hoor! Kortom, het is falikante onzin om te roepen, dat het systeem hier vervangen moet worden door een Islamitisch systeem. Dat is dus geroep van mensen die totaal niets in handen hebben, en dus eigenlijk hun eigen mensen zitten te misleiden.


Ik denk dat je me verkeerd heb begrepen dat ik alleen tegen jouw en niet tegen Bilal of Nabil ben. Ik ben tegen een ieder die onder het mom van de Islam de macht probeert te grijpen, danwel een staat probeert te vormen met ideeen, straffen en regels die niet uit Koran of sunnah komen.

Hier begrijp ik je helemaal niet meer. Staat er niet het woordje Niet teveel ? Er zijn namelijk helemaal geen moslims, die onder het mom van Islam proberen de macht te grijpen met regels die niet uit de Koran/Hadith komen. Die moslims willen net een systeem op basis van die regels.


Verder Bilal heb ik al langer zien prikken en ik kan nou niet bepaald zeggen dat zijn iedeen en opvattingen haaks op de mijne staan.

Ik heb er wel sympatie voor, en daarom reageer ik er ook op. Waarom zou ik mensen tegenwerken, die ideologisch gedreven zijn ? De amenlevig is echt niet perfect, en het is heel begrijpelijk dat mensen dus zoeken naar iets op een andere basis. In Nederland deden veel mensen dat net zo goed hoor. Het is gewoon zoeken en kjken naar wat je vindt. Dat verzet van rechts Nederland hier tegen is echt flauwe kul.


Concluderend zal in mijn ogen zal iets wat op rotte fundamenten rust nooit een goed resultaat opleveren en doe ik dus ook niet mee aanzo'n systeem

Maar hier heb ik je ! Je hebt helemaal geen keuze ! Je wordt niet geboren in een ideale wereld, niemand niet. Je hebt maar éen keuze : proberen te doen wat je kunt binnen het systeem wat er is, of het helemal laten afweten bij je steun aan dat systeem. Maar dat is erger dan dat systeem. Dat betekent dat je ook niet bijdraagt aan de goede kanten ervan, terwijl je daar wel duidelijk van profiteert.
Dit is heel vaak een strijdpunt tussen jongeren en ouderen. Die jongeren die willen niet. Maar toch trekken ze ideologisch vaak aan het korste eind, omdat ze wel de voordelen van het systeem willen behouden.
Ik heb eigenlijk geleerd, dat het weinig zin heeft om je vast te bijten in revolutionaire ideeen, en dat je je beter kunt toeleggen op de veránderingsprocessen.

Maar je mag er een hele tijd over doen om er over na te denken. Zoiets duurt soms jaren. Vaak krijgen mensen pas animo voor een systeem als ze merken ze er zelf in verschil kunnen maken.
Voor mij was het bijvoorbeeld een stimulans - toen ik rechten studeerde – om te zien hoe vak je wel niet tegen de Overheid kon procederen, en de mooie goede gronden waarop je daarmee succes kon halen. Juist die rechtsbescherming tegen de overheid liet zien, dat je heel wat kon tegen willekeur bij de overheid. Maar zoiets is dus wel een westerse uitvinding he ? Dat is echt een element van democratische systemen. Zoiets vind je absoluut niet terug in de Koran. En ook niet in moslimlanden.

Weliswaar bestaan er ideeen over hoe goed een Leider moet luisteren, en verstandige beslissingen moet nemen, maar als je dat doet voor een heel land, dan komt het neer op een systeem, waarbij alles achter gesloten deuren gesjoemeld wordt. Als je dan niet een arsenal aan controlemechanismen hebt, zoals een goede democratie heeft (en dat zijn er echt veel), dan krijg je dus overal andre praktijken, en overal een enorme willekeur, afhankelijk van de kwaliteiten van leiders, en wie er invloed op hen heeft. En dat is precies waar alle Arabische landen aan lijden. Dat zorgt er voor dat er nooit behoorlijk samengewerkt wordt, en dat er allerlei machtsblokken zijn, wwar je niet omheen kunt, en die vooral hun eigen belangen behartigen. Dat geeft allerlei leiders, die zeer willekeurig en ondoorzichtig belangen behartigen, en nooit verantwoording afleggen. Dat is precies waar Democratie strijdmiddelen tegen levert. Enkel vertrouwen hebben in leiders is absoluut niet voldoende, want de meesten falen op veel punten zonder goed systeem.

Neem Megawatti in Indonesie. Die wil best leuke dingen. Maar dat wordt niks door dat systeem van machtsblokken daar. Of omgekeerd. Stel dat die moslims daar winnen. Nou dan berg je maar. Die roepen net zo graag over Islam, dan dat ze de ogen sluiten voor de gevolgen van wat ze allemaal doen.


om een voorbeeld te noemen: prostitutie, een zo geaccepteerd fenomeen in deze samenleving dat ze WERkvergunningen krijgen ed...,
Vroeger vond ik dat ook slecht. Totdat je iemand hoort uit die wereld. Het punt is dat je het toch niet tegen houdt. Als je het verbied, dan gebeurt het overal binnenskamers. Niets aan te doen. Punt 2 is de positie van die hoeren. Velen beginnen er helemaal niet vrijwillig aan, maar komen er gewoon in terecht. Er zijn veel redenen. Maar zelfs de vrijwillige moeten nog beschermd worden tegen geweld en tegen uitbuiting, en zelfs tegen verkrachting. Als ze er toch zijn, dan is het gewoon beter om dingen voor ze te regelen.
Kortom, er zit niets anders op, en het is zelfs beter om dingen te reguleren.


overspel wordt nergens bestraft in deze samenleving...

Het is maar de vraag of hun partners dat wel willen. Als de achterblijver namelijk ook nog schuld krijgen van de straf, dan blijft er van de relatie niet veel meer over.
En wie van de relatie af wil, kan gewoon scheiden. Dat kan in Islam ook. Sterker, dat kan ineens weer wel met gemak.
Hoe dan ook is zo’n regel weer makkelijk in te voeren in Democratie. Dar heb je geen nieuw systeem voor nodig.


niet als een vrouw besmet raakt door een overspelige partner

Dat weet ik nog zo net niet. Als iemand bewwust risico’s neemt, en dat voor zijn vrouw verzwijgt, en er wordt bewezen dat hij haar besmet heeft, dan kon dat best wel eens strafbaar zijn.


Uiteraard kijk ik kritisch naar hoe ik me gedraag in deze samenleving een probeer ik in mijn omgeving een bijdrage te leveren...


Ja, er is veel te doen. En veel om over na te denken, om te begrijpen, en om goede keuzes in te maken. Uiteindelijk moet je er zelf wel achter staan wat je doet.. Klaar ben je nooit met je inzichten. Weet niet goed wat ik moet zeggen… Succes gewenst!

vlegeltje
11-08-04, 22:59
Geplaatst door Maarten

Nabil en slecht moslim? Ik heb heb hem een jaartje bezig gezien op het Islam-forum hier, en hij was bijna de enige moslim, die voortdurend zinnige taal over de godsdienst uit sloeg. Hij had in elk geval een antal dingen grondig bestudeerd, en liet zien daar op een degelijke manier mee te kunnen redeneren.


Ja dat was leuk zeg!

Ik zou nog graag die oude topics willen teruglezen...

Maarten
12-08-04, 02:06
Geplaatst door vlegeltje
Ja dat was leuk zeg!

Ik zou nog graag die oude topics willen teruglezen...
Sjónge jonge…
Sjonge jonge…
Als ik daar nog aan denk… Wat dáar zat?!... Hoe dát ging?!....My Goooooooooooooood!..
Het zit nou allemaal in een doos bij de aivd. Ook bij maroc.nl waren geen kopieen meer te krijgen.
Dat was m’n eerste kennismaking hier.. je wist gewoon niet wat je zag. Redeneren? Een deel stond zelfs te gillen, dat je helemáal niet mocht redeneren over de godsdienst! Die Chatoloog!.. als je ziet wat die nou voor nette briefjes schrijft, dat geloof je gewoon niet. Ik heb nog een deel van zijn oude oeuvre.. Ik weet niet of ie wel wil, dat dat het daglicht nog ziet.. Die verbetenheid.. Maar er waren ook allerlei anderen..

Ik heb gezipt 6,6 MB aan treads voor je uit die tijd. Helaas alleen topics waar ik in schreef. En eigenlijk is het beste er uit. Notoire geschiften kregen al een ban nog voor ik het gesaved had, en verdwenen met topics, posts en al. En er werd gemodereerd. En de topics vanaf 911 tot feb 02 heb ik helaas niet meer. Kortom het “beste” :hihi: is er eigenlijk uit. Maar ik stuur het je als je wil. Jij was tamelijk goed in die tijd. Dat was lachen.

Ron Haleber
12-08-04, 09:12
Geplaatst door Maarten

Maar mijn punt was dit: Een deskundige die een autoriteit is op het gebied van Islam, is dus een autoriteit op het gebied waar Islam over gaat, en dat is dus primair de Levensbeschouwing.
Weliswaar omvat dat vele regels en wetten, mar toch kan zo iemand op het gebied van staatsirichting een absolute nul zijn. Sterker nog, hij is dat waarschijnlijk, want staatsinrichting is een vakgebied op zich. Een Islamgeleerde kan geen staat in elkaar draaien, maar kan wel een goed extern adviseur zijn voor lui die dat wél kunnen.
De mensen die een Islamitische staat zouden willen, zouden zich dan af moeten vragen wie de lui zijn die dat kunnen. En die lui zijn er gewoon niet.

[......................]




Weer zo'n helder stuk over Islam en de Politiek cq politici :denk:

Ik help je hopen dat je bij Bil@l toevallig op het knopje hebt gedrukt dat het licht aangaat... :hardlach:

Paul Cliteur die net weer een lang onbeduidend stuk over deze zaak schreef, zou eens bij jou les moeten nemen!



Maarten, jammer dat je uit dergelijke bijdragen van je (met wat reacties om het spannend te maken) niet een leuk leesbaar boekje in elkaar zet...?! Of zet het tenminste een essay in die bundel van die Nijmegenaar van de KUN waar jij ook studeerde - en waar ik een topic over opende! :Iluvu:

Zie daarvoor: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=101616&perpage=15&display=&pagenumber=1



Waar haal je het geduld vandaan om het na 2 jaar nog te doen? Voor die dame is het toch duidelijk water naar de zee dragen, net als bij de Jehova's waar ik haar mee vergeleek... :mad:

Ik liet de Jehova's vaak bij me binnen komen - leuke frisse meiden waren het die ze op me afstuurden... :strik: Ik kreeg natuurlijk wel de knapste en de allerslimste toegestuurd niet alleen omdat ik het geduld had met ze te debatteren. Maar vooral omdat ze wisten dat achter mij een interessante doelgroep van ze stond: de moslims in Nederland! :denk:

Ik heb ergens nog een stapel Wachtorens en Watchtowers liggen... Maar ik heb het wel afgeleerd om op rede te hopen - net als bij deze dame hier die zelfs het niveau van die Jehova's echt niet haalt! :schrik:

En die dus haar koefaar - zoals ik en Simon - eigenlijk toch het liefst de keel afsnijdt en in "de Vuur" werpt... :D :D

Geen enkel resultaat is van zo'n "dialoog" te verwachten. :duizelig:



Jij wacht op een wonder door te denken dat blinden leren zien! :boos:



p.s. stuur me aub ook die topics met Nabil - ik heb de lateren ook niet bewaard!

Rabi'ah.
12-08-04, 09:16
Geplaatst door Maarten
Sjónge jonge…
Sjonge jonge…
Als ik daar nog aan denk… Wat dáar zat?!... Hoe dát ging?!....My Goooooooooooooood!..
Het zit nou allemaal in een doos bij de aivd. Ook bij maroc.nl waren geen kopieen meer te krijgen.
Dat was m’n eerste kennismaking hier.. je wist gewoon niet wat je zag. Redeneren? Een deel stond zelfs te gillen, dat je helemáal niet mocht redeneren over de godsdienst! Die Chatoloog!.. als je ziet wat die nou voor nette briefjes schrijft, dat geloof je gewoon niet. Ik heb nog een deel van zijn oude oeuvre.. Ik weet niet of ie wel wil, dat dat het daglicht nog ziet.. Die verbetenheid.. Maar er waren ook allerlei anderen..

Ik heb gezipt 6,6 MB aan treads voor je uit die tijd. Helaas alleen topics waar ik in schreef. En eigenlijk is het beste er uit. Notoire geschiften kregen al een ban nog voor ik het gesaved had, en verdwenen met topics, posts en al. En er werd gemodereerd. En de topics vanaf 911 tot feb 02 heb ik helaas niet meer. Kortom het “beste” :hihi: is er eigenlijk uit. Maar ik stuur het je als je wil. Jij was tamelijk goed in die tijd. Dat was lachen.

Mag ik ze ook? :tik:

My God Islam&Meer........jammer dat ik er niet bij was in die tijd.........maar ik heb wat oude topics doorgenomen en ik moet zeggen dat ik smakelijk gelachen heb. :haha:

Vooral om Ridouan en Chatoloog. :hihi:


Groetjes,

Rabiah.

Ron Haleber
12-08-04, 09:32
Maarten, mij lijkt overigens dat jouw kritische stukken over Islam & Politiek net zo goed op het progamma van de MDP van Rabiah van toepassing zijn en dat je ze daarom dus feitelijk schrijft...??? :knipoog:

Heb ik daar gelijk in...??? Want Bil@l en die dame zijn toch looners en loosers in NL. :knife_hea

Theodoru$
12-08-04, 09:44
Geplaatst door Rabi'ah.
Mag ik ze ook? :tik:

My God Islam&Meer........jammer dat ik er niet bij was in die tijd.........maar ik heb wat oude topics doorgenomen en ik moet zeggen dat ik smakelijk gelachen heb. :haha:

Vooral om Ridouan en Chatoloog. :hihi:


Groetjes,

Rabiah.
Waarom bespot je altijd mensen die de islam op een andere manier beleven dan jij? Laat iedereen toch gewoon in zijn waarde. Of lach eens om jezelf hoe je als een schoothondje achter Nabil en de AEL aanloopt, terwijl niemand die twee nog serieus neemt.

Rabi'ah.
12-08-04, 10:50
Geplaatst door Theodoru$
Waarom bespot je altijd mensen die de islam op een andere manier beleven dan jij? Laat iedereen toch gewoon in zijn waarde. Of lach eens om jezelf hoe je als een schoothondje achter Nabil en de AEL aanloopt, terwijl niemand die twee nog serieus neemt.

Als jij eens zou weten wat ik allemaal voor verwensingen, scheldwoorden, vervloekingen, verdachtmakingen en persoonlijke aanvallen naar mijn hoofd heb gekregen van Ridouan, Chatoloog, Ansari, Hamza-T en Abdulkarim, zou je minder hoog van de toren blazen. :moe:

Als jij eens zou weten op basis waarvan ik mijn mening over Nabil en de AEL heb gevormd, zou je ook minder hoog van de toren blazen. :moe:

Geloof me, in tegenstelling tot veel mensen hier, doe ik zelden of nooit uitspraken over zaken waar ik geen kennis over of ervaring mee heb.


Groetjes,

Rabiah.

Theodoru$
12-08-04, 10:57
Geplaatst door Rabi'ah.
Als jij eens zou weten wat ik allemaal voor verwensingen, scheldwoorden, vervloekingen, verdachtmakingen en persoonlijke aanvallen naar mijn hoofd heb gekregen van Ridouan, Chatoloog, Ansari, Hamza-T en Abdulkarim, zou je minder hoog van de toren blazen. :moe:

Als jij eens zou weten op basis waarvan ik mijn mening over Nabil en de AEL heb gevormd, zou je ook minder hoog van de toren blazen. :moe:

Geloof me, in tegenstelling tot veel mensen hier, doe ik zelden of nooit uitspraken over zaken waar ik geen kennis over of ervaring mee heb.


Groetjes,

Rabiah.
Ik heb je hier anders meerdere malen het "moslim-zijn" van bepaalde prikkers ter discussie zien stellen, terwijl ik me toch afvraag wie jij bent om daarover te oordelen of hoe je dat kunt opmaken uit een paar berichten. Ik dacht zelf dat het binnen de islam een grote zonde is om te gaan oordelen of iemand wel of geen moslim is, maar ik geloof dat jij er een hele andere islam op nahoudt.

BiL@L
12-08-04, 10:57
Geplaatst door Ron Haleber
Heb ik daar gelijk in...??? Want Bil@l en die dame zijn toch looners en loosers in NL. :knife_hea

Liever een looner en een loser, met het Paradijs in het verschiedt. Dan een popi jopie die op handen en voeten wordt gedragen, met als eindpunt het hellevuur. Stelletje KAKKERLAKKEN!!

:rambo:

BiL@L
12-08-04, 11:00
Geplaatst door Theodoru$
maar ik geloof dat jij er een hele andere islam op nahoudt.

Nou dat weet ik wel zeker. Dat is ook niet zo gek wanneer het best gedocumenteerde leven in de wereld, volledig verworpen wordt.

Theodoru$
12-08-04, 11:04
Geplaatst door BiL@L
Nou dat weet ik wel zeker. Dat is ook niet zo gek wanneer het best gedocumenteerde leven in de wereld, volledig verworpen wordt.
Nou ergens begrijp ik het ook wel een beetje, sommige hadiths zijn zo ongelovelijk ridicuul dat je spontaan in de lach schiet. Als je er iets aan wilt hebben ontkom je er denk ik niet aan om een schifting te maken tussen geloofwaardige en ongeloofwaardige hadiths.

Maar ik denk dat er voor een moslim zeker wijze lessen uit te trekken zijn.

Ghiezzoe
12-08-04, 11:09
Ik dacht dat je je niet meer met mijn discussies bezig zou houden?

Ik zie dat je een zwart hart hebt, aangezien je ondanks mijn verzoek, het toch over mij hebt.. Bovendien ken je mijn hart blijbaar nog steeds niet aan je uitspraken te zien... Ga maar door, ik hoop dat Allah swt je in dit leven voor jouw onrecht tov mij straft en niet pas op de dag der afrekening (hopen dat ie je ervoor vergeeft kan ik nog niet opbrengen gezien je achterbakse aanpak)..

Volgens de psychologie ben uitermate geschikt bevonden in het manipuleren van mensen.. Kijk maar hoe je telkens eerst bij mensen in hun kont kruipt en waarbij je in staat ben om ze achteraf als een baksteen te laten vallen en emotioneel (probeert) af te vakkelen (alleen jij weet nu over wie ik het heb). Dit louter en alleen om gesterkt te worden in je eigen neigingen.

Als ik kijk naar jouw gedrag dan kan ik helaas alleen maar concluderen dat je als een blad aan de boom bent en dat je het licht in een ander zijn ogen niet kan verdragen...



Geplaatst door Ron Haleber
Weer zo'n helder stuk over Islam en de Politiek cq politici :denk:

Ik help je hopen dat je bij Bil@l toevallig op het knopje hebt gedrukt dat het licht aangaat... :hardlach:

Paul Cliteur die net weer een lang onbeduidend stuk over deze zaak schreef, zou eens bij jou les moeten nemen!



Maarten, jammer dat je uit dergelijke bijdragen van je (met wat reacties om het spannend te maken) niet een leuk leesbaar boekje in elkaar zet...?! Of zet het tenminste een essay in die bundel van die Nijmegenaar van de KUN waar jij ook studeerde - en waar ik een topic over opende! :Iluvu:

Zie daarvoor: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=101616&perpage=15&display=&pagenumber=1



Waar haal je het geduld vandaan om het na 2 jaar nog te doen? Voor die dame is het toch duidelijk water naar de zee dragen, net als bij de Jehova's waar ik haar mee vergeleek... :mad: Ik liet de Jehova's vaak bij me binnen komen - leuke frisse meiden waren het die ze op me afstuurden... :strik: Ik kreeg natuurlijk wel de knapste en de allerslimste toegestuurd niet alleen omdat ik het geduld had met ze te debatteren. Maar vooral omdat ze wisten dat achter mij een interessante doelgroep van ze stond: de moslims in Nederland! :denk:

Ik heb ergens nog een stapel Wachtorens en Watchtowers liggen... Maar ik heb het wel afgeleerd om op rede te hopen - net als bij deze dame hier die zelfs het niveau van die Jehova's echt niet haalt! :schrik:

En die dus haar koefaar - zoals ik en Simon - eigenlijk toch het liefst de keel afsnijdt en in "de Vuur" werpt... :D :D
Geen enkel resultaat is van zo'n "dialoog" te verwachten. :duizelig:



Jij wacht op een wonder door te denken dat blinden leren zien! :boos:



p.s. stuur me aub ook die topics met Nabil - ik heb de lateren ook niet bewaard!

BiL@L
12-08-04, 11:10
Geplaatst door Theodoru$
Nou ergens begrijp ik het ook wel een beetje, sommige hadiths zijn zo ongelovelijk ridicuul dat je spontaan in de lach schiet. Als je er iets aan wilt hebben ontkom je er denk ik niet aan om een schifting te maken tussen geloofwaardige en ongeloofwaardige hadiths.

Maar ik denk dat er voor een moslim zeker wijze lessen uit te trekken zijn.

Sommige hadieths zijn ook gefabriceert. De geleerden weten dat en stellen de mensen daar ook van op de hoogte. Maar je kent ook andere extremen die zich aan de andere kant van de lijn begeven.

Namelijk zij die voor hun ogenschijnelijke mooie ahadieth, die vals zijn verklaard door de geleerden, er met beide handen aan vast blijven houden.

Ghiezzoe
12-08-04, 11:31
Beste Maarten,
Ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest in mijn uitspraken. Asl ik jouw verhaal zo lees ben ik het namelijk in grote lijnen met je eens!
Ik was ook niet van mening dat een geestelijk leider ook alles zelf zou kunnen uitvoeren bij de vorming van een Islamitische staat. Uiteraard heb je op elk deel gebied mensen nodig die hiervoor zijn opgeleid.
Alleen de insteek van ons verschilt. Daar waar jij uitgaat van het reeds bestaande democratisch systeem waarin moslims dienen te participeren ga ik uit van (de weg van de Profeten vzmh) dat de spirituele zaken eerst op orde moeten zijn (geloof in Allah swt, de Profeten vzmh, de boeken en de laatste dag) alvorens te kunnen participeren in een Islamitsch en door de meerderheid gedragen systeem.. Zolang de meerderheid vindt dat je bv hoererij moet stimuleren ipv het ontmoedigenen die meiden een alternatief bieden participeer ik niet aan een dergelijk systeem (door te stemmen op partijen die dit wel goed vinden). Een partij vinden die aansuit is haast onmogelijk. In het huidige politieke systeem blijft het kiezen tussen meerdere kwaden.. Daarom is mijn ideaal danook een Islamitische samenleving gestoeld op Koran en Sunnah.

Dank je voor je uitgebreid antwoord en de moeite die je erin hebt gestoken.

Ik vind zelf wel dat je in alles moet participeren in deze samenleving dat het goede bewerkstelligd (en dus niet in strijd is met Kora en Sunnah). Ik doe geen oproep om je als moslim af te zonderen en te blijven dromen.. nee verre van..

Salaam


Geplaatst door Maarten
Je begreep me niet goed, of ik zei het niet zo duidelijk: In dit land zijn er allerlei autoriteiten op allerlei gebied, die hun autoriteit wel degelijk krijgen door de kwaliteit die ze op hun eigen terrein produceren. Vergelijk de professoren die je noemt. Die krijgen erkenning op hun eigen terrein, en daar wordt door anderen in de branche heel goed naar geluisterd.
Een ander verhaal is dat er organisaties en overheidsinstellingen zijn, die de beslisingen over die branche nemen, en die dan niet luisteren naar die autoriteiten in die branche. Reden kan zijn dat ze andere prioriteiten stellen, of dat ze te eigenzinnig of dom zijn. Maar over de inhoud van het vak hebben de autoriteiten wel degelijk groot aanzien. Enkel bij de bestuursbeslissigen werkt het dan niet.

Maar mijn punt was dit: Een deskundige die een autoriteit is op het gebied van Islam, is dus een autoriteit op het gebied waar Islam over gaat, en dat is dus primair de Levensbeschouwing.
Weliswaar omvat dat vele regels en wetten, mar toch kan zo iemand op het gebied van staatsirichting een absolute nul zijn. Sterker nog, hij is dat waarschijnlijk, want staatsinrichting is een vakgebied op zich. Een Islamgeleede kan geen staat in elkaar draaien, maar kan wel een goed extern adviseur zijn voor lui die dat wél kunnen.
De mensen die een Islamitische staat zouden willen, zouden zich dan af moeten vragen wie de lui zijn die dat kunnen. En die lui zijn er gewoon niet.

Nou had de AEL al een Pakistaan uitgenodigd, die ergens in een stuk Pakistan de Sharia ingevoerd had. (die man werd belet om hier te spreken) Op zich interessant. Maar ik betwijfel of daar veel goede ideeen bij zitten, waar je een moderne staat mee kunt runnen. Een stuk Pakistan, dat zal nog wel lukken, zeker in die cultuur. Maar een moderne samenleving, dat is een heel ander verhaal. Toch is het jammer dat de man niet kon spreken. Je weet nooit.. Ik geloof niet dat die man erg gevaarlijk kon zijn, want hij had zichzelf wel moeten bewijzen. Als hij enkel geroepen had over de grootsheid van Islam, dan weet je dat hij over staatsinrichting iets te melden had. Hij moet wel met iets komen.



Het heeft wel degelijk zin daar op te wijzen. Niet zozeer om daarmee aan te tonen dat het met Islam niet kan (want dat lukt inderdaad niet) maar wel om aan te tonen, dat zich nog nergens een goed Islamitisch systeem bewezen heeft te werken ! Dat is een belangrijke constatering. Dat zegt namelijk, dat mensen die en Islamitische staat willen, daar vooral een beeld van hebben hoe dat er uit ziet, maar verder geen enkele concrete ervaring.
Dat betekent dat het eigenlijk dromers zijn, tenzij ze inderdaad aantonen dat ze ideeen onwikkelen die goed genoeg zijn om er serieus naar te kijken. En die zijn er dus helemaal niet. Sterker nog, je ziet er nog geen begin mee gemaakt worden.

En dat is ernstig hoor. Dat betekent gewoon dat de Moslims die hard roepen dat de Democratie weg moet, en er een Islamitisch systeem moet komen, eigenljk nog niet eens de moeite waard zijn om er een minuut naar naar te luisteren. Wél is het interessant om te luisteren naar wat er leeft, en te denken over wat je daar me kunt, maar als serieus alternatief voor staatsinrichting ?? Echt, je kunt beter naar Sesamstraat kijken, en denken dat die moslis alleen maar bezig zijn met de sfeer in het eigen kamp te verhogen.



Nee, dat is dus niet zo, want die geestelijke heeft helemaal geen opleiding in staatsinrichting. Zo’n geestelijke is bijvoorbeeld ook geen goede dokter, ook al heet Islam het heilzamste van alles te zijn. Die man kan echt niets met een botbruik, een infectie, een vergiftiging of een oogafwijking. En op dezelfde manier kan hij niks met alles wat met de organisatie van een staat te maken heeft. Hij kan dat enkel in een tamelijk primitieve samenleving, die klein is, en niet afhankelijk van een buitenwereld. Zeg maar de omstandigheden van de Profeet destijds.
Maar het is inmiddels al 1000x zo complex geworden, en dan kóm je er niet meer met de Koran. Bij lange na niet zelfs.



Hier sla je de spijker op zijn kop. Dát kan hij namelijk wel. Maar kijk eens even goed? Wie maakt hier de structuur van de samenleving? Niet hij!! En ook niet met een paar maten. Zij participeren enkel in een systeem wat blijkbaar al bestaat! En wat is dat hier? Dat is het grote bolwerk van de westerse Democratie! Kortom, die moslims hebben voor de islamitische staat het westerse systeem heel hard nodig. Ze hébben anders namelijk niets om mee te regeren! Of wou je het inruilen voor iets uit Algerije of Pakistan? Daar wil je absoluut niet onder leven hoor! Kortom, het is falikante onzin om te roepen, dat het systeem hier vervangen moet worden door een Islamitisch systeem. Dat is dus geroep van mensen die totaal niets in handen hebben, en dus eigenlijk hun eigen mensen zitten te misleiden.



Hier begrijp ik je helemaal niet meer. Staat er niet het woordje Niet teveel ? Er zijn namelijk helemaal geen moslims, die onder het mom van Islam proberen de macht te grijpen met regels die niet uit de Koran/Hadith komen. Die moslims willen net een systeem op basis van die regels.


Ik heb er wel sympatie voor, en daarom reageer ik er ook op. Waarom zou ik mensen tegenwerken, die ideologisch gedreven zijn ? De amenlevig is echt niet perfect, en het is heel begrijpelijk dat mensen dus zoeken naar iets op een andere basis. In Nederland deden veel mensen dat net zo goed hoor. Het is gewoon zoeken en kjken naar wat je vindt. Dat verzet van rechts Nederland hier tegen is echt flauwe kul.



Maar hier heb ik je ! Je hebt helemaal geen keuze ! Je wordt niet geboren in een ideale wereld, niemand niet. Je hebt maar éen keuze : proberen te doen wat je kunt binnen het systeem wat er is, of het helemal laten afweten bij je steun aan dat systeem. Maar dat is erger dan dat systeem. Dat betekent dat je ook niet bijdraagt aan de goede kanten ervan, terwijl je daar wel duidelijk van profiteert.
Dit is heel vaak een strijdpunt tussen jongeren en ouderen. Die jongeren die willen niet. Maar toch trekken ze ideologisch vaak aan het korste eind, omdat ze wel de voordelen van het systeem willen behouden.
Ik heb eigenlijk geleerd, dat het weinig zin heeft om je vast te bijten in revolutionaire ideeen, en dat je je beter kunt toeleggen op de veránderingsprocessen.

Maar je mag er een hele tijd over doen om er over na te denken. Zoiets duurt soms jaren. Vaak krijgen mensen pas animo voor een systeem als ze merken ze er zelf in verschil kunnen maken.
Voor mij was het bijvoorbeeld een stimulans - toen ik rechten studeerde – om te zien hoe vak je wel niet tegen de Overheid kon procederen, en de mooie goede gronden waarop je daarmee succes kon halen. Juist die rechtsbescherming tegen de overheid liet zien, dat je heel wat kon tegen willekeur bij de overheid. Maar zoiets is dus wel een westerse uitvinding he ? Dat is echt een element van democratische systemen. Zoiets vind je absoluut niet terug in de Koran. En ook niet in moslimlanden.

Weliswaar bestaan er ideeen over hoe goed een Leider moet luisteren, en verstandige beslissingen moet nemen, maar als je dat doet voor een heel land, dan komt het neer op een systeem, waarbij alles achter gesloten deuren gesjoemeld wordt. Als je dan niet een arsenal aan controlemechanismen hebt, zoals een goede democratie heeft (en dat zijn er echt veel), dan krijg je dus overal andre praktijken, en overal een enorme willekeur, afhankelijk van de kwaliteiten van leiders, en wie er invloed op hen heeft. En dat is precies waar alle Arabische landen aan lijden. Dat zorgt er voor dat er nooit behoorlijk samengewerkt wordt, en dat er allerlei machtsblokken zijn, wwar je niet omheen kunt, en die vooral hun eigen belangen behartigen. Dat geeft allerlei leiders, die zeer willekeurig en ondoorzichtig belangen behartigen, en nooit verantwoording afleggen. Dat is precies waar Democratie strijdmiddelen tegen levert. Enkel vertrouwen hebben in leiders is absoluut niet voldoende, want de meesten falen op veel punten zonder goed systeem.

Neem Megawatti in Indonesie. Die wil best leuke dingen. Maar dat wordt niks door dat systeem van machtsblokken daar. Of omgekeerd. Stel dat die moslims daar winnen. Nou dan berg je maar. Die roepen net zo graag over Islam, dan dat ze de ogen sluiten voor de gevolgen van wat ze allemaal doen.


Vroeger vond ik dat ook slecht. Totdat je iemand hoort uit die wereld. Het punt is dat je het toch niet tegen houdt. Als je het verbied, dan gebeurt het overal binnenskamers. Niets aan te doen. Punt 2 is de positie van die hoeren. Velen beginnen er helemaal niet vrijwillig aan, maar komen er gewoon in terecht. Er zijn veel redenen. Maar zelfs de vrijwillige moeten nog beschermd worden tegen geweld en tegen uitbuiting, en zelfs tegen verkrachting. Als ze er toch zijn, dan is het gewoon beter om dingen voor ze te regelen.
Kortom, er zit niets anders op, en het is zelfs beter om dingen te reguleren.



Het is maar de vraag of hun partners dat wel willen. Als de achterblijver namelijk ook nog schuld krijgen van de straf, dan blijft er van de relatie niet veel meer over.
En wie van de relatie af wil, kan gewoon scheiden. Dat kan in Islam ook. Sterker, dat kan ineens weer wel met gemak.
Hoe dan ook is zo’n regel weer makkelijk in te voeren in Democratie. Dar heb je geen nieuw systeem voor nodig.



Dat weet ik nog zo net niet. Als iemand bewwust risico’s neemt, en dat voor zijn vrouw verzwijgt, en er wordt bewezen dat hij haar besmet heeft, dan kon dat best wel eens strafbaar zijn.



Ja, er is veel te doen. En veel om over na te denken, om te begrijpen, en om goede keuzes in te maken. Uiteindelijk moet je er zelf wel achter staan wat je doet.. Klaar ben je nooit met je inzichten. Weet niet goed wat ik moet zeggen… Succes gewenst!

Ron Haleber
12-08-04, 12:36
Geplaatst door Rabi'ah.



Rabi'ah, je vroeg naar info over Arkoun.

Tot mijn blijdschap heeft Google zeer snel aan je behoefte voldaan - jij hebt wereldwijd natuurlijk voorrang bij ze...!

Als je op Google "Mohammed Arkoun" intypt, komt er nu op de nl-resultaten als allereerste topic uit, de volgende verwijzing naar mijn website:


Mohammed Arkoun - Islamic Reason confronted with the heritage of ... MODERN INTERPRETATIONS OF ISLAM: MOHAMMED ARKOUN,
HASSAN HANAFI, MOHAMMED ABID JABRI, FARID ESACK. ...
http://members.ams.chello.nl/rphaleber/arabisch.html - 21k - 10 aug 2004 - In cache - Gelijkwaardige pagina's


Je ziet maar weer, al gisteren 10 aug, werd mijn restauratie van die pagina overgenomen!

Mark61 heeft dus ongelijk met zijn :duivel: als smilie voor mij op Google...!

vlegeltje
12-08-04, 15:16
Geplaatst door Maarten
Kortom het “beste” :hihi: is er eigenlijk uit. Maar ik stuur het je als je wil. Jij was tamelijk goed in die tijd. Dat was lachen.

Check je PM

Dat was inderdaad lachen.
En uitstekende discussies, met name van Nabil.

Maarten
12-08-04, 15:18
Verdwenen Islam Forum.

Dat oude Islam-forum, dat heb ik niet. Beheer verwijderde alles na die toestand in Kashmir, rond april 2002. Beheer stelde het toen niet meer ter beschikking, en zal dat vermoedelijk nu ook nog niet doen, om verschillende redenen.

Een ervan, dat zijn de posts van de doodgeschoten Achmed. Daar moet niet mee aan de haal gegaan worden.
Een andere reden zijn waarschijnlijk de scheldpartijen, waar Beheer destijds grote moeite mee had, en die moeilijk ingedamd konden worden. Beheer wil die natuurijk niet als uithangbord voor maroc.nl én Islam. (noot: maar de weigering van Beheer kwam van Cc.. hihi)
Een derde reden kan zijn - gezien hoe er na 911 op Islam gereageerd is - dat allerlei autochtone erudieten aan de haal gaan met allerlei passages, en dat je allerlei gedonder krijgt, die eigenlijk nergens over gaat.

Ik heb even gechecked.. Alles waar nog tot 24 april 2002 op gereageerd werd is weg.
Als je nu naar het forum gaat, dan zie je dat er 145 pagina's zijn. Je ziet alle topics vanaf het begin (29 juni 2001?), maar de oudere laten de inhoud van het topic niet meer zien.
Het breekpunt ligt op 24 april 2002. Het laatst leesbare topic staat op de huidige pagina 114 ( "wie kan mij dit uitleggen?" van ene Jasmina)

Er verdwenen dus ook 3000 posts van Nabil, en ook zoiets van Chatoloog. Dat is verdomd jammer, want dat waren indringende discussies.
Ik heb dus enkel nog 15 topics van rond maart 2002. Toen was de hausse al voorbij, en waren mensen ook geschokt door die dood, en kwam er ook een andere toon. En Beheer had dus al veel geschrapt voor ik het gesaved kon hebben. Wat ik heb is dus enkel een flauwe echo van die periode daarvoor.

vlegeltje
12-08-04, 15:32
Ik had gisteren ook al ff gechecked. ;)

Van mij zijn ook een paar duizend posts weg :moe:

Maar Nabil zal wel balen.
Hij heeft daar toen ontzettend z'n best op gedaan.

Dat de posts van Ahmed zijn weg gehaald, daar heb ik alle begrip voor. Ik was daar toen best wel kapot van. Ik had leuke discussies met die jongen.

Ron Haleber
12-08-04, 16:12
Geplaatst door Maarten
Verdwenen Islam Forum.



Ja ontzettend lullig van beheer. Ik heb je indertijd ook al gevraagd naar een methode om ze op te slaan. Jij had als systeembeheerder daar toen ook geen antwoord op... Ik doe het maar via .txt per topic...

Voor Nabil erg lullig, want met een bloemlezing daaruit had hij kunnen bewijzen - ondanks de grote schijn van het tegendeel - toch een intelligente rakker te zijn (geweest)...!

Bij het opgeblazen zinloze Cyburg-project dat toentallen miljoenen euro's heeft gekost - maroc.nl werkte met ze samen -, hebben ze ook het hele archief vernietigd...

Digimonsters zijn het al die beheerders! "draai die koefaar de nek om" zou ik nu ook eens een keer willen zeggen, en dan wél met een reden!

Ik zal van een vriend nog wat los zien te krijgen - maar kan zijn naam wegens het barbaarse beheer dus niet noemen...


P.S. Geef je nog antwoord op mijn vraag naar het MDP-program???

Ron Haleber
12-08-04, 16:21
Geplaatst door BiL@L
Liever een looner en een loser, met het Paradijs in het verschiedt. Dan een popi jopie die op handen en voeten wordt gedragen, met als eindpunt het hellevuur. Stelletje KAKKERLAKKEN!!

:rambo:

Maarten, dit moet je toch wel aanspreken...! KAKKERLAKKEN was lange tijd de koosnaam voor joden op dit forum. Bil@l rekent je nu ook tot die categorie! :gniffel:

Ghiezzoe
12-08-04, 17:49
Polarisatie??
hoe weet jij wie Bil@l wel en niet met kakkerlakken bedoeld?

Liever een looner en een loser, met het Paradijs in het verschiedt. Dan een popi jopie die op handen en voeten wordt gedragen , met als eindpunt het hellevuur. Stelletje KAKKERLAKKEN!!



Geplaatst door Ron Haleber
Maarten, dit moet je toch wel aanspreken...! KAKKERLAKKEN was lange tijd de koosnaam voor joden op dit forum. Bil@l rekent je nu ook tot die categorie! :gniffel:

mark61
12-08-04, 19:10
Geplaatst door Ron Haleber
Mark61 heeft dus ongelijk met zijn :duivel: als smilie voor mij op Google...!

Geschiedvervalser! het was :duivels: en de bedoeling was een andere dan jij er blijkbaar uithaalt.

Afrux
12-08-04, 21:07
Geplaatst door Theodoru$
Ik heb je hier anders meerdere malen het "moslim-zijn" van bepaalde prikkers ter discussie zien stellen, terwijl ik me toch afvraag wie jij bent om daarover te oordelen of hoe je dat kunt opmaken uit een paar berichten. Ik dacht zelf dat het binnen de islam een grote zonde is om te gaan oordelen of iemand wel of geen moslim is, maar ik geloof dat jij er een hele andere islam op nahoudt.

Ja straks gaat ze denken dat ze de islam heeft uitgevonden.

Ik heb haar meerdree malen geprobeerd duidelijk te maken dat haar islam niet mijn islam is. Maar er zijn binne de islam zoveel stromingen. Ieder zijn interpertatie en ieder zijn manier van geloven. Het is ook niet een wonder. Het geldt voor alle religies. Maar er zijn mensne die preken dat hun waarheid de absolute waarheid is. Aan de andere kant kan niet niemand het bewijzen. Het is dus een kwestie van geloof.

Er zijn stromingen binne de islam die zelfs elkaar als vijanden zien denk aan de shiâ en sunnah, maar ook aan de yeziditen die aangezien worden voor de grotste heidenen die er zijn door alle andere moslims omdat ze bidden richting d ezon en niet richting mekka. Maar zo heb je de lavieten, ahmadiyya, druz, etc, etc,etc,

het verbaasde me dat ik niet in het rijtje ben opgenomen. Maar ik doe mijn best nooit persoolijke scheldwoorden te uiten, behalve als ik ze krijg van iemand.

Ieder voor zich en allah voor allen. Ergens ben ik erg blij dat ik 10 jaar lang islamitische educatie kreeg van gewoon leraren die een opleiding hebben genoten. Deze probeerden de teksten te analyseren en gaven de leerlingen d eruimte om zelf de juiste betekenis eraan te geven. gebaseerd op rationaliteit en normaal nadekne. iedereen kan onderscheid maken tussen slecht en goed of je moet gek zijn. Maar ik heb het gevoel dat velen hier islam onderwijs hebebn gekregen van imams die enkel d ekoran uit hun hoofd kennen en verder analfabeten zijn.

Ravian
12-08-04, 21:21
Geplaatst door Afrux
Ja straks gaat ze denken dat ze de islam heeft uitgevonden.

Ik heb haar meerdree malen geprobeerd duidelijk te maken dat haar islam niet mijn islam is. Maar er zijn binne de islam zoveel stromingen. Ieder zijn interpertatie en ieder zijn manier van geloven. Het is ook niet een wonder. Het geldt voor alle religies. Maar er zijn mensne die preken dat hun waarheid de absolute waarheid is. Aan de andere kant kan niet niemand het bewijzen. Het is dus een kwestie van geloof.

Er zijn stromingen binne de islam die zelfs elkaar als vijanden zien denk aan de shiâ en sunnah, maar ook aan de yeziditen die aangezien worden voor de grotste heidenen die er zijn door alle andere moslims omdat ze bidden richting d ezon en niet richting mekka. Maar zo heb je de lavieten, ahmadiyya, druz, etc, etc,etc,

het verbaasde me dat ik niet in het rijtje ben opgenomen. Maar ik doe mijn best nooit persoolijke scheldwoorden te uiten, behalve als ik ze krijg van iemand.

Ieder voor zich en allah voor allen. Ergens ben ik erg blij dat ik 10 jaar lang islamitische educatie kreeg van gewoon leraren die een opleiding hebben genoten. Deze probeerden de teksten te analyseren en gaven de leerlingen d eruimte om zelf de juiste betekenis eraan te geven. gebaseerd op rationaliteit en normaal nadekne. iedereen kan onderscheid maken tussen slecht en goed of je moet gek zijn. Maar ik heb het gevoel dat velen hier islam onderwijs hebebn gekregen van imams die enkel d ekoran uit hun hoofd kennen en verder analfabeten zijn.

Je bent op de goeie weg.

Ergens zul je ontdekken dat het leven dus ook de dood bij het leven hoort.
Dus dan weet je dat ze zelf beslisssingen moet nemen.

Jees. Waar heb ik het over. Bojo's die alles uit een stokoud boekie halen

BiL@L
12-08-04, 21:26
Geplaatst door Afrux
Ergens ben ik erg blij dat ik 10 jaar lang islamitische educatie kreeg van gewoon leraren die een opleiding hebben genoten. Deze probeerden de teksten te analyseren en gaven de leerlingen d eruimte om zelf de juiste betekenis eraan te geven. gebaseerd op rationaliteit en normaal nadekne.

Sallaam agie,

En Wij hebben niemand voor jou gezonden of zij waren slechts mannen aan wie Wij openbaarden. Vraag het aan de mensen van kennis indien jullie het niet weten. [21:7]


The Ahl adh-Dhikr are, as we all know, are the Ahl al-Qur’aan and the Ahl al-Hadeeth, those who know the authentic from the unauthentic, the general from the specific, the abrogating from the abrogated, and other such principles of Fiqh and Hadeeth.

Hence, it is not allowed for a Muslim to begin giving fatwaas on the basis of some hadeeth, simply because he came across it in some book, although he does not know if it is saheeh according to the criteria of the scholars of hadeeth. On the other hand, he knows that he is not sufficiently well-versed in knowledge and competence in the Arabic language to explain the meanings and ideas behind the Kitaab and Sunnah. Therefore, anyone who has not decided to undertake acquiring knowledge and persevere in it for many years, until the people of knowledge testify that he can guide the people and direct them towads good, it is not permissible for him to think that he is an 'alim (scholar) simply because he has read some ahadeeth and memorized some aayaat. We often hear of some of them who cannot even read the Qur’aan properly, nor the ahaadeeth of the Prophet (sallallahu `alaihi wa sallam). This is why I advise the seekers of knowledge to study two fundamentals: a) the principles of fiqh and b) the principles of hadeeth.

I have mentioned before that it is not easy for one to deduce the intended aim of the Lawgiver from any text unless he consults as far as possible, all the texts of the Qur’an and Sunnah. I will give a clear example: Allaah says: “Forbidden for you are dead meat, blood…” (5:4). If a beginner who is studying the Qur’aan and has no knowledge of hadeeth is asked regarding dead fish, he will immediately bring this aayah as proof to clearly forbid it since it prohibits dead meat. But were he to look into the ahaadeeth, he would know that the Prophet, sallallahu `alaihi wa sallam, excepted two types of animals, fish and locusts, from this prohibition, so he could rule accordingly.

Briefly, the student must learn these two fundamental branches of learning to help to understand the Qur’aan and Sunnah as correctly as possible.”

;)

Ron Haleber
12-08-04, 21:40
Geplaatst door BiL@L
Liever een looner en een loser, met het Paradijs in het verschiedt. Dan een popi jopie die op handen en voeten wordt gedragen, met als eindpunt het hellevuur. Stelletje KAKKERLAKKEN!!

:rambo:

Maarten, dat jij en niet Mars de ware popi jopie was, heb ik altijd al geweten! :engel:



Maar leg mij eens uit hoe ze dat toch doen: "jou op handen en voeten dragen"...? :maf3:

Is dat een typisch Saoedisch acrobaten-ritueel dat ze in Limburg overnamen? Laat me er eens een foto van zien! :hihi:

Ze moeten daarbij wel op hun buik of rug liggen om het te kunnen uitvoeren! Toch zie ik jou op die manier de Sint Servaes niet binnenkomen! :hihi:


Maar het zal natuurlijk wel iets met die extra grote Kakkerlakken in SA te maken hebben...? :)

Ron Haleber
12-08-04, 21:49
Geplaatst door mark61
Geschiedvervalser! het was :duivels: en de bedoeling was een andere dan jij er blijkbaar uithaalt.

Ja het verschil tussen :duivels: en :duivel: ontgaat me...

Toch timmer ook jij heel wat aan de weg als ik google moet geloven! Beseft Rabi'ah wel wat voor genie jij bent?

Maar ook Mark61 levert heel wat op - dit is natuurlijk gericht aan Bil@l:

Kafan Saudilerinkinden bile dar. Allah'in bütun yaratiklarina saygi ve sevgi dolu bir hayat geçirmeni dilegiyle.

BiL@L
12-08-04, 22:03
Geplaatst door Ron Haleber
Kafan Saudilerinkinden bile dar. Allah'in bütun yaratiklarina saygi ve sevgi dolu bir hayat geçirmeni dilegiyle.

Engels is meestal beter te begrijpen dan Frans Ron. :tik:

O, en wat die genocide betreft in Turkye. Ik kan er best enkele miljoenen naast hebben gezeten. Aangezien mijn bron een extreem-rechtse site was.
:lachu:

Ron Haleber
12-08-04, 22:22
Geplaatst door BiL@L
Engels is meestal beter te begrijpen dan Frans Ron. :tik:

O, en wat die genocide betreft in Turkye. Ik kan er best enkele miljoenen naast hebben gezeten. Aangezien mijn bron een extreem-rechtse site was.
:lachu:

Wat die genocide betreft ben ik het volkomen met je eens Bil@l!

Ik heb een vriend - net als Mark61 uit de stallen van prof. Sander de Groot in Leiden - die het jarenlang haarfijn heeft uitgezocht in de archieven in Turkije... Die turkoloog Jelle Sijtsma geeft ons gelijk!

Hij werkte onlangs op het Armeens Instituut achter de UvA op het Spui... Het is een groot schandaal dat de Turken het niet willen erkennen! Maar ja - zoals jij goed begrijpt - heb je dat nu eenmaal met nationalisten (als Mark)...

Julien
12-08-04, 23:22
Wat probeer je te bewijzen? [-Al3-]

Ridouan
13-08-04, 00:25
Geplaatst door BiL@L
Laat ik dan toch maar een geluid uit de stille hoek horen.

In de eerste plaats zullen de leden, indien het zich echt serieus als moslim vertegenwoordiger wil profileren, de Islam zelf moeten kennen en deze niet ter discussie stellen.

Ten tweede moeten die kenners van de Islam die de groep moslims een stem wil geven zich ook laten adviseren door de deskundigste mensen op het gebied van kennis over de Islam. Want dat zijn namelijk twee verschillende groepen, die kenners en die deskundigen. Excuses, als persoonlijke belangen bij deze zogenaamde adviesorgaan vallen dan ook direct buiten de boot en indien dit niet het geval is het er indirect voor zal zorgen dat door de ondeskundigheid je scenario's krijgt als die zich binnen het LPF voor doen.

Het feit dat er naar mijn weten weinig deskundigen rondlopen hier in Nederland maakt het een stuk moeilijker. Of juist een stuk gemakkelijker doordat ze erom bekend staan. Deze deskundigen, die niet meer dan een adviserende rol hebben mag geen groep zijn die model staat voor de zogenaamde 'liberale Islam'. Als er in termen van liberaal of fundamentalistisch gepraat gaat worden, is de partij in feite zelf debet aan het benadrukken van de wij-zij gevoelens. Dit kan heel moeilijk zijn voor bepaalde personen. Dus dat is een punt die zeker niet onderschat moet worden.

Op de derde plaats komt dat er heisa zal gaan ontstaan omtrend de complete staatskundige inrichting naar Islamitische wetten. Ook wel de Islamisering genoemd in de volksmond. Er moet overigens geen andere betekenis aan Islamisering gegeven worden, dan de voorgaande betekenis. Zaken die als gevolg van een natuurlijke verloop veranderingen tot stand brengen, zoals bouw van moskee's of zoals je in Amerika al plaatsen kent waarbij de omgeving probleemloos 5 maal daags de adhaan aanhoort. Dat is een teken van pluriformiteit wat weer synoniem gesteld kan worden aan verdraagzaamheid. Dus geef geen onverdraagzame betekenis aan Islamisering. Want dat hoeft niet. Zie volgende alinea.

De staatskundige inrichting naar het ongeschapen Woord van de Eeuwige God, is een inrichting die pas komt na een vrijwillige acceptatie van de bevolking. Dat betekent dat je een uniforme samenleving behoort te hebben, waarbij de bevolking er unaniem de overtuiging op na houdt dat er geen andere God is dan Allaah, en dat Mohammed (niets meer dan) Zijn Boodschapper is.

Met deze kennis zouden de mensen wel in moeten zien dat een dergelijke vertegenwoordiging niet de naam democratie mag dragen. Want de naam democratie betekent dat men in stemt dat er met iets anders geregeert wordt dan met het ongeschapen Woord van Allaah Ta'ala. Er zal dus, bij een echte serieuze inrichting een andere naam verzonnen moeten worden, een onafhankelijke naam. Om maar een voorbeeld te geven: "De Stem van de Moslim.", of "De Islamitische Participatie.".

Overigens, wanneer democratie niet gepropageert wordt, betekent dat niet dat wij tegen de aanwezigheid van andersdenkenden zijn. Echter waar wij tegen zijn is het Secularisme als overtuiging! Secularisering is dan wat anders; voor de vertegenwoordigers van de Moslims in Nederland staat secularisering dan gelijk aan de godsdienstvrijheid. Of terwijl de vrijheid om er een andere overtuiging op na te houden.

Tot slot, voordat ik het vergeet nog 1 heel belangrijk punt. Wat ook een beetje met de vertegenwoordigingsnaam te maken kan hebben. Het mag zich namelijk niet profileren als een partij of een groep cq. sekte. Wat andere partijen, groepen of sekten uit lokt, zoals bijvoorbeeld bij het CDA, de SGP en de Christenunie. Het moet zich profileren als een vertegenwoordiging. Niet als een partij. Want zodra dat gebeurd, dan betekent dat het vroeg of laat uitdraait op een mislukking. En er allerlij sektarische partijen bij kunnen komen die er allemaal een andere draai aan willen geven. Met als gevolg in de verre toekomst dat uiteindelijk er niet 1 vertegenwoordiging maximaal aanwezig is, of een veel te langzame evoluering van het participatie proces van de Moslim-burger. Allaah waarschuwt hier ook tegen in de Qor-aan, Hij zegt ons namelijk dat we ons niet mogen opdelen in sektes en groepen, waarvan iedere groep zich verheugt op wat ze hebben.

Toen raakten zij onderling opgedeelt in groepen over hun zaak. Elke groep was blij met wat zij hadden. [23:53]

---

[2] Zij deelden zich in de Godsdienst op tot sekten. Allaah zegt: “…en behoort niet tot de veelgodendienaars (polytheïsten) – tot hen die hun Godsdienst opsplitsten en tot sekten zijn geworden; Elke sekte verheugt zich over wat zij hebben.” Soerat ar-Roem [30:31-32]

Zij delen zich ook op in groepen als het gaat om hun wereldse kwesties, en zij zagen dat als iets dat juist is om te doen. Daarom schrijft Allaah eenheid en eensgezindheid in de Godsdienst voor, zeggende:

“Hij verordineert voor jullie van de (zelfde) Godsdienst wat Hij aan Noeh’ (Noach) had opgedragen en wat wij aan jou geopenbaard hebben en wat Wij aan Ibrahiem (Abraham), Moesa (Mozes) en ‘Isa (Jezus) hadden opgedragen (zeggende): ‘Houdt de Godsdienst in stand en splitst jullie daarin niet op in groepen.’” Soerat as-Shoeraa [42:13]

En Hij zegt: “Waarlijk, zij die hun Godsdienst opsplitsen en tot sekten zijn geworden, met hen heb jij niets gemeen…” Soerat al-An’aam [6:159]

Hij heeft ons verboden om hetzelfde te zijn als hen, zeggende:
“Weest niet zoals zij die zich in groepen opsplitsten en van mening verschilden, nadat de duidelijke bewijzen tot hen waren gekomen.” Soerat aal-’Imraan [3:105]

En Hij heeft ons de opsplitsing tot sekten in de Godsdienst verboden:
“En houdt samen (stevig) vast aan het touw van Allaah, en weest niet onderverdeeld...” [3:103]

Bron: Aspecten uit de Tijd van Onwetendheid. (http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=104407)

Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is insha llaah.
:knipoog:

Ja hoor Baraka lahoe feek.

Ridouan
13-08-04, 00:27
Geplaatst door Ghiezzoe
Ik geloof erin dat de Profeten de beste leidraad zijn voor hoe je je moet gedragen.....


Moslims die denken dat Allah dit wel even zal regelen, en dat verder wel alles in de grote Koran terug te vinden zal zijn, die zijn nog niet begónnen om over een staat na te denken! En eigenlijk zijn het luilakken! Je kunt het gerust een opdracht van Allah aan de mensheid noemen, om een behoorlijke staat in elkaar te draaien. Juist die moslims die zo heilig over de Koran lopen te doen, dat zijn de jongens die helemaal niets bakken van een behoorlijke staat! Die zitten allemaal om Allah te roepen, alsof hij het allemaal wel even zal regelen! Nou, dat is NIET zo!

Heb jij de Profeten zich druk zien maken over de STAAT?. Nee ze maakten zich druk om het GELOOF van mensen... Het MEERGODENDOM... enz...
Ze hebben niet gevraagd om hulp van Allah om de mensen te REGEREN ze heben gevraagd om hulp aangezien de mensen niet wilden luisteren naar het feit dat er maar 1 godheid is namelijk Allah swt. Ze hebben om hulp gevraagd om GEDULDIG TE ZIJN.

Regels en wetten zijn een onderdeel van de Islam maar komen pas na het geloof in 1 god, de profeten de boeken en de laatste dag. Dan wordt bidden, vasten, Zakaat geven en Hajj doen een logische volgende stap....

""Moslims die denken dat Allah dit wel even zal regelen, en dat verder wel alles in de grote Koran terug te vinden zal zijn, die zijn nog niet begónnen om over een staat na te denken! En eigenlijk zijn het luilakken!""


Misschien zijn deze moslims niet lui, maar zijn ze hard aan het werken aan de belangrijkere zaken bij zichzelf en bij anderen.....en stellen zij een STAAT niet op de eerste plaats.

Salaam

Prachtig. Baraka lahoe feek.

Julien
13-08-04, 00:40
Geplaatst door Julien
Wat probeer je te bewijzen? [-Al3-]

Al A3bi.. erg zielig hoor.. en diep triest.. maakte gewoon een grapje in het turks.. zeg maar a la sadeeq.. en Ron Haleber kent me lang genoeg op dit forum dat ik dit niet meen!

ik kreeg van een turkse vriend deze zin gestuurd en t was gewoon als grapje bedoeld, ouwe zuurpruim.

maar goed, ik heet natuurlijk geen sadeeq (die gebruikt dit soort woorden om de haverklap) :kotsen2:

Al3arbi
13-08-04, 00:42
Geplaatst door Julien
Al A3bi.. erg zielig hoor.. en diep triest.. maakte gewoon een grapje in het turks.. zeg maar a la sadeeq.. en Ron Haleber kent me lang genoeg op dit forum dat ik dit niet meen!

ik kreeg van een turkse vriend deze zin gestuurd en t was gewoon als grapje bedoeld, ouwe zuurpruim.

maar goed, ik heet natuurlijk geen sadeeq (die gebruikt dit soort woorden om de haverklap) :kotsen2:


Allez hein, niet tè snel het slachtoffertje willen spelen. Je weet wat je gepost hebt, einde discussie lijkt me.

Ridouan
13-08-04, 00:47
Ha Roosje, of mag ik je doorentje noemen ?

Want hier begin je al:


Geplaatst door Rabi'ah.
Mag ik ze ook? :tik:

My God Islam&Meer........jammer dat ik er niet bij was in die tijd.........maar ik heb wat oude topics doorgenomen en ik moet zeggen dat ik smakelijk gelachen heb. :haha:

Vooral om Ridouan en Chatoloog. :hihi:

Groetjes,

Rabiah.

Ja, lachen doe je graag achter iemand zijn of haar rug. Maar reageren ho maar. Dat is een kwalijk trekje van jou en degene welke je walgelijk en smakeloos hier loopt op te hemelen. Jammer. Kijk dan hieronder, eerst was je bovenstaand zeer hoogmoedig en nu ineens zeer zielig. Raar zo snel 2 gezichten......


Geplaatst door Rabi'ah.
Als jij eens zou weten wat ik allemaal voor verwensingen, scheldwoorden, vervloekingen, verdachtmakingen en persoonlijke aanvallen naar mijn hoofd heb gekregen van Ridouan, Chatoloog, Ansari, Hamza-T en Abdulkarim, zou je minder hoog van de toren blazen. :moe:

Graag hier qouten, met link en data. I.p.v dat je gezever. Dit is denk je dieptepunt. Raar dat je inhoudelijk nooit iets kunt verduidelijken.



Als jij eens zou weten op basis waarvan ik mijn mening over Nabil en de AEL heb gevormd, zou je ook minder hoog van de toren blazen. :moe:

Geloof me, in tegenstelling tot veel mensen hier, doe ik zelden of nooit uitspraken over zaken waar ik geen kennis over of ervaring mee heb.

Groetjes,

Rabiah.

Nou over je religie weet je niets. Toch zit je steeds uitspraken erover te doen. Dit zegt al heel veel:


Geplaatst door Theodoru$
Ik heb je hier anders meerdere malen het "moslim-zijn" van bepaalde prikkers ter discussie zien stellen, terwijl ik me toch afvraag wie jij bent om daarover te oordelen of hoe je dat kunt opmaken uit een paar berichten. Ik dacht zelf dat het binnen de islam een grote zonde is om te gaan oordelen of iemand wel of geen moslim is, maar ik geloof dat jij er een hele andere islam op nahoudt.

Ja een islaam van zgn. vrijheid, maar alleen als het uitkomt.

Julien
13-08-04, 01:02
Geplaatst door Al3arbi
Allez hein, niet tè snel het slachtoffertje willen spelen. Je weet wat je gepost hebt, einde discussie lijkt me.

jezus tuurlijk weet ik wat ik gepost heb.. en ik had er geen moment bij nagedacht dat een of andere zuurpruim het anders zou opvatten..

en het is nie zo moeilijk om het slachtoffer te spelen als ik zie dat je er bij mij bij de kippen klaar bent om me strafpunten te geven, terwijl er prikkers zijn die constant schelden en ik haast nooit.

ik vraag me ook af of er wel iemand was die dit gemeld heeft, of dat dit jouw eigen initiatief was.

Al3arbi
13-08-04, 01:05
Geplaatst door Julien
jezus tuurlijk weet ik wat ik gepost heb.. en ik had er geen moment bij nagedacht dat een of andere zuurpruim het anders zou opvatten..

en het is nie zo moeilijk om het slachtoffer te spelen als ik zie dat je er bij mij bij de kippen klaar bent om me strafpunten te geven, terwijl er prikkers zijn die constant schelden en ik haast nooit.

ik vraag me ook af of er wel iemand was die dit gemeld heeft, of dat dit jouw eigen initiatief was.


Mijn initiatief. Ik heb het gezien en gelijk een emmertje strafpunten overheen gedonderd. Got a problem with that?

mark61
13-08-04, 01:24
Geplaatst door Ron Haleber
Ja het verschil tussen :duivels: en :duivel: ontgaat me...

Nah kzal het ff uitspellen: :duivels: betekent: 'Rabiah, ben je blij met deze bron?' om r ff te kietelen.


Kafan Saudilerinkinden bile dar. Allah'in bütun yaratiklarina saygi ve sevgi dolu bir hayat geçirmeni dilegiyle.

Kan je de vertaling er ook bij leveren? Tis tenslotte een verboden taal hier...

Julien
13-08-04, 02:06
Geplaatst door Al3arbi
Mijn initiatief. Ik heb het gezien en gelijk een emmertje strafpunten overheen gedonderd. Got a problem with that?

ja met jouw hypocrisie.. en daar hebben wel meer prikkers problemen mee.. maar je doet maar.

de enige die recht heeft om zich aangesproken te voelen, is Ron H. maar hij zou meteen doorhebben dat ik het niet zo gemeend heb.

was jij ook niet degene die me gelijk strafpunten gaf, omdat je mijn franse signature niet begreep??

Al3arbi
13-08-04, 02:29
Geplaatst door Julien
ja met jouw hypocrisie.. en daar hebben wel meer prikkers problemen mee.. maar je doet maar.

de enige die recht heeft om zich aangesproken te voelen, is Ron H. maar hij zou meteen doorhebben dat ik het niet zo gemeend heb.

was jij ook niet degene die me gelijk strafpunten gaf, omdat je mijn franse signature niet begreep??


Wacht even, noem je mij nou hypocriet. Als ik zou toegeven dan heb je dus ongelijk, dat begrijp je hoop ik. Om die reden verdien je strafpunten. Maak je alvast een nieuwe nick aan?

Ron Haleber
13-08-04, 06:48
Geplaatst door mark61
Nah kzal het ff uitspellen: :duivels: betekent: 'Rabiah, ben je blij met deze bron?' om r ff te kietelen.

Rabiah is onlangs nog - tot grote schrik van Bil@l - op advies van haar oude handboek helemaal naar China gereisd om daar kennis te vergaren... :verliefd:

Mark, voor het opslorpen van onze duivels moderne wetenschap hoeft ze dus door jou niet meer gekieteld te worden. :fpiraat:

Laat dat kietelen van Rabiah maar aan Nabil over...! Die maakt er voor haar wel een lekker gore rapsong over. Worden wij ook nog eens bezongen op een cdtje van de AEL...!



Geplaatst door mark61
Kan je de vertaling er ook bij leveren? Tis tenslotte een verboden taal hier...

Wie ben ik om de gewaagde teksten te gaan vertalen waarmee jij de eerbare eminenties van Bil@ls Selefi-genootschap op de hak neemt...? :huil2:

Jij als bekend vertaler van al die heidens-laïcistische keukenmeiden-romannetjes - onder patronage van die goddeloze Atatürk verschenen -, bent daar veel beter geschikt voor...! Verkopen die trouwens goed? :duivels:

Als ons heiligste boontje heb je trouwens nog steeds nul strafpunten. Dus jij hoeft niet als ik een nieuwe nick aan te maken als je je vertalerskunsten laat zien! :schreeuw:

dicksr
13-08-04, 08:36
Geplaatst door Al3arbi
Wacht even, noem je mij nou hypocriet. Als ik zou toegeven dan heb je dus ongelijk, dat begrijp je hoop ik. Om die reden verdien je strafpunten. Maak je alvast een nieuwe nick aan?

Knap staaltje 'moderators' logica.

dicksr

mark61
13-08-04, 09:14
Geplaatst door Al3arbi
[i]Als ik zou toegeven dan heb je dus ongelijk, dat begrijp je hoop ik.

?? Leg deze zin s uit?

Rare inflatie trouwens. 25 oude strafpunten zijn dus eigenlijk 3 nieuwe. Drie keer zondigen and you're out. Als je dan bovendien zo weer naar binnen kan met een nieuwe nick kan je je afvragen wat het nut is van de hele ceremonie.

nl57
13-08-04, 10:27
Geplaatst door Julien
Al A3bi.. erg zielig hoor.. en diep triest.. maakte gewoon een grapje in het turks.. zeg maar a la sadeeq.. en Ron Haleber kent me lang genoeg op dit forum dat ik dit niet meen!

ik kreeg van een turkse vriend deze zin gestuurd en t was gewoon als grapje bedoeld, ouwe zuurpruim.





maar goed, ik heet natuurlijk geen sadeeq (die gebruikt dit soort woorden om de haverklap) :kotsen2:


Hi Julien,

Ik ben gisteren een tijdje gesurfd. Aan het eind van de dag had ik 60! strafpunten wegens racisme. Ik ben inderdaad heel wat anti-semitisme en andere verschrikkelijke dingen op deze site tegengekomen.

Zolang het echter om een moslim gaat is het beheer ziende blind. De gedachtenpolitie van deze kalifaatstaat keert zich alleen tegen Westerlingen.

Julien
13-08-04, 10:52
Geplaatst door Al3arbi
Wacht even, noem je mij nou hypocriet. Als ik zou toegeven dan heb je dus ongelijk, dat begrijp je hoop ik. Om die reden verdien je strafpunten. Maak je alvast een nieuwe nick aan?

:jammer:

dicksr
13-08-04, 11:02
Geplaatst door Julien
:jammer:

Beste Julien,

Waar wijsheid en barmhartigheid zijn verdwenen heerst willekeur.

dicksr

taouanza
13-08-04, 11:06
Geplaatst door nl57
Hi Julien,

Ik ben gisteren een tijdje gesurfd. Aan het eind van de dag had ik 60! strafpunten wegens racisme. Ik ben inderdaad heel wat anti-semitisme en andere verschrikkelijke dingen op deze site tegengekomen.

Zolang het echter om een moslim gaat is het beheer ziende blind. De gedachtenpolitie van deze kalifaatstaat keert zich alleen tegen Westerlingen.

He niemand houd je tegen hoor.:strik:

TFOE
13-08-04, 12:46
Geplaatst door Julien
was jij ook niet degene die me gelijk strafpunten gaf, omdat je mijn franse signature niet begreep??

Dat was Waterval :haha:

nl57
13-08-04, 14:23
Geplaatst door taouanza
He niemand houd je tegen hoor.:strik:


Tot nu toe heb ik inderdaad teveel door een Westerse bril gekeken. Daarom wil ik nu de wereld eens vanuit India gaan bekijken:

In 1947 werd het Indiase subcontinent onafhankelijk van Engeland. Ondanks pogingen van Ghandi om het land bij elkaar te houden, viel het al snel in twee delen uiteen: India en Pakistan. BEIDE LANDEN HADDEN DUS ONGEVEER DEZELFDE STARTPOSITIE.

Het islamitische Pakistan werd een dictatuur, die na een burgeroorlog in 1972 uiteenviel in Pakistan en Bangladesh. Beide landen zijn militaire dictaturen. Pakistan heeft de twijfelachtige eer dat het tot voor kort de Taliban steunde. Bangladesh is het meest corrupte land te wereld en tevens een van de allerarmste.

India is de grootste democratie ter wereld (ruim 1 miljard inwoners) en begint onderhand een ookeconomische reus te worden (IT). India heeft nu een middenklasse van 200 miljoen mensen. Het heeft samen met China zeer veel potentieel om uit te groeien tot iets moois. Natuurlijk zijn er in India nog veel problemen zoals kinderarbeid en het kastenstelsel, maar er wordt aan gewerkt om dit te verbeteren.

Eén van de grootste problemen van India is de moslimminderheid van, gelukkig, niet meer dan ongeveer 10%. Ook hier weer terrorisme en pogingen om zich af te scheiden (Kasjmir). Terrorisme roept altijd tegenkrachten op: de Hindoes, die altijd geweldloosheid voorstonden, worden nu ook steeds fanatieker, ook tegenover Christenen.

Maarten
13-08-04, 14:29
Geplaatst door Al3arbi


Al3arbi..
Zou ik misschien één strafpuntje mogen? Als is het maar voor een weekje of zo! Toe nou!..

Je weet gewoon niet wat het is, om hier steeds maar maagdelijk te moeten rond lopen!
Ik schaam me gewoon dood! Altijd maar weer braaf, wat ik ook post..
Ik wil er graag een beetje bíj horen! :D
En kan ie dan weer weg, als ik jeuk van 'm begin te krijgen?
Zo niet, dan doe maar niet.
Ik hou denk ik niet zo van strafpuntjes..

mediterraans
13-08-04, 14:37
Geplaatst door Maarten
Al3arbi..
Zou ik misschien één strafpuntje mogen? Als is het maar voor een weekje of zo! Toe nou!..

Je weet gewoon niet wat het is, om hier steeds maar maagdelijk te moeten rond lopen!
Ik schaam me gewoon dood! Altijd maar weer braaf, wat ik ook post..
Ik wil er graag een beetje bíj horen! :D
En kan ie dan weer weg, als ik jeuk van 'm begin te krijgen?
Zo niet, dan doe maar niet.
Ik hou denk ik niet zo van strafpuntjes..

scheld me maar uit in het swahili, dan krijg je die strafpunten wel ;)

Afrux
13-08-04, 14:47
Misschien zijn deze moslims niet lui, maar zijn ze hard aan het werken aan de belangrijkere zaken bij zichzelf en bij anderen.....en stellen zij een STAAT niet op de eerste plaats.
Geplaatst door Ridouan
Prachtig. Baraka lahoe feek.


Vreemd dat mensen dit soort on-logica als prachtig vinden. de terminologie woordt weer erbij gehaald. Dat is tamelijk zo heilig. Helaas blijft het vaak bij woorden.

hard werk aan zichzelf en anderen? in de praktijk is het tegenovergestelde te zien. Ik hoef geen speciefieke voorbeelden erbij te halen. Het zijn te veel om op te noemen. Maar op alle vlakken lopen ze achter. Dat zijn feiten. Het hard werken heeft dus niets opgelevert.

In plaats met een paradox deze achterlijkheid te pogen rechtvaardigen. Moeten we ons afvragen , hoe het zo ver heeft kunnen komen?. Als een ding zeker is, dan is het in elk geval niet het hard werken.

De staatsmensen in de moslim landen (met name in de "zogenaamde" Arabisch ''lachertje'' Liga landen) reflecteren het volk. De "zogenaamde'' moslim landen, zoals Tarik Yahya het noemt. de staatsmensen schelden elkaar uit op de bijeenkomsten .

Neem marokko, we weten met z'n allen dat daar rang en stand van belang is. De wet van de sterke is van toepassing. De corruptie heerst. Zelfs mensen, die normaal gesproken het voortouw zouden moeten trekken zijn corrupt. Advocaten, artsen, etc... Iedereen doet mee. De rijken om alles voor te krijgen. Maar ook de arme die 50 DH smeergeld betaald om van een boete uit te komen van 400 DH. De politie agenten die het moeten zijn, anders kunnen ze niet bij de politie. Zowel de volk als hun vertegenwoordigers (die ook het volk komen) zijn aan het slapen. Als ze aan het hard werken waren, dan was het wel beter gesteld met ze.

BiL@L
13-08-04, 14:51
Geplaatst door Ridouan
Ja hoor Baraka lahoe feek.

Laay barek feek. Insha llaah zullen de harten open staan...

Ghiezzoe
13-08-04, 15:01
Je moet zinnen niet uit hun verband rukken de stelling was:

Moslims die denken dat Allah dit wel even zal regelen, en dat verder wel alles in de grote Koran terug te vinden zal zijn, die zijn nog niet begónnen om over een staat na te denken! En eigenlijk zijn het luilakken! Je kunt het gerust een opdracht van Allah aan de mensheid noemen, om een behoorlijke staat in elkaar te draaien. Juist die moslims die zo heilig over de Koran lopen te doen, dat zijn de jongens die helemaal niets bakken van een behoorlijke staat! Die zitten allemaal om Allah te roepen, alsof hij het allemaal wel even zal regelen! Nou, dat is NIET zo!

Antwoord:
Misschien zijn deze moslims niet lui, maar zijn ze hard aan het werken aan de belangrijkere zaken bij zichzelf en bij anderen.....en stellen zij een STAAT niet op de eerste plaats


Jouw reactie:
Vreemd dat mensen dit soort on-logica als prachtig vinden. de terminologie woordt weer erbij gehaald. Dat is tamelijk zo heilig. Helaas blijft het vaak bij woorden.

hard werk aan zichzelf en anderen? in de praktijk is het tegenovergestelde te zien. Ik hoef geen speciefieke voorbeelden erbij te halen. Het zijn te veel om op te noemen. Maar op alle vlakken lopen ze achter. Dat zijn feiten. Het hard werken heeft dus niets opgelevert.

Hoezo lopen ze op alle vlakken achter?, op welke vlakken denk je dat ik achter loop?

Laten we het even op Nederland houden voor het gemak.. (met Marokko heb ik niets te maken, ik woon nu in Nederland dus hier doe ik wat aan mezelf en mijn omgeving en niet daar, ik ga er ook nooit op vakantie en ik heb een hekel aan schijnheilige dictaturen dus...). Als ik naar Nederlan kijk dan doen de Moslims het over het algemeen veel beter in de maatschappij dan 10 jaar geleden dus waar doel jij op?.




Geplaatst door Afrux
Misschien zijn deze moslims niet lui, maar zijn ze hard aan het werken aan de belangrijkere zaken bij zichzelf en bij anderen.....en stellen zij een STAAT niet op de eerste plaats.


Vreemd dat mensen dit soort on-logica als prachtig vinden. de terminologie woordt weer erbij gehaald. Dat is tamelijk zo heilig. Helaas blijft het vaak bij woorden.

hard werk aan zichzelf en anderen? in de praktijk is het tegenovergestelde te zien. Ik hoef geen speciefieke voorbeelden erbij te halen. Het zijn te veel om op te noemen. Maar op alle vlakken lopen ze achter. Dat zijn feiten. Het hard werken heeft dus niets opgelevert.

In plaats met een paradox deze achterlijkheid te pogen rechtvaardigen. Moeten we ons afvragen , hoe het zo ver heeft kunnen komen?. Als een ding zeker is, dan is het in elk geval niet het hard werken.

De staatsmensen in de moslim landen (met name in de "zogenaamde" Arabisch ''lachertje'' Liga landen) reflecteren het volk. De "zogenaamde'' moslim landen, zoals Tarik Yahya het noemt. de staatsmensen schelden elkaar uit op de bijeenkomsten .

Neem marokko, we weten met z'n allen dat daar rang en stand van belang is. De wet van de sterke is van toepassing. De corruptie heerst. Zelfs mensen, die normaal gesproken het voortouw zouden moeten trekken zijn corrupt. Advocaten, artsen, etc... Iedereen doet mee. De rijken om alles voor te krijgen. Maar ook de arme die 50 DH smeergeld betaald om van een boete uit te komen van 400 DH. De politie agenten die het moeten zijn, anders kunnen ze niet bij de politie. Zowel de volk als hun vertegenwoordigers (die ook het volk komen) zijn aan het slapen. Als ze aan het hard werken waren, dan was het wel beter gesteld met ze.

Afrux
13-08-04, 15:41
Hoezo lopen ze op alle vlakken achter?, op welke vlakken denk je dat ik achter loop?

Ik heb het niet over specifieke gevallen en zeker niet over jou. Daar jij in een land woont, geen islamitisch land, maar wel veel mogelijkheden biedt.

Op alle vlakken, economisch, sociaal, onderwijs, rechten, etc...

Voorbeeld uit arab human report 2003:

- In griekeneland verschijnen 5 keer meer boeken dan de "zogenaamde" 22 Arabische land.
- Het BNP van deze 22 is lager dan die van spanje.
- er worden jaarlijks net zoveel boeken naar het spaans vertaald, als het in 1000 jaar het geval is naar het arabisch.
- meer dan de helft is analfabeet (bij vrouwen veel malen hoger)
- 3% toegang tot internet.

Maar ook deze voorbeelden:
- Corruptie
- de rijken en machtigsten zijn d ewet.
rechters oordelen niet naar de zaak maar naar rang en stand

Infrasturctuur:
- Afval wordt niet opgehaald
- wegen zijn slech
-

Het zijn te veel om op te noemen. Ik denk niet dat het zo ver was gekomen als ze hard aan het werk waren (letterlijk en figuurlijk) oftewel Jihad. Want Jihad is niet wat de extremisten aan gegeven hebben. Maar jihad komt van het woord Johd en dat betekent uiteindelijk inspanning om de situatie te verbeteren. En niet zelfmoord plegen dat door de islam verboden is.

Maarten
13-08-04, 16:14
Geplaatst door Ron Haleber Maarten, dit moet je toch wel aanspreken...! KAKKERLAKKEN was lange tijd de koosnaam voor joden op dit forum. Bil@l rekent je nu ook tot die categorie!

Nee, ik voel me er niet door aangesproken. Hij scheld niet op mij, en ik niet op hem.
Ik heb ook de neiging om te respecteren wat hij innerlijk gelooft. Ik heb wel kritiek op zijn methoden of de stijl van denken die hij daar bovenop zet. Hij mag zelf weten of hij daar wat in ziet of niet. Ik laat enkel wat zien. Meer beoog ik niet.


Ja ontzettend lullig van beheer.

Nou, ik gaf dus al aan wat voor redenen Beheer dar voor kon hebben. De belangrijkste i misschien wel dat derden ermee aan de haal gaan, die helemáal niet snappen wat er aan de hand is, en dan koren op de molen gooien van die Islamofobie. Dat kan absoluut een vertekend beeld geven. Media-sensatie, daar wordt niemand beter of wijzer van.


Want Bil@l en die dame zijn toch looners en loosers in NL.

Van die dame weet ik niets, behalve wat ze in dit topic schreef. Nou, daar kan ik mee leven.
Maar Bil@l? Ik heb geen neiging die een looser te noemen, omdat hij op zijn eigen manier bezig is. Maar ik denk wel dat hij met zijn visie op Islam overal tegenaan loopt, en steeds zwakker en geisoleerder komt te staan, als hij niet kritischer en nuchterder kijkt, en voor zichzelf geen nieuwe antwoorden ontwikkelt. Islam krijgt pas kracht, als er met verstand mee omgegaan wordt. Dat schrijft de Koran ook voor. Dat dwingt vooral ook om na te denken over dingen waar je geen zin in hebt. Maar dat is zijn zaak.
Ik ben daar voorzichtiger mee, omdat hij schrijft vanuit wat hij gelooft. Dat is niet zo maar wat losbollen omdat je pet fout staat..


Ik heb je indertijd ook al gevraagd naar een methode om ze op te slaan. Jij had als systeembeheerder daar toen ook geen antwoord op... Ik doe het maar via .txt per topic...

Ik wilde het complete forum op slaan, en haalde 3x 600 MB binnen per modem. Maar ik kreeg het spul niet als normaal forum open. In feite moet je daar software voor hebben, die de hele boel omwerkt. Ik weet niet eens of die er is..


Maarten, mij lijkt overigens dat jouw kritische stukken over Islam & Politiek net zo goed op het progamma van de MDP van Rabiah van toepassing zijn en dat je ze daarom dus feitelijk schrijft...???

Heb ik daar gelijk in...???



Dat zou goed kunnen ! Ik heb het programma nog niet gezien. Maar MDP dat is een ander verhaal dan die fundies, die vanwege de interne sfeer maar hard over een Islamitische staat lopen te roepen, en geen benul hebben van waar dat over gaat, en maar hard roepen dat ze dat "ergens anders" wél weten. Een dergelijk blind vertrouwen (en propaganda) dat was een kenmerk van Fascisme. Dat bestaat dus ook in de wereld van Islam. Dat is precies waar je al die dictaturen en willekeur van krijgt.

Maar MDP doet een poging om dingen te funderen. Die nodigen dus ook zo’n Pakistaan uit. Die moeten dus een kans krijgen, ook al is het effect ervan, dat er wer een Islam-hoera sfeer door ontstaat, die verbloemt dat de problemen vooral vóor hun liggen, en niet achter hun !
Ze hebben het in feite al moeilijk genoeg met iets zinnigs te maken van de ideeen over de Islamitische staat. Maar toch kunnen daar ideeen uit voortkomen, die een ríchting geven over hoe de boel aan te pakken.

Ja, ze kunnen niet om de dingen heen die ik schreef. Islam zelf heeft gewoon geen goede methoden voor staatsinrichting. Ze moeten dus dingen gaan importeren. En dat moeten dus dingen zijn die werken. Of in elk geval moeten het geen dingen zijn, waarvan wel bijna bewezen is, dat ze níet werken, zoals allerlei constructies uit landen waar Islam de grootste godsdienst is. Dat worden dus een boel westerse constructies die wél werken (Niet alle constructies hebben bewezen deugdelijk te zijn.)
Kortom, het wordt aanluiting bij het system wat hier bestaat. De vraag is hoe en wat ?

Dat gaat nog niet mee vallen. Schrap maar eens wat uit de Grondwet.. Moet je eens kjken wat er daarna allemaal in praktijk weg valt. In éen keer blijkt dan, dat een hoop overheidsactiviteit niet meer bestaat. Of dat een hoop rechten niet meer bestaat, waarvan iederen het nu doodnormaal vindt, dat ie ze heeft. Het kan zijn, dat moslims nog heel hard gaan gillen om het huidige democratische system, omdat ze dat hard nodig hebben om voor elkaar te krijgen wat ze willen. Misschien gaan ze zien dat wat die Christenen en Socialisten hier al gedaan hebben, een heel eind in hun richting zit. Dat zien sommigen nu dus niet, in die huidige polarisatiesfeer. Anderzijds hebben ze klachten. Die zijn zeker niet allemaal onterecht. Ik ben dus benieuwd naar wat ze concreet gaan verzinnen. Maar dat gaat wel niveau eisen..


Waarom ik geen boekje schrijf? Veel redenen. Wat ik hier doe – reageren – dat is makkelijker. Punt is ook voor wie of wat je schrijft. Ik zou ook meer mensen moeten kennen, en weten wat er zoal leeft, en hoe er gedacht wordt. Dat weet jij beter. Je hebt al een keer voorgesteld samen te werken. Dat zou kunnen. Maar voorlopig is het even veel te druk. Maar misschien moet het een site worden. Of gewoon dit forum, maar dan niet als reactie, maar als volwaardig stuk in een nieuw topic. Dat kan zo over een aantal onderwerpen. Maar helaas niet binnenkort..