PDA

Bekijk Volledige Versie : VN falen in communicatie met moslims



Orakel
18-08-04, 20:23
www.kifkif.be
VN falen in communicatie met moslims wereldwijd

Geplaatst door: AMAZIGH op aug 18, 2004 - 09:24 AM - -


De Verenigde Naties moeten meer energie steken in de communicatie met moslims wereldwijd en ervoor zorgen dat zij door de bevolking in het Midden-Oosten als absoluut neutraal worden beschouwd.

Dat heeft de voorman van het Ontwikkelingsprogramma van de VN, Mark Malloch Brown, maandag gezegd tijdens een bezoek aan Libanon. Volgens Malloch Brown moeten de VN een manier vinden om hun onafhankelijkheid te benadrukken en de aandacht te vestigen op het internationale karakter van hun staf.

Hij zei dat te veel Arabieren de VN op dit moment zien als een marionet die wordt bestuurd door de Verenigde Staten en andere leden van de coalitie die Irak heeft aangevallen.

Na de zelfmoordaanslag op het VN-hoofdkwartier in Bagdad, waarbij 23 VN-medewerkers omkwamen onder wie de speciale afgezant voor Irak Sergio Vieira de Mello, hebben de VN zich volgens Malloch Brown ernstig afgevraagd of zij hun neutrale positie hadden geschonden en daarvoor waren gestraft. "Maar dat is volgens ons niet het geval", zei hij.

Malloch Brown zei dat ook de regeringen van Arabische landen hervormingen moeten doorvoeren. Het gebrek aan hervormingen leidt volgens hem tot economische en politieke stagnatie, waardoor de Arabische landen een nog grotere achterstand oplopen op de rest van de wereld.

www.gva.be

Qwertyno
18-08-04, 20:42
Geplaatst door Orakel

Hij zei dat te veel MENSEN de VN op dit moment zien als een marionet die wordt bestuurd door de Verenigde Staten en andere leden van de coalitie die Irak heeft aangevallen.

Orakel
18-08-04, 20:47
Geplaatst door Qwertyno


:hihi:

Hij maakt zich ook drukker om hoe de VN gezien wordt, dan om daadwerkelijke communnicatie met het MO.

Qwertyno
18-08-04, 21:03
Geplaatst door Orakel
:hihi:

Hij maakt zich ook drukker om hoe de VN gezien wordt, dan om daadwerkelijke communnicatie met het MO.


Ja, volgens mij zijn het niet alleen de Arabieren die de aanloop naar de inval op Irak hebben gevolgd.
Heel de wereld met al zijn mensen was getuigen van het feit hoe de VN ff opzij werd gezet door de VS en zijn onderdanige landjes.
Aan dit soort dingen zou de VN wat moeten doen.
Maar het kan dat niet op dit moment, dus blijft het idd een hulpje die af en toe gebruikt wordt.

mrz
18-08-04, 21:06
Als de VN falen in communicatie met marrokanen, dan zijn marrokanen geen moslims. :wijs:

Ghiezzoe
18-08-04, 21:10
Het is slimmer dan je denkt... Voor communicatie heb je een zender en een ontvanger nodig. Als de ontvanger, om welke reden dan ook, niet wenst te ontvangen kan de zender zenden wat ie wil.. Dus om te kunnen indoctrineren tot wereld"vrede" waarbij iedereen zich onderwerpt aan de nieuwe godsdienst Globalisering genaamd. De hele wereld als onderdeel van een groter plan :hihi: .


Geplaatst door Orakel
:hihi:

Hij maakt zich ook drukker om hoe de VN gezien wordt, dan om daadwerkelijke communnicatie met het MO.

taouanza
18-08-04, 21:12
Geplaatst door Ghiezzoe
Het is slimmer dan je denkt... Voor communicatie heb je een zender en een ontvanger nodig. Als de ontvanger, om welke reden dan ook, niet wenst te ontvangen kan de zender zenden wat ie wil.. Dus om te kunnen indoctrineren tot wereld"vrede" waarbij iedereen zich onderwerpt aan de nieuwe godsdienst Globalisering genaamd. De hele wereld als onderdeel van een groter plan :hihi: .


hmmmz........ADHD?

mulan
18-08-04, 21:13
Zo dit is nieuw,er is geen enkele reactie in deze topic die ik begrijp :denk:

Stelletje vage mensen :p

mulan
18-08-04, 21:15
Geplaatst door Qwertyno
Ja, volgens mij zijn het niet alleen de Arabieren die de aanloop naar de inval op Irak hebben gevolgd.
Heel de wereld met al zijn mensen was getuigen van het feit hoe de VN ff opzij werd gezet door de VS en zijn onderdanige landjes.
Aan dit soort dingen zou de VN wat moeten doen.
Maar het kan dat niet op dit moment, dus blijft het idd een hulpje die af en toe gebruikt wordt.

Behalve deze dan.... :knipoog:

De rest...zit maar wat in zichzelf te lachen,including me.... :duim:

taouanza
18-08-04, 21:16
Geplaatst door mulan
Zo dit is nieuw,er is geen enkele reactie in deze topic die ik begrijp :denk:

Stelletje vage mensen :p


Mrz is wel duidelijk.:ego:

mulan
18-08-04, 21:17
Geplaatst door taouanza
Mrz is wel duidelijk.:ego:

:stout: ...klopt!

taouanza
18-08-04, 21:19
Geplaatst door mulan
:stout: ...klopt!

Ingaji lazz.:cheefbek:
Of is het jagiyi laz?

mulan
18-08-04, 21:21
Geplaatst door taouanza
Ingaji lazz.:cheefbek:
Of is het jagiyi laz?

Die laatste toch.....maar die eerste lijkt op deze : in3aje lazz...is hetgeen mij nu gebeurt,er is niets in huis :lol:

taouanza
18-08-04, 21:25
Geplaatst door mulan
Die laatste toch.....maar die eerste lijkt op deze : in3aje lazz...is hetgeen mij nu gebeurt,er is niets in huis :lol:

Dat bedoel ik ook walloe agrom.:(

3 is van 3aicha, 3ali, Mes3oud, 3adie, Mel3ied,Bel3ied, S3ied
Ik had over g van Gislane

mulan
18-08-04, 21:30
Geplaatst door taouanza
Dat bedoel ik ook walloe agrom.:(

3 is van 3aicha, 3ali, Mes3oud, 3adie, Mel3ied,Bel3ied, S3ied
Ik had over g van Gislane

Oh sorry....maar inderdaad....agrom wel alleen voor de rest niets.Mijn ouders zitten in Marokko en de planning thuis loopt niet volgens planning :p

taouanza
18-08-04, 21:33
Geplaatst door mulan
Oh sorry....maar inderdaad....agrom wel alleen voor de rest niets.Mijn ouders zitten in Marokko en de planning thuis loopt niet volgens planning :p

Ewa ig iella agrom massoel triet?Chwa?!

mulan
18-08-04, 21:40
Geplaatst door taouanza
Ewa ig iella agrom massoel triet?Chwa?!

Massoel lir inki?Wat dacht je van kaas,jam of zo.....chwa ben ik te lui voor,moet namelijk eerst iepshka wassen....my parents zouden zo trots op me zijn :stout:

taouanza
18-08-04, 21:49
Geplaatst door mulan
Massoel lir inki?Wat dacht je van kaas,jam of zo.....chwa ben ik te lui voor,moet namelijk eerst iepshka wassen....my parents zouden zo trots op me zijn :stout:

Das fijn! Nki oerdari agrom kiemien oerdarem masati stet.
Ik heb kaas brie worst en jam.:moe:

Iepska:hihi:
Wij zeggen ieroekoeten en mijn ouders zouden ook erg trots op mijn zijn. Ze zouden spontaan grijze haren ervan krijgen.:strik:
Maar mijn ouders blijven in Marokko.:p

mulan
18-08-04, 21:59
Geplaatst door taouanza
Das fijn! Nki oerdari agrom kiemien oerdarem masati stet.
Ik heb kaas brie worst en jam.:moe:

Iepska:hihi:
Wij zeggen ieroekoeten en mijn ouders zouden ook erg trots op mijn zijn. Ze zouden spontaan grijze haren ervan krijgen.:strik:
Maar mijn ouders blijven in Marokko.:p

Adashkirin s Rotterdam met de agrom? :D

Nee ieroekoeten klinkt wel goed wil je zeggen.... :hihi:

taouanza
18-08-04, 22:07
Geplaatst door mulan
Adashkirin s Rotterdam met de agrom? :D



Mar7ba mar7ba
Mar7ba soegrom:p



Nee ieroekoeten klinkt wel goed wil je zeggen.... :hihi:


Ik zal je een mop vertellen die daar op slaat alhoewel niemand nooit die link legt.:moe:

Tamgra n agnou tagnout

Kiwren agnou tagnout ge oe7anoensen(kamer) ersten iemensie(avondeten). Soen iekchem amachou(kat), ikchem doe elmerf3(tafel)
Ienes agnou: Srafow !(sabbow)
Tnes tagnout: Matta awal ad Arfi?!(Arbi):rolleyes:
Ienes agnou: Iema wien babam ieforfie? (Iefoelki):moe:


:haha:

Orakel
18-08-04, 22:23
Geplaatst door mulan
Die laatste toch.....maar die eerste lijkt op deze : in3aje lazz...is hetgeen mij nu gebeurt,er is niets in huis :lol:

Balen is dat hé?

Ik vond glukkig nog een halfje wit en een ons jong belegen.
Uitje gesnipperd en dat gaat op 2 plakjes kaas op een boterham en dat 2 keer.
Komt net uit het tosti-apparaat, waar je de gesmolten kaas nog hoort knisperen.
Ik hang nu met me hoofd onder een sliert ka..... *smak, smak*

taouanza
18-08-04, 22:25
Geplaatst door Orakel
Balen is dat hé?

Ik vond glukkig nog een halfje wit en een ons jong belegen.
Uitje gesnipperd en dat gaat op 2 plakjes kaas op een boterham en dat 2 keer.
Komt net uit het tosti-apparaat, waar je de gesmolten kaas nog hoort knisperen.
Ik hang nu met me hoofd onder een sliert ka..... *smak, smak*


:moe:

Ik heb geen agrom in huis.

Orakel
18-08-04, 22:29
Geplaatst door taouanza
:moe:

Ik heb geen agrom in huis.

Bummer. Echt lekker, vooral witbrood. Wordt zo mmmmmmooi goudbruin en knapperig.

taouanza
18-08-04, 22:33
Geplaatst door Orakel
Bummer. Echt lekker, vooral witbrood. Wordt zo mmmmmmooi goudbruin en knapperig.

bze3ter sterker nog beze3train.:rolleyes:

Orakel
18-08-04, 22:36
Geplaatst door taouanza
bze3ter sterker nog beze3train.:rolleyes:

Dat heb ik nou net niet in huis. Sterker nog, als het zo klinkt komt het er bij mij niet eens in.
Dan maar houtje bijten.

taouanza
18-08-04, 22:39
Geplaatst door Orakel
Dat heb ik nou net niet in huis. Sterker nog, als het zo klinkt komt het er bij mij niet eens in.
Dan maar houtje bijten.

Weet je eigenlijk wat het is?

Orakel
18-08-04, 22:43
Geplaatst door taouanza
Weet je eigenlijk wat het is?

Nope, maar assik 't uitspreek verrek ik subiet me stembanden.
Maar 't lijkt op b'sahtik.????

taouanza
18-08-04, 22:48
Geplaatst door Orakel
Nope, maar assik 't uitspreek verrek ik subiet me stembanden.
Maar 't lijkt op b'sahtik.????

Ja maar dan percies het tegenovergestelde.:hihi:

vlegeltje
18-08-04, 22:53
Geplaatst door taouanza
Weet je eigenlijk wat het is?

Hmmz, die moslims moeten eerst nog onderling leren communiceren blijkbaar :D :p

taouanza
18-08-04, 22:56
Geplaatst door vlegeltje
Hmmz, die moslims moeten eerst nog onderling leren communiceren blijkbaar :D :p


Goh jij denkt ik kom lekker ontopic doen?:rolleyes:
Ewa beze3ter!

vlegeltje
18-08-04, 23:01
Geplaatst door taouanza
Goh jij denkt ik kom lekker ontopic doen?:rolleyes:
Ewa beze3ter!

z3ema raar taaltje. :maf3:

Eiwa, ik ga ook maar eens een tosti maken.

Safi

taouanza
18-08-04, 23:07
Geplaatst door vlegeltje
z3ema raar taaltje. :maf3:

Eiwa, ik ga ook maar eens een tosti maken.

Safi

ewa ze3ma mischien ga ik zelfs Brinta maken.Yallah!

Maarten
19-08-04, 01:57
Geplaatst door Orakel

Hij zei dat te veel Arabieren de VN op dit moment zien als een marionet die wordt bestuurd door de Verenigde Staten en andere leden van de coalitie die Irak heeft aangevallen.


Die VN ZIJN ook een marionet van de VS en andere landen, als de VS door veto's en door hun algemene machtspositie voortdurend een doorslaggevende invloed hebben, die niet bepaald gericht is op toepassing van de VN-beginselen!
Het schoolvoorbeeld daarvan is de kwestie Israel! Dat weten die Arabieren maar al te goed!

En de andere westerse landen laten zich in hun stemgedrag binnen de VN óok meer bepalen door hun verhouding met de VS, dan door actieve steun voor toepassing van de VN-beginselen!

Zelfs Arabische jongetjes moeten die dure stropdassen bij de VN nog de baas kunnen zijn in de discussies! Zó groot is de westerse hypocrisie bij de VN!

BiL@L
19-08-04, 15:34
Geplaatst door Olive Yao
Waarom? De palestijnse en israelische zaak is toch de uitkomst van een spiraal van oorzaak en gevolg?
Zoals bijvoorbeeld de aanval in 1948 van 6 arabische landen (Syrië, Egypte, Jordanië, Irak, Saoudi-Arabië en nog een)

Die aanval zou er niet geweest zijn als het Westen haar schuldgevoel niet in Israel had gestopt.
:duim:

BiL@L
19-08-04, 16:06
Geplaatst door Olive Yao
Bilals warrige gedachtegang is:
Westerse landen hebben uit schuldgevoel een onafhankelijke staat Israel gesticht.
Daarom hebben 6 arabische landen Israel aangevallen.

Kletskoek.

De wezenlijke vraag is niet in hoeverre het bestaan van Israël historisch gezien het resultaat is van westers schuldgevoel.
De wezenlijke vraag is of stichting van Israël terecht was (moeilijke vraag, waar ik op maroc weinig zinnigs over lees).

De 6 arabische landen vielen Israel aan omdat dat land van hun niet mocht bestaan. Dat is de vraag. De geschiedenis heeft in ieder geval bewezen dat de arabische aanval een slechte daad was.

Aangezien Rotterdam voor een groot deel uit moslims bestaat, en deze aantal ook groeit. Moeten we dan dit stadsdeel maar tot onafhankelijke en autonome landje uitroepen? Als dat zo is, dan pak ik meteen weer mijn spullen in, en ga ik desnoods weer lekker knus bij mijn ouders wonen...

Ik vraag me alleen dan wel af, of dat de omliggende landen (lees: steden) dit zullen pikken.

sjo
19-08-04, 17:32
Geplaatst door BiL@L
Aangezien Rotterdam voor een groot deel uit moslims bestaat, en deze aantal ook groeit. Moeten we dan dit stadsdeel maar tot onafhankelijke en autonome landje uitroepen? Als dat zo is, dan pak ik meteen weer mijn spullen in, en ga ik desnoods weer lekker knus bij mijn ouders wonen...

Ik vraag me alleen dan wel af, of dat de omliggende landen (lees: steden) dit zullen pikken.

Er is geen enkele reden te bedenken waarom omliggende steden het niet zouden pikken als jij weer knus bij je ouders ging wonen.

gr.
sjo

sjo
19-08-04, 17:35
Geplaatst door Olive Yao
Bilals warrige gedachtegang is:
Westerse landen hebben uit schuldgevoel een onafhankelijke staat Israel gesticht.
Daarom hebben 6 arabische landen Israel aangevallen.

Kletskoek.

De wezenlijke vraag is niet in hoeverre het bestaan van Israël historisch gezien het resultaat is van westers schuldgevoel.
De wezenlijke vraag is of stichting van Israël terecht was (moeilijke vraag, waar ik op maroc weinig zinnigs over lees).

De 6 arabische landen vielen Israel aan omdat dat land van hun niet mocht bestaan. Dat is de vraag.

Laat dit nou eindelijk eens op je inwerken Bil@l. Neem er eens een paar dagen voor . Dat lijkt nodig te zijn.

gr.
sjo