PDA

Bekijk Volledige Versie : al3arbi



taouanza
18-08-04, 09:03
Volgens mij had je nog geen al3arbitopic op NVDD dus bij deze.
En ik wou je ook ff zeggen dat ik je gemist heb afgelopen paar dagen, ya know my being your biggest fan an' all.:slaap:























Shit ik ben Yehi's grootste fan maar da vin je nie erg toch?.:vreemd:

Al3arbi
18-08-04, 09:05
Ey, op momenten als deze vind ik alles best. Lag er om 03.00 in. Was voor mijn wekker (voor 07.00) al op. Op tijd aan de slag. Ben hyperactief. Ik ga vanavond zo`n spijt hebben. You dont wanna know.

taouanza
18-08-04, 09:09
Geplaatst door Al3arbi
Ey, op momenten als deze vind ik alles best. Lag er om 03.00 in. Was voor mijn wekker (voor 07.00) al op. Op tijd aan de slag. Ben hyperactief. Ik ga vanavond zo`n spijt hebben. You dont wanna know.

Ik ging om 0:30 naar bed de wekker ging om 8:00 maar kon pas om 8:30 opstaan en nu doe erg mijn best om te laat te komen op mijn afspraak. Ik moet er over 10 min en heb nog niet eens aangekleed.:strik:

Al3arbi
18-08-04, 09:11
Geplaatst door taouanza
Ik ging om 0:30 naar bed de wekker ging om 8:00 maar kon pas om 8:30 opstaan en nu doe erg mijn best om te laat te komen op mijn afspraak. Ik moet er over 10 min en heb nog niet eens aangekleed.:strik:


Stupid woman. Beter ga je nu maken dat je wegkomt. Je loopbaan staat op het spel. Allez. Wegwezen.

taouanza
18-08-04, 10:52
Geplaatst door Al3arbi
Stupid woman. Beter ga je nu maken dat je wegkomt. Je loopbaan staat op het spel. Allez. Wegwezen.

Nou ik was niet zo laat en ik ben weer terug. Moet een stapel rekeningen betalen.:moe:

Al3arbi
18-08-04, 10:53
Geplaatst door taouanza
Nou ik was niet zo laat en ik ben weer terug. Moet een stapel rekeningen betalen.:moe:


Rekeningen zuigen zwaar. Ik moet eind sept `n shitload betalen. Ben nu al bang... :wat?!:

taouanza
18-08-04, 11:06
Geplaatst door Al3arbi
Rekeningen zuigen zwaar. Ik moet eind sept `n shitload betalen. Ben nu al bang... :wat?!:

Ik heb een shitload nu naast me liggen. verveeld

vlegeltje
18-08-04, 12:50
Ik krijg geld terug van de belasting :)

Al3arbi
18-08-04, 12:51
Geplaatst door vlegeltje
Ik krijg geld terug van de belasting :)

Shut it. Just shut it.

vlegeltje
18-08-04, 13:00
Geplaatst door Al3arbi
Shut it. Just shut it.

:p

Jij werkt en studeert toch?

Heb je wel een T-biljet ingevuld dan?

Misschien heb je ook wel recht op belasting teruggave.

Asje nie vraagt krijg je nix terug :)

Al3arbi
18-08-04, 13:01
Geplaatst door vlegeltje
:p

Jij werkt en studeert toch?

Heb je wel een T-biljet ingevuld dan?

Misschien heb je ook wel recht op belasting teruggave.

Asje nie vraagt krijg je nix terug :)


Studeer nu niet. Vanaf komende maand pas. Jaar tussenuut geweest. Ik heb nog nooit wat teruggevraagd. En ik werk eigenlijk al elk jaar vanaf mn 15e. Maar `kraak al die jaaropgaves kwijt. Heb ik niet meer. Dus zit er niet in. Dit jaar ga ik wel invullen.

vlegeltje
18-08-04, 13:09
Geplaatst door Al3arbi
Studeer nu niet. Vanaf komende maand pas. Jaar tussenuut geweest. Ik heb nog nooit wat teruggevraagd. En ik werk eigenlijk al elk jaar vanaf mn 15e. Maar `kraak al die jaaropgaves kwijt. Heb ik niet meer. Dus zit er niet in. Dit jaar ga ik wel invullen.

Jaaropgaves kun je zo weer opvragen.

En je kunt van een x aantal jaren terug nog geld terugvragen.

Ik zou het ff uitzoeken als ik jou was.

Kan je al snel een paar duizend euri schelen ;)

Al3arbi
18-08-04, 13:11
Geplaatst door vlegeltje
Jaaropgaves kun je zo weer opvragen.

En je kunt van een x aantal jaren terug nog geld terugvragen.

Ik zou het ff uitzoeken als ik jou was.

Kan je al snel een paar duizend euri schelen ;)


Hoeveel jaar ken ik terug. Dan gane ik dat nog even uitzoeken!

vlegeltje
18-08-04, 13:21
Geplaatst door Al3arbi
Hoeveel jaar ken ik terug. Dan gane ik dat nog even uitzoeken!

Weet niet zeker...jaar of drie.
En hangt ook heel erg van je situatie af.


Als ondernemer heb je veel meer belastingvoordelen dan als particulier.

ff praatje maken bij de belastingdienst.
Ze hebben een goeie voorlichtings afdeling. :student:

Al3arbi
18-08-04, 13:23
Geplaatst door vlegeltje
Weet niet zeker...jaar of drie.
En hangt ook heel erg van je situatie af.


Als ondernemer heb je veel meer belastingvoordelen dan als particulier.

ff praatje maken bij de belastingdienst.
Ze hebben een goeie voorlichtings afdeling. :student:

Cool. Even belletje plegen zo.

taouanza
18-08-04, 13:26
Geplaatst door vlegeltje
Ik krijg geld terug van de belasting :)

Ik moet naar de belasting om formulieren te halen om geld terug te krijgen. Of zal ik gewoon bellen en een uur op de wacht staan.verveeld

vlegeltje
18-08-04, 13:31
Het beste is naar het belastingkantoor gaan en zeggen dat je hulp nodig hebt en dat je er allemaal nix van snapt.

Dan gaan ze je alles uitleggen en helpen met invullen enzo :p

Ravian
18-08-04, 13:32
Geplaatst door taouanza
Ik moet naar de belasting om formulieren te halen om geld terug te krijgen. Of zal ik gewoon bellen en een uur op de wacht staan.verveeld
Da's een makkelijke. De optie waarover je het meest kan klagen natuurlijk.

taouanza
18-08-04, 13:33
Geplaatst door vlegeltje
Het beste is naar het belastingkantoor gaan en zeggen dat je hulp nodig hebt en dat je er allemaal nix van snapt.

Dan gaan ze je alles uitleggen en helpen met invullen enzo :p

MAar dat klopt eigenlijk ook op internet was het makkelijk maar je kan alleen voor vorig jaar terugvragen. Formulieren snap ik niks van.:loens:

taouanza
18-08-04, 13:34
Geplaatst door Ravian
Da's een makkelijke. De optie waarover je het meest kan klagen natuurlijk.

Ach daar hebben ons zonnetje weer.

Zegt de uitdrukking 'de pot verwijt de ketel' je iets?

Al3arbi
18-08-04, 13:38
Geplaatst door Ravian
Da's een makkelijke. De optie waarover je het meest kan klagen natuurlijk.


Thuisblijven en zeggen dat je nooit niets hebt mogen ontvangen, :vreemd:

Ravian
18-08-04, 13:41
Geplaatst door taouanza
Ach daar hebben ons zonnetje weer.

Zegt de uitdrukking 'de pot verwijt de ketel' je iets?

Ik klaag niet. Ik drijf de spot met je.

Ravian
18-08-04, 13:42
Geplaatst door Al3arbi
Thuisblijven en zeggen dat je nooit niets hebt mogen ontvangen, :vreemd:

Blijkbaar heeft nooit iemand je ingelicht over het T-biljet.
Daar kun jij toch niets aan doen?
Tis niet echt hood-talk :)

taouanza
18-08-04, 13:44
Geplaatst door Ravian
Ik klaag niet. Ik drijf de spot met je.

:zwaai:

Al3arbi
18-08-04, 13:53
Geplaatst door Ravian
Blijkbaar heeft nooit iemand je ingelicht over het T-biljet.
Daar kun jij toch niets aan doen?
Tis niet echt hood-talk :)


Raak altijd mijn jaaropgaves kwijt. Onnozele briefjes met zulke lage bedragen dat ik er van janken moet. Alles waarmee geld te verdienen is, is hood-talk.

Ravian
18-08-04, 13:57
Geplaatst door Al3arbi
Raak altijd mijn jaaropgaves kwijt. Onnozele briefjes met zulke lage bedragen dat ik er van janken moet. Alles waarmee geld te verdienen is, is hood-talk.

Ik weet niet helemaal precies meer hoe het zit: maar als je studeert en in loondienst zit, kun je, mits onder een bepaald maximum, het geld dat door de belasting is ingehouden, terugkrijgen.

Tot hoever die terugwerkende kracht reikt, weet ik niet precies.
Kan het wel even uitzoeken.

Al3arbi
18-08-04, 13:59
Geplaatst door Ravian
Ik weet niet helemaal precies meer hoe het zit: maar als je studeert en in loondienst zit, kun je, mits onder een bepaald maximum, het geld dat door de belasting is ingehouden, terugkrijgen.

Tot hoever die terugwerkende kracht reikt, weet ik niet precies.
Kan het wel even uitzoeken.


Dont bother. Heb al `n mail gestuurd via Belastingdienstsite. Mouwtjes opstropen en zelf erachteraan. Harde werkers mentaliteit. Er is `n belastingvrije voet ofzo. Mijn god, ik had beter moeten opletten tijdens de lessen die gingen over belasting. Maar ik had het toen te druk met crackslingen on streetcorners.

Ravian
18-08-04, 14:06
Geplaatst door Al3arbi
Dont bother. Heb al `n mail gestuurd via Belastingdienstsite. Mouwtjes opstropen en zelf erachteraan. Harde werkers mentaliteit. Er is `n belastingvrije voet ofzo. Mijn god, ik had beter moeten opletten tijdens de lessen die gingen over belasting. Maar ik had het toen te druk met crackslingen on streetcorners.

Heb je in de voorgaande jaren een vakantie- of bijbaantje gehad en was je toen nog geen 30 jaar? Dan heb je meestal recht op belastingteruggaaf. Het enige wat je hiervoor moet doen is een verzoek om teruggaaf jongeren (Tj) over het betreffende jaar aanvragen. Voor het aanvragen van een teruggaaf, heb je de jaaropgaven van je werkgever nodig.

Je kunt geen teruggaaf aanvragen als je in het jaar waarover je de teruggaaf aanvraagt gehuwd was, langer dan 6 maanden samenwoonde of een eigen huis had. Wil je weten of jij voor een teruggaaf in aanmerking komt? Doorloop dan de vragen in de biljettenwijzer (2003).

Je kunt nog teruggaaf aanvragen tot 1999. De teruggaaf moet dan wel hoger zijn dan:

€ 12 over 2003, 2002 of 2001;
€ 454 over 2000 of 1999.


www.belastingdienst.nl

Al3arbi
18-08-04, 14:25
Geplaatst door Ravian
Heb je in de voorgaande jaren een vakantie- of bijbaantje gehad en was je toen nog geen 30 jaar? Dan heb je meestal recht op belastingteruggaaf. Het enige wat je hiervoor moet doen is een verzoek om teruggaaf jongeren (Tj) over het betreffende jaar aanvragen. Voor het aanvragen van een teruggaaf, heb je de jaaropgaven van je werkgever nodig.

Je kunt geen teruggaaf aanvragen als je in het jaar waarover je de teruggaaf aanvraagt gehuwd was, langer dan 6 maanden samenwoonde of een eigen huis had. Wil je weten of jij voor een teruggaaf in aanmerking komt? Doorloop dan de vragen in de biljettenwijzer (2003).

Je kunt nog teruggaaf aanvragen tot 1999. De teruggaaf moet dan wel hoger zijn dan:

€ 12 over 2003, 2002 of 2001;
€ 454 over 2000 of 1999.


www.belastingdienst.nl

Thx for da Trouble.

Nu al mijn oude werkgevers afgaan. Dat zijn er heel veel. Maar ik ruik geld.

vlegeltje
18-08-04, 14:29
Geplaatst door Ravian
Voor het aanvragen van een teruggaaf, heb je de jaaropgaven van je werkgever nodig.


en/of de jaaropgaven van de uitkeringsinstantie, want over een uitkering betaalt men ook loonbelasting en premies. :)

Al3arbi
18-08-04, 14:31
Geplaatst door vlegeltje
en/of de jaaropgaven van de uitkeringsinstantie, want over een uitkering betaalt men ook loonbelasting en premies. :)


Ik ben nog tè klein voor `n uitkering. :p

dicksr
18-08-04, 14:41
Teruggaaf kan met terugwerkende kracht ALTIJD 5 jaar.
Wanneer je dat als jongere doet (Tj) dan gelden de eerdere voorwaarden. Doe je dat als generieke belastingbetaler (T) dan gelden die voorwaarden niet/anders. Wat dan van belang wordt is m.n. de belastingvrije voet.

5 jaar! Claimen! Geen ongewilde (belaste) schenkingen doen.

dicksr

Al3arbi
18-08-04, 14:49
Geplaatst door dicksr
Teruggaaf kan met terugwerkende kracht ALTIJD 5 jaar.
Wanneer je dat als jongere doet (Tj) dan gelden de eerdere voorwaarden. Doe je dat als generieke belastingbetaler (T) dan gelden die voorwaarden niet/anders. Wat dan van belang wordt is m.n. de belastingvrije voet.

5 jaar! Claimen! Geen ongewilde (belaste) schenkingen doen.

dicksr


Jah. Doe eens rustig. Ik vlieg al.

dicksr
18-08-04, 15:11
Geplaatst door Al3arbi
Jah. Doe eens rustig. Ik vlieg al.

Alleen al bij dat 'moderator' bordje van jou gaan mijn nekharen overeind staan. Als dan ook blijkt dat je nog een beetje vrijblijvend loopt te schenken aan die grauw-grijze blubber die bij ons regering heet, dan vliegt het dak eraf. AAN HET WERK EN WEL NU!.

dicksr

Orakel
18-08-04, 19:34
Als het met de jaaropgaven niet meer lukt, ken je olgens mij ook een IB60 of IB64 formulier halen bij de belastingdienst. Tis 1 van de 2.

taouanza
18-08-04, 20:20
Geplaatst door Orakel
Als het met de jaaropgaven niet meer lukt, ken je olgens mij ook een IB60 of IB64 formulier halen bij de belastingdienst. Tis 1 van de 2.

Of een UB40

taouanza
20-08-04, 19:05
Geplaatst door vlegeltje
Ik krijg geld terug van de belasting :)


Ik heb geld terug gekregen van de belasting maar wist het pas vandaag.:hihi: