PDA

Bekijk Volledige Versie : Groen licht voor moskeeën Driebergen



Marsipulami
11-08-04, 18:41
Groen licht voor moskeeën Driebergen

De Raad van State heeft woensdag alsnog het omstreden plan voor de bouw van een Turkse en een Marokkaanse moskee in Driebergen goedgekeurd.

Het hoogste bestuursrechtscollege heeft alle bezwaren van omwonenden tegen het plan voor de moskeeën van tafel geveegd. Aanvankelijk zette het rechtscollege afgelopen juni tijdens de rechtszitting nog grote vraagtekens bij de gevolgde procedures. De moskeeën zijn buiten de zogeheten 'rode bouwcontour' rond Driebergen gepland. Om die reden moest de provincie Utrecht afwijken van haar eigen, strenge streekplanbeleid.

De Raad van State stelt desalniettemin vast dat Utrecht terecht de bouwstop, die buiten de 'rode contour' geldt, heeft opgeheven. Ook het rechtscollege ziet de gekozen locatie aan de Akkerweg als geschiktste vestigingsplek voor de moskeeën. De uitspraak is een fikse tegenvaller voor de vele protesterende omwonenden. Zij hebben grote bezwaren tegen de gekozen locatie. Die ligt aan de uiterste rand van Driebergen, ver van de woonwijken waar de moskeebezoekers wonen. De omwonenden vrezen dat het moskeebezoek tot veel geluids- en parkeeroverlast zal leiden.

Bron: ANP

11 AUGUSTUS 2004

observer
11-08-04, 21:03
Zij hebben grote bezwaren tegen de gekozen locatie. Die ligt aan de uiterste rand van Driebergen, ver van de woonwijken waar de moskeebezoekers wonen. lijkt me een redelijk argument

Majid22
11-08-04, 21:19
Het is nu eenmaal zo dat de meeste moskeebezoekers met de auto komen, maar als het toch aan de uiterste rand ligt kan de gemeente toch wel een parkeerterrein of parkeergarage maken?

euhh
11-08-04, 21:21
Geplaatst door Majid22
Het is nu eenmaal zo dat de meeste moskeebezoekers met de auto komen, maar als het toch aan de uiterste rand ligt kan de gemeente toch wel een parkeerterrein of parkeergarage maken?

Je bedoeld de moskee bezoekers kunnen dit financieren, je denkt toch niet dat ik daar aan mee wil betalen he.

Majid22
11-08-04, 21:23
Geplaatst door euhh
Je bedoeld de moskee bezoekers kunnen dit financieren, je denkt toch niet dat ik daar aan mee wil betalen he.
De gemeente is vast graag bereid om parkeergelegenheid te maken, anders parkeert iedereen zijn auto gewoon ergens lukraak en krijgen ze heel de tijd gezeik van omwonenden te horen. :D

euhh
11-08-04, 21:26
Geplaatst door Majid22
De gemeente is vast graag bereid om parkeergelegenheid te maken, anders parkeert iedereen zijn auto gewoon ergens lukraak en krijgen ze heel de tijd gezeik van omwonenden te horen. :D

ik zeg 4 dingen: betaald parkeren, bekeuring, wielklem en/of afslepen

Verdient de gemeente er ook nog aan :D

De Autochtoon
11-08-04, 21:28
De vraag is waarom er uberhaupt nog moskeeen moeten bijkomen.

De bestaande zitten al nooit vol. Laat ze daar maar aanschuiven.

Majid22
11-08-04, 21:29
Geplaatst door euhh
ik zeg 4 dingen: betaald parkeren, bekeuring, wielklem en/of afslepen

Verdient de gemeente er ook nog aan :D '
De doorsnee gemeente bedenkt zich wel 3 maal voordat ze moskeebezoekers tegen zich in het harnas jagen.

Marsipulami
11-08-04, 23:19
Geplaatst door Marsipulami
Groen licht voor moskeeën Driebergen

De Raad van State heeft woensdag alsnog het omstreden plan voor de bouw van een Turkse en een Marokkaanse moskee in Driebergen goedgekeurd.

Het hoogste bestuursrechtscollege heeft alle bezwaren van omwonenden tegen het plan voor de moskeeën van tafel geveegd. Aanvankelijk zette het rechtscollege afgelopen juni tijdens de rechtszitting nog grote vraagtekens bij de gevolgde procedures. De moskeeën zijn buiten de zogeheten 'rode bouwcontour' rond Driebergen gepland. Om die reden moest de provincie Utrecht afwijken van haar eigen, strenge streekplanbeleid.

De Raad van State stelt desalniettemin vast dat Utrecht terecht de bouwstop, die buiten de 'rode contour' geldt, heeft opgeheven. Ook het rechtscollege ziet de gekozen locatie aan de Akkerweg als geschiktste vestigingsplek voor de moskeeën. De uitspraak is een fikse tegenvaller voor de vele protesterende omwonenden. Zij hebben grote bezwaren tegen de gekozen locatie. Die ligt aan de uiterste rand van Driebergen, ver van de woonwijken waar de moskeebezoekers wonen. De omwonenden vrezen dat het moskeebezoek tot veel geluids- en parkeeroverlast zal leiden.

Bron: ANP

11 AUGUSTUS 2004

Het lijkt erop dat de gemeente geen toestemming wilde verlenen om te bouwen in een dichtbevolkte buurt omdat de gemeente bang was dat er dan te veel protesten zouden komen. Dus heeft men maar een lokatie voorgesteld in het bos waar de autochtonen de moskee niet kunnen zien. Maar natuurlijk wonen er daar ook wel wat mensen die gaan moeilijk doen.

Zielig allemaal hoor. Men woont blijkbaar nog liever langs een chemische fabriek of een varkensstal dan naast een moskee. De gemeenten komen dan met een hele trommel stedebouwkundige voorschriften om te verhullen dat ze zich laten dirigeren door het racisme van buurtbewoners.

Maar goed aangezien zowel de Marokkaanse moskee als de Turkse moskee naar dezelfde plek zijn verbannen duikt er voor hen een unieke kans op. Ik stel voor dat men in plaats van twee moskeeën naast elkaar één hele grote moskee bouwt. Dat is goedkoper en veel gezelliger zo, moslims van verschillende origine broederlijk en zusterlijk naast elkaar.

Majid22
11-08-04, 23:32
Geplaatst door Marsipulami
Ik stel voor dat men in plaats van twee moskeeën naast elkaar één hele grote moskee bouwt. Dat is goedkoper en veel gezelliger zo, moslims van verschillende origine broederlijk en zusterlijk naast elkaar.
Je denkt het allemaal zo goed te weten en de perfect geïnformeerde autochtoon te zijn, maar je hebt nog niet half door hoeveel blijk je geeft van je onwetendheid.

Marsipulami
11-08-04, 23:58
Geplaatst door Majid22
Je denkt het allemaal zo goed te weten en de perfect geïnformeerde autochtoon te zijn, maar je hebt nog niet half door hoeveel blijk je geeft van je onwetendheid.

Nou, ik wil nog wel wat leren van jou. Leg eens uit wat je precies bedoelt.

Max Stirner
12-08-04, 00:02
Geplaatst door Marsipulami
Nou, ik wil nog wel wat leren van jou. Leg eens uit wat je precies bedoelt.

Ik denk dat ie bedoelt dat Turken en Marokkanen allebei hun eigen moskee willen en helemaal niet `gezellig` bij elkaar willen zitten...

Marsipulami
12-08-04, 00:05
Geplaatst door Max Stirner
Ik denk dat ie bedoelt dat Turken en Marokkanen allebei hun eigen moskee willen en helemaal niet `gezellig` bij elkaar willen zitten...

Nee, nee, dat kan niet er is maar één islam. :boer:

De Autochtoon
12-08-04, 00:15
Geplaatst door Majid22
Je denkt het allemaal zo goed te weten en de perfect geïnformeerde autochtoon te zijn, maar je hebt nog niet half door hoeveel blijk je geeft van je onwetendheid.

Hij is Belg, een Marokkaanse Belg nog wel.

Sommige mensen hebben gewoon dubbel pech. :D

Julien
12-08-04, 00:17
Geplaatst door De Autochtoon
Hij is Belg, een Marokkaanse Belg nog wel.

Sommige mensen hebben gewoon dubbel pech. :D

heej mars is gewoon Belgische Belg hoor.. en zelfs nog katholieker dan mij :p :D

Marsipulami
12-08-04, 00:21
Geplaatst door Julien
heej mars is gewoon Belgische Belg hoor.. en zelfs nog katholieker dan mij :p :D

:fplet: :D

dicksr
12-08-04, 10:05
UITERMATE SUGGESTIEF




Geplaatst door Marsipulami
Het lijkt erop dat de gemeente geen toestemming wilde verlenen om te bouwen in een dichtbevolkte buurt omdat de gemeente bang was dat er dan te veel protesten zouden komen. Dus heeft men maar een lokatie voorgesteld in het bos waar de autochtonen de moskee niet kunnen zien. Maar natuurlijk wonen er daar ook wel wat mensen die gaan moeilijk doen.
De gekozen bouwlocatie was binnen de gemeente de meest aantrekkelijke voor de besturen van beide moskeeen. De gemeente had toestemming gegeven op voorwaarde van provinciale goedkeuring voor wijziging in het bestemmingsplan(bouwen buiten de rode bouwcontour). Die goedkeuring kwam van de provincie.

Zielig allemaal hoor. Men woont blijkbaar nog liever langs een chemische fabriek of een varkensstal dan naast een moskee. (PURE SUGGESTIE, zie eerdere thread waarin ook sporthallen, discotheken, kroegen e.d. worden genoemd. De gemeenten komen dan met een hele trommel stedebouwkundige voorschriften om te verhullen dat ze zich laten dirigeren door het racisme van buurtbewoners. GELUL:De gemeente heeft geen moment dwarsgelegen.

Zoals tegen ieder bouwbesluit wel bezwaarden zijn te vinden, al is het maar een dakkapel, zo zijn ook hier bezwaarden gevonden die hun recht op bezwaar hebben uitgeoefend. De rechtsstaat heeft vervolgens de bezwaren ongegrond verklaard. In de uitspraken gaat het college nooit in op vermeende rascistische motieven. Jammer genoeg of gelukkig worden er niet zoveel kerken meer gebouwd, dat zou namelijk dezelfde bezwaren opleveren. Overigens ligt ter behandeling een hele serie bezwaarschriften tegen het luiden van kerkklokken op de vroege zondagmorgen, mensen beklagen zich over de overlast, ook rascisme of discriminatie?