PDA

Bekijk Volledige Versie : Noordzee-olie 42 dollar



Simon
12-08-04, 12:30
Ik neem aan dat de inkomsten van de nederlandse overheid ook lekker oplopen gezien de koppeling van de aardgas- en olie-prijs !

Noordzee-olie 42 dollar

Uitgegeven: 12 augustus 2004 12:33

LONDEN - De prijs van een vat Noordzee-olie (van 159 liter) is voor het eerst op 42 dollar beland. De recordstand werd donderdagochtend bereikt in de eerste handel op de termijnmarkten in Londen. Handelaren verklaarden dat de zorgen toenemen of de aanvoer van olie in de wereld voldoende zal zijn om in de vraag te voorzien.

Saudi-Arabië beloofde woensdag nog dat het een reservecapaciteit van 1,3 miljoen vaten "onmiddellijk" kan inzetten als dat nodig is. De olieprijzen daalden toen nog kortstondig, maar begonnen weer te stijgen door onzekerheid over de situatie bij Yukos en over het aankomende referendum in Venezuela.

Majid22
12-08-04, 12:31
Maak je geen zorgen, Simon. Die Yaris van jou verbruikt niet zoveel.

Simon
12-08-04, 12:34
Geplaatst door Majid22
Maak je geen zorgen, Simon. Die Yaris van jou verbruikt niet zoveel.

Goed onthouden! Ik rijd ook niet zoveel km's. Nou ik maak mij er verder ook niet zo druk om. Ik snap ook wel dat ze die al-Sadr in de pan moeten hakken. En het begrotingstekort van Nederland zal er juist wel door dalen. Alles is relatief.

Majid22
12-08-04, 12:43
Geplaatst door Simon
Goed onthouden! Ik rijd ook niet zoveel km's. Nou ik maak mij er verder ook niet zo druk om. Ik snap ook wel dat ze die al-Sadr in de pan moeten hakken. En het begrotingstekort van Nederland zal er juist wel door dalen. Alles is relatief.
Zo is het maar net, "elk nadeel hep ze voordeel" zei een bekende voetbalbobo geloof ik ooit hè? ;)