PDA

Bekijk Volledige Versie : Brandstichting Joods sociaal centrum



haai
22-08-04, 16:27
Brandstichting Joods sociaal centrum

PARIJS - Brandstichting heeft in de nacht van zaterdag op zondag een joods sociaal centrum in de Franse hoofdstad Parijs verwoest. De gevel van het gebouw was beklad met anti-semitische leuzen, zei de politie.

Een van de leuzen luidde: "Zonder joden zouden wij gelukkig zijn." Een woordvoerder van een nabijgelegen synagoge zei dat op de gevel van het centrum ook stond: "De wereld zou zuiverder zijn als er geen joden meer zouden zijn." Die tekst stond volgens hem vol met taalfouten.

Het centrum, dat op de begane grond van een gebouw in het oosten van de stad was gevestigd, heeft brandschade opgelopen. Niemand raakte gewond.

Burgemeester Delanoe van Parijs zei dat hij de aanslag weerzinwekkend vindt. Ook president Chirac zei geschokt te zijn door de aanslag. Hij benadrukte volledig solidair te zijn met de joodse gemeenschap in Frankrijk.

Daniël Z
22-08-04, 16:31
Zijn zeker de Franse collega's van Farid...

Hoewel. Volgens mij doen islamitische kleine terroristjes niet zo aan graffiti... Graffiti is meer iets voor extreem-rechts...

Sip Ki Norkan
22-08-04, 16:34
Geplaatst door Daniël Z
Zijn zeker de Franse collega's van Farid...

Hoewel. Volgens mij doen islamitische kleine terroristjes niet zo aan graffiti... Graffiti is meer iets voor extreem-rechts...
Eh je bedoelt toch niet die Farid26 van Maghreb Online hè? :haha:

Daniël Z
22-08-04, 16:35
Wie anders?

Hij is er gek genoeg voor. En voor brandstichting hoef je niet al teveel hersenen te hebben.

Sip Ki Norkan
22-08-04, 16:51
Geplaatst door Daniël Z
Wie anders?

Hij is er gek genoeg voor. En voor brandstichting hoef je niet al teveel hersenen te hebben.
Neejoh, Farid heeft alleen een grote bek op internet, die vormt geen serieus gevaar.

Ik vind het een geweldige vent, hij is erin geslaagd om van Maghreb Online zijn spreekbuis te maken en heeft het voor elkaar gekregen dat hij de meest smerige scheldwoorden mag gebruiken of racistische/antisemitische uitingen, zonder door het forumbeheer te worden aangepakt. De meeste van zijn verbale tegenstanders heeft hij laten bannen. :)

Ik zal nooit vergeten dat hij helemaal door het lint ging toen de Irak-oorlog was begonnen, hij beweerde toen zelfs dat hij zelf in Irak was op dat moment om tegen de Amerikanen te vechten. :eek:

Ook zijn real-life soap met zijn ex-verloofde Jehan was de moeite van het volgen waard. Op dat forum plaatste hij hun persoonlijke, uiterst intieme correspondentie. Zijn verloofde had er schoon genoeg van dat hij alleen maar leefde van dat forum, en keer op keer beloofde hij haar om te zullen minderen. Maar iedereen die Farid ook maar een beetje kende wist dat hij daar te verslaafd voor is. Zo gebeurde het dat Farid al een keer of vijf "definitief" afscheid nam, maar steeds binnen 2 a 3 dagen weer terug was. :)

Zijn bedreigingen aan het adres van Wilders vormden eigenlijk nog wel het toppunt. Hij is daarvoor veroordeeld, maar uiteindelijk had iedereen het weer gedaan behalve hijzelf. Zo was de rechter veel te jong in de ogen van Farid en had hij een joods klinkende achternaam. Zijn eigen advocaat was een conservatieve christen en ook nog eens homosexueel, en dat schreef hij allemaal openbaar op dat forum.

Laat hem alsjeblieft doorgaan dus, er zijn heel wat mensen die het een geweldige attractie vinden. Op geenstijl.nl wordt hij ook regelmatig gequote. :)

Af en toe zijn er nog mensen die hem niet kennen, en serieus met hem in discussie proberen te gaan, levert altijd weer komische taferelen op!

Rob van Seerk
22-08-04, 22:31
Het is altijd weer genieten als ik de inzendingen daar van die Farid lees. Dat forum is verworden tot een humoristische atractie.

De enigen die schade ondervinden van zijn enorme hoeveelheid lachwekkend materiaal, zijn andere moslims. Velen hebben hem daar in het berleden ook al een schande voor hun geloof genoemd.

Orakel
22-08-04, 22:53
Geplaatst door Daniël Z
En voor brandstichting hoef je niet al teveel hersenen te hebben.

Voor loze kreten ook niet. Islamitische kleine terroristjes??

Sip Ki Norkan
22-08-04, 23:09
Geplaatst door Orakel
Voor loze kreten ook niet. Islamitische kleine terroristjes??
Zeg nou zelf Orakel, dit is toch kruimelwerk vergeleken bij de daden van moslimterroristen als Binladen en Zaraqawi?

Alhoewel we nog even moeten afwachten of het daadwerkelijk weer moslims waren. Dat ligt weliswaar in de lijn der verwachting, maar hoeft niet perse zo te zijn, getuige dat verzonnen voorval in die trein.

Orakel
22-08-04, 23:32
Geplaatst door Sip Ki Norkan
Zeg nou zelf Orakel, dit is toch kruimelwerk vergeleken bij de daden van moslimterroristen als Binladen en Zaraqawi?

Alhoewel we nog even moeten afwachten of het daadwerkelijk weer moslims waren. Dat ligt weliswaar in de lijn der verwachting, maar hoeft niet perse zo te zijn, getuige dat verzonnen voorval in die trein.

Dat ligt in de lijn der verwachting als je dat deduceert uit de opmerking dat "er veel taalfouten' zaten in de bekladdingen en dan nog moet je behept zijn met een behoorlijke pre-occupatie.
Laat ik je vergelijk met ome Bin en Zarqawi ff voor wat ie is.

Tomas
23-08-04, 13:34
Geplaatst door haai
"De wereld zou zuiverder zijn als er geen joden meer zouden zijn." Die tekst stond volgens hem vol met taalfouten.


Ja, vreselijk die taalfouten. Daar moet wat aan gedaan worden!

Bofko
23-08-04, 13:44
Geplaatst door Tomas
Ja, vreselijk die taalfouten. Daar moet wat aan gedaan worden!

zie Monty Python's 'The life of Brian' !!

De scene van die joodse verzetsheld die 's nachts stiekum "Dood aan de Romeinen" op de muur kalkt, maar dat vol met spelfouten doet. Op het moment dat hij daaraan bezig is wordt hij op zijn schouder getikt door een Romeinse soldaat. Deze legt hem als straf op om 50 maal diezelfde tekst, maar dan zonder spelfouten, op de muur te kalken.

akram
23-08-04, 13:46
Geplaatst door Sip Ki Norkan
Zeg nou zelf Orakel, dit is toch kruimelwerk vergeleken bij de daden van moslimterroristen als Binladen en Zaraqawi?

Alhoewel we nog even moeten afwachten of het daadwerkelijk weer moslims waren. Dat ligt weliswaar in de lijn der verwachting, maar hoeft niet perse zo te zijn, getuige dat verzonnen voorval in die trein.

inderdaad kruimelwerk en de daden van OBL en Zarqawi zijn weer
kruimelwerk vergeleken bij de daden van Bush en Sharon

wel schande overigens dat men gebedshuizen zo schendt
dat mag /kan niet
daders moeten zsm opgespoord en bestraft worden

amadeus
23-08-04, 13:48
Geplaatst door Rob van Seerk
Het is altijd weer genieten als ik de inzendingen daar van die Farid lees. Dat forum is verworden tot een humoristische atractie.

De enigen die schade ondervinden van zijn enorme hoeveelheid lachwekkend materiaal, zijn andere moslims. Velen hebben hem daar in het berleden ook al een schande voor hun geloof genoemd.
dat geloof ik best. Ik las in het gastenboek dat iemand dankzij Farid26 uiteindelijk toch op VB gestemd had! In feite is hij een gevaarlijke gast dan.

Tomas
23-08-04, 13:56
Geplaatst door Bofko
zie Monty Python's 'The life of Brian' !!

De scene van die joodse verzetsheld die 's nachts stiekum "Dood aan de Romeinen" op de muur kalkt, maar dat vol met spelfouten doet. Op het moment dat hij daaraan bezig is wordt hij op zijn schouder getikt door een Romeinse soldaat. Deze legt hem als straf op om 50 maal diezelfde tekst, maar dan zonder spelfouten, op de muur te kalken.

Volgens mij was het wel iets meer dan 50 keer. Ik meen me een luchtopname bij de morgenstond te herinneren waarin dat hele militaire campus was beschreven. Toch?

mark61
23-08-04, 13:58
Dit helpt natuurlijk ook niet erg:

Un groupe inconnu a revendiqué la destruction du centre dans un communiqué diffusé sur un site internet islamiste et dont l'authenticité ne pouvait être établie.

"Un groupe de jeunes moudjahidine (combattants) (...) ont mis le feu au temple juif à Paris à 04h00", dit le communiqué signé: "Groupe des partisans de la guerre sainte islamique". L'attaque est "en réponse aux actes racistes (commis par des) juifs en France contre l'islam et les musulmans", indique notamment le texte.

http://www.afp.com/francais/news/stories/040823063407.joovt247.html

Voor de niet-francophonen: 'Een onbekende groep heeft de vernietiging van het centrum opgeëist in een communiqué op een islamistische website waarvan de authenticiteit niet kon worden vastgesteld.

Een groep jonge mudjahidien (strijders) hebben een joods gebedshuis in Parijs om 04.00 in brand gestoken, zegt het comm., getekend: 'groep van aanhangers van de islamitische heilige oorlog' De aanval is "een antwoord op racistische daden (begaan door) joden in Frankrijk tegen de islam en moslims", aldus de tekst.'

Is dit humor?

taouanza
23-08-04, 17:03
Geplaatst door mark61
Dit helpt natuurlijk ook niet erg:

Un groupe inconnu a revendiqué la destruction du centre dans un communiqué diffusé sur un site internet islamiste et dont l'authenticité ne pouvait être établie.

"Un groupe de jeunes moudjahidine (combattants) (...) ont mis le feu au temple juif à Paris à 04h00", dit le communiqué signé: "Groupe des partisans de la guerre sainte islamique". L'attaque est "en réponse aux actes racistes (commis par des) juifs en France contre l'islam et les musulmans", indique notamment le texte.

http://www.afp.com/francais/news/stories/040823063407.joovt247.html

Voor de niet-francophonen: 'Een onbekende groep heeft de vernietiging van het centrum opgeëist in een communiqué op een islamistische website waarvan de authenticiteit niet kon worden vastgesteld.

Een groep jonge mudjahidien (strijders) hebben een joods gebedshuis in Parijs om 04.00 in brand gestoken, zegt het comm., getekend: 'groep van aanhangers van de islamitische heilige oorlog' De aanval is "een antwoord op racistische daden (begaan door) joden in Frankrijk tegen de islam en moslims", aldus de tekst.'

Is dit humor?


onbekend he?

mark61
24-08-04, 00:45
Geplaatst door taouanza
onbekend he?

Ik weet niet wat jij bedoelt, maar ik bedoelde dat iedereen wel zulke dingen op internet kan zetten. Intussen kunnen het best rechts-extremisten dan wel verwarde types a la die treinmadam geweest zijn.

Ravian
24-08-04, 08:49
Geplaatst door mark61
Ik weet niet wat jij bedoelt, maar ik bedoelde dat iedereen wel zulke dingen op internet kan zetten. Intussen kunnen het best rechts-extremisten dan wel verwarde types a la die treinmadam geweest zijn.

Het is een islamitische site. Als moslims het al niet gedaan hebben, is het nog immer uiterst discutabel dat ze dan zoiets smerigs gaan opeisen danwel ophemelen. Maar tis niet voor het eerst dat moslims met nazis heulen.
Om het politiek correcte beeld intact te houden kun je natuurlijk nog altijd eerst laten onderzoeken of die islamitische site daadwerkelijk een islamitische achtergrond heeft of in mekaar is gezet/wordt onderhouden door tieps die islam in een slecht daglicht etc etc.

taouanza
24-08-04, 08:51
Geplaatst door mark61
Ik weet niet wat jij bedoelt, maar ik bedoelde dat iedereen wel zulke dingen op internet kan zetten. Intussen kunnen het best rechts-extremisten dan wel verwarde types a la die treinmadam geweest zijn.

Ja dat bedoel ik. Als iemand onbekend is weet je niet echt wie het is.

mark61
24-08-04, 11:01
Geplaatst door Ravian
Het is een islamitische site. Als moslims het al niet gedaan hebben, is het nog immer uiterst discutabel dat ze dan zoiets smerigs gaan opeisen danwel ophemelen. Maar tis niet voor het eerst dat moslims met nazis heulen.
...

Ja en dat bedoel ik ook. Ik neem aan dat een islamistische site wel onder controle heeft wie er teksten opzet. Hoewel, bij maroc.nl is dat ook niet altijd het geval...

In ieder geval, ik weet niet wat zieker is, een aanslag plegen en hem 'opeisen' (weester maar trots op), of een aanslag opeisen die je helemaal niet gepleegd hebt. Met moslims die met nazi's heulen zal het weinig te maken hebben.

Intussen hecht de politie niet zoveel belang aan die opeising en suggereert in mijn ogen het AFP zowat verzekeringsfraude. Maar het ligt eraan hoe je het leest.

http://www.afp.com/francais/news/stories/040823171942.539dvl1r.html