PDA

Bekijk Volledige Versie : Prostituee geldt als innovatief



De Autochtoon
10-08-04, 16:07
Door een onzer redacteuren

DEN HAAG, 10 AUG. Prostituees van buiten de EU zijn vanaf 1 oktober kennismigranten. Ze zullen althans net zo worden behandeld als buitenlandse werknemers die een hoge opleiding, veel vakkennis en innovatiekracht meebrengen. Voorwaarde is wel dat de prostituee minimaal 32.600 euro inkomen heeft. Boven de dertig jaar is dat minimum 45.000 euro.

Dit blijkt uit een brief van minister De Geus (Sociale Zaken) aan de Tweede Kamer. Buitenlandse prostituees mogen vanaf 1 oktober in loondienst werken en hebben geen werkvergunning meer nodig. Nu mogen ze alleen als zelfstandige ondernemers werken als ze van buiten de EU komen. De maatregel volgt uit de vereenvoudiging van de toelatingsregels voor kennismigranten. Het vaststellen van de criteria voor een kennismigrant en de toetsing ervan werkt volgens het kabinet nu bureaucratie in de hand. Daarom stelde het in mei dit jaar voor dat alleen het inkomen bepaalt of iemand zonder werkvergunning in loondienst in Nederland mag werken. Als een schoonmaker, hamburgerverkoper of taxichauffeur van buiten de EU kan aantonen dat hij in Nederland meer dan de vastgestelde minima kan verdienen, mag hij hier werken. En dat geldt dus ook voor sekswerkers.

Voor de stichting De Rode Draad, de belangenorganisatie voor prostituees, is het belangrijkste nieuws dat hun leden voortaan in loondienst mogen werken. ,,We zijn op dit moment bezig daarvoor modelcontracten op te stellen'', zegt woordvoerster Marianne Jonker van de stichting. ,,Want een goed geregeld arbeidscontract voorkomt bijvoorbeeld vrouwenhandel. Waarschijnlijk zal slechts een klein aantal prostituees in loondienst gaan uit vrees voor het kwijtraken van hun anonimiteit.''

André van Dorst, van de Vereniging Exploitanten Relaxbedrijven, vindt het vreemd dat de inkomensgrens hoger wordt, naarmate de 'kennismigrant' in zijn branche ouder is. ,,Want in haar nadagen is een prostituee minder waard. Net als een voetballer heeft ze een kortlopende carrière. Bovendien: wil een prostituee op een inkomen van 45.000 euro komen, dan moet ze ongeveer een ton omzetten. En ze werkt gemiddeld maar 25 uur. Daar is dus niet over nagedacht.''

De seksexploitanten willen volgens Van Dorst bovendien zo min mogelijk met vaste dienstverbanden werken. ,,Wij vinden dit dan ook een slecht besluit, hoe goed bedoeld ook.''


10 augustus 2004

Rabi'ah.
10-08-04, 16:11
Geplaatst door De Autochtoon
Door een onzer redacteuren

DEN HAAG, 10 AUG. Prostituees van buiten de EU zijn vanaf 1 oktober kennismigranten. Ze zullen althans net zo worden behandeld als buitenlandse werknemers die een hoge opleiding, veel vakkennis en innovatiekracht meebrengen. Voorwaarde is wel dat de prostituee minimaal 32.600 euro inkomen heeft. Boven de dertig jaar is dat minimum 45.000 euro.

Dit blijkt uit een brief van minister De Geus (Sociale Zaken) aan de Tweede Kamer. Buitenlandse prostituees mogen vanaf 1 oktober in loondienst werken en hebben geen werkvergunning meer nodig. Nu mogen ze alleen als zelfstandige ondernemers werken als ze van buiten de EU komen. De maatregel volgt uit de vereenvoudiging van de toelatingsregels voor kennismigranten. Het vaststellen van de criteria voor een kennismigrant en de toetsing ervan werkt volgens het kabinet nu bureaucratie in de hand. Daarom stelde het in mei dit jaar voor dat alleen het inkomen bepaalt of iemand zonder werkvergunning in loondienst in Nederland mag werken. Als een schoonmaker, hamburgerverkoper of taxichauffeur van buiten de EU kan aantonen dat hij in Nederland meer dan de vastgestelde minima kan verdienen, mag hij hier werken. En dat geldt dus ook voor sekswerkers.

Voor de stichting De Rode Draad, de belangenorganisatie voor prostituees, is het belangrijkste nieuws dat hun leden voortaan in loondienst mogen werken. ,,We zijn op dit moment bezig daarvoor modelcontracten op te stellen'', zegt woordvoerster Marianne Jonker van de stichting. ,,Want een goed geregeld arbeidscontract voorkomt bijvoorbeeld vrouwenhandel. Waarschijnlijk zal slechts een klein aantal prostituees in loondienst gaan uit vrees voor het kwijtraken van hun anonimiteit.''

André van Dorst, van de Vereniging Exploitanten Relaxbedrijven, vindt het vreemd dat de inkomensgrens hoger wordt, naarmate de 'kennismigrant' in zijn branche ouder is. ,,Want in haar nadagen is een prostituee minder waard. Net als een voetballer heeft ze een kortlopende carrière. Bovendien: wil een prostituee op een inkomen van 45.000 euro komen, dan moet ze ongeveer een ton omzetten. En ze werkt gemiddeld maar 25 uur. Daar is dus niet over nagedacht.''

De seksexploitanten willen volgens Van Dorst bovendien zo min mogelijk met vaste dienstverbanden werken. ,,Wij vinden dit dan ook een slecht besluit, hoe goed bedoeld ook.''


10 augustus 2004

En dan zijn Westerlingen verbaasd dat moslims zich ergeren aan het zedenverval in het Westen. :moe:

Een prostituée een "kennigsmigrant", welja. :rolleyes:

What's next? Drugsdealers aantrekken omdat dat goed is voor de economie?

Bofko
10-08-04, 16:15
Geplaatst door De Autochtoon
Door een onzer redacteuren

DEN HAAG, 10 AUG. Prostituees van buiten de EU zijn vanaf 1 oktober kennismigranten. Ze zullen althans net zo worden behandeld als buitenlandse werknemers die een hoge opleiding, veel vakkennis en innovatiekracht meebrengen.

Woww. Innovatie van een prostituee. Wat moet ik me daarbij voorstellen ? KamaSutra from outer space.....

nard
10-08-04, 17:52
Geplaatst door Rabi'ah.
En dan zijn Westerlingen verbaasd dat moslims zich ergeren aan het zedenverval in het Westen. :moe:

Een prostituée een "kennigsmigrant", welja. :rolleyes:

What's next? Drugsdealers aantrekken omdat dat goed is voor de economie?

Ik ben daar niet verbaasd over, tot mijn spijt moet ik je daar gelijk in geven.

Het hangt er wél vanaf welke plaats je dit onderwerp in welke type discussie geeft........

Rabi'ah.
10-08-04, 19:46
Geplaatst door nard
Ik ben daar niet verbaasd over, tot mijn spijt moet ik je daar gelijk in geven.

Hé we zijn het wéér ergens over eens. :p


Geplaatst door nard

Het hangt er wél vanaf welke plaats je dit onderwerp in welke type discussie geeft........

Allicht. :rolleyes:

nard
10-08-04, 20:21
Geplaatst door Rabi'ah.
[B]Hé we zijn het wéér ergens over eens. :p


Tel uw zegeningen, zeg ik dan altijd maar weer....

;)



Allicht
:rolleyes:


Dat bedoel ik

Rabi'ah.
10-08-04, 20:25
Geplaatst door nard
Tel uw zegeningen, zeg ik dan altijd maar weer....

;)



Dat bedoel ik

:engel:

Iglo
11-08-04, 00:03
Geplaatst door De Autochtoon
Door een onzer redacteuren

DEN HAAG, 10 AUG. Prostituees van buiten de EU zijn vanaf 1 oktober kennismigranten. Ze zullen althans net zo worden behandeld als buitenlandse werknemers die een hoge opleiding, veel vakkennis en innovatiekracht meebrengen. ....................

André van Dorst, van de Vereniging Exploitanten Relaxbedrijven, vindt het vreemd dat de inkomensgrens hoger wordt, naarmate de 'kennismigrant' in zijn branche ouder is. ,,Want in haar nadagen is een prostituee minder waard. Net als een voetballer heeft ze een kortlopende carrière. Bovendien: wil een prostituee op een inkomen van 45.000 euro komen, dan moet ze ongeveer een ton omzetten. En ze werkt gemiddeld maar 25 uur. Daar is dus niet over nagedacht.''

De seksexploitanten willen volgens Van Dorst bovendien zo min mogelijk met vaste dienstverbanden werken. ,,Wij vinden dit dan ook een slecht besluit, hoe goed bedoeld ook.''


10 augustus 2004 Ongelofelijk wat een onzin artikel! Toegegeven het is een flitsende kop, en het lijkt te kloppen als je het bericht half leest. Maar als je even de tijd neemt om het te lezen en je je niet laat meeslepen door je vooroordelen (Rabi'ah), dan blijkt de situatie COMPLEET anders te liggen.
Deze wet is helemaal niet bedoeld voor prostituees, dit is bedoeld om mensen die goed zijn voor de economie van Nederland uit hun eigen land weg te snaaien (dit is inderdaad verwerpelijk). Het is absoluut niet de bedoeling om prostituees te importeren. Je denkt toch niet dat onze moraalridder Balkenende daar zijn handtekening onder zou zetten? Het feit is dat ze domweg door de mazen in de wetgeving glippen.
En dan heb ik het nog niet eens over die reactie van Andre van Dorst gehad. Al die dingen die hij vreemd noemt zijn juis hartstikke logische voor de mensen die men WEL probeerd aan te trekken. Kortom: wat een dom artikel, maar bovenal wat een misleidende titel.