PDA

Bekijk Volledige Versie : Terreurgroep dreigt Nederland met aanslagen



Raihana
15-08-04, 22:41
DEN HAAG/DUBAI - De islamitische terreurgroep al-Tawhid wa al-Jihad dreigt Nederland met aanslagen als het zijn troepen niet terugtrekt uit Irak. Op een Arabische internetpagina staat sinds zondag een verklaring die speciaal is gericht aan de Nederlandse regering. "Dit is een laatste, simpele waarschuwing. Haal de Nederlandse militairen terug uit Irak", luidt de boodschap.

Het ministerie van Defensie is op de hoogte van de verklaring. Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken zei zondagavond dat Nederland elke dreiging serieus neemt.


"U zult verrast zijn door de islamitische aardbeving die uw land zal opschrikken. U heeft geen lessen geleerd van Spanje en andere landen. U verstaat alleen de taal van bloed en autobommen."

Al-Tawhid wa al-Jihad is de groepering van Abu Musab al-Zarqawi, die wordt beschouwd als de leider van het terroristennetwerk al-Qaeda in Irak. De groep van al-Zarqawi geldt als een drijvende kracht achter het geweld tegen buitenlandse troepen. Zijn groepering is verantwoordelijk voor tal van onthoofdingen in Irak.

Al3arbi
15-08-04, 22:43
Elke gek die `n bom hier laat afgaan draai ik eigenhandig de nek om. [/jihadmode]

Aleike
15-08-04, 22:58
Gelukkig dat jij ons zal beschermen Al3arbi. :cool:

Het zal toch maar gebeuren dat zo'n beweging van gekken en fanaten hier een bom laat ontploffen zoals in Madrid. Dan wordt het hier pas echt rotzooi, waarvan veel onschuldigen het slachtoffer worden.

Al3arbi
15-08-04, 23:00
Geplaatst door Aleike
Gelukkig dat jij ons zal beschermen Al3arbi. :cool:

Het zal toch maar gebeuren dat zo'n beweging van gekken en fanaten hier een bom laat ontploffen zoals in Madrid. Dan wordt het hier pas echt rotzooi, waarvan veel onschuldigen het slachtoffer worden.


Geef me `n reden om je te bannen. Spit it.

De Autochtoon
15-08-04, 23:05
Stomme vraag [mod]

Aleike
15-08-04, 23:12
Geef me `n reden om je te bannen. Spit it.

Mij te bannen? Wat een gastvrijheid. Als ik mijn bezorgdheid uitspreek, vindt jij dat haast een reden om mij te bannen? :mad:

Je bent vast erg moe van al dat turen op een schermpje als mod. Maar reageer dat dan niet op mij af joh, we kunnen over nog zoveel leuke zeken klessebessen :hihi:

Ravian
16-08-04, 00:16
Geplaatst door Raihana
DEN HAAG/DUBAI - De islamitische terreurgroep al-Tawhid wa al-Jihad dreigt Nederland met aanslagen als het zijn troepen niet terugtrekt uit Irak.

Oh kom op schatjes, we weten deze dreigementen toch allang te plaatsen, ja?

Die hele terreurbende is allang ondersteboven gemaaid. Wat je aan terreur-dreiging hoort, is net zo gevaarlijk als wat die Irakese Minister van Informatie indertijd kwekte.

"Wij hebben de Amerikanen in de tang.
Onze Legermacht weet niet van wijken.
Wij verpletteren de Amerikanen.
Wij vechten tot aan de dood"

Wat die terreurbendes dan ook miauwen, ze hebben geen poot meer om op te staan. Lach erom )
Ze bestaan niet. Ze zijn zo krachtig als het Irakese leger.

Laat je niet bang maken door de ballenbak van Ikea, mensen.

Ravian
16-08-04, 00:18
Geplaatst door Aleike
Mij te bannen? Wat een gastvrijheid. Als ik mijn bezorgdheid uitspreek, vindt jij dat haast een reden om mij te bannen? :mad:

Je bent vast erg moe van al dat turen op een schermpje als mod. Maar reageer dat dan niet op mij af joh, we kunnen over nog zoveel leuke zeken klessebessen :hihi:

Zeik niet zo man. Lafbek.

Aleike
16-08-04, 09:55
Zeik niet zo man. Lafbek.

MAN??

Leg eens uit?

Blieke
16-08-04, 10:01
Geplaatst door Aleike
MAN??

Leg eens uit?
DAT zou ik ook weleens willen weten Aleike.

Ravian, wat heb je er voor verklaring voor???

Marsipulami
16-08-04, 11:24
Nederland onderzoekt dreiging terreurgroep


10:53:34

DEN HAAG - De Nederlandse regering neemt de bedreiging met aanslagen van de islamitische terreurgroep al-Tawhid wa al-Jihad aan het adres van Nederland ernstig. Er is onmiddellijk een onderzoek ingesteld. Dat zegt een woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken vandaag.


De terreurgroep publiceerde zondag een verklaring op een Arabische internetpagina waarin ze aankondigde dat er aanslagen in Nederland zullen worden gepleegd, als het land zijn troepen niet uit Irak terugtrekt.

De verklaring was speciaal aan de Nederlandse regering gericht. ,,Dit is een laatste, simpele waarschuwing. Haal de Nederlandse militairen terug uit Irak'', luidde de boodschap.

16/08/2004 - belga - ht

Marsipulami
16-08-04, 11:43
België is wel goed af dat het niet zoals Nederland heeft meegedaan als agressor tegen Irak. Nou zijn we beste maatjes van terreurgroepen. :fpiraat:

nard
16-08-04, 11:46
Geplaatst door Marsipulami
België is wel goed af dat het niet zoals Nederland heeft meegedaan als agressor tegen Irak. Nou zijn we beste maatjes van terreurgroepen. :fpiraat:

We nemen jullie niets kwalijk hoor. Jullie zitten nog in het paarse stadium. Jullie tijd komt als wij er al doorheen zijn, dan zullen we wel helpen.

:nl:

Raihana
16-08-04, 11:48
Eigenlijk wel begrijpelijk...Jullie komen ons vermoorden in ons eigen land, dan komen wij jullie moorden in jullie eigen land...Als je er op deze manier aan denkt dan kan je stiekem toch begrijpen, waarom ze met zo een aanslag dreigen...Vinden jullie ook niet?

What goes around, comes around.. :rolleyes:

Mill
16-08-04, 11:54
Geplaatst door Raihana
Eigenlijk wel begrijpelijk...Jullie komen ons vermoorden in ons eigen land, dan komen wij jullie moorden in jullie eigen land...Als je er op deze manier aan denkt dan kan je stiekem toch begrijpen, waarom ze met zo een aanslag dreigen...Vinden jullie ook niet?

What goes around, comes around.. :rolleyes:

"Jullie"? "Ons"? "Eigen land"? Leg eens uit.

mrz
16-08-04, 12:20
Geplaatst door Mill
"Jullie"? "Ons"? "Eigen land"? Leg eens uit.

Neenee, ze bedoeld waarschijnlijk hoe dit kleine landje zichzelf behoorlijk in de vingers heeft gesneden ofzo... Gaat ook nergens over allemaal, hehe.. Maargoed. Was goed bedoeld, laten we daarvan uitgaan.

amadeus
16-08-04, 12:33
Geplaatst door Raihana
Eigenlijk wel begrijpelijk...Jullie komen ons vermoorden in ons eigen land, dan komen wij jullie moorden in jullie eigen land...Als je er op deze manier aan denkt dan kan je stiekem toch begrijpen, waarom ze met zo een aanslag dreigen...Vinden jullie ook niet?

What goes around, comes around.. :rolleyes:

tja, kijk zo kan je natuurlijk wel redeneren.

Maar je moet dan wel bij het begin beginnen natuurlijk. Wie heeft er nu weer op 11/9 de WTC torens neergeknald? Vind je het dan niet normaal dat Bush zegt: "Jullie komen ons vermoorden in ons eigen land, dan komen wij jullie moorden in jullie eigen land..."

En zelfs dat doen ze niet hé, ze proberen gewoon de rust te herstellen nadat ze het regime van Saddam hebben verdreven.

Maar hier in Europa - zoals ik al ergens gezegd had - hoeven we voor onze grootsteden niet echt te vrezen denk ik. Ondertussen woont de moslimgemeenschap hoofdzakelijk in die grootsteden. Tegen bedreiging van moslimterreur is dat één van de beste verdedigingsstrategieën. Die Europeanen zijn niet op hun koppeke gevallen hé :zwaai:

Ghiezzoe
16-08-04, 12:43
De rust herstellen die ze zelf hebben verstoord.

En waar hebben ze het lef vandaan gehaald om Saddam te verdrijven? precies, de onbewezen stelling dat hij over nucleaire wapens zou beschikken (terwijl ze een paar jaar terug het tegenovergestelde beweerden).
Is het volk/land er nu beter aan toe?
Komt er nu rechtvaardigheid?
Denk je dat mensen die kwaad willen Nederland gaan sparen alleen omdat er moslims tussen zitten?. Zijn ze niet meer van "het doel rechtvaardigt de middelen"?



Geplaatst door amadeus
tja, kijk zo kan je natuurlijk wel redeneren.

Maar je moet dan wel bij het begin beginnen natuurlijk. Wie heeft er nu weer op 11/9 de WTC torens neergeknald? Vind je het dan niet normaal dat Bush zegt: "Jullie komen ons vermoorden in ons eigen land, dan komen wij jullie moorden in jullie eigen land..."

En zelfs dat doen ze niet hé, ze proberen gewoon de rust te herstellen nadat ze het regime van Saddam hebben verdreven.

Maar hier in Europa - zoals ik al ergens gezegd had - hoeven we voor onze grootsteden niet echt te vrezen denk ik. Ondertussen woont de moslimgemeenschap hoofdzakelijk in die grootsteden. Tegen bedreiging van moslimterreur is dat één van de beste verdedigingsstrategieën. Die Europeanen zijn niet op hun koppeke gevallen hé :zwaai:

mrz
16-08-04, 12:48
Geplaatst door Ghiezzoe
De rust herstellen die ze zelf hebben verstoord.

En waar hebben ze het lef vandaan gehaald om Saddam te verdrijven? precies, de onbewezen stelling dat hij over nucleaire wapens zou beschikken (terwijl ze een paar jaar terug het tegenovergestelde beweerden).
Is het volk/land er nu beter aan toe?
Komt er nu rechtvaardigheid?
Denk je dat mensen die kwaad willen Nederland gaan sparen alleen omdat er moslims tussen zitten?. Zijn ze niet meer van "het doel rechtvaardigt de middelen"?

Als saddam nucleaire wapens heeft, dan heeft Amerika dat er zelf naar gemaakt... Erm... van gemaakt... :eek:

amadeus
16-08-04, 12:49
Denk je dat mensen die kwaad willen Nederland gaan sparen alleen omdat er moslims tussen zitten?. Zijn ze niet meer van "het doel rechtvaardigt de middelen"?

Nou, ik denk toch dat ze geen eigen broeders de lucht in willen blazen? En die eigen broeders wonen nou net allemaal tegen de strategische plaatsen.

Je ziet toch ook niet dat westerlingen "het doel rechtvaardigt de middelen" gebruiken en hun eigen mensen de lucht inblazen?

David
16-08-04, 12:50
Ik dacht dat Saddam geen massavernietigingswapens had. Nu blijkt hij ook al geen nucleaire wapens te hebben. Waar houdt het op?

whisper
16-08-04, 12:54
De rust herstellen die ze zelf hebben verstoord.

En waar hebben ze het lef vandaan gehaald om Saddam te verdrijven? precies, de onbewezen stelling dat hij over nucleaire wapens zou beschikken (terwijl ze een paar jaar terug het tegenovergestelde beweerden).



[quote]het ging er mij om dat die sadam met mensen deed...daarom was ik voor die oorlog...wat ik daarna heb gezien had ik niet verwacht...zoals mensen die aan he plunderen waren...en nu dat bepaalde groepen de macht willen.


Is het volk/land er nu beter aan toe?


[quote]nee maar dat is hun eigen schuld ....ga je land opbouwen inplaats het kapot te maken.


Komt er nu rechtvaardigheid?
[quote]ik hoop voor veel irakezen dat het snel goedkomt.


Denk je dat mensen die kwaad willen Nederland gaan sparen alleen omdat er moslims tussen zitten?. Zijn ze niet meer van "het doel rechtvaardigt de middelen"?



[quote]ik gellof niet dat er hier iets gaat gebeuren....maar als het gebeurd word nederland niet meer zo leuk....zou het jammer vinden

Bofko
16-08-04, 13:00
Geplaatst door whisper


Je quote-techniek is nog niet wat hij zou moeten zijn. :)
Wie en wat wordt gequote ? Wanneer houdt de quote op ?

Het lijkt nu een beetje op de hik in een onsamenhangend verhaal.

whisper
16-08-04, 13:18
Geplaatst door Bofko
Je quote-techniek is nog niet wat hij zou moeten zijn. :)
Wie en wat wordt gequote ? Wanneer houdt de quote op ?

Het lijkt nu een beetje op de hik in een onsamenhangend verhaal. ik weet niet goed hoe ik het dan moet doen...kan jij het mij vertellen

Ghiezzoe
16-08-04, 13:19
ik snap de link tussen terrorist en Westerlingen niet zo goed. ...


Geplaatst door amadeus
Nou, ik denk toch dat ze geen eigen broeders de lucht in willen blazen? En die eigen broeders wonen nou net allemaal tegen de strategische plaatsen.

Je ziet toch ook niet dat westerlingen "het doel rechtvaardigt de middelen" gebruiken en hun eigen mensen de lucht inblazen?

Tafey Lewis
16-08-04, 13:30
hoe serieus deze dreiging is kan je aan de spanjaarden vragen.
En de helden van deze islamitische groepering zullen het niet zo erg vinden als er een paar moslims doodgaan, die worden toch martelaar voor de zaak van allah.
En als de boel dan helemaal polariseert hebben ze ook nog eens mazzel want dat mobiliseert zo lekker.
Waarom stoppen deze mensen al die energie die ze nu in rambotje spelen niet in hetopbouwen van hun land???? te weinig glorie??? liever sterven als mujahedeen dan je land opbouwen? hun opvatting van religie is in dit geval de crack cocaine voor het volk.

whisper
16-08-04, 13:38
Geplaatst door Bofko
Je quote-techniek is nog niet wat hij zou moeten zijn. :)
Wie en wat wordt gequote ? Wanneer houdt de quote op ?

Het lijkt nu een beetje op de hik in een onsamenhangend verhaal. is dit het enige wat je kunt antworden

Bofko
16-08-04, 13:40
Geplaatst door whisper
ik weet niet goed hoe ik het dan moet doen...kan jij het mij vertellen

Jazeker , beste whisper.
Als jij een quote of citaat van iemand wilt gebruiken open je (=dubbelclick) het bericht van degenen die je wilt quoten. rechts onder bij dat bericht heb je de knoppen 'wijzig'en 'citeer' . Als je 'citeer' indrukt opent zich een nieuw venster met daarin het oorspronkelijke citaat. Alles wat tussen [QUOTE-] en [/QUOTE-] staat wordt in een grijs window afgedrukt . Je kunt in een citaat stukken tekst weghalen en achter de laatste [QUOTE] kun je je eigen tekst toevoegen.
Je kunt dus meerdere citaten gebruiken door alles incl [QUOTE-] en [/QUOTE-] te copy-pasten. Tussendoor kun je gewoon eigen tekst zetten.
Met de knop 'Preview antwoord' kun je het resultaat zien zonder dat anderen jouw tekst zien.
Met de knop 'wijzig'kun je ten alle tijden berichten die je zelf verzonden hebt opnieuw opvragen en wijzigen.
Mocht je nog steeds onzeker zijn ga dan naar het forum 'Sport' . Daar komt toch nooit iemand. En ga daar wat uitproberen.
Succes.

nard
16-08-04, 13:42
Geplaatst door Bofko
Jazeker , beste whisper.
Mocht je nog steeds onzeker zijn ga dan naar het forum 'Sport' . Daar komt toch nooit iemand. En ga daar wat uitproberen.
Succes.

:D
Wat een gevoelvolle begeleiding!
Jij hebt waarschijnlijk een sociaal beroep ....

;)

Bofko
16-08-04, 13:43
Geplaatst door whisper
is dit het enige wat je kunt antworden

Ja.
Het quoten gaat al een stuk beter zie ik.

Bofko
16-08-04, 13:48
Geplaatst door nard
:D
Wat een gevoelvolle begeleiding!
Jij hebt waarschijnlijk een sociaal beroep ....

;)

:wink: Ik zit in de ICT. Dus zo zal ikzelf mijn beroep nooit kwalificeren.

whisper
16-08-04, 13:50
Geplaatst door Bofko
:wink: Ik zit in de ICT. Dus zo zal ikzelf mijn beroep nooit kwalificeren. o wat leuk mijn zoon ook....maar ik vraag zulke dingen nooit aan hem ...alleen als er wat ernstigs is....dan lost hij dat op hahahaha

Bofko
16-08-04, 13:56
Geplaatst door whisper
o wat leuk mijn zoon ook....maar ik vraag zulke dingen nooit aan hem ...alleen als er wat ernstigs is....dan lost hij dat op hahahaha

Mijn sig is nu : Als je het niet op kan lossen is het geen probleem
Jouw sig zou kunnen zijn : Als mijn zoon het op kan lossen is het geen probleem meer.
:D

whisper
16-08-04, 14:00
Geplaatst door Bofko
Mijn sig is nu : Als je het niet op kan lossen is het geen probleem
Jouw sig zou kunnen zijn : Als mijn zoon het op kan lossen is het geen probleem meer.
:D http://members.lycos.nl/josetten/hpbimg/Comp%203.gif

GroteWolf
16-08-04, 16:51
De pluim gaat naar Tafey Lewis.

Aleike
16-08-04, 20:30
Jullie komen ons vermoorden in ons eigen land, dan komen wij jullie moorden in jullie eigen land...

Zijn de Nederlanders daar gekomen om mensen te vermoorden?

Volgens mij zijn het alleen de religieuse fanaten die dat roepen. Zij willen middels al hun 'religiositeit' gewoon hun politieke agenda ten uitvoer brengen, het gaat gewoon om macht.

Eigenlijk zou iedere hulpverlener en buitenlandse soldaat daar weggehaald moeten worden, kijken hoe ze het dan onderling uitvechten.

barfly
16-08-04, 21:34
Laten we niet vergeten waarom Nederland in Irak is.

Niet om te onderdrukken en te moorden maar om een mate van veiligheid te garanderen voor de inwoners in de streek waar de Nederlanders voor verantwoordelijk zijn.

En als iemand daar zijn leven voor geeft omdat die iemand een soldaat is, dan is het een held!

Amen!

Qwertyno
16-08-04, 22:10
Geplaatst door barfly
Laten we niet vergeten waarom Nederland in Irak is.

Niet om te onderdrukken en te moorden maar om een mate van veiligheid te garanderen voor de inwoners in de streek waar de Nederlanders voor verantwoordelijk zijn.

En als iemand daar zijn leven voor geeft omdat die iemand een soldaat is, dan is het een held!

Amen!

Precies Barfly..

Nederland zit daar voor de wederopbouw en veiligheid van de Irakezen (schijn). Waarom?

Nederland wordt nu bedreigt, de nederlanders hebben veiligheid nodig... maar nee hoor de veiligheid van de Irakezen is belangrijker..

Dus laat die aanslagen maar komen.... hebben wij Nederlanders er wel voor over, want de veiligheid van de Irakezen is belangrijker...



Trek je troepen terug a dom stuk nep-leiders! of is de veiligheid van de Irakezen echt belangrijker dan de veiligheid van de Nederlanders hier in Nederland? Nee toch?...

barfly
16-08-04, 22:14
Geplaatst door Qwertyno
Precies Barfly..

Nederland zit daar voor de wederopbouw en veiligheid van de Irakezen (schijn). Waarom?

Nederland wordt nu bedreigt, de nederlanders hebben veiligheid nodig... maar nee hoor de veiligheid van de Irakezen is belangrijker..

Dus laat die aanslagen maar komen.... hebben wij Nederlanders er wel voor over, want de veiligheid van de Irakezen is belangrijker...



Trek je troepen terug a dom stuk nep-leiders! of is de veiligheid van de Irakezen echt belangrijker dan de veiligheid van de Nederlanders hier in Nederland? Nee toch?...

Belangrijker is dat je, je niet laat naaien door chantage.

Als je al terug deinst voor dreigementen dan is het echt mis.

Ik stel ook voor om een tiental Leopards te verschepen naar Iraq. Gewoon om onze jongens te beschermen.

nard
16-08-04, 22:19
Geplaatst door barfly
Belangrijker is dat je, je niet laat naaien door chantage.

Als je al terug deinst voor dreigementen dan is het echt mis.

Ik stel ook voor om een tiental Leopards te verschepen naar Iraq. Gewoon om onze jongens te beschermen.

Waar ik me over verbaasde was het feit dat er bij de laatste aanval waarbij Jeroen S. om is gekomen, patrouille werd gereden in niet gepantserde auto's.
Is dat normaal?

Iglo
16-08-04, 22:21
Geplaatst door Raihana
Eigenlijk wel begrijpelijk...Jullie komen ons vermoorden in ons eigen land, dan komen wij jullie moorden in jullie eigen land...Als je er op deze manier aan denkt dan kan je stiekem toch begrijpen, waarom ze met zo een aanslag dreigen...Vinden jullie ook niet?

What goes around, comes around.. :rolleyes: "Jullie" komen "ons" VERMOORDEN?? in "ons" "eigen" land. Het lijkt net alsof je met een vijandbeeld in je kop zit ;-). De reden dat Balkenende ingestemd heeft met troepen is niet alleen hulp geven aan een bondgenoot, maar bovenal het idee dat Nederland kan helpen de situatie te verbeteren aldaar. Maar ja een aantal personen zijn niet gebaat bij een stabiel Irak, en dus die proberen de boel te chanteren. De Nederlanders doen goed werk in Irak, zonder hen zou het een puinzooi worden.

Qwertyno
16-08-04, 22:21
Geplaatst door nard
Waar ik me over verbaasde was het feit dat er bij de laatste aanval waarbij Jeroen S. om is gekomen, patrouille werd gereden in niet gepantserde auto's.
Is dat normaal?


Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom de veiligheid van de Irakezen belangrijker is dan de veiligheid van de nederlanders (terreurdreiging).


Heeft u een antwoord voor mij?

Iglo
16-08-04, 22:23
Geplaatst door nard
Waar ik me over verbaasde was het feit dat er bij de laatste aanval waarbij Jeroen S. om is gekomen, patrouille werd gereden in niet gepantserde auto's.
Is dat normaal? Ja, maar ze zitten er nu over te denken om dat toch maar aan te passen. Het waren niet alleen ongepanserde wagens, maar de soldaten hadden geen helmen op en hun geweren waren nog niet doorgeladen. Het idee achter deze taktiek is dat ze de lokale bevolking te vriend willen houden. De Nederlanders zitten er niet om te onderdrukken, maar om de vrede te bewaren :-).

Qwertyno
16-08-04, 22:23
Geplaatst door barfly
Belangrijker is dat je, je niet laat naaien door chantage.

Als je al terug deinst voor dreigementen dan is het echt mis.

Ik stel ook voor om een tiental Leopards te verschepen naar Iraq. Gewoon om onze jongens te beschermen.


Dus het gaat helemaal niet om veiligheid van mensen en wederopbouw van een land. Het gaat volgens jou om machogedrag.. dat is belangrijker?

Qwertyno
16-08-04, 22:24
Geplaatst door Iglo
De Nederlanders zitten er niet om te onderdrukken, maar om de vrede te bewaren :-).



Waarom niet liever de vrede in nederland bewaren?

Of is die van Irak toch belangrijker?

nard
16-08-04, 22:26
Geplaatst door Qwertyno
Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom de veiligheid van de Irakezen belangrijker is dan de veiligheid van de nederlanders (terreurdreiging).


Heeft u een antwoord voor mij?

Ik zag je vraag...

Ik heb zelf de neiging deze zaken principieel los te zien van elkaar; er kan toch geen oorzakelijk verband zijn tussen het al of niet in Irak blijven en aanslagen in Nederland.
Nederland is niet chantabel.

Wij zijn daar omdat we een goede job te doen hebben. In principe gaan we pas terug al de baan klaar is.
En niet als we om foute motieven worden aangevallen op eigen bodem.

De veiligheid van Iraki's is geen inwisselbaar begrip voor de veiligheid van Nederlanders.

PS. aanslagen gaan er naar mijn mening toch wel komen, los van Irak.

Qwertyno
16-08-04, 22:27
Geplaatst door Iglo
"Jullie" komen "ons" VERMOORDEN?? in "ons" "eigen" land. Het lijkt net alsof je met een vijandbeeld in je kop zit ;-). De reden dat Balkenende ingestemd heeft met troepen is niet alleen hulp geven aan een bondgenoot, maar bovenal het idee dat Nederland kan helpen de situatie te verbeteren aldaar. Maar ja een aantal personen zijn niet gebaat bij een stabiel Irak, en dus die proberen de boel te chanteren. De Nederlanders doen goed werk in Irak, zonder hen zou het een puinzooi worden.


Wij Nederlanders hebben goed gemerkt hoe Nederlandse Militairen andere volkeren kunnen helpen... 7000 mannen en jongens..

Iglo
16-08-04, 22:29
Geplaatst door Qwertyno
Waarom niet liever de vrede in nederland bewaren?

Of is die van Irak toch belangrijker? Tsja je hebt eigenlijk wel gelijk, waarom troepen naar Irak sturen als we hier in Nederland onze eigen problemen hebben. Elke dag hoor je wel weer van een aanslag door Friesche Seperatisten, die gewapend met khalasnikovs en Molotov cocktails aanslagen plegen op burgerdoelen.
Of misschien hebben die Nederlandse militairen toch genoeg tijd over om ergens anders een handje toe te steken?

nard
16-08-04, 22:31
Geplaatst door Qwertyno
Wij Nederlanders hebben goed gemerkt hoe Nederlandse Militairen andere volkeren kunnen helpen... 7000 mannen en jongens..

Ja, ik schaam me voor de politiek van die jaren. Onze jongens en meiden hadden politiek geen enkele rugdekking. Vanuit den Haag niet en vanuit VN-verband niet.
Dat is nu wel anders; nu wordt je tenminste als je thuis komt niet nog eens gelyncht door de politiek, rechterlijke macht en de pers als je als soldaat een vijand omgelegd hebt. Dat is een poosje anders geweest, tot nog geeneens zo lang geleden (Erik ....).

Qwertyno
16-08-04, 22:33
Geplaatst door nard
[B]Ik zag je vraag...

Ik heb zelf de neiging deze zaken principieel los te zien van elkaar; er kan toch geen oorzakelijk verband zijn tussen het al of niet in Irak blijven en aanslagen in Nederland.

Waar heb je het over? Je ziet toch dat nederland wordt bedreigd omdat het JUIST troepen in Irak heeft. Heb je het bericht niet gelezen?
Een duidelijk voorbeeld van Oorzaak gevolg.
Ik zou als ik jou was die neiging van jou ff niet volgen.


Nederland is niet chantabel.
Nederland is stoer en vind machogedrag belangrijker dan mogelijke aanslagen?


Wij zijn daar omdat we een goede job te doen hebben. In principe gaan we pas terug al de baan klaar is.

Ja, een hele goede job. Het steunen van een Illegale bezetting en sloop van een compleet land. Het onbegrijpelijk hypocriete moraal...


En niet als we om foute motieven worden aangevallen op eigen bodem.

De motieven zijn FOUT a Nard.. Zeker in de ogen van de mensen die Irak vrij willen zien van bezettingsmachten.


De veiligheid van Iraki's is geen inwisselbaar begrip voor de veiligheid van Nederlanders.

Daar begint het nu toch echt wel op te lijken.


PS. aanslagen gaan er naar mijn mening toch wel komen, los van Irak.

Hoe zo dat dan? en waarom?
Of zijn het alleen je verlangen of dromen die hier spreken?

Qwertyno
16-08-04, 22:35
Geplaatst door Iglo
Tsja je hebt eigenlijk wel gelijk, waarom troepen naar Irak sturen als we hier in Nederland onze eigen problemen hebben. Elke dag hoor je wel weer van een aanslag door Friesche Seperatisten, die gewapend met khalasnikovs en Molotov cocktails aanslagen plegen op burgerdoelen.
Of misschien hebben die Nederlandse militairen toch genoeg tijd over om ergens anders een handje toe te steken?


Hetzelfde gepiep wil ik van je horen als hier een aanslag wordt gepleegd.

Qwertyno
16-08-04, 22:40
Geplaatst door nard
Ja, ik schaam me voor de politiek van die jaren. Onze jongens en meiden hadden politiek geen enkele rugdekking. Vanuit den Haag niet en vanuit VN-verband niet.
Dat is nu wel anders; nu wordt je tenminste als je thuis komt niet nog eens gelyncht door de politiek, rechterlijke macht en de pers als je als soldaat een vijand omgelegd hebt. Dat is een poosje anders geweest, tot nog geeneens zo lang geleden (Erik ....).


Geeft u mij eens een voorbeeld waar Nederlandse militairen wel goed werk hebben geleverd. Ik probeerde zo net ff te denken waar dat ook al weer was. Maar kom er niet op.


Ik was vandaag met een jongen in gesprek en dit was wat hij tegen mij zei:

"Kikkerlandje, blijf thuis met je jongetjes, wat kunt u meer doen dan alleen grote jonges de anus likken. Blijf liever thuis is beter voor u."

nard
16-08-04, 22:43
Geplaatst door Qwertyno
Waar heb je het over? Je ziet toch dat nederland wordt bedreigd omdat het JUIST troepen in Irak heeft. Heb je het bericht niet gelezen?
Een duidelijk voorbeeld van Oorzaak gevolg.
Ik zou als ik jou was die neiging van jou ff niet volgen.


Nederland is stoer en vind machogedrag belangrijker dan mogelijke aanslagen?



Ja, een hele goede job. Het steunen van een Illegale bezetting en sloop van een compleet land. Het onbegrijpelijk hypocriete moraal...



De motieven zijn FOUT a Nard.. Zeker in de ogen van de mensen die Irak vrij willen zien van bezettingsmachten.



Daar begint het nu toch echt wel op te lijken.



Hoe zo dat dan? en waarom?
Of zijn het alleen je verlangen of dromen die hier spreken?

De motieven zijn goed, Qwertyno.
Dat moet je gaan vragen in de regio waar onze mensen opereren. De burgerbevolking aldaar is zeer content met de aanwezigheid van de Nederlandse groepen. Daar mag je je ogen voor sluiten, maar het hoeft natuurlijk niet.
De aanslagen die daar gepleegd worden zijn afkomstig van kleine facties, zoals die van Al Sadr. Afgelopen zaterdag nog een vraaggesprek over gehoord dat zelfs de gemiddelde Iraki content is met de aanwezigheid van Amerikanen en de geleidelijke afbouw en machtsoverdracht een goed plan vinden. Maar ook dat mag je natuurlijk ontkennen.

Maar onze motieven zijn goed en ze worden daar erkend en gewaardeerd. De Nederlandse aanpak werkt.

Vervolgens vind ik dat we de keuze hebben gemaakt daar op deze wijze te werk te gaan naar een bepaald doel. Dus moeten we daar ons werk afmaken.
Dat heeft niets met jouw denigrerende stoerigheid te maken.
Een land mag gewoon niet chantabel zijn, zeker niet als de wijze waarop de bevolking onze mensen tegemoet treed heel positief is en ook niet als de eindstreep geleidelijk aan in zicht komt.

Daarmee, om je voor te zijn, onderschat ik het gevaar en de ernst van aanslagen niet, maar wij horen deze zaken uit elkaar te houden, ook al zijn er facties die er belang bij hebben om dat niet te doen.
Daar HEB ik het over.

nard
16-08-04, 22:45
Geplaatst door Qwertyno
Geeft u mij eens een voorbeeld waar Nederlandse militairen wel goed werk hebben geleverd. Ik probeerde zo net ff te denken waar dat ook al weer was. Maar kom er niet op.


Ik was vandaag met een jongen in gesprek en dit was wat hij tegen mij zei:

"Kikkerlandje, blijf thuis met je jongetjes, wat kunt u meer doen dan alleen grote jonges de anus likken. Blijf liever thuis is beter voor u."

Tjonge, wat een wijze respectabele opmerking.
Als we nu nog VOOR de beslissing voor deelname zouden staan, zou ik ook tegen zijn.
Nu niet. De trein rijdt. En het kwalijkste wat je kunt doen is uit een rijdende trein stappen.

Aleike
16-08-04, 22:46
Ik was tegen de inmenging van Nederland in Irak voor de oorlog begon, was ertegen toen Bush de oorlog als gestopt verklaarde.

Maar nu die mannen en vrouwen daar zitten, zou ik als minister cq Nederlandse regering er ook niet over peinzen om te buigen voor chantage.
Wat er ook gebeurt, buigen voor chantage leidt alleen maar tot ernstiger terreur dan die nu aangekondigd wordt.

Dan maar een aanslag hier, daar dealen we dan wel weer mee.
Trouwens ik zou niet graag in de schoenen van veel Marokkanen staan die tot nu toe een haat tegen Nederland/westen hebben tentoongespreid.

Iglo
16-08-04, 22:59
Geplaatst door Qwertyno
Hetzelfde gepiep wil ik van je horen als hier een aanslag wordt gepleegd. Die hadden die Nederlandse militairen echt niet tegen kunnen houden, denk jij zelf van wel? Feit blijft: we kunnen best wat militairen missen hier in Nederland. En zoals nard al zei: buigen voor chantage is het stomste wat je kan doen.

Ghiezzoe
17-08-04, 10:12
Als Nederland (regering) zich nou eens een keer oprecht zou afvragen WAT we daar doen en WAAROM we daar zijn. Even los van dreigingen met aanslagen enzo...

assassijn
17-08-04, 10:17
Zo wordt de aandacht afgeleid en verwacht iedereen dat het gevaar vanuit islamitische hoek komt........het echte gevaar komt van boven link (http://www.nomads.nl/geweldenaren/playmoviemediaplayer.php)(even geduld met het laden van filmpje)

dicksr
17-08-04, 12:07
Geplaatst door Ghiezzoe
Als Nederland (regering) zich nou eens een keer oprecht zou afvragen WAT we daar doen en WAAROM we daar zijn. Even los van dreigingen met aanslagen enzo...

Is het proberen om in een door oorlog (terecht of onterecht) verscheurd land enige rust te brengen in afwachting van democratische verkiezingen wellicht een goede reden?
Is de wijze waarop deze militairen zich daar manifesteren (zo 'ongewapend' / ongepantserd mogelijk) daar wellicht een onderbouwing van?
En is de wijze waarop defensie tot nu reageert (zich op dezelfde wijze blijven manifesteren) daar wellicht een bevestiging van?

dicksr

mark61
17-08-04, 12:25
Geplaatst door dicksr
Is het proberen om in een door oorlog (terecht of onterecht) verscheurd land enige rust te brengen in afwachting van democratische verkiezingen wellicht een goede reden?
Is de wijze waarop deze militairen zich daar manifesteren (zo 'ongewapend' / ongepantserd mogelijk) daar wellicht een onderbouwing van?
En is de wijze waarop defensie tot nu reageert (zich op dezelfde wijze blijven manifesteren) daar wellicht een bevestiging van?

dicksr

Theoretisch dan. Die provincie is van zichzelf al rustig en ik denk niet dat een paar honderd NL soldaatjes daar een bijdrage aan kunnen leveren. Misschien dat er 1 zakkenroller zich wat inhoudt. Wel is hun aanwezigheid provocerend voor sommigen. Woonde al-Sadr toevallig daar, dan had je die soldaatjes gillend zien wegrennen.

@Ghiezzoe: de NL regering weet heel goed wat het daar doet: aan Bush laten zien dat NL hun vriendje is. Het is misschien niet direct strijdig met wat de VN ervan vindt, maar toch wel bijna. Geen land heeft momenteel wat te zoeken in Irak.

Niet dat het allemaal wat uitmaakt. Met of zonder buitenlandse troepen is Irak een poel van geweld. Al zolang als het bestaat.

Ghiezzoe
17-08-04, 17:52
En wanneer mogen ze deze verkiezingen verwachten, hoelang gaat dat nog duren???
De wijze waarop de Nederlandse militairen zich daar manifesteren getuigt eerder van slapte in hun ogen... ""euhhh, sorry meneer we moeten hier nu eenmaal zijn om Bushje onze goede wil te laten zien zodat we maatjes blijven, maar maak je niet druk.. Kijk maar we willen geen kwaad.. we zijn jullie vrienden hoor... we komen alleen helpen om de orde te handhaven". Kom op zeg, die mensen zijn minder achterlijk dan je denkt... Bovendien als de meerderheid daar vindt dat iedereen moet optieften wat doen "we" daar dan nog?.
Wordt die mensen gevraagd wat ze zelf willen? Nee.. Tjah, dan krijg je oppositie en mensen die hun land willen gaan bevrijden.



Geplaatst door dicksr
Is het proberen om in een door oorlog (terecht of onterecht) verscheurd land enige rust te brengen in afwachting van democratische verkiezingen wellicht een goede reden?
Is de wijze waarop deze militairen zich daar manifesteren (zo 'ongewapend' / ongepantserd mogelijk) daar wellicht een onderbouwing van?
En is de wijze waarop defensie tot nu reageert (zich op dezelfde wijze blijven manifesteren) daar wellicht een bevestiging van?

dicksr

Ravian
17-08-04, 17:56
Geplaatst door Ghiezzoe
Bovendien als de meerderheid daar vindt dat iedereen moet optieften wat doen "we" daar dan nog?.
Wordt die mensen gevraagd wat ze zelf willen? Nee.. Tjah, dan krijg je oppositie en mensen die hun land willen gaan bevrijden.

Groot gelijk. Als zij mekaar de hersens willen inslaan, wie zijn wij dan om daar een stokje voor te steken?

Laat maar gaan. Dan zijn ze daar straks duizenden doden verder, maar de 'eer' is in elk geval weer intact.

Ghiezzoe
17-08-04, 18:12
O o o.. Daar hebben we de koloniale hoogmoed weer om de hoek...
WIJ gaan ze wel even als opvoedkundige ouders elkaar het handje laten schudden... "ja, toe maar geef elkaar een kusje.. Zoooo!."


Geplaatst door Ravian
Groot gelijk. Als zij mekaar de hersens willen inslaan, wie zijn wij dan om daar een stokje voor te steken?

Laat maar gaan. Dan zijn ze daar straks duizenden doden verder, maar de 'eer' is in elk geval weer intact.

Iglo
17-08-04, 18:55
Geplaatst door mark61
......................... Woonde al-Sadr toevallig daar, dan had je die soldaatjes gillend zien wegrennen.

@Ghiezzoe: de NL regering weet heel goed wat het daar doet: aan Bush laten zien dat NL hun vriendje is. Het is misschien niet direct strijdig met wat de VN ervan vindt, maar toch wel bijna. Geen land heeft momenteel wat te zoeken in Irak.

Niet dat het allemaal wat uitmaakt. Met of zonder buitenlandse troepen is Irak een poel van geweld. Al zolang als het bestaat. Er is natuurlijk een reden waarom Nederland daar zit en niet in Najaf, Maarten ;-). Op de plek waar Nederland zit is het relatief rustig, en hopelijk blijft dat zo.
Als de Nederlanders daar niet zouden zitten, dan zou daar een machtsvacuum ontstaan of dan zouden de Amerikanen daar zitten. Nou lijken mij beide alternatieven minder prettig dan de huidige situatie. Als je namelijk een machtsvacuum laat ontstaan dan is er ALTIJD een of andere malloot die zijn kans probeerd te grijpen en een greep naar de macht doet.
@Ghiezzoe : er heerst nu chaos in Irak. De vorige regering was een dictatuur die mensen zeer weinig ruimte bood. Dus is er nu heel veel ruimte voor zo'n malloot om de macht te grijpen. Aanwezigheid van buitenlandse troepen vormt een belemmering hiervoor, of dat nu Westerse troepen zijn, of uit een ander (stabiel) land, dat maakt niet uit (hoewel troepen uit een ander Islamitisch land natuurlijk de voorkeur zouden hebben). Punt is: of je nou voor of tegen de oorlog was (ik was en ben tegen), nu doet het Nederlandse leger goed werk.

Gerard074
17-08-04, 19:21
Als de bedoelingen van de imperialistische landen nu integer waren geweest kon ik er misschien nog vrede mee hebben maar dat zijn ze dus helemaal niet.
Het interesseert ze gewoon geen ene moer, met die Wilders en van der Kamp voorop, bah wat een hypocriete huichelaars.

Philomena
17-08-04, 20:49
Geplaatst door Qwertyno
Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom de veiligheid van de Irakezen belangrijker is dan de veiligheid van de nederlanders (terreurdreiging).


Heeft u een antwoord voor mij?
Nederland is een land met solidariteit en verantwoordelijksgevoel hoog in het vaandel. Procentueel gezien geven we aan ontwikkelingshulp ook bijna het meeste uit ter wereld. Terwijl we zelf met een begrotingstekort kampen en zelfs de allerarmsten hier moeten bezuinigen. Zo is het ook met Irak. Nederland gunt die mensen zo graag veiligheid en vrijheid dat we daar graag wat soldaten voor opgeven en misschien zelfs wel een terreuraanval voor over hebben.

Ik begrijp het ook niet helemaal en denk dat onze solidariteit soms veel te ver doorschiet. Helemaal als ik hier mensen hoor zeggen dat Nederland een bezetter is en in Irak is om mensen af te slachten en olie te stelen. Dan kunnen we dat geld en die mensenlevens misschien toch wel beter besteden...

Ravian
17-08-04, 20:54
Geplaatst door Philomena
Ik begrijp het ook niet helemaal en denk dat onze solidariteit soms veel te ver doorschiet. Helemaal als ik hier mensen hoor zeggen dat Nederland een bezetter is en in Irak is om mensen af te slachten en olie te stelen. Dan kunnen we dat geld en die mensenlevens misschien toch wel beter besteden...

Mijn idee. Wegwezen daar.
Vervolgens komen de puinhoop en de slachtpartijen, en vervolgens de verontwaardiging waarom de internationale gemeenschap niet ingrijpt. En dan gaan we weer terug. En dan is het weer bezetting. En dan moeten we weer weg. En dan beginnen de slachtpartijen weer. En dan moet de internationale gemeenschap weer ingrijpen.

En dan is het wachten op de olifant met de lange snuit.

Philomena
17-08-04, 21:04
Geplaatst door Ravian
Mijn idee. Wegwezen daar.
Vervolgens komen de puinhoop en de slachtpartijen, en vervolgens de verontwaardiging waarom de internationale gemeenschap niet ingrijpt. En dan gaan we weer terug. En dan is het weer bezetting. En dan moeten we weer weg. En dan beginnen de slachtpartijen weer. En dan moet de internationale gemeenschap weer ingrijpen.

En dan is het wachten op de olifant met de lange snuit.
Het meest waarschijnlijke scenario als alle troepen daar weggaan lijkt mij dat één van die geestelijken de absolute macht grijpt, geholpen door talloze aanhangers die denken dat alles beter zal worden en door Iran. Er zal dan een streng islamitische staat komen die doet denken aan de middeleeuwen, minderheden zullen al hun rechten verliezen en democratie zal verder weg zijn dan ooit. En alle mensen die tegen de aanwezigheid van buitenlandse troepen waren zullen met het schaamrood op de kaken zwijgen.

Ravian
17-08-04, 21:10
Geplaatst door Philomena
Het meest waarschijnlijke scenario als alle troepen daar weggaan lijkt mij dat één van die geestelijken de absolute macht grijpt, geholpen door talloze aanhangers die denken dat alles beter zal worden en door Iran. Er zal dan een streng islamitische staat komen die doet denken aan de middeleeuwen, minderheden zullen al hun rechten verliezen en democratie zal verder weg zijn dan ooit. En alle mensen die tegen de aanwezigheid van buitenlandse troepen waren zullen met het schaamrood op de kaken zwijgen.

Er wordt eerst heel veel bloed vergoten voordat er eentje een regime a la Saddam zal installeren. Kalmpies naast mekaar leven is daar nog een sprookje uit 1001 Nacht. Te veel willen de macht en vervolgens de ander zijn wil opleggen: dat lukt alleen met veel onderdrukking en geweld.
Maar dat schaamrood kun je vergeten. De rotzooi die ontstaat zal uiteraard op het conto worden geschreven van het westen (dat had jij ook wel kunnen weten). Als die er nooit voet op de bodem hadden gezet, was het nog steeds zo leuk als Disneyland, net als in de andere Arabische landen.