PDA

Bekijk Volledige Versie : 5de Retourtje rif.



Qwertyno
18-08-04, 21:47
Het is niet te geloven, maar voor het eerst was ik het helemaal met hirsi ali eens.

taouanza
18-08-04, 21:51
Gaan ze ook nog iets positiefs over Marokkanen uitzenden of is het allemaal kommer en kwel?

vlegeltje
18-08-04, 21:51
Gedumpt in Marokko


Tientallen Marokkaanse mannen laten na de vakantie in Marokko hun vrouw achter, zonder papieren. Vervolgens gaan zij alleen naar Nederland terug. Het is dit jaar minstens dertig vrouwen overkomen: gedumpt in Marokko.

Hulpverleners denken dat het meer vrouwen overkomt. Uit schaamte zwijgen zij daar echter over. De vrouwen waar het om gaat, hebben veelal een slecht huwelijk met mishandelingen achter de rug.

Ook in voorgaande jaren zijn er Marokkaanse vrouwen op deze manier in hun vaderland achtergebleven. Sommigen van hen zijn al jaren bezig om een vergunning te krijgen, zodat ze naar Nederland terug mogen.

VVD-Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali is geschrokken van de verhalen van de Marokkaanse vrouwen. Zij wil de zaak in een debat in de Kamer aan de orde stellen en eist dat de ministers Bot van Buitenlandse zaken, Verdonk van Vreemdelingenzaken en Donner van Justitie in actie komen.

=================

Ik heb het net ook gezien.

Klootzakken die mannen.

Maar de Nederlandse ambassade doet ook geen flikker voor die vrouwen blijkbaar...

taouanza
18-08-04, 21:55
Geplaatst door vlegeltje
Maar de Nederlandse ambassade doet ook geen flikker voor die vrouwen blijkbaar...

Bij mijn broer hebben ze netjes om zijn papieren gevraagd en nooit meer terug gegeven.

Qwertyno
18-08-04, 21:56
Geplaatst door vlegeltje


Klootzakken die mannen.




Idd, een gepaste straf lijkt mij om ze zelf eens te dumpen.


Wat me voor de rest opviel was dat het bijna alleen vrouwen waren die hier korte tijd verbleven hebben.

Die mannen hebben zeker gedacht .. makkelijk halen, makkelijk terugbrengen.

taouanza
18-08-04, 21:58
Geplaatst door Qwertyno
Idd, een gepaste straf lijkt mij om ze zelf eens te dumpen.


Wat me voor de rest opviel was dat het bijna alleen vrouwen waren die hier korte tijd verbleven hebben.

Die mannen hebben zeker gedacht .. makkelijk halen, makkelijk terugbrengen.

Nou het wordt ze anders niet moeillijk gemaakt.

Qwertyno
18-08-04, 21:59
Geplaatst door taouanza
Gaan ze ook nog iets positiefs over Marokkanen uitzenden of is het allemaal kommer en kwel?


Marokkanen positief in de media bestaat niet echt hier in Nederland.

Heel af en toe maar ....

vlegeltje
18-08-04, 22:02
Geplaatst door Qwertyno
Wat me voor de rest opviel was dat het bijna alleen vrouwen waren die hier korte tijd verbleven hebben.


Net iets minder dan drie jaar.

Zodat ze net niet een zelfstandige verblijfsvergunning hebben.



Maar voor die kinderen vind ik het ook erg.
Dat jongetje van twaalf die door z'n opa geslagen werd en om drie uur 's nachts het vee moet verzorgen. Had een brief geschreven dat ie terug wilde naar zijn eigen land.

Triest...

Qwertyno
18-08-04, 22:05
Geplaatst door vlegeltje
Net iets minder dan drie jaar.

Zodat ze net niet een zelfstandige verblijfsvergunning hebben.



Maar voor die kinderen vind ik het ook erg.
Dat jongetje van twaalf die door z'n opa geslagen werd en om drie uur 's nachts het vee moet verzorgen. Had een brief geschreven dat ie terug wilde naar zijn eigen land.

Triest...


ja, idd de wereld met zijn mensen is niet perfect.

Orakel
18-08-04, 22:11
Geplaatst door vlegeltje

Maar de Nederlandse ambassade doet ook geen flikker voor die vrouwen blijkbaar...

Zal nooit vergeten wat de ambtenaar tegen me zei bij m'n naturalisatie, namelijk dat als ik in Marokko in de problemen geraakte, ik niet hoefde aan te kloppen bij de Nederlandse ambassade.

Maar goed, dat hebben Nederlandse Nederlanders (die d'r vastzaten) ook tevergeefs geprobeerd.

Wat ik m.b.t. deze uitzending alleen zo verwonderlijk vind is het volgende:
als die vrouwen hier een verblijfsvergunning hebben gekregen, dan is dat geregistreerd en gearchiveerd.
Al heeft die hufter haar dan de papieren afgepakt, dan is er toch in NL nog ergens een kopie, afschrift, aanvraag, exemplaar, you name it?

Dan heeft die rat toch alleen het papiertje, maar niet haar status (machtiging voorlopig verblijf) afgepakt?

taouanza
18-08-04, 22:14
Geplaatst door Orakel
Zal nooit vergeten wat de ambtenaar tegen me zei bij m'n naturalisatie, namelijk dat als ik in Marokko in de problemen geraakte, ik niet hoefde aan te kloppen bij de Nederlandse ambassade.

Maar goed, dat hebben Nederlandse Nederlanders (die d'r vastzaten) ook tevergeefs geprobeerd.

Wat ik m.b.t. deze uitzending alleen zo verwonderlijk vind is het volgende:
als die vrouwen hier een verblijfsvergunning hebben gekregen, dan is dat geregistreerd en gearchiveerd.
Al heeft die hufter haar dan de papieren afgepakt, dan is er toch in NL nog ergens een kopie, afschrift, aanvraag, exemplaar, you name it?

Dan heeft die rat toch alleen het papiertje, maar niet haar status (machtiging voorlopig verblijf) afgepakt?


Volgens mij heb je met je eerste regel je eigen vraag beantwoordt.

Orakel
18-08-04, 22:16
Geplaatst door taouanza
Volgens mij heb je met je eerste regel je eigen vraag beantwoordt.

Im the greatest! :ego: It's good 2 be the King.

Maar dan hoop ik dat ze de lonen van die hufters daar bij die ambassade bevriezen. Das meer geldverspilling dan de Riagg in Marokko.

Al3arbi
18-08-04, 22:24
Geplaatst door Orakel
Zal nooit vergeten wat de ambtenaar tegen me zei bij m'n naturalisatie, namelijk dat als ik in Marokko in de problemen geraakte, ik niet hoefde aan te kloppen bij de Nederlandse ambassade.



Ik werd gecondoleerd, met `n heel sneaky lachje.

taouanza
18-08-04, 22:27
Geplaatst door Orakel
Im the greatest! :ego: It's good 2 be the King.

Maar dan hoop ik dat ze de lonen van die hufters daar bij die ambassade bevriezen. Das meer geldverspilling dan de Riagg in Marokko.


Hoezo? Wat kan ze dat nou schelen?!
Als ze maar over Marokkanen kunnen zeiken. Problemen oplossen is heeeeeeeeeeel wat anders.:moe:

Orakel
18-08-04, 22:34
Geplaatst door Al3arbi
Ik werd gecondoleerd, met `n heel sneaky lachje.

weet dakkut nie moet vragen maar: wrom lachte ie sneaky?

whisper
19-08-04, 10:33
Geplaatst door Orakel
Zal nooit vergeten wat de ambtenaar tegen me zei bij m'n naturalisatie, namelijk dat als ik in Marokko in de problemen geraakte, ik niet hoefde aan te kloppen bij de Nederlandse ambassade.

Maar goed, dat hebben Nederlandse Nederlanders (die d'r vastzaten) ook tevergeefs geprobeerd.

Wat ik m.b.t. deze uitzending alleen zo verwonderlijk vind is het volgende:
als die vrouwen hier een verblijfsvergunning hebben gekregen, dan is dat geregistreerd en gearchiveerd.
Al heeft die hufter haar dan de papieren afgepakt, dan is er toch in NL nog ergens een kopie, afschrift, aanvraag, exemplaar, you name it?

Dan heeft die rat toch alleen het papiertje, maar niet haar status (machtiging voorlopig verblijf) afgepakt? dat is ook zo ...maar veel vrouwen weten dat niet ....en als ze wachten tot er een halfjaar voorbij is ....word het moeilijker

Ron Haleber
19-08-04, 10:34
Geplaatst door Qwertyno
Het is niet te geloven, maar voor het eerst was ik het helemaal met hirsi ali eens.

Dat komt omdat je altijd veel te snel je emmers stront over haar uitstortte... Ondanks je intelligentie! Maar beter ten halve gekeerd dan te hele gedwaald - zeggen we in NL...! :mad:

Dat van die mannen dumpen, dat wou AHA voor jou ook wel op zich nemen - zei ze! :ergleuk:


Ik kreeg er gisteren zelfs een felle ruzie over met mijn naffervriend die bij mij altijd NOVA komt kijken. Ik vermeldde net mijn mening alsvolgt kort in dit topic:

http://www.maroc.nl/nieuws/images/themes/tabmenu/icons/icon1.gif



DAJJ weet ook wel dat NL géén Belgiė is waar je (zeker etnisch) als moslim je dood tegen een muur (als van het VB) loopt. In NL is het allemaal veel meer electorale retoriek dan dat die islambashing inhoud heeft....

Je zag dat gisteren m.i. ook weer in NOVA: Waar was die Marokkaanse PvdA-dame Khadizja Arib toen het ging om die gruwelijk in Marokko gedumpte Marokvrouwen met wettelijke maatregelen bij te willen staan...???

De op dit forum tot het Vuur vervloekte AHA bleek die rol op zich te nemen en in de 2e kamer voor hen te willen vechten... En dat ligt echt niet aan NOVA...



Die lieve dame uit Araisj is veel te bang voor haar achterban. Om het maar niet te hebben over haar man die me dreigde me de grond in te willen rammen - a propos, iets wat jou toch ook geen slecht idee lijkt, nietwaar? :koppel:



Die ruzie kwam overigens voort uit het feit dat ik net een missive van een zekere S. Harchaoui ontving waar hij me voor wat betreft geweldszaken als die in NOVA - in het gelijk stelt tegenover 'onbeschaafd reagerende' mensen als jij. Voor het eerst in mijn leven dat een (oud) Officier van Justitie mij in het gelijk stelt bij de vele malen dat ik t.b.v. Marokanen tegenover hen stond...!

Tomas
19-08-04, 11:03
'k heb 't ook gezien.

Maar ik heb wat ambivalente gevoelens tov die vrouwen.

Enerzijds is het wat die mannen geflikt hebben een klote streek. Maar je krijgt wat dat betreft een volstrekt eenzijdig verhaal te horen. Wat er precies is gebeurd kom je zo niet achter. Ik wil zo'n man ook wel eens horen, dan.

En anderzijds hebben een aantal van die vrouwen geen enkele reden meer om naar nl te komen. Het enige dat ze hier buiten het aanrecht hadden was die man. En voor sommige een kind dat hier een paar jaar heft gewoond en misschien wel wat nederlands kan spreken. Heel mischien, want als het nog geen drie is moet ik dat eerst nog maar 's horen.

EN 1 vrouw had geklaagd bij de ambassade ofzo en kreeg vrij snel haar papieren terug, behalve haar verblijfsvergunning. Waarom niet bleef mij onduidelijk. Misschien was die al verlopen of gewoo n niet meer geldig gezien het feit dat ze niks meer te zoeken had in nederland.

Nou ja, dat laatste gaat het volgens mij eigenlijk om. Een verblijfsvergunning voor NL is daar denk ik goud waard. En daar wordt veel voor gedaan. Hel veel. Misschien ook wel dergelijke tranentrekkende verhalen verzinnen over de toch al vergruisde Marokkaanse man.

Het zou beter zijn als Marokko eens wat aan zijn economische vooruitgang deed. Misschien zelfs wat harame edoch effectieve westerse economische principes overnemen.

whisper
19-08-04, 11:49
Geplaatst door Tomas
'k heb 't ook gezien.

Maar ik heb wat ambivalente gevoelens tov die vrouwen.

Enerzijds is het wat die mannen geflikt hebben een klote streek. Maar je krijgt wat dat betreft een volstrekt eenzijdig verhaal te horen. Wat er precies is gebeurd kom je zo niet achter. Ik wil zo'n man ook wel eens horen, dan.

En anderzijds hebben een aantal van die vrouwen geen enkele reden meer om naar nl te komen. Het enige dat ze hier buiten het aanrecht hadden was die man. En voor sommige een kind dat hier een paar jaar heft gewoond en misschien wel wat nederlands kan spreken. Heel mischien, want als het nog geen drie is moet ik dat eerst nog maar 's horen.

EN 1 vrouw had geklaagd bij de ambassade ofzo en kreeg vrij snel haar papieren terug, behalve haar verblijfsvergunning. Waarom niet bleef mij onduidelijk. Misschien was die al verlopen of gewoo n niet meer geldig gezien het feit dat ze niks meer te zoeken had in nederland.

Nou ja, dat laatste gaat het volgens mij eigenlijk om. Een verblijfsvergunning voor NL is daar denk ik goud waard. En daar wordt veel voor gedaan. Hel veel. Misschien ook wel dergelijke tranentrekkende verhalen verzinnen over de toch al vergruisde Marokkaanse man.

Het zou beter zijn als Marokko eens wat aan zijn economische vooruitgang deed. Misschien zelfs wat harame edoch effectieve westerse economische principes overnemen. ik ben het met je eens al je zegt het is een eenzijdig verhaal ...maar toch...waarom niet wachten tot deze vrouw een status heeft en dan scheiden ......dan kan deze man weer opnieuw trouwen en dat bespaard een hoop elende voor de kinderen en vrouwen die gedumpt worden....of het terecht is of niet ....heb toch medelijden met die vrouwen.

whisper
19-08-04, 11:52
Geplaatst door taouanza
Gaan ze ook nog iets positiefs over Marokkanen uitzenden of is het allemaal kommer en kwel? wat zouden ze dan uit moeten zenden volgens jouw?

Tomas
19-08-04, 13:04
Geplaatst door whisper
ik ben het met je eens al je zegt het is een eenzijdig verhaal ...maar toch...waarom niet wachten tot deze vrouw een status heeft en dan scheiden ......dan kan deze man weer opnieuw trouwen en dat bespaard een hoop elende voor de kinderen en vrouwen die gedumpt worden....of het terecht is of niet ....heb toch medelijden met die vrouwen.

Dus ondanks de enzijdigheid van het verhaal, de overduidelijke aanwezigheid van een motief om te liegen (het verkrijgen van een enkeltje nederlandsparadijs) moeten we deze vrouwen maar op hun woord geloven. Waarom? Omdat ze iets negatiefs beweren over Marokkaanse mannen. Daarom. Dan moet het wel waar zijn?

Erwin
19-08-04, 13:23
Is dit niet gewoon een lompe manier om duidelijk te maken dat je een einde aan je huwelijk wilt maken? Met het einde van het huwelijk vervalt ook de reden voor het verblijfsrecht (van de vrouwen in deze gevallen), toch? Dus zouden die vrouwen niet zowiezo weer terug moeten keren naar Marokko?

Yugurthen
19-08-04, 13:51
Geplaatst door Qwertyno
Het is niet te geloven, maar voor het eerst was ik het helemaal met hirsi ali eens.

Ik niet want bij de aanblik van haar bavianenkop voelde ik een oprisping en kon met moeite wat kots binnenhouden.

Baviaan Hirsi is wel goed geintegreerd in Nederland want als een volleerde Nederlandse kan ze alles op een hoopje gooien.

Die arme vrouwen zullen maar al te blij zijn om door Baviaan Hirsi geholpen te worden (niemand anders doet het) maar zodra ze hun papieren terug hebben kotsen ze Baviaan Hirsi zo snel mogelijk uit want het enige waar Baviaan Hirsi om geeft is haar ego. Andermans ellende interesseert haar niet, daarvoor heeft ze zich al direct na haar clitoridectomie afgesloten.

Een zoveelste (toekomstig) trauma voor Baviaan Hirsi.

Tomas
19-08-04, 13:53
Geplaatst door Yugurthen

Een zoveelste (toekomstig) trauma voor Baviaan Hirsi.

Ze heeft jou ook een behoorlijk trauma doen oplopen blijkbaar.

Afrux
19-08-04, 14:27
Geplaatst door Erwin
Is dit niet gewoon een lompe manier om duidelijk te maken dat je een einde aan je huwelijk wilt maken? Met het einde van het huwelijk vervalt ook de reden voor het verblijfsrecht (van de vrouwen in deze gevallen), toch? Dus zouden die vrouwen niet zowiezo weer terug moeten keren naar Marokko?

Objectief gezien klopt je verhaal wel. De wet zegt dat je minstens 3 jaar moet inwonen bij een partner die legaal in Nederland verblijft. Haal je dat niet dan moet je terug. Misschien zijn er uitzonderingen omdat er kinderen in het spel zijn of iets dergelijks.


Ali roept van alles en nog wat! Zij denkt langzamer hand dat ze de wet is.

Aan de andere kant hebben deze vrouwen geen garantie op een eerlijke zaak. De Mudawana (familie wetgeving) staat niet bekend om haar vrouwenvriendelijkheid. Bovendien is het gerechtelijk apparaat (en de rest) zo corrupt als wat. Hier hebben ze wel een eerlijke proces, het zou goed zijn om ze die kans te geven. En dan bepalen de rechters wie wel blijft en wie niet volgens de wet en niet volgens Ali.

kspeciaal
19-08-04, 15:36
Geplaatst door vlegeltje
Gedumpt in Marokko


VVD-Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali is geschrokken van de verhalen van de Marokkaanse vrouwen. Zij wil de zaak in een debat in de Kamer aan de orde stellen en eist dat de ministers Bot van Buitenlandse zaken, Verdonk van Vreemdelingenzaken en Donner van Justitie in actie komen.


Ik las toevellig in een nader topic het voilgende:
Emigratie / Somaliėrs massaal (17.000) naar Engeland (#)
Emigratie / Somaliėrs massaal naar Engeland
door Katja van der Linde
Trouw 2003-04-28

Somalische asielzoekers uit Nederland steken massaal de grens over. De trend was al langer gaande, maar uit de laatste cijfers blijkt dat meer dan de helft van de Somaliėrs, 17000 in totaal, Nederland inmiddels heeft verlaten. De meesten vertrokken naar Engeland. De genaturaliseerde Somaliėrs maken optimaal gebruik van het vestigingsbeleid in de Europese Unie.
Mmmm , geen besneden moslimvrouwen meer in NL. Dan moet Ali weer een ander Target vinden met een Islam labeltje natuurlijk!!

Ik vind het belachlijk dat mensen nog steeds durven te beweren dat Ali haar nek durft uit te steken voor de marokkaanse vrouwen of voor wie dan ook. Die dame heeft diverse malen bewezen hoe ongeloofwaadig ze is en dat het haar meer gaat om die publiciteit dan de werkeijke issues.
Ik ben allang niet meer onder de indruk van haar woorden hoor! Met een beetje politieke interesse had je zo'n actie van Ali kunnen voorspellen. Het was weer Show Time voor Ali en de VVD. Ze moest weer haar periodieke verschijning maken bij NOVA. Keep The spirit alive!

Hiermee onderschat en ontken ik absoluut niet de ernst van het probleem voor marokkanse vrouwen en de laksheid van de NLse ambassade in het verschaffen van hulp aan de slachtoffers! dat zijn zelfs dageliijkse praktijken binnen de marokkanse gemeenschap. dit is trouwens maar een probleem van een hele reeks waar die vrouwen mee zitten. Denk aan jarenlange procedures van echtscheidingen in marokko, Ontvoeringen van eigen kinderen naar marokko om daar achter te laten, enz... . Hier moet echt iets aan gedaan worden. Maar ik twijfel sterk of Ali de persoon is die met de oplossing kan komen of laten komen!

kspeciaal
19-08-04, 15:37
Foutje

rja
19-08-04, 17:46
Geplaatst door kspeciaal
Foutje
Je kunt je vorige bijdragen gewoon aanpassen, door op het knopje wijzigen te drukken.

Yugurthen
19-08-04, 18:39
Geplaatst door kspeciaal
Ik las toevellig in een nader topic het voilgende:
Emigratie / Somaliėrs massaal (17.000) naar Engeland (#)
Emigratie / Somaliėrs massaal naar Engeland
door Katja van der Linde
Trouw 2003-04-28

Somalische asielzoekers uit Nederland steken massaal de grens over. De trend was al langer gaande, maar uit de laatste cijfers blijkt dat meer dan de helft van de Somaliėrs, 17000 in totaal, Nederland inmiddels heeft verlaten. De meesten vertrokken naar Engeland. De genaturaliseerde Somaliėrs maken optimaal gebruik van het vestigingsbeleid in de Europese Unie.
Mmmm , geen besneden moslimvrouwen meer in NL. Dan moet Ali weer een ander Target vinden met een Islam labeltje natuurlijk!!

Ik vind het belachlijk dat mensen nog steeds durven te beweren dat Ali haar nek durft uit te steken voor de marokkaanse vrouwen of voor wie dan ook. Die dame heeft diverse malen bewezen hoe ongeloofwaadig ze is en dat het haar meer gaat om die publiciteit dan de werkeijke issues.
Ik ben allang niet meer onder de indruk van haar woorden hoor! Met een beetje politieke interesse had je zo'n actie van Ali kunnen voorspellen. Het was weer Show Time voor Ali en de VVD. Ze moest weer haar periodieke verschijning maken bij NOVA. Keep The spirit alive!

Hiermee onderschat en ontken ik absoluut niet de ernst van het probleem voor marokkanse vrouwen en de laksheid van de NLse ambassade in het verschaffen van hulp aan de slachtoffers! dat zijn zelfs dageliijkse praktijken binnen de marokkanse gemeenschap. dit is trouwens maar een probleem van een hele reeks waar die vrouwen mee zitten. Denk aan jarenlange procedures van echtscheidingen in marokko, Ontvoeringen van eigen kinderen naar marokko om daar achter te laten, enz... . Hier moet echt iets aan gedaan worden. Maar ik twijfel sterk of Ali de persoon is die met de oplossing kan komen of laten komen!

Het is Baviaan Hirsi gelukt in volle komkommertijd.

euhh
19-08-04, 19:48
Als je het aankoopbonnetje nog hebt mag je dur toch gewoon terugbrengen?

:duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels:

Qwertyno
19-08-04, 21:03
Geplaatst door Ron Haleber
Dat komt omdat je altijd veel te snel je emmers stront over haar uitstortte... Ondanks je intelligentie! Maar beter ten halve gekeerd dan te hele gedwaald - zeggen we in NL...! :mad:

Dat van die mannen dumpen, dat wou AHA voor jou ook wel op zich nemen - zei ze! :ergleuk:

Ik kreeg er gisteren zelfs een felle ruzie over met mijn naffervriend die bij mij altijd NOVA komt kijken. Ik vermeldde net mijn mening alsvolgt kort in dit topic:

http://www.maroc.nl/nieuws/images/themes/tabmenu/icons/icon1.gif

Die lieve dame uit Araisj is veel te bang voor haar achterban. Om het maar niet te hebben over haar man die me dreigde me de grond in te willen rammen - a propos, iets wat jou toch ook geen slecht idee lijkt, nietwaar? :koppel:

Die ruzie kwam overigens voort uit het feit dat ik net een missive van een zekere S. Harchaoui ontving waar hij me voor wat betreft geweldszaken als die in NOVA - in het gelijk stelt tegenover 'onbeschaafd reagerende' mensen als jij. Voor het eerst in mijn leven dat een (oud) Officier van Justitie mij in het gelijk stelt bij de vele malen dat ik t.b.v. Marokanen tegenover hen stond...!


Ron,

Tijdens het bekijken van de uitzending kreeg ik medelijden met die vrouwen en de drie kinderen (jongen, meisje en briefschrijver).
Natuurlijk heeft ieder zijn eigen situatie en eigen verhaal en heeft niet ieder evenveel recht op een eventuele terugkeer, maar dat moet dan onderzocht worden. Dit zou dan het beste gedaan kunnen worden door de Nederlandse ambassade daar.

Toen de uitzending afgelopen was kwam Hirsi Ali aan het woord. Ik dacht wat gaat die nou weer voor gekke dingen zeggen (want dat is wat ik van haar gewend ben). Maar tot mijn grote verbazing hield ze zich in en vertelde dat er bekeken moest worden of de betreffende mensen geholpen kunnen worden en de eventuele schuldige te straffen. Nou dit was op dat moment ongeveer wat ik ook dacht. Nu kun je wel gaan twijfelen aan haar goede wil, maar dat is voor mij een beoordeling voor later. Ze had tenslotte hele andere dingen kunnen zeggen.

Ik heb wel eens kritiek geleverd op Hirsi Ali en tot zover ik me kan herinneren ging dat altijd op basis van bepaalde uitspraken die ze deed. Ik lees of hoor niet alles wat Hirsi Ali zegt, maar met de uitspraken die het nieuws gehaald hebben was ik het meestal volledig mee oneens.

Onderstaand gaat volgens mij voor veel gevallen op;
De vrouwen in het filmpje hadden niet zo lang in Nederland gewoond en zijn via een huwelijk naar Nederland gekomen. Veel van deze vrouwen hebben volgens mij geen familie hier.
Nu kan het dus zo zijn dat er binnen drie jaar een echtscheiding plaatsvindt waarbij het volgens de man verstandiger is dat de ex-vrouw met eventueel een kind teruggaat naar haar vorige leefgebied en familie dan hier zonder taalbeheersing en alleen of eenzaam in een onbekend land te verblijven.

barneveld
19-08-04, 21:58
Geplaatst door Qwertyno
Het is niet te geloven, maar voor het eerst was ik het helemaal met hirsi ali eens.

ze wil alleen haar gezicht een beetje verschonen. ze moet haar smoelhouden k#t somalie sl@t

Ron Haleber
20-08-04, 00:17
Geplaatst door Qwertyno
Ron,

Tijdens het bekijken van de uitzending kreeg ik medelijden met die vrouwen en de drie kinderen (jongen, meisje en briefschrijver).
Natuurlijk heeft ieder zijn eigen situatie en eigen verhaal en heeft niet ieder evenveel recht op een eventuele terugkeer, maar dat moet dan onderzocht worden. Dit zou dan het beste gedaan kunnen worden door de Nederlandse ambassade daar.

Toen de uitzending afgelopen was kwam Hirsi Ali aan het woord. Ik dacht wat gaat die nou weer voor gekke dingen zeggen (want dat is wat ik van haar gewend ben). Maar tot mijn grote verbazing hield ze zich in en vertelde dat er bekeken moest worden of de betreffende mensen geholpen kunnen worden en de eventuele schuldige te straffen. Nou dit was op dat moment ongeveer wat ik ook dacht. Nu kun je wel gaan twijfelen aan haar goede wil, maar dat is voor mij een beoordeling voor later. Ze had tenslotte hele andere dingen kunnen zeggen.

Ik heb wel eens kritiek geleverd op Hirsi Ali en tot zover ik me kan herinneren ging dat altijd op basis van bepaalde uitspraken die ze deed. Ik lees of hoor niet alles wat Hirsi Ali zegt, maar met de uitspraken die het nieuws gehaald hebben was ik het meestal volledig mee oneens.

Onderstaand gaat volgens mij voor veel gevallen op;
De vrouwen in het filmpje hadden niet zo lang in Nederland gewoond en zijn via een huwelijk naar Nederland gekomen. Veel van deze vrouwen hebben volgens mij geen familie hier.
Nu kan het dus zo zijn dat er binnen drie jaar een echtscheiding plaatsvindt waarbij het volgens de man verstandiger is dat de ex-vrouw met eventueel een kind teruggaat naar haar vorige leefgebied en familie dan hier zonder taalbeheersing en alleen of eenzaam in een onbekend land te verblijven.

Qwertyno wij hadden dezelfde ervaring van diep medelijden met die vrouwen. Het was ontzettend triest - alleen met een klein kind achtergelaten daar in een afgelegen dorp. Wij kregen niet de indruk dat dit fake was. Zo'n reporter van NOVA laat zich ook niet zomaar beduvelen - denk aan die eerdere Marokkaanse dokter die op ons NL-ers schold als "gierige joden"...

Uit de reacties van de vrouwen was overigens niet jouw excuus op te maken dat het om normale echtscheidingen ging waarbij de vrouw teruggaat. Verder weet ik niet of onze Mohamed direct bij die uitzendingen betrokken was, maar ze zullen hem toch wel om advies gevraagd hebben - wie anders...? En Mohamed laat zich toch ook geen knollen voor citroenen verkopen - zeker niet in Marokko!

Het probleem lijkt mij - ook voor AHA - erin te liggen dat die verhalen nu eenmaal ambtelijk verifieerbaar moeten zijn. Je kan als ambassade mensen nu eenmaal niet zomaar op hun woord geloven. Dan is het hek van de dam en kan iedereen zich met zo'n verhaal gaan melden...

En je kunt geen recherche-team daarvoor in Marokko stationneren. De Sūreté ziet je aankomen! Dat weet jij ook wel. Trouwens die vrouwen hadden weinig of geen sociale contacten in NL. Hoe moet je hun verhalen dan controleren... Dat ze een naam opgeven waar hier een vergunning op staat zegt weinig...

Ben dus benieuwd hoe AHA het wil aanpakken! Azahaf heeft haar voor Argan uitgenodigd - wegens de vacantie werd het verplaatst - zal het haar daar vragen...

AHA zal het wel via preventie willen doen. Sadik Harchaoui schreef me gisteren ook al: "We doorbreken in islamitische gezinnen taboes rondom huiselijk geweld en sexueel geweld enzovoorts. Binnenkort gaan we starten met een interventieteam relationeel geweld en sociale druk. Uiteindelijk moet dit ertoe leiden dat gemeenten aandacht hebben voor dit soort processen en daar wat aan doen".


AHA was natuurlijk rancuneus en beledigend als ze het over islam had... Maar als ik eerlijk moet zijn vind ik haar eerlijker overkomen dan die moslima Manji waar onze Latifa en haar man Mohamed het op NOVA op belangrijke punten mee eens waren. Die maakte op mij te veel de indruk van theater.

Jij (net als mijn vriend) mogen het ontkennen, maar Ayaan drijft echt haar eigen wil door. En als het er echt op aankomt maakt ze volgens mij even hard ruzie met Zalm als met de PvdA. Somaliėrs - jij kent Saeid van de al-F. zijn nu eenmaal niet voor de poes...! Met hem had ik hier laatst een leuk gesprek - je zult het wel gelezen hebben.

Raar is dat ze normaliter - laatst was Ayaan weer een uur op de radio - heel verstandig kan praten ook begripvol over moslima's... Maar soms gaat ze weer door het lint... Ik heb haar daar wel op aangesproken en dan geeft ze dat ook toe. Maar ze kan het maar niet laten om soms uit de band te springen... Ook Zalm zal het haar heus wel gezegd hebben - dat is niet zijn stijl...!


Ik blijf het erg vreemd vinden dat Khadizja niets van zich laat horen. Juist omdat ik en mijn vriend haar persoonlijk kennen uit haar stad. NOVA had haar toch best samen met Ayaan aan het woord willen laten...

Ron Haleber
20-08-04, 19:24
Geplaatst door barneveld
ze wil alleen haar gezicht een beetje verschonen. ze moet haar smoelhouden k#t somalie sl@t

Nafferkippetje, ik zou m'n snaveltje maar dichthouden...! :cheefbek:

Somalische kippen komen in Barneveld niet voor... Die verdienen een speciale behandeling. Daar weet jij niets van af. :eek:

Laat dat maar aan grootfokker Zalm over...! :engel: