PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran dreigt Israël met tegenaanval



Winter
18-08-04, 01:54
Iran dreigt Israël met tegenaanval

TEHERAN - De plaatsvervangend commandant van de Iraanse revolutionaire garde heeft dinsdag gedreigd de Israëlische kernreactor bij Dimona met raketten te bestoken als Israël het waagt de Iraanse nucleaire installaties bij Bushehr aan te vallen. De Iraanse reactor bij Bushehr, een kustplaats aan de Golf, zal naar verwachting in 2005 in bedrijf worden genomen.

Iran zegt dat zijn kernprogramma strikt bedoeld is voor het opwekken van energie, maar Israël en de Verenigde Staten verdenken Teheran van het ontwikkelen van kernwapens. Israël heeft Iran niet direct bedreigd met een aanval op de reactor in Bushehr, maar heeft wel verklaard dat het niet zal toestaan dat Iran een kernbom verkrijgt.

De Iraanse brigade-generaal Mohammad Baqer Zolqadr zei dat Israël, in het geval van een aanval op Iran, "voorgoed afscheid zal moeten nemen van zijn kernfaciliteit in Dimona". Zolqadr zei niet hoe Iran denkt Dimona aan te vallen, maar het hoofd van het politieke bureau van de gardisten, Yadollah Javani, zei dat Iran eventueel zijn Shahab-3-raket zal gebruiken. Javani wees er op dat het gehele grondgebied van Israël, inclusief Dimona, binnen het bereik van de Shahab-3 valt. De raket heeft een reikwijdte van bijna 1.300 kilometer. Israël ligt ongeveer 965 kilometer ten westen van Teheran.

Aangenomen wordt dat Israël over kernwapens beschikt, hoewel het dat nooit officieel heeft bevestigd. In Dimona, in de Negev-woestijn, wordt vermoedelijk de plutonium geproduceerd die voor deze bommen nodig is.

De Shahab-3 is volgens Washington gebaseerd op de Noord-Koreaanse No Dong-raket, maar is volgens Teheran geheel van Iraanse makelij. Israël heeft met Amerikaanse hulp het Arrow-raketschild ontworpen waarmee raketten kunnen worden onderschept. Het is echter onzeker of het schild in de praktijk zal werken.

observer
18-08-04, 19:59
de no dong is zo onnauwkeurig dat de kans dat hij een relatief klein gebouw (zo groot zijn die reactors niet) alleen met mazzel kan treffen

de reactie op zo'n aanval kan iedereen wel voorstellen

Qwertyno
18-08-04, 20:48
Geplaatst door observer
de no dong is zo onnauwkeurig dat de kans dat hij een relatief klein gebouw (zo groot zijn die reactors niet) alleen met mazzel kan treffen

de reactie op zo'n aanval kan iedereen wel voorstellen


actie - reactie ...

De actie van Isreal, de reactie van Iran en dan weer de reactie van Israel?

Ghiezzoe
18-08-04, 21:03
Als ze Iran ook nog eens gaan aanvallen.... Wat zou het excuus nu weer worden?
Ze beschermen OBL
Ze hebben een dictator aan de macht
Ze beschikken over kernwapens... en dat mag alleeeeen Amerika of zo (een of andere conventie... ik mag al het speelgoed en jullie zijn er nog te jong voor of zo...)
..............

Joesoef
18-08-04, 22:04
Geplaatst door observer
de no dong is zo onnauwkeurig dat de kans dat hij een relatief klein gebouw (zo groot zijn die reactors niet) alleen met mazzel kan treffen

de reactie op zo'n aanval kan iedereen wel voorstellen

Als de Iraanse installaties platgegooid worden door die zionisten mogen ze van mij terugschieten met zo een onnauwkeurige raket. Hopelijk komt ie op SSharon zn knar terrecht. Kunnen ze de tweede keer opnieuw raak schieten.

Al Sawt
18-08-04, 22:16
Geplaatst door observer
de no dong is zo onnauwkeurig dat de kans dat hij een relatief klein gebouw (zo groot zijn die reactors niet) alleen met mazzel kan treffen Het gaat niet om het feit, dat Shahab onnauwkeurig is. Maar dat ie Israel kan bereiken en treffen.

Israel denkt dat ze onaanstastbaar is en elke land met militaire middelen kan bedreigen.

Nu wordt Israel geconfronteerd met een vijand die terugslaat.

Of die Shahab Dimona wel of niet raakt, is niet van belang.
Een raketinslag in Tel Aviv is ook mooi meegenomen.



de reactie op zo'n aanval kan iedereen wel voorstellen Helaas voor Israel is Iran te ver verwijdert en te groot, om een effectieve tegenaaval te voeren.

Iran kan daaraan tegen Israel heel erg moeilijk maken. Zelfs een onnauwkeurige Shahab is instaat, om veel schade aan te richten in Israel.

observer
18-08-04, 23:19
israel heeft zeker de middelen om terug te slaan

dat weten de iraniers ook

oh en voor diegene die met een bolle broek zitten te wachten op een raketaanval

dat israelische systeem (wat niet 100% werkt ok)

pak je kaart van het middenoosten erbij

oke? zoek iran
zoek israel (*mits je niet de versie hebt waar dat niet op staat)
trek nu een lijn

waar zou een raket die van iran naar israel vliegt onderschept worden

precies voor hij er is dus boven jordanie en westbank

barfly
18-08-04, 23:28
Als ik een Israeli was dan zou ik ook die Iraanse installatie bombarderen :)

Joesoef
18-08-04, 23:31
Geplaatst door barfly
Als ik een Israeli was dan zou ik ook die Iraanse installatie bombarderen :)


Maar gelukkig ben jij onze barfly en heb je niet zo een rood knopje op je bureau :hihi:

barfly
18-08-04, 23:35
Geplaatst door Joesoef
Maar gelukkig ben jij onze barfly en heb je niet zo een rood knopje op je bureau :hihi:

Kwestie van tijd :haha:

Al Sawt
25-08-04, 00:09
Geplaatst door observer
israel heeft zeker de middelen om terug te slaan

dat weten de iraniers ook
Ik twijfel niet aan de Israelische middelen.
Maar wel aan de effectieviteit ervan. Iran is een groot land en vergt daarom veel meer middelen om aan te pakken dan het bombarderen van een Syrische radarstation in Bekaa vallei.

Trouwens,

Wist je dat de Iraanse kernprogramma gespreid is over heel Iran?


Dat betekent dat je Amerika moet heten, om Iran effectief te bestrijden.
Dat betekent dat je een imposante vloot gevechtsvliegtuigen en oorlogsbodems moet bezitten, om zowel offensieve als defensieve taken te kunnen verdelen.


Israel heeft een indrukwekkende legermacht, om haar slecht bewapende buurlanden koest te houden. Maar Iran is zowel op geografisch als militaire opzicht een te groot opstakel.

Dus pak je bosatlas en bestudeer hoe groot Iran is!


oh en voor diegene die met een bolle broek zitten te wachten op een raketaanval Grappig dat je het zo verbeeldt!



dat israelische systeem (wat niet 100% werkt ok)
Kan je me verklaren, waarom Israel Arrow-raketten in Turkije wou stationeren?

Een meest logische verklaring die ik kan bedenken; is dat de Arrow raket geen afdoende bescherming biedt als het in Israel gestationeerd is.

Dan heb ik het niet eens, over mogelijke tactieken die de vijand kan treffen om die systeem te misleiden.



[QUOTE]pak je kaart van het middenoosten erbij

oke? zoek iran
zoek israel (*mits je niet de versie hebt waar dat niet op staat)
trek nu een lijn


waar zou een raket die van iran naar israel vliegt onderschept worden

precies voor hij er is dus boven jordanie en westbank Volgens mij praten we hier over een ballistische raket en een systeem er tegen.

Dat betekent dat een mogelijke onderschepping van een Iraanse raket door een Arrow, op een zeer grote hoogte afspeelt.

En niet boven Jordanie of Westbank.

P.S.

In mijn bosatlas, staat voormalige Britse mandaat gebied Palestina omgeschrijven als; bezet gebied.

Siah
25-08-04, 00:36
Geplaatst door Qwertyno
actie - reactie ...

De actie van Isreal, de reactie van Iran en dan weer de reactie van Israel? `
:nerd:

mark61
25-08-04, 01:37
Zeg nu we toch zo plastisch en practisch bezig zijn, is het volgens de heren experts dan uitgesloten dat Iran bommenwerpers boven die Mona krijgt zonder dat ze allemaal worden neergehaald? Moet toch lukken. Is ook niet ver vliegen, dus verrassingseffect verzekerd. Beetje laag vliegen, dat wel, daggik.

Alleen zal de fall-out nog jaren voor mismaakte Palestijnse en Jordaanse babies zorgen, afgezien van Israelische natuurlijk. Waar gehakt wordt vallen spaanders?

nard
25-08-04, 08:10
Geplaatst door mark61
Zeg nu we toch zo plastisch en practisch bezig zijn, is het volgens de heren experts dan uitgesloten dat Iran bommenwerpers boven die Mona krijgt zonder dat ze allemaal worden neergehaald? Moet toch lukken. Is ook niet ver vliegen, dus verrassingseffect verzekerd. Beetje laag vliegen, dat wel, daggik.

Alleen zal de fall-out nog jaren voor mismaakte Palestijnse en Jordaanse babies zorgen, afgezien van Israelische natuurlijk. Waar gehakt wordt vallen spaanders?

Wel eens gehoord van Patriot en Goalkeeper?

Een kernreactor die in een vroeg stadium wordt gevlakt levert geen fallout op. De splijtstof gaat er pas heel laat in.
En volgens de laatste berichten duurt t nog een jaartje. Dus de kans op fall out lijkt me laag.

Joesoef
25-08-04, 08:34
Geplaatst door nard
Een kernreactor die in een vroeg stadium wordt gevlakt levert geen fallout op. De splijtstof gaat er pas heel laat in.
En volgens de laatste berichten duurt t nog een jaartje. Dus de kans op fall out lijkt me laag.

Alleen jammer dat er geen garantie is te geven op het wel of niet aanwezig zijn van radio actief materiaal.

nard
25-08-04, 08:38
Heb jij gelijk in.


Maar als je hele existentie op losse schroeven staat, neem je graag een paar risico's, nietwaar?

mark61
25-08-04, 08:59
Geplaatst door nard
Wel eens gehoord van Patriot en Goalkeeper?

Een kernreactor die in een vroeg stadium wordt gevlakt levert geen fallout op. De splijtstof gaat er pas heel laat in.
En volgens de laatste berichten duurt t nog een jaartje. Dus de kans op fall out lijkt me laag.

Ik had het toch over die Mona? Die snort toch al 40 jaar heel tevreden?

nard
25-08-04, 09:18
Geplaatst door mark61
Ik had het toch over die Mona? Die snort toch al 40 jaar heel tevreden?

Ja, dat bedoel ik ook. Ik neem aan dat daar nogal wat spullen omheen staan die vliegtuigen en raketten tegen kunnen houden.

40 jaar alweer? Hoeveel kernwapens kan zo'n apparaat maken per jaar?

Pytaghoras
25-08-04, 18:36
Geplaatst door nard
Ja, dat bedoel ik ook. Ik neem aan dat daar nogal wat spullen omheen staan die vliegtuigen en raketten tegen kunnen houden.

40 jaar alweer? Hoeveel kernwapens kan zo'n apparaat maken per jaar?

Om de hele wereld van kaart te vegen, maar ik denk niet dat Israel al die kernwapens gaat gebruiken. Straks zijn ze alleen en ze zullen zich eenzaam voelen. Je vijand mis je pas als die er niet meer is.

Al Sawt
25-08-04, 18:44
Geplaatst door Nard
Heb jij gelijk in.


Maar als je hele existentie op losse schroeven staat, neem je graag een paar risico's, nietwaar? Alleen jammer voor Israel, zijn de risico`s heel erg levensbedreigend.

Al Sawt
25-08-04, 18:48
Geplaatst door Pytaghoras
Om de hele wereld van kaart te vegen, maar ik denk niet dat Israel al die kernwapens gaat gebruiken. Straks zijn ze alleen en ze zullen zich eenzaam voelen. Je vijand mis je pas als die er niet meer is. Als Israel kernwapens gebruikt, zal ze door haar eigen kernwapens getroffen worden.

Alle potentiele doelwitten als Cairo, Amman, Beiroet en Damascus, liggen dicht bij Israel. Daarom zal Israel door Fall out getroffen worden en zal ze daarmee een nucleaire versie van de Massada reconstrueren.

rja
25-08-04, 19:03
Geplaatst door Al Sawt
[B]Het gaat niet om het feit, dat Shahab onnauwkeurig is. Maar dat ie Israel kan bereiken en treffen.

Israel denkt dat ze onaanstastbaar is en elke land met militaire middelen kan bedreigen.

Nu wordt Israel geconfronteerd met een vijand die terugslaat.

Of die Shahab Dimona wel of niet raakt, is niet van belang.
Een raketinslag in Tel Aviv is ook mooi meegenomen.

Ja, kunnen we de Arabieren weer juichen als er wat Isrealiers zijn dood gegaan.

Bah, wat zitten, de Arabieren vol met haat.

Haat heeft nog nooit wat goeds voorgebracht, alleen maar oorlog en heel wat menselijke ellende.

Al Sawt
25-08-04, 19:12
Geplaatst door rja
Ja, kunnen we de Arabieren weer juichen als er wat Isrealiers zijn dood gegaan.

Bah, wat zitten, de Arabieren vol met haat.

Haat heeft nog nooit wat goeds voorgebracht, alleen maar oorlog en heel wat menselijke ellende. Haat die door de Europeanen is uit gedragen, laat de haat van de Arabieren verbleken.


Kijk maar naar jullie oorlogen!

rja
25-08-04, 19:23
Geplaatst door Al Sawt
Haat die door de Europeanen is uit gedragen, laat de haat van de Arabieren verbleken.


Kijk maar naar jullie oorlogen!
Maar wij hebben een les geleerd, haat loont niet, we willen nooit meer oorlog in Europa.

Die les hebben de Arabieren nog niet geleerd.

Ik denk zelfs dat een paar gekke moslim terroristen rondlopen, die zelfs atoomwapens of biologische of chemische wapens op Amerika zouden inzetten als ze te pakken konden krijgen. Ze denken, omdat het niet van een land komt, met vergelding wel mee valt. Dan vergissen ze zich.

Ik hoop ganze harte dat dit niet gebeurd, want dan is de wereld geen leuke plaats meer om te zijn.

Al Sawt
25-08-04, 19:48
Geplaatst door rja
Maar wij hebben een les geleerd, haat loont niet, we willen nooit meer oorlog in Europa.

De les die de Europeanen hebben geleerd, is pas na 2 wereldoorlogen en 10tallen miljoenen doden geleerd.

En dan nog niet eens goed. Want men had nog de communistische dreiging, dekolonisatie en Amerikaanse druk nodig, om de collectieve haat te vergeten en samen met elkaar te werken.

En dat pas 40 jr. geleden!

En dan hebben ze nog de lef ook, om hun 'ethische' vingertje naar andere volkeren te wijzen en hun te beschuldigen van.......haat.

Arrogantie ten top!

En jij, Rja, je bent waarlijk een doorsnee voorbeeld van een bepaalde slag westerlingen, die een misplaatste superieuriteitsgevoel en arrogantie koesteren tegenover andere volkeren.

Trots zijn ze op hun beschaving een beschaving die door bloed en vernietiging tot stand is gekomen.

Maar te dom, om de historie te analyseren.



Die les hebben de Arabieren nog niet geleerd. We verkeren in een zelfde leerschool. Met het verschil, dat het bij ons heel beschaafd aan toe gaat. Het onthoofden van een buitenlander tijd bij wijle, is veel humaner dan een endolusung te beginnen.

rja
25-08-04, 20:18
Geplaatst door Al Sawt
[B]De les die de Europeanen hebben geleerd, is pas na 2 wereldoorlogen en 10tallen miljoenen doden geleerd.

En dan nog niet eens goed. Want men had nog de communistische dreiging, dekolonisatie en Amerikaanse druk nodig, om de collectieve haat te vergeten en samen met elkaar te werken.

De westerse landen werken samen sinds de tweede wereld oorlog, in de Navo, EU en andere verbanden, economische zijn ze zeer verbonden, een oorlog tussen deze landen is ondenkbaar. Want dat is slecht voor allemaal en slecht voor de economie.


En dat pas 40 jr. geleden!

Meer als 50 jaar.



En dan hebben ze nog de lef ook, om hun 'ethische' vingertje naar andere volkeren te wijzen en hun te beschuldigen van.......haat.

Wij hebben de les geleerd, de Arabieren nog lang niet en voordat de Arabieren de waarde van een echte democratie gaan in zien, zal nog wel eeuwen over heen gaan.

Want deze echte democratie heeft er voor de welvaart en de voorspoed gezorgd.

In de Arabische wereld, hebben nog lang niet geleerd, dat dictators een heiloze weg is, of ze nu geestelijke achtergrond zoals in de Sharia hebben of niet.

Maar je ontkent niet dat er haat is in de Arabische wereld tegen Israël en Amerika.
Deze haat is verantwoordelijk voor de oorlog in Irak, Afghanistan via de aanslag op 9/11 en deze haat heeft er voor gezorgd dat het conflict in Israël zo is geëscaleerd, wat nog meer haat oproept.



Arrogantie ten top!

En jij, Rja, je bent waarlijk een doorsnee voorbeeld van een bepaalde slag westerlingen, die een misplaatste superieuriteitsgevoel en arrogantie koesteren tegenover andere volkeren.

Trots zijn ze op hun beschaving een beschaving die door bloed en vernietiging tot stand is gekomen.

Maar te dom, om de historie te analyseren.

We verkeren in een zelfde leerschool. Met het verschil, dat het bij ons heel beschaafd aan toe gaat. Het onthoofden van een buitenlander tijd bij wijle
Nee, je ziet niet in, dat dit een heiloze weg is, volgens lopen er heel wat moslims rond, die alles gewettigd vinden om te vijand te verslaan tot vermoorden van onschuldige mensen toe of ze moslims zijn of niet. Met alle middelen, misschien zelfs atoomwapens, biologische of chemische wapens toe.

Zulke moslims zijn net zo grote bedreiging voor Wereldvrede als de Nazi''s waren.

Ik ben blij dat ik geen Arabier ben, ik zou niet zo vol met haat willen zitten.

Al Sawt
25-08-04, 21:10
Geplaatst door rja
De westerse landen werken samen sinds de tweede wereld oorlog, in de Navo, EU en andere verbanden, economische zijn ze zeer verbonden, een oorlog tussen deze landen is ondenkbaar. Want dat is slecht voor allemaal en slecht voor de economie. Rja,
Probeer mij geen geschiedenisles te geven. Want jouw historische kennis rammelt aan alle kanten.

West-Europese samenwerking, was eerder te danken aan de dreiging van de Sovjet Unie en de dekolonisatie in Afrika. En niet aan WO2. Want daar waren de wonden te vers voor. Navo was een antwoord op de verbond van de oostblok (Warschaue pact) en haar oprichting heeft niets te maken met de wonden van WO2.

En de EU? Dat is een geval apart. De meeste mensen denken dat de EU, opgericht was als een koepel om een nieuwe WO te voorkomen. Maar de feiten liggen iets anders.

EU werdt opgericht, omdat de meeste West-Europese landen hun koloniale bezittingen verloren en economisch niet meer op eigen benen konden staan. Geen kolonies meer om uit te buiten en de humane Westerse beschaving te prediken. Daarom werdt de EU opgericht.

En de EU (of EG) was in haar eerste levensjaren een soort OPEC.
Alleen voor kolenproducerende W-Europese naties. Dat verduidelijkt, dat er economische gronden ten grond slag liggen van de stichting van de EU en geen politieke gronden die op de naweeen van WO2 gestoeld zijn.




Meer als 50 jaar.Als je refereert naar het einde van WO2, dan moet het 60 jaar zijn en geen 50 jaar.



Wij hebben de les geleerd, de Arabieren nog lang niet en voordat de Arabieren de waarde van een echte democratie gaan in zien, zal nog wel eeuwen over heen gaan. Deze stuk is bedruipen van racistische denkbeelden.

Want de Arabieren worden hier als een volk gepresenteerd, die verschillen van de meeste volkeren en niet instaat zijn om in vrede naast en met elkaar te leven. Want ze hebben nog eeuwen nodig om te wennen aan democratie. Waar andere volkeren paar decennia nodig hadden. Aldus Rja.


Je bezit echt een bekrompen en een arrogante persoonlijkheid.


Want deze echte democratie heeft er voor de welvaart en de voorspoed gezorgd. Democratie gestoeld op 50 miljoen doden en gewetensnood. Wees er trots op!


In de Arabische wereld, hebben nog lang niet geleerd, dat dictators een heiloze weg is, of ze nu geestelijke achtergrond zoals in de Sharia hebben of niet. We zijn bezig met onze eigen politieke processen en . We maken fouten en


Maar je ontkent niet dat er haat is in de Arabische wereld tegen Israël en Amerika. Heb ik nooit ontkent!
En hoe zie jij die haat, Rja? Als gegrond of als onverklaarbaar en typisch Arabisch?


Deze haat is verantwoordelijk voor de oorlog in Irak, Afghanistan via de aanslag op 9/11 Als Amerika geen bemoeizuchtige politiek heeft gevoerd jegens de Arabische wereld en geen tweeslachtige beleid voerde tegenover Arabische dictators, dan was er nooit 9/11 en geen Irak. 9/11 was een koekje van eigen deeg voor Amerika. Ze heeft de fundamentalisme gebruikt en misbruikt tegen SU in Afghanistan en tegen seculiere Arabische staten. En nu proeft ze de wrange vruchten ervan!

Wat betreft Afghanistan........, tja, het feit dat je Afghanistan erbij haalt, ontbloot duidelijk je onwetendheid



en deze haat heeft er voor gezorgd dat het conflict in Israël zo is geëscaleerd, wat nog meer haat oproept. Groot gelijk! We hadden de Zionisten met open armen moeten ontvangen, toen ze op basis van een 2000 jr. oude mythe Arabisch grondgebied kwamen opeisen.

Dus niet! Israel is onze Nazi-Duitsland en dient daarom ook op de zelfde wijze te worden bestrijden, want Israel is de ware entiteit van HAAT.



Nee, je ziet niet in, dat dit een heiloze weg is, volgens lopen er heel wat moslims rond, die alles gewettigd vinden om te vijand te verslaan tot vermoorden van onschuldige mensen toe of ze moslims zijn of niet. Met alle middelen, misschien zelfs atoomwapens, biologische of chemische wapens toe. Jammer dat je niet ingaat, op mijn analyse die ik over jou en gelijkgestemden geschets hebt.

Inplaats daarvan zit je een betoog te houden, over de Islamistische gevaar en de mogelijkheiden ter beschikking over WMD`s.

Je leest te veel boeken van Tom Clancy.



Zulke moslims zijn net zo grote bedreiging voor Wereldvrede als de Nazi''s waren. Net als zulke Christenen die zitting houden in de Witte Huis en zulke Joden in de Knesset.


Ik ben blij dat ik geen Arabier ben, ik zou niet zo vol met haat willen zitten. En de auteur van Mein kampf, was een Arabier?

Zal ik je een geheim vertellen? Ik ben blij dat ik geen Westerling ben, anders zou ik vatbaar zijn voor bijtende haat die alleen Westerlingen eigen is. Wat dat betreft zijn we goed terecht gekomen.

Joesoef
25-08-04, 21:19
Geplaatst door nard
Heb jij gelijk in.
Maar als je hele existentie op losse schroeven staat, neem je graag een paar risico's, nietwaar?

Ben je soms een puberend meisje Nard? Je hebt een gigantisch gevoel voor drama. Of moet ik je opmerking met wat zakken zout nemen?

Iran is te trots op zichzelf voor een first strike. En dreigen met wapens, dat doen wel meer landen. Zal ik het rijtje met "kernmachten" nog eens opnoemen?

TFOE
25-08-04, 21:27
Geplaatst door Al Sawt
Zal ik je een geheim vertellen? Ik ben blij dat ik geen Westerling ben, anders zou ik vatbaar zijn voor bijtende haat die alleen Westerlingen eigen is.


:lachu: Zal ik je een geheimpje vertellen:
Jij bent hier in Nederland geboren & getogen en dat maakt jou
dus ook een westerling......

:stout:

rja
25-08-04, 21:29
Geplaatst door Al Sawt
Als Amerika geen bemoeizuchtige politiek heeft gevoerd jegens de Arabische wereld en geen tweeslachtige beleid voerde tegenover Arabische dictators, dan was er nooit 9/11 en geen Irak. 9/11 was een koekje van eigen deeg voor Amerika. Ze heeft de fundamentalisme gebruikt en misbruikt tegen SU in Afghanistan en tegen seculiere Arabische staten. En nu proeft ze de wrange vruchten ervan!

Nee, maar dat dit een heiloze weg is, zie je niet in, dat maakt van jouw een bekrompen geest, die vervuld is met haat.

Deze aanslagen maakt Amerika alleen maar kwaad, Amerika zal nooit toegeven aan terrorisme, zo zitten de Amerikanen nu eenmaal in elkaar.

Om de opinie in Amerika te willen veranderen, zul dat je op democratische manier moeten doen door te lobbyen en Amerika onder druk te zetten, dat moet makkelijk kunnen met zoveel moslims in de wereld. Maar dat zien moslims toch nog niet in, ze snappen te weinig van een democratie.

Lawrence
25-08-04, 22:05
Geplaatst door Al Sawt
Rja,
Probeer mij geen geschiedenisles te geven. Want jouw historische kennis rammelt aan alle kanten.

West-Europese samenwerking, was eerder te danken aan de dreiging van de Sovjet Unie en de dekolonisatie in Afrika. En niet aan WO2. Want daar waren de wonden te vers voor. Navo was een antwoord op de verbond van de oostblok (Warschaue pact) en haar oprichting heeft niets te maken met de wonden van WO2.

En de EU? Dat is een geval apart. De meeste mensen denken dat de EU, opgericht was als een koepel om een nieuwe WO te voorkomen. Maar de feiten liggen iets anders.

EU werdt opgericht, omdat de meeste West-Europese landen hun koloniale bezittingen verloren en economisch niet meer op eigen benen konden staan. Geen kolonies meer om uit te buiten en de humane Westerse beschaving te prediken. Daarom werdt de EU opgericht.

En de EU (of EG) was in haar eerste levensjaren een soort OPEC.
Alleen voor kolenproducerende W-Europese naties. Dat verduidelijkt, dat er economische gronden ten grond slag liggen van de stichting van de EU en geen politieke gronden die op de naweeen van WO2 gestoeld zijn.



Als je refereert naar het einde van WO2, dan moet het 60 jaar zijn en geen 50 jaar.


Deze stuk is bedruipen van racistische denkbeelden.

Want de Arabieren worden hier als een volk gepresenteerd, die verschillen van de meeste volkeren en niet instaat zijn om in vrede naast en met elkaar te leven. Want ze hebben nog eeuwen nodig om te wennen aan democratie. Waar andere volkeren paar decennia nodig hadden. Aldus Rja.


Je bezit echt een bekrompen en een arrogante persoonlijkheid.

Democratie gestoeld op 50 miljoen doden en gewetensnood. Wees er trots op!

We zijn bezig met onze eigen politieke processen en . We maken fouten en

Heb ik nooit ontkent!
En hoe zie jij die haat, Rja? Als gegrond of als onverklaarbaar en typisch Arabisch?

Als Amerika geen bemoeizuchtige politiek heeft gevoerd jegens de Arabische wereld en geen tweeslachtige beleid voerde tegenover Arabische dictators, dan was er nooit 9/11 en geen Irak. 9/11 was een koekje van eigen deeg voor Amerika. Ze heeft de fundamentalisme gebruikt en misbruikt tegen SU in Afghanistan en tegen seculiere Arabische staten. En nu proeft ze de wrange vruchten ervan!

Wat betreft Afghanistan........, tja, het feit dat je Afghanistan erbij haalt, ontbloot duidelijk je onwetendheid


Groot gelijk! We hadden de Zionisten met open armen moeten ontvangen, toen ze op basis van een 2000 jr. oude mythe Arabisch grondgebied kwamen opeisen.

Dus niet! Israel is onze Nazi-Duitsland en dient daarom ook op de zelfde wijze te worden bestrijden, want Israel is de ware entiteit van HAAT.


Jammer dat je niet ingaat, op mijn analyse die ik over jou en gelijkgestemden geschets hebt.

Inplaats daarvan zit je een betoog te houden, over de Islamistische gevaar en de mogelijkheiden ter beschikking over WMD`s.

Je leest te veel boeken van Tom Clancy.


Net als zulke Christenen die zitting houden in de Witte Huis en zulke Joden in de Knesset.

En de auteur van Mein kampf, was een Arabier?

Zal ik je een geheim vertellen? Ik ben blij dat ik geen Westerling ben, anders zou ik vatbaar zijn voor bijtende haat die alleen Westerlingen eigen is. Wat dat betreft zijn we goed terecht gekomen.


Al sawat, alle Arabieren zijn goed en alle joden, Amerikanen en Europeanen zijn slecht, vat ik zo jouw wereld visie goed samen?

Joesoef
25-08-04, 22:25
Geplaatst door Lawrence
Al sawat, alle Arabieren zijn goed en alle joden, Amerikanen en Europeanen zijn slecht, vat ik zo jouw wereld visie goed samen?

Even voor mijn duidelijkheid, welke pirkbord naam had jij hier voordat je een ban kreeg?

Lawrence
25-08-04, 22:30
Geplaatst door Joesoef
Even voor mijn duidelijkheid, welke pirkbord naam had jij hier voordat je een ban kreeg?

Geen. Ik probeer niet te stoken ofzo. Het valt me op dat zowel van de kant van Al Sawat als van zijn "tegenstander" de nuance volkomen zoek is. Volkomen zwart wit. Je bent toch met me eens dat als je gaat zeggen dat de schrijver van Mein Kamf geen arabier is...... ik ga er ook niet eens op in.

Maar ik ben nieuw hier, en dit soort taal ben ik niet gewend

Joesoef
25-08-04, 22:39
Geplaatst door Lawrence
Geen. Ik probeer niet te stoken ofzo. Het valt me op dat zowel van de kant van Al Sawat als van zijn "tegenstander" de nuance volkomen zoek is. Volkomen zwart wit. Je bent toch met me eens dat als je gaat zeggen dat de schrijver van Mein Kamf geen arabier is...... ik ga er ook niet eens op in.

Maar ik ben nieuw hier, en dit soort taal ben ik niet gewend


Dan zou ik maar eens een betere reply geven op dit topic. Op deze manier breng jij alleen maar een hoogglans vernis laag aan.

Lawrence
25-08-04, 23:08
Geplaatst door Joesoef
Dan zou ik maar eens een betere reply geven op dit topic. Op deze manier breng jij alleen maar een hoogglans vernis laag aan.

Mijn achting voor het huidige Iraanse regime is niet hoog. Het huidige regime heeft Iran aan de rand van de afgrond gebracht. De mensen zijn arm, en het ziet er ook niet naar uit dat het land van binnen uit verbeterd. Sterker nog, ik heb vernomen dat buitenlandse investeringen (die de Iraniers banen en technologie kan opleveren) door de mulahs worden tegengehouden. Studenten die vernaderingen willen en liberale leiders wordem steeds meer de mond gesnoerd. Ook de rechtspraak (getuige het voorval van het zestienjarige meisjeI is pervers. Het is duidelijk dat deze situatie moet vernaderen.

Aan de andere kant hebben we Israel. ook voor dit land heb ik geen achting meer. Het is een gesubsideerde enclave die op schandalige wijze de rechten van de palastijnen schendt.
een VN gezant, oorsrponkelijk afkomstig uit Zuid Afrika, heeft gezegd dat de apartheid minder ernstig uitpakte voor de zwarten dan het gedrag van Israel in de bezette gebieden voor de palastijnen.

Als deze kemphanen gaan vechten, dan heb ik dus geen favoriet. Wel gaat amerika zich er natuurlijk mee bemoeien, het geen tot de val van Iran zal leiden. Laten we hopen dat Israel zijn kernwapens niet gebruikt (en ook Iran niet als ze deze al heeft) en dat deze oorlog nooit zal plaatsvinden.

barneveld
25-08-04, 23:12
Geplaatst door Winter
Iran dreigt Israël met tegenaanval

TEHERAN - De plaatsvervangend commandant van de Iraanse revolutionaire garde heeft dinsdag gedreigd de Israëlische kernreactor bij Dimona met raketten te bestoken als Israël het waagt de Iraanse nucleaire installaties bij Bushehr aan te vallen. De Iraanse reactor bij Bushehr, een kustplaats aan de Golf, zal naar verwachting in 2005 in bedrijf worden genomen.

Iran zegt dat zijn kernprogramma strikt bedoeld is voor het opwekken van energie, maar Israël en de Verenigde Staten verdenken Teheran van het ontwikkelen van kernwapens. Israël heeft Iran niet direct bedreigd met een aanval op de reactor in Bushehr, maar heeft wel verklaard dat het niet zal toestaan dat Iran een kernbom verkrijgt.

De Iraanse brigade-generaal Mohammad Baqer Zolqadr zei dat Israël, in het geval van een aanval op Iran, "voorgoed afscheid zal moeten nemen van zijn kernfaciliteit in Dimona". Zolqadr zei niet hoe Iran denkt Dimona aan te vallen, maar het hoofd van het politieke bureau van de gardisten, Yadollah Javani, zei dat Iran eventueel zijn Shahab-3-raket zal gebruiken. Javani wees er op dat het gehele grondgebied van Israël, inclusief Dimona, binnen het bereik van de Shahab-3 valt. De raket heeft een reikwijdte van bijna 1.300 kilometer. Israël ligt ongeveer 965 kilometer ten westen van Teheran.

Aangenomen wordt dat Israël over kernwapens beschikt, hoewel het dat nooit officieel heeft bevestigd. In Dimona, in de Negev-woestijn, wordt vermoedelijk de plutonium geproduceerd die voor deze bommen nodig is.

De Shahab-3 is volgens Washington gebaseerd op de Noord-Koreaanse No Dong-raket, maar is volgens Teheran geheel van Iraanse makelij. Israël heeft met Amerikaanse hulp het Arrow-raketschild ontworpen waarmee raketten kunnen worden onderschept. Het is echter onzeker of het schild in de praktijk zal werken. ben ik blij dat ik in barneveld woon

Joesoef
25-08-04, 23:27
Geplaatst door Lawrence
Mijn achting voor het huidige Iraanse regime is niet hoog. Het huidige regime heeft Iran aan de rand van de afgrond gebracht. De mensen zijn arm, en het ziet er ook niet naar uit dat het land van binnen uit verbeterd. Sterker nog, ik heb vernomen dat buitenlandse investeringen (die de Iraniers banen en technologie kan opleveren) door de mulahs worden tegengehouden. Studenten die vernaderingen willen en liberale leiders wordem steeds meer de mond gesnoerd. Ook de rechtspraak (getuige het voorval van het zestienjarige meisjeI is pervers. Het is duidelijk dat deze situatie moet vernaderen.


Betreft dat minderjarige meisje, nagenoeg 100% zeker dat het niet waar is, zie andere topic.

De inflatie en werkeloosheid in Iran mag dan wel hoog zijn, het is een zelfstandige en zeer goed draaiende economie. Ze zijn een van de grootste machine bouwers van noord azie met hele goede banden richting japan, flinke aluminium en staal productie (export china) en binnenkort de grootste bloemen producent van Arabië/ Azië. Momenteel start men daar met de productie van de Eur 5000,- auto met export richting rusland, japan en azië (peugot klonen). Medisch gezien staat Iran aan de top.
Andere mooie bijkomstigheid is dat de slechte economische politiek van de Mullahs er voor gezorgd heeft dat familie buiten Iran de achterblijvers steunt met het opzetten van vaak hele succesvolle eigen ondernemingen.

Iran staat aan de vooravond van een zachte revolutie mede door haar slechte economische beleid. De Iraniers zijn namelijk niet stil blijven zitten en er is een economie binnen de economie aan het ontstaan (lees maffia en zwart geld). het gaat klappen binnenkort, instorten totaal niet. Iran zal herrijzen als een Phoenix. ben bang dat Israel alleen maar verder in haar gecreeerde moeras aan het zakken is.

Marijke21
26-08-04, 11:16
Geplaatst door Al Sawt
Ik twijfel niet aan de Israelische middelen.
Maar wel aan de effectieviteit ervan. Iran is een groot land en vergt daarom veel meer middelen om aan te pakken dan het bombarderen van een Syrische radarstation in Bekaa vallei.

Trouwens,

Wist je dat de Iraanse kernprogramma gespreid is over heel Iran?


Dat betekent dat je Amerika moet heten, om Iran effectief te bestrijden.
Dat betekent dat je een imposante vloot gevechtsvliegtuigen en oorlogsbodems moet bezitten, om zowel offensieve als defensieve taken te kunnen verdelen.


Israel heeft een indrukwekkende legermacht, om haar slecht bewapende buurlanden koest te houden. Maar Iran is zowel op geografisch als militaire opzicht een te groot opstakel.

Dus pak je bosatlas en bestudeer hoe groot Iran is!

Grappig dat je het zo verbeeldt!



Kan je me verklaren, waarom Israel Arrow-raketten in Turkije wou stationeren?

Een meest logische verklaring die ik kan bedenken; is dat de Arrow raket geen afdoende bescherming biedt als het in Israel gestationeerd is.

Dan heb ik het niet eens, over mogelijke tactieken die de vijand kan treffen om die systeem te misleiden.
Volgens mij praten we hier over een ballistische raket en een systeem er tegen.

Dat betekent dat een mogelijke onderschepping van een Iraanse raket door een Arrow, op een zeer grote hoogte afspeelt.

En niet boven Jordanie of Westbank.

P.S.

In mijn bosatlas, staat voormalige Britse mandaat gebied Palestina omgeschrijven als; bezet gebied.

De VS hadden beter Iran kunnen binnenvallen dan Irak. Maar het is nog niet te laat, ze zitten er nu toch vlak naast. Effe doorstoten, baardmansen afzetten, bevolking van de onderukking en staatsterreur bevrijden, kern-installaties ontmantelen, democratische en seculiere regering installeren, en de wereld is weer verlost van een levensgevaarlijke dreiging.

mark61
26-08-04, 11:39
Geplaatst door Marijke21
De VS hadden beter Iran kunnen binnenvallen dan Irak. ...en de wereld is weer verlost van een levensgevaarlijke dreiging.

Muts. Mossadeq revisited?

Joesoef
26-08-04, 11:44
Hey Marijke, ben jij prikbaar :stout:

Marijke21
26-08-04, 11:47
Geplaatst door mark61
Muts. Mossadeq revisited?

Muts??? Wil je je denigrende opmerking tav mijn sexe voor je houden? Het moge bekend zijn dat de islamitische revolutie in Iran aan de wieg staat van het moslim-fundamentalistisme, van het islamisme, van de moslim-terreur, van het martelaarschap door zelfmoordaanslagen.
Iran is een grote ideologische en financiële stimulans, naast Saoudie-Arabië. Deze twee landen zouden allang keihard aangepakt moeten zijn. Puur vanwege olie- en zakelijke belangen durft de westerse wereld deze landen niet aan te pakken.

Marijke21
26-08-04, 11:48
Geplaatst door Joesoef
Hey Marijke, ben jij prikbaar :stout:

Wat bedoel je??

Joesoef
26-08-04, 11:51
Geplaatst door Marijke21
Muts??? Wil je je denigrende opmerking tav mijn sexe voor je houden? Het moge bekend zijn dat de islamitische revolutie in Iran aan de wieg staat van het moslim-fundamentalistisme, van het islamisme, van de moslim-terreur, van het martelaarschap door zelfmoordaanslagen.
Iran is een grote ideologische en financiële stimulans, naast Saoudie-Arabië. Deze twee landen zouden allang keihard aangepakt moeten zijn. Puur vanwege olie- en zakelijke belangen durft de westerse wereld deze landen niet aan te pakken.

I love it when you talk dirty...... :love2:

Joesoef
26-08-04, 11:53
Geplaatst door Marijke21
Wat bedoel je??

Komt dat goed uit, een blondje heb ik nog niet op mijn kruisjeskaart staan.

mark61
26-08-04, 11:58
Geplaatst door Marijke21
Muts!!!

Tis inderdaad geen nette kwalificatie, maar je opmerking is dermate stompzinnig dat ik me even niet kon inhouden.

Ik zei dus, Mossadeq. Does it ring a bell dearie?

Marijke21
26-08-04, 12:12
Geplaatst door mark61
Tis inderdaad geen nette kwalificatie, maar je opmerking is dermate stompzinnig dat ik me even niet kon inhouden.

Ik zei dus, Mossadeq. Does it ring a bell dearie?

Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat je je kwalificatie terugneemt. Nee, Mossadeq zegt me niets. Mossad wel.

mark61
26-08-04, 12:18
Geplaatst door Marijke21
Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat je je kwalificatie terugneemt. Nee, Mossadeq zegt me niets. Mossad wel.

Als je niet weet wie Mossadeq was neem ik mijn kwalificatie ook niet terug, behalve het genderspecifieke ervan. Dan ben je zo onwetend dat je je niet zou moeten vermoeien met meningen over Iran.

Marijke21
26-08-04, 12:22
Geplaatst door mark61
Als je niet weet wie Mossadeq was neem ik mijn kwalificatie ook niet terug, behalve het genderspecifieke ervan. Dan ben je zo onwetend dat je je niet zou moeten vermoeien met meningen over Iran.

Ok, bijv. http://www.jebhemelli.org/Mosadegh/English-Mosadegh.htm
Wat wil je hier nu precies mee zeggen? Iran is en blijft op dit moment gewoon een grote bron van moslimterreur.

mark61
26-08-04, 12:28
Geplaatst door Marijke21
Ok, bijv. http://www.jebhemelli.org/Mosadegh/English-Mosadegh.htm
Wat wil je hier nu precies mee zeggen? Iran is en blijft op dit moment gewoon een grote bron van moslimterreur.

Amerikanen die democratie komen brengen. Geloof je het zelf? Mossadeq was het begin van democratie, die de Amerikanen vakkundig de nek hebben omgedraaid. Ach ga een paar boeken lezen en lamemet rust.

Al Sawt
26-08-04, 14:47
Geplaatst door TFOE
:lachu: Zal ik je een geheimpje vertellen:
Jij bent hier in Nederland geboren & getogen en dat maakt jou
dus ook een westerling......
Ik heb niets tegen Westen of tegen haar inwoners. Sterker nog, ik voel me even zo veel Nederlander als een Marokkaan. Dus beschuldig me niet van anti-Westerse denkbeelden.

Al Sawt
26-08-04, 15:09
Geplaatst door rja
dat maakt van jouw een bekrompen geest, die vervuld is met haat. Ach Rja, jouw kwalificaties aan mijn adres maken geen indruk. Ze zijn een openbaring van jouw gestoorde wereldvisie, die gebasseerd is op de scheidslijnen van superieuriteit en inferieuriteit tussen volkeren en religies.

Het is bovendien vreemd voor iemand die goedheid en gelijk aan haar zijde claimt, dat je nauwelijks inhoudelijke gereageerd hebt op mijn reacties.


Deze aanslagen maakt Amerika alleen maar kwaad, Amerika zal nooit toegeven aan terrorisme, zo zitten de Amerikanen nu eenmaal in elkaar. En ze sponsoren terrorisme, zo zitten ze ook in elkaar.


Maar dat zien moslims toch nog niet in, ze snappen te weinig van een democratie. Moslims snappen alleen de taal van oorlogen, terrorisme en dood en verderf, bedoel je dat?


Alleen cynisch, dat het eerder de kenmerken van een bepaalde invloed- gebied is, waar Rja vol lof over is.

Al Sawt
26-08-04, 15:12
Geplaatst door Marijke21
Muts??? Wil je je denigrende opmerking tav mijn sexe voor je houden? En wil jij denigrerende opmerkingen aan mijn geloof voor je houden???

rja
26-08-04, 18:21
[
Geplaatst door Al Sawt
[B]Ach Rja, jouw kwalificaties aan mijn adres maken geen indruk. Ze zijn een openbaring van jouw gestoorde wereldvisie, die gebasseerd is op de scheidslijnen van superieuriteit en inferieuriteit tussen volkeren en religies.

Maak me nu voor racist uit, omdat ik de rake opmerking maak dat er veel haat in de Arabische wereld is. Dat punt heb je niet weerlegd.

Ik geloof sterk in een democratie, dus voor mij maakt iemands huidskleur, godsdienst of overtuiging, sexe niet uit. Maar ik heb wel kritiek op de Berberse en Arabische cultuur waar vrouwen ondergeschikt zijn aan de mannen, waar homohaat heerst en ook de heiloze weg van haat die sommige moslims zijn ingeslagen en ik heb een grote afkeer van sharia, die niks te zoeken heeft in een democratie als de onze.



Het is bovendien vreemd voor iemand die goedheid en gelijk aan haar zijde claimt, dat je nauwelijks inhoudelijke gereageerd hebt op mijn reacties.

Waarom zou ik daar op reageren leek me niet relevant voor de discussie, dat er dit moment veel haat in de Arabische wereld is, deze haat heeft gezorgd voor de aanslag op 9/11/2001 door Al Quada. Door deze aanslag heeft Amerika oorlogen gevoerd in Irak en Afghanistan.

TFOE
26-08-04, 18:51
Geplaatst door Al Sawt
Dus beschuldig me niet van anti-Westerse denkbeelden.

Daar heb ik jou niet van beschuldigd.
Hoe kom je daar bij?
Daarintegen doe je zelf uitspraken als: "Ik ben blij dat ik geen Westerling ben, anders zou ik vatbaar zijn voor bijtende haat die alleen Westerlingen eigen is."

:vreemd: Klinkt behoorlijk anti-westers maar ironisch genoeg ben je zélf een westerling.

opmerker
26-08-04, 19:07
Geplaatst door observer
israel heeft zeker de middelen om terug te slaan

dat weten de iraniers ook

oh en voor diegene die met een bolle broek zitten te wachten op een raketaanval

dat israelische systeem (wat niet 100% werkt ok)

pak je kaart van het middenoosten erbij

oke? zoek iran
zoek israel (*mits je niet de versie hebt waar dat niet op staat)
trek nu een lijn

waar zou een raket die van iran naar israel vliegt onderschept worden

precies voor hij er is dus boven jordanie en westbank

Zoals iedereen bekend is, staan er nog twee landen op Bush' rijtje:
Iran en Noord-Korea.

Het zou niet slim zijn van de Iraniers om Amerika uit te lokken door een aanval op Istael of de Amerikaanse troepen in Irak. Ik geef Iran geen zes weken.

Ik vermoed wel dat de Iraniers na een eventuele regime-change een nazaat van de shah zullen accepteren. Ik denk dat vooral de ouderen nog met weemoed terugdenken aan de relatieve vrijheid onder de sjah. Tenslotte is de ex-koning van Bulgarije ook premier geworden. En heeft het Spaanse koningshuis het land teruggevoerd naar de democratie.

Marijke21
26-08-04, 19:23
Geplaatst door Al Sawt
En wil jij denigrerende opmerkingen aan mijn geloof voor je houden???

Heb ik dat dan gedaan? Welke uitspraak van mij heeft jou gekwetst?

opmerker
26-08-04, 19:28
Geplaatst door TFOE
Daar heb ik jou niet van beschuldigd.
Hoe kom je daar bij?
Daarintegen doe je zelf uitspraken als: "Ik ben blij dat ik geen Westerling ben, anders zou ik vatbaar zijn voor bijtende haat die alleen Westerlingen eigen is."

:vreemd: Klinkt behoorlijk anti-westers maar ironisch genoeg ben je zélf een westerling.

Zou best waar kunnen zijn. Maar diezelfde Westerlingen zijn er in geslaagd om, met Amerikaanse steun (Marshallhulp) een welvarend en zeer leefbaar Europa op te bouwen.

Zo leefbaar zelfs dat mensen uit allerlei delen van de wereld hier graag naartoe willen en zelfs hun leven riskeren om met wrakke scheepjes dit continent te bereiken.

Ik geef ze nog groot gelijk ook. Als ik niets te eten had of in een dicatatuur woonde, zou ik uiteraard hetzelfde doen.

Al Sawt
29-08-04, 01:28
Geplaatst door Marijke21
Heb ik dat dan gedaan? Welke uitspraak van mij heeft jou gekwetst? Baardmansen!

Net zo kwetsend als kwalificatie; muts.

Al Sawt
29-08-04, 01:32
Geplaatst door opmerker
Zou best waar kunnen zijn. Maar diezelfde Westerlingen zijn er in geslaagd om, met Amerikaanse steun (Marshallhulp) een welvarend en zeer leefbaar Europa op te bouwen.

Zo leefbaar zelfs dat mensen uit allerlei delen van de wereld hier graag naartoe willen en zelfs hun leven riskeren om met wrakke scheepjes dit continent te bereiken.

Ik geef ze nog groot gelijk ook. Als ik niets te eten had of in een dicatatuur woonde, zou ik uiteraard hetzelfde doen. Voor en tegenspoed, komt over voor.


Maar misschien zo het geen slecht idee zijn, om als Islamitische landen een wereldoorlog in onze gelederen te houden. Misschien zal de Int. gemeenschap een soort Marshallhulp voor ons op poten zetten, als we pakweg 50 miljoen mensen onder hebben afgeslacht.

Al Sawt
29-08-04, 02:06
Geplaatst door rja
[
Maak me nu voor racist uit, omdat ik de rake opmerking maak dat er veel haat in de Arabische wereld is. Dat punt heb je niet weerlegd. Ik heb de haat in de Arabische wereld met de Westen vergelijken. En elke rationeel denkende mens zal aan de hand van die vergelijking, een conclusie trekken dat haat van alle tijden en werelden is.

Maar jij daaraan tegen houdt vol, dat de Arabieren alleen maar haat kennen en niet instaat zijn om een democratie op te bouwen.

Een voorbeeld:
de Arabieren nog lang niet en voordat de Arabieren de waarde van een echte democratie gaan in zien, zal nog wel eeuwen over heen gaan. Hier dicht je de Arabieren een soort incompetentie toe.

Want volgens jouw zijn de Arabieren hardleers of te dom, om een democratie op poten te zetten. Want naar jouw wetenschappelijke en analystische mening, hebben de Arabieren eeuwen nodig om de waarde van de democratie in te zien.

Op welke feiten is jouw bewering gestoeld?

Volgens mij op blinde vooroordelen, die op hun beurt gestoeld zijn op jouw misplaatste superieuriteitwaanbeeld.

Misschien ben je geen racist, maar je bent even bekrompen als bevooroordeeld.




Ik geloof sterk in een democratie, dus voor mij maakt iemands huidskleur, godsdienst of overtuiging, sexe niet uit. Maar ik heb wel kritiek op de Berberse en Arabische cultuur waar vrouwen ondergeschikt zijn aan de mannen, waar homohaat heerst en ook de heiloze weg van haat die sommige moslims zijn ingeslagen en ik heb een grote afkeer van sharia, die niks te zoeken heeft in een democratie als de onze.Je zou bijna denken dat homohaat, marginalisatie van vrouwen en "heiloze weg van haat", puur Islamitische aangelegenheiden zijn.

Als je een bekrompen geest bezit en oogkleppen op hebt zoals onze Rja, dan weet je inderdaad niets beters.

Maar de harde werkelijkheid, leert ons iets anders. Homohaat, achterstelling van vrouwen en haat, komen in alle culturen en godsdiensten voor.

Zelfs in onze tolerante westen, met haar tolerante en verlichte historie. Alleen met het verschil dat het in de westen, wat stukken minder is. En dat komt door de welvaart en ontwikkeling van de mensen.

En niet door democratie. Want democratie is een dode letter, als sociale ellende hoogtij dagen viert en armoede stroef is.

Kijk maar naar India, de grootste democratie te wereld en een van de grootste schenders van vrouwen rechten ter wereld.







Waarom zou ik daar op reageren leek me niet relevant voor de discussie, dat er dit moment veel haat in de Arabische wereld is, Je hebt groot gelijk, Rja. Als ik ook keer op keer met mijn neus op de feiten wordt gedrukt, dan ga ik ook geen inhoudelijk reactie geven. Want het is toch niet meer relevant.

En vooral blijven geloven, in je waanbeeld over de genetisch aangelegde haat van de Arabieren.

Het gaat je echt niet liefdevoller van maken.

Al Sawt
29-08-04, 02:08
Geplaatst door TFOE
Daar heb ik jou niet van beschuldigd.
Hoe kom je daar bij?
Daarintegen doe je zelf uitspraken als: "Ik ben blij dat ik geen Westerling ben, anders zou ik vatbaar zijn voor bijtende haat die alleen Westerlingen eigen is."

:vreemd: Klinkt behoorlijk anti-westers maar ironisch genoeg ben je zélf een westerling. Het was een repliek, gericht aan Rja.

En je mag gerust elke defenitie aanplakken, die je wilt. Ik lig er geen moment van wakker.

TFOE
29-08-04, 14:13
Geplaatst door Al Sawt
Het was een repliek, gericht aan Rja.

En je mag gerust elke defenitie aanplakken, die je wilt. Ik lig er geen moment van wakker.

Ik plak nergens een defenitie aan vast knul.......
Ik citeerde slechts een quote van jouw hand.

rja
29-08-04, 15:25
Geplaatst door Al Sawt
[B]Ik heb de haat in de Arabische wereld met de Westen vergelijken. En elke rationeel denkende mens zal aan de hand van die vergelijking, een conclusie trekken dat haat van alle tijden en werelden is.

Maar jij daaraan tegen houdt vol, dat de Arabieren alleen maar haat kennen en niet instaat zijn om een democratie op te bouwen.

Een voorbeeld: Hier dicht je de Arabieren een soort incompetentie toe.

Want volgens jouw zijn de Arabieren hardleers of te dom, om een democratie op poten te zetten. Want naar jouw wetenschappelijke en analystische mening, hebben de Arabieren eeuwen nodig om de waarde van de democratie in te zien.

Op welke feiten is jouw bewering gestoeld?

Volgens mij op blinde vooroordelen, die op hun beurt gestoeld zijn op jouw misplaatste superieuriteitwaanbeeld.

Misschien ben je geen racist, maar je bent even bekrompen als bevooroordeeld.

Je zou bijna denken dat homohaat, marginalisatie van vrouwen en "heiloze weg van haat", puur Islamitische aangelegenheiden zijn.

Als je een bekrompen geest bezit en oogkleppen op hebt zoals onze Rja, dan weet je inderdaad niets beters.

Maar de harde werkelijkheid, leert ons iets anders. Homohaat, achterstelling van vrouwen en haat, komen in alle culturen en godsdiensten voor.

Zelfs in onze tolerante westen, met haar tolerante en verlichte historie. Alleen met het verschil dat het in de westen, wat stukken minder is. En dat komt door de welvaart en ontwikkeling van de mensen.

En niet door democratie. Want democratie is een dode letter, als sociale ellende hoogtij dagen viert en armoede stroef is.

Kijk maar naar India, de grootste democratie te wereld en een van de grootste schenders van vrouwen rechten ter wereld.

Ik zie het niet gebeuren, democratie in de Arabische wereld. Ik ben heel somber, zelfs Turkije die al het tientallen jaren probeert, is nog ver af van een echte democratie. Door de godsdienst die geen scheiding van staat en godsdienst erkent, verval je snel weer in een soort van dictatuur. Er is weinig weerstand tegen de dictaturen wie er in Arabische wereld heersen, alleen in Iran is er volksopstand geweest, maar Iran leeft al jaren weer onder een Islamitische dictatuur. Dat de dictaturen worden weg gejaagd door een volksopstand zoals in veel Oost Europese landen is gebeurd, zie ik in de Arabische wereld niet snel gebeuren.

Ik zie niet dat de waarden die een echte democratie heersen - zoals iedereen is gelijk, scheiding van staat en godsdienst, onafhankelijke rechtspraak, vrijheid van meningsuiting, het recht op demonstratie,etc - vaste voet krijgt in de denkwereld van de moslims. Dat is nodig om echte democratie te worden, een democratie uitroepen is makkelijk, maar om een echte democratie te worden, is veel meer nodig. De waarden die een democratie vertegenwoordigen moeten vaste onderdeel zijn van de denk wereld van de mensen

Ik denk dat Irak, over paar jaar weer onder een soort van dictatuur leeft, ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik ben bang dat ik gelijk krijg.

India is een samenleving, waar nog een klassenstrijd heerst, de positie van de minderheden is niet sterk. In India is er nog veel armoede en de regering zorgt slecht voor haar burgers, er heerst ook nog corruptie en zelfverrijking. De democratische waarden maken nog niet vaste deel uit van de denkwereld van deze mensen, het is een democratie in wording, een echte democratie kun je nog niet noemen.

Je blijft ontkennen dat een echte democratie, welvaart en voorspoed brengt, een echte democratie is stabiel, geen kans op interne conflicten, de positie van de minderheden is gegarandeerd , een burgeroorlog is in een echte democratie is ondenkbaar. Dit brengt vrede en stabiliteit met zich mee, de bedrijven durven te investeren in zo’n land, omdat ze weten, dat de investeringen niet worden bedreigt door interne conflicten of doordat er regerings wisseling is , wie de investeringen nationaliseert . In echte democratie zorgt de regering goed voor haar burgers, dan kun je vooral zien bij de Europese landen, waar er goede sociale voorzieningen zijn, maar daardoor zijn we veel minder rijk en veel inflexibeler, als Amerika, waar er een grote kloof tussen arm en rijk is. Maar we hebben nu eenmaal voor dit systeem gekozen, dat we armer zijn dan Amerika, nemen we op de koop toe, zolang we dit kunnen betalen, natuurlijk.


en vooral blijven geloven, in je waanbeeld over de genetisch aangelegde haat van de Arabieren.

Genetische aangelegde haat, wat zit je nu, weer voor onzin uit te kramen.


Je zou kunnen zeggen, dat er onder sommige moslims een cultuur van haat heerst, ze worden geïndoctrineerd met haat door hun omgeving , de media in de moslim wereld, doet hier vrolijk aan mee. Zelfmoord aanslagen is een normaal middel geworden, het concept onschuldige burgers, zeggen veel moslims niet veel. Het doel heiligt de middelen schijnbaar, zelfs moslims zijn hun leven niet zeker, als ze aan de verkeerde kant staan Die moslims zijn er op uit, op zoveel mogelijk slachtoffers te maken, ongeacht of hier moslims bij omkomen of niet. Het gebrek aan militaire kracht, proberen deze moslims te compenseren met bloeddorstgeheid en wreedheid. Ik ben heel bang voor de gevolgen in de toekomst van deze mentaliteit.

Al Sawt
29-08-04, 18:03
Geplaatst door rja
Ik zie het niet gebeuren, democratie in de Arabische wereld. Ik ben heel somber, zelfs Turkije die al het tientallen jaren probeert, is nog ver af van een echte democratie. Door de godsdienst die geen scheiding van staat en godsdienst erkent, verval je snel weer in een soort van dictatuur. Alsof Christendom scheiding van kerk en staat kent? Of ga je van wel beweren?

Democratie binnen de Arabische/Islamitische wereld kan alleen slagen, als het via een politieke proces van binnenuit komt en niet van buitenuit.

En je kan blijven beweren; dat democratie in de Arabische wereld nooit zal slagen.

Maar je hebt geen enkel argument gegeven om jouw bewering te staven. Ik heb een verklaring voor; jouw bewering is op vooroordelen en onwetendheid gebaseerd.

Tja, iemand die de (eigen) Europese geschiedenis niet eens kent, zal ook geen kaas eten van de Arabische geschiedenis en processen.



Er is weinig weerstand tegen de dictaturen wie er in Arabische wereld heersen, alleen in Iran is er volksopstand geweest, maar Iran leeft al jaren weer onder een Islamitische dictatuur..Iran is geen dictatuur en geen democratie. Maar beide! Het land heeft een democratische gekozen regering en parlement. Het mag misschien geen toonbeeld van democratie zijn, maar het heeft wel veel democratische vooruitgang gemaakt.

Als je het ontkent, dan hoor ik het al te graag!


Dat de dictaturen worden weg gejaagd door een volksopstand zoals in veel Oost Europese landen is gebeurd, zie ik in de Arabische wereld niet snel gebeuren Tja, Rja! Ik heb al eerder gezegd, dat je geen kaas van de Europese geschiedenis gegeten hebt.

Anders zou je moeten weten:
Dat de dictaturen in Oost-Europa niet door een volksopstand tot hun einde gedwongen werden, maar door het wegvallen van hun grote steun en toe verlaat de Sovjet Unie.

De volksopstanden waren een kleine genade schot.


Ik zie niet dat de waarden die een echte democratie heersen - zoals iedereen is gelijk, scheiding van staat en godsdienst, onafhankelijke rechtspraak, vrijheid van meningsuiting, het recht op demonstratie,etc - Scheiding van kerk en staat is geen vereiste voor een democratie. Kijk maar naar Argentinie of naar Groot Brittanie (want de Britse koningin, is hoofd van de Angelicaanse kerk).

En zelfs Israel met haar racistische democratie heeft geen scheiding van kerk en staat.


Gelijkheid, onafhankelijke rechtspraak en vrijheid van meningsuiting zijn al eeuwen geleden in de Islamitische wereld ingevoerd. Maar ze zijn door de huidige on-Islamitische dictaturen en de sociale ellende, verkwanseld.

Die waarden zijn niet Europees en ook niet Arabisch, maar universeel. Daarom kunnen alle landen en culturen, dergelijke waarden adopteren en binnenhuis toepassen. Wie dat ontkent en uitgaat van mankementen van bepaalde culturen of rassen om dergelijke waarden toe te passen, is niets anders dan een racist.




vaste voet krijgt in de denkwereld van de moslims
Denkwereld kan je vormen en beinvloeden met scholing en processen binnen de samenleving. Denkwereld kan je ook vormen en beinvloeden door sociale ellende en stagnatie. Waardoor sommige mensen ervan uitgang, dat alleen radicale ideologien nodig zijn voor het veranderingen.

Dat zagen we in de jaren 30, toen velen Europeanen de fascisme omarmden en als enigste uitweg zagen voor hun miserè.

En we zien het nu dat velen Moslims fundamentalisme omarmen en als enige uitweg zien voor hun miserè.


Dat is nodig om echte democratie te worden, een democratie uitroepen is makkelijk, maar om een echte democratie te worden, is veel meer nodig. De waarden die een democratie vertegenwoordigen moeten vaste onderdeel zijn van de denk wereld van de mensen Of je moet een oorlog als een WO2 uitvechten, om de waarden van de democratie te waarderen.

Zo heeft Europa ook haar democratie vastverankerd en niet door het vormen van de denkwereld, van een gemiddelde Europeaan.


Ik denk dat Irak, over paar jaar weer onder een soort van dictatuur leeft, ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik ben bang dat ik gelijk krijg. Ik denk dat je hier voor het eerst gelijk hebt. Irak is een complexe samenleving en dient daarom een soort dictatuur te krijgen, die de democratische instutities moet invoeren. En vandaar kan een democratie worden opgebouwd. Maar dat zou tegen de Amerikaanse belangen indruisen. Die willen een soort vazaaldictatuur met een cosmetische democratie invoeren.


India is een samenleving, waar nog een klassenstrijd heerst, de positie van de minderheden is niet sterk. In India is er nog veel armoede en de regering zorgt slecht voor haar burgers, er heerst ook nog corruptie en zelfverrijking. De democratische waarden maken nog niet vaste deel uit van de denkwereld van deze mensen, het is een democratie in wording, een echte democratie kun je nog niet noemenIndia is een land vol tegenstellingen, maar wel een land waar de democratie verankerd is. Toch heeft het geen profijt geleverd voor vrouwen. Tenminste als je behoort tot de lagere segmenten van de samenleving. Toch zien we dat de positie van de vrouwen uit de gegoede burgerij beter is dan hun armere geslachtgenoten.

Wereldwijd zien we vrouwen uit de rijkere klassen veel beter geemanicipeerd, dan hun armere geslachtsgenoten. Of het nu in een dictatuur of een democratie is.


Je blijft ontkennen dat een echte democratie, welvaart en voorspoed brengt, een echte democratie is stabiel, geen kans op interne conflicten, Uit de samenstelling van jouw vraag, krijg ik het gevoel dat je me als een anti-democraat wilt neerzetten.

Als je wat meer kennis over de wereld had, dan had je geweten dat democratie niet altijd voorspoed, welvaart en stabiliteit brengt. Kijk maar naar Z-Afika, Colombia, Brazilie en India. Dat zijn geen toonbeelden van democratische heeilparadijzen.



de positie van de minderheden is gegarandeerd , een burgeroorlog is in een echte democratie is ondenkbaar. Dit brengt vrede en stabiliteit met zich mee, de bedrijven durven te investeren in zo’n land, omdat ze weten, dat de investeringen niet worden bedreigt door interne conflicten of doordat er regerings wisseling is , wie de investeringen nationaliseert . Als democratie inderdaad een waarborg is tegen negatieve krachten en gebeurtenissen als interne conflicten. Dan rijst de brandende vraag; waarom waren de democratische regeringen van de Westen in de jaren 30, niet bestand tegen facistische krachten van binnenuit?

Want democratie is toch een wondermiddel tegen alle kwaad? Of heb ik het mis?


In echte democratie zorgt de regering goed voor haar burgers, dan kun je vooral zien bij de Europese landen, waar er goede sociale voorzieningen zijn, maar daardoor zijn we veel minder rijk en veel inflexibeler, als Amerika, waar er een grote kloof tussen arm en rijk is. Maar we hebben nu eenmaal voor dit systeem gekozen, dat we armer zijn dan Amerika, nemen we op de koop toe, zolang we dit kunnen betalen, natuurlijk. Een echte democratie moet ook bestand kunnen zijn tegenover kwade krachten. Maar zal dat ook gebeuren, als in de Westen economische tegenspoed intrede doet?

Ik betwijfel het.


Genetische aangelegde haat, wat zit je nu, weer voor onzin uit te kramen. Volgens jouw zijn de Arabieren haatvolle mensen en je hebt geen enkel argument of een verklaring gegeven waarom dat is.

Of je gaat automatisch vanuit, dat haat genetisch bepaald is.


Je zou kunnen zeggen, dat er onder sommige moslims een cultuur van haat heerst, ze worden geïndoctrineerd met haat door hun omgeving , de media in de moslim wereld, doet hier vrolijk aan mee. Zelfmoord aanslagen is een normaal middel geworden, het concept onschuldige burgers, zeggen veel moslims niet veel. Westerlingen ook niet. Kijk maar naar jullie oorlogen. Hoeveel miljoenen onschuldige burgers zijn er omgekomen? Je kan vervolgens beweren dat jullie een democratie op poten hebben gezet, maar wel een die door de bloed van miljoenen en miljoenen mensen gewassen is.

Door te beweren dat concept onschuldige burgers voor moslims niets betekent, bezondige je aan racisme.


de middelen schijnbaar, zelfs moslims zijn hun leven niet zeker, als ze aan de verkeerde kant staan Die moslims zijn er op uit, op zoveel mogelijk slachtoffers te maken, ongeacht of hier moslims bij omkomen of niet. Door wederom te wijzen naar jouw beschaafde geschiedenis, kunnen we vaststellen dat jullie interne respect voor humaniteit alles behalve van humaniteit getuigt.


Het gebrek aan militaire kracht, proberen deze moslims te compenseren met bloeddorstgeheid en wreedheid. Ik ben heel bang voor de gevolgen in de toekomst van deze mentaliteit. Zolang we geen eigen W02 gaan voeren en geen bijtende ideologie als de fascisme gaan stichten, hoef je nergens bang voor te zijn.

Wreedheden, bloeddorstigheid en grove misdaden, dat is Europese verworvenheid. Kijk maar naar de Europese geschiedenis, daar is het doorspekt mee!

Helaas ben je te blind en vooral te dom, om een gedegen kennis op te bouwen over je eigen geschiedenis. Anders zat je geen domme reacties te plaatsen.

rja
29-08-04, 20:44
[
Geplaatst door Al Sawt
Scheiding van kerk en staat is geen vereiste voor een democratie. Kijk maar naar Argentinie of naar Groot Brittanie (want de Britse koningin, is hoofd van de Angelicaanse kerk).

Zonder scheiding van staat en godsdienst, is er geen democratie mogelijk . In een islamitische staat zijn niet moslims, tweederangs burgers.

Tuurlijk hebben ze in England, scheiding van staat en godsdienst, dat de Engelse koningin hoofd van de kerk is een historisch gegeven. Net zo als in Nederland heeft de koningin symbolisch functie , officieel heeft de koningin weinig macht, informeel wel, maar dat is een andere discussie.


Gelijkheid, onafhankelijke rechtspraak en vrijheid van meningsuiting zijn al eeuwen geleden in de Islamitische wereld ingevoerd. Maar ze zijn door de huidige on-Islamitische dictaturen en de sociale ellende, verkwanseld.

Je hebt geen scheiding van de machten , dus zoiets dat de rechter de regering terugfluit, wat wel eens in een democratie gebeurd, zul in je Islamitische staat niet gauw zien gebeuren.



Zo heeft Europa ook haar democratie vastverankerd en niet door het vormen van de denkwereld, van een gemiddelde Europeaan.

De waarden die een democratie vertegenwoordigen, zijn nu deel van de denkwereld van over grote deel van de West Europanen – in Oost Europa, zijn de democratieën nog niet zo sterk - , er zijn zeer weinig West Europanen die een dictatuur willen en zullen dulden.



Als je wat meer kennis over de wereld had, dan had je geweten dat democratie niet altijd voorspoed, welvaart en stabiliteit brengt. Kijk maar naar Z-Afika, Colombia, Brazilie en India. Dat zijn geen toonbeelden van democratische heeilparadijzen.

Maar in Zuid Amerika toleren de mensen nog steeds corruptie en zelfverrijking van hun leiders , een politicus die dat in Nederland flikt, kan direct opdonderen, een gemiddelde Nederlander wil niets met corruptie te maken te hebben. We hebben de bouwfraude gehad, maar we hebben die bouwbedrijven heel duidelijk gemaakt, dat we zoiets in Nederland niet pikken. Zuid Afrika, is op dit moment een partij staat, is een democratie in wording na het uitvallen van de apartheid



Als democratie inderdaad een waarborg is tegen negatieve krachten en gebeurtenissen als interne conflicten. Dan rijst de brandende vraag; waarom waren de democratische regeringen van de Westen in de jaren 30, niet bestand tegen facistische krachten van binnenuit?

Toen waren de waarden van de democratie
niet zo sterk in deze landen - Duitsland en Italie -, daarvoor kenden ze een monarchie die absolute macht had.



Een echte democratie moet ook bestand kunnen zijn tegenover kwade krachten. Maar zal dat ook gebeuren, als in de Westen economische tegenspoed intrede doet?
[/quote[
Ik denkt het wel, in Nederland staan te veel mensen aan de kantlijn, het kan zijn dat onbetaalbaar wordt in de toekomst i.v.m. onze concurrentiepositie, misschien gaat Nederland steeds meer lijken op Amerika, waar er maar een miniem sociaal vangnet is.

[quote]
Door te beweren dat concept onschuldige burgers voor moslims niets betekent, bezondige je aan racisme.

Ik heb jouw zien doen in deze discussie, je was blij met dode Israëliërs, in jouw ogen zijn er geen onschuldige Israëliërs, dat klopt toch,- volgens mij wordt deze visie gedeeld door heel wat moslims in de wereld ? Ook in deze discussie, gaf je aan, dat de aanslag op 9/11/2001 Amerika eigen schuld was, omdat ze te veel bemoeien met de Arabische wereld.

De zelfde uitingen heb ik gezien van moslims over het doden van Amerikanen en Westerlingen in het algemeen goedkeurden . Zelfs heb ik uitingen gezien van moslims , die het vermoorden van moslims rechtvaardigen, als ze aan verkeerde kant staan in hun ogen.

Daarnaast praat je het vermoorden van buitenlandse burgers in Irak goed.

Ik schreef veel moslims, misschien had ik sommige moeten schrijven, maar dat sommige is veel groter dan menigeen denkt.



Wreedheden, bloeddorstigheid en grove misdaden, dat is Europese verworvenheid. Kijk maar naar de Europese geschiedenis, daar is het doorspekt mee!

ja, Dat klopt, maar wij hebben ons lesje geleerd.

Dat kun je niet van de moslims niet zeggen , die moeten deze dure les, met schade en schande aan de lijve ondervinden.

Maar je blijft om de brij heen draaien, ik constateer dat er een klimaat van haat heerst onder sommige moslims, die geindoctoreerd door de haat door hun omgeving en hun media tot daden komen zoals in Newyork, Madrid en Bali, er zijn genoeg moslims die zo verblind door de haat, dat ze dit steunen.

bogosse
29-08-04, 21:12
al sawt, ik ben het bijna helemaal met je eens in je laatste post.maar de scheiding van kerk en staat is wel degelijk een christelijk/ europese uitvinding! en je hebt gelijk dat landen als NL en UK geen echte scheidimg kennen.

Democratie is niet per definitie westers, maar wel voor het eerst toegepast in de Europa's.