PDA

Bekijk Volledige Versie : Zestienjarige jongen steekt ex in brand



Couscousje
17-08-04, 11:38
Zestienjarige jongen steekt ex in brand

Uit wraak voor vakantieliefde

Van onze verslaggever

LEEUWARDEN - Een zestienjarige jongen uit Leeuwarden heeft vorige week zijn even oude ex-vriendin tot tweemaal toe in brand gestoken. Als reden gaf hij op dat ze had gezoend met een andere jongen tijdens haar zomervakantie. Het meisje ligt met ernstige brandwonden in het brandwondencentrum van Groningen. Haat wacht een aantal zware operaties.

De dader, een jongen van Iraaks-Koerdische afkomst, zit sinds donderdag vast en is inmiddels voorgeleid aan de rechter-commissaris.

Het drama voltrok zich vorige week maandag, toen de jongen hoorde van de vakantieliefde van zijn ex. Hij nodigde haar uit in de woning van zijn pleegouders in de Leeuwarder wijk Nijlan. Daar zette hij haar op een stoel, haar gezicht gericht op een computerbeeldscherm waarop een tekst stond van de strekking: 'Je bent er geweest'. met een mes kraste hij zijn naam in haar borst. Van haar nek tot de onderkant van haar buik overgoot hij haar met terpentine. Hierop stak hij haar in brand.

Daarna doofde hij de vlammen. Hij begoot haar lichaam weer met terpentine en zette het andermaal in vlammen. Daarna zette hij het meisje onder de douche en bracht haar naar zijn vorige ex-vriendin in Marssum, die pas de volgende dag een ambulance belde.

De verdachte staat bekend als extreem bezitterig en gewelddadig. Tijdens de relatie, die zo'n vier maanden duurde, verbood hij zijn vriendin omgang met anderen. Ook had hij haar al eens geprobeerd te wurgen met een fietsketting. "Als je vreemdgaat, steek ik je in brand", had hij haar meermalen voorgehouden.

Voordat het meisje naar haar vakantiebestemming vertrok, had ze al geprobeerd de relatie te beeindigen. Zolang die duurde manipuleerde hij haar en wist hij haar telkens weer op te zoeken.

De jongen kijkt aan tegen opsluiting in een jeugdinrichting ('jeugd-TBS'), misschien wel tot en met zijn 23ste. In advocatenkringen wordt er rekening mee gehouden dat op de jongen volwassenenstrafrecht zal worden toegepast.

Leeuwarder Courant, dinsdag 17 augustus

:schok:

Cc

MootjeAmien
17-08-04, 11:59
mooi zo... :rolleyes:

wilgenroosje
17-08-04, 13:49
Hoe komt het toch dat mannen/jongens in een relatie zo bezitterig zijn, dat ze de vrouw/het meisje als hun eigendom beschouwen. :mad:

kspeciaal
17-08-04, 13:50
Liefde is blind!! :dood:

mark61
17-08-04, 13:52
Geplaatst door kspeciaal
Liefde is blind!! :dood:

Vreemde opvatting van liefde heb jij.

Bofko
17-08-04, 14:01
Geplaatst door wilgenroosje
Hoe komt het toch dat mannen/jongens in een relatie zo bezitterig zijn, dat ze de vrouw/het meisje als hun eigendom beschouwen. :mad:

Omdat er een groot verschil is tussen wie ze zijn en wie ze willen zijn.
Ook wel minderwaardigheidscomplex genoemd.

kspeciaal
17-08-04, 14:21
Geplaatst door mark61
Vreemde opvatting van liefde heb jij.
wat is er zo vreemd aan. Dat is toch Psychologisch bewezen. Dat is niet mijn bewering!! Intense Liefde wordt gekenmerkt door een totale dissociatie tussen Gevoel en Ratio. Dus rationeel BLIND >>>>>>>>>>>>>.

mark61
17-08-04, 15:10
Geplaatst door kspeciaal
wat is er zo vreemd aan. Dat is toch Psychologisch bewezen. Dat is niet mijn bewering!! Intense Liefde wordt gekenmerkt door een totale dissociatie tussen Gevoel en Ratio. Dus rationeel BLIND >>>>>>>>>>>>>.

En dan steek je je ex in de fik. Yep.

Als je je ratio nodig hebt om je verbrandingsneigingen te temperen is er toch wel iets goed mis in je gevoelsbovenkamer.

dicksr
17-08-04, 15:20
Geplaatst door kspeciaal
Liefde is blind!! :dood:

Neen, liefde MAAKT blind, blind (tolerant) voor eventuele onvolkomenheden van de ander.

Deze daad is zo niet uit te leggen, dit is de daad van een volstrekt verziekte geest.

dicksr

kspeciaal
17-08-04, 16:03
Geplaatst door dicksr
Neen, liefde MAAKT blind, blind (tolerant) voor eventuele onvolkomenheden van de ander.

Deze daad is zo niet uit te leggen, dit is de daad van een volstrekt verziekte geest.

dicksr
Nee Joh, tuurlijk ben ik het met jullie eens dat dit de top van ziekelijkheid is! Helaas hangt er blijkbaar iets in de huidige maatschappij die dat soort ziekelijkheden in de hand werkt, als het ze niet stimuleert. Geweld, gewled... dat is de moto van iedereen van die zieke geest tot en met Bush! De vraag is wat doen eraan? Harder straffen, ouders opvoeden of sanctioneren op het gedrag van hun kinderen, Antiglobaliseren ???? You name it!

Soms vraag ik me serieus af of ik wel kinderen wil hebben op deze wereld. Jullie niet?

dicksr
17-08-04, 17:13
Geplaatst door kspeciaal
Nee Joh, tuurlijk ben ik het met jullie eens dat dit de top van ziekelijkheid is! Helaas hangt er blijkbaar iets in de huidige maatschappij die dat soort ziekelijkheden in de hand werkt, als het ze niet stimuleert. Geweld, gewled... dat is de moto van iedereen van die zieke geest tot en met Bush! De vraag is wat doen eraan? Harder straffen, ouders opvoeden of sanctioneren op het gedrag van hun kinderen, Antiglobaliseren ???? You name it!

Soms vraag ik me serieus af of ik wel kinderen wil hebben op deze wereld. Jullie niet?

Te laat en nog kleinkinderen ook.
dicksr

kspeciaal
17-08-04, 17:39
Geplaatst door dicksr
Te laat en nog kleinkinderen ook.
dicksr
Haha... maar je bent toch nog wel in staat om kinderen te maken hoop ik voor je... :hihi: Zo laat is het toch niet ?

dicksr
17-08-04, 17:45
Geplaatst door kspeciaal
Haha... maar je bent toch nog wel in staat om kinderen te maken hoop ik voor je... :hihi: Zo laat is het toch niet ?

KNIP KNIP

assassijn
17-08-04, 19:35
Meisje spoort volgens mij ook niet helemaal...zie CU2 profiel cu2 (http://www.cu2.nl/browse.php?id=1601611)

Al3arbi
17-08-04, 19:43
Geplaatst door assassijn
Meisje spoort volgens mij ook niet helemaal...zie CU2 profiel cu2 (http://www.cu2.nl/browse.php?id=1601611)


90% van die kids spoort niet. Wel eens rondgekeken op Cu2. Neerlands trots. TMF-publiek.

assassijn
17-08-04, 19:48
Geplaatst door Al3arbi
90% van die kids spoort niet. Wel eens rondgekeken op Cu2. Neerlands trots. TMF-publiek.

2 minuten op CU2 en ik kan 3 weken niet meer lezen door dat BrEeZaH-ScHrIfT.

Orakel
17-08-04, 23:33
Dus dat bedoelen ze met in vuur en vlam staan?

Bofko
17-08-04, 23:34
Geplaatst door Orakel
Dus dat bedoelen ze met in vuur en vlam staan?

Yep.Love hurts.

Orakel
17-08-04, 23:42
Geplaatst door Bofko
Yep.Love hurts.

Love is a battlefield.

vlgns mij is dit niet sjiek

Al3arbi
17-08-04, 23:49
Geplaatst door Orakel
Love is a battlefield.

vlgns mij is dit niet sjiek


Ik vind het best ziek hoor, shame on you!

Orakel
18-08-04, 00:16
Geplaatst door Al3arbi
Ik vind het best ziek hoor, shame on you!

:droef:

Won't happen again. Brand ik me vingers niet meer aan.

whisper
18-08-04, 07:25
Geplaatst door Bofko
Omdat er een groot verschil is tussen wie ze zijn en wie ze willen zijn.
Ook wel minderwaardigheidscomplex genoemd. het zal wel een inteelt produkt zijn....dat krijg je ervan als je met familie trouwd

whisper
18-08-04, 15:54
Geplaatst door whisper
het zal wel een inteelt produkt zijn....dat krijg je ervan als je met familie trouwd Awa terroriseerde met groep halve stad
Door Niels Rigter

LEEUWARDEN - Nu de zestienjarige Leeuwarder Koerd Awa vastzit voor het toetakelen van zijn ex-vriendin, komen de verhalen los van zijn andere slachtoffers. Zijn vorige ex sloeg hij steevast in elkaar, anderen bedreigde hij met de dood of liet hij in elkaar slaan. Er gaan verhalen van verkrachting. Niemand die naar de politie durfde te stappen, want Awa's manipulatieve macht leek eindeloos.

Het bleek vorige week dinsdag maar weer eens toen hij zijn ex na zijn gruweldaad tot in het ziekenhuis bedreigde. Hij zou haar vermoorden als een mannelijke dokter naar haar zou kijken. Zij durfde niet te zeggen wat er was gebeurd. Er was een olielamp op haar buik gevallen, zei ze tegen de artsen. Pas toen zij Awa wegstuurden, zag ze kans haar moeder te bellen. Ook haar vertelde ze de versie van de olielamp, uit angst voor haar kwelgeest.

Vroeger was Awa al een meester in het bespelen van mensen. Op zijn dertiende liet hij zich door medeleerlingen van Piter Jelles Junior in Leeuwarden aanspreken met 'The king', 'Awa the king'. ,,Hij wist medeleerlingen feilloos aan zich te binden", herinnert een docent zich. Awa kon goed rappen, was een meester in het 'dissen': iemand bespotten met vlijmscherpe rijmen. ,,Daar hadden mensen ook wel bewondering voor.''

Awa was opstandig en werd van school gestuurd. Hij verzamelde een groep om zich heen. ,,Zelf sloeg hij zelden iemand in elkaar", weet een slachtoffer. ,,Daar had hij zijn vrienden voor. Als iemand weer eens wat verkeerds tegen hem had gezegd." Hij weet nog dat ze afgelopen jaar met 25 jongens met messen en honkbalknuppels voor het plein van de Piter Jelles Montessori aan de Douwe Kalmaleane stonden.

Zijn naam geeft hij niet. Want Awa mag dan wel vastzitten, zijn vrienden lopen nog vrij rond. ,,En dan nog. Wat als Awa weer vrijkomt?'' Vrienden van zijn ex-vriendin hield hij met bedreigingen via het chatprogramma MSN uit de buurt. Via de adressenlijst van zijn ex had hij die van zijn ingebeelde rivalen achterhaald. De een zou hij laten doodbloeden, een ander de vingers afsnijden. Zijn moeder stak hij een mes in de hand.

,,Hij heeft meerdere meisjes verkracht", zegt een andere jongen van Awa's 'moordlijst'. ,,Ze durven het hun ouders niet eens te vertellen, laat staan de politie. Maar wie weet dat die aangiftes nu gaan komen.''

,,Awa is eigenlijk een ontzettende stumper", vult een vriend aan. ,,Een stumper voor wie iedereen bang was.''

bron: leeuwarder courant

850
18-08-04, 16:04
De ideale schoonzoon.........

dicksr
18-08-04, 16:18
Is kennelijk een psychopatische crimineel.
Toch wel stuitend dat blijkt dat zijn school en de halve stad last van die zieke puber had en daar niets aan durfde te doen. Niemand durfde aangifte te doen, dat heeft iets met de 'bescherming' van de rechtsstaat te maken. Vraag de KLPD maar om daar een doorwrocht rapport over te schrijven.

dicksr

taouanza
18-08-04, 16:29
Geplaatst door dicksr
Is kennelijk een psychopatische crimineel.
Toch wel stuitend dat blijkt dat zijn school en de halve stad last van die zieke puber had en daar niets aan durfde te doen. Niemand durfde aangifte te doen, dat heeft iets met de 'bescherming' van de rechtsstaat te maken. Vraag de KLPD maar om daar een doorwrocht rapport over te schrijven.

dicksr

De wijkagent had zeker vastgesteld dat dit niet ernstig genoeg is.:moe:

dicksr
18-08-04, 17:13
Geplaatst door taouanza
De wijkagent had zeker vastgesteld dat dit niet ernstig genoeg is.:moe:

Kennelijk, maar ook honderden mensen niet eens anoniem aangifte deden en deze woekering lieten voortbestaan met het huidige gevolg.

dicksr

wilgenroosje
18-08-04, 17:36
Het bleek vorige week dinsdag maar weer eens toen hij zijn ex na zijn gruweldaad tot in het ziekenhuis bedreigde. Hij zou haar vermoorden als een mannelijke dokter naar haar zou kijken.

N.a.v. .......... Is het echt zo dat mannelijke artsen niet naar vrouwen (moslims) mogen kijken (behandelen)?

Orakel
18-08-04, 19:27
Geplaatst door wilgenroosje
N.a.v. .......... Is het echt zo dat mannelijke artsen niet naar vrouwen (moslims) mogen kijken (behandelen)?

Hoezo, wat mankeert je dan? Wil ik es ff naar je kijken?

Joesoef
18-08-04, 19:45
Geplaatst door wilgenroosje
N.a.v. .......... Is het echt zo dat mannelijke artsen niet naar vrouwen (moslims) mogen kijken (behandelen)?


Kijke mag nie. Voele wel. Waarom denk jij dan dat alle moslims geen lampen in de slaapkamer hebben. Nie voor niks toch.