PDA

Bekijk Volledige Versie : Scientists unearth 15,000 year-old city in southern Morocco



vgeld
19-08-04, 22:32
RABAT, Aug.19 - A team of Moroccan scientists have unearthed, near the southern city of Aousserd , remnants of a city, believed to be 15,000 years old and to belong to an ancient Amazigh civilization .

The ancient city “Arghilas” (cheetah) in Berber language was found by chance by a team of cartographers, reports Morocco’s TV channel "2M".

The region is rich in wall paintings tracing the history of prehistory humans who used to inhabit the Sahara. The team discovered columns that are likely the beams of the city’s temple and in the other side of the city a collective necropolis surrounded by habitats.

These ancient buildings were found in a state of advanced decay due to weather erosion and human activities, 2M says.

The site is currently being studied by archeologists and authorities plan to make it available to geology students to gain insight on how ancient humans lived in the Sahara.

Bofko
19-08-04, 22:46
15000 jaar geleden !! De laatste ijstijd. Nederland ligt nog voor de helft onder dikken lagen ijs. Zijn -naar mijn weten- weinig steden van die ouderdom opgegraven.

barneveld
19-08-04, 23:05
Geplaatst door Bofko
15000 jaar geleden !! De laatste ijstijd. Nederland ligt nog voor de helft onder dikken lagen ijs. Zijn -naar mijn weten- weinig steden van die ouderdom opgegraven.

luister, als Vgeld iets zegt dan moet je het voor waar aannemen. hij is de kar treker tegenwoordig en durf hem niet tegen tespreken

Afrux
19-08-04, 23:08
Geplaatst door Bofko
15000 jaar geleden !! De laatste ijstijd. Nederland ligt nog voor de helft onder dikken lagen ijs. Zijn -naar mijn weten- weinig steden van die ouderdom opgegraven.



Ernst Renan:

Berbers hebben met veel civilisaties samengeleefd in verde, en voor hun waarde gevochten als het nodig was. Veel van deze civilisaties zijn verdwenen, zoals, de romeinen, feneciers, byzantijnen, etc BUT THEY KEPT THE SECRET Of ESSENCE.

Bofko
19-08-04, 23:13
Geplaatst door barneveld
luister, als Vgeld iets zegt dan moet je het voor waar aannemen. hij is de kar treker tegenwoordig en durf hem niet tegen tespreken

Ik neem iedereen serieus tenzij hij grappen maakt.
Maar in deze topic heeft Vgeld alleen nog maar een artikel gekopieerd en zelf niets gezegd. Dus er valt niets tegen te spreken.
En kartrekker ?

Bofko
19-08-04, 23:18
Geplaatst door Afrux
Ernst Renan:

Berbers hebben met veel civilisaties samengeleefd in verde, en voor hun waarde gevochten als het nodig was. Veel van deze civilisaties zijn verdwenen, zoals, de romeinen, feneciers, byzantijnen, etc BUT THEY KEPT THE SECRET Of ESSENCE.

Lijkt me redelijk aannemelijk als je aan de Middellandse Zee grenst. Maar je spreekt hier over maximaal 3000 jaar geleden



Geplaatst door Afrux
BUT THEY KEPT THE SECRET Of ESSENCE.
What do you mean ?

barneveld
19-08-04, 23:20
Geplaatst door Bofko
Ik neem iedereen serieus tenzij hij grappen maakt.
Maar in deze topic heeft Vgeld alleen nog maar een artikel gekopieerd en zelf niets gezegd. Dus er valt niets tegen te spreken.
En kartrekker ?

oke, hij is niet zo spraakzaam. maar hij kan wel goed schelden.

hij heeft belooft dat hij voortaan de kar zal treken van de tering naar de nering

Bofko
19-08-04, 23:26
Geplaatst door barneveld
oke, hij is niet zo spraakzaam. maar hij kan wel goed schelden.

hij heeft belooft dat hij voortaan de kar zal treken van de tering naar de nering

Ik heb iets gemist zie ik wel.
Anyway, ik hoop dat hij dat voorzichtig doet want hoge bomen vallen het hardst.

barneveld
19-08-04, 23:30
Geplaatst door Bofko
Ik heb iets gemist zie ik wel.
Anyway, ik hoop dat hij dat voorzichtig doet want hoge bomen vallen het hardst.

je haalt twee dingen door elkaar.
hoge bomen valen niet ver van de schadouw
en
beter harde ei dan een halve ei

Bofko
19-08-04, 23:36
Even off-topic. Ik heb 3 jaar geleden een half jaar in Barneveld gewerkt. Industrieterrein ´de Harselaar´. Ik had wel medelijden met die Barnevelders die daar in zo´n mooi oud huis wonen en helemaal omringd zijn door kantoren en fabrieken. En vrachtauto´s die de hele dag langs denderen.
Bij het afscheid hebben we nog een bezoek gebracht aan het pluimvee-museum.

barneveld
19-08-04, 23:41
Geplaatst door Bofko
Even off-topic. Ik heb 3 jaar geleden een half jaar in Barneveld gewerkt. Industrieterrein ´de Harselaar´. Ik had wel medelijden met die Barnevelders die daar in zo´n mooi oud huis wonen en helemaal omringd zijn door kantoren en fabrieken. En vrachtauto´s die de hele dag langs denderen.
Bij het afscheid hebben we nog een bezoek gebracht aan het pluimvee-museum.

ik ken de eigenaar van de restorant bij de station. hij zegt dat hij de beste woon plek heeft.
waar heb je gewerkt?

Bofko
19-08-04, 23:47
Geplaatst door barneveld
ik ken de eigenaar van de restorant bij de station. hij zegt dat hij de beste woon plek heeft.
Ja ok, maar dat is dus niet meer op het industrieterrein maar net over het spoor als ik me goed herinner.



Geplaatst door barneveld
waar heb je gewerkt?
In een groot kantorencomplex dat gelijk naast de A1 ligt. Komend vanuit Amersfoort, afslag Barneveld en gelijk het eerste kantoor rechts. Ons bedrijf huurde dat pand toen maar is daar inmiddels weg.

barneveld
19-08-04, 23:56
Geplaatst door Bofko
Ja ok, maar dat is dus niet meer op het industrieterrein maar net over het spoor als ik me goed herinner.

ja klopt



In een groot kantorencomplex dat gelijk naast de A1 ligt. Komend vanuit Amersfoort, afslag Barneveld en gelijk het eerste kantoor rechts. Ons bedrijf huurde dat pand toen maar is daar inmiddels weg.

nu zit er microsoft in en de rest is nog steeds te huur

Bofko
20-08-04, 00:00
Geplaatst door barneveld
nu zit er microsoft in en de rest is nog steeds te huur

Hmm. En daartegenover zit nog steeds Baan ?

observer
20-08-04, 08:59
de wetenschappers waren vooral onder de indruk van de karren die ze gevonden hebben

ze waren rijkelijk versierd met grote vleugels achterop, sierranden en flappen langs de rand

de karren bewezen ook dat er gehandeld werd omdat op veel van de voertuigen verwezen werd naar de maker Babylon Muilezel Wagens

:melig2:

Afrux
20-08-04, 09:14
Geplaatst door Bofko
Lijkt me redelijk aannemelijk als je aan de Middellandse Zee grenst. Maar je spreekt hier over maximaal 3000 jaar geleden



What do you mean ?

They kept the secret of essence!!! Dat is wat Ernest Renan zei. Moet je aan hem vragen, al lijkt het me duidelijk wat hij bedoelt.


Trouwens vorig jaar was ook een skellet in Ighzar ameqran (grote rivier) gevonden die dateert uit 18000 jaar geleden. Het is vastgesteld dat het een voorouder was van de huidige berbers. Het is trouwens de oudste skellet die ooit in Maroko gevonden is.

zaventem
20-08-04, 09:57
Geplaatst door Bofko
Hmm. En daartegenover zit nog steeds Baan ?

Baan is nu een onderdeel van SSA Global.