PDA

Bekijk Volledige Versie : waarschuwing



Gerard074
11-08-04, 09:30
Bron: Premtime ned. 3 dinsdag 10 augustus 2004.

Het blijkt zo te zijn dat degene die vanaf 1998 de Nederlandse nationaliteit verkregen heeft, zijn/haar oorspronkelijke nationaliteit actief moet opzeggen binnen 3 jaar anders vervalt de Nederlandse nationaliteit. Het actief opzeggen bestaat uit een brief naar de betreffende ambassade.
Doet men dit niet dan vervallen alle rechten en moet men zelfs weer een verblijfsvergunning aanvragen.
(in de uitzending zat een vrouw die 31 jaar in Nederland woonde en sinds 1998 de nl nationaliteit had en deze nu weer kwijt was en dus illegaal in Nederland verbleef)

(hoe ver kunnen we zinken in dit land)

Gerard074
11-08-04, 09:30
oh ja en het zou gaan om duizenden landgenoten.

Ghiezzoe
11-08-04, 10:51
Volgens mij kan een Marokkaan zijn nationaliteit niet eens opzeggen...

Majid22
11-08-04, 11:09
Geplaatst door Ghiezzoe
Volgens mij kan een Marokkaan zijn nationaliteit niet eens opzeggen...
Misschien moeten ze er dan eens voor zorgen dat dat gaat kunnen. Anders moet Nederland maar instellen dat je geen Nederland meer kan worden zolang je nog je Marokkaanse nationaliteit hebt, dan blijk je het ongetwijfeld ineens wel op te kunnen zeggen. ;)

Tim76
11-08-04, 12:13
Anders moet Nederland maar instellen dat je geen Nederland meer kan worden zolang je nog je Marokkaanse nationaliteit hebt, dan blijk je het ongetwijfeld ineens wel op te kunnen zeggen.

Lijkt me een goed idee Majid22

Ghiezzoe
11-08-04, 13:09
Geplaatst door Majid22
Misschien moeten ze er dan eens voor zorgen dat dat gaat kunnen. Anders moet Nederland maar instellen dat je geen Nederland meer kan worden zolang je nog je Marokkaanse nationaliteit hebt, dan blijk je het ongetwijfeld ineens wel op te kunnen zeggen. ;)

Ghiezzoe
11-08-04, 13:12
ehhh, misschien moet Nederland bij Marokko aankloppen om dit voor elkaar te krijgen, aangezien dit niet een idee is van de marokkanen...
Bovendien wat maakt het uit hoeveel nationaliteiten je hebt en waarom wil Nederland de mogelijkheid van dubbele nationaliteit afschaffen?




Geplaatst door Majid22
Misschien moeten ze er dan eens voor zorgen dat dat gaat kunnen. Anders moet Nederland maar instellen dat je geen Nederland meer kan worden zolang je nog je Marokkaanse nationaliteit hebt, dan blijk je het ongetwijfeld ineens wel op te kunnen zeggen. ;)

Nefje
11-08-04, 13:23
Geplaatst door Ghiezzoe
ehhh, misschien moet Nederland bij Marokko aankloppen om dit voor elkaar te krijgen, aangezien dit niet een idee is van de marokkanen...
Bovendien wat maakt het uit hoeveel nationaliteiten je hebt en waarom wil Nederland de mogelijkheid van dubbele nationaliteit afschaffen?
Om mensen meer bij Nederland te betrekken. Je kunt ook de vraag stellen waarom Marokko wel mag eisen dat zelfs Marokkanen in het buitenland de Marokkaanse nationaliteit hebben, en Nederland niet eens mag eisen dat haar eigen inwoners enkel de Nederlandse nationaliteit hebben.

observer
11-08-04, 14:40
Geplaatst door Ghiezzoe
ehhh, misschien moet Nederland bij Marokko aankloppen om dit voor elkaar te krijgen, aangezien dit niet een idee is van de marokkanen...
Bovendien wat maakt het uit hoeveel nationaliteiten je hebt en waarom wil Nederland de mogelijkheid van dubbele nationaliteit afschaffen? feitelijk is het altijd al verboden geweest de 3 jaar is dus een overgangsperiode

wie een nederlands paspoort heeft en daarna een ander nationaliteit aanneemt is in principe zijn nederlands staatsburgerschap kwijt

logischerwijs geldt dat ook voor iemand die een ander paspoort heeft en vervolgens een nederlander wordt

Ghiezzoe
11-08-04, 15:52
ehh, omdat Marokko schijt heeft??? who cares?
Ik bemoei me liever niet met politiek en al helemaal niet met de Marokkaanse als je het niet erg vindt..
Dus als de eerderheid van de Nederlanders (hier bdeoel ik gewoon de bevolking ongeacht afkomst ed..) iets wil moet de regering dat dan maar met Marokko uitvechten...

Nederland mag alles eisen van haar onderdanen zolang de meerderheid daarmee eens is, toch?


Geplaatst door Nefje
Om mensen meer bij Nederland te betrekken. Je kunt ook de vraag stellen waarom Marokko wel mag eisen dat zelfs Marokkanen in het buitenland de Marokkaanse nationaliteit hebben, en Nederland niet eens mag eisen dat haar eigen inwoners enkel de Nederlandse nationaliteit hebben.

Gerard074
11-08-04, 18:45
waar het mij in eerste instantie omging was de mensen die het aangaat, de politiek is wel belangrijk maar interesseert me op dit moment minder aangaande dit onderwerp. Nederland en Marokko vechten dat maar lekker zelf uit, de schrijnende gevallen van mensen die te goeder trouw iets niet doen, daar gaat het mij om.

En inderdaad Ghiezzoe het zal mij ook een rotzorg zijn hoeveel nationaliteiten iemand heeft, als of een paspoort een graadmeter voor integratie is.