PDA

Bekijk Volledige Versie : VS bereiden bestorming Najaf voor



Simon
11-08-04, 14:22
VS bereiden bestorming Najaf voor

Uitgegeven: 11 augustus 2004 14:29

BAGDAD - Amerikaanse en Iraakse militairen maken zich op voor een grote laatste aanval op de stellingen van sjiitische milities in de Iraakse stad Najaf. Dat heeft het Amerikaanse leger woensdag bekendgemaakt.

"Iraakse en Amerikaanse eenheiden treffen de laatste voorbereidingen. We zijn er klaar voor om dit gevecht dat Muqtada's milities begonnen af te maken", aldus kolonel Anthony Haslam.


bron nu.nl

Theodoru$
11-08-04, 14:24
Ik hoop dat ze die Al Sadr weten te doden

Max Stirner
11-08-04, 14:28
Geplaatst door Theodoru$
Ik hoop dat ze die Al Sadr weten te doden

Die is waarschijnlijk al lang pleite.....zo gaat dat altijd met die heldhaftige leiders die anderen voor hun karretje spannen

Shaheed
11-08-04, 14:30
Ik hoop dat er meer amerikanen de dood zullen vinden.

Theodoru$
11-08-04, 14:34
Geplaatst door Shaheed
Ik hoop dat er meer amerikanen de dood zullen vinden.
De laatste tijd valt er nog meer een dode Amerikaan voor tientallen gedode Irakezen, dus dat zal wel loslopen. :ninja2:

Het is een beetje als in Palestina eigenlijk.

Shaheed
11-08-04, 14:58
Geplaatst door Theodoru$
De laatste tijd valt er nog meer een dode Amerikaan voor tientallen gedode Irakezen, dus dat zal wel loslopen. :ninja2:

Het is een beetje als in Palestina eigenlijk.

En ook in de tijd van H.itler stierven er meer burgers dan nazi's , maar uiteindelijk zal het goede overwinnen en zal het kolonialisme verliezen.

David
11-08-04, 15:16
Geplaatst door Shaheed
uiteindelijk zal het goede overwinnen en zal het kolonialisme verliezen.


"Hoedt u voor het sirenengezang der utopisten"

Julien
11-08-04, 15:19
Geplaatst door Shaheed
En ook in de tijd van H.itler stierven er meer burgers dan nazi's , maar uiteindelijk zal het goede overwinnen en zal het kolonialisme verliezen.

ik denk niet dat de soennieten, christenen, koerden en liberale sji'ieten het zo "goed" zullen vinden, als de fundamentalistische conservatieve Al Sadr aan de macht komt.

Ben jij trouwens sji'iet dan?

Bofko
11-08-04, 15:21
Geplaatst door David
"Hoedt u voor het sirenengezang der utopisten"

:rolleyes: David 2004 ?

Of iemand anders ?

David
11-08-04, 15:23
Geplaatst door Bofko
:rolleyes: David 2004 ?

Of iemand anders ?


Havel, een paar jaar terug.

Simon
11-08-04, 15:52
Die al-Sadr had toch prima aan de verkiezingen kunnen meedoen? Ik begrijp die man niet. Denkt waarschijnlijk ook weer dat Allah hem persoonlijk heeft opgedragen de strijd tegen het verderfelijke westen aan te gaan.

Majid22
11-08-04, 15:59
Geplaatst door Simon
Die al-Sadr had toch prima aan de verkiezingen kunnen meedoen? Ik begrijp die man niet. Denkt waarschijnlijk ook weer dat Allah hem persoonlijk heeft opgedragen de strijd tegen het verderfelijke westen aan te gaan.
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? Al Sadr weet dat hij met eerlijke verkiezingen nooit een machtsbepalende factor zal worden, hij heeft vooral de steun van milities en nog veel buitenlandse strijders ook. Door te vechten heeft hij meer kans om iets te bereiken en kan hij ook iedereen die meewerkt aan de opbouw van het nieuwe Irak blijven uitmaken voor verraders en de mensen ertegen opstoken.

Simon
11-08-04, 16:45
Geplaatst door Majid22
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? Al Sadr weet dat hij met eerlijke verkiezingen nooit een machtsbepalende factor zal worden, hij heeft vooral de steun van milities en nog veel buitenlandse strijders ook. Door te vechten heeft hij meer kans om iets te bereiken en kan hij ook iedereen die meewerkt aan de opbouw van het nieuwe Irak blijven uitmaken voor verraders en de mensen ertegen opstoken.

Nou ja dan is hij nog niet rijp voor democratie maar wel voor het graf.

observer
11-08-04, 20:06
hij heeft gezegd dat hij zal vechten tot zijn laatste druppel bloed

zal wel de laaste druppel bloed van de arme drommels die hij betoverd heeft worden

Majid22
11-08-04, 20:10
Geplaatst door Simon
Nou ja dan is hij nog niet rijp voor democratie maar wel voor het graf.
Dat is met al die geestelijken hetzelfde, er valt niet mee te onderhandelen maar ze willen dat ze het volledig voor het zeggen hebben. En dat gaat niet via democratie, dus zullen ze er alles aan doen om te voorkomen dat er democratie komt.

Majid22
11-08-04, 20:13
Verrek, Shaheed is geband :cool:

Je kunt merken dat het reguliere beheer met vakantie is, anders werden dat soort zwakzinnige types juist altijd een hand boven het hoofd gehouden.

Qwertyno
11-08-04, 21:11
Geplaatst door Simon
VS bereiden bestorming Najaf voor

Uitgegeven: 11 augustus 2004 14:29

BAGDAD - Amerikaanse en Iraakse militairen maken zich op voor een grote laatste aanval op de stellingen van sjiitische milities in de Iraakse stad Najaf. Dat heeft het Amerikaanse leger woensdag bekendgemaakt.

"Iraakse en Amerikaanse eenheiden treffen de laatste voorbereidingen. We zijn er klaar voor om dit gevecht dat Muqtada's milities begonnen af te maken", aldus kolonel Anthony Haslam.


bron nu.nl

Zou het echt de laatste zijn?
Hoeveel zullen er van beide kanten vermoord worden?
Wekt zo'n actie mee aan de vrede of werkt het juist polariserend?


Ik denk dat dit niet de grote laatste aanval zal zijn.