PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen moslim toch verliefd

Flower1
21-08-04, 21:58
Hallo allemaal,

Ik moet even wat kwijt, en vind het leuk om reacties van mensen te krijgen over wat zij er van vinden.

Ik ben zelf geen moslim, ben wel christelijk opgevoed maar doe er voor de rest niet echt veel mee.
Mijn vriend is moslim, en ik wil echt heel graag met hem verder. Ik snap niet dat je niet verder kunt als ik me niet bekeer. Het werkt nu echt heel goed tussen ons en hebben al een lange relatie. Ik heb veel boekjes thuis over de islam, lees er graag over en vind het heel erg interessant allemaal. Heb er overna gedacht hoe het zou zijn als ik moslim zou worden (maar dan wel omdat ik het echt geloof en niet om het voor hem te doen!!) soms wou ik dat ik het allemaal kon geloven. Ik geloof wel dat er een god is maar weet niet precies wat (klinkt miss een beetje raar). Maar ik vind de islam een heel interessant geloof en vind het leuk om daar over te hebben, Ik heb nergens problemen mee, en erger me nergens aan wat hij doet.
Daarom vind ik het zo erg dat ik eigenlijk niet echt verder met hem kan als ik geen moslim word.

Stel ik zou met hem gaan samenwonen, dan zou ik aan alle dingen meedoen die er in de islam worden gedaan ik zou rekening houden met van alles. Waarom kan het dan niet, ik accepteer hem zoals hij is...
Het belangrijkste is toch dat je gelukkig word in het leven en dat je met iemand gaat trouwen waar van je houd.

Stel we zouden kinderen krijgen, dan zou ik ze best een islamitische opvoeding willen geven.. Of in iedergeval daarbij meehelpen voor zover ik zelf er vanaf weet.
Ik vind het gewoon leuk om reacties te horen van mensen wat die hier van vinden

Groetjes Flower

Ghiezzoe
21-08-04, 22:12
"Stel ik zou met hem gaan samenwonen, dan zou ik aan alle dingen meedoen die er in de islam worden gedaan "

Kijk dit is al tegenstrijdig.. Samenwonen bestaat niet in de Islam dus dat wordt trouwen..
Verder is het belangrijk dat je gelooft dat er geen andere Godheid is BEHALVE Allah swt, de Boodschappers (inclusief Mohammad vzmh), de Boeken, de Engelen en de Laatste dag.

Verder staat er in de Koran:

5:5 This day are (all) things good and pure made lawful unto you. The food of the People of the Book is lawful unto you and yours is lawful unto them. (Lawful unto you in marriage) are (not only) chaste women who are believers, but chaste women among the People of the Book, revealed before your time,- when ye give them their due dowers, and desire chastity, not lewdness, nor secret intrigues if any one rejects faith, fruitless is his work , and in the Hereafter he will be in the ranks of those who have lost (all spiritual good).

En

2:221 Do not marry unbelieving women (idolaters), until they believe: A slave woman who believes is better than an unbelieving woman, even though she allures you. Nor marry (your girls) to unbelievers until they believe: A man slave who believes is better than an unbeliever, even though he allures you. Unbelievers do (but) beckon you to the Fire. But Allah beckons by His Grace to the Garden (of bliss) and forgiveness, and makes His Signs clear to mankind: That they may celebrate His praise

En

24:3 Let no man guilty of adultery or fornication marry and but a woman similarly guilty, or an Unbeliever: nor let any but such a man or an Unbeliever marry such a woman: to the Believers such a thing is forbidden.

Het belangrijkste is nog wel inhoeverre hij moslim is en er waarde aan hecht.. Is dat het geval dan zal hij rekening houden met het bovenstaande (en nog misschien met dingen die ik nu over het hoofd zie).

Salaam

Geplaatst door Flower1
Hallo allemaal,

Ik moet even wat kwijt, en vind het leuk om reacties van mensen te krijgen over wat zij er van vinden.

Ik ben zelf geen moslim, ben wel christelijk opgevoed maar doe er voor de rest niet echt veel mee.
Mijn vriend is moslim, en ik wil echt heel graag met hem verder. Ik snap niet dat je niet verder kunt als ik me niet bekeer. Het werkt nu echt heel goed tussen ons en hebben al een lange relatie. Ik heb veel boekjes thuis over de islam, lees er graag over en vind het heel erg interessant allemaal. Heb er overna gedacht hoe het zou zijn als ik moslim zou worden (maar dan wel omdat ik het echt geloof en niet om het voor hem te doen!!) soms wou ik dat ik het allemaal kon geloven. Ik geloof wel dat er een god is maar weet niet precies wat (klinkt miss een beetje raar). Maar ik vind de islam een heel interessant geloof en vind het leuk om daar over te hebben, Ik heb nergens problemen mee, en erger me nergens aan wat hij doet.
Daarom vind ik het zo erg dat ik eigenlijk niet echt verder met hem kan als ik geen moslim word.

Stel ik zou met hem gaan samenwonen, dan zou ik aan alle dingen meedoen die er in de islam worden gedaan ik zou rekening houden met van alles. Waarom kan het dan niet, ik accepteer hem zoals hij is...
Het belangrijkste is toch dat je gelukkig word in het leven en dat je met iemand gaat trouwen waar van je houd.

Stel we zouden kinderen krijgen, dan zou ik ze best een islamitische opvoeding willen geven.. Of in iedergeval daarbij meehelpen voor zover ik zelf er vanaf weet.
Ik vind het gewoon leuk om reacties te horen van mensen wat die hier van vinden

Groetjes Flower

Flower1
21-08-04, 22:27
Oke ik snap dat je niet gaat samenwonen voordat je getrouwd bent dat weet ik allemaal wel!
Ik kan ook niet alles typen wat ik weet. Maar je kan je nog zo goed houden aan de islam, is dit ene ding dan zo erg? Ik weet dat de koran zegt dat je met iemand moet trouwen die moslim is (gelovig). Maar ik kan gewoon niet begrijpen dat dit zo niet kan..

Kijk ik zou nooit moslim worden voor hem, alleen als ik het zelf echt zou geloven... Ik heb veel gelezen en geprobeert het te geloven maar sommige dingen gaan er gewoon niet in. Als ik dan zo veel interesse heb kan het altijd nog later komen maar dt weet je niet van te voren.

Soms word ik echt gek dat dit gewoon nu nog kan gebeuren

Ghiezzoe
21-08-04, 22:30
Beantwoord voor jezelf deze vraag eerlijk:

Geloof je dat er geen andere Godheid is BEHALVE Allah swt, de Boodschappers (inclusief Mohammad vzmh), de Boeken, de Engelen en de Laatste dag.

En HIJ?

Komen de antwoorden niet overeen dan zou ik zeggen wacht totdat het wel overeenkomt..

Salaam

Flower1
21-08-04, 22:41
Denk je dat het alleen maar daar om draait... Het is wel allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik kan gewoon niet begrijpen wat er niet goed aan is... Dus eigenlijk komt het er op neer dat ik niet goed genoeg ben voor hem.
Ik geloof wel, alleen is moeilijk uit te leggen. Ik kan gewoon niet begrijpen dat het leven alleen maar daar om draait.

Stel jij zou in zo'n situatie zitten, je hebt een vriendin die geen moslim is maar wel erge interesse heeft in de islam. Jij houd zoveel van haar je wilt haar echt nooit meer kwijt, het is de vrouw waarmee je wilt trouwen. Wat zou je dan doen... kijk het is nu miss lekker makkelijk zeggen omdat het je niet gebeurd.

Ik word tenminste geen moslim voor hem, en voor de omgeving van hem, ik ben eerlijk en zou alleen moslim worden voor mezelf... Maar uiteinlijk heb ik daar niets aan.

Hoowww wat is de wereld ingewikkeld

Ghiezzoe
21-08-04, 22:52
Stel jij zou in zo'n situatie zitten, je hebt een vriendin die geen moslim is maar wel erge interesse heeft in de islam. Jij houd zoveel van haar je wilt haar echt nooit meer kwijt, het is de vrouw waarmee je wilt trouwen. Wat zou je dan doen... kijk het is nu miss lekker makkelijk zeggen omdat het je niet gebeurd.

IK BEN GEEN MAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(sorry, oude frustraties..)

Kij ik zou zo'n VRIEND uitnodigen tot de Islam.. en wachten totdat ie gelooft in 1 God. Zolang die basis er niet is ga ik geen huwelijk aan met zo iemand.. Ik ga de gok niet wagen (hoe goed diegene ook verder van karakter is) zeker niet in een huwelijk waar ook nog evt kinderen het slachtoffer van worden.. Dus de eerste randvoorwaarde voor mij persoonlijk is het geloof in 1 God. Daarna is het verder heel belangrijk voor mij dat de ander de Profeet Mohammad vzmh erkent als profeet. Vanuit die basis kan er dan vereder worden gewerkt aan het geloof.
Ik zeg niet dat je niet goed genoeg bent voor hem want ik ken hem niet!. Misschien gelooft hij ook niet ondanks dat ie al moslim is geboren en opgegroeid (je hebt ook de vragen niet beantwoord of jij en hij geloven in 1 God, de Profeten etc etc...).

Verder liefde enzo is allemaal heel leuk en aards geformuleerd maar kan in mijn ogen niet bestaan (danwel is een dwaling of volgen van eigen geneugten) indien het een ongehoorzaamheid aan Allah swt inhoudt.

Salaam

Geplaatst door Flower1
Denk je dat het alleen maar daar om draait... Het is wel allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik kan gewoon niet begrijpen wat er niet goed aan is... Dus eigenlijk komt het er op neer dat ik niet goed genoeg ben voor hem.
Ik geloof wel, alleen is moeilijk uit te leggen. Ik kan gewoon niet begrijpen dat het leven alleen maar daar om draait.

Ik word tenminste geen moslim voor hem, en voor de omgeving van hem, ik ben eerlijk en zou alleen moslim worden voor mezelf... Maar uiteinlijk heb ik daar niets aan.

Hoowww wat is de wereld ingewikkeld

Flower1
21-08-04, 22:56
Nee ik geloof dat niet nee, al zou ik dat heel graag willen.

(en sorry ging er vanuit dat je een jongen was)

Hij gelooft dat wel jah en is goed met zijn geloof bezig, probeert alles zo goed mogelijk te doen..

Maarja... het is nou eenmaal zo
Ik zie het wel hoe het allemaal gaat.
Bedankt voor je reacties

KhalidbinWalid
22-08-04, 15:48
Hoi Flower1.

Kijk, ook al ben je geen moslim het is toegestaan in de islam voor jou en jouw vriend om samen te trouwen. Waarom? Omdat in de islam moslimmannen met een: moslim, christen of joodse vrouw mogen trouwen. :love2:

Dus, je hoeft helemaal niet van religie te veranderen. :cool:

Maar in de islam moslimvrouwen mogen alleen maar een moslimman trouwen. Maar dit heeft niks met jou en jouw vriend te maken.

Het beste, lijkt mij, is niet om samen te gaan wonen maar om officiel met hem te gaan verloven in zijn land van herkomst en in Nederland. Ik weet alleen niet of dit in Nederland kan, maar officiele verloving in landen als Marokko en Turkije zijn heel gewoon. Tijdens jullie verloving mogen jullie van alles doen alleen geen sex. Zo'n officiele verloving geeft jou de ideale mogelijkheid om jouw vriend beter te leren kennen en het geeft jou ook een goeie basis om daarna wel met hem te gaan trouwen OF om juist niet te gaan trouwen. Een officiele verloving is zowel een eervolle eerste stap voor jou als voor hem ook. Ik denk dat als je met hem gaat samenwonen dat hij jou (diep van binnen) niet daarvoor zal respecteren, maar als je eerst een officiele verloving aangaat dan gaat hij jou (diep van binnen) wel respecteren. Het is niet alleen love, love, love.. het is: love, trust & respect.

Ik hoop dat je nu weet wat er te doen valt en dat je uit je dilemma bent uitgekomen.

Veel succes en geluk toegewenst.

Dag! :blowen:

Dounya1
22-08-04, 16:08
[QUOTE]Geplaatst door KhalidbinWalid
[B]Hoi Flower1.

Kijk, ook al ben je geen moslim het is toegestaan in de islam voor jou en jouw vriend om samen te trouwen. Waarom? Omdat in de islam moslimmannen met een: moslim, christen of joodse vrouw mogen trouwen. :love2:

Asalam aleikoum,

Juist broeder jij zegt het helemaal goed.
Flower,ik ben zelf een nederlandse moslima en heb me voor mezelf bekeerd tot de islam en voor niemand anders alhamdoelilah.
Als je nog vragen hebt of iets wil weten kan je bij me terecht inshallah.Veel succes ermee ik weet dat je in een moeilijke situatie zit.

Flower1
22-08-04, 17:11
Bedankt voor de reacties khalidbin walid & dounya1!!!22a98a170aa6f3131b9a98fcafda754d

Ben echt blij om dit te horen, had er wel dingen over glezen maar wist niet precies hoe het nou zat.

Het is zeker een moeilijke situatie, soms denk ik echt hoe moet het allemaal verder, want er zal nog zoveel moeten gebeuren voordat we echt "verder" kunnen. En het word toch wel iets minder geaccepteerd bij sommige mensen, dan dat je met een moslimmeisje gaat trouwen.

Miss wil je er niets over kwijt dounya1 maar hoe is het gegaan toen je moslim bent geworden? Vind het interssant om erover te horen.

Groetjes, Flower1

Dounya1
22-08-04, 17:22
Hey flower,

Je bedoeld hoe de bekering is gegaan?of wat wil je precies weten,ik wil het je graag vertellen hoor inshallah.Misschien kan je me beter prive email sturen dat gaat iets makkelijker.

KhalidbinWalid
22-08-04, 22:11
Geplaatst door Flower1
Bedankt voor de reacties khalidbin walid & dounya1!!!22a98a170aa6f3131b9a98fcafda754d

Ben echt blij om dit te horen, had er wel dingen over glezen maar wist niet precies hoe het nou zat.

Het is zeker een moeilijke situatie, soms denk ik echt hoe moet het allemaal verder, want er zal nog zoveel moeten gebeuren voordat we echt "verder" kunnen. En het word toch wel iets minder geaccepteerd bij sommige mensen, dan dat je met een moslimmeisje gaat trouwen.

Miss wil je er niets over kwijt dounya1 maar hoe is het gegaan toen je moslim bent geworden? Vind het interssant om erover te horen.

Groetjes, Flower1

Graag gedaan. :wink: :cool:

nourrif
23-08-04, 11:38
Hoi Flower1.

Kijk, ook al ben je geen moslim het is toegestaan in de islam voor jou en jouw vriend om samen te trouwen. Waarom? Omdat in de islam moslimmannen met een: moslim, christen of joodse vrouw mogen trouwen.

Dus, je hoeft helemaal niet van religie te veranderen.

Maar in de islam moslimvrouwen mogen alleen maar een moslimman trouwen. Maar dit heeft niks met jou en jouw vriend te maken.

Hallo Khalidibnoelwalid,

Ik las jouw bovenstaande bericht met verbazing.
Je zit ernaast broeder en je geeft hiermee een verkeerd advies aan Flower.
Hoezo hoeft zij niet van religie te veranderen???
** een moslim mag met een niet moslima trouwen met de voorwaarde dat zij zich tot de Islam bekeert.
** Dit geldt ook voor een moslima, zij mag ook met een niet-moslim-man trouwen, mits hij moslim wordt.

Verder in jouw bericht adviseer je Flower, om te gaan verloven, dan mag ze wel samen met haar vriend gaan wonen (zonder seks) om te kijken of het goed loopt tussen hen dan pas gaan ze trouwen.
Helaas is jouw advies niet correct volgens de ISLAM.
Voor jouw wetenschap een man en een vrouw (volgens de voorschriften van de Islam) mogen pas samenwonen als ze getrouwd zijn.

Mijn advies aan jou is: geef aub geen advies als je het niet weet.

Voor jou Flower: Om goed voorbreid te zijn (als je een moslima wilt worden) en om beter advies te krijgen, neem contact met een Imam.

assalamo 3alaykum wa rahmatuAllah.

PS.: Zie aub mijn bericht niet als een aanval op jou.

Ghiezzoe
23-08-04, 11:56
5:5 This day are (all) things good and pure made lawful unto you. The food of the people of the book is lawful unto you and yours is lawful unto them. (Lawful unto you in marriage) are (not only) chaste women who are believers, but chaste women among the people of the book, revealed before your time,- when ye give them their due dowers, and desire chastity, not lewdness, nor secret intrigues if any one rejects faith, fruitless is his work, and in the Hereafter he will be in the ranks of those who have lost (all spiritual good).

http://www.tafsir.com/default.asp?sid=5&tid=13338

3:199 And there are, certainly, among the people of the book, those who believe in Allah, in the revelation to you, and in the revelation to them, bowing in humility to Allah. They will not sell the Signs of Allah for a miserable gain! For them is a reward with their Lord, and Allah is swift in account.

Salaam

Flower1
23-08-04, 16:59
????????? Snap er echt niets van

Ghiezzoe
23-08-04, 21:23
Wat snap je niet? het Engels of/...//?? :wat?!:

Geplaatst door Flower1
????????? Snap er echt niets van

KhalidbinWalid
24-08-04, 01:09
Geplaatst door nourrif
Hoi Flower1.

Kijk, ook al ben je geen moslim het is toegestaan in de islam voor jou en jouw vriend om samen te trouwen. Waarom? Omdat in de islam moslimmannen met een: moslim, christen of joodse vrouw mogen trouwen.

Dus, je hoeft helemaal niet van religie te veranderen.

Hallo Khalidibnoelwalid,

Ik las jouw bovenstaande bericht met verbazing.
Je zit ernaast broeder en je geeft hiermee een verkeerd advies aan Flower.
Hoezo hoeft zij niet van religie te veranderen???
** een moslim mag met een niet moslima trouwen met de voorwaarde dat zij zich tot de Islam bekeert.
** Dit geldt ook voor een moslima, zij mag ook met een niet-moslim-man trouwen, mits hij moslim wordt.

Verder in jouw bericht adviseer je Flower, om te gaan verloven, dan mag ze wel samen met haar vriend gaan wonen (zonder seks) om te kijken of het goed loopt tussen hen dan pas gaan ze trouwen.
Helaas is jouw advies niet correct volgens de ISLAM.
Voor jouw wetenschap een man en een vrouw (volgens de voorschriften van de Islam) mogen pas samenwonen als ze getrouwd zijn.

Mijn advies aan jou is: geef aub geen advies als je het niet weet.

Voor jou Flower: Om goed voorbreid te zijn (als je een moslima wilt worden) en om beter advies te krijgen, neem contact met een Imam.

assalamo 3alaykum wa rahmatuAllah.

PS.: Zie aub mijn bericht niet als een aanval op jou.

Hallo nourrif,

Ten eerste, is het mijn fout, want ik had Flower1 beter erbij moeten zeggen dat als ze officieel met haar vriend gaat verloven dat ze nog steeds apart van elkaar moeten wonen en niet samen, tot ze getrouwd zijn, als getrouwde stel mogen ze wel samenwonen. Dus.. mijn fout, dat geef ik toe.. ik heb Flower1 daarover niet alle informatie gegeven. Dat spijt mij.. zowel tegen Flower1 als tegenover jou.

Maar als moslim weet je donders goed dat er in de heilige Qo'ran staat dat wij moslimmannen met de vrouwen van het Boek mogen trouwen.. dus: christen en joodse vrouwen. En ik hoef die bepaalde Qor'an vers niet nog een keer te herhalen, want die is zoveel keren herhaald..dus.

En zeggu.. heb je dit ook gelezen? ----> O ye who believe! Make not unlawful the good things which Allah hath made lawful for you... Hoofdstuk5, Vers87.

Dus als Allah Zelf zegt dat wij moslimmannen met de vrouwen van het Boek (christen en joodse vrouwen) mogen trouwen, dan wie ben jij nou om te zeggen dat dat niet mag?? Of wil je soms tegen Allah ingaan en iets wat toegestaan is door Allah in iets ontoegestaan veranderen??

Kijk, de islam is zo simpel.. maar sommige moslims maken het zo moeilijk. Dusse, chill out en relax nou eens nourrif.

En o ja.. natuurlijk mag Flower1 haar religie, de christendom, behouden. Onze profeet Mohammed (v.z.m.h.) was een erg tolerante man/persoon/profeet en liet vooral de minderheid in hun waarde, ook in privé kringen. Zijn missie om mensen tot moslims te 'bekeren' was vooral op de afgodenaanbidders gericht en ook vooral om de islam voor de gehele mensheid toegangkelijk te maken, zodat er vanuit de mensheid de mensen zelf tot de islam kunnen toetreden, dit uit vrije wil. En niet omdat nourrif dat wilt, snappie? :maf:

En natuurlijk ben ik boos en zie ik jouw bericht als een aanval, maar oké.. ik vergeef het je, want wie kan nou boos zijn op een onwetende moslim.

Ma salama

Aan Flower1: mijn advies aan jou is nog steeds om officieel te gaan verloven, dat is de eerste echte stap voor jou en jouw vriend ALS je écht van hem houdt. Maar als zijn officiele verloofde mag je volgens de islam geen sex met hem hebben en ook niet samenwonen, want samenwonen in de islam is alleen voor de getrouwde echtparen bestemd. Doe dit en hij zal je daarvoor respecteren en nog meer van je houden. Zo simpel is de islam, dus laat je niet gek maken door sommige moslims die hun gezonde verstand niet weten te gebruiken. Dag! :fpetaf:

sparky
24-08-04, 09:43
He Flower,

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt omdat ik in het zelfde schuitje zit als jij. Ik ben een moslima die verliefd is op een nederlandse jongen. Hij is ook hardstikke verliefd op mij alleen kunnen we niet bij elkaar zijn vanwege m'n geloof en al de problemen die ik me op de hals haal als ik toch voor hem kies.

Dus Flower, ik leef met je mee

Sparky :wohaa:

Flower1
24-08-04, 11:39
He sparky,
dank je wel, ik leef ook met jou mee.
Het is een moeilijke situatie waar je in zit dat begrijp ik maar heel goed! Ik bedoel als je van elkaar houd en je wilt niets liever dan bij elkaar blijven, maar alles kan eigenlijk niet, dat is echt erg!
Ik hoop voor je dat alles goed zal gaan en dat jullie toch op 1 of andere manier bij elkaar kunnen blijven.

Ik hoop echt dat ik verder kan met mijn vriend, en dat alles goed zal verlopen, ik ben nu nog een beetje 'jong'? om te verloven maar als het kan zou ik het meteen doen!!

Wens iedereen succes die zoiets meemaakt, want het is zeker niet makkelijk!
Groetjes Flower

Iedereen bedankt dat jullie op me forum reageren vind het leuk om berichten te krijgen!!!

KhalidbinWalid
24-08-04, 11:43
Geplaatst door sparky
He Flower,

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt omdat ik in het zelfde schuitje zit als jij. Ik ben een moslima die verliefd is op een nederlandse jongen. Hij is ook hardstikke verliefd op mij alleen kunnen we niet bij elkaar zijn vanwege m'n geloof en al de problemen die ik me op de hals haal als ik toch voor hem kies.

asSalam aleikoem Sparky,

Deze Nederlands-Hollandse jongen.. houdt hij genoeg van jou om moslim te worden? Want als moslim heeft hij een sterke en solide basis om met jou te mogen verloven en trouwen. Misschien wilt ie helemaal geen moslim worden, maar voor zijn meisie zou hij door hel en terug moeten gaan als hij van zijn meisie houdt. Dus daarmee vergeleken is moslim worden niet zo moeilijk, lijkt mij.

Veel succes en vooral positief blijven denken.

Ma asSalam.

Tha Greatest
24-08-04, 11:45
Geplaatst door sparky
He Flower,

Wat erg Sparky,ik leef met je mee,ik weet hoe het is een vriendin van me heeft dit ook meegemaakt...veel problemen gehad hierdoor maar het is toch goed gekomen alhamdoelilah..als je genoeg van elkaar houd komt het allemaal wel goed alleen je moet er voor vechten.Wil die jongen geen moslim worden inshallah heb je het al met hem erover gehad?Succes ermee meid

hadassa
24-08-04, 13:08
hey flower,

ik ben christen en heb ook een relatie met een moslim, gelukkig wil hij niet dat ik moslim wordt, het is eerder andersom; dat ik hem zit te pushen om christen te worden, dat is natuurlijk ook niet goed.

Maar het is wel een lastige situatie.

Sommige dingen vind ik juist goed aan het moslim-geloof, maar Jezus blijft voor mij het allerbelangrijkst, en voor mij is de Koran een vals boek, omdat het de halve waarheid bevat; wel Jezus maagdelijke geboorte maar niet Zijn kruisiging!!!

Maar goed, er is veel liefde tussen ons en dat maakt het moeilijk om het te verbreken....

Hoe gaat ie bij jou en heb je zin om te mailen?

Groetjes

3musketierslady
24-08-04, 13:25
Flower ik wou effe zeggen dat je kan trouwen met hem als je tenminste in iets gelooft..
in de islam is het toegestaan dat een moslim met een gelovige trouwt..
Dan heb ik het hierover over dat een man die moslim is mag trouwen met een vrouw die christen of joods is..

Ik neem aan dat je wel een geloof hebt

Nelis70
24-08-04, 14:09
Geplaatst door KhalidbinWalid
asSalam aleikoem Sparky,

Deze Nederlands-Hollandse jongen.. houdt hij genoeg van jou om moslim te worden? Want als moslim heeft hij een sterke en solide basis om met jou te mogen verloven en trouwen. Misschien wilt ie helemaal geen moslim worden, maar voor zijn meisie zou hij door hel en terug moeten gaan als hij van zijn meisie houdt. Dus daarmee vergeleken is moslim worden niet zo moeilijk, lijkt mij.

wat bedoel je, dat moslim worden door de hel gaan is? :)

Zonder gekheid: als je alleen moslim wordt om iemand te mogen trouwen, gebruik je Allah om jouw doel te bereiken. En welke God vindt het nou leuk om gebruikt te worden? Besef je wel wat je zegt? Je kan je in de islam of een godsdienst gaan verdiepen, omdat je iemand leert kennen die die godsdienst belangrijk vindt, maar als je je alleen voor die ander 'bekeert' gebruik je God als een h**r!

Veel succes en vooral positief blijven denken.

Ma asSalam.

En waarom mogen eigenlijk moslimmannen wel met een andergelovige vrouw trouwen, maar niet andersom?

KhalidbinWalid
24-08-04, 18:56
Geplaatst door Nelis70
wat bedoel je, dat moslim worden door de hel gaan is? :)

Zonder gekheid: als je alleen moslim wordt om iemand te mogen trouwen, gebruik je Allah om jouw doel te bereiken. En welke God vindt het nou leuk om gebruikt te worden? Besef je wel wat je zegt? Je kan je in de islam of een godsdienst gaan verdiepen, omdat je iemand leert kennen die die godsdienst belangrijk vindt, maar als je je alleen voor die ander 'bekeert' gebruik je God als een h**r!

En waarom mogen eigenlijk moslimmannen wel met een andergelovige vrouw trouwen, maar niet andersom?

Ho ho ho effetjes mannekke. Ik heb Sparky een PRAKTISCHE advies gegeven waaraan zij en haar vriend er heel wat aan zullen hebben, want het is nou éénmaal in het échte leven zo dat de eerste hindernis Sparky's ouders zullen zijn. Daarna de familie en de laatste hindernis is de Islamitische land van herkomst.

Sparky's situatie is nou geen bepaalde effe een patatje halen situatie, dus moeten zij en haar vriend het goed aanpakken als ze samen bij elkaar willen blijven, vooral wanneer haar vriend niks ervoor voelt om overtuigend moslim te worden. Okey, mischien wordt ik wel niet door Allah voor mijn advies aan Sparky in het hiernamaals beloont betreffend religie, maar aan de andere kant wordt ik wellicht door Allah beloont, omdat ik (hoop ik) twee mensen richting geluk en liefde heb begeleid. Dus een min puntje wat religie betreft voor mij, maar een plus puntje voor mij wat goedheid en menselijkheid betreft, hoop ik.

En wie ben jij Nelis70 dat je voor God (Allah) spreekt? Weet je wel wat een h**r is? Zo ja, dan waarom die woord gebruiken? Kon je het niet anders formuleren?

Kijk, dat krijg je als je zomaar in woede een text typt: een chaotische text die nergens opslaat. :student:

P.S. die laatste vraag/zin van jouw kan je beter aan Allah (God) Zelf in het hiernamaals voorleggen van wat nou de wijsheid is van die ene regel in de islam, want ik ben Allah (God) niet.. sorry.

nourrif
25-08-04, 08:27
Hallo nourrif,

Ten eerste, is het mijn fout, want ik had Flower1 beter erbij moeten zeggen dat als ze officieel met haar vriend gaat verloven dat ze nog steeds apart van elkaar moeten wonen en niet samen, tot ze getrouwd zijn, als getrouwde stel mogen ze wel samenwonen. Dus.. mijn fout, dat geef ik toe.. ik heb Flower1 daarover niet alle informatie gegeven. Dat spijt mij.. zowel tegen Flower1 als tegenover jou.

Maar als moslim weet je donders goed dat er in de heilige Qo'ran staat dat wij moslimmannen met de vrouwen van het Boek mogen trouwen.. dus: christen en joodse vrouwen. En ik hoef die bepaalde Qor'an vers niet nog een keer te herhalen, want die is zoveel keren herhaald..dus.

En zeggu.. heb je dit ook gelezen? ----> O ye who believe! Make not unlawful the good things which Allah hath made lawful for you... Hoofdstuk5, Vers87.

Dus als Allah Zelf zegt dat wij moslimmannen met de vrouwen van het Boek (christen en joodse vrouwen) mogen trouwen, dan wie ben jij nou om te zeggen dat dat niet mag?? Of wil je soms tegen Allah ingaan en iets wat toegestaan is door Allah in iets ontoegestaan veranderen??

Kijk, de islam is zo simpel.. maar sommige moslims maken het zo moeilijk. Dusse, chill out en relax nou eens nourrif.

En o ja.. natuurlijk mag Flower1 haar religie, de christendom, behouden. Onze profeet Mohammed (v.z.m.h.) was een erg tolerante man/persoon/profeet en liet vooral de minderheid in hun waarde, ook in privé kringen. Zijn missie om mensen tot moslims te 'bekeren' was vooral op de afgodenaanbidders gericht en ook vooral om de islam voor de gehele mensheid toegangkelijk te maken, zodat er vanuit de mensheid de mensen zelf tot de islam kunnen toetreden, dit uit vrije wil. En niet omdat nourrif dat wilt, snappie? :maf:

En natuurlijk ben ik boos en zie ik jouw bericht als een aanval, maar oké.. ik vergeef het je, want wie kan nou boos zijn op een onwetende moslim.
Ma salama

Aan Flower1: mijn advies aan jou is nog steeds om officieel te gaan verloven, dat is de eerste echte stap voor jou en jouw vriend ALS je écht van hem houdt. Maar als zijn officiele verloofde mag je volgens de islam geen sex met hem hebben en ook niet samenwonen, want samenwonen in de islam is alleen voor de getrouwde echtparen bestemd. Doe dit en hij zal je daarvoor respecteren en nog meer van je houden. Zo simpel is de islam, dus laat je niet gek maken door sommige moslims die hun gezonde verstand niet weten te gebruiken. Dag! :fpetaf:

Salam KhalidIbnWalid,

Je kent me niet dus je weet niet of ik (on)wettend ben!!!
Voor jouw kennis ik heb de Quor'an van A tot Z gelezen (geleerd) in het arabisch en niet in het Engels waar je bij ieder woord een woordenboek moet raadplegen.
Helaas zag je mijn eerdere bericht als een aanval op jou en je nam het te persoonlijk.

N.b: Ik pis nooit naast de pot.

Peace,

Nelis70
25-08-04, 09:11
Ho ho ho effetjes mannekke. Ik heb Sparky een PRAKTISCHE advies gegeven waaraan zij en haar vriend er heel wat aan zullen hebben, want het is nou éénmaal in het échte leven zo dat de eerste hindernis Sparky's ouders zullen zijn. Daarna de familie en de laatste hindernis is de Islamitische land van herkomst.

oh, dus in het échte leven zijn er geen principes waar je je aan hoeft te houden. In het echte leven mag je iedereen, inclusief jezelf en de ouders van je vriendin voor de gek houden door moslim te worden, zonder dat je echt moslim bent geworden in je hart of uit overtuiging? Maar in welk leven gelden principes dan? Voor welk leven is de Koran bedoeld? Voor een theoretisch leven? Voor een mooi, spannend verhaal, een sprookje? Weet jij wat het woord opportunisme betekent?

Sparky's situatie is nou geen bepaalde effe een patatje halen situatie, dus moeten zij en haar vriend het goed aanpakken als ze samen bij elkaar willen blijven, vooral wanneer haar vriend niks ervoor voelt om overtuigend moslim te worden. Okey, mischien wordt ik wel niet door Allah voor mijn advies aan Sparky in het hiernamaals beloont betreffend religie, maar aan de andere kant wordt ik wellicht door Allah beloont, omdat ik (hoop ik) twee mensen richting geluk en liefde heb begeleid. Dus een min puntje wat religie betreft voor mij, maar een plus puntje voor mij wat goedheid en menselijkheid betreft, hoop ik.

Je hebt twee mensen richting leugens begeleidt! Wacht nog maar eens af of je met dat soort buitenkant godsdienst uberhaupt het hiernamaals inkomt!

En wie ben jij Nelis70 dat je voor God (Allah) spreekt? Weet je wel wat een h**r is? Zo ja, dan waarom die woord gebruiken? Kon je het niet anders formuleren?

Beschuldig mij niet! Ik heb niet voor God gesproken. Ik heb vragen gesteld. Ik heb gezegd: als .... dan .....
En ja, ik weet wat een h**r is. Ik gebruik het woord om te zeggen hoe je Allah lijkt te gebruiken. Ik beschrijf Allah hier niet mee, ik beschrijf het schijnbare gedrag van een mens. En ik zeg niet dat je het doet, maar dat het erop lijkt, maar ik het niet zeker weet, ik kan niet in jouw hart kijken.
Je redenering lijkt op die van de rechter in het volgende verhaaltje:
Een man is door zijn buurman voor de rechter gedaagd omdat hij een koe zou hebben gestolen. Zijn hand dreigt er te worden afgehakt. De man is doodsbang, omdat hij weet dat hij onschuldig is. Hij zegt: Edelachtbare, het is een leugen dat ik heb gestolen, ik heb nog nooit iets gestolen, ik ben onschuldig, het is een leugen. De rechter gelooft hem niet, maar net voordat het vonnis wordt uitgesproken komt de politie met het bewijs dat de buurman de koe stieken had verkocht. De man is blij dat zijn onschuld blijkt en wil naar huis gaan, maar de rechter zegt: Ok, ik verklaar je onschuldig aan diefstal, maar je hebt de buurman een leugenaar genoemd, dus je moet toch gestraft worden.

Kijk, dat krijg je als je zomaar in woede een text typt: een chaotische text die nergens opslaat. :student:

eh, wat krijg ik precies?

P.S. die laatste vraag/zin van jouw kan je beter aan Allah (God) Zelf in het hiernamaals voorleggen van wat nou de wijsheid is van die ene regel in de islam, want ik ben Allah (God) niet.. sorry.

Die PS is het enige antwoord waar ik iets mee kan. Heb je enig idee waarom Allah het zo gesteld heeft?

Joesoef
25-08-04, 10:00
Geplaatst door Flower1

Ten eertse, een Moslim man mag met een christelijke vrouw trouwen, praktisch gezien zijn er dan nog wat hobbels zoals opvoeding van kinderen ed maar dat is geen probleem. Maar in het echt? Het is naar maar vergeet het maar, dit gaat nooit wat worden. Ten eerste is Islam niet zomaar een geloof maar een manier van leven (dat realiseer jij je nog niet), ten tweede de culture clash.

Flower1
25-08-04, 11:25
Ohw Joesoef dus jij denkt dat ik me dat niet realiseer... Jij weet niet wat ik denk dus ga dan ook niet voor andere mensen denken!
Ik realiseer me dat heel goed, ik heb er al jaren mee te maken, en snap wat het inhoud.

En als je elkaar respecteerd, en rekening houd met elkaar dan kom je al een heel eind. Maarja ga je verder niets uitleggen!

groet flower

KhalidbinWalid
25-08-04, 11:49
Geplaatst door Nelis70
oh, dus in het échte leven zijn er geen principes waar je je aan hoeft te houden. In het echte leven mag je iedereen, inclusief jezelf en de ouders van je vriendin voor de gek houden door moslim te worden, zonder dat je echt moslim bent geworden in je hart of uit overtuiging? Maar in welk leven gelden principes dan? Voor welk leven is de Koran bedoeld? Voor een theoretisch leven? Voor een mooi, spannend verhaal, een sprookje? Weet jij wat het woord opportunisme betekent?

Je hebt twee mensen richting leugens begeleidt! Wacht nog maar eens af of je met dat soort buitenkant godsdienst uberhaupt het hiernamaals inkomt!

Beschuldig mij niet! Ik heb niet voor God gesproken. Ik heb vragen gesteld. Ik heb gezegd: als .... dan .....
En ja, ik weet wat een h**r is. Ik gebruik het woord om te zeggen hoe je Allah lijkt te gebruiken. Ik beschrijf Allah hier niet mee, ik beschrijf het schijnbare gedrag van een mens. En ik zeg niet dat je het doet, maar dat het erop lijkt, maar ik het niet zeker weet, ik kan niet in jouw hart kijken.
Je redenering lijkt op die van de rechter in het volgende verhaaltje:
Een man is door zijn buurman voor de rechter gedaagd omdat hij een koe zou hebben gestolen. Zijn hand dreigt er te worden afgehakt. De man is doodsbang, omdat hij weet dat hij onschuldig is. Hij zegt: Edelachtbare, het is een leugen dat ik heb gestolen, ik heb nog nooit iets gestolen, ik ben onschuldig, het is een leugen. De rechter gelooft hem niet, maar net voordat het vonnis wordt uitgesproken komt de politie met het bewijs dat de buurman de koe stieken had verkocht. De man is blij dat zijn onschuld blijkt en wil naar huis gaan, maar de rechter zegt: Ok, ik verklaar je onschuldig aan diefstal, maar je hebt de buurman een leugenaar genoemd, dus je moet toch gestraft worden.

eh, wat krijg ik precies?

Die PS is het enige antwoord waar ik iets mee kan. Heb je enig idee waarom Allah het zo gesteld heeft?

Ach man, je hebt helemaal niks begrepen.. je moet nog leren lezen én begrijpen, want wat je nu doet is alleen maar lezen en je wilt of kan niet begrijpen.

Met praktische advies bedoelde ik van wat is de beste voor die twee dat ze bij elkaar kunnen blijven. Klaar.

En waarom zou haar vriend nou niet een moslim worden om bij haar te kunnen blijven? Kijk, al eeuwen lang had je mensen die om 'ergere' redenen moslims werden, zoals om politieke redenen. En wie weet, mischien wordt haar vriend vanzelf een overtuigend moslim in de loop van de tijd.

Maar ja, tegen wie sta ik hier nou te lullen? Ik sta hier tegen iemand te lullen die het zich helemaal NIKS kan schelen om die twee geliefden.. het kan je helemaal géén ene zak om hun schelen.

Dus het gaat je helemaal niet om hun 'peace of mind', het gaat hier om jou EIGEN 'peace of mind'. Ik heb je door mannekke, wat dacht je. Je bent gewoon een EGOIST.

Mijn advies aan jou is: denk 'ns aan iemand anders voor een keertje, want jou berichten zijn nou niet bepaald behulpzaam.

Joesoef
25-08-04, 17:59
Geplaatst door Flower1
Ohw Joesoef dus jij denkt dat ik me dat niet realiseer... Jij weet niet wat ik denk dus ga dan ook niet voor andere mensen denken!
Ik realiseer me dat heel goed, ik heb er al jaren mee te maken, en snap wat het inhoud.

En als je elkaar respecteerd, en rekening houd met elkaar dan kom je al een heel eind. Maarja ga je verder niets uitleggen!

groet flower

Jij denkt dat ik zomaar wat dom zit te wauwelen? Respect is leuk maar dat gaat veranderen met der tijd. Rekening met elkaar houden, hoe lang ga je bepaalde dingen volhouden? Ik weet niet waar ik het over heb.????

Je bent niet de eerste die het gaat proberen en ik ken meerdere gemengde relaties waarbij het is misgegaan en dat waren bijde moslims. Je praat er te luchtig over heb ik het idee.

Op welke leeftijd moeten jou toekomstige dochters een hoofddoek gaan dragen? Mogen ze make-up gebruiken? Wat is de leeftijd waarop jij je zoontje laat besnijden? Hoe laat sta jij op als midden in de zomer de ramadan is begonnen? Ga jij in de keuken zitten als de vrienden van jou man langs komen, wat ga je voor ze koken? Leg jij uit aan jou moeder hoe ze halal moet koken en waar ze de boodschappen moet halen? Wat als jou man na verloop van tijd toch wilt dat jij een hoofddoek gaat dragen? Gaan jullie samen naar een bruiloft of verjaardag van jou kant?

Ghiezzoe
25-08-04, 18:24
Sorry dat ik stoor maarde vragen die je stelt kunnen net zo goed tot onenigheid leiden binnen een huwelijk van 2 Marokkanen....2 Turken... enz... (tot en met het halal koken toe, "vlees bij Appie Heijn of bij Halal slager).

Joesoef
25-08-04, 20:52
Geplaatst door Ghiezzoe
Sorry dat ik stoor maarde vragen die je stelt kunnen net zo goed tot onenigheid leiden binnen een huwelijk van 2 Marokkanen....2 Turken... enz... (tot en met het halal koken toe, "vlees bij Appie Heijn of bij Halal slager).

Zeg ik ook niet. Maar realiseerd zij zich wel de gevolgen die voor een ander heel normaal zijn. Geloof is een, cultuur is twee.

Liefde is leuk, trouwen is een sprookje, maar dat gaat voorbij. Wat overblijft is het huwelijk met hobbels en dalen, geluk en verdriet. Niet meer dat sprookje van toen in het begin.

Een huwelijk heeft meer nodig dan liefde.

3musketierslady
26-08-04, 08:16
Liefde is leuk, trouwen is een sprookje, maar dat gaat voorbij. Wat overblijft is het huwelijk met hobbels en dalen, geluk en verdriet. Niet meer dat sprookje van toen in het begin.

Een huwelijk heeft meer nodig dan liefde.

Ik geef je gelijk Yoessef,
het verschilt alleen als je godsdienstig bent.. Ik heb daar ervaring mee.. De man en de vrouw blijven elkaar respecteren en waarderen

Nelis70
26-08-04, 09:13
Ach man, je hebt helemaal niks begrepen.. je moet nog leren lezen én begrijpen, want wat je nu doet is alleen maar lezen en je wilt of kan niet begrijpen.

Met praktische advies bedoelde ik van wat is de beste voor die twee dat ze bij elkaar kunnen blijven. Klaar.

En waarom zou haar vriend nou niet een moslim worden om bij haar te kunnen blijven? Kijk, al eeuwen lang had je mensen die om 'ergere' redenen moslims werden, zoals om politieke redenen. En wie weet, mischien wordt haar vriend vanzelf een overtuigend moslim in de loop van de tijd.

Maar ja, tegen wie sta ik hier nou te lullen? Ik sta hier tegen iemand te lullen die het zich helemaal NIKS kan schelen om die twee geliefden.. het kan je helemaal géén ene zak om hun schelen.

Dus het gaat je helemaal niet om hun 'peace of mind', het gaat hier om jou EIGEN 'peace of mind'. Ik heb je door mannekke, wat dacht je. Je bent gewoon een EGOIST.

Mijn advies aan jou is: denk 'ns aan iemand anders voor een keertje, want jou berichten zijn nou niet bepaald behulpzaam.

Beste KhalidbinWalid,

Mijn eerste reactie was om boos te worden en cynisch. Maar ik probeer toch een nette toon te houden.
Je reageert op geen 1 argument van mij. Het enige wat je doet is schelden en zeggen dat ik niet om de oorspronkelijke vraag geef. Ik vroeg mijzelf gisteren ook al even af of ik daar nog wel mee bezig was, of alleen met jou. Ik probeerde aan te geven dat ik denk dat de oplossing die je aandroeg romantischer en liefdevoller klinkt dan hij is. En je neemt met je argumenten mijn respect weg voor je geloof, want het lijkt nergens te gaan om het hart, alleen maar om de buitenkant. Ik denk dat je alle oprechte moslims daarmee beledigd, en bovendien Allah. Je zegt dat het je erom ging dat die twee bij elkaar zijn, maar bepaal jij dat dat het beste is? Weet jij het beter dan Allah?????
En dat er mensen om ergere redenen moslims zijn geworden, betekent dat dat je de vrijheid hebt om een beetje te zondigen?????

Met betrekking tot de oorspronkelijke vraag, je hebt gelijk, daar heb ik niet meer direct op gereageerd en dat was egoistisch. Dank voor je vermaning.

sparky
26-08-04, 09:20
Bedankt allemaal voor jullie reactie's/adviezen.

Ik kan jullie vertellen dat wat jullie mij adviseren in theorie wel klopt, maar dat het in praktijk toch heel anders werkt.
Een nederlandse jongen zal nooit echt worden geacepteerd in de marokaanse cultuur, wat de Qor'an ook zegt. Marokkanen houden er namelijk een eigen Qor'an op na. Welke vader gaat er nou mee akkoord dat zijn dochter met een nederlandse jongen trouwt. Nou ik kan jullie met pijn in 't hart vertellen dat m'n ouders en familie deze jongen nooit zullen accepteren. (alleen omdat hij nederlands is) En dit geld niet alleen voor mij, er lopen meerder meisjes met het zelfde probleem rond. En van al deze meisjes zal er hoogstwaarschijnlijk maar eentje zijn waarvan de ouders de gehele situatie accepteren en de " niet moslim" jongen toch als familie zullen gaan beschouwen.

Ik kan julle ook vertellen dat m'n vriend en ik, er heel lang en heel goed over hebben gepraat, en dat wij tot het besluit zijn gekomen dat hoe moeilijk het ook is (en hoeveel pijn het ons beide zal doen) het het beste is om er mee te stoppen. Ik zou een beslissing moeten nemen die gewoon onmogelijk is. Gelukkig zag m'n vriend ook in dat familie heel belangrijk is en dat je die niet zomaar kan opgeven. Hoe sterk de liefde ook is!!

Groetjes
Een gebroken Sparky :wohaa:
:huil: :verdriet:

Ghiezzoe
26-08-04, 09:39
Even een gedachtenkronkel weghalen:

Gelukkig zag m'n vriend ook in dat familie heel belangrijk is en dat je die niet zomaar kan opgeven. Hoe sterk de liefde ook is!!

JIJ geeft ze niet op, ZIJ geven jouw op als je met een Nederlander trouwt.

Verder als hij moslim is (geworden) dan zijn zij (door hun afwijzing op basis van ras/afkomst) ook nog eens Niet islamitisch bezig..
Als dit laatste waar is dan komt het er idd op neer hoe sterk jullie relaties is en hoe sterk jullie in je schoenen staan.

Salaam.

3musketierslady
26-08-04, 11:17
Mijn eerste reactie was om boos te worden en cynisch. Maar ik probeer toch een nette toon te houden.
Je reageert op geen 1 argument van mij. Het enige wat je doet is schelden en zeggen dat ik niet om de oorspronkelijke vraag geef. Ik vroeg mijzelf gisteren ook al even af of ik daar nog wel mee bezig was, of alleen met jou. Ik probeerde aan te geven dat ik denk dat de oplossing die je aandroeg romantischer en liefdevoller klinkt dan hij is. En je neemt met je argumenten mijn respect weg voor je geloof, want het lijkt nergens te gaan om het hart, alleen maar om de buitenkant. Ik denk dat je alle oprechte moslims daarmee beledigd, en bovendien Allah. Je zegt dat het je erom ging dat die twee bij elkaar zijn, maar bepaal jij dat dat het beste is? Weet jij het beter dan Allah?????
En dat er mensen om ergere redenen moslims zijn geworden, betekent dat dat je de vrijheid hebt om een beetje te zondigen?????

Beste Nelis 70 ..Ik neem aan dat Khalid een beetje boos was ..
maar hij heeft toch gelijk.. je kan moeilijk voor iemand moslim worden terwijl je er niet in gelooft..
En Allah (swt) zei hij weet wie echt in hem gelooft..
oehoea alama bihiem..

Joesoef
26-08-04, 11:48
Geplaatst door 3musketierslady Ik geef je gelijk Yoessef,
het verschilt alleen als je godsdienstig bent.. Ik heb daar ervaring mee.. De man en de vrouw blijven elkaar respecteren en waarderen

Jaahaaaaa. Als je maar godsdienstig bent dan komt alles goed..............

:moe:

Van welke planeet kom jij?

3musketierslady
26-08-04, 11:56
DAar geloof ik in omdat ik het heb meegemaakt, .. en ik kom van het planeet aarde..

En de islam laat je ook zien hoe je elkaar moet behandelen

Joesoef
26-08-04, 13:24
Geplaatst door 3musketierslady
DAar geloof ik in omdat ik het heb meegemaakt, .. en ik kom van het planeet aarde..

En de islam laat je ook zien hoe je elkaar moet behandelen

Ja en je hebt theorie en je hebt praktijk, je hebt ook uitzonderingen.

Nog nooit een gescheiden moslim/ moslima gesproken?

Het kan goed gaan, absoluut. Maar het kan ook helemaal misgaan en statistisch gezien is die kans erg groot.

KhalidbinWalid
26-08-04, 16:18
Geplaatst door sparky
Bedankt allemaal voor jullie reactie's/adviezen.

Ik kan jullie vertellen dat wat jullie mij adviseren in theorie wel klopt, maar dat het in praktijk toch heel anders werkt.
Een nederlandse jongen zal nooit echt worden geacepteerd in de marokaanse cultuur, wat de Qor'an ook zegt. Marokkanen houden er namelijk een eigen Qor'an op na. Welke vader gaat er nou mee akkoord dat zijn dochter met een nederlandse jongen trouwt. Nou ik kan jullie met pijn in 't hart vertellen dat m'n ouders en familie deze jongen nooit zullen accepteren. (alleen omdat hij nederlands is) En dit geld niet alleen voor mij, er lopen meerder meisjes met het zelfde probleem rond. En van al deze meisjes zal er hoogstwaarschijnlijk maar eentje zijn waarvan de ouders de gehele situatie accepteren en de " niet moslim" jongen toch als familie zullen gaan beschouwen.

Ik kan julle ook vertellen dat m'n vriend en ik, er heel lang en heel goed over hebben gepraat, en dat wij tot het besluit zijn gekomen dat hoe moeilijk het ook is (en hoeveel pijn het ons beide zal doen) het het beste is om er mee te stoppen. Ik zou een beslissing moeten nemen die gewoon onmogelijk is. Gelukkig zag m'n vriend ook in dat familie heel belangrijk is en dat je die niet zomaar kan opgeven. Hoe sterk de liefde ook is!!

Groetjes
Een gebroken Sparky :wohaa:
:huil: :verdriet:

Kijk Sparky, het is jouw eigen beslissing wat je gemaakt hebt en dat respecteer ik, maar je had helemaal geen één keuze, je had juist twéé keuzes. Kijk, volwassen worden betekent je eigen keuzes maken ook al zijn je ouders of familie er niet mee eens.

Kijk, nu zal je nooit over die ene leven weten die jij zo graag wilde als je voor je (ex)vriend gekozen hebt. En nu loop je met een gebroken hart rond. Is dat de islam? Mensen hun harten breken? Ik denk van niet, de mensen breken elkaar hun harten niet de islam.

KhalidbinWalid
26-08-04, 17:03
Geplaatst door Nelis70
Beste KhalidbinWalid,

Met betrekking tot de oorspronkelijke vraag, je hebt gelijk, daar heb ik niet meer direct op gereageerd en dat was egoistisch. Dank voor je vermaning.

Beste Nelis70,

Ik liet mij ook een beetje door woede meevoeren, maar het bevat toch wel een beetje waarheid toen ik zei dat je een egoist was ook al is dat niet leuk te horen voor jou.

Het is beter een regel in religie te breken dan een menselijke hart, wist je dat? Ik denk en ik hoop dat Allah dat zal begrijpen en vergeven.

En wat met jouw respect voor de islam betreft.. de islam heeft jouw respect niet nodig om voort te kunnen bestaan. De islam heeft niemand nodig, de mensen hebben islam nodig. En dat men niet voor de islam kiest, dan is het hun probleem niet de mijne of andere mede-moslims.

Maar ja, mijn excuses voor de harde woorden. Maar dat krijg je nou eenmaal in discussies. Nogmaals, mijn excuses.

Een prettige dag verder. Dag.

KhalidbinWalid
26-08-04, 19:57
Kijk Sparky, het is jouw eigen beslissing wat je gemaakt hebt en dat respecteer ik, maar je had helemaal geen één keuze, je had juist twéé keuzes. Kijk, volwassen worden betekent je eigen keuzes maken ook al zijn je ouders of familie er niet mee eens.

Kijk, nu zal je nooit over die ene leven weten die jij zo graag wilde als je voor je (ex)vriend gekozen hebt. En nu loop je met een gebroken hart rond. Is dat de islam? Mensen hun harten breken? Ik denk van niet, de mensen breken elkaar hun harten niet de islam.

KhalidbinWalid
26-08-04, 19:59
Oops.. foutje!

Flower1
27-08-04, 15:32
Hee Dounya1 Ik heb je een email gestuurd, maar weet niet of je hem hebt gekregen. Ik hoor het wel..

En joesoef, natuurlijk zal het niet makkelijk zijn om 2 verschillende geloven bij elkaar te zetten ( en cultuur natuurlijk). En het kan natuurlijk mislopen, maar dat betekent niet dat het ALTIJD misloopt. Het ligt er ook ook hoe jij zelf als persoon bent, en hoe mijn vriend ertegenaan kijkt. Want die dingen als kinderen opvoeden, halal koken enz enz. Het lijkt mij logisch dat als je echt voor elkaar kiest, dat je eerst die dingen goed bespreekt, hoe hij dat ziet en hoe ik dat zie.

Zulke dingen moet je ver van te voren gaan bespreken anders weet je zeker dat dat gaat botsen. Dat is hetzelfde als hoofddoek dragen, zulke dingen vraag ik hem natuurlijk voordat we verder gaan met elkaar. Ik denk dat een relatie dan al een stuk beter begint.

Daarom al die vragen die je daar neerzet, die moet je van te voren bespreken en als je dat goed hebt afgesproken met elkaar, dan kan je bepalen of je samen verder wilt of niet.

En Ghiezzoe, ik geef je gelijk, die dingen kunnen net zo goed mislopen bij een stel die allebei moslim zijn enz.!!!!

Groeten Flower

Flower1
30-08-04, 10:51
Nou joesoef waar blijft je reactie nou????

Joesoef
30-08-04, 12:55
Geplaatst door Flower1
Nou joesoef waar blijft je reactie nou????

Ook goedemiddag, hoe gaat het met u? goed dank u wel.....

In het geval zoals het hier is beschreven ben ik bang dat helaas niet goed zal gaan. Te veel vaagheden en te makkelijke aannames. En het belangrijkste, als het allemaal zo natuurlijk en vanzelfsprekend zou zijn dan was er nu geen topic over met deze titel en topic opening.

Nelis70
30-08-04, 13:29
Beste Nelis70,

Ik liet mij ook een beetje door woede meevoeren, maar het bevat toch wel een beetje waarheid toen ik zei dat je een egoist was ook al is dat niet leuk te horen voor jou.

Het is beter een regel in religie te breken dan een menselijke hart, wist je dat? Ik denk en ik hoop dat Allah dat zal begrijpen en vergeven.

En wat met jouw respect voor de islam betreft.. de islam heeft jouw respect niet nodig om voort te kunnen bestaan. De islam heeft niemand nodig, de mensen hebben islam nodig. En dat men niet voor de islam kiest, dan is het hun probleem niet de mijne of andere mede-moslims.

Maar ja, mijn excuses voor de harde woorden. Maar dat krijg je nou eenmaal in discussies. Nogmaals, mijn excuses.

Een prettige dag verder. Dag.

Beste KhalidBinWalid

Excuses aanvaard. Ik wil nog wel even ingaan om je opmerking "het is beter een regel in de religie te breken, dan een menselijk hart"
Dit komt op mij over alsof er een conflict zou zijn tussen de regel in de religie en het menselijk hart, terwijl een religie juist over het menselijk hart zou moeten gaan. Het lijkt alsof je hiermee aangeeft dat de religie niet voldoende is voor het menselijk hart. Kan je mij dat uitleggen?

En met betrekking tot respect voor de islam, ik begrijp dat de islam niet zit te wachten op mijn respect, net zo min als welke andere religie.

Vrede toegewenst,
Nelis

napoleon
31-08-04, 16:56
Geplaatst door Nelis70

Dit heeft alles te maken met de opvoeding van de kinderen.
Een moslim of moslima is verplicht om zijn/haar kind islamitisch op te voeden.
Hoe je het ook wendt of keert in een huwelijk is de man nou eenmaal dominanter dan de vrouw (in alle religies/culturen en ja ook in deze "moderne" Nederlandse samenleving).
De man zal dus een grotere stempel drukken op de religieuze opvoeding van het kind dan de vrouw.
Wanneer een islamitische vrouw met een niet moslim trouwt is de kans heel groot dat haar man (ook al zegt hij in het begin dat het hem niet uitmaakt) niet wil dat de kinderen islamitisch worden opgevoed en zijn dominantere rol gaat gebruiken om dit tegen te houden.
Hierdoor zal de vrouw haar religieuze plicht (de kinderen islamitisch opvoeden) niet kunnen waarmaken en dus een grote zonde begaan.
Om de vrouw tegen deze zonde te beschermen is bepaald dat een islamitische vrouw niet met een niet moslim mag trouwen.

Flower1
31-08-04, 17:59
He napoleon,
Ik wist wel dat een moslima niet met een niet moslim mag trouwen, maar wist de reden niet. Is dit echt een reden die in de koran word geschreven of niet?

Trouwens wat vind jij ervan, van een relatie tussen een moslimman en een christelijke vrouw(die er niet veel aan doet)?

Groetjes flower

Joesoef
31-08-04, 18:18
Geplaatst door Flower1
He napoleon,
Ik wist wel dat een moslima niet met een niet moslim mag trouwen, maar wist de reden niet. Is dit echt een reden die in de koran word geschreven of niet?

Trouwens wat vind jij ervan, van een relatie tussen een moslimman en een christelijke vrouw(die er niet veel aan doet)?

Groetjes flower

Je wist dat? Hetgeen dat je wist is alleen niet correct.

Uit de Koran, hoofdstuk de tafel de volgende sura:

5.5. Alle goede dingen zijn u deze dag geoorloofd. Het voedsel der mensen van het Boek is u geoorloofd en uw voedsel is hun toegestaan. En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven vóór u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

Wie het boek was gegeven voor u, heeft betrekking op de bijbel en de thora.

Dat het in de praktijk niet gaat vanwege opvoeding ed is wat anders, tenzij de vrouw zich schikt naar het geloof van haar man.

napoleon
31-08-04, 18:31
Geplaatst door Flower1
He napoleon,

Groetjes flower

Of dit zo in de Koran wordt beschreven weet ik niet (helaas is mijn kennis hierover niet al te groot) maar het is volgens mij wel de reden waarom een moslimvrouw niet met een niet moslim mag trouwen.
Ik heb een keer een discussie hierover gezien op t.v. met een moslimgeleerde. Ik moet zeggen dat ik het wel een logische redenatie vindt.
In jouw geval zou je volgens mij wel met een moslimman mogen trouwen omdat je een vrouw van het Boek bent (christen of jood).
Of het verstandig is is een ander verhaal. Ik ben niet tegen dit soort huwelijken maar ik heb gezien dat het vaak mis gaat en dan niet om het geloof maar om de verschillende culturen.

Maar, ik wens je veel sterkte meid.