PDA

Bekijk Volledige Versie : Israëlische expeditie in Iran....



nard
24-08-04, 08:53
Iran Focus
Iran Announces Delays in First Nuclear Reactor Coming on Line


Voice of America

Greg LaMotte
Cairo

Iran says its first nuclear reactor, being built with the help of Russia, will not go on line until October 2006, a year later than planned. The International Atomic Energy Agency's governing body will be discussing the question of Iran's nuclear program at a meeting in September, amid international concern about Iran's nuclear ambitions.

Iran had said its nuclear reactor would go on line in 2003. That date was then pushed back to late 2005 by Russian nuclear experts, who are helping to build Iran's first nuclear reactor.

Several nations, including the United States, have accused Tehran of using its nuclear program as a cover to produce nuclear weapons. Iran has insisted its more than 20-year-old nuclear program is solely for the purpose of producing electricity.

Iranian expert Amal Hamada, who teaches at Cairo University, says the Iranian announcement may be an effort to allay international concerns regarding the purpose of its nuclear program.

"You cannot deny the international pressure on Iran and on its nuclear partners Russia, China, Korea," said Ms. Hamada. "And, the pressure has had its effect regarding the delay in delivering nuclear fuel or the required technology to finish the phases they are doing now."

The deputy head of Iran's Atomic Energy Organization, Asadollah Sabouri, acknowledged Sunday that part of the delay could be attributed to what he called Tehran's "precise attention" to international standards.

However, another factor is the failure of an agreement with Russia, which plans to deliver nuclear fuel to Iran, on the return of spent nuclear fuel to Russia. That fuel could be used in the production of bomb-grade material.

Ms. Hamada says the announcement could have, in part, been triggered by recent discussion about whether Israel might attempt to bomb Iran's nuclear facility. Israel has not directly threatened to attack the facility, but says it will not allow Tehran to have a nuclear bomb.

"They are trying to buy time by saying it will not be done by 2006. They may be trying to lessen the pressure on them, especially with the Israeli threats in the last few weeks," she said. "So, maybe they're trying to send a message to the international community that, 'we are not that developed yet. You don't have to worry that much about our program. You can wait another year.' So, maybe it's sending a signal."

Iran says it ultimately plans to produce its own nuclear fuel through uranium enrichment procedures, which is cause for the greatest concern among nations that suspect Tehran of developing a secret weapons program.



Toch maar weer eens tijd voor een korte Israelische expeditie over de grenzen .....

Zo te lezen zitten ze daar in Iran toch al op te wachten.

taouanza
24-08-04, 08:58
Geplaatst door nard
Toch maar weer eens tijd voor een korte Israelische expeditie over de grenzen .....

Zo te lezen zitten ze daar in Iran toch al op te wachten.

Expeditie? Wat een nette term.

nard
24-08-04, 09:00
Geplaatst door taouanza
Expeditie? Wat een nette term.

Jaja, laten we't beschaafd houden, niet?
Er moet er daar toch één een lichtend voorbeeld voor de regio zijn.

;)

taouanza
24-08-04, 09:03
Geplaatst door nard
Jaja, laten we't beschaafd houden, niet?
Er moet er daar toch één een lichtend voorbeeld voor de regio zijn.

;)

Ach ze volgen heel goed het voorbeeld.:moe:
Als Iran nou een expeditie naar Israel voert? Vind je het dan net zo netjes en een goed voorbeeld. Saddam ondernam een expeditie naar Kuwait maar dat vondt niemand netjes.:(
Wrom dan niet?:cheefbek:

nard
24-08-04, 09:04
Geplaatst door taouanza
Ach ze volgen heel goed het voorbeeld.:moe:
Als Iran nou een expeditie naar Israel voert? Vind je het dan net zo netjes en een goed voorbeeld. Saddam ondernam een expeditie naar Kuwait maar dat vondt niemand netjes.:(
Wrom dan niet?:cheefbek:

Omdat Eretz Israël het Beloofde Land is, dat begrijp je toch wel??

taouanza
24-08-04, 09:07
Geplaatst door nard
Omdat Eretz Israël het Beloofde Land is, dat begrijp je toch wel??

Is dat zoiets als het Derde Rijk? Dan begrijp ik het heel goed.:)

nard
24-08-04, 09:09
Geplaatst door taouanza
Is dat zoiets als het Derde Rijk? Dan begrijp ik het heel goed.:)

Nee het IIIe en andere koloniale Rijken zijn een exclusieve vinding van de Avondlanders. :knipoog:
Gepatenteerd. Daar mag geen Jood en Arabier aankomen.

Ravian
24-08-04, 09:16
Geplaatst door taouanza
Ach ze volgen heel goed het voorbeeld.:moe:
Als Iran nou een expeditie naar Israel voert? Vind je het dan net zo netjes en een goed voorbeeld. Saddam ondernam een expeditie naar Kuwait maar dat vondt niemand netjes.:(
Wrom dan niet?:cheefbek:

Wrom niet?

Wel, omdat Kuwait zelf geen zin had in die expeditie van hun moslimbroeders.
Da's de allerbeste reden.

mark61
24-08-04, 15:44
Geplaatst door Ravian
Wrom niet?

Wel, omdat Kuwait zelf geen zin had in die expeditie van hun moslimbroeders.
Da's de allerbeste reden.

Kan me nauwelijks voorstellen dat Iran dr meer trek in heeft, zo'n israelische of anderszins expeditie.

Joesoef
24-08-04, 21:22
Geplaatst door mark61
Kan me nauwelijks voorstellen dat Iran dr meer trek in heeft, zo'n israelische of anderszins expeditie.



Ik denk dat Nard zich zit te verkneukelen bij de gedachten van raketten die in Iran in slaan ter hoogte van die in aanbouw zijnde reactor.

Van mij mogen ze terug schieten.

Rabi'ah.
24-08-04, 21:26
Geplaatst door Joesoef
Ik denk dat Nard zich zit te verkneukelen bij de gedachten van raketten die in Iran in slaan ter hoogte van die in aanbouw zijnde reactor.

Dat zou best wel eens kunnen, ja.


Geplaatst door Joesoef

Van mij mogen ze terug schieten.

Amen to that. :moe:

Joesoef
24-08-04, 22:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Amen to that. :moe:

Mijn sarcasme wordt niet altijd begrepen, ik zal er aan werken. ;).

BiL@L
25-08-04, 00:01
Geplaatst door Joesoef
Mijn sarcasme wordt niet altijd begrepen, ik zal er aan werken. ;).


http://electronicintifada.net/v2images/nav/home/main.jpg

mark61
25-08-04, 01:14
Geplaatst door Joesoef
Van mij mogen ze terug schieten.

Misschien een preventief expeditietje?

nard
25-08-04, 08:08
Altijd aardig om te zien hoe een ironisch getint draadje veel meer in staat is om werkelijk motieven bloot te leggen dan een serieuze (?) draad.

PS. Joesoef. Er zijn een boel dingen waarover ik me verkneukel, maar hier niet over. "Noodzaak inzien van" en "verkneukelen" zijn twee verschillende zaken.