PDA

Bekijk Volledige Versie : Palestijnse homo's op de vlucht



David
25-08-04, 13:40
24-08-04
In de Palestijnse bezette gebieden dreigt voor homo's en lesbiennes de gevangenis, marteling en zelfs de dood. Ze kunnen niet naar een ander land vluchten omdat ze bijna nergens asiel krijgen. Volgens de Wereldomroep Nederland worden ze door iedereen genegeerd en uitgestoten, zelfs door hun eigen familie. Homoseksualiteit is onder Palestijnse wet nog altijd verboden.

Volgens Bassem Eid, directeur van de Palestijnse Human Rights Monitoring Group, verstoten families vaak hun eigen kinderen. "Als een homo wordt veroordeeld, is de hele familie in moeilijkheden, niet alleen de homo zelf. Nadat ze hun straf hebben uitgezeten, kunnen homo's en lesbiennes niet terug naar waar ze vanddan komen", aldus Eid. Homo's hebben niet alleen met stigmatisering te kampen. De meeste Palestijnen verdenken hen ook van samenwerking met de Israëlische bezettingsmacht. Volgens Aguda, de grootste homo-organisatie in Israël, zijn ongeveer driehonderd Palestijnse homo's naar Israël gevlucht. De meeste zijn tussen de 14 en 22 jaar oud.

Volgens internationaal recht kunnen mensen die een gegronde angst hebben voor vervolging niet worden teruggezonden naar het land van herkomst. Het Israëlische Hooggerechtshof heeft al drie keer de uitspraak gedaan dat de autoriteiten geen Palestijnse homo's of lesbiennes mogen uitzetten, maar in de praktijk betekent dit helaas weinig. Mensenrechtengroeperingen, waaronder Amnesty International, hebben de kwestie talloze malen ter sprake gebracht bij de Israëlische autoriteiten. Aguda heeft de Europese Unie weten de overreden een tiental Palestijnen op te nemen. Aguda zegt dat als elk EU-land één persoon per jaar asiel zou verlenen, dat niet alleen een nieuwe toekomst zou betekenen voor deze jonge mensen, maar ook een aansporing zou zijn voor de Israëlische regering de overige Palestijnse homo's en lesbiennes een tijdelijke verblijfsvergunning te verlenen.

Bron: www.gaysite.nl

mark61
25-08-04, 13:47
Wat is er erger dan een joods gereïncarneerd konijn? Juist, een P. konijn.

David
25-08-04, 13:48
Geplaatst door mark61
Wat is er erger dan een joods gereïncarneerd konijn? Juist, een P. konijn.

Hop! Hop!
Maak er maar grapjes over, het blijft zwaar klote voor die gasten.

mark61
25-08-04, 13:51
Geplaatst door David
Hop! Hop!
Maak er maar grapjes over, het blijft zwaar klote voor die gasten.

Twas geen grapje, twas bedoeld als verklaring voor waarom Israel zo dwarsligt. Inheemse nichten is bad enough, etc. ...

David
25-08-04, 13:52
Geplaatst door mark61
Inheemse nichten is bad enough, etc. ...


Ze zijn anders wel wat dank verschuldigd aan Dana International!

mark61
25-08-04, 14:01
Geplaatst door David
Ze zijn anders wel wat dank verschuldigd aan Dana International!

Vertel het zo'n keppelbaard.

David
25-08-04, 14:02
Geplaatst door mark61
Vertel het zo'n keppelbaard.


Keppelbaarden, arafatsjaals, sinterklazen: allemaal één pot nat wat dat betreft.

Dutchguy
25-08-04, 14:14
Geplaatst door David
Keppelbaarden, arafatsjaals, sinterklazen: allemaal één pot nat wat dat betreft.

En allemaal erg vermoeiend met hun versteende onverdraagzaamheid.

David
25-08-04, 14:17
Geplaatst door Dutchguy
En allemaal erg vermoeiend met hun versteende onverdraagzaamheid.


Vermoeiend voor ons, gevaarlijk voor massa's andere mensen.

Dutchguy
25-08-04, 14:23
Geplaatst door David
Vermoeiend voor ons, gevaarlijk voor massa's andere mensen.

Ik weet het. Af en toe zou ik wel even flink willen.... :motorzaag

Tafey Lewis
25-08-04, 14:25
Geplaatst door mark61
Vertel het zo'n keppelbaard.

die keppelbaarden leven anders wel in een land waar het niet per wet verboden is.

mark61
25-08-04, 14:38
Geplaatst door Tafey Lewis
die keppelbaarden leven anders wel in een land waar het niet per wet verboden is.

Dat zouden ze daarentegen graag willen. Zo populair is Dana nou ook weer niet.

David
25-08-04, 14:45
Geplaatst door mark61
Dat zouden ze daarentegen graag willen. Zo populair is Dana nou ook weer niet.


Bij de mensen wel, bij de keppelbaarden niet.



Maar goed, het ging over de situatie van de Palestijse nichten, niet de Israëlische. Die situatie is dus nog een paar graadjes erger.

mark61
25-08-04, 14:48
Geplaatst door David
Maar goed, het ging over de situatie van de Palestijse nichten, niet de Israëlische. Die situatie is dus nog een paar graadjes erger.

De vraag is waarom ze hier geen asiel kunnen krijgen. Lijkt me toch een clear-cut case if I ever saw one.

David
25-08-04, 14:54
Geplaatst door mark61
De vraag is waarom ze hier geen asiel kunnen krijgen. Lijkt me toch een clear-cut case if I ever saw one.

Wat mij betreft zijn ze welkom, maar ja, ik heet helaas geen David Verdonk.

mark61
25-08-04, 14:57
Geplaatst door David
Wat mij betreft zijn ze welkom, maar ja, ik heet helaas geen David Verdonk.

Klusje voor de stichting Yusuf? Importhuwelijken extended version?

Rabi'ah.
25-08-04, 14:58
Geplaatst door David

Maar goed, het ging over de situatie van de Palestijse nichten, niet de Israëlische. Die situatie is dus nog een paar graadjes erger.

Omdat ze het, net als de vrouwen en kinderen, van 2 kanten te verduren krijgen: Van de bezetters en van de interne intolerantie. :jammer:

Laatst las ik in de Wordt Vervolgd van Amnesty trouwens een alarmerende oproep over vervolging van homo's op Jamaica. 't Schijnt daar ook heel erg te zijn.

Dat Jamaicanen, net zoals zowat iedereen in het Caribisch gebied, niet dol zijn op homo's, wist ik, maar dat daar een bekende artiest ten overstaan van duizenden fans een oproep deed om homo's (daar "battyboys" genoemd) te doden en dat homo's daar ook regelmatig bedreigd en in elkaar geslagen werden, wist ik niet.

Volgens mij is er tijdens dat Gay Pride gebeuren ook nog aandacht aan besteed, als ik me niet vergis.

De wereld zou er een stuk beter uitzien als mensen niet zo gepreoccupeerd zouden zijn met andermans seksleven. :moe:

Leven en laten leven.


Groetjes,

Rabiah.

mark61
25-08-04, 15:00
Geplaatst door Rabi'ah.
Laatst las ik in de Wordt Vervolgd van Amnesty trouwens een alarmerende oproep over vervolging van homo's op Jamaica. 't Schijnt daar ook heel erg te zijn.

Probeer geheel Afrika bezuiden de Sahara. You don't wanna know.

Rabi'ah.
25-08-04, 15:03
Geplaatst door mark61
Probeer geheel Afrika bezuiden de Sahara. You don't wanna know.

Inderdaad. :droef:

David
25-08-04, 15:32
Geplaatst door Rabi'ah.
De wereld zou er een stuk beter uitzien als mensen niet zo gepreoccupeerd zouden zijn met andermans seksleven. :moe:



Het zou ook al een stuk schelen als mensen bij homo's niet direct (en vrijwel exclusief) aan sex denken. Het gaat namelijk om veel meer. Het gaat om houden van, je leven delen met je partner, rechten op pensioen, verzekering, testamenten, beschouwd worden (ook wettelijk) als één met je partner. Het gaat er om dat de maatschappij niet enkel is ingericht op man-vrouw koppels, maar dat er ook rekening wordt gehouden met de man-man stellen, en de vrouw-vrouw stellen. Dat jongeren niet bang hoeven te zijn of geindoctrineerd worden.

Daar gaat het om.

TFOE
25-08-04, 15:42
Geplaatst door David
Het zou ook al een stuk schelen als mensen bij homo's niet direct (en vrijwel exclusief) aan sex denken. Het gaat namelijk om veel meer. Het gaat om houden van, je leven delen met je partner, rechten op pensioen, verzekering, testamenten, beschouwd worden (ook wettelijk) als één met je partner. Het gaat er om dat de maatschappij niet enkel is ingericht op man-vrouw koppels, maar dat er ook rekening wordt gehouden met de man-man stellen, en de vrouw-vrouw stellen. Dat jongeren niet bang hoeven te zijn of geindoctrineerd worden.

Daar gaat het om.

Inderdaad

Ravian
25-08-04, 15:42
Geplaatst door David
Het zou ook al een stuk schelen als mensen bij homo's niet direct (en vrijwel exclusief) aan sex denken. Het gaat namelijk om veel meer. Het gaat om houden van, je leven delen met je partner, rechten op pensioen, verzekering, testamenten, beschouwd worden (ook wettelijk) als één met je partner. Het gaat er om dat de maatschappij niet enkel is ingericht op man-vrouw koppels, maar dat er ook rekening wordt gehouden met de man-man stellen, en de vrouw-vrouw stellen. Dat jongeren niet bang hoeven te zijn of geindoctrineerd worden.

Daar gaat het om.
Hoe zulke zaken in Israel geregeld zijn weet ik niet.
Maar ik vraag me af waarom Israel de gebeten hond is in dezen terwijl de Palestijnen er achterlijke denkbeelden v.w.b. homo's op nahouden.
Rare redeneerkronkel :-s
(was overigens niet naar jou gericht D)

Rabi'ah.
25-08-04, 15:50
Geplaatst door David
Het zou ook al een stuk schelen als mensen bij homo's niet direct (en vrijwel exclusief) aan sex denken. Het gaat namelijk om veel meer. Het gaat om houden van, je leven delen met je partner, rechten op pensioen, verzekering, testamenten, beschouwd worden (ook wettelijk) als één met je partner. Het gaat er om dat de maatschappij niet enkel is ingericht op man-vrouw koppels, maar dat er ook rekening wordt gehouden met de man-man stellen, en de vrouw-vrouw stellen. Dat jongeren niet bang hoeven te zijn of geindoctrineerd worden.

Daar gaat het om.

Mee eens.

David
25-08-04, 16:03
Geplaatst door Rabi'ah.
Mee eens.


Weet ik dat je het daarmee eens bent. Maar toch heb je het bij homo's ook altijd over dat je het niet begrijpt dat mensen zich met het SEXleven van anderen bemoeien. Maak er voortaan LIEFDESleven van. Scheelt alweer.

Rabi'ah.
25-08-04, 16:17
Geplaatst door David
Weet ik dat je het daarmee eens bent. Maar toch heb je het bij homo's ook altijd over dat je het niet begrijpt dat mensen zich met het SEXleven van anderen bemoeien. Maak er voortaan LIEFDESleven van. Scheelt alweer.

Jaja opa.

Ik vind mezelf tegenover homo's anders nog heel vriendelijk.........jij wil niet weten hoe ik me af en toe kan ergeren aan mijn mede-hetero's. :D

Maar, alle gekheid op een stokje, ik begrijp waar je naartoe wil.

Slip of the tongue of Freudiaanse vergissing? :vreemd:

liesel
25-08-04, 16:32
Geplaatst door David
24-08-04
In de Palestijnse bezette gebieden dreigt voor homo's en lesbiennes de gevangenis, marteling en zelfs de dood. Ze kunnen niet naar een ander land vluchten omdat ze bijna nergens asiel krijgen. Volgens de Wereldomroep Nederland worden ze door iedereen genegeerd en uitgestoten, zelfs door hun eigen familie. Homoseksualiteit is onder Palestijnse wet nog altijd verboden.

Volgens Bassem Eid, directeur van de Palestijnse Human Rights Monitoring Group, verstoten families vaak hun eigen kinderen. "Als een homo wordt veroordeeld, is de hele familie in moeilijkheden, niet alleen de homo zelf. Nadat ze hun straf hebben uitgezeten, kunnen homo's en lesbiennes niet terug naar waar ze vanddan komen", aldus Eid. Homo's hebben niet alleen met stigmatisering te kampen. De meeste Palestijnen verdenken hen ook van samenwerking met de Israëlische bezettingsmacht. Volgens Aguda, de grootste homo-organisatie in Israël, zijn ongeveer driehonderd Palestijnse homo's naar Israël gevlucht. De meeste zijn tussen de 14 en 22 jaar oud.

Volgens internationaal recht kunnen mensen die een gegronde angst hebben voor vervolging niet worden teruggezonden naar het land van herkomst. Het Israëlische Hooggerechtshof heeft al drie keer de uitspraak gedaan dat de autoriteiten geen Palestijnse homo's of lesbiennes mogen uitzetten, maar in de praktijk betekent dit helaas weinig. Mensenrechtengroeperingen, waaronder Amnesty International, hebben de kwestie talloze malen ter sprake gebracht bij de Israëlische autoriteiten. Aguda heeft de Europese Unie weten de overreden een tiental Palestijnen op te nemen. Aguda zegt dat als elk EU-land één persoon per jaar asiel zou verlenen, dat niet alleen een nieuwe toekomst zou betekenen voor deze jonge mensen, maar ook een aansporing zou zijn voor de Israëlische regering de overige Palestijnse homo's en lesbiennes een tijdelijke verblijfsvergunning te verlenen.

Bron: www.gaysite.nl


in mijn ogen weer een duidelijk voorbeeld van hoe het palestijnse 'volk' een eenheid vormt en dat grenzen niet landsgebonden zijn, maar langs andere lijnen lopen en dat nationaliteit niet bestaat, want anders zouden de palestijnen toch op moeten komen voor hun homoseksuele broedres en zusters.

Ghiezzoe
25-08-04, 16:39
Kijk dat vind ik nou prima!
Als twee mensen samenwonen dat ze dezelfde aftrekposten ed krijgen als "getrouwde man en vrouw".
Dus gewoon, ongeacht wat precies de samenlevingsvorm is. nu gaat het dus om gelijke rechten voor samenwoners. Dat kan in mijn ogen ook zonder er de term huwelijk aan vast te plakken.. Twee zussen die bij elkaar willen blijven wonenen hebben dan ook dezelfse rechten, maar zijn dus daarmee geen partners of gehuwd.



Geplaatst door David
Het zou ook al een stuk schelen als mensen bij homo's niet direct (en vrijwel exclusief) aan sex denken. Het gaat namelijk om veel meer. Het gaat om houden van, je leven delen met je partner, rechten op pensioen, verzekering, testamenten, beschouwd worden (ook wettelijk) als één met je partner. Het gaat er om dat de maatschappij niet enkel is ingericht op man-vrouw koppels, maar dat er ook rekening wordt gehouden met de man-man stellen, en de vrouw-vrouw stellen. Dat jongeren niet bang hoeven te zijn of geindoctrineerd worden.

Daar gaat het om.

Al Sawt
25-08-04, 18:27
Geplaatst door Tafey Lewis
die keppelbaarden leven anders wel in een land waar het niet per wet verboden is. Maar waar het ook niet gelegaliseerd is.

Al Sawt
25-08-04, 18:36
Geplaatst door liesel
in mijn ogen weer een duidelijk voorbeeld van hoe het palestijnse 'volk' een eenheid vormt en dat grenzen niet landsgebonden zijn, maar langs andere lijnen lopen en dat nationaliteit niet bestaat, En dit zijn de woorden van een individu, die een kunstmatige land steunt.

Als grenzen niet landsgebonden zijn, aan wat zijn ze wel gebonden?
Aan religieuze dwalingen van 2000 jr. oud?



want anders zouden de palestijnen toch op moeten komen voor hun homoseksuele broedres en zusters. Ga eerst het zelfde betoog tegen de Israeliers houden. Homoseksueliteit is in Israel net zo wijd geaccepteerd als in de Palestijnse samenleving.

Maarten
26-08-04, 00:29
Niet veel fantazie nodig hier.. Gaza is mogelijk de ergste plek voor homo's.. Je kunt er niet uit, je kunt bijna nergens heen. En in die sfeer daar wordt natuurlijk alles op de spits gedreven.. Dan het fundamentalisme.. Zitten als ratten in de val, zou je denken..

Mark
26-08-04, 01:46
Het is duidelijk haram, ze moeten gewoon eens goed de hadiths lezen en hun praktijken beeindigen, ze mogen best homo zijn als ze maar geen sex hebben etc etc etc.

In religie is er geen plaats voor afwijkenden........

mark61
26-08-04, 01:52
Bij afwijkenden is daarentegen wel plaats voor religie.

Ron Haleber
26-08-04, 05:00
Geplaatst door Rabi'ah.

Laatst las ik in de Wordt Vervolgd van Amnesty trouwens een alarmerende oproep over vervolging van homo's op Jamaica. 't Schijnt daar ook heel erg te zijn.

Dat Jamaicanen, net zoals zowat iedereen in het Caribisch gebied, niet dol zijn op homo's, wist ik, maar dat daar een bekende artiest ten overstaan van duizenden fans een oproep deed om homo's (daar "battyboys" genoemd) te doden en dat homo's daar ook regelmatig bedreigd en in elkaar geslagen werden, wist ik niet.

Volgens mij is er tijdens dat Gay Pride gebeuren ook nog aandacht aan besteed, als ik me niet vergis.



Ik heb dat heel duidelijk laten zien in mijn fotoreportage...

Met foto's die nota bene door een slimme Marokkaan gemaakt zijn

(omdat die makaken altijd zo goed in bruggen enzo kunnen klimmen - weet je - en ik niet)....


Even een reprise:


http://members.lycos.nl/filali2/gay/11.jpg


http://members.lycos.nl/filali2/gay/12.jpg


http://members.lycos.nl/filali2/gay/13.jpg


De AEL was weer jammerlijk afwezig... :ninja2:

Hoe zit het met een AEL-boot voor de volgende keer? dat kan toch niet missen... :gsm:

En David - weet ik - vaart dan ook zeker mee met zijn vriendin van de Al Furqaan, cc! Dus vromer en islamitischer kun je het je niet wensen! :wohaa:

Rabi'ah.
26-08-04, 07:50
Geplaatst door Mark
Het is duidelijk haram, ze moeten gewoon eens goed de hadiths lezen en hun praktijken beeindigen, ze mogen best homo zijn als ze maar geen sex hebben etc etc etc.

In religie is er geen plaats voor afwijkenden........

ha ha ha ik lach me dood :moe:

Ik neem aan dat dit als een -mislukte- poging tot humor bedoeld is? :moe:

@ Maarten: Dat bedoelde ik dus.

Mark
26-08-04, 08:08
Geplaatst door Rabi'ah.
ha ha ha ik lach me dood :moe:

Ik neem aan dat dit als een -mislukte- poging tot humor bedoeld is? :moe:



Helaas merken veel mensen in de wereld dat dit geen grap is. Ik ben bang dat niet iedereen zo tolerant is als jij.

Rabi'ah.
26-08-04, 08:13
Geplaatst door Mark
Helaas merken veel mensen in de wereld dat dit geen grap is. Ik ben bang dat niet iedereen zo tolerant is als jij.

Ja ja tis allemaal verschrikkelijk hoor en ook heel erg en natuurlijk moeten mensen de vrijheid hebben om te leven zoals ze willen.

Zolang ik er maar geen last van heb en ik het niet hoef. En zo denkt 90% van de moslims erover, ook de fundi's. :moe:

ya Rabbi, ik dacht dat we die homoseksualiteitdiscussie al gehad hadden in dat andere topic. :moe:

Mark
26-08-04, 08:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja ja tis allemaal verschrikkelijk hoor en ook heel erg en natuurlijk moeten mensen de vrijheid hebben om te leven zoals ze willen.

Zolang ik er maar geen last van heb en ik het niet hoef. En zo denkt 90% van de moslims erover, ook de fundi's. :moe:



waarlijk... wat een macht hebben die laatste 10% dan....

opmerker
26-08-04, 08:30
Geplaatst door Maarten
Niet veel fantazie nodig hier.. Gaza is mogelijk de ergste plek voor homo's.. Je kunt er niet uit, je kunt bijna nergens heen. En in die sfeer daar wordt natuurlijk alles op de spits gedreven.. Dan het fundamentalisme.. Zitten als ratten in de val, zou je denken..

Blijft er dus weinig anders over dan naar Israel te vluchten.

Ron Haleber
26-08-04, 09:44
Geplaatst door Mark
Helaas merken veel mensen in de wereld dat dit geen grap is. Ik ben bang dat niet iedereen zo tolerant is als jij.

Mark, ze is wel tolerant, maar - als je even leest - het bewijs van haar tolerantie, het te water laten van die AEL-boot - hoe bevrouwd of bemand dan ook - blijft blijkbaar tot het einde der tijden een illusie... :strik:

Maarten
26-08-04, 09:46
Geplaatst door opmerker
Blijft er dus weinig anders over dan naar Israel te vluchten.

Ja. Als je eenmaal de lul bent, dan kun je nergens heen. En de kans dat je de lul wordt, is daar redelijk groot. En aangezien het leven daar dankzij de Israeli's al een hel is, heb je dan helemaal geen leven meer.
En gezien de spanningen in Gaza zal er ook wel flink op elkaar afgereageerd worden, en kan elke aanleiding er éen zijn..Homo zijn, kan dan net zoiets zijn als "rood haar" hebben.

Anderzijds wordt ik kotsmisselijk van die israel-anhang, die er natuurlijk weer aanleiding in zien om te melden hoe vreselijk Palestijnen eigenlijk zijn.
Voor die lui heb ik alleen maar de boodschap: flikker eens een miljoen joden van hun land, en zet ze eens 35 jaar op een klein kutstrookje onder erbarmelijke omstandigheden.. en ga dan na 35 jaar aan de rand commentaar zitten leveren op hoe de cultuur van die mensen wel niet in elkaar zit. Waarom niet? De fascisten hadden ook van dit soort eruditie.

Rabi'ah.
26-08-04, 10:15
Geplaatst door Mark
waarlijk... wat een macht hebben die laatste 10% dan....

Lees mijn bijdragen in dat andere topic maar eens en kom dan terug. :moe:

David
26-08-04, 10:26
Geplaatst door Rabi'ah.
Lees mijn bijdragen in dat andere topic maar eens en kom dan terug. :moe:


rabi'ah, je kunt je nu wel vreselijk ergeren, en schermen met allemaal prachtige theorieën over de tolerantie en het grote hart van de meeste moslims, en dat zal ook allemaal wel. Het zijn vast allemaal heel aardige mensen die je een kop thee anbieden, en een droge jas als het regent. Twijfel ik geen moment aan. Ze houden ook vast allemaal zielsveel van hun kinderen, en doen boodschappen voor tante Ans die griep heeft. Het zijn doodnormale mensen, met een doodnormaal mensenhart.

Maar dat neemt niet weg wat de praktijk is voor homo's die leven in een land waar religie (let wel, ik zeg religie, niet islam) veel macht heeft. Die praktijk is verschrikkelijk. Dat valt niet te ontkennen en niet goed te praten. Wie dat doet is niet goed bij ze hoofd, of nog erger, gemeen en schijnheilig. Hoe lief en schattig die individuele mensen ook mogen zijn.

Gelovigen flikkeren hun homozoons het huis uit. Atheisten doen dat niet. En ik zeg niet dat alle gelovigen hun homozoons het huis uitflikkeren, maar alle homozoons die het huis zijn uiteflikkerd, zijn wel door gevlovige ouders er uit geflikkerd.

Rabi'ah.
26-08-04, 10:33
Geplaatst door David
rabi'ah, je kunt je nu wel vreselijk ergeren, en schermen met allemaal prachtige theorieën over de tolerantie en het grote hart van de meeste moslims, en dat zal ook allemaal wel. Het zijn vast allemaal heel aardige mensen die je een kop thee anbieden, en een droge jas als het regent. Twijfel ik geen moment aan. Ze houden ook vast allemaal zielsveel van hun kinderen, en doen boodschappen voor tante Ans die griep heeft. Het zijn doodnormale mensen, met een doodnormaal mensenhart.

Maar dat neemt niet weg wat de praktijk is voor homo's die leven in een land waar religie (let wel, ik zeg religie, niet islam) veel macht heeft. Die praktijk is verschrikkelijk. Dat valt niet te ontkennen en niet goed te praten. Wie dat doet is niet goed bij ze hoofd, of nog erger, gemeen en schijnheilig. Hoe lief en schattig die individuele mensen ook mogen zijn.

Gelovigen flikkeren hun homozoons het huis uit. Atheisten doen dat niet. En ik zeg niet dat alle gelovigen hun homozoons het huis uitflikkeren, maar alle homozoons die het huis zijn uiteflikkerd, zijn wel door gevlovige ouders er uit geflikkerd.

Wat jij dus zegt is dat er een oorzakelijk verband is tussen religie en onderdrukking van homo's. Dat bestrijd ik.

Wat mij betreft is er een oorzakelijk verband tussen intolerantie en achterlijkheid en onderdrukking van homo's.

Mijn punt is dus dat intolerantie niets met religie te maken heeft. Of wil je beweren dat alle mensen die iets tegen homo's hebben of, pakweg, potenrammers, religieus zijn?

Dat maak je mij dus echt mooi even niet wijs. :moe:


Groetjes,

Rabiah.

David
26-08-04, 10:38
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat jij dus zegt is dat er een oorzakelijk verband is tussen religie en onderdrukking van homo's. Dat bestrijd ik.




Pardon? Geloof je dit zelf?

Rabi'ah.
26-08-04, 10:42
Geplaatst door David
Pardon? Geloof je dit zelf?

Ja, ik geloof dit zeker, anders zou ik het niet schrijven. :rolleyes:

Het gaat niet om religie an sich, maar om de beleving ervan.

Je kunt religieus zijn op een tolerante manier en op een intolerante manier.

En alleen intolerante mensen/gelovigen zullen anderen onderdrukken. (wat dus ook in veel landen gebeurt)

Max Stirner
26-08-04, 10:43
Geplaatst door David
Pardon? Geloof je dit zelf?

Ik denk dat ze het graag WIL geloven....

David
26-08-04, 10:45
Geplaatst door Max Stirner
Ik denk dat ze het graag WIL geloven....


Ja, en de maan is van kaas, de aarde is plat en Madonna kan acteren.

Rabi'ah.
26-08-04, 11:01
Geplaatst door Max Stirner
Ik denk dat ze het graag WIL geloven....

Spreek voor jezelf, wijsneus. :moe:

@ David: In Evita kon Madonna anders wel acteren. :nerveus:

David
26-08-04, 11:07
Geplaatst door Rabi'ah.
@ David: In Evita kon Madonna anders wel acteren. :nerveus:


Toen zong ze alleen maar, en alles lag vast in de partituur. Ze kon geen kant op met schmieren. Daarbij, ze speelde een hele slechte, zesderangs actrice met macht en waanideën, en dat concept snapt Madonna wel. En daarbij was Evita een draak van een film. Zó slecht dat het weer leuk werd. Madonna die streelpannetjes uitdeelt aan de armen, come on!


Maar we dwalen weer eens af. Geloof je nou écht niet dat de drie grote religies aan de basis liggen van intolerantie jegens homo's? De koran, bijbel en thora worden áltijd gebruikt als argument, evenals het "Adam and Eve, not Adam and Steve" verhaal, en het is altijd God of Allah van wie mannen niet lief tegen elkaar mogen zijn (elkaar doodmaken overigens wel, dat heet strijden voor het geloof en martelaar en wordt beloond). Of ontken je dat?

Joepie
26-08-04, 11:12
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat jij dus zegt is dat er een oorzakelijk verband is tussen religie en onderdrukking van homo's. Dat bestrijd ik.

Wat mij betreft is er een oorzakelijk verband tussen intolerantie en achterlijkheid en onderdrukking van homo's.

Mijn punt is dus dat intolerantie niets met religie te maken heeft. Of wil je beweren dat alle mensen die iets tegen homo's hebben of, pakweg, potenrammers, religieus zijn?

Dat maak je mij dus echt mooi even niet wijs. :moe:


Groetjes,

Rabiah.

Wat je schrijft klopt van een kant wel maar wat david schrijft toch ook :)

Er is ook een causaal verband tussen religie en intollerantie bijv. tegen homo's.... maar idd niet iedereen over een kam schreren...
Geloof kan een mens min of meer " conditioneren" .... dus oorzaak gevolg.... nl. intollerantie jegens ongelovigen/homo's etc.....
(overal zijn uitzonderingen dat wel!)

mark61
26-08-04, 11:25
Geplaatst door David
Pardon? Geloof je dit zelf?

Zo gek is dat niet. Religie is weliswaar een handige kapstok om verwerpelijke ideeën aan op te hangen, zowel voor de tegen- als de voorstander, maar heeft er niet veel mee te maken. Jij als ongelovige moet toch kunnen inzien dat mensen zelf godsdienst hebben bedacht, en daar dus ook zelf homohaat in hebben gestopt. Er is geen Afrikaanse godsdienst die iets over homofilie zegt; daarentegen zijn vrijwel alle zwarte Afrikanen heftig anti-homo. En bij mijn weten alle niet-christenen en niet-moslims in overgrote meerderheid. Het is zo universeel, dat godsdienst simpelweg niet relevant is als verklaring.

Homofobie zegt dus iets over de primitiviteit van de persoon in kwestie. Er zijn zat christenen die wel weten wat er in de bijbel over homofilie staat, en zich er evengoed niets van aantrekken.

Tis misschien kwetsend, woehaha, maar het zijn met name ongeschoolde mensen met een zeer beperkte outlook die anti-homo zijn. Voorzover hooggeschoolde religieuzen anti-homo zijn, zijn ze dus geborneerd, en maar heel beperkt 'ontwikkeld'.

Het probleem met godsdienst is immers dat de opvattingen van een bepaalde tijd en plaats bevroren worden en algemeen verbindend verklaard tot in de eeuwigheid. In het christendom zijn ze daar zo'n twee eeuwen geleden aan gaan morrelen en zo zijn er niet alleen 'homo-vriendelijke' christenen, maar zelfs homo-christenen, en, whaddayaknow, zelf homo-kerkelijke functionarissen. Nog niet veel, maar tis toch zeker groeiende.

Maar omdat jij en ik individuen zijn op een gegeven plaats en tijd, worden wij -schriftelijk en mondeling- voornamelijk geconfronteerd met de door de 'kerken' gehandhaafde oeroude opvattingen. Zoals Rabi'ah echter al zegt, de gemiddelde potenrammer heeft nog nooit een bijbel of koran van dichtbij gezien. Hij is gewoon primitief.

mark61
26-08-04, 11:29
Geplaatst door David
Maar we dwalen weer eens af. Geloof je nou écht niet dat de drie grote religies aan de basis liggen van intolerantie jegens homo's? De koran, bijbel en thora worden áltijd gebruikt als argument, evenals het "Adam and Eve, not Adam and Steve" verhaal, en het is altijd God of Allah van wie mannen niet lief tegen elkaar mogen zijn (elkaar doodmaken overigens wel, dat heet strijden voor het geloof en martelaar en wordt beloond). Of ontken je dat?

Joehoe, alle mensen over de hele wereld zijn anti-homo. Wat dacht je van Chinezen, Japanners, Inuit, Aboriginals, Cambodjanen, Laotianen?

God bestaat toch niet? Dan kan je hoogstens zeggen dat die ellendige middenoostenbewoners met hun drie heilige boeken het anti-homoisme over de wereld verspreid hebben. Maar zoals ik hierboven al zei, dat is dus niet zo.

Als detail: in de wereld van de islam is meer, en eerder, homo-erotische poëzie (al was die dan overdrachtelijk bedoeld) geschreven dan in de rest van de wereld bij elkaar. Zo maar een detail.

Rabi'ah.
26-08-04, 11:35
Geplaatst door David
Toen zong ze alleen maar, en alles lag vast in de partituur. Ze kon geen kant op met schmieren. Daarbij, ze speelde een hele slechte, zesderangs actrice met macht en waanideën, en dat concept snapt Madonna wel. En daarbij was Evita een draak van een film. Zó slecht dat het weer leuk werd. Madonna die streelpannetjes uitdeelt aan de armen, come on!

:haha:

Hahahahahah, sjow, verstand van films. :duim:
Ik vond t in zn genre een goeie film, maargoed, we dwalen inderdaa af van de rechte weg. :wink:




Geplaatst door David

Maar we dwalen weer eens af. Geloof je nou écht niet dat de drie grote religies aan de basis liggen van intolerantie jegens homo's? De koran, bijbel en thora worden áltijd gebruikt als argument, evenals het "Adam and Eve, not Adam and Steve" verhaal, en het is altijd God of Allah van wie mannen niet lief tegen elkaar mogen zijn (elkaar doodmaken overigens wel, dat heet strijden voor het geloof en martelaar en wordt beloond). Of ontken je dat?


Neeheee ik ontken de intolerantie in de praktijk niet, ik bestrijd alleen dat het een automatisch een gevolg is van het andere.

Wat mij betreft ligt het aan misinterpretatie van religieuze teksten.

Maar ook al zou er in de Koran/Bijbel staan dat homoseksualietit niet mag, dan nog mag je een ander niet onderdrukken.

Maar je hebt gelijk dat het gros van de joden, moslims en christenen niet positief staat tegenover homo's en homoseksualiteit.

En verder ben ik het ook met Joepie en Mark61 eens. (grotendeels althans).


Groetjes,

Rabiah.

Dutchguy
26-08-04, 11:39
Zowel de bijbel als de koran keuren homosexualiteit af, dat is een gegeven.
Op het moment dat er een religieuze meerderheid ontstaat ben je dus afhankelijk van hoe de betreffende gelovigen omgaan met dat vaststaande gegeven als dit politiek vertaald wordt. En dat is juist wat mij niet aanstaat. Kijk naar hoe krampachtig het CDA en de Christenunie met homosexualiteit omgaan en hoe er niet getornd mag worden aan het eeuwigdurende conflict tussen Art. 1 en Art. 23 die steeds botsen. De hele El Moumni discussie maakte dat al duidelijk. Ik zit er niet op te wachten dat het COC straks weer broodnodig wordt en misschien is dat ook niet zo maar het gegeven dat religie homosexualiteit afkeurt blijft een gegeven en dat is voor mij reden genoeg om niet te staan springen van blijheid bij een religieuze meerderheid.

mark61
26-08-04, 11:50
Geplaatst door Dutchguy
Zowel de bijbel als de koran keuren homosexualiteit af, dat is een gegeven.
Op het moment dat er een religieuze meerderheid ontstaat ben je dus afhankelijk van hoe de betreffende gelovigen omgaan met dat vaststaande gegeven als dit politiek vertaald wordt. En dat is juist wat mij niet aanstaat. Kijk naar hoe krampachtig het CDA en de Christenunie met homosexualiteit omgaan en hoe er niet getornd mag worden aan het eeuwigdurende conflict tussen Art. 1 en Art. 23 die steeds botsen. De hele El Moumni discussie maakte dat al duidelijk. Ik zit er niet op te wachten dat het COC straks weer broodnodig wordt en misschien is dat ook niet zo maar het gegeven dat religie homosexualiteit afkeurt blijft een gegeven en dat is voor mij reden genoeg om niet te staan springen van blijheid bij een religieuze meerderheid.

Religie keurt ook democratie en weet ik wat al niet af, evengoed doen gelovigen gewoon mee.

Je hebt wel gelijk als je er niet 100% op vertrouwt dat religie de samenleving gaat overnemen, en dat de religieuzen uit de toekomst in meerderheid 'homo-vriendelijk' zullen zijn. Dat doe ik ook niet 100%. Maar toch wel 95%.

Om met Mark te spreken, als de huidige welvaart aanhoudt is de rol van godsdienst als maatschappelijk richtsnoer over 100 jaar wel zo'n beetje uitgespeeld. Zonder de islam in NL voerden CDA en CU achterhoedegevechten. Het lukt ze niet eens homofiele priesters en dominees met pek en veren in te smeren en weg te jagen, dus waar maak je je zorgen over? Ergerlijk ja, dat is het wel.

David
26-08-04, 12:15
Geplaatst door mark61
Ergerlijk ja, dat is het wel.


Begrijp al je argumenten, en ben het er deels mee ens. Maar het maakt religie niet minder eng, alleen minder uniek.

Ergerlijk is het voor mij, voor Dutchguy, en voor alle homo's in Nederland, België en nog een handvol landen. In een hoop andere landen meer dan ergerlijk - daar is het beperkend, of zelfs gevaarlijk. Kijk naar het o zo beschaafde, westerse en ontwikkelde Amerika. God, god, god - bijbel, bijbel, bijbel. Iedere keer maar weer krijgen homo's dat argument om hun om hun oren geslagen als ze hun leven en relatie een beetje ordentelijk willen regelen.


Maar goed, we hebben nu wel lang genoeg gediscusseerd. We komen niet echt verder, en denken volgens mij allemaal een beetje dezelfde kant op, sommigen wat meer naar de praktijk, anderen wat meer naar de theorie. Maar dat hou je toch.

David
26-08-04, 12:16
Geplaatst door David
Madonna die streelpannetjes uitdeelt aan de armen!



Ik bedoel natuurlijk steelpannetjes.

Rabi'ah.
26-08-04, 12:24
Geplaatst door David
Begrijp al je argumenten, en ben het er deels mee ens. Maar het maakt religie niet minder eng, alleen minder uniek.

Ergerlijk is het voor mij, voor Dutchguy, en voor alle homo's in Nederland, België en nog een handvol landen. In een hoop andere landen meer dan ergerlijk - daar is het beperkend, of zelfs gevaarlijk. Kijk naar het o zo beschaafde, westerse en ontwikkelde Amerika. God, god, god - bijbel, bijbel, bijbel. Iedere keer maar weer krijgen homo's dat argument om hun om hun oren geslagen als ze hun leven en relatie een beetje ordentelijk willen regelen.


Maar goed, we hebben nu wel lang genoeg gediscusseerd. We komen niet echt verder, en denken volgens mij allemaal een beetje dezelfde kant op, sommigen wat meer naar de praktijk, anderen wat meer naar de theorie. Maar dat hou je toch.

Ach.........in ieder geval hoopgevend dat we elkaar niet virtueel de hersens in hebben geslagen, toch? :wink:

En dat van die steelpannetjes begreep ik wel hoor........maar kennelijk heb jij daar ook wel eens last van, van dat soort versprekingen? :p



















Maar we zijn nog wel vriendjes, toch? :vreemd:

David
26-08-04, 12:27
Geplaatst door Rabi'ah.

Maar we zijn nog wel vriendjes, toch? :vreemd:




Tuurlijk.

mark61
26-08-04, 12:29
Geplaatst door David
Begrijp al je argumenten, en ben het er deels mee ens. Maar het maakt religie niet minder eng, alleen minder uniek.... Maar dat hou je toch.

Is goed ;)

Ik krijg een heel goed gevoel van streelpannetjes.

Rabi'ah.
26-08-04, 12:39
Geplaatst door David
Tuurlijk.

:blauwkus: :)

Maarten
26-08-04, 14:29
Geplaatst door David
streelpannetjes

Homiaanse verspreking?...

Of was het streelplannetjes?

:D

Maarten
26-08-04, 14:44
Geplaatst door Rabi'ah.

Je kunt religieus zijn op een tolerante manier en op een intolerante manier.


Ja.. Dus levert religie tolerante en intolerante mensen op. Dus ook intolerante.

En hetero's hebben een nauuurlijke aanleg een hekel aan homogedoe te hebben. (Die moeten op zijn minst wennen, of wat bijleren.)
Nou, koppel daar nog eens een zwaar verbod vanuit religie aan, dan is éen plus éen drie, en willen velen niks bijleren.
Het is niet zeker of dit altijd zo werkt, maar de kans is groot.

Religie kan ook het omgekeerde doen. Als het respect voor de medemens kweekt, dan worden homo's mischien ook anders bekeken.

dicksr
26-08-04, 15:09
Geplaatst door mark61


Als detail: in de wereld van de islam is meer, en eerder, homo-erotische poëzie (al was die dan overdrachtelijk bedoeld) geschreven dan in de rest van de wereld bij elkaar. Zo maar een detail.

En ik maar denken dat de grieken daar 1000 jaar eerder al mee gekomen waren??

dicksr

dicksr
26-08-04, 15:13
De ellendige issue is dus dat Palestijnse homo's door de intolerantie van hun 'broeders en zuster' geen kant op kunnen omdat ook hun enige vluchtweg wordt geblokkeerd door het land dat bestaat bij de gratie van de VN en sindsdien schijt heeft aan VN-resoluties, nu ook die m.b.t. vluchtelingen.

dicksr

mark61
26-08-04, 15:20
Geplaatst door dicksr
En ik maar denken dat de grieken daar 1000 jaar eerder al mee gekomen waren??

dicksr

Nou ja, in het Arabische schrift is niet zoveel teruggevonden, dat is waar. Maar het was er ws. wel.

dicksr
26-08-04, 15:29
Geplaatst door mark61
Nou ja, in het Arabische schrift is niet zoveel teruggevonden, dat is waar. Maar het was er ws. wel.

Ik reageerde ook meer op de datering (Islamitische wereld) dan op de arabische schrift.

dicksr

mark61
26-08-04, 15:40
Geplaatst door dicksr
Ik reageerde ook meer op de datering (Islamitische wereld) dan op de arabische schrift.

dicksr

Ow ja, islam. Ik dacht meer aan Arabieren in heden en verleden :)

dicksr
26-08-04, 15:57
Geplaatst door mark61
Ow ja, islam. Ik dacht meer aan Arabieren in heden en verleden :) :knipoog:

Rabi'ah.
26-08-04, 20:11
Geplaatst door dicksr
De ellendige issue is dus dat Palestijnse homo's door de intolerantie van hun 'broeders en zuster' geen kant op kunnen omdat ook hun enige vluchtweg wordt geblokkeerd door het land dat bestaat bij de gratie van de VN en sindsdien schijt heeft aan VN-resoluties, nu ook die m.b.t. vluchtelingen.

dicksr

Inderdaad. Dubbele ellende dus. :jammer:

Mark
27-08-04, 00:37
Homosexualiteit is verboden in religie PUNT.

Dat niet-religieuzen ook anti-homo zijn doet niets af van het feit dat het verbieden en veroordelen van homosexualiteit een integraal deel is van de meeste religies.

Je kan wel een mooie blinde vlek ervoor hangen maar dan leef je in eenzelfde soort fantasie wereld als onze vriend Bilal.

Rabi'ah.
27-08-04, 14:38
Geplaatst door Mark
Homosexualiteit is verboden in religie PUNT.

Dat niet-religieuzen ook anti-homo zijn doet niets af van het feit dat het verbieden en veroordelen van homosexualiteit een integraal deel is van de meeste religies.

Je kan wel een mooie blinde vlek ervoor hangen maar dan leef je in eenzelfde soort fantasie wereld als onze vriend Bilal.

:rolleyes:

Sinds wanneer is een atheïst expert op het gebied van religie? :duivels:

Of, anders gezegd: Schoenmaker, houd je bij je leest. :moe:

Jij jouw ongeloof en ik mijn geloof. :moe:

dicksr
27-08-04, 15:02
Geplaatst door Rabi'ah.
:rolleyes:

Sinds wanneer is een atheïst expert op het gebied van religie? :duivels:

Of, anders gezegd: Schoenmaker, houd je bij je leest. :moe:

Jij jouw ongeloof en ik mijn geloof. :moe:


Wellicht omdat een atheist ook kan lezen ??

Wie bepaalt wat mijn of zijn leest is ??

Over mijn en dijn in geloof en ongeloof ging dit dus niet.

dicksr

Maarten
28-08-04, 10:28
Geplaatst door Mark
Homosexualiteit is verboden in religie PUNT.

Als je het Sodom en Gomorra-verhaal goed bekijkt, dan gaat het om een verzameling perversiteiten. Een cultuur, enkel gericht op seks en genot. Zoiets is zonneklaar tegen het hoofddoel van de godsdienst. Het gaat dus over hoeren, incest, seks als machtsmiddel enz..
In een bijbelvertaling zag ik ook de termen Schandknapen en knapenschenders. Ook dat lijkt te duiden op een vorm van hoererij of vermaak, of machtsspel. Heel goed mogelijk, dat homo’s zich daar ook “schuldig” aan maken. Ook tegenwoordig worden vele van die dingen als pervers gezien.

Maar vallen Homo’s op zich daar wel onder? Homo’s voelen nog heel wat meer dingen, die heel slecht in het totaalplaatje van S&G vallen.

Een andere indicatie dat ze er niet onder vallen, is dat de kritiek van S&G zich vooral richt tegen de vrije keuze van mensen, en een oproep doet om er mee op te houden. En al die categorieen kúnnen dat ook – met enige moeite misschien – maar homo’s in het algemeen niet! Wie homo is, die is dat morgen ook nog. Weliswaar is er een tussencategorie, die kan wisselen, maar in het algemeen blijven homo’s homo. Sommigen hebben zelfs jarenlang geprobeerd het te verbergen of ervan af te komen, maar dat lukt dus niet.
Ook het standaardpercentage van 8% dat homo is, wijst er op dat hier iets anders aan de hand is.
Er is dus aanleiding om te veronderstellen dat Homo’s niet onder deze categorie vallen, ook al is de gang naar park X, om je daar te laten afrukken wél weer foute boel.
Maar die modernere visies waarin homo’s wél geaccepteerd zijn, maar hun seks niet, dat vind ik een mislukte poging om de boel formeel in orde te krijgen met de regeltjes. Als je dan tóch het bestaan van homo’s erkent (de oude boeken hebben het eigenlijk nergens over het verschijnsel homo.) dan moet je ook de consequenties nemen.

Het OT heeft nog wel oudere teksten met een doodstraf voor mannenseks, maar ook nog voor een boel andere daden. Dat zijn van die teksten zoals “en God sprak..”, alsof God destijds betere multimedia- en telecommunicatie apparatuur had dan nu. Kortom, hier is de een of andere profeet aan het werk, en is het maar de vraag wat je daar mee doet.

Je hebt eigenlijk alleen maar gelijk, als je je zeer fundamentalistisch opstelt, en elk stukje tekst als superheilige norm voor het heden ziet, en verder alle andere bronnen van kennis bewust negeert. (dat is ongeveer de definitie van fundamentalisme)
Maar godsdienst dwingt er helemaal niet toe om dat zo te zien. Het is zelfs aantoonbaar dat de Bijbel niet het letterlijke woord van god is, maar vooral ook het product van mensen, en dat geldt voor de Koran helaas ook. Heilig dat is vooral de bedoeling ervan, niet de platte tekst. Wie vindt van niet, die zoekt het zich maar uit. Iedereen is vrij om in zijn eigen idioterie te geloven, en daar cultussen van te brouwen..

Dutchguy
28-08-04, 10:56
Geplaatst door Maarten
Als je het Sodom en Gomorra-verhaal goed bekijkt, dan gaat het om een verzameling perversiteiten. Een cultuur, enkel gericht op seks en genot. Zoiets is zonneklaar tegen het hoofddoel van de godsdienst. Het gaat dus over hoeren, incest, seks als machtsmiddel enz..
In een bijbelvertaling zag ik ook de termen Schandknapen en knapenschenders. Ook dat lijkt te duiden op een vorm van hoererij of vermaak, of machtsspel. Heel goed mogelijk, dat homo’s zich daar ook “schuldig” aan maken. Ook tegenwoordig worden vele van die dingen als pervers gezien.

Maar vallen Homo’s op zich daar wel onder? Homo’s voelen nog heel wat meer dingen, die heel slecht in het totaalplaatje van S&G vallen.

Een andere indicatie dat ze er niet onder vallen, is dat de kritiek van S&G zich vooral richt tegen de vrije keuze van mensen, en een oproep doet om er mee op te houden. En al die categorieen kúnnen dat ook – met enige moeite misschien – maar homo’s in het algemeen niet! Wie homo is, die is dat morgen ook nog. Weliswaar is er een tussencategorie, die kan wisselen, maar in het algemeen blijven homo’s homo. Sommigen hebben zelfs jarenlang geprobeerd het te verbergen of ervan af te komen, maar dat lukt dus niet.
Ook het standaardpercentage van 8% dat homo is, wijst er op dat hier iets anders aan de hand is.
Er is dus aanleiding om te veronderstellen dat Homo’s niet onder deze categorie vallen, ook al is de gang naar park X, om je daar te laten afrukken wél weer foute boel.
Maar die modernere visies waarin homo’s wél geaccepteerd zijn, maar hun seks niet, dat vind ik een mislukte poging om de boel formeel in orde te krijgen met de regeltjes. Als je dan tóch het bestaan van homo’s erkent (de oude boeken hebben het eigenlijk nergens over het verschijnsel homo.) dan moet je ook de consequenties nemen.

Het OT heeft nog wel oudere teksten met een doodstraf voor mannenseks, maar ook nog voor een boel andere daden. Dat zijn van die teksten zoals “en God sprak..”, alsof God destijds betere multimedia- en telecommunicatie apparatuur had dan nu. Kortom, hier is de een of andere profeet aan het werk, en is het maar de vraag wat je daar mee doet.

Je hebt eigenlijk alleen maar gelijk, als je je zeer fundamentalistisch opstelt, en elk stukje tekst als superheilige norm voor het heden ziet, en verder alle andere bronnen van kennis bewust negeert. (dat is ongeveer de definitie van fundamentalisme)
Maar godsdienst dwingt er helemaal niet toe om dat zo te zien. Het is zelfs aantoonbaar dat de Bijbel niet het letterlijke woord van god is, maar vooral ook het product van mensen, en dat geldt voor de Koran helaas ook. Heilig dat is vooral de bedoeling ervan, niet de platte tekst. Wie vindt van niet, die zoekt het zich maar uit. Iedereen is vrij om in zijn eigen idioterie te geloven, en daar cultussen van te brouwen..

Zeer sterk stuk tekst Maarten.

Rabi'ah.
28-08-04, 13:08
Geplaatst door dicksr
Wellicht omdat een atheist ook kan lezen ??


Maar de essentie van een geloof kan een atheïst onmogelijk begrijpen.

@ Maarten: Ik ben het helemaal met je eens wat S&G betreft.

Mark
29-08-04, 07:09
Geplaatst door Rabi'ah.
:rolleyes:

Sinds wanneer is een atheïst expert op het gebied van religie? :duivels:

Of, anders gezegd: Schoenmaker, houd je bij je leest. :moe:

Jij jouw ongeloof en ik mijn geloof. :moe:

Mijn fout, homosexualiteit wordt geaccepteerd door alle religies :moe:

Inschattingsfoutje van mijn kant.