PDA

Bekijk Volledige Versie : Emigratie / Somaliërs massaal (17.000) naar Engeland



BiL@L
19-08-04, 10:33
gewist

prikkerd
19-08-04, 17:04
Geplaatst door BiL@L
Hier komt pas de echte aap uit de mouw.
:duim:

waarom noem je die somaliër een aap??

:D


die verdient het wel hoor
:jeweetog:

Ghiezzoe
19-08-04, 19:07
IDD
Maar denk je dat ze zelf weten/beseffen dat wat ze denken niet overeenkomt met de Sunnah?

Salaam


Geplaatst door BiL@L
Hier komt pas de echte aap uit de mouw.
:duim:

Ghiezzoe
20-08-04, 19:39
Ik denk dat ze , net als zovelen, niet weten (dom gehouden, mentaliteit , cultuur) dat je opsplitsen in sekten verboden is...

Quote
"Op ieder niveau kun je een school uitkiezen naar je eigen islamitische geloofsovertuiging. Voor mij hoeft het niet, mijn kinderen gaan gewoon naar de dichtstbijzijnde openbare school. Religie leer ik ze thuis wel.''"


en dat dit niet de weg van een moslim is:


Quote
Ze kunnen er ongestoord leven en zeggen snel een uitkering te krijgen van de sociale dienst. Bovendien is er geen sollicitatieplicht. Ook hebben ze vaak schulden door de lening die ze afsloten zodra ze hun verblijfsvergunning kregen. Het gerucht dat je in Engeland niets hoeft te doen en dat de sociale dienst al je rekeningen betaalt, is hardnekkig .''


En ik denk dat het heel veel geduld zou kosten om ze iets anders te doen laten inzien.....


Salaam

Ghiezzoe
20-08-04, 20:05
Ok, ze vertrekken dus uit hun land met een droom:

Quote:
De vraag blijft waarom de Somaliërs zo massaal voor de oversteek kiezen, terwijl de leefomstandigheden in Engeland op het eerste gezicht weinig florissant zijn. ,,Dat heeft een paar oorzaken'', vertelt de Somalische Nederlander M.A. Mahamed, die vrienden zag vertrekken. ,,De jongens die ik ken, zeggen dat het leven in het Verenigd Koninkrijk een stuk makkelijker is. Ze kunnen er ongestoord leven en zeggen snel een uitkering te krijgen van de sociale dienst. Bovendien is er geen sollicitatieplicht. Ook hebben ze vaak schulden door de lening die ze afsloten zodra ze hun verblijfsvergunning kregen.

Maar ze eindige toch als hardwerkende burgers...

Op zich vind ik dat wel positief..

Quote Bil@l:
Als je daarmee denkt aan te geven dat voor iedere sekte er een aparte school is. Dan heb je het ook mis. Die scholen hebben kinderen van allerlij achtergronden met de Islam als religie.

Ik neem aan dat wat je zegt waar is... Ik ben immers nog nooit op zo'n school geweest om te weten wat de kinderen er met de paplepel ingegoten krijgen en of dat verschilt per schiool. Het extreme geval wat jij schetst geloofde ik ook niet in (dus dat er voor iedere sekte een aparte school is)..


Geplaatst door BiL@L
Die Somaliers bruisen daar met de economie meer hoor. Voor het geval je dat niet wist.

Wa rahmatoe Allahi wa barakatoeh.

Als je daarmee denkt aan te geven dat voor iedere sekte er een aparte school is. Dan heb je het ook mis. Die scholen hebben kinderen van allerlij achtergronden met de Islam als religie.

wa alaykom sallaam

Na'NoNiempje
20-08-04, 20:14
Een vriend van mij vertrekt ook binnenkort naar Engeland, Londen om precies te zijn.
Hij komt oorspronkelijk uit Jemen.

Hij voelt zich daar veel meer op zijn plek dan hier, voelt zich minder een buitenlander dan in Nederland.

Ikzelf ben een keer in Londen geweest, 'k moet eerlijk zeggen, I can see where he is coming from.

:)

Gr,
NaNiempje

Mark
21-08-04, 00:51
Het zijn gewoon nomaden, die blijven nooit te lang op een plek.

taouanza
21-08-04, 07:40
Laat een hoop schulden achter om daar hun kinderen godsdienst te leren.
Wat een logische volgorde.:moe: