PDA

Bekijk Volledige Versie : zijn al mijn tranen jou wel waard..

sweety_neda
16-08-04, 18:28
tranen over me wangen lijken net regeldruppels die naar me mond weg glijden..ik stap de auto in en laat me nichtjes achter me die helemaal huilen....o ya arabbie....waarom moet ik weer terug...de jaar duurt zo lang.....ik zie de vedriet in de ogen van me oma....o ya rabbie...stel je eens voor dat ik haar nooit meer zie...in die lange jaar kan van alles gebeuren....ik kijk voor het laats om me heen....ohh wat ga ik dit verschrikkelijk missen....weer terug naar nederland.....waarom moest ik terug ..waarom... ik wil hier blijven....daar zal ik nooit gelukkig zijn nooit....ik moet weer denken aan Redouan van spanje die blijft hier nog een week.....alleen als ik aan hem denk dan moet ik huilen...
de brok in me keel wilt maar niet weg....ohhhh redouan wat heb jij met me gedaan...die zes weken gaf je me alleen maar lucht maar toch huil ik om jou.....wat is dit voor pijnlijke gevoel..hoort liefde niet mooi te zijn....me broer onderbreekte me gedachten...
nassira zied agti...stap in we moeten nu vertrekken...met tranen over me gezicht stapte ik in....het was 4 uur in de ochtend ik keek nog een keer om naar de huis van Redouan.....ik moest weer denken aan die warme dag....dat was de eerste keer dat ik hem had gezien..ik zat voor onze deur pippa te eten en met me vriendinnen te kletsen...totdat me vriendin me poorde..shoef shoef a nassira zei ze.....ik keek om....en zag een pracht van een jongen....met ze zwarte gladde haar...hij had van die mooie zwarte wimpers en die ogen daar kon je in verdrinken ze waren helderblauw.....hij lachte en toen zag ik die mooie kuiltjes....dat was de dag dat ik helemaal gekkkk op hem werd.....saffie a nassira zei ik mezelf nu moet je daar niet meer aan denken....zo doe jezelf nog alleen maar pijn....ik wou de deur van de auto dicht doen......totdat ik iemand zag.... hij kwam mijn richting op lopen....me hart stopte met kloppen.....

Batata24
17-08-04, 13:28
eeehhh.... ga verderrrrr

Esma_Paloma
17-08-04, 20:56
Hallo schatje,

wanneer ga je weer verder?...ik wil vervolgjes...het begin is ..

Xxxx liefs..Esma

crazii_me
19-08-04, 10:55
leuk verhaal..
ga gauw verder..

bye bye..:blauwkus:

rababel
19-08-04, 13:05
eeeeeyyyyyyyyyy ga snel verder k wil het vervolg lezen..!!!!!!!

sweety_neda
19-08-04, 21:02
Geplaatst door rababel
eeeeeyyyyyyyyyy ga snel verder k wil het vervolg lezen..!!!!!!!

Shokran voor die lieve reacties....

ik voel me hart niet meer.. oohhhh mijn god hij loopt mij richting op....ik zie hem aan komen OOHH wat is ie mooi REDOUAN fluister ik zacht ze naam....ze ogen die mooie ogen moet ik dat een jaar missen....nog een paar stappen en hij zal mij bereiken.....ja ik doe me ogen dicht......Nassira hoor ik me broer roepen....ik doe me ogen weer open....weg was de magische moment....waar is redouan gebleven....ik draai me om naar me broer wat is er isam zeg ik......wajooow en dan zie hem weer staan.....hij staat naast isam te praten....
nassira kom effe agti effe helpen...ik loop naar ze toe....me benen wilde niet eens mee werken....ewa tempo nassira hoor ik isam zeggen.....ik bereikte ze....ewa Redouan zo als je weet is dit me zusje nassira...hoorde ik isam zeggen.......ja dat had ik wel een beetje begrepen zei Redouan lachend....wauwww ik smelt ze ogen leken twee sterren die in het donker voor het licht zorgde....en dan die kuiltjes....ik kon geen woord uitbrengen......nassira hoorde ik redouan zeggen....ohhh god wat zegt ie me naam mooi.....ja zei ik......succes onderweg trik gihr bella...had ie me bella genoemd...nee ik droom hier......na al die zes weken dat ie me lucht geeft zegt op de laaste dag bella...nee ik droom....saffie ik moet zo wakker worden dit is niet waar... ik stond hier oog in oog met me liefde.......

me broer start de auto ..ik zit en zie al me dierbare staan....ik zie hoe ik ze achter laat......ik zie redouan net een ster naast ze schijnen.....bismi llah daar gaan we dan hoorde ik isam zeggen.....de tranen begonnen weer te komen...ik snikte zacht......en de auto begon te rijden ik keek uit het raam en zag redouan....onze ogen kruiste elkaar .......en wat zag ik daar.......ik zag een traan uit die mooie blauwe ogen komen......ohhhh mijn god hoe kan ik me liefde zo achter laten.....waarom heb ik altijd zoveel pech...waarom ik...wat heb ik ooit in me leven verkeerd gedaan..wat...ik hoorde me moeder zachtjes snikken....en toen besefte ik dat ik het eigelijk wel goed had....me moeder moest haar moeder gewoon achter laten....hoe zal zij zich voelen.....ik veegde me tranen weg..... daar zag ik dan elhmama de duif in tetouan....beslamaaaa marokko...zei ik zachtjes...me ogen voelde zwaar en ik viel in een diepe slaap

lees se

Esma_Paloma
19-08-04, 21:26
hey meid bedabkt voor je vervolg mooi verhaal ga gauw verder !! :D

Liefs Esma, :kusgrijs:

rababel
19-08-04, 21:37
heey zina ga snel weer verder want het ws egt een heeeeel lauk vervolg..:D:D enne met elhmama bedoelde je tog die gebouw waar ze altyd trouwfeesten houde..??yallah bye bye en ga snel weer verder..:D

crazii_me
19-08-04, 21:41
mooie vervolg..
doet me denken aan hoe wij marokko bijna elke jaar moesten verlaten..:p

sweety_neda
20-08-04, 04:40
Shokran lieverds.....voor jullie reactie's, Esma..love yah to schat.....en met 7mama bedoel ik die witte vogel (als je die kent) symbool van tetouan.....hier een vervolg lees se

ik werd wakker met een barstende hoofdpijn......ik deed me ogen open.....en ik zag een witte kamer alles was wit.....ohh mijn god waar ben ik.....ik keek om me heen en begon te schreeuwen....aymaaaaaaaaaaaa ben ik dood waar zijn jullie allemaal......en toen zag ik een vrouw aan komen rennen.....salaam nassira kalm aan meissie je bent nu in de ziekenhuis van rabat...jullie hebben onderweg een ongeluk gehad met de auto...en nu moet jij wat rustig aan doen meid.....alles komt weer goed ga lekker weer slapen en als je dan wakker wordt dan zullen we erover praten...........
NEEEEEEEEE...NEEEEEEEEEEEEEE....Waar is isam en waar is jema...waar zijn ze....nassira ga nu maar slapen meid ik zal je het zometeen allemaal vertellen.....probeer nu maar te gaan slapen....
ik voelde me uitgeput ik kon het niet geloven...in wat voor nachtmerrie ben ik beland....en waar is jema...ik wil me moeder ik wil haar armen om me heen....de tranen begonnen over me gezicht stromen....jemma waar ben je en met die gedachten viel ik een eindeloze slaap

zuster ahlam......

ik hoorde nassira schreeuwen...ik rende naar haar toe....ik zag haar verbaasde blik....ohhhhh als ze er achter komt...hoe moet ik het haar vertellen...
ik zag haar weer voor me....een lief meisje met een schattige gezichtje en dan die mooie goud blonde krullen....zo´n mooi jonge meisje die zoveel moet doorstaan in het leven.....ohhh god help me toch...hoe moet ik het haar ooit vertellen......

rababel
20-08-04, 09:00
heey sgatteke thx voor je vervolg ga snel weer verder meskiena haar ouder en broer kwyt..:( en nog soo laat een vervolg voor ons aan het schryven woow :hihi: vin k lauk..haha yallah beslama meid..:blauwkus:

crazii_me
20-08-04, 13:02
heey meid..
egt zielig :eek:.. ga gauw verder..

thalla..:engel:

Nadørgirl
20-08-04, 14:07
Hey meid.. ga gauw verder..

:blauwkus:

Esma_Paloma
20-08-04, 14:34
Helloeeeeeeeee lekkerdinG van mee :maf2:

echt een spannend, zielig en mooi verhaal meiD, ik w8 op een vevolG ga gauw verdurrrrR

Ps: die 7mama ken ik, als je naar de stad gaat kom je langs een rotonde midden in dat rondje staat ook zo'n grote 7mama...heb jij die ook gezien Neda? xxxx

Liefs Esma, :engel:

sweety_neda
20-08-04, 16:56
Geplaatst door Esma_Paloma
Helloeeeeeeeee lekkerdinG van mee :maf2:

echt een spannend, zielig en mooi verhaal meiD, ik w8 op een vevolG ga gauw verdurrrrR

Ps: die 7mama ken ik, als je naar de stad gaat kom je langs een rotonde midden in dat rondje staat ook zo'n grote 7mama...heb jij die ook gezien Neda? xxxx

Liefs Esma, :engel:

hahaah ja die....daar woon ik in de buurt...

thxxxx voor jullie reacties...en ik had gisteren geen slaap dus ik dacht laat ik een vervolgje plaatsen...

thx nadorlady..crazi...en raba...

sweety_neda
20-08-04, 17:18
me hoofd voelde zwaar aan....ik kon me niks meer herinneren.....ik deed me ogen open en staarde naar de witte muren.....
hoe ben ik hier beland...en waar is isam...en jema.......ik begon weer in paniek te raken......
totdat dezelfde vrouw weer aan kwam....mevrouw wilt u me uitleggen wat ik hier doe....en waar is isam en me moeder..waar zijn ze...rustig aan meid....luister eens rustig ik zal je het je allemaal vertellen...zei die vrouw...oke vertel me het dan snel...
met isam is alles goed meissie...die is thuis bij je oma...aan het uitrusten.....dus maak je niet druk...
en jemma dan zei ik vlug....ik zag de vrouw twijfelen....jouw moeder lieve schat...ja ja wat is er met me moeder zei ik snel.....jouw moeder maakt het ook heel goed.....Ze maakt het ook heel goed..........Bij onze lieve heer.....de woorden wouden niet tot me doordringen.....wat zeg je riep ik schreeuwend,...lieve schat hoorde ik de zuster zeggen....jouw moeder is een week geleden overleden...aan ernstige verwondigen......
NEEEEEEEEEEE dat kan gewoon niet riep ik hard.......dat kan niet....wat nou week geleden ik ben pas wakker....gisteren waren we nog in tetouan....gisteren zijn we pas vertrokken van huis....u liegt...waarom doet u me dit aan......wil je me zoveel pijn doen...waarom kan niemand gewoon eens aardig zijn...waarom....
de zuster greep me vast en omhelsde me.....het is allah´s wil lieve meis..en je moeder heeft het zeker heel goed bij allah.......tranen over me gezicht.....ik voelde de brok in me keel....ik ging bijna overgeven....ohhh allah wat heb ik ooit verkeerd gedaan...dat ik nu zo gestraft word.......ohhhh me lieve moeder is gewoon weg weg weg....ikmoest weer aan haar denken.....aan het liedje die ze zong als ze bezig was in de keuken.....
hoeeeeeee kan ik ooit veder leven zonder me moeder...zij was mijn licht die me leven deed,......hoe gaat dat veder....ik heb niemand meer niemand.....me vader was ook al gestorven 2 jaar geleden.....ik had alleen nog maar isam me broer.....ik verlangde nu zo naar hem.......
ik wil naar isman toe riep ik huilend naar de zuster....

isam....
het is allemaal mijn schuld....allemaal mijn schuld...hoe zal ik mezelf ooit kunnen vergeven.....ik heb me eigen moeder vermoord.....en me zusje nassira...had ik ook bijna vermoord......ik ben een moordenaar....ik heb gewoon me eigen bloed vermoord....ohhh god....wat heb ik gedaan....ik pakte een vaas vast en smeet hem tegen de grond....ik heb gewoon me moeder vermoord....me eigen bloed...vermoord......die woorden draaiden de hele tijd door me hoofd.....hoe zal nassira mij ooit kunnen aankijken......en ik heb nu wel de voogdij over haar....ze zal me haten...ze zal me kapot haten.......nee dit ga ik niet op me geweten krijgen......ik zal nassira afstaan....want hoe zal me zusje ooit gelukkig worden bij een moordenaar thuis....dat zal nooit gaan.........ik pak me tassen nu in...en ik ga ervandoor....ik zal me gezicht nooit meer kunnen laten zien.......WANT IK HEB GEWOON MIJN EIGEN MOEDER VERMOORD

Esma_Paloma
20-08-04, 17:24
Oh macha allah echt mooi verhaal zo zieliG voor Isam en Nassira :tranen: zied maak het af lieverD echt spannenDDDD

Liefs Esma, :kusgrijs:

sweety_neda
21-08-04, 11:50
3 jaar later….

Nassiraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Jaaaaaaaaaa riep ik terug. Fouad rende naar boven
´´ewa meid heb je spullen ingepakt we moeten gaan´´
Ik keek fouad aan en glimlachte ja ik heb alles zei ik met een glimlach laten we gaan

3 jaar geleden was het, dat ik me moeder en isam verloren had…me moeder had ik echt verloren maar isam die wou me niet….Met die gedachten van isam wou me niet heb ik drie jaar om gehuild en geschreeuwdsd….Waarom wou hij me niet….Maar ik heb met die gedachten kunnen vechten….En nu zit ik hier…
Ik heb gevochten om wat te bereiken….Ik ben nu 20 heb me eigen rijbewijs.En studeer rechten…en ik woon bij een lief pleeggezin die me altijd heeft gesteund…
Me pleeggezin bestaat uit Fatima en Mohammed,En fouad….Fatima en Mohammed zijn de ouders van fouad…die hebben me geadopteerd om dat ze naar de geboorte van fouad geen kinderen meer konden krijgen…en Fatima wou altijd een meisje hebben…
foulad is 23 jaar en had een vriendin lamya die ik al 6 maanden niet gezien had….ik weet alleen nog dat ik haar niet echt mocht…en ik was erg jaloers…
Maar me pleeggezin heeft me altijd gesteund…de eerste jaar hadden ze het moeilijk met mij…ik deed net of ik ze niet mocht ik huilde dagen lang…en ik vroeg me dagen lang af wat ik hier deed…maar deze vraag spookte een hele tijd door me hoofd´´waarom wou isam me niet´´

Ik voelde dat iemand me hand greep en er in kneep ik keek naast me en zag de donkere zwarte ogen van fouad…
Ze ogen glommen dit keer niet als sterretjes….Ik zag twee bezorgde ogen die me aankeken…dat deed me pijn om die ogen zo te zien….Ik kreeg een brok in me keel en tranen begonnen over me wangen te lopen…fouad schrok…en greep me stevig vast…het komt wel goed lieve schat het komt allemaal wel goed hoorde ik hem steeds zeggen…..jij zult je geluk vinden nassira geloof me lieverd…met jouw grote hart zal je geluk vinden…Allah laat niemand in de steek lieve schat…zijn woorden deden me weer kracht…me lichaam tintelde …de laatste tijd als fouad me aanraakte ging het zo borrelen van binnen…´´ik ben toch niet verliefd op hem vroeg ik in mezelf af ‘nassira zei ik tegen mezelf…het is fouad’!!

Maar in drie jaar tijd was fouad zo veranderd….Hij was een echte knappe jongen geworden….ofzal ik liever man zeggen….Hij had van die mooie zwarte ogen…getinte huid en ze mond die was zo mooi…als hij ging lachen dan zag je die kuiltjes en die mooie witten tanden…..soms had ik zo het verlangen om hem gewoon te zoenen…die mond was gemaakt om te zoenen…maar ik wist dat nooit zou gebeuren……….Het was gewoon allemaal maar een droom…die ik maakte om de dag door te komen…want alleen dat deed me de kracht om te leven……fouad was het doel in me leven nu…..

Maar ik zou dit jaar naar Marokko gaan…na drie jaar tijd zou ik me oma weer zien….
Ik zou alleen met fouad gaan.Want Fatima en Mohammed hadden niet echt zin om te gaan dit jaar….En Fatima wou haar moeder gaan bezoeken in frankerijk….Dus ga ik alleen met fouad in de auto…die gedachten was heerlijk…we hadden een huisje gehuurd in iefran…..want fouad wist dat het moeilijk voor me zou zijn….Om in het huis van me oma te blijven in tetouan…want dat was de plek dat drie jaar geleden me leven heeft veranderd…..me leven tot hel had gemaakt…maar ik moest daar wel terug gaan….Want ik wou de puzzel nog oplossen die ik niet af heb gekregen…..
Het leek net of fouad me gedachten kon lezen….Hij zei let´s go meid.We komen er wel….En ik sta altijd achter jou altijd…geloof me lieverd…ik gaf hem een lieve glimlach…..en samen liepen we naar de auto…..daar gaan we dan weer…

Willen jullie een vervolg laat het me dan weten….

Soria
21-08-04, 11:58
Ewa waar wacht je nog op!!!
Schiet op met die vervolg!!!
Kifesh waar blijft die andere jongen ( Redouan) van de vakantie waar ze zo verliefd op was?????
Come On Opschieten met het vervolg!!!!

Liefs Soria

Esma_Paloma
21-08-04, 12:35
Nedaaaaaaaaaaa zied aak af...echt spannend :Iluvu:

LiefS eSma.. :nijn: :kusgrijs: :duim:

miss_remix
21-08-04, 19:03
ga verder wollah damnz top!:D serieus ga verder anders word k gek:p

Nadørgirl
21-08-04, 21:30
echt een leuk verhaal.. ga gauw verder.. :blauwkus:

sweety_neda
22-08-04, 19:03
Salaam Lieverds...thanks voor jullie reacties......sorry dat het lang duurde maar hier een kleine vervolgje...leesze

fouadddddddd ewa stop we rijden nu al 4 uur....en het is kapot warm..ik ga bijna dood hierzo...fouad keek me aan en begon te lachen...a zeurpiet doe die trui dan uit a nerd...dan verzeker ik je dat je het minder warm zult hebben....
oke oke oke saffie ik doe hem al uit...maar als ik het dan nog steeds warm heb dan gaan we echt stoppen....deal fouad....is goed meissie zei fouad....

ik begon me trui uit te doen...daar onder had ik een witte Gucci hemdje aan...hij was strak en je zag er me borsten vol uit komen....ik voelde me niet echt op me gemak...dat was ook de reden waarom ik me trui niet uit wou doen.....ik pakte me haarbandje en deed me goudblonde krullen in een rommelige knotje......ik voelde dat fouad na me keek...dus draai ik snel me hoofd naar hem toe...ik zag dat ie me zat op te nemen...hij had het niet eens door dat ik ook naar hem zat te kijken....´´is er wat zei ik ......
nee nee niks...we gaan bij de volgende pompstation uitstappen zei hij snel...... is goed zei ik... dat doen we

fouad
nassira zeurde de hele tijd dat ze het warm had...en eigelijk viel de warmte best mee...maar zij had ook zo´n dikke trui aan...die ze maar niet uitdeed totdat ik het voorstelde..
toen ze haar trui uit deed kreeg ik zowat een hartstilstand ze zag er te gekkkk uit...haar truitje spande om haar borsten...ik slikte ze zag er ook zo sexy uit...vooral toen ze haar haren deed......ik zag een hele andere nassira voor me...nooit had ik haar zo bekeken,,maar nu geef ik toe dat ze een schoonheid is....in drie jaartijd kom ik nu pas tot conclusie dat ze een schoonheid is...ajmaaaaa waar zaten me ogen
ik begon nassira te vergelijken met me vriendin lamya...nassira was eigelijk wel mooier..ze had de schoonheid van zichzelf al...een natuurlijke schoonheid...terwijl ik aan lamya merkte dat ze alles deed om er mooi uit tezien....ik zuchte nog een keer wajoooow..3la schoonheid zit er naast me...is er wat hoorde ik nassira zeggen!!!

miss_remix
22-08-04, 19:08
meer:):$:$:D

sweety_neda
22-08-04, 19:22
Geplaatst door miss_remix
meer:):$:$:D

okzzzz voor jou mevrouw plaats ik nog een stukje okzzzz...

Lees ze...

Kus Neda

miss_remix
22-08-04, 19:23
JOEPPIE:D:D dankje wel meid;):p

sweety_neda
22-08-04, 19:25
Graag gedaan lieverd...ewa lees ze...

Nassira…..

We kwamen in marokko aan…..
Sebta..ceuta….Het was rond negen uur in de avond…
Fouad deed het dak van de auto naar beneden ik keek naar boven en zag de bezaaide sterren hemel….Dat was ook iets wat ik miste…in Marokko was de hemel vol sterren en in Nederland kon ik met geluk 1 ster vinden…

Het warme windje deed me goed…heerlijk de plek waar ik thuis hoor…hier ben ik dan…
We reden een klein kwartiertje toen we bij de 7mema aankwamen, het symbool van tetouan die mooie witte duif….Die deed me herinneringen weer naar boven komen…ik voelde brokken in me keel….Dit was de laatste plek wat ik me nog kon herinneren met me moeder en isam, me keel deed pijn en ik wou gewoon huilen…want ik voelde de pijn, maar ik voelde me ook thuis…fouad kneep in me hand….
Ik keek hem aan en gaf hem een big smile…
Daar kwamen we dan aan, ik zag de grote witte huis van me oma…we zouden hier logeren vandaag en dan zouden we s´morgens vroeg naar ifren vertrekken…want fouad was moe van het rijden…want ik mocht die drie dagen niet eens van hem rijden…niet dat ik het erg vond :lekpuh: maar ik vond het wel zielig voor hem…

Isam parkeerde de auto, en ik stapte uit…ik zuchtte diep…en ik keek om me heen…ik zag de winkeltje van 3moe ahmed… …hij was niet me oom maar iedereen in de buurt noemde hem zo…hij was nog steeds open….ik liep onze buurt binnen ik zag iedereen nog buiten zitten op de trappen..en op kleine stoeltjes….iedereen kwam me groeten ze hadden me allemaal gemist…..tranen in hun ogen..
Met al deze buren had ik heel wat beleefd….We gingen pas om 4 uur s´morgens slapen…we bleven altijd buiten kletsen en praten….
Ik zag me beste vriendin hannane…ze kwam rennend naar me toe…ze begon te huilen…en toen kon ik me tranen ook niet meer houden..ooh wat had ik ze allemaal gemist….Wat was het weer fijn om terug te zijn….Maar ik voelde toch nog de pijn in me hart???want ik miste toch wat…het was toch niet hetzelfde…er ontbreekt wat aan deze aankomst ….…ik voelde dat iemand me hand vast pakte…en ik draaide me om….ik zag de betraande ogen van fouad…zullen we naar je oma gaan lieverd…..ja stemde ik toe….ik groeten de buren..en liep naar de grote huis van me oma….

Daar bleef ik dan met bevende benen staan…..het was stil voor ons deur…het was veranderd….Ik voelde de koude stilte totdat ik een deur dicht hoorde slaan ik draaide me snel om……en daaaaaaar zagggg ik hem weer

miss_remix
22-08-04, 19:33
nog een klein vervolgje dan:$ :huil:

sweety_neda
22-08-04, 19:40
nog een klein vervolgje dan:$ :huil:

Ik zal er insha allah...eentje in s'avonds plaatsen...als ik weer geen slaap krijg...

kussie Neda

miss_remix
22-08-04, 19:41
ow dus k moet wachten:(:(!

sweety_neda
22-08-04, 19:43
ow dus k moet wachten:(:(!

hihihihi ja een klein beetje wachten...maar ik beloof je ik zal er eentje s'avonds plaatsen..

:kusgrijs:

miss_remix
22-08-04, 19:51
dan valt er niks anders te doen dan WACHTEN;)

Naima_xx
22-08-04, 20:15
Geplaatst door sweety_neda
hihihihi ja een klein beetje wachten...maar ik beloof je ik zal er eentje s'avonds plaatsen..

:kusgrijs: `

s'avonds zei je? het is avond:D dat betekend dus dat er zo een vervolg staat?
Meid, je verhaal is prachtig, ga snel verder!
Ik zie dat je online bent, wil je dan even snel een vervolgje schrijven??

Boussa, Naima (je nieuwe fan)

sweety_neda
22-08-04, 20:23
Sallaam, jullie hebben me overgehaald...hier komt een vervolgje....lees ze...dikke zoen Neda

Dank jullie wel voor jullie reacties

….De jongen met de groene ogen van drie jaar geleden…me hart ging zwaar tekeer….
Het was Redouan…de jongen uit Spanje…hij was niets veranderd hij was nog steeds beeldschoon….
Hij merkte me blik op…en ik zag hem lachen…hij kwam rennend naar me toe en omhelsde me….wajooow hij omhelsd me gewoon..dit is niet waar….ik voelde me weer die gelukkige nassira van vroeger…..
Hoe gaat het met je meid hoorde ik Redouan zeggen….
Dat is lang geleden zeg….We hebben je gemist hier in de buurt….
Hij sprak er op los….Ik kon geen woord uitbrengen…..hij heeft me gewoon omhelsd ??? alleen aan dat kon ik nog denken…

Redouan…

3jaar lang en nu zie ik haar pas…..wajoow ze was nog steeds mooi..alleen nu nog mooier…ze was mooi bruin getint…
Ze was ouder en volwassen geworden dat kon je zo zien aan de vorm van haar lichaam…
Maar toch had ze een andere uitstraling….Dan van drie jaar geleden..??
Er ontbreekt gewoon wat aan haar…
Ik kon mezelf niet houden…nooit was ik zo blij om iemand te zien….Ik rende gewoon naar haar toe en omhelsde haar……
Om haar aan te raken was gewoon heerlijk, ik voelde me goed…
Maar ze was niet alleen….Er was nog een andere jongen bij haar..
Was ze in die drie jaar tijd getrouwd verloofd???? Was dat haar vriend????
De pijn greep me bij het hart…

Fouad

Ik had nog nooit zoiets moois gezien,
Toen ik die straat binnen kwam…ik voelde me er meteen thuis…zoveel liefde…
Al die buren die aan nassira trokken…ze hielden echt van haar…het was één grote familie…het was echt mooi…dat ik er zelfs tranen van heb gekregen…..

Maar we moesten toch naar haar oma gaan dus ik trok haar met me mee….
Bij haar huis aangekomen…. Kwam er een jongen haar gewoon omhelzen ik zag hem naar haar kijken….
Dat was niet een blik van een goede vriend of neef??
Ik voelde een woede bij me op komen ik wou hem slaan….maar wat had ik nou, was ik jaloers ofzo?????
Maar ik zag ook aan nassira´s blik dat ze het geweldig vond om die jongen terug te zien…
Dus ik liet het maar hierbij we zouden wel zien…
Maar toch voelde ik de pijn die master van me maakte…

miss_remix
22-08-04, 20:28
thnx meid ga gauw verder:D

Esma_Paloma
22-08-04, 23:08
Hallooooooo schatjeeee, bedankt voor je vervolGjes en ga gauw verder echt een te gek verhaal... :cool:

liefS Esma ... :nijn: :D

Naima_xx
24-08-04, 16:38
Hallooooooo schatjeeee, bedankt voor je vervolGjes en ga gauw verder echt een te gek verhaal... :cool:

liefS Esma ... :nijn: :D

hey schat, ik ben het helemaal eens met Esma, het is een prachitg verhaal! Wallah!!

Dikke, kus, Naima

sweety_neda
24-08-04, 16:56
Shokran lieverds

thxxxxx naima...

en esma schatje inoe en jij ook remixxxxxxxxxx

hier een klein vervolgje ...leesze

Nassira…
Het werd nu maar tijd om eens aan te kloppen bij me oma…
Ik liep naar de deur en klopte drie keer…Redouan was weer weg hij moest wat halen…en hier stond ik dan voor het grote huis van me oma…..wat vroeger een sprookjes huis waar je al te graag naar binnen wou..leek nu op een spookhuis…ik had zoveel angst om het huis te betreden….ik hoorde iemand aan de slot draaien….de deur ging open….en ik zag me nichtje Soumaya….ze was groot geworden…nassiraaaaa schreeuwde ze…ze omhelsde me..de tranen schoten in haar ogen…ik heb je zo gemist nassira ik heb je echt gemist…waar is Yassir vroeg ik haar…yassir was haar tweeling broertje, die is naar de stad…ohhh oke…
Ik zag me tante de trap afkomen….ze omhelsde me hevig…ze wou me niet eens loslaten…ze huilde met geluiden…ze was de zusje van me moeder…en ze leek ook op me moeder…
Ik had ze echt gemist….Maar het deed pijn….Waarom moeder waarom ben je gestorven…
Oma is boven zei soumaya…ik liep trap voor trap naar boven…alles had wel een herinnering…op deze trap was ik hard gevallen toen ik zogenaamd met me nichtje ging dweilen…ik had die dag pijn…want die trappen waren van steen…maar me nichtje vond het zo grappig…ook al had ik pijn lachte ik met haar mee…ik kwam bij de tweede verdieping…
een openkamer…met bankjes…daar zat ik altijd nadat ik gegeten had, dan kwam ik altijd van boven de stah daar aten we meestal…en dan gooide ik mezelf op die bankjes……

Ik kwam bij de stah aan dakterras…en ik zag me oma…en toen begon het huilen echt…ze kusten me, de tranen hielden maar niet op….ik had zoveel vragen voor me oma…die ze voor me moest beantwoorden…

We zaten allemaal op stah…ze wouden allemaal dingen weten maar ik was zo moe om ze te beantwoorden….
Ik heb slaap, ik ben echt moe…ja ik ook zei fouad…hem was ik de hele tijd een beetje vergeten…en ik keek hem aan en gaf hem een glimlach..laten we gaan slapen…kom je soumaya… ik kom zo zei soumaya, ik wil nog een serie kijken…oké is goed, dan ga ik alvast naar beneden…
Wil je fouad´s slaapkamer wijzen nassira vroeg me oma…
Is goed oma dat doe ik wel even…
Samen met fouad liep ik naar beneden we kwamen in de openkamer terecht….
Ik stopte met lopen en keek fouad aan…we stonden heel dichtbij elkaar…ik voelde ze adem tegen mijn gezicht…het was zo zalig……hij gaf me een dikke knuffel..het komt allemaal wel goed lieverd zei hij in me oor…ik was echt verliefd op hem…want het gevoel wat ik nu voelde was onbeschrijvelijk…alleen hem aankijken en ik vergat al me problemen….
Ik wring me uit ze omarming…en pakte ze hand…yallah kom mee…ik laat je, je kamer zien…..

Dileyla
24-08-04, 19:03
Ey Nedaaaaaaaaaa,
Kei Mooie Verhaal!!!
Ga Gauw Verder, I Want More!..:D
Dikke Kus & Knuffel..Love You Hbibaaaaa
Dilly..!

Esma_Paloma
24-08-04, 20:09
verderrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Liefs Esma :kusgrijs:

sweety_neda
25-08-04, 03:07
Nog een vervolgje...sjow laat hihihi

7uur s´morgens….ik keek op me horloge…in Marokko werd ik altijd vroeg wakker…
Soumaya lag nog steeds te slapen….ik ga maar eens een douche nemen….ik pakte me toilet spullen en een grote handdoek…wat zou ik vandaag aan doen...ik pakte me witte heupbroek en een groen truitje…

Ik liep de trappen op naar de stah….Ik deed de deur open, de zon scheen fel…het was echt een mooie warme ochtend….Ik liep naar de douche….en nam een uitgebreide douche…
Ik kleedde me snel om..me witte broek zat lekker strak om me middel, en van beneden viel hij wijd…ik droeg me groene teenslippers…me natte krullen deed ik in een rommelige staart…

Het was half negen en niemand was wakker…fouad was zeker moe…ik ga maar effen naar de winkel van 3moe…..hem gedag zeggen en melk halen en wat te eten…hij had altijd warme brood met kaas…ik kreeg watertanden als ik er aan dacht….
Ik liep de trap snel af…..sloeg de buiten deur dicht….En ging richting de winkel van 3moe…
Nassiraaa hoorde ik achter me..ben jij dat???….Ik draaide me om en zag een jonge man,

Esma_Paloma
25-08-04, 09:56
verderrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
rrrrrrrrrrrrrrrr

Liefs Esma :p

Dileyla
25-08-04, 12:32
Ghellow,
Moooooooooi....Ga Verder......En Dit Keer Een Langeeeeee.....Plz..
Kussie
Dilly

sweety_neda
26-08-04, 21:50
.Ik draaide me om en zag een jonge man,

Het was Redouan….ik kon niet normaal meer ademen….’’ja ik ben het’’
Redouan: waar ga je Naartoe, en zo vroeg al.
Nassira: ik heb honger en niemand was wakker…dus ga ik bij 3moe wat eten,
Redouan: mezian…ik zou daar ook gaan eten…zullen we samen gaan….
Me hart bonkte….met hem gaan eten…dit leek net een droom…..
Nassira: ja tuurlijk…laten we gaan...

Daar kwamen we aan…bij de winkel van 3moe….
Nassira….bentie..wat ben jij groot geworden..zei 3moe…
Hoe is het met je lieve meid..we hebben je gemist hier…en ik was bijna arm geworden Zei hij lachend….achhhhhh 3moe neem je me weer eens in de maling….Ach lieve meid…we hebben je echt gemist…maar je hebt zeker honger…ik heb die warme broodjes van jou nog steeds…ga jij maar lekker een plaatsje zoeken…dan breng ik het zo bij je….

Samen liep ik met Redouan naar een tafeltje….
Hij ging tegenover me zitten….
Redouan: ewa meid vertel eens, wat heb je uitgespookt in die drie jaar tijd…
Nassira: mmmm niks eigelijk…ik was zo zenuwachtig dat ik geen woord meer te bedenken kon…hij keek me recht aan…shit ik kreeg de zenuwen straks heb ik wat op me gezicht….
Redouan: niks, en wie was dan die jongen die bij je was???
Nassira: bedoel je fouad??? Dat is me pleegbroer.
Redouan: dus het is niet je verloofde of vriend.
Nassira: ahahahaha Nee man, is gewoon een goede vriend meer niet.
Redouan: dat is dan een hele opluchting.
Nassira: hoezo dat??
Oh, hij dacht dat fouad gewoon me vriend was…en waarom was het een opluchting ik werd nieuwsgierig..
Redouan: omdat ik nu nog steeds kans maak..
Nassira: op wat maak je kans….ik wist wat ie bedoelde..me hart bonkte…maar toch wou ik het uit zijn eigen mond horen..
Redouan: weet je dat niet??
Nassira: Nee, anders zou ik het je toch niet vragen, slimmerd.
Redouan: hahaaha meid…..nu maak ik nog kans op jou…begrijp je me nu…

Ik wist niet meer waar ik moest kijken….ik keek op de grond…
Redouan greep me bij me kin…kijk me aan Nassira…zei hij…
Zijn stem was zo mooi…ik was helemaal gek op hem…maar ik was ook gek op fouad….
Hij ging met ze handen over me wangen…met ze vingers gleed hij over me mond…
Wajoow, ik wou hem zo graag zoenen…ik was helemaal gek op deze jongen…

Hey Nassira…zit je hier en ik zoek je….Redouan…haalde ze handen meteen van me gezicht,,
Ik draaide me om…en zag Fouad…me hart brak opeens in duizend stukjes toen ik zijn blik zag….hij keek verdrietig…
Ik denk dat ik jullie maar met rust moeten laten..zei fouad verdrietig…..
Nee fouad…tuurlijk niet kom er bij zitten jongen…zei ik snel….
Nee Nassira…ik ga maar naar huis…ik spreek je zo thuis wel oke..meid…tot zo…
Toen liep ie weg….ajmaaa wat moet ik nu doen…ik hou van fouad…maar ook van redouan..

een vervolgje, kuS Neda :Nijn:

Dileyla
26-08-04, 21:56
Moooooooooi Vervolgje Neda, Dank Je LieverD..
Ik Ga Nu Naar Me Bedje Toe Hahaha, Slaap Lekker..
Bussa Kbieraaaaaaa!!
Dilly

Esma_Paloma
27-08-04, 15:52
hey lieverd..ga gauw verder ik wacht op een verolg echt spannenddddddd :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus:

Liefsssssss Essie

Chorouk
29-08-04, 22:30
het is zooooooo`n mooi verhaal

ga gauw weer verder

nadorchick
30-08-04, 02:07
ga alsjeblieft snel verder. je doet t hartstikke goed
of als je misschien niet zoveel tijd hebt schrijf dan wat langere stukjes

big kiss

nadorchick
30-08-04, 02:07
ga alsjeblieft snel verder. je doet t hartstikke goed
of als je misschien niet zoveel tijd hebt schrijf dan wat langere stukjes

big kiss

sweety_neda
30-08-04, 02:23
Hey Meid maak je maar geen zorgen om hem…laten we lekker eten…zei Redouan
3moe kwam met de warme broodjes..en koffie en thee…ik had opeens geen honger meer…tijdens het eten zeiden we niks…we keken elkaar alleen aan…
zijn ogen waren prachtig…elke meid zou wel op zo’n jongen kunnen vallen…hij kon elke meisje krijgen…maar waarom kiest ie dan voor mij….

Na het eten wou ik gaan afrekenen…Redouan liet me niet…..en 3moe wou het geld maar niet aannemen…wat moet je toch met zulke mensen..ik werd gek…..
Ik liep het winkeltje uit en zag een vrouw die bedelde….
Ik liep naar haar toe…en gaf haar het geld, waarmee ik eigelijk me ontbijt mee wou betalen…ze keek me blij aan..ze wenste me succes in alles…was fijn om zulke dingen te horen…Mevrouw…zei de vrouw…ik zou graag wat voor je willen terug doen…
Ik zei, Nee het zit al goed,
Mag ik je hand lezen zei de vrouw, ik heb nooit in die onzin geloofd…maar ik was best nieuwsgierig…
Bullshit…zei redouan laten we gaan…
Maar de nieuwsgierigheid won, ik gaf haar me hand,

Ze pakte me Hand en streek het glad…..
En toen begon ze te praten met een hese stem…haar stem veranderde…en ik vond het opeens maar eng….ik had opeens spijt…

Ye hebt veel moeten meemaken in het verleden, zei ze,
En je bent teruggekomen naar Marokko, om achter een antwoord te komen,
Maar je gaat vele mensen tegenkomen, en je moet ze niet allemaal vertrouwen,
Ze zijn niet allemaal zo goed, als jij denkt dat ze zijn, dus meid wees voorzichtig,
Maar je zal achter de waarheid komen,

En er zijn ook twee mannen, die helemaal gek op je zijn, maar jij zult niet weten voor wie je moet kiezen, totdat er iets gaat gebeuren, Dat je hele leven gaat veranderen, maar insha allah zul je in vrede leven,

Je zult gaan trouwen, En je zult vinden, naar waar je opzoek bent,

hier een vervolg :nijn:

Meld dit bericht bij de beheerder | IP: Gelogd

sweety_neda
30-08-04, 02:24
een vervolgje

De vrouw..maakte me hand tot een vuist, en gaf er een zoen op, Lieve meid, jij bent een goede vrouw, en je zult de geluk echt tegenkomen…maar heb sbar, en wees niet te ongeduldig,

Ik schrok me dood…hoe wist zij het over me verleden dat ik het moeilijk heb gehad. Hoe wist ze dat ik terug ben gekomen naar marokko…om een vraag te beantwoorden….hoe wist zij dat allemaal…

Nassira…vervloek de duivel zei ik tegen mezelf….die vrouw die liegt allemaal..niemand weet de waarheid alleen Allah (swt)..

Redouan…trok me van me hand….laten we gaan nassira dit begint scary te worden….ik giechelde en liep met hem mee….bangeschijter zei ik lachend…
Dat ben ik niet verdedigde redouan zich zelf….Bangeschijter..schreeuwde ik hard…en begon te rennen…..hij kwam me achter na gerend…iedereen zat ons aan te staren…maar we hadden gewoon schijt…
Nassira…als ik je pak…dan laat ik niks meer van je over…zei hij lachend…
Pak me dan…zei ik….
We rennde en lachde…..hij greep me vast…we waren in een buurt waar niemand was….
Hij streek me haren uit me gezicht…..
Hij ging met ze vingers over me lippen…..hij kwam steeds dichterbij….ik voelde ze adem tegen me gezicht….ik kon niet meer ademen…ik wist wat er zou gebeuren…
Hij ging met ze vingers over me wang….en over me lippen…dit was het moment ik wist dat het zou komen…….

sweety_neda
30-08-04, 02:25
Haalde hij een kruimeltje van me gezicht…..

kijk wat je hebt op je gezicht a gekkie zei hij lachend….de magische moment was verdwenen…ik lachte luid…..Yallah laten we naar huis gaan zei ik lachend….anders wordt oma nog ongerust….

Hand in hand liepen we naar huis….aangekomen bij ons huis liet ik zijn hand los…want ik wou niet dat Fouad het zou zien…..
Hij merkte de hint…hij gaf me een snelle kus op me wang…en rende naar zijn huis…..ik hoor nog van je zei hij…voordat ie weg was…

Daar liet ie me dan achter…ik was in de 7de hemel….
Wat was ik verliefd…..zingend liep ik naar huis….
Ik kwam Soumaya tegen…ze keek me lachend aan…wat is er met jou gebeurd????
Ik gaf haar een brede glimlach…en zong veder…..
Wat was ik blij…me dag kon niet meer stuk…
en ja hoor ik had weer eens te vroeg gejuiched….

Fouad….

Half 12, is het al zo laat, en ik lig hier te slapen, ik ga maar eens snel naar boven, kijken wat de andere doen,
Ik en Nassira zouden ze3ma vandaag gaan vertrekken naar iefran, maar daar kom dus niks van terecht,
Boven aangekomen zag ik dat iedereen al bezig was met de huishouden, sbah el gier iedereen zei ik hardop, Soumaya die zat af te wassen keerde zich naar me om, sbah el ghier fouad heb je lekker geslapen vroeg ze,
Zeker lekker zei ik, vandaar dat ik zo laat wakker ben,
Soumaya: zal ik dan ff snel een ontbijtje voor je klaar maken
Fouad: shokran bezaf, maar dat hoeft echt niet, ik ga wel ff buiten eten, ff van het land genieten, als je het niet erg vindt,
Soumaya: tuurlijk niet jongen,
Fouad: shokran a gtie (zus) maar heb je nassira gezien, is die gek weer gaan wandelen ofzo,
Soumaya: die is zeker gaan eten bij 3moe, daar zat ze drie jaar geleden ook altijd, niet weg te slaan daar s’morgens.
Fouad: oke dan ga ik ook ff bij hem eten, beslama

Ik liep genietend van het mooie weer naar 3moe, ik zag meiden allemaal hun huizen dweilen,
Mannen die brood brachten naar de oven van de straat, ik zag jonge kinderen genieten van hun ijsje, hier heerste een vredige rust, iedereen zei elkaar goedendag, ik voelde me een nieuwe iemand, vol energie,

Aangekomen bij de winkel van 3moe zag ik nassira zitten, ik zag alleen haar rug,
Aangekomen bij haar tafeltje, werd mijn hart zwaar gebroken, ze zat daar niet alleen, maar ze was daar weer met die jongen van gisteren, ze zaten niet vriendschappelijk, zijn handen waren op streelde haar gezicht,
‘’Nassira zit jij hier dus vroeg’’zei ik
ik zag dat ze schrok, die jongen hield meteen zijn handen van haar gezicht, ik voelde me slecht, ik ga maar weer eens veder zei ik, ik had helemaal geen honger meer,
ik liep weg, Nassira probeerde me nog om te praten, maar ik wou daar niet blijven, want die beeld van hun samen deed me overgeven,
ik voelde me best verdrietig, maar wat maakte ik me druk, nassira was een goede vriendin, en ik had al een vriendin,

ik ging verderop in een kleine café een kop koffie drinken en liep weer naar huis, bij de huis van de oma van Nassira zag ik een meisje, ze stond voor de deur van het huis van de oma van nassira, maar ze durfde niet aan te kloppen, ik zag haar aarzelen,
Ik liep naar haar toe, kan ik je ergens mee helpen vroeg ik…..

Nassira…

Ik liep naar boven,
Me gezang veranderde in geschreeuw, Ik zag fouad met een meisje, dat meisje kwam me zo bekend voor,

Wat doet zij hier schreeuwde ik luid, wat doet zij hier, ik begon te huilen en te schreeuwen, wat doet deze sl.et hier, ik haat haar….
Ik liep op haar af…..ik pakte haar bij haar haren, ik had je toch gezegd dat je ons met rust moest laten…..

Chorouk
30-08-04, 08:30
woooooow :love: wat een mooi verhaal ga gauw weer verder, het is echt een prachtig verhaal

:blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: kus Chorouk :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus:

Esma_Paloma
30-08-04, 17:55
Hey lieffieee,

:blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: IK WIL EEN HEELEEEEEEEE LANGEEEEEEEEE VERVOLGGGGGGG !!!!!!!!!!!!!! :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus:

lIEFS eSSIEEEEEEEEE :melig2:

Dileyla
30-08-04, 19:44
Nedaaaaaaaaaaaaa,
Ga Plzzz Door...!!
:boogie: Ik Moet Weten Wat Er Gaat Gebeuren.....
Kusssssssss
Dilly...

sweety_neda
01-09-04, 03:08
Toen ik sara zag lachen met fouad, woelde er woede bij me op en wraak, Hoe durfde ze naar onze huis te komen, hoe durfde ze dat in haar bolle hoofd te halen.
Denkt ze dat ik het vergeten ben, alle pijn die ze heeft veroorzaakt.
Ik moest denken aan me moeder, ik kon de pijn in haar ogen nog zien.
Ik weet nog hoe sara onze leven binnen stapte net of er niets aan de hand was, hoe de moeder van sara onze vader inpikte en onze huis tot die van haar maakte, hoe ze onze gezin kapot maakte en onze leven tot hel maakte.Ik weet nog hoe ik in de regen met Isam naar werk zocht, ik was niet eens 16 en ik moest helpen om onze gezin te onderhouden, omdat andere het hadden stuk gemaakt.
Hoe zou ik deze mensen ooit moeten vergeven, die mijn moeder meer pijn dan liefde hebben gegeven.Ik zag steeds de betraande ogen van me moeder voor me.
Toen me vader bij ons wegging had ik gezworen voor wraak, ik had ze vervloekt, me vader en zijn nieuwe gezin.
5 jaar geleden was het…Toen me vader voor mij sterfte, ik had geen vader meer, Want hij had nu een nieuwe leven, bij ze andere stiefkinderen..die hij boven zijn echte kinderen verkoos.
Ik zei tegen iedereen dat ie dood was. Ik droeg zijn achternaam niet meer….ik haatte hem..
Isam was me vader en broer…hij was alles voor me…en me moeder was me leven…
Maar nu had ik niks meer…helemaal niks meer geen vader geen moeder…en geen broer…
Ik was helemaal alleen in deze wereld, en sara had alles…ze heeft alles naar haar toegeworpen gekregen..geen pijn die ze heeft gevoeld..ze woont in een mooie huis, ze heeft een toffe jeugd achter de rug…en ik…me hele leven was vol tranen…elke dag begon ik met tranen en eindigde de dag met tranen.

Ik voelde de woede, en liep op sara af, ik sloeg haar waar ik maar kon, elke scheldwoord die ik maar kende gebruikte tegen haar.ik sloeg en sloeg..maar ze verzette zich niet tegen mij, ik hoorde haar alleen maar snikken en schreeuwen van de pijn, ze schold niet,
Ik voelde dat iemand me wild bij de armen greep…het was Fouad, hij keek me met woedende ogen aan ‘’Trut, waar ben je mee bezig, wil je haar dood hebben’’dat waren zijn woorden.
Ze raakte me hard aan, net als kogels die ze door me lichaam wurgde richting me hart.
‘’ Noem je me een trut zei ik schreeuwend’’ ‘’hoe durf je’’ ‘’ jij moet gewoon je mond dicht houden, jullie hebben alles, jullie hebben helemaal geen zorgen, ik haat jullie, ik haat jullie.
Dat waren me laatste woorden die ik in de kamer liet vallen,
Ik rende weg, ik kwam Soumaya tegen in de hal, ze wou me tegenhouden, maar ik duwde haar weg, met betraande ogen rende ik naar buiten,ik rende en rende..verdwalend door de straten van Marokko, Mensen keken me aan, jongens versierde me,

Maar me gedachten waar ergens anders…Isam waarom heb je me achtergelaten, waarom heb je me doen belanden in de situatie…

Dileyla
01-09-04, 09:00
Nedaaaaaaaa
Mooi Lieverd, Ga Door.....!!
Kus
Dilly

Esma_Paloma
01-09-04, 10:31
ga dooooooR lieffiee

:zwaai: :blauwkus:

Chorouk
01-09-04, 21:12
het is zo`n mooi verhaal ,ga snel weer verderrrrrrrrrrrr

ik hou van je :melig: :melig:
*kus* Chorouk

sweety_neda
05-09-04, 17:11
shokran dilly en essie,
en chorok,love yah to,

--Sarah--…

Jullie hebben tegen me gelogen, hoe durfde jullie tegen me te liegen, kijk wat we die arme mensen hebben aangedaan hoe durven jullie,
Nadat me ouders me de waarheid hadden verteld, had ik geen zin, om in dat huis te blijven, ik had meteen me spullen gepakt, ik zou naar Marokko gaan, helemaal alleen, Ik zou gaan nadenken, en ik zou op zoek gaan naar me half zus,,
Me halfzus, het was gewoon me zus, En me stiefvader was me echte vader,
Die gedachten drong maar niet tot me door,
Ik weet nog hoe mijn moeder hun het huis uit gooide, en hoe zielig ik het vond, maar ik was machteloos,
Ik heb gewoon mijn zus en broer het huis uitgegooid, die gedachten maakte me verdrietig, me moeder was echt een slecht persoon, ze wou alleen maar geld en macht,
Ik besloot om me zus en me broer op te zoeken en hun de waarheid te vertellen, en tegen hun te zeggen hoe erg het me speet, en dat ik nergens van afwist, de tranen sprongen in me ogen, ik heb een zus en een broer, wat een fijne gedachten, maar ik wist dat ze ons familie hadden vervloekt, maar als ik hun was geweest,, dan had ik dat ook gedaan, Want me vader en me moeder hebben hun alleen maar verdriet bezorgd,
Ik wou niet denken aan die tijd,
Damens en heren
Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn, om jullie riemen vast te maken, we gaan over een paar minuten landen,
Ik maakte me riem vast, ik voelde hoe de vliegtuig lande, ik kon het vergelijken met me leven die opeens bergafwaarts ging.

Ik kwam eindelijk aan in Tetouan, ik had daar een hotel geboekt, en ging meteen de deur uit richting het huis van me zus en broer,
Ik kwam bij hun huis aan, ik zag een grote witte huis, het was een hele mooie huis, maar ik durfde niet naar binnen, want ik wist wat er zou gebeuren,
Ze hadden me vervloekt,
Ik bleef voor de deur twijfelen, zou ik naar huis terug keren, straks laten ze me niet eens binnen.
Ik wou net terug keren, totdat ik een mannenstem achter me hoorde`` kan ik u ergens mee helpen``
Ik draaide me om, en zag een spetter van een jongen , hij had een lieve uitdrukking op ze gezicht, ze donkere ogen vielen het meest op, Dit kon toch geen Isam zijn, dacht ik in mezelf, anders was ie erg veranderd,
Hmmm ja, zei ik snel, Wonen Nassira en Isam hier nog steeds?? Vroeg ik, ik zag dat ze lieve uitstraling veranderde in een verdrietige uitstralling, kom maar mee naar boven, Nassira woont hier nog steeds zei hij aardig,
Hartelijk dank, zei ik in het Nederlands, ik had ook zo’n gevoel dat hij ook uit Nederland kwam,
Ai, kom jij ook uit Nederland, zei hij terwijl hij de deur opende,
Ken je isam en nassira van Nederland?? Vroeg hij,
Ja zo een beetje zei ik,
Hij liet me het huis binnen, en zo liep ik achter hem aan naar het huiskamer,
We gingen in de huiskamer zitten, en praatte er op los, we hadden gezellige gesprek over van alles en nog wat. Het was een lieve jongen, maar we lieten onze achtergronden achterwege, we spraken over school, hobby’s enzo,

Totdat iemand in de deuropening verscheen, het was een meisje, het was nassira, dat is nou me zus, ze was een schoonheid, en ik voelde me goed, ik voelde me een trotse zusje, ik bedacht hoe we samen konden winkelen,
Maar zij dacht er zo te zien anders over, ze begon me uit schelden, voor alles en nog wat,
Net of dat niet genoeg pijn deed, kwam ze op me afgelopen en sloeg me, ze bleef me maar slaan, alles deed pijn, maar het gevoel dat ze me haatte deed me nog meer pijn, ik schreeuwde het uit, maar ik weerde me niet tegen haar, ik liet haar slaan, totdat Fouad ons uit elkaar haalde, hij greep nassira bij de arm, en trok haar van me weg, ik viel op de bank en bleef daar liggen,
Ik deed me ogen dicht, ik hoorde Fouad tegen Nassira schreeuwen, en ik hoorde hoe nassira terug schreeuwde, maar ik voelde me zo slap, om zelfs me ogen open te doen,
Opeens werd het stil, ik genoot van de stilte,
HIer een vervolgje, sorry voor het lange wachten,

Chorouk
05-09-04, 20:10
:verliefd: :verliefd: :verliefd: hey hey ga snel weer verder ik wil weten hoe het afloopt ik krijg er slapeloze nachten van

:wohaa: :wohaa: :wohaa: ga snel weer verder ik w8 op je vervolg :wohaa: :wohaa: :wohaa:

boessa kbira Chorouk en evel liefs

Esma_Paloma
06-09-04, 15:30
salaam lieverd,

ik w8 ook weer op een vervolG :jeweetog:

Liefs Esma :Iluvu: :nijn:

sweety_neda
06-09-04, 17:07
salaam lieverd,

ik w8 ook weer op een vervolG :jeweetog:

Liefs Esma :Iluvu: :nijn:

Heyyyyyy lieverd waar zit jij verstopt, heb zo lang niks meer van je gehoord

Esma_Paloma
06-09-04, 17:26
hey schatje, hoe gaat het eigelijk met je?

Ik heb het beetje druk...afgelopen weeked bruiloft gehad..en de school is weer begonnen je weet tog..'k heb je niet meer online gezien,...En ik kom niet vaak meer bij m-united...

Ik mail je wel lieverd,.. :zwaai: ..

Ps: echt mooi verhaal hoor schatje, goed zo(Y) ga gauw verder... :duim:

Heel veel liefs + kusjes + knuffeltjes .....Esma....

:nijn:

Dileyla
07-09-04, 11:24
Ey Neda LieverD
Heel Mooi, Ga Gauw Door..
Kus
Dilly

sweety_neda
07-09-04, 18:39
hey schatje, hoe gaat het eigelijk met je?

Ik heb het beetje druk...afgelopen weeked bruiloft gehad..en de school is weer begonnen je weet tog..'k heb je niet meer online gezien,...En ik kom niet vaak meer bij m-united...

Ik mail je wel lieverd,.. :zwaai: ..

Ps: echt mooi verhaal hoor schatje, goed zo(Y) ga gauw verder... :duim:

Heel veel liefs + kusjes + knuffeltjes .....Esma....

:nijn:

Oke dan lieverd mezian, ik kom niet meer op msn, omdat je weet wel,
ewa maillllllll me maar, met je levens verhaalt (grapje) maar ik zou graag weten wat je allemaal uitspookt , kuzzzzzzzzzzzzz MOiiiii love yahhhhhhh girly

Esma_Paloma
07-09-04, 18:58
SaLaam lieffie,

Ik zal je zeker mailen...maar je kunt tog wel op je mail he? ...okeyzzzz :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus:

Salaam alaikoum Esma...

Ps: Zied be3da zet nog een vervolg neer..!!!!!.. :D knapperdddd love ya 2

sweety_neda
07-09-04, 22:34
hey lieverd, essie, ja hotmail doet het wel nu, dus je kan lekker sturen, en hier een vervolgje,love yahhhhh girlyyyyyyy :haha:

nassira,

Ik rende hevig door de straten van Marokko, hoe kon fouad me voor ''Trut'' uitmaken, hij was de enige persoon die ik lief had in dit leven, die me steunde,
en nu kwam hij voor die echte ''Trut'' op, ik voelde me hopeloos, en de pijn in me hart sneed aan door me lichaam,
Wat kwam ze eigelijk doen? die vraag daar zat ik nog wel mee,
Nassira, sprak ik mezelf tegen, '' je bent lekker in Marokko, hartje tetouan, je kan genieten van het mooie weer, laat die sukkels maar, ze zullen er ooit voor moeten boeten, ook al zou het hier niet op aarde zijn''
door mijn eigen gedachte werd ik wat kalm,

Ik stopte met rennen, bij een ijskarretje, achter de ijskarretje stond een glimlachende oude man, hij had maar twee tanden, meskien, en toch lachte hij, Hij verkoopt ijsjes en toch lacht hij, hij heeft zeker heel weinig en toch lacht hij,
Ik zette een glimlach op, en beloofde mezelf om meer te gaan lachen in het leven,
ik pakte een briefje van 10 dirham en kocht een ijsje van 2 dirhams,
'' je wisselgeld mevrouw'' zei de oude man nog steeds lachend,
Hou maar meneer zij ik beleefd, '' dat kan ik niet van U aan nemen mevrouw'' zei hij,
Tuurlijk wel zei ik glimlachend, en ik liep weg zodat de man me het geld niet terug kon geven,

het begon al aardig donker te worden, en ik had nog steeds niet gegeten, ik zou maar eens naar Le Mdina gaan (de stad)
Ik kwam in de drukke medina terecht, ik zag vele mensen foto's maken, kleine kinderen die zwarte plastic tasjes verkochten, bedelende vrouwen, en aan de andere kant zag ik lachende mensen, met dure kleding, vretend in restaurants,
Ohhhhh mijn God, nooit had ik de wereld zo bekeken, Kijk hoe sommige mensen leven, Elhamdoelilah zei ik hard op,

Een oude man keek me lachend aan, hij had me gehoord,
EN HAMDOEH OEN SHEKROEH (wij blijven in hem geloven, en we zullen hem altijd voor alles danken)zei hij lachend.
Ik was alles vergeten wat thuis had afgespeeld, ik had nu ogen voor iets anders, dan arrogante en schijnheilige mensen,

Ik zag een groepje vrouwen bij de fontein henna tatoos maken, ik liep er naar toe, en keek gefascineerd toe,
wat mooi kunnen ze dat dacht ik, De vrouw zag me staan, en vroeg me of ik ook wou,
ja ja, natuurlijk, '' waar wil je het hebben''vroeg ze, terwijl ze me aandachtig opnam, ik antwoorden niets, '' zal ik er eentje op je been plaatsen, want zo te zien heb je van die mooie beentjes'' ik keek haar lachend aan, is goed mevrouw, ze nam de spuit, en maakte allemaal mooie versieringen,
Ik was trots op de uitslag, ik rolde me broek hoog op, en ging lekker op onderzoek uit in tetouan,
Ik genoot van het nachtleven, van al die lichtjes, ik genoot van de drukte, van kinderen die nog op straat buitenspelen, van straatmuzikanten,

2 uur, ohhh shit ik keek op me horloge , ik was de tijd helemaal vergeten, en het was niet zo veilig meer op straat om deze tijd en alleen nog,
Het werd maar tijd dat ik richting huis ging, Ik liep rustig naar huis, bij de huis van me oma deed ik de deur voorzichtig open, ik zag dat alle lichten uit waren, die liggen denk ik allemaal te slapen,
Ik ging naar de woonkamer en deed de licht aan, daar had ik me pyjama achter gelaten achter een kussen van een stoel dacht ik lachend,
ik kleedde me overal aan, en liet overal me spullen slingeren, me moeder werd er vroeger gek van (Allah ya rahma) me gedachten wouden weer afdwalen, Nee nassira sprak ik mezelf streng toe, we gaan niet meer denken, we gaan op onderzoek uit, we gaan alles uitzoeken!

''Ben je er eindelijk'' ik draaide me als een gek om, Ik kwam oog in oog met Fouad, hij had alleen een korte broek aan, ik zag ze gespierde lijf, Toen wist ik waarom ik zo verliefd op deze gozer was,
Ik keek hem koel aan, en deed net of ik hem niet hoorde,
''hallo'' ''nassira''zei hij,
Ja wat moet je nou, zei ik brutaal, me woorden kwam hard aan, maar dat wou ik nou graag, ik wou een keer iemand anders pijn doen, want alleen ik voelde die pijn, ik wist dat fouad niet zo'n pikker was, en hij was heel erg koppig,
''nassira doe ff normaal meid''
Donder AUB op, ik wordt misselijk van je gezicht,
En toen brak de hel los, '' jij stomme trut, je denkt alleen maar aan jezelf, je denkt niet aan andere die om je geven, Alleen onze Nassira heeft problemen, en andere zijn allemaal slecht behalve nassira, want nassira heeft haar moeder verloren en andere niet,
Begon hij over me moeder dacht ik, wat heeft me moeder hier nou mee te maken, me tranen sprongen in me ogen, Jij vuile sukkel hoe durf je me moeder ergens bij te betrekken, jij weet niets, en als ik leefde net als jou, dan zou je mij niet horen zeuren, sukkel ik haat je, echt waar ik haat je,
3 jaar leefde ik met een schijnheilige iemand, en nu pas kom ik erachter hoe mensen echt inelkaar zitten,
ik gaf hem een duw, en liep huilend naar de stah, ik hoorde Fouad met een bibberende stem naroepen, Ik liep snel de trap op, en ik hoorde dat fouad me achterna liep
''lieverd nassira'' laten we even praten schat, hoorde ik fouad nog zeggen,

Ik liep naar de stah, en keek naar de mooie bezaaide sterrenhemel,
ya rab elhamdoelilah elhamdoelilah, dat kwam er alleen uit me mond, na wat ik had gezien op straat, kon ik alleen maar elhamdoelilah zeggen, en niet afvragen waarom ik het slecht had, want slecht had ik het niet!
Ik wist dat fouad ieder moment op de stah zou verschijnen, dus ik droogde me tranen,
En ja hoor, en toen zag ik ze lieve kopje, wajoooow hoe kan dit , ik haate hem, maar ik hield ook van hem
'' hallo lieverd'' hoorde ik hem zeggen,

Dileyla
08-09-04, 08:13
:regie: Alloeeeeeeee Ga Heel Snel Doorrrrrrr........Plzzzz :wohaa:
Kus & Knuffel
Dilly

Esma_Paloma
08-09-04, 09:43
Salaam Neda,

Bedankt voor je mooie vervolg : You go girllllll :Iluvu: ...

ps: Ik heb je gemaild he.... :)

LIefs Essie :kusgrijs:

ibnatoe islaam
11-09-04, 20:29
salaaam zuster
wat een toffe verhaal
waarvan ik zelf ik tranen over mijn wangen begonen te drupelen

ik zou graag willen dat je aan het vervolg zet
pleaseeeeeeeeeeeeeee

salaam moe3laikoem

sweety_neda
15-09-04, 11:14
Geplaatst door ibnatoe islaam
salaaam zuster
wat een toffe verhaal
waarvan ik zelf ik tranen over mijn wangen begonen te drupelen

ik zou graag willen dat je aan het vervolg zet
pleaseeeeeeeeeeeeeee

salaam moe3laikoem

Shokran lieverd, dat vindt ik echt een lieve compliment!!

ik zal proberen snel veder te gaan!!

ik zal een vervolg je plaatsen, maar blijf me verhaal lezen!!

missy246
16-09-04, 20:02
De tranen lopen rustig mijn ogen uit ... :traan1: ...

Ga snel verder .. :p

Batata24
17-09-04, 08:08
ga snel verder

Esma_Paloma
20-09-04, 20:57
ga nou verder lieverd :huil:

Suavito
03-10-04, 13:58
heeee meid ga snel verder

Je hebt best wel lang niet meer geschreven. Je doet t erg goed. Ik hoop maar niet dat je dr nu mee op houdt :(

dikke kus Suavito

Suavito
03-10-04, 13:58
heeee meid ga snel verder

Je hebt best wel lang niet meer geschreven. Je doet t erg goed. Ik hoop maar niet dat je dr nu mee op houdt :(

dikke kus Suavito

Esma_Paloma
03-10-04, 16:00
ja Neda ga nou es een keer verderrrrrrrrrrrrrrrr :ergleuk:

Liefs Essie..:blauwkus:

Elhbiba
11-10-04, 12:19
hey meid
ik vind je verhaal toppie maar ga zo snel mogelijk verder!!! ;)

Elhbiba

sweety_neda
17-10-04, 02:34
Salaam peepzzz.

Shokran voor jullie reactie's,

Ik ga gauw veder

sanae_fatiha
17-10-04, 06:33
Eyyy wat een prachtverhaal
ga a.u.b. gauw verder, wat gaat er nog allemaal gebeuren

tot gauw inshallah

yasmina_83
30-10-04, 14:15
Hey meisie

je verhaal is echt heeeeeeeeeeeeel erg goed
hoop dat je snel verder gaat ik kan niet meer wachten :schok:

kusjes van YASMINA

:lole: :lole: :lole: :lole:

sweety_neda
01-11-04, 08:20
Ik zag hoe Fouad naar me toe kwam lopen, maar ik had geen zin in zijn geslijm,
Dus ik keerde me snel de andere kant op en liep de trap af ‘’ Pak je spullen maar in, morgen vertrekken we naar Iefran. Zei Fouad nogal schreeuwend tegen me,
Ik deed net of ik hem niet hoorde, en liep regelrecht naar me slaapkamer, Ik liep naar me koffer toe, en vouwde al me kleren weer netjes, ik had ze niet uitgepakt want ik wist dat we toch weg zouden gaan, Het leek me eerst heerlijk om naar Iefran te gaan, Altijd had ik gedroomd om dat deel van Marokko te zien, iedereen zei dat het mooi daar was, en dat je vele activiteiten hebt om te doen, tijdens de zomer
Maar nu had ik er minder zin in, Ik wou graag met fouad leuke dingen gaan doen, maar als ik zijn woorden herinner dan doet het me alleen maar pijn’’ Was ik al die jaren gewoon een last, voor hem en zijn ouders’’
Alles draait om mij, dat waren zijn woorden,
Ik ging maar op me bedje liggen, Soumaya die sliep tijdelijk boven, want ze werd altijd heel vroeg wakker en wou mij dus niet wakker maken, Met vele gedachten die in me hoofd speelde viel ik in slaap,

Half 4 in de ochtend, me tante maakte me rustig wakker, Waarom moet ik zo vroeg weggaan heeft ie zoveel haast. Zei ik chagrijnig ik heb niet eens normaal kunnen slapen en mensen willen zo snel vertrekken,
We hebben nog de hele dag!
Meid, hij wil zo vlug vertrekken want als de zon in de middag vel gaat schijnen dan denk ik niet dat jij het volhoudt om een paar uurtjes in de auto te zitten.
Oke Oke, is al goed, zei ik slaperig maar ik ga eerst een douche nemen, kan me niets schelen of hij al klaar staat,
En snel liep ik naar boven om een lekkere douche te nemen, ik verwende me huid met een warme honinggeurende douche gel

Ik had een leuke spijkerbroek aangetrokken, met een witte hemdje erop, ik deed me groene teenslippers aan, Ik had geen zin om me witte bijpassende schoentjes aan te trekken, want ik me bedacht me dat ik toch alleen in de auto zou zitten,
Ik pakte me witte tas met me toiletspullen, en gooide hem over me rug,
Toen ik beneden was verstijfde ik, ik kon me ogen niet geloven,
Ik zag Sara, net of het de gewoonste zaak van de wereld was, gewoon in mijn gang met Fouad aan het kletsen,
Ik bedacht me dat ik ze gewoon moest negeren, net doen of het mijn niets kon schelen, Ik pakte me tas en liep hun als een straal voorbij, ik zag hoe Sara me zielig zat aan te kijken, en hoe Fouad een chagrijnige blik toverde op ze gezicht, maar nu wist ik het zeker, voor Fouad zal ik nooit meer respect krijgen….

Dikke Kus NeDA[SWF=http://]Dikke Kus NeDA*********

sanae_fatiha
01-11-04, 13:33
:D:D:D ga gauw weer verder meid
mooi verhaal

sweety_neda
22-03-05, 14:35
Geplaatst door sanae_fatiha
:D:D:D ga gauw weer verder meid
mooi verhaal

'k vraag me af..

Of ik nog veder moet gaan? :loog:

tangawia18
22-03-05, 20:49
salam alekoum
weooo 3la leuke verhaal ik raad je aan om verder te schrijven wallah is echt een mooi verhaal

zet hem op schrijf verder schat je hebt echt talent
go go go go go laat me niet w8en

beslama bousa kbira tangawia18 :knipoog: :p :lole:

:lole: :lole: :lole:

Miss_izan
24-03-05, 16:33
Meid je moet vooral doorgaan want dit is een kapot mooie verhaal!!!!!!!!!!!! JE HEBT EEN NIEUWE FAN D R BIJ!!! :D :D :D :D :D

mert a bak
25-03-05, 20:29
ga snel verder !! ik kan niet wachten :fplet:

jalah zied mocro's hebben geen gedult :maf:
wel mohim het is een prochtig verhaal
ga snel verder :P:P

sweet kissies sara

ps is het waargebeurt ??
want weet niet meer of dat er wel in staat

Elhbiba
28-03-05, 17:42
Hey meid

ga zo snel mogelijk verder en typ een lange stuk dit keer aub tot gauw inshallah :wink:

Beslama en thallah

:zwaai:

mert a bak
28-03-05, 21:32
jalah ziedd :boogie: :boogie:
wij w8 op vervolgg!! :argwaan: :argwaan:
beslamma sweet kissies sara:boer:

sweety_neda
29-03-05, 20:13
Ahhhhhhhh

'k zag jullie reactie's niet eens..

Maar ik ga gauw veder..

shokran (K) :handbang:

Thankzzz lieffiejss

mert a bak
30-03-05, 08:19
jalah ga door want we kunnen niet meer wachten :boogie:
sweet kissies sara:boer:

miss_fatimaatje
02-04-05, 11:44
hey meid ben je nieuwe fan ga gauw weer verder:D
echt mooi verhaal man;)

mert a bak
02-04-05, 13:33
jalah zied waar wacht je nog op
ewa je weet elke dag komt er rente bij :duivels:
sweet kissies sara :boer:

Chorouk
12-07-05, 23:01
wrm gaat het vrehaal neit verder :(:(

hafsa bouzi
13-07-05, 22:18
gaaaaaaaaaaaaaa
snellllllllllllll verder je doet het goed :duim:

orka-ogen
03-08-05, 11:55
hallo,

hier zijn mensen die echt schrijftalent hebben maar ze maken me kwaad omdat ze niet snel een vervolg schrijven. :verward: