PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlands belastinggeld goed gebruikt.



TonH
11-08-04, 12:11
Telegraaf, di 10 aug 2004

Balkenende twee keer naar Athene
ATHENE - Premier Balkenende bezoekt de komende weken twee keer de Olympische Spelen van Athene. Komende vrijdag maakt de premier de openingsceremonie mee. Een week later, van 20 tot en met 22 augustus, bezoekt hij opnieuw de Griekse hoofdstad.

http://www2.telegraaf.nl/multimedia/archive/00475/balkenende_475681d.jpg
Premier Balkenende.

Balkenende is niet de enige regeringsfunctionaris die naar Athene gaat. De staatssecretaris van Gezondheid, Welzijn en Sport, Ross van Dorp, maakt het gehele evenement mee. Ook de staatssecretaris van Defensie Van der Knaap en de Amsterdamse burgemeester Cohen bezoeken enkele dagen de Olympische Spelen.

Kroonprins Willem Alexander is eveneens in Athene. Hij arriveerde afgelopen maandag en blijft tot 20 augustus. De kroonprins is lid van het Internationaal Olympisch Comité en woont als zodanig de sessie van die organisatie bij.

Waarschijnlijk zullen iets meer dan 3000 landgenoten de Spelen gaan bezoeken. Volgens de Nederlandse ambassade in Athene hebben Nederlanders in totaal ruim 30.000 wedstrijdtickets gekocht.

De Nederlandse hoogwaardigheidsbekleders wonen vrijdag de openingsceremonie bij. In Athene zijn voor die plechtigheid zware veiligheidsmaatregelen getroffen. Nagenoeg de hele stad is voor het normale verkeer afgesloten.



Goh, gezellig. En allemaal naar het Heiniken Holland House om met prins pils te lallen... :moe:








Heb ook kaartjes, maar wel zelf betaald :fuckit2:

:D

Bofko
11-08-04, 12:15
Ik dacht heel even voordat ik de topic opende , hé dit is de eerste keer in mijn hele leven dat ik iets positiefs zie over besteding van belasting-geld.

Maarten
12-08-04, 03:45
Vooral die Staatssecretaris van Defensie lijkt me echt onmisbaar bij de Olympische spelen.

Ik vind het al twijfelachtig, dat ze op dit niveau tíjd hebben voor dit soort dingen.

Ton, Veel Plezier daar! Hopelijk is het niet te warm..

Misschien moeten die Grieken voor hun imago weer de beste gaan worden in Speerwerpen, Discuswerpen en kogelstoten enzo.. Of wat deden ze 2000 jaar geleden?

Maarten
12-08-04, 03:50
Geplaatst door Mick
Misschien is het tijd om een baan te zoeken Ton...

Als die bewindslieden nou eens meer baan gingen zoeken op hun eigen departement, dan kwamen daar misschien betere bslissingen uit.

Laat Ton maar fijn z'n gang gaan met olijven, ouzo, Retzina, smak schaap en de rest.

TonH
12-08-04, 09:06
Geplaatst door Mick
Misschien is het tijd om een baan te zoeken Ton...

:confused: He, waar komt dat vandaan. Volgens mij zei ik dat we alles zélf betalen. Dus niks handje ophouden of vage redenen hebben om tienduizenden euro's te besteden aan...

Ja Maarten, ik heb ook géén idee wat een staatssecretaris van Defensie in hemelsnaam bij de OS te zoeken heeft. Misschien gaat het om deze campagne die gisteren in Trouw en Volkskrant stond?
Walgelijk, die kreet 'Olympische Missie' als of het GVD om de Balkanmissie, Aghanistanmissie, Irakmissie gaat!!!

http://www.defensie.nl/Images/Succes-Vo_Tr_NRC_tcm6-39519.jpg

Of wat dacht je van burgemeester Cohen? Op AT5-text stond iets dat hij de Amsterdamse sporters ging aanmoedigen. Jawel!

TonH
12-08-04, 09:08
Geplaatst door Maarten
Ton, Veel Plezier daar! Hopelijk is het niet te warm..

Misschien moeten die Grieken voor hun imago weer de beste gaan worden in Speerwerpen, Discuswerpen en kogelstoten enzo.. Of wat deden ze 2000 jaar geleden?

S'efgaristo polí, Maarten. En met het voetbal hebben de Grieken al heel veel voor het imago, en vooral het zelfbeeld (!) gedaan.

observer
12-08-04, 09:42
Vooral die Staatssecretaris van Defensie lijkt me echt onmisbaar bij de Olympische spelen. hij gaat de hockeydames en heren vertellen hoe te verdedigen

uitgelekte info heeft inmiddels duidelijk gemaakt dat JP hem niet naar portugal wilde laten afreizen

het resultaat hebben we gezien nodeloze tegentreffers

wat gaat cohen daar doen zeker weer een lulverhaal over kijken of we de spelen weer naar nederland kunnen halen

Maarten
12-08-04, 16:31
Geplaatst door observer
hij gaat de hockeydames en heren vertellen hoe te verdedigen


:hih: zelfs ons defensiemateriaal begeeft het al bij grote warmte.. zie Irak..
Zelfs Jos Collignon had destijds al een mooie catoon over onze jongens. Zie attachment.
(Het NL leger doet het trouwens niet slecht daar. Die voorzichtigheid is daar zeer op zijn plaats. De Amerikanen verknallen het vooral ook door hun eigen optreden.)

Maarten
12-08-04, 16:38
Geplaatst door TonH
S'efgaristo polí, Maarten. En met het voetbal hebben de Grieken al heel veel voor het imago, en vooral het zelfbeeld (!) gedaan.

Parakalo!.. Ja, ik heb teveel ontmoedigde Grieken gezien. Wat meer elan en meer zelfvertrouwen in de gemeenschappelijke zaak, dat kan geen kwaad. Ze zijn ook pas onder de junta uit sinds 1974 of zo he? aar ik kan niet zeggen dat ze het slecht doen. En het is minstens 8 jaar geleden dat ik er was. Ben er 5x geweest. Athene was boeiend. Lesbos erg leuk. Maar het zuiden van de Peloponessos erg korzelig.

Maarten
12-08-04, 16:49
Geplaatst door TonH

Of wat dacht je van burgemeester Cohen?

Ronduit noodzakelijk, net als Willem Alexander bij het IOC, waar gezien de BBC-docu van gisteren niet veel veranderd is bij die omkoopschandalen rond IOC-leden. Ze hebben nou een cultuur gemaakt waarbij de dingn wat netter onder tafel gaan.
WA zou gezegd hebben dat er nou betere afspraken waren. Dat lijkt een "Oeps.. sorry", waarmee iedereen weg komt die nog niet gepakt is.
Zelf dreig ik in het opsporingsregister terecht te komen, als ik m'n parkeerbonnen niet betaal. Dat overkomt die jongens echt niet.

TonH
12-08-04, 20:11
Geplaatst door Maarten
Parakalo!.. Ja, ik heb teveel ontmoedigde Grieken gezien. Wat meer elan en meer zelfvertrouwen in de gemeenschappelijke zaak, dat kan geen kwaad. Ze zijn ook pas onder de junta uit sinds 1974 of zo he? aar ik kan niet zeggen dat ze het slecht doen. En het is minstens 8 jaar geleden dat ik er was. Ben er 5x geweest. Athene was boeiend. Lesbos erg leuk. Maar het zuiden van de Peloponessos erg korzelig.

Ja er is net gevierd dat het 30 jaar geleden was dat het regiem viel. En wanneer je die bloedige burgeroorlogen na 1944 er nog bij rekent, dan heeft Griekenland het zelfs heel erg goed gedaan.
Er wordt lekker op de overheid gekankerd, maar de democratie hebben de meesten heel erg hoog zitten. En de overheid reageert daar ook naar.
Eén voorbeeld: De transparantie van de overheid is zo veel groter dan die hier in Nederland. Zoek je info over besluiten of wat dan ook... het staat op het internet. Moet je hier eens om komen.

Je moet toch eens terugkomen. Athene is nog steeds een fantastische stad, hoewel ik nu benieuwd ben hoe ze uit de bouwput vandaan is gekomen. Zuid-Peloponessos (Mani etc.) is nog steeds korzelig, maar ja daar is dan ook pas goed de opstand tegen de Turken begonnen. Vinden ze daar zelf :D Alleen Lesbos, he... Zitten me net te veel 'agri-potten' uit het Westen. Nee dan is Chios veel beter te pruimen. Maar vooral de kleine, achteraf eilanden zijn nog paradijselijk.

Maarten
12-08-04, 22:22
Heel artikel in de Volkskrant over hoe iedereen zich verbaast, dat de bouwactiviteiten op tijd klaar waren. Dat geloofde namelijk niemand meer. De Grieken niet, de organisatie niet, en het buitenland niet.
Grieks, weet je wel? Nou... klaar dus! :D Alleen dat al geeft vertrouwen, dat ze echt wat kunnen. (als het moet. :D ) In de bouw heb je namelijk zo vertraging, zonder dat je dat nog inhaalt, dus dat is echt knap. Ze zullen hier en daar wel pistolen tegen de kop van de juiste kerels hebben moeten zetten..

TonH
12-08-04, 22:57
Geplaatst door Maarten
Heel artikel in de Volkskrant over hoe iedereen zich verbaast, dat de bouwactiviteiten op tijd klaar waren. Dat geloofde namelijk niemand meer. De Grieken niet, de organisatie niet, en het buitenland niet.
Grieks, weet je wel? Nou... klaar dus! :D Alleen dat al geeft vertrouwen, dat ze echt wat kunnen. (als het moet. :D ) In de bouw heb je namelijk zo vertraging, zonder dat je dat nog inhaalt, dus dat is echt knap. Ze zullen hier en daar wel pistolen tegen de kop van de juiste kerels hebben moeten zetten..

Het klinkt misschien flauw, maar ik heb echt altijd het vertrouwen in gehad dat bijna alles op tijd af zou zijn. Da's een van die prachtige eigenschappen: kankeren, zeuren, dralen, maar wel af. En hoe.
Zelfs vandaag gingen er nog musea open die gerenoveerd zijn!

Hoorde vanavond dat ook wethouder Hester Maij van Amsterdam naar Athena gaat. Waarom, Joost mag het weten. 'k Weet wel dat ze er ook al was toen Willem Alexander en Maxima er een tijdje geleden waren...