PDA

Bekijk Volledige Versie : de ondergang van de vuurvliegjes



barneveld
25-08-04, 22:52
KUALA LUMPUR (ANP) - De baas van de Maleisische deelstaat Selangor, sultan Sharafuddin Idris Shah, is bevreesd voor de ondergang van een van zijn toeristische troeven: de vuurvliegjes. De insecten trekken grote aantallen bezoekers maar de beroemde kolonie dreigt te verdwijnen door milieuvervuiling en door de opmars van menselijke activiteiten in de leefgebieden van de lichtgevende diertjes. Volgens de BBC hebben milieubeschermers al twee jaar geleden gewaarschuwd voor het verdwijnen van de insecten.


waar men allemaal druk om maakt

Maarten
26-08-04, 00:22
Dit hoor je wel vaker.
Maar ik liep in de herfst of zo s'avonds pal naast een autoweg, met nog veel straatverlichting in de buurt, en daar was een klein stukje met struiken en bomen, en daar waren een hoop van die vuurvliegjes..

mrz
26-08-04, 07:31
WOON JIJ IN MALEISIE? NEE? NOU DAN!

ALSOF ZE ZICH DAAR DRUK MAKEN OVER IEMAND DIE ZICH HIER NIET DRUK KAN MAKEN OM WAAR ZE ZICH DAAR MISSCHIEN WEL OF NIET DRUK OM MAKEN. :watte?:

Maar zijn idd wel leuke beestjes ja als je ze tegenkomt, vuurvliegjes. Lang geleden... Maargoed, vooruit... Ik zie wel, als het betekenis heeft...

Maarten
26-08-04, 14:18
Geplaatst door mrz

Maar zijn idd wel leuke beestjes ja als je ze tegenkomt, vuurvliegjes. Lang geleden... Maargoed, vooruit... Ik zie wel, als het betekenis heeft...

Durf jij hier een beestje zijn betekenis te ontzeggen?! :ego:

:D

Stelt wel niet zoveel voor zo'n beestje, maar hij héb alleen zichzelf!! :droef:

Heb een beetje gewetenswroeging. Heb net met een hogdrukspuit een muur met kozijnen staan afdoen. Meteen alle rotzooi en beesten er af, dacht ik. Nou ben ik net weer even gaan kijken.
3 vliegen die rondkruipen... dat zal wel.. die hebben geen vleugeltjes meer. 5 spinnen die wel nog aan een draadje hangen, maar vooral met een pootje trekken..
Heb het gevoel dat ik m'n hele "sociale omgeving" gemold heb... :droef: ...

mrz
26-08-04, 14:30
Geplaatst door Maarten
Durf jij hier een beestje zijn betekenis te ontzeggen?! :ego:

:D

Stelt wel niet zoveel voor zo'n beestje, maar hij héb alleen zichzelf!! :droef:

Owwwwowwowowoww. :( Ik had het enkel en alleen over iets in het verleden hoor! :droef:
Die betekenis die ik bedoelde was allang veranderd niks recents meer whatsoever. Die vuurvliegjes van je is weer een heel nieuw verhaal, zielig ja...

[message edited 8 times by mrz, last edit 27-08-2004 10:26 AM]

Simon
26-08-04, 14:41
Geplaatst door barneveld
waar men allemaal druk om maakt

eitjes ?

mark61
26-08-04, 15:51
Geplaatst door barneveld
waar men allemaal druk om maakt

Men maakt zich druk om zijn inkomsten en middelen van bestaan. Eten, weet je wel. Als je even leest.

BiL@L
26-08-04, 16:04
Oh, de paling is ook op uitsterven zeggen ze...

Maarten
28-08-04, 10:39
Geplaatst door mrz
Owwwwowwowowoww. :( Ik had het enkel en alleen over iets in het verleden hoor! :droef:


Sorry! :D Was just cheering you up a bit! :D
Was een soort grap, om een begin te maken met een cultus over insectenleed, en hoe moeilijk zij het hebben..
Je zult maar mug zijn! What a mess!!.. Boehoehoehoe...

mrz
28-08-04, 11:54
Hmmm, op ene plek sterven insecten uit door vervuiling blijkbaar, en ergens in Afrika denken ze vliegjes te gaan moeten steriliseren... Vind dat meer getuigen van mensenleed eerlijk gezegd, geestelijk, dan wel. I mean, start dan gewoon een oorlog ofzo en laat een aantal kogels liggen in dat laatste geval. Nee, het is eerder zielig als mensen denken insecten te moeten gaan vernietigen... I mean. Zou fucking blij wezen dat die beesten er zijn om beetje troep op te ruimen onderaan de ladder van het ecosysteem... Kun je wel mee gaan lopen fucken maar los je achterliggende problemen niet mee op, of in geval Kenya, maakt het alleen maar erger in the long run door juist gebrek voedingsstofjes...

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=107976


Die muggen had ik vorig jaar ook ook mee te doen ja, had zoiets van: "Tsja, jullie leven stelt zo ook weinig meer voor"... Arme beestjes, jullie zijn jezelf ook niet meer helemaal geloof ik... :/

Maar ergste is nog wel als een mier je pad kruist en hij doet precies wat je wil. Ik bedoel, dan is er toch ook niks meer aan allemaal??? Laat die beestjes tenminste nog een beetje willekeurig bewegen als je ze benaderd op zijn minst en hou het allemaal een beetje spannender dan jezelf in the end alleen maar gaan lopen vervelen als het al te laat is liever, toch? :cheefbek: