PDA

Bekijk Volledige Versie : Israel onderhandelt alleen ten gunste van het superieuriteitsgevoel...



BiL@L
22-08-04, 07:03
gewist

Daniël Z
22-08-04, 16:40
De staat Israel is uiterst loyaal aan z'n inwoners en militairen.

Je herinnert je ook vast nog wel dat Palestijnse terroristen in de Gaza-strook lichaamsdelen van vermoorde Israelische soldaten hadden. Toen stuurde Israel zoveel soldaten erheen als nodig waren om die lichaamsdelen terug te krijgen.

Later werd een legervoertuig opgeblazen op de grensstrook tussen Rafah en Egypte, waarbij het in stukken vloog en de mensen erin ook. Toen stuurde Israel dus duizenden soldaten die het hele gebied centimeter voor centimeter gingen uitkammen om ieder lichaamsdeeltje terug te vinden in de woestijn.

En nu gaat het om Ron Arad, een vermiste luchtmachtvlieger waarvan Israel denkt dat Iran hem gevangen houdt.

Daar kunnen de Arabische landen nog wat van leren, vind ik.

Sip Ki Norkan
22-08-04, 16:53
Geplaatst door BiL@L
'Israël en Hezbollah onderhandelen verder over gevangenenruil'

De Israëlische regering en de Libanese guerrillabeweging Hezbollah onderhandelen verder over de uitruil van gevangenen. Dat heeft Hezbollah-leider sjeik Hassan Nasrallah gezegd.

Begin dit jaar werden na jaren van slepende onderhandelingen zo'n 400 Palestijnse en Arabische gevangenen vrijgelaten in ruil voor de vrijlating door Hezbollah van de gegijzelde Israëlische zakenman Elhanan Tannenbaum en de overdracht van de stoffelijke overschotten van drie in Libanon gedode Israëlische militairen.

Net als bij de onderhandelingen die leidden tot de vorige uitruil, bemiddelt Duitsland bij de gesprekken tussen Israël en Hezbollah, aldus Nasrallah. Het Duitse ministerie van buitenlandse zaken wil geen commentaar geven op de uitlatingen van de Hezbollah-leider. Ook Israël heeft nog niet gereageerd.

Hezbollah heeft onder meer ingezet op de vrijlating van de Libanees Samir Kantar, die in 1979 drie Israëliërs vermoordde. In ruil voor zijn vrijlating zou Hezbollah Israël "concrete informatie" over het lot van de in 1986 in Libanon neergestorte piloot Ron Arad geven. Het is al jaren onduidelijk of Arad nog in leven is.

http://www.nieuws.nl/bericht/5/45295


400 staat tot 4
:schrik:
Ik denk dat je het moet zien als een win-win situatie voor Israël. Ze zullen alleen gevangenen uitruilen die hun straf er grotendeels op hebben zitten en verder weinig kwaad zullen betekenen voor Israël. Het kost een hoop centjes om die mensen opgesloten te houden en het is mooi meegenomen als er voor hun vrijlating ook nog eens Israëliërs worden vrijgelaten. Die Ron Arad is natuurlijk al jaren dood, dat moge duidelijk zijn.

Daniël Z
22-08-04, 17:25
Geplaatst door Sip Ki Norkan
Ik denk dat je het moet zien als een win-win situatie voor Israël. Ze zullen alleen gevangenen uitruilen die hun straf er grotendeels op hebben zitten en verder weinig kwaad zullen betekenen voor Israël. Het kost een hoop centjes om die mensen opgesloten te houden en het is mooi meegenomen als er voor hun vrijlating ook nog eens Israëliërs worden vrijgelaten. Die Ron Arad is natuurlijk al jaren dood, dat moge duidelijk zijn.

Nee. Er zaten levenslang veroordeelden bij, mensen die de dood van onschuldige burgers op hun geweten hebben.

En dat Ron Arad dood kan zijn verandert er niets aan. We willen zijn lichaam terug. Levend of dood.

Sip Ki Norkan
22-08-04, 17:31
Geplaatst door Daniël Z
Nee. Er zaten levenslang veroordeelden bij, mensen die de dood van onschuldige burgers op hun geweten hebben.

En dat Ron Arad dood kan zijn verandert er niets aan. We willen zijn lichaam terug. Levend of dood.
Nou, ik denk dat ze toch wel zorgvuldig zullen hebben afgewogen of de mensen die eventueel worden vrijgelaten nog steeds een gevaar vormen.

Anders is het niet zo best gesteld met de loyaliteit van Israël aan haar inwoners, als jij ons wilt doen geloven. Gevangen vrijlaten die waarschijnlijk weer onschuldige mensen gaan doden, om het lichaam van een hoogstwaarschijnlijk dode man terug te krijgen schaar ik daar in elk geval niet onder!

Daniël Z
22-08-04, 17:36
Geplaatst door Sip Ki Norkan
Nou, ik denk dat ze toch wel zorgvuldig zullen hebben afgewogen of de mensen die eventueel worden vrijgelaten nog steeds een gevaar vormen.

Anders is het niet zo best gesteld met de loyaliteit van Israël aan haar inwoners, als jij ons wilt doen geloven. Gevangen vrijlaten die waarschijnlijk weer onschuldige mensen gaan doden, om het lichaam van een hoogstwaarschijnlijk dode man terug te krijgen schaar ik daar in elk geval niet onder!

Zit wat in, ja.

Ik weet niet precies hoe het zit met die gevangenen...