PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Drugshandel schaadt imago Nederland'



mrz
18-08-04, 05:58
'Drugshandel schaadt imago Nederland'

Uitgegeven: 17 augustus 2004 17:48

De handel in drugs zal de komende vijf jaar het imago van Nederland schaden. Dat stelt het Korps landelijke politiediensten (KLPD) op basis van het Nationaal Dreigingsbeeld. Ook zal de handel in mensen de Nederlandse maatschappij in de toekomst veel last bezorgen. Met name de mensensmokkel vanuit Bulgarije en Roemenië zal toenemen.

De georganiseerde misdaad organiseert zich in de vorm van een kwal, zo zegt de KLPD. Hoewel de misdaad vroeger hiërarchisch georganiseerd was, zal het in de toekomst steeds meer voorkomen dat de leiding in handen is van een kleine groep criminelen. Onder deze kern hangt dan een netwerk van handlangers.


Het Nationaal Dreigingsbeeld is voor het eerst uitgevoerd. Vanaf nu zal het korps elke twee jaar opnieuw kijken naar de ontwikkelingen. Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van de ministeries van Justitie en Binnenlandse Zaken. In het najaar zullen de betreffende ministers reageren op de resultaten.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=380604&c=10

Lol... Als dat een kwal was, wat vannacht aanspoelde en ik aan een draadje vastbond, dan is de georganiseerde misdaad misschien best wel een zooitje ja. :ego:

Simon
18-08-04, 08:24
Na die uitzending van Aboutaleb in zijn hometown in Marokko vroeg ik mij dat ook af. Al die kids rijden daar rond in auto's van meer dan een ton. Wat denken die Marokkanen die daar zijn blijven wonen daar nu van? Het heeft n.l. iets volkomen verziekts.

Joepie
18-08-04, 10:38
En de kop van Balkenende schaadt ons imago niet?

Al3arbi
18-08-04, 10:47
Geplaatst door Simon
Na die uitzending van Aboutaleb in zijn hometown in Marokko vroeg ik mij dat ook af. Al die kids rijden daar rond in auto's van meer dan een ton. Wat denken die Marokkanen die daar zijn blijven wonen daar nu van? Het heeft n.l. iets volkomen verziekts.


Da ken ik je wel vertellen. Die denken dat Laptops aan bomen groeien. Geld gewoon op grond gevonden kan worden en dat sex met blonde godinnen `n wettelijke verplichting is. Ik kan zelf slecht tegen dat geldoverdebalksmijt-gedrag van veel Jongeren in Marokko.

Geld verdienen kan in principe vrij simpel hier.

-Sociale dienst. €700,- P/m
-Zwart werken. €2000,- P/m
-Bolletjes. Tussen de €300,- en €1500,- per dag.

En soms natuurlijk meer en minder. En met het aantal junks hier en werkgevers die mensen maar al te graag zwart uitbetalen, kan ik niet zo 123 zeggen wie de schuldige is. Keep your eyes on the streets.

Ravian
18-08-04, 12:38
Geplaatst door Al3arbi
Geld verdienen kan in principe vrij simpel hier.

-Sociale dienst. €700,- P/m
-Zwart werken. €2000,- P/m
-Bolletjes. Tussen de €300,- en €1500,- per dag.

En soms natuurlijk meer en minder. En met het aantal junks hier en werkgevers die mensen maar al te graag zwart uitbetalen, kan ik niet zo 123 zeggen wie de schuldige is. Keep your eyes on the streets.

Ouders die te belazerd zijn om kinderen te leren hun talent te ontwikkelen, zijn dus niet schuldig.
Talent ontwikkelen is leuk, en je hoeft dan niet altijd paranoia over je schouder te kijken, zoals bij dealen, zwart werken en uitkeringen.
Je hebt er alleen wat doorzettingsvermogen voor nodig.

Al3arbi
18-08-04, 12:46
Geplaatst door Ravian
Ouders die te belazerd zijn om kinderen te leren hun talent te ontwikkelen, zijn dus niet schuldig.
Talent ontwikkelen is leuk, en je hoeft dan niet altijd paranoia over je schouder te kijken, zoals bij dealen, zwart werken en uitkeringen.
Je hebt er alleen wat doorzettingsvermogen voor nodig.


Hier kon je op wachten. :hihi: Eeuwige geklaag en gezeur. Doet me denken aan de wijze woorden van iemand die al onder de zoden ligt. Maar goed. Om `n kort verhaal wat op te rekken.

Talent ontwikkelen duurt verrekte lang.

Je kan gewoon `n paar jaar goed handeltje drijven. En bereid zijn daar `n jaar of 4 voor te zitten. Daarna terug naar het beloofde land en genieten van je zuurverdiende geld.

Ravian
18-08-04, 12:51
Geplaatst door Al3arbi
Hier kon je op wachten. :hihi: Eeuwige geklaag en gezeur. Doet me denken aan de wijze woorden van iemand die al onder de zoden ligt. Maar goed. Om `n kort verhaal wat op te rekken.

Talent ontwikkelen duurt verrekte lang.

Je kan gewoon `n paar jaar goed handeltje drijven. En bereid zijn daar `n jaar of 4 voor te zitten. Daarna terug naar het beloofde land en genieten van je zuurverdiende geld.

Ik klaagde niet. Ik zei alleen dat geld verdienen met je talent leuk is, iets om trots op te zijn. Je talent ontwikkelen is ook leuk. Leuker dan niksen op drugsgeld, ellendige mensen kennen en de patser uithangen met een strafblad, lijkt mij.

Er zijn trouwens hele volksstammen die drijven op wijze woorden van iemand die al 1400 jaar onder de zoden ligt.

Al3arbi
18-08-04, 12:56
Geplaatst door Ravian
Ik klaagde niet. Ik zei alleen dat geld verdienen met je talent leuk is, iets om trots op te zijn. Je talent ontwikkelen is ook leuk. Leuker dan niksen op drugsgeld, ellendige mensen kennen en de patser uithangen met een strafblad, lijkt mij.

Er zijn trouwens hele volksstammen die drijven op wijze woorden van iemand die al 1400 jaar onder de zoden ligt.


Dat zijn `n miljard mensen. En ze kijken ook nog eens op tegen `n niet-dode van meer dan 2000jaar terug, en die heeft `n nog grotere aanhang. Het is `n vreemde wereld. Maar goed, ben blij om te horen dat je niet klaagt. Kan je er ook niet mee zitten. Mij stoort het wel. Al die viezigheid op de straten. Trouwens, je moet echt talent hebben om de goede junks eruit te pikken. Dat is ook iets wat je moet ontwikkelen. En met geld kan je niet patserig doen. Dat kan pas als je nobelprijzen hebt. :hihi:

850
18-08-04, 13:11
Geplaatst door Ravian
Ouders die te belazerd zijn om kinderen te leren hun talent te ontwikkelen, zijn dus niet schuldig.
Talent ontwikkelen is leuk, en je hoeft dan niet altijd paranoia over je schouder te kijken, zoals bij dealen, zwart werken en uitkeringen.
Je hebt er alleen wat doorzettingsvermogen voor nodig.

Talenten laten ontwikkelen zorgt ervoor dat die kids linea-direct de Sociale Dienst in belanden. Ze halen hun neus op voor "gewoon" werk en willen als een "kunstenaar" leven.
Geloof me, ik ken er genoeg van dat slag. Sterker nog, ik ben er zelf eentje geweest en zal mn part-time baantje ophouden in de toekomst dan duik ik ook weer de Sociale Dienst in om lekker verder te leven als creatieveling.
:student: Arbeid adelt niet en al helemaal niet bij mensen met talent........

Ravian
18-08-04, 13:13
Geplaatst door Al3arbi
Dat zijn `n miljard mensen. En ze kijken ook nog eens op tegen `n niet-dode van meer dan 2000jaar terug, en die heeft `n nog grotere aanhang. Het is `n vreemde wereld. Maar goed, ben blij om te horen dat je niet klaagt. Kan je er ook niet mee zitten. Mij stoort het wel. Al die viezigheid op de straten. Trouwens, je moet echt talent hebben om de goede junks eruit te pikken. Dat is ook iets wat je moet ontwikkelen. En met geld kan je niet patserig doen. Dat kan pas als je nobelprijzen hebt. :hihi:

Gelukkig zijn er ook dooien als Desiderius Erasmus, Archimedes en Voltaire.

Patseren met geld snap ik ook niet. Met geld doe je leuke dingen als je het door je inzet hebt verdiend: tis niet anders. Met patseren echoot de uitlaatpijp van je BMW alleen maar in dat holle vat dat je leven heet. Geen moment van 'jippie'.

Ravian
18-08-04, 13:17
Geplaatst door 850
Talenten laten ontwikkelen zorgt ervoor dat die kids linea-direct de Sociale Dienst in belanden. Ze halen hun neus op voor "gewoon" werk en willen als een "kunstenaar" leven.
Geloof me, ik ken er genoeg van dat slag. Sterker nog, ik ben er zelf eentje geweest en zal mn part-time baantje ophouden in de toekomst dan duik ik ook weer de Sociale Dienst in om lekker verder te leven als creatieveling.
:student: Arbeid adelt niet en al helemaal niet bij mensen met talent........

Ik ken er geen een van dat slag.
Ik ken alleen maar mensen die leuke banen hebben waar ze hun talent voor gebruiken. Crea, IT, PR, media, commercie, management, chirurgie, sport. En zulke banen vereisen beslist specifieke talenten, alsook inzet.

Al3arbi
18-08-04, 13:28
Geplaatst door Ravian
Gelukkig zijn er ook dooien als Desiderius Erasmus, Archimedes en Voltaire.

Patseren met geld snap ik ook niet. Met geld doe je leuke dingen als je het door je inzet hebt verdiend: tis niet anders. Met patseren echoot de uitlaatpijp van je BMW alleen maar in dat holle vat dat je leven heet. Geen moment van 'jippie'.

Met geld doe je altijd leuke dingen, al vind je het op straat.

Al3arbi
18-08-04, 13:28
Geplaatst door Ravian
Ik ken er geen een van dat slag.
Ik ken alleen maar mensen die leuke banen hebben waar ze hun talent voor gebruiken. Crea, IT, PR, media, commercie, management, chirurgie, sport. En zulke banen vereisen beslist specifieke talenten, alsook inzet.


Upper East-Side.

850
18-08-04, 13:42
Geplaatst door Ravian
Ik ken er geen een van dat slag.
Ik ken alleen maar mensen die leuke banen hebben waar ze hun talent voor gebruiken. Crea, IT, PR, media, commercie, management, chirurgie, sport. En zulke banen vereisen beslist specifieke talenten, alsook inzet.

Haantjes die van jongs af aan gestimuleerd zijn om vooral braaf hun best te doen op school om daarna succesvol te zijn op de arbeidsmarkt heeft in mijn ogen niets met talent te maken.........

Joepie
18-08-04, 13:43
Geplaatst door Al3arbi
Hier kon je op wachten. :hihi: Eeuwige geklaag en gezeur. Doet me denken aan de wijze woorden van iemand die al onder de zoden ligt. Maar goed. Om `n kort verhaal wat op te rekken.

Talent ontwikkelen duurt verrekte lang.

Je kan gewoon `n paar jaar goed handeltje drijven. En bereid zijn daar `n jaar of 4 voor te zitten. Daarna terug naar het beloofde land en genieten van je zuurverdiende geld.

laat maar..... Geniet ervan!

Al3arbi
18-08-04, 13:47
Geplaatst door 850
Haantjes die van jongs af aan gestimuleerd zijn om vooral braaf hun best te doen op school om daarna succesvol te zijn op de arbeidsmarkt heeft in mijn ogen niets met talent te maken.........


Nou ja, zulke strebers hebben ook talent.

-Hetoverlijkengaantalent.
-Suckyourwayuptalent.
-Sleepyourwayuptalent.
-liecheatstealanddeceiveyourwayuptalent.

Iemand met ambitie wordt ambtenaar.

Doet me denken aan `n mop die ik ooit gehoord heb. Paar jochies lopen op te scheppen over hun pappie. Zegt de 1. 'Mijn pappa is machinist. De trein gaat heel hard,' waarop het 2e kindje uitroept 'Dat is niets, mijn vader zit bij de luchtmacht, zijn vliegtuig gaat nog sneller dan geluid'. Daarna begint de derde te lachen, 'Noemen jullie dat snel. Mijn pappa is ambtenaar, hij werkt elke dag van 9 tot 5 en is om 3uur al thuis.'

:haha: :moe:

@Joepie, vertel me wat nieuws, ajb.

Al3arbi
18-08-04, 13:48
Geplaatst door Joepie
laat maar..... Geniet ervan!


Snelle edit, dude. Maar je hebt volkomen gelijk.

Ravian
18-08-04, 13:50
Geplaatst door 850
Haantjes die van jongs af aan gestimuleerd zijn om vooral braaf hun best te doen op school om daarna succesvol te zijn op de arbeidsmarkt heeft in mijn ogen niets met talent te maken.........

Noem het zoals je wilt.
Het zijn allen bikkels, en vooral: ze vinden hun werk helemaal te gek.

Al3arbi
18-08-04, 13:52
Geplaatst door Ravian
ze vinden hun werk helemaal te gek.


Ja, kijk eens aan. Daar komt het dus op neer. Het te gek vinden van wat je doet.

Ravian
18-08-04, 13:53
Geplaatst door Al3arbi
Nou ja, zulke strebers hebben ook talent.

-Hetoverlijkengaantalent.
-Suckyourwayuptalent.
-Sleepyourwayuptalent.
-liecheatstealanddeceiveyourwayuptalent.
.

Hmmm... da's nogal onaardig jegens mijn sympathieke vriendenkring :(

Al3arbi
18-08-04, 13:55
Geplaatst door Ravian
Hmmm... da's nogal onaardig jegens mijn sympathieke vriendenkring :(



A- Ik zal nog eens serieus doen.
B- Ik zal er nu de hele nacht wakker van liggen.
C- Zulke mensen hebben geen vrienden.

Dit is geen multiple-choice.

Ravian
18-08-04, 13:56
Geplaatst door Al3arbi

A- Ik zal nog eens serieus doen.
B- Ik zal er nu de hele nacht wakker van liggen.
C- Zulke mensen hebben geen vrienden.

Dit is geen multiple-choice.


Nee, dit is geen multiple choice - dit is 3 x bullshit.
En als je de rest van je berichten hierover erbij optelt, 12x bullshit.

Al3arbi
18-08-04, 13:58
Geplaatst door Ravian
Nee, dit is geen multiple choice - dit is 3 x bullshit.
En als je de rest van je berichten hierover erbij optelt, 12x bullshit.

Wrong again. Het is 27nogwattes x bullshit. Ben over de grens. Somebody stop me.

Ravian
18-08-04, 13:59
Geplaatst door Al3arbi
Wrong again. Het is 27nogwattes x bullshit. Ben over de grens. Somebody stop me.

Stop yourself. Dan doe je ook 's wat.

850
18-08-04, 13:59
Geplaatst door Al3arbi
Doet me denken aan `n mop die ik ooit gehoord heb. Paar jochies lopen op te scheppen over hun pappie. Zegt de 1. 'Mijn pappa is machinist. De trein gaat heel hard,' waarop het 2e kindje uitroept 'Dat is niets, mijn vader zit bij de luchtmacht, zijn vliegtuig gaat nog sneller dan geluid'. Daarna begint de derde te lachen, 'Noemen jullie dat snel. Mijn pappa is ambtenaar, hij werkt elke dag van 9 tot 5 en is om 3uur al thuis.'


:haha:

:moe: Mocht ik ooit kids krijgen dan verbied ik het ze om ambtenaar of fabrieks-arbeider te worden.
Safe-Mode-Work for the masses.......arghhh!!!!!!!!!

Ravian
18-08-04, 14:01
Geplaatst door 850
:haha:

:moe: Mocht ik ooit kids krijgen dan verbied ik het ze om ambtenaar of fabrieks-arbeider te worden.
Safe-Mode-Work for the masses.......arghhh!!!!!!!!!

Ik hoor Boudewijn de Groot op de achtergrond. Sheesh.

Al3arbi
18-08-04, 14:02
Geplaatst door Ravian
Stop yourself. Dan doe je ook 's wat.


Nee. Enig idee hoeveel tijd dat kost. Ik vind het goedzo. Besides, je reageert zo lekker boos/bot/lomp. Heerlijk vind ik dat. Of ik hou mezelf voor de gek. Da ken ook.

Al3arbi
18-08-04, 14:03
Geplaatst door 850
:haha:

:moe: Mocht ik ooit kids krijgen dan verbied ik het ze om ambtenaar of fabrieks-arbeider te worden.
Safe-Mode-Work for the masses.......arghhh!!!!!!!!!

Ambtenaar is a good thing. Bij precario werken ofzo. Lekker markten afstruinen en zo nu en dan `n bakkie. Laat beginnen, vroeg naar huis.

850
18-08-04, 14:04
Geplaatst door Ravian
en vooral: ze vinden hun werk helemaal te gek.

:vreemd: Das leuk voor ze dat ze hun baantje tegek vinden maar das nog geen talenten hebben en gebruiken.
:student: Bij talent denk ik aan "scheppen" en dat gaat meestal gepaard met zielenpijn.

Ravian
18-08-04, 14:04
Geplaatst door Al3arbi
Nee. Enig idee hoeveel tijd dat kost. Ik vind het goedzo. Besides, je reageert zo lekker boos/bot/lomp. Heerlijk vind ik dat. Of ik hou mezelf voor de gek. Da ken ook.

Ik had al zo'n idee dat dit bezigheidstherapie was, Grinch.
Ik vermaak me wel.

Al3arbi
18-08-04, 14:05
Geplaatst door 850
:vreemd: Das leuk voor ze dat ze hun baantje tegek vinden maar das nog geen talenten hebben en gebruiken.
:student: Bij talent denk ik aan "scheppen" en dat gaat meestal gepaard met zielenpijn.


Putjes?

Ravian
18-08-04, 14:05
Geplaatst door 850
:vreemd: Das leuk voor ze dat ze hun baantje tegek vinden maar das nog geen talenten hebben en gebruiken.
:student: Bij talent denk ik aan "scheppen" en dat gaat meestal gepaard met zielenpijn.
Ik ga jou echt niet uitleggen wat het verschil is tussen talent om bezield met een kwast te kledderen op canvas of talent voor een vak anderszins.

Al3arbi
18-08-04, 14:05
Geplaatst door Ravian
Ik had al zo'n idee dat dit bezigheidstherapie was, Grinch.
Ik vermaak me wel.

Tuurlijk is dit therapie. Je denkt toch niet dat ik ga werken in de baas zn tijd hè?

850
18-08-04, 14:06
Geplaatst door Ravian
Ik hoor Boudewijn de Groot op de achtergrond. Sheesh.

Boudewijn de Groot is voor suckers!

Ravian
18-08-04, 14:06
Geplaatst door Al3arbi
Putjes?

Daarvoor wordt talent geimporteerd.

Al3arbi
18-08-04, 14:09
Geplaatst door Ravian
Daarvoor wordt talent geimporteerd.


Ya think. Putjesschepbiznizz is in handen van `t Woonwagenpark hierzo.

Ravian
18-08-04, 14:09
Geplaatst door Al3arbi
Tuurlijk is dit therapie. Je denkt toch niet dat ik ga werken in de baas zn tijd hè?

En mijn MSN doet het niet: maar nu kunnen meer prikkers van je tijdverdrijf onder werktijd genieten ;)

850
18-08-04, 14:09
Geplaatst door Ravian
Ik ga jou echt niet uitleggen wat het verschil is tussen talent om bezield met een kwast te kledderen op canvas of talent voor een vak anderszins.

:kusgrijs: Je kán het me ook niet uitleggen want je hebt geen idee waar ik het over hebt........
Het "talent" hebben om je werk naar behoren te doen en het ook nog eens leuk te vinden om het te doen is niets anders dan in de veilige-modus je tijd doorkomen.

Ravian
18-08-04, 14:10
Geplaatst door Al3arbi
Ya think. Putjesschepbiznizz is in handen van `t Woonwagenpark hierzo.
Kampers die je putje leegscheppen?
Wees blij als 't schroefje er nog inzit als ze weg zijn.

Al3arbi
18-08-04, 14:10
Geplaatst door Ravian
En mijn MSN doet het niet: maar nu kunnen meer prikkers van je tijdverdrijf onder werktijd genieten ;)

Mijn msn doet het wel. I entertain the masses.(spel ik dat goed zo:maf: )

Ravian
18-08-04, 14:11
Geplaatst door 850
:kusgrijs: Je kán het me ook niet uitleggen want je hebt geen idee waar ik het over hebt........
Het "talent" hebben om je werk naar behoren te doen en het ook nog eens leuk te vinden om het te doen is niets anders dan in de veilige-modus je tijd doorkomen.
Onzin.
Mensen worden dan immers steeds beter in hun vak en groeien.
Het wordt steeds leuker, zonder stilstand.

Al3arbi
18-08-04, 14:12
Geplaatst door Ravian
Kampers die je putje leegscheppen?
Wees blij als 't schroefje er nog inzit als ze weg zijn.


Je moet echt wat doen aan die glitch van je, telkens maar die vooroordelen. :hihi: Kampers zijn `n soort Joegoslaven. Eerst schieten dan vragen stellen. Daar rolt `t schroefje.

Ravian
18-08-04, 14:13
Geplaatst door Al3arbi
Mijn msn doet het wel. I entertain the masses.(spel ik dat goed zo:maf: )

De mijne niet, en ik heb geen idee - uiteraard - hoe ik dat moet fixen.

Al3arbi
18-08-04, 14:13
Ik laat jullie oude wijze mensen verder debaten. Ik ga ff wat geestdodend werk verrichten...:)

Ravian
18-08-04, 14:14
Geplaatst door Al3arbi
Je moet echt wat doen aan die glitch van je, telkens maar die vooroordelen. :hihi: Kampers zijn `n soort Joegoslaven. Eerst schieten dan vragen stellen. Daar rolt `t schroefje.

Over vooroordelen gesproken :-\

Jij maakt ze tenminste nog waar.

Al3arbi
18-08-04, 14:15
Geplaatst door Ravian
Over vooroordelen gesproken :-\

Jij maakt ze tenminste nog waar.


Dat is niet waar, jij hebt Marokkanen nooit als eerlijke mensen gezien.

Ravian
18-08-04, 14:17
Geplaatst door Al3arbi
Dat is niet waar, jij hebt Marokkanen nooit als eerlijke mensen gezien.

Zeker wel. Ik vertrouw ze zelfs waardevolle spullen toe.

850
18-08-04, 14:21
Geplaatst door Al3arbi
Je moet echt wat doen aan die glitch van je, telkens maar die vooroordelen. :hihi: Kampers zijn `n soort Joegoslaven. Eerst schieten dan vragen stellen. Daar rolt `t schroefje.

Kheb eens zwartgewerkt op zo'n kamp. Een paar van die woonwagens schuren en schilderen.....
Mijn god wat een volk leeft daar.....Alle mannen hebben daar vette dikke bierbuiken, lopen de godsganze dag aan hun 2e hands auto's en motors te sleutelen. En allemaal hebben ze van die kitch beeldjes in hun woonwagens staan. Mijn vooroordelen werden daar wel bevestigt.
Heel aardige mensen maar je moet ze niet tegen je krijgen.

dicksr
18-08-04, 14:26
Geplaatst door 850

Arbeid adelt niet en al helemaal niet bij mensen met talent........

Arbeid adelt niet voor mensen met zelf verondersteld (creatief) talent.....

dicksr

dicksr
18-08-04, 14:29
De veronderstelde authoriteit van de KLPD in dit artikel is een zwakke travestie van een buitengewoon spannende TV-serie: de Octopus. Als zij daar een kwal van maken is dit een bevestiging van het eigen onvermogen.

dicksr

850
18-08-04, 14:30
Geplaatst door dicksr
Arbeid adelt niet voor mensen met zelf verondersteld (creatief) talent.....

dicksr

:fpetaf: Precies

dicksr
18-08-04, 14:31
Geplaatst door Joepie
En de kop van Balkenende schaadt ons imago niet?

Digitaal komt íe aardig uit de verf. Een cyber-werkelijkheid zonder oorspronkelijkheid.

dicksr

dicksr
18-08-04, 14:33
Geplaatst door Al3arbi
Met geld doe je altijd leuke dingen, al vind je het op straat.

Zoals teveel belasting betalen en niet terugvragen?

dicksr
18-08-04, 14:36
Geplaatst door Al3arbi
Nou ja, zulke strebers hebben ook talent.



Misschien ook het talent om gewoon naar school te gaan en gewoon hun huiswerk te maken en daar hard aan te werken?

dicksr

dicksr
18-08-04, 14:39
Geplaatst door Al3arbi
Ja, kijk eens aan. Daar komt het dus op neer. Het te gek vinden van wat je doet.

Ja, wanneer je het maximum uit je eigen mogelijkheden haalt en jezelf daarbij in de spiegel kunt blijven aankijken en dat nog leuk vind ook, daar komt het inderdaad op aan.

dicksr

Al3arbi
18-08-04, 14:43
Je voelt je nu wel heel erg machtig, niet? :hihi:

Ik weiger te werken. I sell dope.

Ravian
18-08-04, 14:52
Geplaatst door dicksr
Ja, wanneer je het maximum uit je eigen mogelijkheden haalt en jezelf daarbij in de spiegel kunt blijven aankijken en dat nog leuk vind ook, daar komt het inderdaad op aan.

dicksr

Wie nooit echt wat presteert, kan zich ongans kopen aan compensatie-rotzooi als merkkleertjes en expensive wheels, maar echt trots word je nooit. En dan komt dat respect-issue weer om de hoek gluren.

850
18-08-04, 15:01
Geplaatst door Ravian
Wie nooit echt wat presteert, kan zich ongans kopen aan compensatie-rotzooi als merkkleertjes en expensive wheels, maar echt trots word je nooit. En dan komt dat respect-issue weer om de hoek gluren.

God jullie moeten van die peptalks gaan houden voor bedrijven.
Discipline, harde arbeid, mouwen opstropen en hoppa u zult het licht zien. Eindelijk échte voldoening...........
De realiteit is dat ook mensen die zich scheel presteren zich tegoed doen aan compesatie-rotzooi. Het prijskaartje is alleen wat duurder geworden maar dezelfde drang is er nog steeds. Mischien zelfs wel meer.

Ravian
18-08-04, 15:06
Geplaatst door 850
God jullie moeten van die peptalks gaan houden voor bedrijven.


:haha:

Je hebt wel gelijk he?
Anderzijds ga jij ook wel zo kort door de bocht qua arbeidsethos & -moraal, dat er net zulke open deuren voor terugkrijgt.


Discipline, harde arbeid, mouwen opstropen en hoppa u zult het licht zien. Eindelijk échte voldoening...........
De realiteit is dat ook mensen die zich scheel presteren zich tegoed doen aan compesatie-rotzooi. Het prijskaartje is alleen wat duurder geworden maar dezelfde drang is er nog steeds. Mischien zelfs wel meer.
Alweer waar. Ook high achievers flashen graag in de 'kijk mij eens'-plekken. Het Vak Zuid-syndroom. Wat een kuthonk is dat. Alleen maar wijven met spleten in hun decolletees waar je meteen je platinum creditcard doorheen kan halen.

dicksr
18-08-04, 15:12
Geplaatst door 850
God jullie moeten van die peptalks gaan houden voor bedrijven.
Discipline, harde arbeid, mouwen opstropen en hoppa u zult het licht zien. Eindelijk échte voldoening...........
De realiteit is dat ook mensen die zich scheel presteren zich tegoed doen aan compesatie-rotzooi. Het prijskaartje is alleen wat duurder geworden maar dezelfde drang is er nog steeds. Mischien zelfs wel meer.

Wie zegt dat ik dat niet al doe.

Maar het sleutelwoord is zelfrespect.

Wanneer ik alleen voor geld, auto en mobiel werk en daardoor wellicht dingen doe die niet in mijn natuur liggen, put ik mijn accu (vitale-energie) uit en kruip ik richting burn-out. (zie ook: Instroom WAO 1998-2001)

Wanneer ik binnen mijn talent werk, laadt ik die accu op. Ik ga dan richting tevredenheid.

dicksr

taouanza
18-08-04, 15:21
http://www.bensinclair.com/photos-dir/Wet%20Floor.jpg-medium.jpg

850
18-08-04, 15:30
Geplaatst door Ravian

Anderzijds ga jij ook wel zo kort door de bocht qua arbeidsethos & -moraal, dat er net zulke open deuren voor terugkrijgt.


Ik kort door de bocht? :argwaan:
Lieverd, ik zit me in te houden. Je wilt niet weten hoe sterk ik neerkijk op de totale waanzin dat ARBEID heet.
Vanaf dat je geboren bent wordt het erin geramd dat je je scheel moet gaan werken. Alles is erop afgestemd.........tot aan je pensioen aan toe.
Triest zootje!

Geef mij maar slackers.....heerlijke lui!

Ravian
18-08-04, 15:48
Geplaatst door 850
Ik kort door de bocht? :argwaan:
Lieverd, ik zit me in te houden. Je wilt niet weten hoe sterk ik neerkijk op de totale waanzin dat ARBEID heet.
Vanaf dat je geboren bent wordt het erin geramd dat je je scheel moet gaan werken. Alles is erop afgestemd.........tot aan je pensioen aan toe.
Triest zootje!

Geef mij maar slackers.....heerlijke lui!

En ik kijk neer op niksnutten.
Heb ook nog nooit een leeuw zien gapen waarbij er vrijwillig een antilope als kostje zijn muil in kwam lopen.
Niks doen is tegennatuurlijk.

En doe niet zo neerbuigend over de mensen die ervoor zorgen dat jij kan rijden, fietsen, lopen, water drinken, douchen, kortom: normaal leven omdat zij de arbeid verrichten.

Van ben jij voor seventies freak?

dicksr
18-08-04, 16:04
Geplaatst door 850
Ik kort door de bocht? :argwaan:
Lieverd, ik zit me in te houden. Je wilt niet weten hoe sterk ik neerkijk op de totale waanzin dat ARBEID heet.
Vanaf dat je geboren bent wordt het erin geramd dat je je scheel moet gaan werken. Alles is erop afgestemd.........tot aan je pensioen aan toe.
Triest zootje!

Geef mij maar slackers.....heerlijke lui!

Tegen beter weten in?

Lieverd, vanaf je geboorte LAAT je er kennelijk inrammen etc.
Nu zal dat in de zuigelingentijd wel meevallen, maar wat heb je met je puberteit gedaan en de jaren daarna?
Het is aan jou om iets van je leven te maken, vrije keus. Die keus impliceert natuurlijk ook consequenties. Het klinkt alsof jij autonoom wilt kiezen en de consequenties afwentelen op je omgeving, dat is triest. Doe gewoon je ding en draag de consequenties, maar als je keuze dan gaat naar het niet werken (aan jezelf en je omgeving) prima, maar dan niet leunen op de maatschappij of mensen die daar anders over denken.

dicksr

850
18-08-04, 16:11
Geplaatst door Ravian
En ik kijk neer op niksnutten.
Heb ook nog nooit een leeuw zien gapen waarbij er vrijwillig een antilope als kostje zijn muil in kwam lopen.
Niks doen is tegennatuurlijk.

En doe niet zo neerbuigend over de mensen die ervoor zorgen dat jij kan rijden, fietsen, lopen, water drinken, douchen, kortom: normaal leven omdat zij de arbeid verrichten.

Van ben jij voor seventies freak?

:zozo: Wie heeft het over niksnutten?
Slackers zijn geen niksnutten hoor........

En leeuwen doen amper werk. Voornamelijk liggen ze te rusten. Dat is het mooie van die beesten. Klein beetje werken en toch genoeg hebben om te kunnen leven.
That's my animal!

Ik betaal mijn eigen huur en betaal mn eigen fiets. Daar heb ik jouw vrienden, die met een big smile hun werk doen, niet voor nodig.
Ik werk een klein beetje en das net genoeg om van te leven. Ik hoef niet zo nodig merkkleding te dragen en een auto onder mn reet te hebben.

Waarom denk je dat ik een 70-ies freak zou zijn?

dicksr
18-08-04, 16:17
Geplaatst door 850
:zozo: Wie heeft het over niksnutten?
Slackers zijn geen niksnutten hoor........

Ik betaal mijn eigen huur en betaal mn eigen fiets. Daar heb ik jouw vrienden, die met een big smile hun werk doen, niet voor nodig.
Ik werk een klein beetje en das net genoeg om van te leven. Ik hoef niet zo nodig merkkleding te dragen en een auto onder mn reet te hebben.



Een prima keus dus met aanvaarding van de consequentis die daar aan kleven, niks mis mee.
Evenals er overigens niks mis mee is dat anderen anders kiezen. Beide keuzen verdienen respect, geen van beiden dedain.

dicksr

Ravian
18-08-04, 16:22
Geplaatst door 850
[B]Ik betaal mijn eigen huur en betaal mn eigen fiets.

Met een beetje rondslacken bouw je geen huizen, regel je geen water uit de kraan of electriciteit in je stopcontacten.
Dat doen mensen die wel de arbeid verrichten waar jij zo je neus voor optrekt. Maar kijk vooral op ze neer. Kun je makkelijk doen in Nederland. Als anderen voor jou de kastanjes niet uit het vuur haalden, had je geen nagel om je gat te krabben en geen dak boven je hoofd.

Jouw idolate slacker-praatjes slaan nog geen deuk in een pakje boter.

850
18-08-04, 17:02
Geplaatst door Ravian
Met een beetje rondslacken bouw je geen huizen, regel je geen water uit de kraan of electriciteit in je stopcontacten.
Dat doen mensen die wel de arbeid verrichten waar jij zo je neus voor optrekt. Maar kijk vooral op ze neer. Kun je makkelijk doen in Nederland. Als anderen voor jou de kastanjes niet uit het vuur haalden, had je geen nagel om je gat te krabben en geen dak boven je hoofd.

Jouw idolate slacker-praatjes slaan nog geen deuk in een pakje boter.

Ik kijk niet neer op de mensen die het werk doen. Ik kijk neer op de arbeids-cultuur waarin we zitten. Daar haal ik mn neus voor op. Ik heb eerder medelijden met al die mensen die 5x per week met tegenzin naar de fabriek en kantoor gaan. Jammer hoor.

Kheb 2 jaar zonder een nagel geleefd. Kheb mn eigen kastanjes in het vuur gestopt en ze zelf eruit gehaald.
Je hoeft bij mij niet aan te komen met dit soort belerende praatjes.
Maar ik kan merken dat je niet veel verder dan je eigen cirkel bent gekomen in je leventje. Je hebt denk ik nog nooit een vrijplaats in je leven gezien. Je zou voor de grap eens moeten weten wat er zoal leeft in de kraakscene, vrijplaatsen en broedplaatsen. Zowel nationaal als internationaal. Dr gaat een wereld voor je open. Vooralsnog kom je enkel met halfbakken bluf en belerende rotzooi waar ik niks mee kan. Boudewijn de Groot, 70-ies freak blabla......Wat denk je wel? Dat de wereld is gestopt met draaien na de jaren 70? Open je ogen en verdiep je eens in alternatieve culturen en de underground.

Joepie
18-08-04, 17:05
Geplaatst door Al3arbi
Snelle edit, dude. Maar je hebt volkomen gelijk.

:)

Ravian
18-08-04, 17:45
Geplaatst door 850
[B]Ik kijk niet neer op de mensen die het werk doen. Ik kijk neer op de arbeids-cultuur waarin we zitten.


Dankzij de mensen die daar niet op neerkijken, kun jij op de door jouzelf gewenste momenten een half oogje open doen om wat rond te slacken.



Je hoeft bij mij niet aan te komen met dit soort belerende praatjes.

Belerende praatjes? Ik wijs je er alleen op dat jij je slackersleventje kan leiden dankzij anderen. Jij denkt wel dat je zo zelfstandig bent, maar dat ben je helemaal niet.
Je bedje is door anderen gespreid: jij hoeft er alleen maar in te stappen en voor de rest aan je eigen slackshit te denken.


Maar ik kan merken dat je niet veel verder dan je eigen cirkel bent gekomen in je leventje. Je hebt denk ik nog nooit een vrijplaats in je leven gezien. Je zou voor de grap eens moeten weten wat er zoal leeft in de kraakscene, vrijplaatsen en broedplaatsen. Zowel nationaal als internationaal. Dr gaat een wereld voor je open.

Ik ken ze. Pretendeer mij niet te kennen door mij persoonlijk aan te vallen. Ik val jou aan op je denigrerende opmerking over arbeid en je verheerlijking van het slackerdom.
En die vrijplaatszooi is bijna overal hetzelfde. Verwende kinderen die alleen met zichzelf bezig zijn. Met als verschil dat ze die slackers er in het noord-westen goed vanaf zijn dankzij anderen (al ken ik geen een slacker die dat beseft).
In andere landen, ook in sommige westerse waar de dingen minder goed geregeld zijn, zijn ze echt op zichzelf aangewezen. En moeten ze maar zien hoe ze hun huis, haard en vooral veiligheid regelen.
Ga daar maar 's kijken. D'r gaat een wereld voor je open :-\

Vrijbuiten in Nederland. Laat me niet lachen.

850
18-08-04, 18:29
Geplaatst door Ravian
:schreeuw::schreeuw::schreeuw:

Dankzij de mensen die daar niet op neerkijken, kun jij op de door jouzelf gewenste momenten een half oogje open doen om wat rond te slacken.

Hoe bedoel je?

Jij denkt wel dat je zo zelfstandig bent, maar dat ben je helemaal niet.
Je bedje is door anderen gespreid: jij hoeft er alleen maar in te stappen en voor de rest aan je eigen slackshit te denken.

Wanneer heb ik gezegd dat ik ozo zelfstandig ben? Wanneer heb ik gezegd dat ik zelfstandig wilt leven?
Je weet niet wat slackshit is heh? Je weet het stomweg niet en zit daardoor maar wat flarden slappe hap neer te typen.
:haha: Nooit geweten dat lieve Ravian so out of control loopt te brallen.

En hoezo is mn bedje gespreid? ik wérk voor dat gespreide bedje mevrouw.
Maar dat ik voor een stuk brood afhankelijk ben van de bakker wil dat niet zeggen dat ik het recht niet hebt om te kunnen klagen over de werkcultuur waarin we leven.

Ik ken ze. Pretendeer mij niet te kennen door mij persoonlijk aan te vallen.

Goh je lijkt Rabiah wel over persoonlijk aanvallen. Daar gaan we weer hoor.
Maar vooralsnog blijf je bluffen.

En die vrijplaatszooi is bijna overal hetzelfde. Verwende kinderen die alleen met zichzelf bezig zijn. Met als verschil dat ze die slackers er in het noord-westen goed vanaf zijn dankzij anderen (al ken ik geen een slacker die dat beseft).

Ik vermoed dat je alweer bluft en je bent daarbij ronduit denigrerend. Noem maar eens wat namen van personen die jij kent van vrijplaatsen. Ik ben er benieuwd naar. Tevens ben ik zeer bnieuwd welke vrijplaatsenzooi je van binnenuit kent.

Vrijbuiten in Nederland. Laat me niet lachen.

Wie zegt dat ik of krakers willen vrijbuiten in Nederland? Wanneer heb ik dat gezegd?
LEZEN ravian. LEZEN wat ik schrijf voordat je begint met slap lullen.
En je hebt er écht geen idee van wat kraakpanden, vrijplaatsen en broedplaatsen inhouden heh! Je lult maar een end heen met vaag in je achterhoofd een idee zoals het er wel aan toe zou kunnen gaan. Waarschijnlijk denk je dat ze de hele dag Boudewijn de Groot draaien. Stickies roken. Bier zuipen. Uitkering vangen en voor de rest een beetje aan lummelen. Das de wondere wereld van de vrijplaats........
:gniffel: Arme Ravy doet net alsof ze het allemaal wel kent maar onderwijl heeft ze geen flauw benul.........

Ravian
18-08-04, 18:52
Geplaatst door 850
[B][B] Maar dat ik voor een stuk brood afhankelijk ben van de bakker wil dat niet zeggen dat ik het recht niet hebt om te kunnen klagen over de werkcultuur waarin we leven.

Kijk, en nu begrijp je het. Eindelijk gelezen wat je zelf schreef en wat mijn reactie daarop was?

Je bent niet alleen afhankelijk van het brood van de bakker, maar van alles wat je eet, drinkt, doet, staat, hangt, ligt, zit, slaapt, slackt: het is allemaal gebaseerd op die werkcultuur. Die werkcultuur waar jij zo op neerkijkt. Maar jij overleeft nog niet EEN dag zonder die werkcultuur.

Da's de essentie van mijn betoog. Dus een beetje respect voor die werkcultuur graag, in plaats van die aanmatigende "Oh, I'm such a free slacker en arbeid is stom"-houding.

De rest van je gezwatel gaat nergens over. De echte vrijbuiter gaat het verwende hockeytrutje wel 's even wat vertellen. Oh please.
Man, ik heb overal in kraakpanden gewoond waar een kakkerlak nog zou verbleken.

850
18-08-04, 19:17
Geplaatst door Ravian

Kijk, en nu begrijp je het. Eindelijk gelezen wat je zelf schreef en wat mijn reactie daarop was?

Ik had al een vermoeden waar je op doelde alleen is het zo'n weirde gedachte kronkel dat ik daar moeilijk op in kan gaan

Je bent niet alleen afhankelijk van het brood van de bakker, maar van alles wat je eet, drinkt, doet, staat, hangt, ligt, zit, slaapt, slackt: het is allemaal gebaseerd op die werkcultuur. Die werkcultuur waar jij zo op neerkijkt. Maar jij overleeft nog niet EEN dag zonder die werkcultuur.

Nogmaals, ik heb nooit gezegd dat ik ozo zelfstandig wilt zijn. Ik vind het no problemo om afhankelijk vd bakker te zijn voor het brood.
Alleen heeft dat naar mijn idee NIETS met de werkcultuur te maken. Als we allemaal een stapje terug doen en wat minder werken dan stort heus onze economie niet in elkaar. Integendeel. We zouden er allemaal baat bij kunnen hebben. Mensen zouden er gelukkiger van kunnen worden.

Da's de essentie van mijn betoog. Dus een beetje respect voor die werkcultuur graag, in plaats van die aanmatigende "Oh, I'm such a free slacker en arbeid is stom"-houding.

Jouw essentie is ruk!
Ik bepaal liever zelf waar ik mn respect aan toe ken en dat is in geen geval aan onze werkcultuur.
En ik raad je aan om het woord "vrij" eens wat minder letterlijk te nemen.

De echte vrijbuiter gaat het verwende hockeytrutje wel 's even wat vertellen. Oh please.

Een ezel stoot zich geen 2e keer aan dezelfde steen maar jij blijft maar doorgaan..........
Deze echte vrijbuiter is géén vrijbuiter en heeft er ook geen behoefte aan omdat te zijn.
Maar een blufferig, verwend hockeytrutje ben je zeer zeker ja. Wat dat betreft is jouw zelfkennis treffend.

Man, ik heb overal in kraakpanden gewoond waar een kakkerlak nog zou verbleken.

Geef me nou maar wat namen van vrijplaatsen die je momenteel van binnenuit kent. Kben er benieuwd naar......
En in welke kraakpanden heb je vroeger gewoond? Op mn werk kan ik er vast en zeker wel info over vinden. We hebben een uitgebreid archief erover. Ik ben altijd benieuwd naar mensen die vroeger gekraakt hebben. Interessante verhalen.

Ravian
19-08-04, 07:55
Geplaatst door 850
[B][B]Nogmaals, ik heb nooit gezegd dat ik ozo zelfstandig wilt zijn. Ik vind het no problemo om afhankelijk vd bakker te zijn voor het brood.
Alleen heeft dat naar mijn idee NIETS met de werkcultuur te maken.

Naar jouw idee ja: alleen heeft dat het wel. Jij bent niet alleen afhankelijk van de bakker. Ook van voedselcontroleurs. Graanproductie. Oven-leveranciers & onderhoud. Het transport. Toezichters. Hun kantoren en vervoersmiddelen, die ook weer uit een hele arbeidscyclus ontstaan.
Name it. En dan heb ik het alleen nog maar over jouw ene sneetje brood 's morgens, dat zo efficient mogelijk wordt georganiseerd zodat het jou nu zo weinig kost. En voordat je roept dat je bereid bent meer ervoor te betalen: als dat voor de gehele voedselketen zou tellen (die qua organisatie net zo intensief is als je sneetje brood) is er geen sprake van goedkoop kunnen leven op een minimum.
En dan heb ik het alleen nog maar over eten. Niet eens over het gemak waarmee je nu je drol wegspoelt, onder de douche stapt, de tram pakt, de vuilniszak op straat zet, naar de dokter gaat, een aspirientje haalt, gemoedelijk over straat loopt.
Wij leven in een relaxte maar oh zo georganiseerde samenleving, die totaal afhankelijk is van een zeer intensieve arbeidscultuur.


Als we allemaal een stapje terug doen en wat minder werken dan stort heus onze economie niet in elkaar. Integendeel. We zouden er allemaal baat bij kunnen hebben. Mensen zouden er gelukkiger van kunnen worden.

Oh, maar nu sla je al een hele andere toon aan dan die aanmatigende tekst over arbeid, waar ik over viel.
Maar ten eerste werkt jouw ideaalbeeld niet, dat kan elke eerste-jaarseconomiestudent je al vertellen. Ten tweede zijn er een heleboel mensen die hun werk leuk vinden en die niet minder willen werken: dat bepalen ze liever zelf.
Ik ben een van die mensen. Bovendien is er een aanzienlijk deel van de bevolking dat helemaal niets kan, door omstandigheden of omdat ze kansarm zijn.
Het zijn die mensen die nu ook een fatsoenlijk leven hebben, omdat er zovelen bereid zijn extra te werken en een kluit af te staan. En wie in staat is om zo'n bijdrage te leveren, heeft in mijn ogen zelfs de plicht om extra te presteren, vanwege die zwakkeren in de samenleving. Tevens kunnen mensen als jij, die voor een marginaal bestaansminimum kiezen om welke reden dan ook, hierdoor ook gewoon leven (en hoe gewoon dat leven is, heb ik hierboven al uiteengezet).

En volgens mij heb je me volstrekt niet begrepen.
Als jij wilt leven zoals je leeft, moet je dat zelf weten. Maar pretendeer niet een modus vivendi te hebben uitgevonden die beter is, of die jouw aanmatigende houding naar de huidige arbeidscultuur rechtvaardigt. Jouw levensstijl kan namelijk alleen bestaan bij gratie van wat anderen voor jou bereid zijn om te investeren, dus die verdienen meer waardering dan je nu laat zien.

Ik ben niet respectloos naar jouw manier van leven toe. Ik kan alleen weinig waardering opbrengen voor het egocentrisme ervan. Jammer als je ertoe in staat bent om veel te kunnen presteren maar het niet doet: elke achterblijver zou erbij gebaat zijn, want zo is ons systeem hier opgezet.

En waardering is voor de arbeider waardevoller dan een laatdunkende houding. Wel 's een steward bedankt na een lange vlucht? Eerst zie je ze stomverbaasd kijken, en dan licht dat hele gezicht op. Trekken ze je de pantry in om je flesjes drank te geven, uit dankbaarheid voor iemand die 's een keer waardering heeft voor wat ze doen. Dat is me nou al zo vaak overkomen, het is absurd.
Jouw oplossing, minder werken allemaal, is onwerkbaar. Wat meer waardering & respect voor de vullisman, de fabrieksarbeider of de rioolschepper is een wereld van verschil.

850
19-08-04, 13:31
Geplaatst door Ravian

Jij bent niet alleen afhankelijk van de bakker. Ook van voedselcontroleurs. Graanproductie. Oven-leveranciers & onderhoud. Het transport. Toezichters. Hun kantoren en vervoersmiddelen, die ook weer uit een hele arbeidscyclus ontstaan.

Dat valt best mee. Het is in onze maatschappij veel ingewikkelder gemaakt dan nodig is.

Niet eens over het gemak waarmee je nu je drol wegspoelt, onder de douche stapt, de tram pakt, de vuilniszak op straat zet, naar de dokter gaat, een aspirientje haalt, gemoedelijk over straat loopt.
Wij leven in een relaxte maar oh zo georganiseerde samenleving, die totaal afhankelijk is van een zeer intensieve arbeidscultuur.

Relaxte samenleving? Waar woon jij ergens? We zitten in een 24/7 ratrace. En onze georganiseerde samenleving is overgeorganiseerd dat tevens verstrikt zit in burocratische rompslomp.

Jij dénkt dat het afhankelijk is van een intensieve arbeidscultuur maar I beg to differ. Onze vuinismannen hebben zowieso voor de helft minder werk te doen als we eens serieus iets gingen doen aan het overmatige gebruik van verpakkingsmaterialen en we als burger eens beter gingen letten op ons verbruik van afval. Wat betreft al die andere voorbeeldjes: Aanpassen Veranderen en Minderen. Vermindering van arbeid hoeft niet te betekenen dat er een neerwaartse spiraal in werking komt.
En stront is er niet voor gemaakt om door de plee te spoelen. Doodzonde.

Oh, maar nu sla je al een hele andere toon aan dan die aanmatigende tekst over arbeid, waar ik over viel.

Valt wel mee dunkt me. Tis in jouw geval eerder de manier waarop jij postings leest wat de daadwerkelijke toon bepaalt.
Ik heb nooit gezegd dat ik tegen arbeid ben. Ik heb alleen een probleem met de mate waarin er gewerkt wordt en de cultus die eromheen hangt. Het is hier in Nederland niet alleen maar arbeid maar er wordt gelijk je halve identiteit aan vast geplakt.
1 vd eerste vragen die je hier gesteld krijgt is: Wat doe je? of Wat ben je? In beiden gevallen bedoelen ze daarmee het werk dat je doet.
Ik vind dat eng.

Maar ten eerste werkt jouw ideaalbeeld niet, dat kan elke eerste-jaarseconomiestudent je al vertellen.

:boer:
http://www.attac.nl/
http://www.solidair.nl/
http://www.basisinkomen.nl/
http://www.buitendeorde.nl/


Ten tweede zijn er een heleboel mensen die hun werk leuk vinden en die niet minder willen werken:

Ik ben bang dat dat vies tegenvalt

En wie in staat is om zo'n bijdrage te leveren, heeft in mijn ogen zelfs de plicht om extra te presteren, vanwege die zwakkeren in de samenleving.

Prima! Als mensen als vrije keuze hard willen werken dan is dat hun goed recht. Laten ze dat vooral doen. Maar we zitten nu in een situatie dat vreselijk veel mensen hard moeten werken terwijl ze dat eigenlijk helemaal niet willen. Ze willen op zich wel werken maar niet zo vaak en zo veel.

En volgens mij heb je me volstrekt niet begrepen.

Ik heb inderdaad moeite om jou te begrijpen ja. Ik denk dat jij een werk-junkie bent. (vermoedelijk om je eigen shit in je leven zoveel mogelijk te verdringen).
Hard werken en voor de rest veel zuipen.......
Een ziekelijke ratrace waar ik weinig van begrijp.

Als jij wilt leven zoals je leeft, moet je dat zelf weten. Maar pretendeer niet een modus vivendi te hebben uitgevonden die beter is, of die jouw aanmatigende houding naar de huidige arbeidscultuur rechtvaardigt.

Mijn werk-ethos is denk ik gezonder dan waar we nu in zitten.
Ik ben een voorstander van minder werken en rustiger werken.
:handbang: Ik ben een mens en geen fokking mier.
38 uur per week deadboring werk doen op kantoor of fabriek maakt de mens een geestdodend wezen. De creatieviteit zal er uit weg sijpelen. Je maakt mij niet wijs dat 38 uur fabrieksarbeid per week goed is voor een spirituele ontwikkeling van een mens. Het zal slechts goed zijn voor de bieromzet in de lokale kroeg.
Buiten jouw smiling-happy-people-grachtengordel-kliek is menig Nederlander niet bepaald een gelukkige arbeider.


Jouw levensstijl kan namelijk alleen bestaan bij gratie van wat anderen voor jou bereid zijn om te investeren, dus die verdienen meer waardering dan je nu laat zien.

Dat loopt wel los. Ik ben het niet eens met jouw theorie. Ik geloof dat er wel degelijk een gezonde economie kan bestaan met daarin minder tijd en energie voor arbeid. Maar ik heb me niet negatief uitgedrukt over de mensen die werken. Ik heb enkel negatief gereageerd op de arbeidscultuur zelf.

Ik ben niet respectloos naar jouw manier van leven toe. Ik kan alleen weinig waardering opbrengen voor het egocentrisme ervan.

Dat ben je wel! Je loopt heel negatief te doen over mensen die ervoor kiezen om het wat rustiger aan te doen. Je noemt het niksnutten, slackshit en vrijbuiters. Zéér neerbuigend en arrogant gedrag van jouw kant.
En wat bazel je over egocentrisme?
Hoe kom je daar nou weer bij?
Wie denk je dat er meer tijd heeft voor zn omgeving: Iemand die 40 uur per week werkt of iemand die 20 uur per week werkt?
En heb je wel eens gehoord van vrijwilligerswerk?


Jammer als je ertoe in staat bent om veel te kunnen presteren maar het niet doet: elke achterblijver zou erbij gebaat zijn, want zo is ons systeem hier opgezet.

Het ligt er maar aan wat je onder prestatie verstaat.. Waarschijnlijk beschouw jij presteren enkel maar als arbeid dat verricht is onder de baas zn tijd.
Terwijl jij druk bezig bent om boekjes te recenseren die je gelezen hebt zijn er ook krakers actief die woningen kraken zodat studenten een plek om te leven hebben in Amsterdam en zodat er illegale mensen een dak boven hun hoofd krijgen.
Maar leef jij vooral verder in je roze ballon.

En waardering is voor de arbeider waardevoller dan een laatdunkende houding.

Nogmaals, ik ben niet laatdunkend over de mensen die het werk doen. Ik haal alleen mn neus op voor het arbeidsysteem waarin we zitten.
Tot nog toe ben jij degene die laatdunkend is over een bepaald slag mensen......

Wel 's een steward bedankt na een lange vlucht?

Ik heb geen poen om lange vluchten te maken.

Eerst zie je ze stomverbaasd kijken, en dan licht dat hele gezicht op. Trekken ze je de pantry in om je flesjes drank te geven, uit dankbaarheid voor iemand die 's een keer waardering heeft voor wat ze doen.

Jij doet ook echt alles om aan alcohol te komen.

Wat meer waardering & respect voor de vullisman, de fabrieksarbeider of de rioolschepper is een wereld van verschil.

Hoho! Niet overdrijven ja!!
Dat ik een voorstander ben voor minder werken wil niet zeggen dat ik neerkijk op vuinismannen en putjesscheppen!!

Voor de 300e keer: Ik kijk neer op de arbeidscultuur.
Niet op het werk zelf en ook niet op de arbeiders die het werk verrichten!!!!!!!
SNAP DAT NOU EENS!!!!!!!!!!!!!

Je blijft maar vanuit de verkeerde negatieve hoek regaeren en ik heb daar geen zin in Ravian.
Hopeloos......
Dat ik liever part-time wil werken i.p.v. full-time wil dat niet gelijk zeggen dat alle vuilnismannen een stelletje losers zijn.

Vreemde denkpatronen heb jij.........