PDA

Bekijk Volledige Versie : Islamoloog Ramadan niet welkom in VS



Orakel
26-08-04, 21:28
Visum ingetrokken

Islamoloog Ramadan niet welkom in VS


Door onze correspondent Pieter Kottman


PARIJS, 26 AUG. De Verenigde Staten hebben het visum van de Zwitserse islamoloog en intellectueel Tariq Ramadan ingetrokken.


De verbijfs- en werkvergunning van Ramadan waren al sinds begin dit jaar in orde, maar zijn eind juli ongeldig verklaard door de Homeland Security Department, ministerie van Binnenlandse Veiligheid. Dit meldt de Chicago Tribune.

Ramadan (41) zou per 1 augustus les gaan geven aan de prestigieuze katholieke universiteit Notre-Dame, nabij Chicago. Hij zou de leerstoel 'Godsdienst, conflict en bevordering van de vrede' gaan bekleden. De immigratiedienst heeft geen reden voor de intrekking van het visum gegeven. ,,In het algemeen gesproken houdt intrekking verband met de openbare orde of de staatsveiligheid'', zo zei een woordvoerder.

Filosoof en islamoloog Tariq Ramadan is in Frankrijk omstreden. Hij is zeer populair onder moslim-jongeren in de voorsteden, maar hij wordt er door een deel van de intellectuele en politieke elite van beschuldigd met 'gespleten tong' te spreken. Ramadan, tot zijn benoeming in Chicago hoogleraar aan de universiteiten van Freiburg en Genève, zegt een gematigde islam te vertegenwoordigen, maar volgens critici is dat een façade.

Geruchten over de 'werkelijke' Ramadan houden verband met zijn familie-achtergrond. Zijn grootvader richtte in 1928 de Egyptische bevrijdingsbeweging De Moslimbroeders op, en gebruikte daarmee de islam voor het eerst als politiek wapen. Zijn vader, die Egypte tijdens de zuiveringen onder president Nasser ontvluchtte, gaf verder leiding aan de beweging, inmiddels herdoopt tot Islamitisch Centrum, vanuit Zwitserland. Het nog altijd door familie van Ramadan beheerde Centrum is door de VS aangeklaagd wegens financiële betrokkenheid bij Al-Qaeda. Broer Hani verdedigde in 2001 in een opiniestuk in dagblad Le Monde de steniging van overspelige vrouwen. Tariq Ramadan pleitte dit voorjaar zelf voor een wereldwijd 'moratorium' op steniging. Zijn pleidooi werd door de populaire minister Nicolas Sarkozy 'monsterlijk' genoemd.

De Notre-Dame-universiteit heeft Ramadan in een reactie op de Amerikaanse beslissing een 'briljante wetenschapper' genoemd. Het besluit is volgens de universiteit ,,een slecht signaal aan de moslimwereld ten aanzien van de bereidwilligheid [...] te luisteren naar wat moslims ons te zeggen hebben''. John Esposito, een in de Chicago Tribune geciteerde hoogleraar islamologie van de Georgetown Universiteit, denkt dat de beslissing is genomen onder druk van 'joodse organisaties'. Ramadan zelf, sindsdien niet meer voor commentaar bereikbaar, spreekt in de krant van een 'politiek besluit' en van 'een nachtmerrie', omdat zijn kinderen al waren ingeschreven aan Amerikaanse scholen. In een interview met deze krant, dit voorjaar, zei Ramadan ,,een denker [...] als ieder ander'' te zijn. Hij zei: ,,Amerika, waar ik nu les ga geven, heeft dat beter begrepen dan Frankrijk.''




NRC, 26 augustus 2004

mark61
27-08-04, 00:19
Geplaatst door Orakel
In een interview met deze krant, dit voorjaar, zei Ramadan ,,een denker [...] als ieder ander'' te zijn. Hij zei: ,,Amerika, waar ik nu les ga geven, heeft dat beter begrepen dan Frankrijk.''

Mais non, mon cher Tariq. Ce sont des idiots.

taouanza
27-08-04, 08:42
Goh.......

Ron Haleber
27-08-04, 09:53
Geplaatst door BiL@L
Waar blijven Bismillaah en Ron Haleber en Rabiah en Afrux? Moeten jullie niet opkomen voor Tariq Ramadan (http://www.allaahuakbar.net/jamaat-e-islaami/ikhwaani/index.htm)? Of bevallen jullie die paar Al-Qaeda aanhangers, van onder alle andere stromingen die bij de Moslim Broederschap (http://www.spubs.com/sps/sp.cfm?subsecID=NDV02&articleID=NDV020001&pfriend=) zonder enige uitzondering welkom zijn, wel? :moe:

http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1093497043282.html

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=106343

Ome Bill,

Bedankt dat je er nog effe jouw excommunicatie van de man bijzet:


Allah has said,

"You consider them to be united, but their hearts are divided. That is because they are a people who understand not." Quran 59:14

We waren namelijk bijna vergeten dat het om een vunzige ketter ging die toch al in De Vuur hoort te worden geworpen! :jumping:

Of dit nu door jouw Saoedies of door de Amerikanen gebeurt, dat maakt geen enkel verschil.

Want dat is toch één portefeuille uit hetzelfde oplichtersvest van zakkevullers die daarbij - als gebruikelijk - ook in schijnheilige gelovigheid niets voor elkaar onderdoen...!



Op het vermelde topic zie je mij idd nog met onze wijze moslim-denker Bismillaah aan de slag!

Ome Bill, hou die ketters goed in de gaten! Bismillaah heeft het blijkbaar van je begrepen...?

Ron Haleber
27-08-04, 14:29
op mijn favoriete site in maroc:

http://www.souss.com/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=2898&forum=7

azul

there is a lot of people with blocked brain they refuse anything and they dont want to take only what a brainwasher put in their mind

I agree with M.Benzine

you can change anything or anyone but it will never change the minds

it was alot of investments they are arabia and saudia to put fanticsm in the mind of our people

stay mate

IZORANE


Bil@l dat gaat helemaal mis in Marokko! Gooi om te beginnen maar al die ketterse Imazighen die jullie doorkrijgen - dus pak weg zo'n 20 miljoen ervan - maar in De Vuur! :fpetaf:

Spoetnik
27-08-04, 19:22
Het "moslim"broederschap (opgericht door de MI6 om opstanden te organiseren tegen het Turkse kalifaat) riep onlangs nog weer "alle" moslims op om de bezetter van Iraq aan te vallen naar aanleiding van de Najaf crisis. Dat terwijl Sistani zich nog niet eens had uitgesproken over de crisis. http://www.theherald.co.uk/news/22456-print.shtml

Gevaarlijk groepje, en bovendien geestelijke vader van zo ongeveer alle radicale moslim groeperingen. Ik snap niet dat zoveel moslims waarde hechten aan deze NWO (new world order) frontgroep.

Het moslimbroederschap is actief bezig, samen met de neoconservatieve beweging om de condities te creeeren voor de clash of civilizations, waar dan de NWO uit moet voortkomen.

Ron Haleber
27-08-04, 19:51
Geplaatst door BiL@L
De geleerden die de Islam nemen zoals de vrome voorgangers die namen, doen geen Takfier (iemand tot kafir verklaren), om wat voor zonde het ook gaat. Behalve wanneer er sprake is van Shirk met Allaah, of het verwerpen van het gebed, of in geval van afvalligheid. En wij zoeken bescherming bij Allaah, hiertegen...

Wallaahoe A'lem

Bil@l, ik begrijp dus dat de Berbers - ondanks hun gebruiken, pelgrimages etc. - dus gespaard zullen worden...??


Ik kreeg net in Marokko reacties binnen van Soussies die christen waren! Wist niet dat die er vrijelijk waren? Kan ook geen kwaad? Ik had gezegd dat Marokkanen mouslim waren, maar daar kreeg ik een boze reactie op (die berberse onverlaten beginnen wel meteen uit zichzelf op jou te schelden) :

par AGADIRI le 27/8/2004 17:29:46

bon tt le monde chez moi et muslim si tu le dis , mais islam marocain pas wahabiste et saoudien (a savoir) nous en as pleusieur sacrifce , comme la vache dans maarouf en souss , sinon en as aussi plesieur nouvel ans !!! 2954 ça te dis quelque chose ??

pourtant tu te trompes moi et ma famille en iroumiyen et alors c'est quoi le probleme je suis amazighe chretien , içi à Agadir tout le monde vis en paix en pars pour notre eglise à la battoire tout le temps !!!

je vois pas pourquoi tu veux que je sois muslim de force ??? j'ai des amis musulmants !! mais comme meme il faut me respecter Amdakul , sinon je vais faire comme toi et dire vous etes tous des amazighes ??? non ça se fais pas comme ça tu vis ta je vis ma vie un point c'est tout , de tout façon ton ami il faut le chercher chez les islamistes lol en plus içi la majorité des gens passe qu'un mois au Maroc ..c'est à toi de voir s'ils ont vraimant le temps de chercher avec toi

Bil@l - ook ik krijg zeker (van een ander) de volle laag?

urss maghid tsskarte pour toi : Yuba
Ass lli nnigh guigh Amazigh
Iggut mad inurzemn d- imawen
Illa mad innan trit takat
Illa mad innan tguit tagat
Ufigh ikhef inu, ur iyi ihul
Igh agh talghen
Negh agh taghen
zund key mdddrr

Ron Haleber
27-08-04, 20:16
Geplaatst door BiL@L


Ergens begrijp ik het wel hoor, het valt natuurlijk niet mee voor Ome Ron dat die knaap van een BiL@L hem even de les komt voorlezen...
:boer:

Ome Bill, volgens mij liggen de zaken geheel omgekeerd... :fplet: maar ja... :zwaai:



Ik zal jouw lijst salafi-sites maar niet op www.souss.com zetten want dan splitst de Sousse zich uit verontwaardiging van Marokko af...!



Maar volgens mij zijn we nu wel genoeg off topic gegaan...

Echte Berbers als Afrux of de Soussies gaan altijd off-topic als ze jouw salafisme ruiken - dat weet je toch!!!

Ron Haleber
27-08-04, 21:51
Geplaatst door BiL@L
Mijn antwoord KliK. (http://www.troid.org/audio/speakers/assalafee/children.ram) :)

Ps. Let ook op het laatste deel. En niet iedereen krijgt zo'n mooie antwoord.

Ja heel interessant: ik hoorde het, de christenen bedrijven dus shirk en worden door jouw clubs dus in DE VUUR geworpen... Bill, wat moeten we daar nou mee?

Bill, ik stelde een aantal vragen, maar krijg enkel orakelteksten toegeworpen waaruit ik enkel het bovenstaande kan opmaken.

Wees eerlijk, jij volgt een hbo-studie en bent voor de duivel geen domoor! Maar zo primitief kun je toch niet met een respectabele godsdienst als de islam omgaan?



Ik weet heus wel waar het aan ligt. Orakel (voorzover hij jou serieus neemt) en jij kunnen het bij Roy of zelfs bij Ramadan - on-topic lezen. Maar dat doen jullie niet. De moslims hier weten niet meer wie ze zijn. Ze zijn hun roots kwijt.

Ze zijn losgeslagen van hun eigen cultuur - die ligt en leeft 3000km verop... En dus weten jullie van gekkigheid niet meer wat je moet doen. Jullie zetten van gekheid en radeloosheid een niqaab, baard of burqaa op om maar "iets anders" te zijn... Of de meute loopt achter salafies als jou aan!


Ga de Sousse eens in. De Soussies hebben daar geen behoefte aan. Die hebben een levende cultuur met roots en DAAROM vind je daar de meest serieuze moslims van Marokko...

Maar volgens jou bedrijven ze met hun mussems, soefi-feesten, pelgrimaas en marabouts en zawjaas bijgeloof - skirk - en dus horen ze in DE VUUR thuis.

Bill, jij wilt mensen hun cultuur ontnemen. En wat worden ze dan?

Ron Haleber
28-08-04, 00:23
Beste Bill, ik val blijkbaar in de smaak bij de vrome Soussies. Eerst plaatste de Webmaster een stuk opgediept van mijn site. En nu opent hij nog een apart topic over mn site...

Maar ik zit dus in Marokko wel tussen twee vuren in: van de Arabische cultuur en de Berberse...!

Ik word in Marokko ondertussen al fel aangevallen op mijn arabische avatar! En zelfs de webmaster in Marokko ontdekte op mijn door hemzelf aanbevolen site tenslotte de gruwelijke DAJJ... Jou Bill laat ik in Marokko vallen, maar DAJJ nog net niet!

Ik heb die Imazighen natuurlijk al meteen flink op hun donder gegeven toen ze met hun sektarisme kwamen opdraven. ik zei: sluit je maar aan bij Sharon - dat is ook zo'n goede etnisch purist.. en Bush wil jullie zeker wel bevrijden!

Maar mijn postings blijven staan. Tolerant dat die moderatoren in Marokko zijn! Ik vergelijk die naffermods van hier er maar niet mee want dat wordt daar pijnlijk - dan geloven die Soussies me niet meer!



Ik geef je even weer hoe ik in Marokko mijn hachelijke positie bepaal. Bill, is dat zo eerlijk van me of niet?- en kunnen mijn loslippige uitlatingen over Allah en de Profeet er wel mee door...?

<<Webmaster Agerzam: Je vous invite à lire attentivement les textes se trouvant sur ce site.>>

Ron: Webmaster M. Agerzam, merci bien pour votre gentillesse de diriger l'attention de nos amis sur l'amalgame incohérent de mon website!

J'aime bien votre site mais il faut que nos amis m'excusent que malgré mon admiration pour la culture des imazighen, je regarde votre culture comme une seule partie de la mozaïque brillante de notre vaste culture mondiale...

Cela veut dire également que je partage avec vous et vos amis sur ce site Soussi (comme avec mon ami M. Belkassm) votre horreur envers les Salafistes. Je viens juste de me bagarrer sur www.maroc.nl avec un salafiste séoudien, nommé Bil@l qui se dit Amazighe!

Il m'écrase dessous une montagne des sites salafistes horribles: regardez: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1495198#post1495198

Autant qu'avec ce Bil@l, je dispute avec les nationalistes fanatiques anti-Amazighe comme Med Abid Jabri si je les rencontres chez vous ou chez moi...

Pourtant, je crois qu'il n'est pas utile si les Imazighen se bagarrent avec les arabophones. Si vous l'aimez ou pas, vous vous trouvez avec votre culture dans une partie du monde qui se réclame d'être "monde arabe".

Ce monde a été influencé grandement par la révélation de l'islam reçu par un Prophète arabophone...

Et malgré qu'on peut bien le regretter que le choix d'Allah n'est pas tombé sur un Soussi pieux... Pourtant Son choix à respecter a eu des consequences importantes pour la langue des pays dits 'arabes'...

C'est pourquoi mon website se situe notamment au croisement de ces deux cultures...

Je veux bien discuter avec les azuls d'ici sur Dyab Abou Jahjah qui défend en Belgique courageusement les Marocains contre les attaques des fascistes belges...

Mais je viens juste de défendre mon avatar d'Al Jazeera arabe sur le forum d'Imin Tanout. Alors je continue ces affaires une autre journée...

Votre Ron Haleber

Ron Haleber
29-08-04, 09:49
Wat Tariq Ramadan overkwam, is exemplarisch voor elke vorm van verkettering en de ermee verbonden censuur - waar mbt de islam de salafies model voor staan!.

Men heeft in de USA blijkbaar niets van die man willen lezen... De positieve invloed van hem op islam interesseert hen niet...

Alles draait bij de fundies van Bush (en zijn opvolgers) blijkbaar om vooroordelen - net als bij de salafies. En om Veiligheid - net als in de USA-kolonie NL.

Een roddel dat de man misschien ooit eens met een 'verkeerde' persoon gesproken heeft om welke reden dan ooit, is blijkbaar voldoende de moderne opvatting van islam op de schroothoop te gooien.


Elke ideologische groep - met name wanneer men ver van de culturele centra afzit - schept zich zo zijn vijanden. In het verlengde van wat ik over Zuid Marokko zei, geeft ook dit er een voorbeeld van. Het is dan wel lachen geblazen voor Rabiah c.s. die met mij gisteren op Ned 1 kon zien hoe DAJJ voor 12 van de 16 representatief uitgekozen NLers overtuigende leiderscapacieiten heeft:

http://www.souss.com/images/avatar/users/5.gif Webmaster Agerzam : Je n'avais pas remarqué mais le site fait la pub de la Ligue Arabe Européenne.

C'est un pseudo-parti créé par un Libanais en Belgique pour impliquer les Maghrebins (en très grosse majorité des Amzighes Rifains) dans les problèmes du Moyen-Orient et les faire passer pour des Arabes aux yeux des autorités belges.

Je ne comprend vraiment pas ce que ce lien fait sur ce site !

[vertaling:
Webmaster: "Het was me niet opgevallen maar Ron's site maakt reclame voor de AEL. Dat is die pseudo-partij van die Libanees die de Maghrebies - voor het overgrote deel Rifberbers - in de problemen van het MO wil betrekken en ze bij de Belgische autoriteiten voor Arabieren laat doorgaan. Ik snap er echt niks van wat die link op Ron's site moet! ]

Hamza-T
29-08-04, 12:23
Het "moslim"broederschap (opgericht door de MI6 om opstanden te organiseren tegen het Turkse kalifaat) riep onlangs nog weer "alle" moslims op om de bezetter van Iraq aan te vallen naar aanleiding van de Najaf crisis.

Sorry maar 'Ichwaan El Muslimeen' is opgericht na het opheffen van het Kaliefaat door Mustafa Kemal, het waren juist de eerste Wahhabi's die het samen met Saud en T.E. Lawrence opnamen tegen het Ottomaanse Kaliefaat.

En ik heb verder nog een vraag aan Bilal, aghie na al dat lasteren van de Ichwani's, wist je dat zij er eigenhandig voor zorgen dat de armen in Egypte nog enigzings wat te eten hebben?
Of mag ik nu niks over de 'leiders' van de moslims zoals Mubarak zeggen?

Orakel
29-08-04, 19:54
Geplaatst door Ron Haleber
Ik weet heus wel waar het aan ligt. Orakel en jij kunnen het bij Roy of zelfs bij Ramadan - on-topic lezen

Och, niettegenstaande de zinnige dingen die Alfred Jodokus Roy ter berde brengt, is het wat vreemd dat hij in zijn vorige boek (léchec 'de l'Islam) propageerde dat de Islamisten en neo-fundamentalisten over hun piek heen waren.
Ze boetten in qua actie-radius omdat ze eventuele volgelingen geen alternatief konden bieden voor sociale en sociologische ontwikkelingen.
Nu ineens verklaart hij dat de oorzaak van die mislukking nu aanleiding is voor een wedergeboorte van het Islamisme, communautarisme en andere vrijetijdsverenigingen.
Heeft op z'n minst een zweem van tendentieuze trendvolgerij.

Ron Haleber
30-08-04, 01:40
Geplaatst door Orakel
Och, niettegenstaande de zinnige dingen die Alfred Jodokus Roy ter berde brengt, is het wat vreemd dat hij in zijn vorige boek (léchec 'de l'Islam) propageerde dat de Islamisten en neo-fundamentalisten over hun piek heen waren.
Ze boetten in qua actie-radius omdat ze eventuele volgelingen geen alternatief konden bieden voor sociale en sociologische ontwikkelingen.
Nu ineens verklaart hij dat de oorzaak van die mislukking nu aanleiding is voor een wedergeboorte van het Islamisme, communautarisme en andere vrijetijdsverenigingen.
Heeft op z'n minst een zweem van tendentieuze trendvolgerij.

Orakel, dit misverstand van je is snel uit de wereld te helpen. Roy heeft het vaak uitgelegd. Het échec ging over het plegen van een staatsgreep door de islamisten. Of ook het op andere manieren zich direct bemachtigen van de staatsmacht. :fpiraat:

Deze intentie en strategie hebben ze verlaten omdat dat na Iran niet meer lukte. Ook Iran zelf wil geen regimes als van M6 meer wippen... :maf:

Ze zijn nu "gereduceerd" tot lieden die de maatschappij van onderop vanuit allerlei organisaties beïnvloeden... In mijn termen (en die van A. Saaf) à la Antonio Gramci: activisten die de maatschappelijke hegemonie proberen te vestigen - een strategie op langere termijn. Wat jij dus noemt via"communautarisme en andere vrijetijdsverenigingen".

Islamisten lijken strategisch erg op marxisten. Lees jouw sheikh A. Yassine maar.

Onderschat de Fransen van de CNRS niet - het zijn geen domme ollanders of bellege - en lezen is ook een kunst! :fpetaf:

oem oewees
15-09-04, 01:54
Geplaatst door BiL@L
Mijn antwoord KliK. (http://www.troid.org/audio/speakers/assalafee/children.ram) :)

Ps. Let ook op het laatste deel. En niet iedereen krijgt zo'n mooie antwoord.



SALAMOE ALLAHIE ALEKA

IK ZOU GRAAG MEER VAN DEZE LEZINGEN WILLEN LUISTEREN
JA ACHIE!

ALLEEN WEET IK NIET WAAR!!!!!!!!

IK WIL JE NIET TOT LAST ZIJN MAAR KEN JE EEN SITE HIER OVER?

en :aanwal: mijn excusses nog van de vorige keer :(
moge allah mij vergeven