PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims staken joodse gaarkeuken in brand



Marsipulami
23-08-04, 16:00
Moslims staken joodse gaarkeuken in brand


Een tot dusver onbekende islamitische organisatie, die zichzelf Jamaat al-Ansar al-Islamiya noemt, heeft gezegd zondag de brand te hebben gesticht in een joods maatschappelijk centrum in Parijs. In de verklaring, te lezen op een islamitische website, staat dat de brandstichting een vergelding was voor de recente schending van moslimgraven in Frankrijk en ter nagedachtenis aan de brand in de al-Aqsamoskee in Jeruzalem 35 jaar geleden.

Frankrijk is al maanden het toneel van antisemitische activiteiten, vooral op joodse begraafplaatsen. Maar graven op moslim- en christelijke kerkhoven werden ook onteerd.

Het pand van het joods maatschappelijk centrum wat gevestigd op de begane grond van een gebouw bij de Place de la Bastille is voor een groot deel verwoest. De wanden waren beklad met hakenkruisen en anti-semitische leuzen vol taalfouten als 'zonder joden zouden wij gelukkig zijn' en 'dood aan de joden'.'

Bejaarde joden konden er terecht voor gratis kosjer maaltijden, ontspanning en adviezen op elk gebied. Niemand raakte gewond. Het joodse centrum was al sinds de jaren twintig een begrip in de volkswijk. Aanvankelijk was er ook een synagoge in gevestigd. Veel bewoners van de buurt stammen af van joden die in de vijftiende eeuw uit Spanje werden gezet en in Turkije belandden. Latere generaties vestigden zich elders, velen in Frankrijk. Franse media duiden het door vandalen getroffen centrum aan als een 'soupe populaire', een soort gaarkeuken.

Het betreft de tweede antisemitische schanddaad in Parijs binnen een week. Vrijdag werden anti-joodse leuzen aangetroffen op een gebouw bij de Notre Dame. De afgelopen weken zijn tal van joodse kerkhoven overal in het land beklad. Burgemeester Bertrand Delanoë van Parijs, die de aanslag weerzinwekkend vindt, was gisterochtend snel ter plaatse, evenals premier Jean-Pierre Raffarin. Deze heeft de afgelopen weken het ene bekladde joodse kerkhof na het andere bezocht.

Ook president Jacques Chirac zei geschokt te zijn door de aanslag op de gaarkeuken. Hij sprak zijn 'volledige solidariteit' uit met de joodse gemeenschap in Frankrijk. Een omwonende zei niets te begrijpen van de motieven van de daders: ''Dit is een plaats van vrede, waar oude, vaak arme mensen bijeen komen.''

Een andere buurtbewoner liet zich sceptisch uit over de verzekeringen van hogerhand dat de daders gestraft zullen worden. ''Ongeveer driehonderd meter verderop bevindt zich een boekwinkel van neo-nazi's, iedereen weet dat. De daders staan nu waarschijnlijk net als ik naar de puinhopen te kijken.''

De aanslagen zijn voor Frankrijk extra pijnlijk, omdat deze week de bevrijding van Parijs wordt herdacht, zestig jaar geleden. Ook de anti-joodse wetgeving van de collaborerende Franse autoriteiten wordt dan in herinnering gebracht.

Bron: ANP/Het parool

23 AUGUSTUS 2004

liesel
23-08-04, 16:41
stomme anti-semieten. echt een coole actie om een gaarkeuken in de fik te steken. en waar haalt deze groepering het bewijs vandaan dat joodse mensen een moslimbegrafplaats hebben beklad?

Na'NoNiempje
23-08-04, 21:10
Het zijn mensen die hun gemoederen lucht geven.

Gr,
NaNiempje.

Marijke21
23-08-04, 21:23
Geplaatst door Marsipulami
Moslims staken joodse gaarkeuken in brand

Graag een onomwonden veroordeling van deze zeer verwerpelijke daad, door de moslims op dit forum. En de hoop uitspreken dat dit in Nederland niet zal gebeuren. Ik wacht af.

Ghiezzoe
23-08-04, 21:28
Een tot dusver onbekende islamitische organisatie, die zichzelf Jamaat al-Ansar al-Islamiya noemt ,

Ik heb niets uitstaande met secten...
ook deze niet trouwens:

Een andere buurtbewoner liet zich sceptisch uit over de verzekeringen van hogerhand dat de daders gestraft zullen worden. ''Ongeveer driehonderd meter verderop bevindt zich een boekwinkel van neo-nazi's,

Qwertyno
23-08-04, 21:31
Parijs laat joodse doelen extra bewaken 23-08-2004

Parijs stelt extra videobewaking in bij joodse scholen, synagogen, bejaardentehuizen en andere mogelijke doelwitten van antisemitisch geweld. Het stadsbestuur heeft dat maandag besloten. Het besluit is een reactie op de brandstichting zondag bij een joods gemeenschapscentrum.


Een tot nu toe onbekende groep, de Jamaat Ansar Al-Jihad, heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor de brandstichting. De politie twijfelt aan de geloofwaardigheid van de claim, die verscheen op een website die een spreekbuis is van extremistische moslims.

Bij de brand vielen geen gewonden. Op de muren van het centrum waren hakenkruisen geklad en leuzen als 'Zonder joden is de wereld blij' en 'Joden eruit'. Op de website stond dat de aanslag was bedoeld "als vergelding voor de racistische acties die de joden in Frankrijk uitvoeren tegen de islam en moslims."

In Frankrijk worden vaker antisemitische aanslagen gepleegd. De verantwoordelijkheid wordt vrijwel nooit opgeëist. De politie betwijfelt of de brand van zondag werkelijk is gesticht door de Jamaat Ansar Al-Jihad, omdat ze het onwaarschijnlijk acht dat een klein gemeenschapscentrum als dat in Parijs de aandacht trekt van een internationaal opererende extremistische groep.

www.nieuws.nll

Marijke,

Het is niet duidelijk wie het gedaan heeft. Als de franse politie twijfelt over wie de daders zijn. Wie zijn de moslims of andere dan om niet te twijfelen.

En stel dat het wel zo is. Wat hebben moslims hier in NL te maken met een of andere gekke groepering op internet?

Ghiezzoe
23-08-04, 21:36
Een tot dusver onbekende islamitische organisatie, die zichzelf Jamaat al-Ansar al-Islamiya noemt ,

Ik heb niets uitstaande met secten...
ook deze niet trouwens:

Een andere buurtbewoner liet zich sceptisch uit over de verzekeringen van hogerhand dat de daders gestraft zullen worden. ''Ongeveer driehonderd meter verderop bevindt zich een boekwinkel van neo-nazi's ,

Nogmaals ik (marokkaasse Nederlandse Moslim burger) ben niet verplicht om me gaan te verantwoorden voor Jou (autochtone Nederlander) iets wat een ander doet in naam van een religie die ik ook aanghang. Ook geen verantwoording in vorm van een veroordeling. Als je wilt weten wat ik ervan denk moet je toch echt een andere "toon" aanslaan.

Marijke21
23-08-04, 21:45
Geplaatst door Ghiezzoe

Nogmaals ik (marokkaasse Nederlandse Moslim burger) ben niet verplicht om me gaan te verantwoorden voor Jou (autochtone Nederlander) iets wat een ander doet in naam van een religie die ik ook aanghang. Ook geen verantwoording in vorm van een veroordeling. Als je wilt weten wat ik ervan denk moet je toch echt een andere "toon" aanslaan.

Ik zeg niet dat je je moet verantwoorden, want ik stel niemand hier in Nederland verantwoordelijk. Ik vraag alleen of er moslims zijn die deze daad veroordelen. Ik veroordeel deze daad namelijk in alle toonaarden, ofschoon ik er niets mee te maken heb. Snap je het nu?

taouanza
23-08-04, 22:37
Geplaatst door Marijke21
Ik zeg niet dat je je moet verantwoorden, want ik stel niemand hier in Nederland verantwoordelijk. Ik vraag alleen of er moslims zijn die deze daad veroordelen. Ik veroordeel deze daad namelijk in alle toonaarden, ofschoon ik er niets mee te maken heb. Snap je het nu?

O brother.:moe:

Tafey Lewis
23-08-04, 23:51
waarom nou die reactie taouanza, is toch een normaal, menselijk, standpunt dat marijke21 inneemt?

kaassieforreal
24-08-04, 00:27
Geplaatst door Tafey Lewis
waarom nou die reactie taouanza, is toch een normaal, menselijk, standpunt dat marijke21 inneemt?

Nou geloof ik dat iedere NORMALE prikker hier mbt tot deze gebeurtenis een normaal menselijk standpunt inneemt en een actie als deze bestempelt als het werk van zwaar zieke geesten. Waarom alleen Moslims dat nog eens extra moeten gaan verklaren snap ik dan ook niet, tenminste ik geloof zo ook wel dat die er niks in zien.

Het lijkt me eerder dat marijke21 weer bij die MPS shit hoort, waar ik ook zo fijn van heb kunnen meeprofiteren, en dat je Taouanza's verzuchting een beetje in die hoek moet plaatsen en voor de verandering ben ik het wat dat betreft met haar eens. Verder blijft het een feit dat Taouanza gek is op die :moe: smiley.

Verder vind ik het eigenlijk allemaal maar wat voorbarig, laat er nou eerst maar eens uitgebreid onderzoek worden gedaan naar de daders. Geschiftelingen, bijvoorbeeld a la wijlen yehiaayash, willen dit soort dingen ook wel eens claimen om uiting te geven aan hun vertroebelde denkbeelden ook al hebben ze er geen poot mee te maken. Snel iets op een website in elkaar flanzen is natuurlijk een koud kunstje

Ravian
24-08-04, 00:38
Geplaatst door kaassieforreal
[B]Nou geloof ik dat iedere NORMALE prikker hier mbt tot deze gebeurtenis een normaal menselijk standpunt inneemt en een actie als deze bestempelt als het werk van zwaar zieke geesten. Waarom alleen Moslims dat nog eens extra moeten gaan verklaren snap ik dan ook niet, tenminste ik geloof zo ook wel dat die er niks in zien.



Natuurlijk. En ook heel begrijpelijk dat ze zich hiervan distantieren.
"That's not my back yard." Het is heel ver bij ze vandaan. Heeft niets met ze te maken.

Totdat er zometeen een gouwen plak wordt binnengehaald op de Olympics.

Mark
24-08-04, 00:38
In het verleden zijn graven ook beklad door heel w-europa en met name in frankrijk door neo-naziistische satanische black metallers, dus alles is mogelijk.

Mark
24-08-04, 00:39
Ik veroordeel deze daad ook niet direct, misschien was het wel gewoon terechte kritiek op de gaarkeuken door een zwerver die het niet te vreten vond daar :hihi:

kaassieforreal
24-08-04, 00:44
Geplaatst door Ravian
Natuurlijk. En ook heel begrijpelijk dat ze zich hiervan distantieren.
"That's not my back yard." Het is heel ver bij ze vandaan. Heeft niets met ze te maken.

Totdat er zometeen een gouwen plak wordt binnengehaald op de Olympics.

Huh? want dan?

kaassieforreal
24-08-04, 00:50
Geplaatst door Mark
Ik veroordeel deze daad ook niet direct, misschien was het wel gewoon terechte kritiek op de gaarkeuken door een zwerver die het niet te vreten vond daar :hihi:

:hihi: Ze hadden in ieder geval een prutassortiment daar, klantonvriendelijk als ze er waren. Dacht je dat je daar een ham/kaascroissant kon krijgen, niet dus he...GVD zoiets haal je normaal gesproken bij iedere stationsrestauratie! Tsja op een bepaald moment breekt er dan iets in je.... :lekpuh:

Ravian
24-08-04, 00:55
Geplaatst door kaassieforreal
Huh? want dan?

Ehh... zijn moslims weer helemaal cool enne...

Orakel
24-08-04, 01:37
Geplaatst door Marijke21
Graag een onomwonden veroordeling van deze zeer verwerpelijke daad, door de moslims op dit forum. En de hoop uitspreken dat dit in Nederland niet zal gebeuren. Ik wacht af.


Geplaatst door Marijke21
Ik zeg niet dat je je moet verantwoorden, want ik stel niemand hier in Nederland verantwoordelijk

Dat was een korte inquisitie, oh Hoogheid.

Zal het kabinet es vragen of ze niet willen bezuinigen op de internetabbonementen in de diverse klinieken.

taouanza
24-08-04, 08:45
Geplaatst door kaassieforreal
Nou geloof ik dat iedere NORMALE prikker hier mbt tot deze gebeurtenis een normaal menselijk standpunt inneemt en een actie als deze bestempelt als het werk van zwaar zieke geesten. Waarom alleen Moslims dat nog eens extra moeten gaan verklaren snap ik dan ook niet, tenminste ik geloof zo ook wel dat die er niks in zien.

Het lijkt me eerder dat marijke21 weer bij die MPS shit hoort, waar ik ook zo fijn van heb kunnen meeprofiteren, en dat je Taouanza's verzuchting een beetje in die hoek moet plaatsen en voor de verandering ben ik het wat dat betreft met haar eens. Verder blijft het een feit dat Taouanza gek is op die :moe: smiley.

Verder vind ik het eigenlijk allemaal maar wat voorbarig, laat er nou eerst maar eens uitgebreid onderzoek worden gedaan naar de daders. Geschiftelingen, bijvoorbeeld a la wijlen yehiaayash, willen dit soort dingen ook wel eens claimen om uiting te geven aan hun vertroebelde denkbeelden ook al hebben ze er geen poot mee te maken. Snel iets op een website in elkaar flanzen is natuurlijk een koud kunstje



:Iluvu:

BiL@L
24-08-04, 10:22
Radicale moslims staken joods centrum in brand
23 augustus 2004

DUBAI (ANP/RTR) - Een tot dusver onbekende islamitische
organisatie, die zichzelf Jamaat al-Ansar al-Islamiya noemt, heeft
gezegd zondag brand te hebben gesticht in een joods maatschappelijk
centrum in Parijs. Op de gevel van het pand waren ook
antisemitische leuzen aangebracht. Niemand raakte gewond.

In de verklaring, te lezen op een islamitische website, staat
dat de brandstichting een vergelding was voor de recente schending
van moslimgraven in Frankrijk en ter nagedachtenis aan de brand in
de al-Aqsamoskee in Jeruzalem 35 jaar geleden.

Frankrijk is al maanden het toneel van antisemitische
activiteiten, vooral op joodse begraafplaatsen. Maar graven op
moslim- en christelijke kerkhoven werden ook onteerd.

www.brandweer.nl

kaassieforreal
24-08-04, 18:50
Geplaatst door taouanza
:Iluvu:

Jaja, nu ben ik ineens weer lief...

delirious
24-08-04, 19:53
Geplaatst door Marijke21
Graag een onomwonden veroordeling van deze zeer verwerpelijke daad, door de moslims op dit forum. En de hoop uitspreken dat dit in Nederland niet zal gebeuren. Ik wacht af.

Ik veroordeel dit ten strengste, moslim of geen moslim. Grafschennis en brandstichting zijn vormen van lafheid.
De vraag of het inderdaad moslims zijn betwijfel ik. Jamaat al-Ansar al-Islamiya :confused: Zijn dat niet die debielen die bijna alles claimen, inclusief natuurrampen en stroomstoringen?.

Of het in Nederland zal gebeuren? ja ik denk het wel. Nogmaals dit is een makkelijke manier om aandacht te trekken, en bevolkingsgroepen te kwetsen.
:kwaad:

Al3arbi
24-08-04, 19:54
Geplaatst door Marijke21
Graag een onomwonden veroordeling van deze zeer verwerpelijke daad, door de moslims op dit forum. En de hoop uitspreken dat dit in Nederland niet zal gebeuren. Ik wacht af.


Good luck waitin`...

Spoetnik
24-08-04, 20:03
Er staat niet in dit artikel dat de Franse politie de claims van deze groep totaal niet serieus neemt.

Trouwens als ik een extreem rechtse groepje was, dan wist ik het nu wel, brand een joods centrum plat en claim het vervolgens namens moslims. Twee vliegen in een klap.
http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=worldNews&storyID=6047997

Spoetnik
24-08-04, 20:09
Ondertussen zijn Franse Joodse leiders niet blij met het "sympathie"bezoek van Shalom:
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?pagename=JPost/JPArticle/ShowFull&cid=1093325269633&p=1006688055060

Een Israelische organisatie in Frankrijk echter vind het nodig om het vuurtje nog wat op te stoken:
http://www.iht.com/articles/535411.htm
The Israelite Central Consistory of France said Jews expected swift action by the authorities and added, "The patience of the Jewish community obviously has its limits.

Fijn dat zo'n groep de mening weet van de hele gemeenschap.

kaassieforreal
24-08-04, 21:17
Geplaatst door Spoetnik
Er staat niet in dit artikel dat de Franse politie de claims van deze groep totaal niet serieus neemt.

Trouwens als ik een extreem rechtse groepje was, dan wist ik het nu wel, brand een joods centrum plat en claim het vervolgens namens moslims. Twee vliegen in een klap.
http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=worldNews&storyID=6047997

Jongen, zo af en toe stijg je boven jezelf uit. Hou dit vol en je mag mijn Donald Ducks.

Al3arbi
24-08-04, 21:19
Geplaatst door kaassieforreal
Jongen, zo af en toe stijg je boven jezelf uit. Hou dit vol en je mag mijn Donald Ducks.


De mijne ook.

Volgens mij is het weer die geschifte Francaise en haar AA-clique gang.

kaassieforreal
24-08-04, 21:25
Geplaatst door Al3arbi
De mijne ook.

Volgens mij is het weer die geschifte Francaise en haar AA-clique gang.



Je bedoelt BB? Owwww wat was dat vroeger een mooie vrouw/lekker wijf en wat is er een leijk oud sekreet van over gebleven. Was nooit gebeurd als ik veertig jaar eerder was geboren en zij op een streng recept van mijn liefdesinjecties was gezet.


Kan ik anders mijn oorspronkelijke kaaskop nick niet terugkrijgen, die zat lekker mag ik wel zeggen......

Al3arbi
24-08-04, 21:27
Geplaatst door kaassieforreal
Je bedoelt BB? Owwww wat was dat vroeger een mooie vrouw/lekker wijf en wat is er een leijk oud sekreet van over gebleven. Was nooit gebeurd als ik veertig jaar eerder was geboren en zij op een streng recept van mijn liefdesinjecties was gezet.


Kan ik anders mijn oorspronkelijke kaaskop nick niet terugkrijgen, die zat lekker mag ik wel zeggen......


I`ll C what I can do. Kind van de.. eeuh. Dus dat.

kaassieforreal
24-08-04, 21:38
Geplaatst door Al3arbi
I`ll C what I can do. Kind van de.. eeuh. Dus dat.

OK vriendjes? :engel:

Krijg jij mijn Donald Ducks, fak Spoetnik die gaat de geillustreerde avonturen van Joeri Gagarin maar lezen...

Mark
25-08-04, 00:51
Geplaatst door kaassieforreal
Je bedoelt BB? Owwww wat was dat vroeger een mooie vrouw/lekker wijf en wat is er een leijk oud sekreet van over gebleven. Was nooit gebeurd als ik veertig jaar eerder was geboren en zij op een streng recept van mijn liefdesinjecties was gezet.



:haha:

heeft ze geen 18 jarige dochter die op haar lijkt? :vreemd: