PDA

Bekijk Volledige Versie : Brute tasjesrovers in vrijheid gesteld



Simon
20-08-04, 08:22
Brute tasjesrovers in vrijheid gesteld

door Fred Soeteman

AMSTERDAM - Allesbehalve van harte heeft de rechtbank in Amsterdam vier jongemannen voorlopig hun vrijheid teruggegeven die worden beschuldigd van het plegen van een straatroof waarbij een oudere vrouw is overleden.

"We doen het met angst in ons hart", was de weinig gebruikelijke, maar kennelijk oprechte bekentenis van rechtbankpresident mevr. mr. A. Leeser toen zij gisteren meedeelde dat de voorlopige hechtenis van Ismael D. (20), Otman B. (18) en de tweeling Mohamed en Achmed A.B. (19), die zes maanden hebben vastgezeten, moest worden opgeheven.

De vier stonden terecht omdat ze eind oktober jl. betrokken zouden zijn geweest bij een beroving in de Marius Bauerstraat in Amsterdam.

Slachtoffer mevrouw Z. de Jong (69) had in een postagentschap/sigarenzaak geld opgenomen en was daarbij geobserveerd, zoals op een beveiligingsvideo te zien is. Zij weigerde haar tas los te laten toen een rover haar deze uit handen wilde rukken. Ze kreeg een schop, kwam ten val en stierf enkele weken later. De daders ontkwamen op een scooter. De vier verdachten moeten op 10 november voorkomen. Mr. Leeser zei dat er "best nog bezwaren" tegen hen bestaan, maar niet zodanig dat langer voorarrest verantwoord is.

bron: de telegraaf

barfly
20-08-04, 08:46
Als die jongens thuis komen dan zijn het helden in hun scene en een goed voorbeeld voor hun maatjes die goed kunnen zien dat de justitie in dit land geen tanden heeft...

Bring on the next old bag to rob her!

taouanza
20-08-04, 09:03
Geplaatst door barfly
Als die jongens thuis komen dan zijn het helden in hun scene en een goed voorbeeld voor hun maatjes die goed kunnen zien dat de justitie in dit land geen tanden heeft...

Bring on the next old bag to rob her!

Lijkt me sterk dat je een held bent omdat je met VIEREN een oud vrouwtje heb getrapt en beroofd. Volgens mij vertellen ze er niet echt bij waarmee ze hun gouden kettingen bekostigen.
Maar ze worden toch nog berecht?

barfly
20-08-04, 09:05
Geplaatst door taouanza
Lijkt me sterk dat je een held bent omdat je met VIEREN een oud vrouwtje heb getrapt en beroofd. Volgens mij vertellen ze er niet echt bij waarmee ze hun gouden kettingen bekostigen.
Maar ze worden toch nog berecht?

Ik weet niet of het wel zo taboe is om een od vrouwtje dood te schoppen.

Ik ben van mening dat als je met vier man een oud vrouwtje dood schopt je niet vrij mag komen tot je bent veroordeeld en je straf hebt uitgezeten.

taouanza
20-08-04, 09:07
Geplaatst door barfly
Ik weet niet of het wel zo taboe is om een od vrouwtje dood te schoppen.

Ik ben van mening dat als je met vier man een oud vrouwtje dood schopt je niet vrij mag komen tot je bent veroordeeld en je straf hebt uitgezeten.

Jawel het is wel een taboe tenminste dat hoop wel en zullen ze niet echt kunnen genieten van hun voorlopige vrijheid.

David
20-08-04, 12:33
:droef:

Japio
20-08-04, 14:28
Geplaatst door taouanza
Jawel het is wel een taboe tenminste dat hoop wel en zullen ze niet echt kunnen genieten van hun voorlopige vrijheid.

Ik hoop het met jou taouanza

Augustijn
20-08-04, 17:07
Wat een vreselijke laffe en barbaarse daad. Deze jongens verdienen wat mij betreft zelf de doodstraf. Zover zal het niet komen, maar ze kunnen in elk geval als volwassen worden berecht, daar mag je al blij om zijn met deze categorie dadertjes.