PDA

Bekijk Volledige Versie : Amazigh music



Afrux
16-08-04, 20:23
Een mooie site waar je veel multimedia in en over Tamazight kan vinden.
Maar ook veel music.. Alvast veel plezier...

http://www.amazighmusic.com/

Pixelshade
16-08-04, 23:35
www.ARABsounds.nl

:p

Rabi'ah.
17-08-04, 11:54
Thanx, ik heb ze allebeide aan mijn favorieten toegevoegd. :strik:

:p

Couscousje
17-08-04, 11:56
www.flyT.nl

Cc

Al3arbi
17-08-04, 12:09
www.suprnova.org.

Muziek.
Software.
Films.

:D

850
18-08-04, 14:28
Geplaatst door Afrux
Een mooie site waar je veel multimedia in en over Tamazight kan vinden.
Maar ook veel music.. Alvast veel plezier...

http://www.amazighmusic.com/

Slappe drek.........
Nergens Atlas-muziek te bekennen en die Sous stelt geen reet voor.
De berber muziek die ik ken die klinkt ruig en groovy. Dat hoor ik niet terug op deze site.......

Al3arbi
18-08-04, 14:33
Geplaatst door 850
Slappe drek.........
Nergens Atlas-muziek te bekennen en die Sous stelt geen reet voor.
De berber muziek die ik ken die klinkt ruig en groovy. Dat hoor ik niet terug op deze site.......


En hij heeft ook al geen Gnawa of Touareg shizzles. :jammer:

850
18-08-04, 14:37
Geplaatst door Al3arbi
En hij heeft ook al geen Gnawa of Touareg shizzles. :jammer:

:hihi: Tis gewoon een klote website

taouanza
18-08-04, 14:39
Ja hoor Amazighmuziek
Een pagina voor Rif en een pagina voor de rest. En het stelt ook nog eens niks voor.:moe:

Al3arbi
18-08-04, 14:39
Geplaatst door 850
:hihi: Tis gewoon een klote website

Het is nog reclame ook. Ik denk dat ik mijn taak maar ga uitvoeren en deze topic naar de vergetelheid helpen ga.

850
18-08-04, 14:47
Geplaatst door Al3arbi
Het is nog reclame ook. Ik denk dat ik mijn taak maar ga uitvoeren en deze topic naar de vergetelheid helpen ga.

:D Vergeet niet om de topic-opener een corrigerende tik te geven voor sluik-reclame

taouanza
18-08-04, 14:52
Geplaatst door Al3arbi
Het is nog reclame ook. Ik denk dat ik mijn taak maar ga uitvoeren en deze topic naar de vergetelheid helpen ga.


Welke topic? :o

Al3arbi
18-08-04, 14:52
Geplaatst door taouanza
Welke topic? :o


Nee hoor. Ga je gang. Alleen reclame voor andere fora gaat eruit. Concullega`s.

taouanza
18-08-04, 15:06
Geplaatst door Al3arbi
Nee hoor. Ga je gang. Alleen reclame voor andere fora gaat eruit. Concullega`s.

Oh van mij magtie weg hoor. flutsite flutmuziek fluttopic.

akram
18-08-04, 15:43
Geplaatst door taouanza
Oh van mij magtie weg hoor. flutsite flutmuziek fluttopic.

ik vind het anders wel leuke muziek...ach ja smaken verschillen...gelukkig

taouanza
18-08-04, 16:06
Geplaatst door akram
ik vind het anders wel leuke muziek...ach ja smaken verschillen...gelukkig

als ik goeie Arifmuziek wil ga ik naar Cc die heeft smaak.:wijs:

Pixelshade
18-08-04, 16:13
Geplaatst door 850
Slappe drek.........
Nergens Atlas-muziek te bekennen en die Sous stelt geen reet voor.
De berber muziek die ik ken die klinkt ruig en groovy. Dat hoor ik niet terug op deze site.......

kheb hier een atlas muziek cd liggen, geloof me je mist niks hoor :o

taouanza
18-08-04, 16:15
Geplaatst door Pixelshade
kheb hier een atlas muziek cd liggen, geloof me je mist niks hoor :o


Waar bemoei jij je mee?:mad:
Sier tek3d!

850
18-08-04, 16:19
Geplaatst door Pixelshade
kheb hier een atlas muziek cd liggen, geloof me je mist niks hoor :o

:handbang: Ik heb hier tientallen cassettes met Atlas muziek liggen.

Pixelshade
18-08-04, 16:38
Geplaatst door taouanza
Waar bemoei jij je mee?:mad:
Sier tek3d!

kvind het maar niks :blowen:

geef mij maar mn sharki sletjes :p

Afrux
18-08-04, 19:00
Geplaatst door 850
:D Vergeet niet om de topic-opener een corrigerende tik te geven voor sluik-reclame

Het is geen commerciele site. Ik heb dat geplaatst voor mensne die interesse hebebn in deze muziek.

Muziek is een wereld taal en een wereld erfgoed. IN mijn cd rek heb ik muziek in een tiental talen staan. Van Tamazight, arabisch, turks tot mozaimbiqaans...


Iedereen heeft het recht om de een of de ander muziek goed of slecht te vinden. Frans Brouwer verkoopt ook miljoenen cd's maar er zijn ook miljoenen die zijn muziek klote vinden.


De site is een paar dagen online en zal in de toekomest zoveel mogelijk Amazigh muziek bevatten. Amazigh muziek bijvoorbeeld ook uit landen zoals Egypte, Libya, Mali, Senegal, MAuritania, etc... Dat zou geweldig zijn.

Afrux
18-08-04, 19:02
Geplaatst door Pixelshade
kvind het maar niks :blowen:

geef mij maar mn sharki sletjes :p

Dat is wel te verwachten van je dat je naar sletjes (overdreven commercieel) muziek luistert. Wat betreft de muziek uit die regio luister ik eerder naar Marcel, Fairuz, en bijvoorbeeld Nadhim Ghuzali (jaren vijftig Baghdad) en nof een paar andere muzieknatne die het doen uit hun hart en niet uit sletterij.

Pixelshade
18-08-04, 19:18
Geplaatst door Afrux
Dat is wel te verwachten van je dat je naar sletjes (overdreven commercieel) muziek luistert. Wat betreft de muziek uit die regio luister ik eerder naar Marcel, Fairuz, en bijvoorbeeld Nadhim Ghuzali (jaren vijftig Baghdad) en nof een paar andere muzieknatne die het doen uit hun hart en niet uit sletterij.

3mar diab, fadl shaker

vooral Asala is super :love:

850
18-08-04, 19:56
Geplaatst door Afrux
De site is een paar dagen online en zal in de toekomest zoveel mogelijk Amazigh muziek bevatten. Amazigh muziek bijvoorbeeld ook uit landen zoals Egypte, Libya, Mali, Senegal, MAuritania, etc... Dat zou geweldig zijn.

:o Een berber website zonder Atlas muziek is geen volwaardige website.
Atlas is het kloppend hart van de Marokkaanse berber muziek.


:nerveus: Je moet wat vaker actief zijn op het forum hoor want bijna alle topics zijn er leeg.

Afrux
18-08-04, 20:19
Geplaatst door 850
:o Een berber website zonder Atlas muziek is geen volwaardige website.
Atlas is het kloppend hart van de Marokkaanse berber muziek.


:nerveus: Je moet wat vaker actief zijn op het forum hoor want bijna alle topics zijn er leeg.

Ik vind de atlas muziek ook geweldig. Ik heb er zelfs meerdere malen concert meegemaakt. Dit slaat nergens op. Die jongen kennende zal hij zeker atlas muziek opzetten. het ligt dus niet aan omdat het sous muziek.Ik begrijp je denegerende reactie niet. Start zelf een site wat enkel sousmuziek en ik zal het geweldig vinden. Zo heb je ook sites met enkel muziek uit algerije, of over rai of hard rock,, etc. Wat is er mis mee? En wat wil je met de laatste zin van je zeggen? Wat een achterlijk figuur ben jij zeg.

taouanza
18-08-04, 20:23
Geplaatst door Pixelshade
3mar diab, fadl shaker

vooral Asala is super :love:

Aribische Stock, Aitken & Watermanmuziek. :D
Weet je wat ik wel eens zou willen zien? Die mutsen zonder make-up. :auw2:

850
18-08-04, 20:29
Geplaatst door Afrux
het ligt dus niet aan omdat het sous muziek.Ik begrijp je denegerende reactie niet. Start zelf een site wat enkel sousmuziek en ik zal het geweldig vinden.

Ik had het over Atlas muziek. Niet over Sous. Maar nu je er toch over begint, die Sous die erop staat is inderdaad slecht. Halfbakken softe popmuziek. Zoiets noem ik geen Sous.
Nee ik begin geen site over Atlas muziek. Ik reageer omdat jij met een link aankomt zetten over een berberwebsite met verschillende berbermuziek. Als ik dan een kijkje neem op die site hoor ik bijna enkel maar van die Rif muziek. En als er Atlas aan ontbreekt dan vind ik dat op zn zachts gezegd erg raar.
Maar laten we hopen dat de webmaster er spoedig wel Atlas op gaat zetten........


:o Ik ben niet achterlijk

Afrux
18-08-04, 20:29
Trouwesn niemand weerhoudt de anti-Imazighen hier om een onderwerp te starten over arabisch muziek of van mijn part chinees muziek. Ik zou zeker eens kijken en misschien vind ik er muziek die ik wel leuk vind.

Ik kwam op de site en vond er veel leuke dingen en wilde het delen met de absolute meerderheid van de Marokkaanse bezoekers van deze is. Het is ook hun muziek en velen vinden het wat.

gelijk topics reacties met arab.com enzo. Ik heb niets tegen want ik luister zelg graag naar sommige arabisch muziek. Maar d emanier waarop sommige Ighyal hier reageren, laat zde houding zien tegen het Tamazight.

taouanza
18-08-04, 20:35
Geplaatst door Afrux
Trouwesn niemand weerhoudt de anti-Imazighen hier om een onderwerp te starten over arabisch muziek of van mijn part chinees muziek. Ik zou zeker eens kijken en misschien vind ik er muziek die ik wel leuk vind.

Ik kwam op de site en vond er veel leuke dingen en wilde het delen met de absolute meerderheid van de Marokkaanse bezoekers van deze is. Het is ook hun muziek en velen vinden het wat.

gelijk topics reacties met arab.com enzo. Ik heb niets tegen want ik luister zelg graag naar sommige arabisch muziek. Maar d emanier waarop sommige Ighyal hier reageren, laat zde houding zien tegen het Tamazight.


anti-Imazighen?:loens:

850
18-08-04, 20:37
Geplaatst door Afrux
Ik kwam op de site en vond er veel leuke dingen en wilde het delen met de absolute meerderheid van de Marokkaanse bezoekers van deze is. Het is ook hun muziek en velen vinden het wat.


Het is cool dat er zo'n site is opgestart!
De mp3-links werken snel en makkelijk.
Het is overzichtelijk en mooi gemaakt. Allemaal top.
Hopelijk zal er spoedig meer soorten berber muziek erop komen.

Afrux
18-08-04, 21:31
Geplaatst door 850
Het is cool dat er zo'n site is opgestart!
De mp3-links werken snel en makkelijk.
Het is overzichtelijk en mooi gemaakt. Allemaal top.
Hopelijk zal er spoedig meer soorten berber muziek erop komen.

Zo kan het ook. Muziek is van de wereld. Idir een Amazigh zanger scoorde de eerste wereld hit. Dat wil zeggen van de categorie die in de winkels wereld muziek heet. Het liedje is vertaald naar veel talen. Hij is misschien wel de aanleiding tot het ontstaan van die genre.

Soms zit ik naar zuid amerikaans muziek te luisteren en ik vind het ook geweldig, vooral uit Cuba.

Of zullen de fundi's nu zeggen dat muziek haram is en komt de terminologie weer los.

taouanza
18-08-04, 21:33
Geplaatst door Afrux


Of zullen de fundi's nu zeggen dat muziek haram is en komt de terminologie weer los.

Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.:rolleyes:

Afrux
18-08-04, 21:44
Geplaatst door taouanza
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.:rolleyes:

Ja typisch Taoueenza, Ik had ook niets anders verwacht. Alles behalve ratio. Het is een serieuze vraagstuk. Er zijn wel degelijke conservatieve / extremistische groepen, die Muziek als verdef en haram verklaren. Leven in d erealiteit is best wel goed mevrouwtje.

Wat vind jij ervan? is muziek H'alal of H'aram?

Afrux
18-08-04, 21:47
dit is je topic:

Where do I take this pain of mine
I run, but it stays right my side

taouanza
18-08-04, 21:52
Geplaatst door Afrux
Ja typisch Taoueenza, Ik had ook niets anders verwacht. Alles behalve ratio. Het is een serieuze vraagstuk. Er zijn wel degelijke conservatieve / extremistische groepen, die Muziek als verdef en haram verklaren. Leven in d erealiteit is best wel goed mevrouwtje.

Wat vind jij ervan? is muziek H'alal of H'aram?


:ergleuk:

taouanza
18-08-04, 21:53
Geplaatst door Afrux
dit is je topic:

Where do I take this pain of mine
I run, but it stays right my side

Wat nou?!
Hou je niet van Metallica?!
Wat raar zeg wie houdt er nou niet van Metallica?:zozo:

Rabi'ah.
18-08-04, 22:10
Geplaatst door Afrux
Ja typisch Taoueenza, Ik had ook niets anders verwacht. Alles behalve ratio. Het is een serieuze vraagstuk. Er zijn wel degelijke conservatieve / extremistische groepen, die Muziek als verdef en haram verklaren. Leven in d erealiteit is best wel goed mevrouwtje.

Wat vind jij ervan? is muziek H'alal of H'aram?

Muziek is halal.

taouanza
18-08-04, 22:29
Geplaatst door Rabi'ah.
Muziek is halal.


Waarom moet ik bij dat woord denken aan shoarmatenten?:rolleyes:

Rabi'ah.
18-08-04, 22:31
Geplaatst door taouanza
Waarom moet ik bij dat woord denken aan shoarmatenten?:rolleyes:

:haha:

Géén idee. :p

taouanza
18-08-04, 22:36
Geplaatst door Rabi'ah.
:haha:

Géén idee. :p


Ik heb gisteravond Indisch gegeten wat erg op Marokkaanse chwa lijkt. Ik proef het nog steeds :corcky:

Rabi'ah.
19-08-04, 13:18
Geplaatst door taouanza
Ik heb gisteravond Indisch gegeten wat erg op Marokkaanse chwa lijkt. Ik proef het nog steeds :corcky:

Wat is chwa?

BiL@L
20-08-04, 22:06
Geplaatst door BiL@L
Paltalk: http://download.paltalk.com/download/0.x/pal_install.exe
Category: Islam
Room: De Weg van de Profeten volgens de Sellef - NL

Up!
:duim: