PDA

Bekijk Volledige Versie : Het beloofde land



Qwertyno
26-08-04, 18:14
"""Een belofte van god voor bepaalde mensen die daar 1000de jaren op hebben moeten wachten.

< stel, het is nu voor de WOII of voor de stichting van de staat Israel>
Als je voelt dat je dicht bij god bent en je stelt je voor hoe het zou zijn wanneer deze belofte zou uitkomen zou je dan niet zien hoe mooi het zou zijn, hoe prachtig, hoe vredelievend en volmaakt? Dit zie je dan toch? Immers god en liefde gaan samen, dus ook waneer god zijn belofte nakomt, toch? Het is niet zomaar een belofte, bepaalde mensen hebben er heel lang op moeten wachten. Het moet dus haast wel in alle pracht gebeuren…. Nou dit is wat je geloofd en verwacht.... het is nog voor de stichting van de staat Israel.

<het is nu 2004 en we kijken terug naar het beloofde land>
We zien 60 jaar onderdrukking, dood, oorlog, armoede, bezetting en angst, nucleaire dreiging en totaal geen vrede in het vooruitzicht.

Is dit wat onze vredelievende god belooft heeft?
God belooft bepaalde mensen iets. Maar daarvoor moeten deze mensen eerst een heel volk gaan verdrijven, moorden en bezetten?
Zijn deze verdreven mensen minder in waarde dan de mensen aan wie iets beloofd is? Zijn de andere mensen uitverkoren om te mogen moorden en verdrijven?

Trek je dit een beetje door dan is het niet alleen dat god iets vreselijks beloofd heeft maar ook dat god volgens de uitverkorenen onderscheidt maakt tussen ‘zijn’ mensen en dus in onze woorden eigenlijk racistisch is. Of niet?

Is de vreselijke situatie in Israel/Palestina nu de belofte? Nee toch, god beloofd toch niet zo’n chaos.
Is god racistisch? Nee toch. Althans daar geloof ik niet in.""


Staan een paar vragen in. Wie heeft antwoord of wat denken jullie?

Ron Haleber
26-08-04, 18:32
Geplaatst door Qwertyno



Staan een paar vragen in. Wie heeft antwoord?

Ik denk dat Maarten wel een antwoord heeft, maar die heeft het te druk... Echnaton ook, maar die is geband... :knife_hea

En van de rest - die weet lijkt me, jammer genoeg te weinig van God af... :boogjes:

De secularisatie slaat nu eenmaal toe, óók op Maroc.NL. Behalve dan bij Bil@l en zijn advocaat Mars - maar van die twee weten we het antwoord al...! :duim:

Grotius
26-08-04, 18:33
Het antwoord is simpel: goden bestaan alleen in de georganiseerde breinchaos van het, door een evolutionair toeval/ongeluk van een gehypertrofieerde neocortex voorziene angstige dier (ook wel bekend als homo sapiens).

Ron Haleber
26-08-04, 18:50
Geplaatst door Grotius
Het antwoord is simpel: goden bestaan alleen in de georganiseerde breinchaos van het, door een evolutionair toeval/ongeluk van een gehypertrofieerde neocortex voorziene angstige dier (ook wel bekend als homo sapiens).

Ik voorspelde het al... Daar moet je het dus mee doen Qwertino - maar het is nu eenmaal niet anders! :fucyc:


ps. toch kan er nog wel die fanatieke moslima op komen draven - maar dan moet je wel je nek vasthouden - voor hij wordt omgedraaid...! :stomp:



CYA old boy........(around)

Orakel
26-08-04, 19:59
Geplaatst door Grotius
Het antwoord is simpel: goden bestaan alleen in de georganiseerde breinchaos van het, door een evolutionair toeval/ongeluk van een gehypertrofieerde neocortex voorziene angstige dier (ook wel bekend als homo sapiens).

:haha:

Care to share a prozac?

Joesoef
26-08-04, 20:16
Geplaatst door Grotius
Het antwoord is simpel: goden bestaan alleen in de georganiseerde breinchaos van het, door een evolutionair toeval/ongeluk van een gehypertrofieerde neocortex voorziene angstige dier (ook wel bekend als homo sapiens).

Lig je samen op de zaal met Andries?

Ghiezzoe
26-08-04, 20:29
:lekpuh:


Geplaatst door Grotius
Het antwoord is simpel: goden bestaan alleen in de georganiseerde breinchaos van het, door een evolutionair toeval/ongeluk van een gehypertrofieerde neocortex voorziene angstige dier (ook wel bekend als homo sapiens).

Qwertyno
27-08-04, 21:08
Geplaatst door Ron Haleber
Ik denk dat Maarten wel een antwoord heeft, maar die heeft het te druk... Echnaton ook, maar die is geband... :knife_hea

En van de rest - die weet lijkt me, jammer genoeg te weinig van God af... :boogjes:

De secularisatie slaat nu eenmaal toe, óók op Maroc.NL. Behalve dan bij Bil@l en zijn advocaat Mars - maar van die twee weten we het antwoord al...! :duim:

Ik wil eigenlijk meer de reacties horen van een paar pro-Israel mensen waaronder ook de pro-Israel christenen. Ik kwam hierop naar aanleiding van een andere topic “christenen houden pro-israel manifestatie”.

Het gaat mij ongeveer om de volgende vragen:

- Kan het zo zijn dat god een land beloofd aan bepaalde mensen die daarvoor eerst een harde en lange oorlog voor moeten voeren?
- Is god racistisch wanneer hij onderscheid maakt tussen uitverkorene mensen en andere mensen?
- Heeft iemand die zichzelf als uitverkoren ervaart per definitie een superioriteitsgevoel naar andere toe?
- Is iemand die zichzelf als uitverkoren ervaart per definitie racistisch?

..Racistisch in termen van niet gelijkwaardig als..