PDA

Bekijk Volledige Versie : Jaloeziegemeenschap



Orakel
15-08-04, 01:56
Jaloeziegemeenschap

Een interview met de bekende islamkenner Bernard Lewis heeft allerwegen de aandacht getrokken. In gesprek met Die Welt merkt Lewis op dat Europa de westelijke vleugel van de islam zal worden. Dat volgt uit de immigratie en uit de grote vruchtbaarheid van de immigranten. Voor het einde van de eeuw zal Europa, behoudens bijzondere ontwikkelingen, islamitisch geworden zijn, concludeert de beroemde islamoloog.

Voor wie zelf nadenkt, kan dit geen nieuws zijn. Maar blijkbaar is het voor veel autochtone Europeanen toch even slikken, voorzover ze het al geloven. De meesten zullen hun hoop zetten op het voorbehoud dat Lewis maakt.

Dat voorbehoud is terecht, want niemand heeft de toekomst in pacht. Maar de onzekerheid werkt ook de andere kant uit. Zo zou de islamisering van Europa wel eens veel sneller kunnen gaan dan de statistieken al voorspellen. De afgelopen eeuw heeft geleerd dat geestelijke ontwikkelingen snel kunnen verlopen. Wanneer de islam zich eenmaal breed maakt in Europa, islamieten er aanzienlijke posities gaan bekleden en er islamitische mediasterren verschijnen, zou de geestelijke leegte van dit continent wel eens heel snel opgevuld kunnen worden door Allah en zijn profeet. Niet uit dwang, maar uit vrijwillige en massale bekering.

Lewis wijst erop dat Europa en de islamitische wereld beide overvleugeld zijn door de Verenigde Staten. Naarmate dat verschil toeneemt, worden Europa en de islamitische wereld natuurlijke partners tegenover de VS: een "jaloeziegemeenschap", aldus Lewis. Het gedrag van Frankrijk en Duitsland in de Irak-crisis lijkt daarvan een voorproefje. Zouden de moeilijkheden in Irak ook zo groot geweest zijn als het Westen daar vastberaden, eensgezind en massief ingegrepen had? Die vraag dringt zich op. Pikant is dat Lewis wijst op de nazistische achtergrond van het Arabisch nationalisme. De Irakese staat van Saddam was gemodelleerd naar nazi-Duitsland. Die Duitse invloed was te danken aan het collaborerende Vichy-regime. Hoe opvallend nu dat uitgerekend Frankrijk en Duitsland de invasie in Irak niet hebben willen steunen!

En dan Israël, het land waar ooit het licht van de goddelijke Openbaring is opgegaan, voor christenen én voor moslims. Tegenwoordig straalt het als de enige open democratie in het Midden-Oosten, omringd door corrupte, obscurantistische en mensenrechtenvertrappende regimes. Wat betekent de Irak-crisis voor dit land? Volgens Lewis zijn er de kansen voor een vredesregeling met de Palestijnen iets toegenomen. Want eindelijk zijn die gaan inzien dat ze zelf ook geregeerd worden door een corrupte potentaat. "Een probleem is alleen de bereidheid van velen hem te helpen", zegt Lewis. "Vooral in Europa." (HR)

http://www.katholieknieuwsblad.nl

Deze lap text wordt aangekondigd als 'commentaar op de reacties'.
:haha:

taouanza
15-08-04, 01:59
Samenvatting?

Orakel
15-08-04, 02:12
Geplaatst door taouanza
Samenvatting?

Neuh, is het volledige artikel.

i'm out. http://www.mainzelahr.de/smile/muede/schafe_zaehlen.gif

taouanza
15-08-04, 02:16
Geplaatst door Orakel
Neuh, is het volledige artikel.

i'm out. http://www.mainzelahr.de/smile/muede/schafe_zaehlen.gif


Ik ook maar ik drink liever melk dan dat ik een kudde schapen over mijn bed raas.:loens:

Trusten

Lieke
15-08-04, 10:52
Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom een Europeaan zich vrijwillig tot dat geloof zou bekeren, ik denk dat we daar te ver ontwikkeld voor zijn. In tegenstelling tot de ontwikkeling van de Marokkanen bijvoorbeeld, tijdens de verovering van hun land door de Arabieren. Dan ben je sneller geneigd in fabeltjes te gaan geloven, misschien dachten die stakkers wel echt dat kamelenpis een uitstekend medicijn is en meer van die islamitische lariekoek.

Ghiezzoe
15-08-04, 11:16
Van honing is inmiddels al wetenschappelijk bewezen dat het een medicijn is.. Naar Kamelen pis is geen wetenschappelijk onderzoek gedaan die het ene noch het andere aantoont. Mijn conclusie is dat jouw conclusie ook op een fabeltje berust namelijk
Het "Kalemenpis als medicijn berust op een fabeltje" fabeltje.


Geplaatst door Lieke
Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom een Europeaan zich vrijwillig tot dat geloof zou bekeren, ik denk dat we daar te ver ontwikkeld voor zijn. In tegenstelling tot de ontwikkeling van de Marokkanen bijvoorbeeld, tijdens de verovering van hun land door de Arabieren. Dan ben je sneller geneigd in fabeltjes te gaan geloven, misschien dachten die stakkers wel echt dat kamelenpis een uitstekend medicijn is en meer van die islamitische lariekoek.

Ghiezzoe
15-08-04, 11:18
Oeps!

Lieke
15-08-04, 11:30
Geplaatst door Ghiezzoe
Van honing is inmiddels al wetenschappelijk bewezen dat het een medicijn is.. Naar Kamelen pis is geen wetenschappelijk onderzoek gedaan die het ene noch het andere aantoont. Mijn conclusie is dat jouw conclusie ook op een fabeltje berust namelijk
Het "Kalemenpis als medicijn berust op een fabeltje" fabeltje.
Dan noem jij uitspraken van de profeet een fabeltje, volgens Bukhari 56/152 en Hanbel 3/107, 163; adviseerde de profeet mensen om kamelenpis te drinken om te herstellen van hun ziekte. Het zet ook gelijk de islamitische hygiëne bepalingen in een heel ander daglicht!

Simon
15-08-04, 11:35
Nou het lijkt mij moeilijk te voorspellen of europa voor het eind van de eeuw islamitisch zal zijn. Het is ook goed mogelijk dat zich een secularisering laat zien die een islamoloog niet zo snel voorziet maar waar wel aanwijzingen voor zijn. Waarmee men zich wel islamitisch zal voelen maar de invulling zal wellicht anders zijn dan sommige machtsgeile mullahs op hopen.

Levi
15-08-04, 17:20
Geplaatst door Lieke
Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom een Europeaan zich vrijwillig tot dat geloof zou bekeren, ik denk dat we daar te ver ontwikkeld voor zijn. In tegenstelling tot de ontwikkeling van de Marokkanen bijvoorbeeld, tijdens de verovering van hun land door de Arabieren. Dan ben je sneller geneigd in fabeltjes te gaan geloven, misschien dachten die stakkers wel echt dat kamelenpis een uitstekend medicijn is en meer van die islamitische lariekoek.

Zo Lieke, te veel wierook gesnoven, iets teveel moeten slikken tijdens het misdienaarschap?

Ghiezzoe
15-08-04, 20:03
Volgens mij begrijp je niet wat ik opgeschreven heb...Ter herhaling:

Geplaatst door Ghiezzoe
Van honing is inmiddels al wetenschappelijk bewezen dat het een medicijn is.. Naar Kamelen pis is geen wetenschappelijk onderzoek gedaan die het ene noch het andere aantoont. Mijn conclusie is dat jouw conclusie ook op een fabeltje berust namelijk
Het "Kalemenpis als medicijn berust op een fabeltje" fabeltje .

d.w.z. jouw uitspraak dat "Kamelenpis als medicijn op een fabeltje berust, waar die 'arme stakkers' in geloven" op zich al berust op jouw fabeltje aangezien je het niet kunt bewijzen dat het niet waar is (want het is immers niet wetenschappelijk onderzocht). Van honing is inmiddels al wetenschappelijk bewezen dat deze een medicijn is,zoals de Profeet vzmh reeds aangaf, dus als er onderzoek naar Kamelenpis wordt gedaan... wie weet sta je nog versteld van de resultaten...

Als reactie op:

Geplaatst door Lieke
Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom een Europeaan zich vrijwillig tot dat geloof zou bekeren, ik denk dat we daar te ver ontwikkeld voor zijn. In tegenstelling tot de ontwikkeling van de Marokkanen bijvoorbeeld, tijdens de verovering van hun land door de Arabieren. Dan ben je sneller geneigd in fabeltjes te gaan geloven, misschien dachten die stakkers wel echt dat kamelenpis een uitstekend medicijn is en meer van die islamitische lariekoek.




Geplaatst door Lieke
Dan noem jij uitspraken van de profeet een fabeltje, volgens Bukhari 56/152 en Hanbel 3/107, 163; adviseerde de profeet mensen om kamelenpis te drinken om te herstellen van hun ziekte. Het zet ook gelijk de islamitische hygiëne bepalingen in een heel ander daglicht!