PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlands bezettingsleger opnieuw beschoten



Spoetnik
17-08-04, 15:13
Nederlanders Irak opnieuw beschoten

Uitgegeven: 17 augustus 2004 13:39
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2004 14:33
DEN HAAG - Nederlandse militairen in het zuiden van Irak zijn afgelopen maandagavond en in de nacht van maandag op dinsdag opnieuw beschoten. Niemand raakte gewond.

Een Nederlandse patrouille werd in de buurt van Ar Rumaythah met klein-kaliber-geweervuur beschoten. Een paar uur later kwamen twee mortiergranaten ten zuiden van de Nederlandse basis in Ar Rumaythah terecht. Dat heeft een woordvoerder van de Koninklijke Landmacht in Den Haag dinsdag gemeld.

Hinderlaag

In Ar Rumaythah liepen Nederlandse militairen zaterdag in een goed georganiseerd hinderlaag, die uitliep op een urenlang vuurgevecht. Marechaussee Jeroen Severs kwam daarbij om het leven, vijf andere Nederlandse militairen raakten ernstig gewond.

Het incident maandagavond had plaats om ongeveer 22.30 uur lokale tijd. Onbekenden beschoten de patrouille van twee open jeeps met tussen de vier en acht militairen van de landmacht. De Nederlanders schoten terug, maar het bleef volgens Defensie bij een kort vuurcontact. Er waren geen gewonden of schade. De hulp van een zogeheten Quick Reaction Force (snelle reactiemacht) was niet nodig.

Bunker

Later in de nacht, rond 1.15 uur lokale Iraakse tijd, vuurden onbekenden twee mortieren af op het Nederlandse kamp in Ar Rumaythah. De mortieren haalden het kamp niet en kwamen ten zuiden ervan terecht. De ongeveer 160 militairen op het kamp hebben daarna enige tijd in een bunker geschuild.

Het Nederlands kamp Moegahjem Al Salam (Tentenkamp van de Vrede) ligt ongeveer twee kilometer buiten de stad Ar Rumaythah. Er zijn ongeveer 160 Nederlandse militairen gelegerd.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=380373&c=23

Ik gok dat nog 10 Nederlandse slachtoffers genoeg zal zijn om het leger met de staart tussen de benen te laten afdruipen.

Philomena
17-08-04, 19:37
Spoetnik, ik merk dat je niet erg te spreken bent over de rol die de Nederlanders spelen in Irak. Daarom heb ik een paar vragen voor jou.

* Waaruit bestaan volgens jou de werkzaamheden van de Nederlandse millitairen in Irak en wat vind je daarvan?

* Wat denk je dat er gebeurd als Nederland zich zou terugtrekken en wat vind je daarvan?

Spoetnik
17-08-04, 20:04
Geplaatst door Philomena
* Waaruit bestaan volgens jou de werkzaamheden van de Nederlandse millitairen in Irak en wat vind je daarvan?

Het afslachten van onschuldige Iraakse burgers. Het beschermen en plunderen van de Iraakse olievelden.


* Wat denk je dat er gebeurd als Nederland zich zou terugtrekken en wat vind je daarvan?

Het ontstaan van een vrije en onafhankelijke staat.

Philomena
17-08-04, 20:36
Beste Spoetnik, ik twijfel er eerlijk gezegd aan of dit serieus meent of dat je probeert te provoceren. Ik kan me niet indenken dat iemand die bij zo'n volle verstand is zo denkt!

Er zijn amper Iraakse burgers doodgeschoten, afgeslacht zeker niet. Een marinier die een plunderende Irakees doodschoot is zelfs direct naar Nederland teruggehaald om berecht te worden. Olievelden worden ook niet door de Nederlanders beschermd, ze zitten enkel in wat Iraakse stadjes en bewaken daar de openbare orde en leiden agenten e.d. op. Olievelden plunderen is al helemaal niet aan de orde, hoe zouden ze dat moeten doen? Heb je al wat Nederlandse olietankers zien uitvaren???

Die hele missie kost Nederland miljoenen, de olieprijs heeft nog nooit zo hoog gestaan, dus hoe kun je in godsnaam denken dat onze aanwezigheid daar wegens een financieel gewin is?

Nederland is daar juist om een vrije en onafhankelijke staat te maken!!
Als wij en alle andere landen uit de coalitie daar weg zouden gaan, zou het land in chaos belanden. De sterksten zullen de macht grijpen, hoe denk jij dat er een vrij en onafhankelijke staat moet ontstaan als er geen openbare orde en veiligheid is?


Geplaatst door Spoetnik
Het afslachten van onschuldige Iraakse burgers. Het beschermen en plunderen van de Iraakse olievelden.



Het ontstaan van een vrije en onafhankelijke staat.

euhh
17-08-04, 21:02
Geplaatst door Spoetnik
Het afslachten van onschuldige Iraakse burgers. Het beschermen en plunderen van de Iraakse olievelden.



Het ontstaan van een vrije en onafhankelijke staat.

Spoetnik, leuke brug in Rotterdam kopen, hij heet de "Erasmus brug", hij is te koop voor weinig.

Spoetnik
17-08-04, 21:29
Geplaatst door Philomena
Beste Spoetnik, ik twijfel er eerlijk gezegd aan of dit serieus meent of dat je probeert te provoceren. Ik kan me niet indenken dat iemand die bij zo'n volle verstand is zo denkt!

Ieder zo'n zijn eigen mening. Als jij zonodig je wilt laten leiden door leugens van de Nederlandse en Amerikaanse regering, dan vind ik dat best, zolang jij maar geen beledigingen mijn kant uitslingerd. Ik zou zeggen lees de forumregels nog eens die jij hebt geaccepteerd toen jij aantekende op dit forum. Ik kan bijvoorbeeld niet begrijpen dat mijn mening volgens jou provocerend is. Als jij dat nog eens zou kunnen uitleggen, dan ga ik er graag op in.




Er zijn amper Iraakse burgers doodgeschoten, afgeslacht zeker niet.


In Iraq zijn volgens de schatting 37.000 burgers om het leven gekomen sinds de oorlog begon in Maart 2003. Elk Iraaks mensenleven dat is omgekomen is direct of indirect de verantwoordelijkheid van het Nederlandse bezettingsleger. En kom nu niet aanzetten met lamme excusen zoals Nederland zit alleen in Al-Muthanna etc. Immers als we die redenatie toepassen zou je kunnen stellen dat de Duitse Nazis niet verantwoordeijk waren voor de afslachting van 100.000'n Joden in de Balkan. Immers het waren de Kroaten die hen hebben omgebracht.



Een marinier die een plunderende Irakees doodschoot is zelfs direct naar Nederland teruggehaald om berecht te worden. Olievelden worden ook niet door de Nederlanders beschermd, ze zitten enkel in wat Iraakse stadjes en bewaken daar de openbare orde en leiden agenten e.d. op. Olievelden plunderen is al helemaal niet aan de orde, hoe zouden ze dat moeten doen? Heb je al wat Nederlandse olietankers zien uitvaren???
Die hele missie kost Nederland miljoenen, de olieprijs heeft nog nooit zo hoog gestaan, dus hoe kun je in godsnaam denken dat onze aanwezigheid daar wegens een financieel gewin is?


Ik heb het over de Iraakse oliemiljarden die op de bankrekening worden gestort van Haliburton. Ik kan niet begrijpen dat jij niet snapt dat het Nederlandse bezettingsleger volkomen en compleet verantwoordelijk is voor de daden van de andere bezettingslegers in Iraq. Immers er is een coalitie gevormd, wij staan dus 100% achter de acties van de Amerikanen en de Britten. Als jou dat niet bevalt, of als jij nuances wilt aanbrengen, dan zou ik zeggen ga je gang, maar de rest van de wereld zal die nuances geen flikker kunnen schelen. Ik ben tenminste realistisch.



Nederland is daar juist om een vrije en onafhankelijke staat te maken!!
Als wij en alle andere landen uit de coalitie daar weg zouden gaan, zou het land in chaos belanden. De sterksten zullen de macht grijpen, hoe denk jij dat er een vrij en onafhankelijke staat moet ontstaan als er geen openbare orde en veiligheid is?

Asteblieft zeg. Iraq wordt nu al meer dan een jaar bezet en het openbare leven is letterlijk een jaar stilkomen te staan door de bezetting. Sterker nog, ulilities zoals water, electriciteit zijn in slechtere staat dan in 2003 voor de invasie. Zo heeft Basra bijvoorbeeld nog steeds geen electriciteit of water! Ik neem het voorbeeld van Basra omdat deze stad onder het beheer stond van de Britten en er in 2003 en 2004 nauwelijks acties van het Iraakse verzet plaatsvonden in Basra. Men had dus alletijd gehad om het openbare leven tenminste een beetje in orde te brengen.

Jouw argumenten zijn werkelijk te vreemd voor woorden, je zou bijna zeggen dat je de lijn van de politici aan het volgen bent. Openbare orde? Excuse me, waarom zouden de Iraqi's zelf niet instaat zijn om te zorgen voor openbare orde. Daartoe zijn ze immers al 5000 jaar toe instaat geweest! Als we jouw (behoorlijk rascistische) redenatie volgen moeten in Iraq blijven totdat WIJ het er veilig vinden, hetgeen dus nog wel 5000 jaar kan duren, want er zal altijd wel een Iraki zijn die besluit de wapens op te nemen tegen het bezettingsleger. Al geef ik het Nederlandse bezettingsleger nog een paar maanden.

Als je met argumenten wilt komen, kom dan tenminste met redelijke en intelligente argumenten, en niet met dit emotionele gedruil.

Spoetnik
17-08-04, 21:31
Geplaatst door euhh
Spoetnik, leuke brug in Rotterdam kopen, hij heet de "Erasmus brug", hij is te koop voor weinig.

Ik hoorde dat je aardig in Iraq kan verdienen als vrachtwagenchauffeur. Iets voor jou?

En wie weet.. misschien kom je ook nog wel op TV.

Dutchguy
17-08-04, 21:41
Geplaatst door Spoetnik
Het afslachten van onschuldige Iraakse burgers. Het beschermen en plunderen van de Iraakse olievelden.



Het ontstaan van een vrije en onafhankelijke staat.

Pfff.... wat een onzin. :D

wilgenroosje
17-08-04, 22:04
Daar ik het vanaf het begin tegen deze oorlog was, vind ik nu ook dat Nederland en alle andere buitenlandse troepen zich moeten terugtrekken.

Laten de Iraki's daarna maar hun eigen burgeroorlog uitvoeren.

Spoetnik jij denkt toch niet dat het daarna vredig zal worden in de staat Irak?

Vreemde_Vogel
17-08-04, 22:07
Geplaatst door wilgenroosje
Daar ik het vanaf het begin tegen deze oorlog was, vind ik nu ook dat Nederland en alle andere buitenlandse troepen zich moeten terugtrekken.

Laten de Iraki's daarna maar hun eigen burgeroorlog uitvoeren.

Spoetnik jij denkt toch niet dat het daarna vredig zal worden in de staat Irak?

Burgeroorlog? Bedoel je de burgeroorlog die de Amerikanen wilden ontketenen door in de begin fase van de bezetting telkens te beweren dat het de Sunni's /Sji-ieten zijn die autobommen plaatsen bij sji-itische/ Sunnitische moskeen?

Spoetnik
18-08-04, 21:31
Geplaatst door wilgenroosje
Spoetnik jij denkt toch niet dat het daarna vredig zal worden in de staat Irak?

Jep.. Al zullen de Koerden waarschijnlijk dan hun terreur uitvoeren. De huidige koerdische strijdmacht van ca. 80.000 man wordt getraind door Israel en de VS. In vergelijking daarmee stelt de militie van Al-Sadr weinig voor.