PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik ben weer verliefd..........



Rabi'ah.
12-08-04, 11:40
Op deze nummers:

Najwa Karam, Ariftu albi lamin
Warda, Batwans Beek
Fairuz, Sakana al leyel

:verliefd: :verliefd: :verliefd:

Vooral op die van Warda. :strik:



Ok, dat wou ik ff kwijt. :tik:


:zwaai:

Julien
12-08-04, 11:47
willy denzey'- l'orphelin :p

downloadtip.. heerlijk romantisch.. en er wordt ook arabisch in gezongen.

Theodoru$
12-08-04, 11:54
Is in jouw islam muziek niet haram, Rabiah?

Rabi'ah.
12-08-04, 11:55
Geplaatst door Julien
willy denzey'- l'orphelin :p

downloadtip.. heerlijk romantisch.. en er wordt ook arabisch in gezongen.

En die tekst in je onderschrift, van welk liedje komt die?

Nog meer persoonlijke favorieten van mij :strik: :

Jil Jilala, Rah rah el ghouat rah
Jil Jilala, Ana arabi
Jil Jilala, Mali ya mali

Cheb Khaled, Aïcha
Cheb Khaled, Abdelkader

Natacha Atlas, Mon amie le rose
Natacha Atlas, Bahlam
Natacha Atlas, Kifaya

*zucht*

:verliefd: :boogie: :D

Rabi'ah.
12-08-04, 11:57
Geplaatst door Theodoru$
Is in jouw islam muziek niet haram, Rabiah?

In "mijn" islam is muziek zeker niet haram. :student:

Theodoru$
12-08-04, 12:00
Geplaatst door Rabi'ah.
In "mijn" islam is muziek zeker niet haram. :student:
Ik vind eigenlijk de verklaringen die moslims geven voor het verbod op muziek luisteren heel plausibel vanuit islamitisch oogpunt. De effecten ervan kun je zelfs enigzins vergelijken met alcoholgebruik.

Julien
12-08-04, 12:00
mijn onderschrift komt van "sobri" van Leslie ft. Amine.

de nieuwe muziektrand onder Franse jongeren is "rai" dat is een soort RnB met veel Arabische invloed. Er wordt arabische traditionele muziek gebruikt en er wordt ook vaak in het Arabisch gezongen. Het zijn vooral Algerijnen die hier hits mee scoren in France.

Ik denk dat de meeste marokkanen "mon bled" wel kennen.. wordt heel vaak uitgezonden op de Libanese MTV.. en op 2M hoor ik dat liedje ook vaak voorbijkomen.

De Autochtoon
12-08-04, 12:02
Geplaatst door Theodoru$
Ik vind eigenlijk de verklaringen die moslims geven voor het verbod op muziek luisteren heel plausibel vanuit islamitisch oogpunt. De effecten ervan kun je zelfs enigzins vergelijken met alcoholgebruik.

Daarom is dansen ook haram.

Rabi'ah.
12-08-04, 12:02
Geplaatst door Theodoru$
Ik vind eigenlijk de verklaringen die moslims geven voor het verbod op muziek luisteren heel plausibel vanuit islamitisch oogpunt. .

Ik niet.

En gelieve uit mijn topic te verdwijnen.

Dit topic is bestemd voor muziekliefhebbers, niet voor mensen die niet naar muziek luisteren.

Thalla! :zwaai:

Rabi'ah.
12-08-04, 12:05
Geplaatst door Julien
mijn onderschrift komt van "sobri" van Leslie ft. Amine.

de nieuwe muziektrand onder Franse jongeren is "rai" dat is een soort RnB met veel Arabische invloed. Er wordt arabische traditionele muziek gebruikt en er wordt ook vaak in het Arabisch gezongen. Het zijn vooral Algerijnen die hier hits mee scoren in France.

Ja, raï is leuk he? :)
Ik ben vooral gek op Cheb Khaled........


Geplaatst door Julien

Ik denk dat de meeste marokkanen "mon bled" wel kennen.. wordt heel vaak uitgezonden op de Libanese MTV.. en op 2M hoor ik dat liedje ook vaak voorbijkomen.

Van wie is mon bled dan?



Groetjes,

Rabiah.

Theodoru$
12-08-04, 12:10
Vraag: ik heb gehoord dat het beluisteren van muziek verboden is. heeft u hier een antwoord op?

Antwoord:

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Muziek en het luisteren ernaar is niet toegestaan. Het behoort tot zondes die de veroorzaakt worden door de shaytan. Muziek is een oorzaak tot het verharden van de harten en deze te verzieken. Geleerden hebben gezamenlijk een duidelijke fatwa over het verbieden van muziek uitgesproken (idjmaa’), hier volgen een paar bewijzen tot het verbieden van muziek:

Uit de Qor’aan:

1. Allah de Verheven zegt in soerat Loeqman: "En er zijn er onder de mensen die onzinnige praat kopen om te doen afdwalen van de Weg van Allah, zonder kennis, en die het (de Islam) bespotten. Zij zijn degenen voor wie er een vernederende bestraffing is. (6) En wanneer Onze Verzen aan hem worden voorgedragen, dan wendt hij zich er hoogmoedig van af, alsof hij ze niet hoort. He is alsof er in zijn oren doofheid is. Verkondig hem daarom een pijnlijke bestraffing"(7).

Al wahiedie en andere geleerden hebben in hun tafsier (uitleg van de Qor’aan) gezegd: De onzinnige praat die in aya 6 van soerat loeqman is verteld, is muziek. Dit hebben de volgende metgezellen (Allah’s welbehagen zij met hen) gezegd: Ibn ‘Abbas en ibn Mas'oed en Moedjahied en 3iekriemah. Er is overgeleverd dat ibn Mas'ood heeft gezegd:"ik zweer bij Allah, waar er geen andere god is dan hem, het is muziek (dit slaat op de aya 6 uit Loeqman – “onzinnige praat”)"

Uit de Hadith:

2. hadith: De profeet (Allah’s vrede en genade zij met) hem heeft gezegd:" er zal een volk dat de moslims behoort komen, die zijden (al ‘harier) ontucht (‘hiera - letterlijk vertaald de geslachtsdeel van de vrouw), bedwelmend drank (al khamr) en muziekinstrument zullen toestaan" overgeleverd door boekharie.

3. Abou hoerayra (Allah’s welbehagen zij met hem) heeft gezegd dat de profeet (Allah’s vrede en genade zij met) gezegd heeft: "Aan het einde van de wereld zal een volk komen die in apen en zwijnen veranderd zal worden, ze zeiden (de metgezellen). Getuigen ze niet in de eenheid van Allah en dat Mohammed de boodschapper is van Allah? Hij (Allah’s vrede en genade zij met) zei: "jawel, en ze vasten, bidden en bezoeken het huis (Hadj). Ze zeiden: "Maar wat doen ze dan verkeerd?" Hij (Allah’s vrede en genade zij met) zei: “ze gebruiken muziekinstrumenten, trommels en zangeressen, ze brengen hun nachten door in het drinken van bedwelmende dranken en onzinnige handelingen hierdoor zullen ze gestald worden en veranderd worden naar apen en zwijnen" (ighaatat allahafaan blz 262 boek1)

4. Tijdens huwelijksfeesten en andere islamitische feestelijke gelegenheden is het toegestaan om gebruik te maken van trommels (ddef) met normale zang die verboden woorden (liefde, benoemen van het menselijk lichaam...) niet bevat en wel alleen voor de vrouwen. Dit gebaseerd op een hadith van de profeet (Allah’s vrede en genade zij met) (zie fiqh assoenah; hoofdstuk: Huwelijk) dat de profeet (Allah’s vrede en genade zij met) de vrouwen toestond om gebruik te maken van deff tijdens huwelijksfeesten.

En Allah weet het het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

Julien
12-08-04, 12:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Van wie is mon bled dan?


Interprete : cheba maria mohamed lamine
Auteur : .........
Compositeur : ...........
Année : 2004

Texte :

ROHFF
le bled, certain mon pote assis sur l'arc de triomphe
c'est r.o.h.2f kore et skalp
aiouwa, ok poto qu'est-ce y ce passe
c'est raiNB fever
le bled, aiouwa c'est r.o.h.2f
wech magrebin, magrebine
wech comorien,comorienne
asmeh rouyyia

MOHAMED LAMINE
Ralic lyyia ya bladi
rani ahlik nabi arzi arzi
o jbeli fiha trabet ana x2

Gtaht El prour zman y dour
o lrorba ma keyna napki
nchki woua ngoul
Ahlech ahlyyia ahddi halla x2

Barka hliyyia halli Malit wouadani Rib o barani Ki ndir ana Fakart bladi Woua hyit anadi Sahal rabi O nabda ana x2

C. MARIA et MOHAMED LAMINE
Ralic lyyia ya bladi rani ahlik nabi
arddhi o arddh o jbeli fiha trabet ana X2

C.MARIA
Gioum seloumouh
Bladi gamara jahala
Nafarah o nranni
Ana tir kil el hmama x2

Bladi bladi Ngoulha fi nabi Ma hendich men rirha ana Brass ouladi Mensa bladi Basah rabi nrouda ana x2

MOHAMED LAMINE ET CHEBBA MARIA

Ralic lyyia ya bladi
rani ahlik nabi arddi o arddh
jbeli fiha trabet ana x2

ROHFF
J ai grandi entre Mohamed moussa et habed
Trop fiere d etre la fierte de mon bled
Salut au president
Ca coule dans le sang
Comme dans le son
puant le sang
ya juste la (trancant) dans le sang
pensant aux autre pays
si avant ca tu veillis
ils veulent donner des ordres
ya ke les vendu qui obeissent
dans l'egarement seternise
on frappe par balle
puis khra les reputations s eternisent
que des mehar ki font braaaa
ya pa de braaaaa
pas le temps de delirer ou d'admirer
men azba apré jmen irai vivant les pieds devant garder l'espoir
comme le grand pere en premiere ligne
on defandrait l'histoire ancien bleddar
les flics en trans, pour ceux qui quittent leurs familles
semblant en france les djelabas
tu sais que le chef des chefs il s'appel hosni

MOHAMED LAMINE
Ralic lyyia ya bladi
rani ahlik nabi
arddhi arddhi o jbeli
fiha trabet ana x2


--
koop de cd Rai'n'b fever.. staan de 17 beste rai-nummers op.

Rabi'ah.
12-08-04, 12:36
Geplaatst door Julien
Interprete : cheba maria mohamed lamine
Auteur : .........
Compositeur : ...........
Année : 2004

Texte :

ROHFF
le bled, certain mon pote assis sur l'arc de triomphe
c'est r.o.h.2f kore et skalp
aiouwa, ok poto qu'est-ce y ce passe
c'est raiNB fever
le bled, aiouwa c'est r.o.h.2f
wech magrebin, magrebine
wech comorien,comorienne
asmeh rouyyia

MOHAMED LAMINE
Ralic lyyia ya bladi
rani ahlik nabi arzi arzi
o jbeli fiha trabet ana x2

Gtaht El prour zman y dour
o lrorba ma keyna napki
nchki woua ngoul
Ahlech ahlyyia ahddi halla x2

Barka hliyyia halli Malit wouadani Rib o barani Ki ndir ana Fakart bladi Woua hyit anadi Sahal rabi O nabda ana x2

C. MARIA et MOHAMED LAMINE
Ralic lyyia ya bladi rani ahlik nabi
arddhi o arddh o jbeli fiha trabet ana X2

C.MARIA
Gioum seloumouh
Bladi gamara jahala
Nafarah o nranni
Ana tir kil el hmama x2

Bladi bladi Ngoulha fi nabi Ma hendich men rirha ana Brass ouladi Mensa bladi Basah rabi nrouda ana x2

MOHAMED LAMINE ET CHEBBA MARIA

Ralic lyyia ya bladi
rani ahlik nabi arddi o arddh
jbeli fiha trabet ana x2

ROHFF
J ai grandi entre Mohamed moussa et habed
Trop fiere d etre la fierte de mon bled
Salut au president
Ca coule dans le sang
Comme dans le son
puant le sang
ya juste la (trancant) dans le sang
pensant aux autre pays
si avant ca tu veillis
ils veulent donner des ordres
ya ke les vendu qui obeissent
dans l'egarement seternise
on frappe par balle
puis khra les reputations s eternisent
que des mehar ki font braaaa
ya pa de braaaaa
pas le temps de delirer ou d'admirer
men azba apré jmen irai vivant les pieds devant garder l'espoir
comme le grand pere en premiere ligne
on defandrait l'histoire ancien bleddar
les flics en trans, pour ceux qui quittent leurs familles
semblant en france les djelabas
tu sais que le chef des chefs il s'appel hosni

MOHAMED LAMINE
Ralic lyyia ya bladi
rani ahlik nabi
arddhi arddhi o jbeli
fiha trabet ana x2


--
koop de cd Rai'n'b fever.. staan de 17 beste rai-nummers op.

Thnx voor de tip. :)

Ik vind het altijd heel leuk, die mix tussen Frans en Arabisch......tussen twee talen die behoren tot de mooiste talen die ik ken. :D :verliefd:

Ken je Watani van Desoriental?

Daar ben ik ook helemaal weg van. :)


Groetjes,

Rabiah.

Majid22
12-08-04, 13:30
Geplaatst door Theodoru$
(6) En wanneer Onze Verzen aan hem worden voorgedragen, dan wendt hij zich er hoogmoedig van af, alsof hij ze niet hoort. He is alsof er in zijn oren doofheid is. Verkondig hem daarom een pijnlijke bestraffing"(7).
Het klopt echt precies, Rabiah doet alsof ze het niet gelezen heeft en gaat hoogmoedig gewoon verder met haar verliefdheid op muziek. Astagfirallah!

mediterraans
14-08-04, 16:50
Geplaatst door Majid22
Het klopt echt precies, Rabiah doet alsof ze het niet gelezen heeft en gaat hoogmoedig gewoon verder met haar verliefdheid op muziek. Astagfirallah!

mens zeik toch niet zo.

@n3$dej
14-08-04, 17:32
Geplaatst door mediterraans
mens zeik toch niet zo.
Als je geen strafpunten wilt voor Godslastering kun je iemand die de Koran citeert maar beter geen zeikerd noemen!

mediterraans
14-08-04, 17:51
Geplaatst door @n3$dej
Als je geen strafpunten wilt voor Godslastering kun je iemand die de Koran citeert maar beter geen zeikerd noemen!

ze doet het alleen maar om te bashen

Maarten
14-08-04, 20:24
Geinig, dat al die "kritische autochtonen" hier zelfs zo zwak staan, dat ze zelfs nog geen meisje aankunnen die met muziek bezig is! :hihi:
En daar hoeft ze nog niet ens iets voor te doen. :D

Zo te lezen staat er in de Koran dus niets over muziek, ook al interpreteert een aantal Islam-figuren dat zo.
Niemand maakt duidelijk warom Rabi'ah daar boodschap aan moet hebben.

Niet eentje weet een behoorlijk onderscheid te maken tussen Koran en Hadith
En het is nog maar de vraag wat er precies staat in die hadith.
En het is nog maar de vraag wie het zijn die het interpreteren.
Zwijg ik nog maar over wat Rabi'ah precies vind van die Hadith, want daar is ze in dit forum voordurend nogal duidelijk over, terwijl die hele auto-meute dat ontgaat!

Kortom, dat auto-volk hier wentelt zich hier graag in zijn eigen drek, en probeert Rabi'ah te dringen in de kringen van god weet wat voor figuren, c.q. haar daarover ter verantwoording te roepen. Dan moet je toch redelijk mesjogge zijn.

Zal wel, dat Rabi'ah niet reageert. Er staat namelijk niets zinnigs om op te reageren.

Ik zie me als christen al op een Egyptisch fundi-forum zitten verklaren dat ik van Rachmaninov hou, om dan te horen dat ze die joodse rotzooi niet hoeven, en of ik niet beter kan luisteren naar wat die fundi's achter Bush te melden hebben!
Zoiets is dat hier.. En dat komt hier de "Nederlandse Beschaving" brengen! :hihi:
Nou, dat Dóen ze! :D
--------------

Lekker, die Batwans Beeks! :D
Erg bijzonder is het mischien niet.. in deze stijl is echt heel veel, en ook hele goeie.. Maar ik versta het niet he?..
Fairouz is een ander verhaal, dat is toch wel een beetje de ziel van Libanon. Maar is die nog steeds bezig? Dat was in 1975 al zo..

Wat die Turken trouwens doen, daar zeg je ook U tegen. Die hebben echt hele mooie traditionals, die ook erg goed uitgevoerd worden. Hoe meer je daar naar luistert, hoe meer je dezelfde stukken weer in een andere vorm tegen komt. En dan ga je snappen, waarom ze die zo graag horen, telkens weer anders. Hele discussies over hoe ze moeten klinken, en musici die echt jaren zwoegen om het spul goed onder de knie te krijgen..

vlegeltje
14-08-04, 20:32
Geplaatst door Maarten

Fairouz is een ander verhaal, dat is toch wel een beetje de ziel van Libanon. Maar is die nog steeds bezig? Dat was in 1975 al zo..

Bach is ook al van een tijdje terug.

Maar dat hoor je ook nog wel eens :p

Maarten
14-08-04, 20:40
La mij nou óok eens wat doms reutelen! :D

Majid22
14-08-04, 21:33
Geplaatst door Dunkan
Kerel, ik heb nog nooit iets anders van jou gezien!
Laat hem nou in de waan, anders gaat hij straks nog meer lappen text plaatsen die toch niemand leest!

Maarten
14-08-04, 21:43
Geplaatst door Dunkan
Kerel, ik heb nog nooit iets anders van jou gezien!

Aha!.. 3 posts.. en an al veel gelezen heben. Kortom, weer eentje uit het leger van de barbaren, die voortdurend van deze site gegooid worden, omdat ze te goor zijn om aan te pakken.
Oppakken en verschepen naar Sudan. Beetje etnische zuivering hier, dat kan geen kwaad.

Maarten
14-08-04, 21:50
Geplaatst door Majid22


51 posts... kortom, weer eentje die zichzelf uit de vuilnisbak gevist heeft, en nou indruk denkt te maken..

Gek, Nederland heeft toch best goed onderwijs, maar toch blijven die notoire haters maar als paddestoelen uit de grond schieten..

Orakel
14-08-04, 22:27
Geplaatst door Theodoru$
Ik vind eigenlijk de verklaringen die moslims geven voor het verbod op muziek luisteren heel plausibel vanuit islamitisch oogpunt. De effecten ervan kun je zelfs enigzins vergelijken met alcoholgebruik.

Dan luister jij wel naar hele vreemde muziek. En wat kan jou het eigenlijk rotten of muziek wel of niet haram is?
Zij die roepen dat het haram is, moesten zich es afvragen waarom Koranverzen dan zo vaak zo zangerig gereciteerd worden.

@Hylke: je bent een zeikerd en querulant eerste klas.

ontopic: Doeni li bladi (breng me naar mijn land) van Mami is een kippevelnummer.

Al3arbi
14-08-04, 22:35
Geplaatst door Orakel
Dan luister jij wel naar hele vreemde muziek. En wat kan jou het eigenlijk rotten of muziek wel of niet haram is?
Zij die roepen dat het haram is, moesten zich es afvragen waarom Koranverzen dan zo vaak zo zangerig gereciteerd worden.

@Hylke: je bent een zeikerd en querulant eerste klas.

ontopic: Doeni li bladi (breng me naar mijn land) van Mami is een kippevelnummer.


Blij dat je `t zegt. Ken ik daar ook ff `n ban op pleuren, komen ze morgen ze morgen weer tuerg. Kan ik weer gaan bannen.

Orakel
14-08-04, 22:56
Geplaatst door Al3arbi
Blij dat je `t zegt. Ken ik daar ook ff `n ban op pleuren, komen ze morgen ze morgen weer tuerg. Kan ik weer gaan bannen.

Naah, doe maar niet. Bezorg je ze weer een orgasme omdat ze geband zijn en krijg je dat gejank weer. Meters text over de onrechtvaardigheid van het banbeleid, tranentrekkerstopics en gironummers voor digitale verschoppelingen.
Ze zetten zichzelf wel voor paal, daar hebben ze ons niet bij nodig.

Speaking of which: kun je het niet zo regelen dat aan ieder priksle van hen het deuntje van Hit the road Jack gekoppeld wordt?

freya
14-08-04, 23:06
Geplaatst door Orakel

Speaking of which: kun je het niet zo regelen dat aan ieder priksle van hen het deuntje van Hit the road Jack gekoppeld wordt?

:hihi:

Mij lijkt het effectiever om gewoon hun sig te veranderen in:
"Ik kom hier alleen maar om mijn frustraties af te reageren en lekker te stangen, reageer maar liever niet serieus"

vlegeltje
14-08-04, 23:54
Er zou een optie moeten zijn om iedereen die korter dan twee weken op het prikbord zit automatisch op de ignore lijst te plaatsen.

Als beheer dan zijn werk goed doet, zijn die mps-ers binnen die twee weken weer foetsie.

En hebben wij er geen last meer van :student:

Rabi'ah.
15-08-04, 19:54
Geplaatst door Orakel

Zij die roepen dat het haram is, moesten zich es afvragen waarom Koranverzen dan zo vaak zo zangerig gereciteerd worden.

Precies. :strik:


Geplaatst door Orakel

ontopic: Doeni li bladi (breng me naar mijn land) van Mami is een kippevelnummer.

Van Cheb Mami?


Ontopic: Strange Fruit , Billie Holiday
Stormy Blues , Billie Holiday

X-factor , Lauryn Hill


Maar voorlopig nog vooral Stormy Blues......*zucht*, echt kippevel :verliefd: :verliefd: :verliefd:

Zo kan alleen maar een zwarte blueszangeres zingen, masha'Allah......

Lyrics volgen nog........

@ Maarten: :duim:

@ Freya: :hihi:


Groetjes,

Rabiah.

Rabi'ah.
15-08-04, 19:58
Stormy Blues

I've been down so long
That down don't worry me

I've been down so long
That down don't worry me

I just sit and wonder
Where can my good man be
When it rains in here
It's storming on the sea
When it rains in here
It's storming on the sea

Every time I come here
Everything happens to me
I lose my man
I lose my head
I lose my money
Feel like I'm almost dead
I need you honey
Need you bad as can be

I've been down so long
That down don't worry me

Maarten
15-08-04, 23:39
Geplaatst door Orakel
Naah, doe maar niet. Bezorg je ze weer een orgasme omdat ze geband zijn en krijg je dat gejank weer. Meters text over de onrechtvaardigheid van het banbeleid, tranentrekkerstopics en gironummers voor digitale verschoppelingen.
Ze zetten zichzelf wel voor paal, daar hebben ze ons niet bij nodig.

Speaking of which: kun je het niet zo regelen dat aan ieder priksle van hen het deuntje van Hit the road Jack gekoppeld wordt?
:D

Maarten
15-08-04, 23:44
Al3arbi !!!!!!! :fplet:


Geplaatst door freya
Mij lijkt het effectiever om gewoon hun sig te veranderen in:
"Ik kom hier alleen maar om mijn frustraties af te reageren en lekker te stangen, reageer maar liever niet serieus"

Kijk, DIT noem ik nou eens een goed plan!
Tekst kun je zó overnemen!
Staan ze bij elke post voor paal, tenzij uit de tekst blijkt, dat het de moeite is!

Al3arbi
15-08-04, 23:45
Geplaatst door Maarten
Al3arbi !!!!!!! :fplet:



Kijk, DIT noem ik nou eens een goed plan!
Tekst kun je zó overnemen!
Staan ze bij elke post voor paal, tenzij uit de tekst blijkt, dat het de moeite is!



Zoiets?

TFOE
16-08-04, 00:37
Geplaatst door Maarten
Al3arbi !!!!!!! :fplet:
Kijk, DIT noem ik nou eens een goed plan!
Tekst kun je zó overnemen!
Staan ze bij elke post voor paal, tenzij uit de tekst blijkt, dat het de moeite is!

:duim: Ja laten we dat gaan doen! Tegek!
Laten we er hier een jij/wij-forum van maken.
Polariseren blijft lachen gieren brullen.
Maakt het ook lekker makkelijk bij discussies om de ander als FOUT te bestempelen. Tenzij uit de tekst blijkt dat het de moeite is maar dat blijkt pas nadat wij
(de goeierikken) hebben bepaalt of het wel aan onze wensen en maten voldoet...........
Goed plan! Laten we ALLE nieuwe prikkers op deze manier gaan behandelen! :)

Orakel
16-08-04, 00:40
Geplaatst door Rabi'ah.
Stormy Blues

I've been down so long
That down don't worry me

I've been down so long
That down don't worry me

I just sit and wonder
Where can my good man be
When it rains in here
It's storming on the sea
When it rains in here
It's storming on the sea

Every time I come here
Everything happens to me
I lose my man
I lose my head
I lose my money
Feel like I'm almost dead
I need you honey
Need you bad as can be

I've been down so long
That down don't worry me

*jeuk* :maf3:
Nothing personal maar als ik mensen dit soort texten hoor zingen, begin ik altijd een nummer van the Prodigy te zingen.
:D

Maarten
16-08-04, 02:27
Geplaatst door Al3arbi
Zoiets?
Ik zie weer es wat niet... Wat heb je gedaan?...

Maarten
16-08-04, 02:59
Geplaatst door TFOE
:duim: Ja laten we dat gaan doen! Tegek!
Laten we er hier een jij/wij-forum van maken.
Polariseren blijft lachen gieren brullen.
Maakt het ook lekker makkelijk bij discussies om de ander als FOUT te bestempelen. Tenzij uit de tekst blijkt dat het de moeite is maar dat blijkt pas nadat wij
(de goeierikken) hebben bepaalt of het wel aan onze wensen en maten voldoet...........
Goed plan! Laten we ALLE nieuwe prikkers op deze manier gaan behandelen! :)

Wie maakt die wij/zij sfeer??
Vooral een stelletje autochtone rotzooitrappers, die uit frustratie hierkomen, precies zoals Freya dat zei.
Nou, daar mag beheer best een Label aan hangen hoor!
Het gaat hier niet om mening, maar om een misrabele attitude en kwaliteit.
Als jij dat niet ziet, mij best.
Wees blij, dat ik geen Moderator ben, want ik maakte er per dag minstens drie pakkende slogans bij. Wordt dat werk tenminste leuk.

Verder maakt Beheer hier de dienst uit, en die bepalen helemaal wat ze hier willen en wat niet. Rechten om te posten heeft hier helemaal niemand. Ze kunnen hier beleid voeren wat ze willen. En als je ziet wat voor reeksen gezeik er onder postings staan, dan wordt het tijd voor een permanent koekje van eigen deeg.

TFOE
16-08-04, 04:22
Geplaatst door Maarten

Wie maakt die wij/zij sfeer??
Vooral een stelletje autochtone rotzooitrappers,

Het komt van 2 kanten.
Niet in deze topic van Rabiah want dat etterige gedrag van die paar prikkers slaat nergens op maar over het algemeen komt het van 2 kanten. Het ene lokt het andere uit.

Het gaat hier niet om mening, maar om een misrabele attitude en kwaliteit.
Als jij dat niet ziet, mij best.

Ja in deze topic zie ik het wel maar in de meeste topics zie ik het niet. Meestal is het niet zo zwart/wit.

Wees blij, dat ik geen Moderator ben,

Daar ben ik inderdaad blij om. Dat zou de doodsteek van NVDD betekenen.

Verder maakt Beheer hier de dienst uit, en die bepalen helemaal wat ze hier willen en wat niet. Rechten om te posten heeft hier helemaal niemand. Ze kunnen hier beleid voeren wat ze willen.

Precies!!
En niet jij of Freya bepalen de gedragsregels. Ik heb al vaker van jouw hand gelezen dat jij zou willen zien dat bepaalde lieden hier op dit forum niet zouden moeten rondlopen.
Maar zoals je het zelf al zegt gaat het beheer daar over en niet jij of ik.
Goddank hanteert dit forum een openbeleid waarin iedere prikker evenveel kans krijgt en niet bij voorbaat al een stempel krijgt opgedrukt omwille van zn attitude of overtuiging.

En als je ziet wat voor reeksen gezeik er onder postings staan, dan wordt het tijd voor een permanent koekje van eigen deeg.

Maar wie krijgt dan een koekje van eigen deeg? Dat gezeik zie ik namelijk niet alleen bij een enkele autochtone prikker. Bij Shaheed, ZS, Tao, Sadeeq, CC en Veerapen heb ik ook kilo's stront gelezen maar het komt niet in mn hoofd op om met labeltjes en andere vormen van uitsluiting aan te komen zetten. Zoals ik al zei: Het ene lokt het andere uit en van de meeste prikkers kun je niet eenduidig beweren dat ze hier enkel maar komen om te etteren. Naast gescheld en provocaties van sommige prikkers kunnen ze ook serieus reageren op discussies.
Nieuwe prikkers weren van het forum lijkt me niet te doen omdat je stomweg niet kunt weten wat voor vlees je in de kuip hebt met zo'n nieuweling. Iemand die 3 sarcastische postings geplaatst heeft kan je moeilijk afdoen als vuig tuig.

Maar goed, ik ben blij dat maroc.nl opendeur heeft en hopelijk blijft dat zo......

Rabi'ah.
16-08-04, 13:19
Geplaatst door Maarten
Wie maakt die wij/zij sfeer??
Vooral een stelletje autochtone rotzooitrappers, die uit frustratie hierkomen, precies zoals Freya dat zei.
Nou, daar mag beheer best een Label aan hangen hoor!
Het gaat hier niet om mening, maar om een misrabele attitude en kwaliteit.
Als jij dat niet ziet, mij best.
Wees blij, dat ik geen Moderator ben, want ik maakte er per dag minstens drie pakkende slogans bij. Wordt dat werk tenminste leuk.

Verder maakt Beheer hier de dienst uit, en die bepalen helemaal wat ze hier willen en wat niet. Rechten om te posten heeft hier helemaal niemand. Ze kunnen hier beleid voeren wat ze willen. En als je ziet wat voor reeksen gezeik er onder postings staan, dan wordt het tijd voor een permanent koekje van eigen deeg.

Helemaal mee eens.

@ Orakel: Was dat, the Prodigy? Toch niet zo'n vage rockband? :loens:

Ansari
16-08-04, 14:38
Geplaatst door Orakel

Zij die roepen dat het haram is, moesten zich es afvragen waarom Koranverzen dan zo vaak zo zangerig gereciteerd worden.

Het gaat hierover muziek met muziekinstrumenten. Gezang zonder instrumenten, zoals bijvoorbeeld anasheed is niet verboden.

Dat was werkelijk een zeer zwak argument.

Al3arbi
16-08-04, 14:48
Geplaatst door Orakel
*jeuk* :maf3:
Nothing personal maar als ik mensen dit soort texten hoor zingen, begin ik altijd een nummer van the Prodigy te zingen.
:D


Smack ma *()!@*#(&* up!

Rabi'ah.
16-08-04, 15:29
Geplaatst door Al3arbi
Smack ma *()!@*#(&* up!

Wat hoort er op de plaats van de leestekens te staan? :duivels:

Of ben je bang dat je jezelf dan strafpunten moet geven? :p

Al3arbi
16-08-04, 15:37
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat hoort er op de plaats van de leestekens te staan? :duivels:

Of ben je bang dat je jezelf dan strafpunten moet geven? :p


Volgens MTV heet het nummer zo...:hihi:

Nieuwe album van The Prodigy is trouwens illll!!!

Orakel
16-08-04, 19:38
Geplaatst door Ansari
Het gaat hierover muziek met muziekinstrumenten. Gezang zonder instrumenten, zoals bijvoorbeeld anasheed is niet verboden.

Dat was werkelijk een zeer zwak argument.

Dank voor de uitleg. Blijft een moeilijk onderwerp, maar muziek is muziek en ook zang valt daar onder.
Dit vanuit de redenering dat al teveel frivoliteit niet toegestaan is omdat het afleidt van het ware pad.

Maar misschien dat het volgende je kan overtuigen:


Bewijs van verbod in de Qor-aan en Sunnah:

Allah zegt in Soera Luqmaan (uitleg van de betekenis): “En van de mensheid is hij er die nutteloze praatjes (d.w.z. muziek, zang) aankoopt om mensen te misleiden van het pad van Allah”…..[Luqmaan 31:6]

De geleerde van de Ummah ((islamitische) eenheid), Ibn ‘Abbaas (moge Allah hem behagen) zei: Dit betekent zang. Mujaahid (moge Allah hem zegenen) zei: Dit betekent het bespelen van de trommel (tabl). (Tafseer(Uitleg) al-Tabari, 21/40).

Al-Hassan al-Basri (moge Allah hem zegenen) zei: Deze aayah was geopenbaard omtrent zang en muziekinstrumenten (houtblazerssectie instrumenten). (Tafseer Ibn Katheer 3/451).
http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/muziek/3.html

Bij de eerste alinea vraag ik me overigens af hoe ze van praatjes zang of muziek kunnen maken.
In de Koran komt het verbod op muziek niet voor en niemand mag verbieden wat Allah niet verboden heeft.
http://www.submission.org/music.html

Orakel
16-08-04, 19:38
Geplaatst door Al3arbi
Smack ma *()!@*#(&* up!

:D Ur 2 smart 4 ur own good.

Ansari
17-08-04, 13:34
Geplaatst door Orakel
Dank voor de uitleg. Blijft een moeilijk onderwerp, maar muziek is muziek en ook zang valt daar onder.
Dit vanuit de redenering dat al teveel frivoliteit niet toegestaan is omdat het afleidt van het ware pad.

Nee hoor, in de hadith wordt er expliciet gesproken over muziekinstrumenten. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen zang en muziekinstrumenten. De 4 khalifa's waren allemaal tegen muziekinstrumenten en 'romantische teksten'. De 4 wetscholen zijn het samen met elkaar eens dat muziekinstrumenten verboden zijn en er bestaat een consensus van de moslimgemeenschap hierover. Voorbeelden te over in de tijd van de khalifa's en hun volgelingen. Je moet trouwens zang in combinatie zien met muziekinstrumenten. Aangezien de slavinnen in die tijd met zang optraden met op de achtergrond muziek.

Zang in de zin van dat het niet indruist tegen de islam, is niet verboden. Dat lijkt me een simpele zaak omdat er zelfs dichters waren in de tijd van de profeet (vrede zij met hem). Er werden gedichten geschreven terwille van de islam. Dat is al 1400 jaar lang zo.

Verder worden hier liederen meegedeeld waarin de lyrics ongetwijfeld onislamitisch zijn en indruizen tegen de normen en waarden van de islam. Iemand met gezond verstand zal dat soort muziek veroordelen. Daar hoef je niet pro-muziek voor te zijn.




Bij de eerste alinea vraag ik me overigens af hoe ze van praatjes zang of muziek kunnen maken.
In de Koran komt het verbod op muziek niet voor en niemand mag verbieden wat Allah niet verboden heeft.
http://www.submission.org/music.html
Zoiets heet tafsir. Je interpreteert dus een vers naar aanleiding van de omstandigheden toen het vers neergedaald werd. De vraagtekens die jij neerzet kun je dan zowat bij elke vers neerzetten.

Verder geef je me een link van submission.org. Een organisatie van rashad khalifa die claimde dat hij een boodschapper van Allah was. Waarbij hij ook claimde dat 2 verzen verwijderd moesten worden om zijn nummer 19 theorie te bewerkstelligen. En dan heb ik het niet eens over de rest van zijn denkbeelden. Deze man is een leugenaar en is veroordeeld door de gehele moslimgemeenschap.

Je zou geloofwaardiger zijn geweest als je gewoonweg een link gaf van een geleerde die een andere interpretatie op nahoudt en niet zo extreem is als submission.org.

Verder is degene die claimt dat wat er alleen in de quran staat gevolgd moet worden, en wat alleen verboden is in de quran, verboden is, een niet-moslim. En daarover bestaat ook een unanieme overeenstemming van de moslimgemeenschap.

Rabi'ah.
17-08-04, 16:26
The Writings on the Wall , Destiny's Child. (hele cd)

:verliefd: :strik: :tik: :duim:

Maarten
17-08-04, 21:20
Geplaatst door Ansari

Ansari, maak je niet alles veel te Heilig? Dus Koran + Hadith + Tafseer + moslimscholen + de Kaliphaten + de rest van de geschiedenis?
Het lijkt er op, alsof je zelfs democratisch vast stelt, wat “de echte Islam” is, ofwel hoe meer mensen, hoe meer….

Koran, dat moet je als autoriteit zien. Maar zelfs daar kom je bij de toepasing niet onder zinnige interpretatie uit. Intepretatie is dan mogelijk via letterlijke text, of na de bestudering van de geschiedenis uit de tijd, of door systematische interpretatie over de context en de samenhang, of een doelmatige interpretatie, waarbij vooral het eigen verstand een grote rol speelt, of door te kiezen voor letterlijke of overdrachtelijke interpretatie (dat noemt de Koran zelfs.)

Hadith hebben gezag, mar ze kunnen onjuist zijn, of onvolledig, of tijdgebonden in cultuur, of onduidelijk in hun context. En al het bovenstande speelt ook weer mee.

Kaliphaten? Alles uit die tijd zegt vooral hoe de dingen in die tijd gezien werden. Noem ze leerzaam, maar autoriteit krijgen ze nergens van. Niet van de Koran, en niet van de Profeet. Ze zullen wel gezegd hebben dat ze prima moslims zijn, omdat ze alles precies zo naleven, als ze zelf vinden dat het moet, maar je kunt jezelf geen etiket op plakken. Wat een hedendaagse moslim denkt hoeft niet slechter te zijn, ook al is dat heel anders. Enkel het oud zijn van die jongens zegt niet veel. Integendeel, want hun interpretaties zullen afhankelijk geweest zijn van de cultuur van toen, en de gebrekkige inzichten van toen. We weten tegenwoordig 1000x beter hoe de wereld in elkaar zit hoor. Ik zeg niet dat we in alles beter zijn, maar in de middeleeuwen werden echt de achterlijkste dingen voor waarheid aangenomen.

Moslimscholen? Die lijken me wel gezaghebbend, omdat ze veel studies doen. Die zullen wel een eye-opener over Islam zijn, mar mogelijk vooral over de geschiedenis van Islam. Maar onfeilbaar zijn ze zeker niet. Misschien hebben ze wel het uiterste uit de teksten geperst, en lossen alles op via die teksten. Mar de Koran beoogt een leerboek te zijn. Dat zegt ook dat je je verstand moet gebruiken. Het zegt dat je zelf moet uitmaken, welke verzen letterlijk-, en welke overdrachtelijk genomen moeten worden. Het boek geeft de lezer vooral een eigen verantwoordelijkheid, en spoort vooral aan om vanuit eigen innerlijk geloof te leren over de eigen innerlijke overtuiging. Het boek stelt in feite de lezer centraal, niet de tekst.
Zijn die moslimscholen dan een absoluut gezag? Nee hoor. Ze zijn leerzaam, maar geen erkende bron van autoriteit.

Voor mij is het misschien makkelijker als voor jou. Ik ben Christen. En ik zie dat er in de Koran veel dingen staan, die net zo goed in de Bijbel staan. Het gaat dan om leerstukken, waar hier ook al jaren of eeuwen over nagedacht is. Die leven hier dus net zo goed. Het maakt bijna niet uit hoe ze in de boeken geformuleerd staan, want de grote opdracht ervan is niet wat regeltjes lezen, maar begrijpen waar het allemaal om gaat. De bijbelse Profeten worden overigens vereerd in Islam, en denk vooral niet, dat die Christenen helemáal niets weten. Integendeel, vaak hebben ze ook nog een goede opleiding gehad, en echt grondig innerlijk nagedacht.
Zo’n Christen kijkt dus in de Koran. Die ziet dus al die bekende dingen. Dan kijkt hij naar de Hadith, en denkt dan: ja, ik snap het allemaal wel zo’n beetje, en zeker waarom het toen zo ging. Maar die zien ook hoe groot de culturele invloed wel niet is, door het contrast met de gangbare interpretaties in christendom, en vooral in modern Christendom. En dat is een grote concurrent voor Islam, juist omdat er goed nagedacht werd over dezelfde dingen. Je ziet dus veel beter de Boodschap enerzijds, en het feit dat de Boodschap in een Arabische cultuur terecht kwam anderzijds. En die Arabische cultuur bleef! En dat mengde zich samen met de Boodschap tot wat nou Islam genoemd wordt. Maar veel Moslims snappen slecht, dat veel van wat zij de Boodschap noemen, in feite helemaal cultureel ingekleurd is. Daar hoeft iemand die geen onderdeel is van die cultuur dus helemaal geen boodschap aan te hebben.
Ik hor die geleerden wel eens bezig, en denk dan vooral: sja.. Arabisch, he? Zo doen ze dat daar. Prima voor hen. Als zij dat zo willen zien, OK. Dat is hun zaak.
Maar de Boodschap is bedoeld voor de hele mensheid, en helemaal niet alleen voor mensen met Arabische cultuur. En ik heb van de belangrijkste leerstukken toch echt wel wat leren begrijpen, maar doe dat vanuit mijn eigen cultuur. En dan kom je op héel andere interpretaties uit uit, dan wat ik sommige moslimgeleerden zie doen vanuit hun Arabische tradities. Ik vind nogal eens dat die jongens veel verknallen, doordat ze veel teveel overdrijven.
En als ik er ook nog eens met wetenschappelijke ogen naar kijk, dan valt me nogal eens op, dat die jongens echt grote logicafouten maken, en erg weinig zelfkritisch zijn, omdat ze niet goed kijken naar wat ze wél of níet kunnen weten.
Kortom: er kunnen wel moslimscholen zijn, en er kan Tafseer zijn, maar er zijn ook nog interpretaties, war die jongens nog niet eens van kunnen drómen, dat ze bestaan!
Kortom: je kunt Islam wel willen beperken tot wat daar binnen Móslimscholen over gedacht wordt, maar verbaas je niet als de strekking van de Boodschap nog eens veel groter blijkt te zijn, dan in de gangbare Arabische visies.

Het verschil begint al bij de Profeet zelf. Dat was gewoon een mens van vlees en bloed. Het was een Arabier. En hij had niet meer kennis, dan dat er in die tijd bekend was. Hij kende gen andere culturen, methoden, opvattingen of gewoonten, dan ze daar hadden. Die kreeg dus openbaringen. Nou, ik geloof zelfs, dat de Boodschap zelf daardoor bepaald werd. Maar wat hij verder allemaal zelf zei en deed - zoals dat uit de Hadith blijkt – is dat cultureel gekleurd?? Natuurlijk was het dat!! Die man kénde niets anders! Die hád niets anders! En wat hij deed, dat was bedoeld voor de mensen van zijn cultuur zoals ze toen waren!

Als ik nou als Christen nog ooit moslim moet worden (Dat is toch de bedoeling he?), betekent dat dan dat ik ineens al die oeroude Arabische zaken moet gaan overnemen?? No way hoor! Het is allemaal erg leerzaam om het te lezen, vooral als je er goed over na denkt. Maar dan destilleer ik de boodschap daar uit, zonder dat ik me ineens moet gaan omtoveren tot Arabier uit de 7e eeuw! Ik ben van de 20e eeuw, en het is onmogelijk om van jezelf wat anders te maken. Je kunt enkel leren vanuit wat ze zelf cultureel bent. Je leert vanuit de inzichten die je al hebt. En de betekenis van de Boodschap is voor ons dan ook heel anders, dan voor Arabieren uit de 7e eeuw, die nog vanuit de barbarij omhoog moesten klimmen. Dat maakt een bóel dingen echt net een tikje anders. Dat geeft dus interpretaties, die je bij moslimgeleerden helemaal niet aan treft.
Nou… als ík dat al kan, dan kunnen 20e eeuswe Arabieren dus net zo goed tot interpretaties komen, die bij de moslimscholen totaal onbekend zijn, en toch recht doen aan de boodschap.

Ik lig dus niet wakker van wat de moslimscholen denken (ik zou er best eens een kijkje willen nemen, met respect.). En al helemaal niet van wat “de hele moslimgemeenschap” denkt, want het grootste deel kan niet eens lézen! (nog daargelaten dat geen kip weet hoe er in de hele moslimgemeenschap over allerlei zaken gedacht wordt. De verschillen konden wel eens groot zijn.)

Tot slot: Ik geloof wel in eenheid hoor, ook al ging dit stuk over de grote verdeeldheid, die er kan zijn. Maar eenheid moet je máken! En je moet niet ophouden mét die eenheid te maken. Maar de grootste blunder rond eenheid is, die eenheid veronderstellen, en dan ook nog denken, dat die eenheid zo is, als jij dénkt dat die is! Dit is precies wat allerlei secten veroorzaakt, of een dictatuur van de meerderheid, die dwingt tot praktijken, waar de Koran absoluut niet toe dwingt.

Maarten
17-08-04, 21:27
Geplaatst door Rabi'ah.
The Writings on the Wall , Destiny's Child. (hele cd)

:verliefd: :strik: :tik: :duim:

Eh... Haram! :D

Byoncé?.. :hihi: Niet direct zoals de Profeet het bedoeld heeft..
Of zoek het ook maar zelf uit ook, hoe je dit rijmt! :D

Surinamers... vraag me af of Arabieren daar uberhaupt een antwoord op hebben... :D

Orakel
17-08-04, 22:53
Geplaatst door Ansari [B]
Nee hoor, in de hadith wordt er expliciet gesproken over muziekinstrumenten. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen zang en muziekinstrumenten. De 4 khalifa's waren allemaal tegen muziekinstrumenten en 'romantische teksten'. De 4 wetscholen zijn het samen met elkaar eens dat muziekinstrumenten verboden zijn en er bestaat een consensus van de moslimgemeenschap hierover. Voorbeelden te over in de tijd van de khalifa's en hun volgelingen. Je moet trouwens zang in combinatie zien met muziekinstrumenten. Aangezien de slavinnen in die tijd met zang optraden met op de achtergrond muziek.

Zang in de zin van dat het niet indruist tegen de islam, is niet verboden. Dat lijkt me een simpele zaak omdat er zelfs dichters waren in de tijd van de profeet (vrede zij met hem). Er werden gedichten geschreven terwille van de islam. Dat is al 1400 jaar lang zo.

Verder worden hier liederen meegedeeld waarin de lyrics ongetwijfeld onislamitisch zijn en indruizen tegen de normen en waarden van de islam. Iemand met gezond verstand zal dat soort muziek veroordelen. Daar hoef je niet pro-muziek voor te zijn.

Dank voor de uitleg. Zo zeker als jij van je zaak bent, lijken anderen dat echter niet te zijn, en daarbij varieert de twijfel van een algeheel verbod op zang en instrumentale muziek of een combi daarvan, het toestaan van zang als daar obsceniteiten of andere haramtexten in voorkomen en soms is zelfs fluiten of het klappen in de handen verboden.
Zelfs in een gevraagde fatwa wordt aangegeven dat de kwestie zingen controversieel is:

Sheikh Yusuf Al-Qaradawi:

The whole issue of singing is controversial, whether it is with musical accompaniment or not.
http://www.islamonline.net/fatwa/english/FatwaDisplay.asp?hFatwaID=40116

of: Listening to music and singing is a sin and cause for the sickening and weakening of the heart. The majority of the scholars of the Salaf are unanimous that listening to music and singing and using musical instruments is Haram (prohibited).
http://www.geocities.com/Heartland/Flats/1716/music.html

of:
Are Singing and Music Haram?
This is a rather contraversial issue - many say YES and others say no. These two sites claim music and singing are haraam:
• Islam QA
• Evidence that Music and Singing are Haram

Below is an alternative viewpoint taken from Qaradawi's Site
Among the entertainments which may comfort the soul, please the heart, and refresh the ear is singing. Islam permits singing under the condition that it not be in any way obscene or harmful to Islamic morals. There is no harm in its being accompanied by music which is not exciting.
In order to create an atmosphere of joy and happiness, singing is recommended on festive occasions such as the days of 'Eid, weddings and wedding feasts, births, 'aqiqat (the celebration of the birth of a baby by the slaughter of sheep), and on the return of a traveler.

http://www.themodernreligion.com/misc/hh/music.html

Kortom: http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=music+haram&lr= geeft nogal een gevarieerd, zoniet diffuus, beeld over of het nu wel of niet verboden is.


Zoiets heet tafsir. Je interpreteert dus een vers naar aanleiding van de omstandigheden toen het vers neergedaald werd. De vraagtekens die jij neerzet kun je dan zowat bij elke vers neerzetten.

Nou nee, in dit geval niet zozeer bij het vers zelf, maar bij de interpretators van het vers.
Van ‘nutteloze praatjes’ naar ‘muziek en zang’ vind ik een onnavolgbare interpretatie die bovendien erg subjectief is, zeker als het muziek en zang betreft.
Als men van nutteloze praatjes de link had gelegd naar roddels, grootspraak en laster, had ik het kunnen volgen.


Verder geef je me een link van submission.org. Een organisatie van rashad khalifa die claimde dat hij een boodschapper van Allah was. Waarbij hij ook claimde dat 2 verzen verwijderd moesten worden om zijn nummer 19 theorie te bewerkstelligen. En dan heb ik het niet eens over de rest van zijn denkbeelden. Deze man is een leugenaar en is veroordeeld door de gehele moslimgemeenschap.

Je zou geloofwaardiger zijn geweest als je gewoonweg een link gaf van een geleerde die een andere interpretatie op nahoudt en niet zo extreem is als submission.org.

:hihi: Die submission is inderdaad een dik-hout-type, maar in het donkere stukje stond ook deze link: http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/muziek/3.html
en volgens hen blijkt o.a. uit surat Luqmaan dat ook zang verboden is.



Verder is degene die claimt dat wat er alleen in de quran staat gevolgd moet worden, en wat alleen verboden is in de quran, verboden is, een niet-moslim. En daarover bestaat ook een unanieme overeenstemming van de moslimgemeenschap.

Nou, unaniem weet ik niet. Unaniem is dacht ik de stelling dat geen enkele Moslim een andere Moslim een niet-Moslim mag noemen.
Maar daar ging mij opmerking eigenlijk niet over, maar eerder over de stelling dat iets wat niet expliciet verboden wordt in de Koran, ook niet door of via andere bronnen verboden mag worden. Zelfs niet door de profeet.
“God is the ONLY source of law, 6:114. No one, including the prophet Muhammed, can prohibit what God did not, 66:1. When the Prophet Muhammed once did, God admonished him in public to remind the believers that ONLY GOD can prohibit. See 66:1 and 33:37”.

Rabi'ah.
17-08-04, 22:59
Geplaatst door Maarten
Eh... Haram! :D

Byoncé?.. :hihi: Niet direct zoals de Profeet het bedoeld heeft..
Of zoek het ook maar zelf uit ook, hoe je dit rijmt! :D

:rolleyes:
Niet Beyoncé, Destiny's Child. My God, je lijkt wel een salafi! Het is muzíek, geen waswas van de duivel, hoor. :moe:


Geplaatst door Maarten

Surinamers... vraag me af of Arabieren daar uberhaupt een antwoord op hebben... :D

:haha: :fpetaf:

Yeah yeah I know.......we're the best :ego: :D



Groetjes,

Rabiah.

Al3arbi
17-08-04, 23:12
Geplaatst door Rabi'ah.
The Writings on the Wall , Destiny's Child. (hele cd)

:verliefd: :strik: :tik: :duim:


Getverderrie!!!

Als ik dan toch `n tip mag geven.

Talib Kweli & Hi-Tek - Reflection Eternal. (full album)http://www.ml75.nl/images/smilies/holy.gif

Iglo
17-08-04, 23:27
Eels: Electro shock blues. Hij heeft het geschreven nadat zijn moeder gestorven was aan en kanker en zijn zus zelfmoord had gepleegd. Dat is echt een geweldig album.

Rabi'ah.
19-08-04, 13:40
Verschillende artiesten, Sufi Soul





Soefimuziek uit de hele wereld. :) :strik: :love: